כללי לאור הרעיון של התמחור.

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י מלפפון;2248840:
מתוך הדברים שלך נשמע שההמלצה שלך היא בעצם ליצור קשרי לקוחות.
להגיע ללקוחות שמכירים שהעבודה שלך שווה, ומכירים אותך והם אלו שירצו להמשיך איתך ולשלם את המחיר הגבוה.

את אומרת בעצןם שיש שוק לקוחות שלא ניתן להעלות לו את המחירים (גננות וכו), ולכן כשרוצים להתחיל להעלות מחיר- יש להחליף סוג לקוחות.

ועוד משהו שציינת פה: להציב לעצמך יעד, ופשוט לכבוש אותו.
להחליט כמה אני אמורה לתמחר וכמה באמת המחיר שלי, לתת בינתיים נמוך למי שיהיה שווה לי לעבוד כדי שימליץ עליי בעתיד "בידיעה שזה לא המחיר הריאלי"- ובמקביל להעלות.

וסתם לשם דיוק: אני דיברתי על עבודות של 200-600 והמלצתי למתחילות לתמחר תחילה ב190-230.
לא על עבודה של 800 לקחת 200.

יש לך הבנת הנקרא :)

זה: לתת בינתיים נמוך למי שיהיה שווה לי לעבוד כדי שימליץ עליי בעתיד "בידיעה שזה לא המחיר הריאלי"- ובמקביל להעלות.
רק בזהירות מאד ובחכמה. זמנית בלבד מתוך מטרה להתרומם.

אין מה לזרוק מחירים של תמחור באוויר, כי זה לא לחמנית אנג'ל ברורה.
כל עבודה והמחיר שלה ודד ליין שלה והרמה הנדרשת והמורכבות וכו'...
גם אצלי מיתוג עולה X ללקוח אחד ו Y ללקוח אחר. הכל מאד דינאמי.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י poto12;2248825:
אם זה היה שבועיים אז טוב, נחמד ויופי
כבר הייתי עושה את זה מזמן
זה לוקח הרבה יותר זמן
ויכולים לעשות את זה א. עם כשרון ענק
ב. עם גב כלכלי לתקופת המשבר הזו
במצב אחר צריך לעבוד בהדרגה

שבועיים זו דוגמה בלי בסיס
זה יכול להיות יום ויכול לקחת חודש ויותר. (כאן רואים בחוש 'פרנסה משמיים')
א ו-ב - ממש לא בהכרח.
הדרגה - זה מצוין, אך שהחץ הוא כלפי מעלה ולא להישאר על אותו מקום.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חויד;2248879:
יש לך הבנת הנקרא :)
.

חחח
כל החיים שלי אני מתעסקת עם טקסטים וצריכה להוציא מהם מסקנות סופיות, שחור ולבן..

ולגבי השורה האחרונה שלך- אשמח שתסבירי.
 

עוד אחד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
נכתב ע"י חויד;2248879:
אין מה לזרוק מחירים של תמחור באוויר, כי זה לא לחמנית אנג'ל ברורה.
כל עבודה והמחיר שלה ודד ליין שלה והרמה הנדרשת והמורכבות וכו'...
גם אצלי מיתוג עולה X ללקוח אחד ו Y ללקוח אחר. הכל מאד דינאמי.

בדיוק בשביל זה יש את מייל התמחור
 

poto12

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י חויד;2248885:
שבועיים זו דוגמה בלי בסיס
זה יכול להיות יום ויכול לקחת חודש ויותר. (כאן רואים בחוש 'פרנסה משמיים')
הדרגה - זה מצוין, אך שהחץ הוא כלפי מעלה ולא להישאר על אותו מקום.

ברור שהדרגה היא כלפי מעלה
לומר תעיפי לקוחות מעצבנים מקסימום תרעבי שבועיים זה חוסר אחריות
אם אין גב כלכלי זה סיכון מדיי גדול
כי זה יכול גם לקחת שנה
ולהסתמך על מידת הביטחון שלנו זה כבר עניין של אמונה..
מה יגידו אלה שאין להם לגבי לראות בחוש פרנסה משמיים?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
ניקית שלחה לי באישי:

אין בעולם 'נוסחת פלא' להתקדם, או להרוויח יותר. אין לחם חינם וכל אחד עובד קשה כדי להתפרנס.
מאד קשה לענות על שאלה כ"כ רחבה ופתוחה, כי יש המון המון דרכים שאפשר לנסות להתקדם דרכם.
לכן אתמקד מלמעלה בכמה אופציות ודרכי פעולה.

1. מה זה אומר 'גרפיקאית' ? אחת שיושבת בבית וכל שכנה שדופקת לה בדלת ורוצה עבודה ב 5 שח היא רצה לעשות לה ?
נתחיל מהתדמית שהיא רוצה שיראו אותה. באיזה מקום היא מעוניינת להיות ?
למשל אני תמיד ראיתי את משרדי הפרסום או את העצמאיים שעובדים חזק, ובדקתי עם איזה סוג לקוחות הם עובדים, כמה הם משלמים על זה וכו', זה בתחילת הדרך, לאט לאט הבנתי יותר ואחרי זה המטרה שלי הייתה להגיע לרמה של קריאייטיב/איכות תוצרים כמו משרד X שהוא נניח בינלאומי, עברתי המון על עבודות שלהם, וניסיתי לבדוק מה עומד מאחורי הקלעים וכו'.
החכמה היא ליצור איזשהו תכנון שנתי או חצי שנתי עם יעדים ברורים, וע"י כך להתקדם.
כמה רוצים להרוויח בחודש? איך וע"י מה אפשר להגיע לזה ? מה צריך ליזום/לעשות בשביל זה ?
2. בנוסף אני ממליצה על חתירה להכנסה קבועה בסיסית, זה יכול להיות ריטיינר חודשי עם עסק/עמותה/לקוח. זה יכול להיות פרילנס עם משרד פרסום או כל עסק אחר, זה יכול להיות עבודה בתור שכירה פעם - פעמיים בשבוע.
כל אלו יוצרים בסיס שאפשר לחיות איתו מעבר לזה משקיעים כמה שניתן בלקוחות פרטיים.
3. איך גרפקיאית חושבת להיכנס לשוק? ומה עשתה בשביל זה ? ישבה בבית ומחכה ללקוחות? זה לא עובד ככה, אם היא בתחילת הדרך הכי מומלץ זה להיות שכירה בבית דפוס או עסק שצריך גרפיקאית במקום, הידע והניסיון שצוברים שם הוא עצום, בנוסף לקהל לקוחות שמתחיל להכיר אותה, ברגע שהיא מרגישה מספיק בטוחה ויש לה כבר תיק עבודות מאותו מקום היא יכולה לנסות להתפתח בעצמה.
4. תכלס גרפיקאית תותחית או עם פוטנציאל טוב - בד"כ לא נשארת חסרת עבודה, היא שולחת תיק עבודות ומתרשמים - ומשם יש קפיצות דרך.
5. המטרה היא ליצור רושם מקצועי, (וכן על הדרך איך היא מחשיבה את עצמה... וכמה ביטחון והערכה עצמית יש לה)
איך יוצרים רושם מקצועי? מתנהלים כמקצוען, לכל לקוח שולחים הצעת מחיר מסודרת במייל, יש שעות עבודה זה לא באסטה... (ברור שיש עומסים ולחץ וכדו', אבל זה אחרי שאת כבר 'בפנים')
לדוגמה: אני שוכרת משרד ועובדת משם, ומקבלת שם לקוחות. הרושם שזה יוצר הוא בלי שום השוואה לעוד אחת שעובד מהבית. יש לה משרד כנראה שהיא באמת רצינית... (ואני לא באה להגיד לכל אחת לשכור משרד, זה חייב לבוא מתוך שיקול נכון אבל זו רק דוגמה).
נקודה נוספת, זה שלוקחים מחיר יקר הופך אותך גם למקצוען. ומישהו בליגה אחרת, הלוקחות מתייחסים אליך כמבין גדול ולא משגעים אותך על כל קשקוש כי אתה המבין והמקצוען ולא הם.
6. זה מגיע בהדרגה לא ביום אחד נהפכים למשהו אחר, אבל אם יש מטרה ברורה ודרך ושאיפה כלשהיא מתקדמים ומגיעים לאן שהוא.
7. לפחד מלקוחות שיברחו - זו טעות ענקית!
כי לקוח שמשלם 200 שח למודעה ואני מפחדת שהוא יברח? ואני יודעת מזה לקוח שמשלם 200 שח לעבודה ולא משנה איזה, הוא קנה אותך ואת מחוייבת לו 24 שעות, והעבודה אליו היא בלי פרופורציות למחיר, הוא מנהל אותך, ולא את אותו, את שומעת לכל גחמה ומילה שלו, ולא יודעת לעשות סטופ.
8. התמחור צריך להתחיל מ'כמה את רוצה להרוויח לשעת עבודה' ובשעת עבודה צריך לכלול טלפונים עם הלקוח או פגישה מיילים תיקונים סגירות ועוד ועוד, או להגביל שהמחיר לא כולל תיקונים וכו', אבל חייבים לקחת הרבה ספייר מסביב, נניח היא רוצה לקבל 100 שח לשעת עבודה היא מתמחרת כמה זמן תיקח לה העבודה באמיתי לא בכאילו... ומכפילה, זה בערך המחיר.
וככה היא בטוח לא יוצאת פריירית או משלמת שעות חינם ללקוח... מה שקורה המון! והוא משלם וברור לו שהוא יכול לנצל כמה שהוא רוצה...
בהמשך יש תמחור גלובאלי לכל עבודה בהתאם למה שבעל העסק מחליט, ושזה השווי של המוצר אצלו, זה יכול להשתנות בין סוגי לקוחות..
10. להתעסק עם גננות זה לא נקרא מקצוע, ואין לזה קשר לגרפיקאית מקצועית. זה טובה שאם בא למישהו שיעשה אותו בערב סתם לפנאי - ובחינם!!!
אחרת היא משלמת לך 3 שח ויש לה דרישות כי היא שילמה לך, אז ברור שתעבדי לה... ככה שעושים בחינם את עושה 'טובה' היא נשארת חייבת בנוסף לזה שתרגיש לא בנח לבוא עוד פעם. זו נוסחה בדוקה להעיף כאלו עבודות בדרך הכי אלגנטית.
11. לומדים עוד ועוד, משתלמים בכל מיני קורסים, הולכים ליועץ עיסקי, משתתפים בנטוורקינג, ויש עוד המון דברים שניתן ללמוד איך להתקדם. אך דבר ראשון זאת ההחלטה! לעזוב את כל הלקוחות שאני לא מרוויחה מהם כלום, אחרת עדיף להיות מטפלת במעון להרוויח אותו כסף לשעה ואותם שעות עבודה בלי לשבור את הראש יותר מידי.... ולהיות מתוסכלת.
בודקים מי הלקוחות שאת רוצה ואיזה סוג, אח"כ בודקים איך ניתן להגיע אליהם, מה כדאי לעשות בשביל זה. וכו'
12. כדאי מאד להתמקד בנישה מסויימת ולהתמקצע בה, לא לעשות גם עימוד ספרים וגם מיתוג וגם ברכות שנה טובה וכו'...
13. המון אסרטביות!!! שמגיעה עם הזמן, לקוח שלא מעוניין ולא מתאים לו המחיר/התנאים שלי אני לא מעוניינת בו. לא רודפת אחרי אף אחד.


לסיכום יצאה מגילה ארוכה...
אלו יותר ראשי פרקים ותובנות שונות, החכמה היא ליזום, לנסות לגרד את הגדולים לראות ממה ואיך אפשר להתקדם.
כמו שכתבתי אין נוסחת פלא לכל אחד דרך משלו, וכל אחד מתמקד במשהו אחר ומצליח בדרך אחרת. יש עוד המון מה להוסיף ולכתוב אך זה לא ממש מעשי.
יש המון חומר של שיווק ופיתוח עסקי ואיך להרוויח יותר באינטרנט, מספיק לקרוא קצת ולהתחיל להפנים.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
כי לא היה לי כח להתחיל לעשות רווחים בין סעיף לסעיף..
אחרת היית פחות מתעייפת כי הדברים באמת שווים.

מה שהיא לא ציינה שם, זה שיש מתחילות שהעבודות שלהן עדין לא ברמה של 1200 וגם לא של 600, כך שאם הן יעשו כאלו מחירים, הן לא תקבלנה לקוחות, וגם לא תקבלנה מיומנות.

להתחלה- הכי כדאי להשתפשף במשרדי פרסום/ בתי דפוס וכו. לנסות להעלות את הרמה של העבודות וליצור מערך לקוחות שמכיר אותך ומכיר את העבודות הנפלאות שלך ומוכן לשלם עליהן.
 

קלרינט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
תודה על העלאת תובנות חשובות. את מוסיפה לנו המון כאן בפורום :)

נכתב ע"י מלפפון;2248981:
להתחלה- הכי כדאי להשתפשף במשרדי פרסום/ בתי דפוס וכו. לנסות להעלות את הרמה של העבודות וליצור מערך לקוחות שמכיר אותך ומכיר את העבודות הנפלאות שלך ומוכן לשלם עליהן.

לא התנסיתי בכך,
אך לאור מה ששמעתי מסביבי - הייתי מסתייגת קצת.
תבדקו טוב טוב אם לא תאבדו שם את החשק והאהבה למקצוע.
גם בד"כ אין שם כ"כ מקום ליצירתיות.

אשמח כמובן גם לשמוע דעות הפוכות.
 

שבל

משתמש סופר מקצוען
אני לא גרפיקאית, אז סליחה על הפלישה לאשכול.
אני כן לקוחה של גרפיקאיות.
ויש נושא אחד שהאשכול הזה מתעלם ממנו לגמרי - הרמה של העבודות.
לא חכמה להגיד "תעלו מחירים" כשיש עבודות שגם בחינם לא היתי מקבלת ומפרסמת אותן. ולתת דוגמאות לעבודות ברמה אחת, ואז לבצע עבודה ברמה נמוכה בהרבה, לא משנה באיזה מחיר, זה סוג של גזל, לדעתי. קבלתי בעבר מגרפיקאית מודעה והיתי בטוחה שמדובר בסקיצה, עד שלחרדתי נודע לי שזו העבודה המוגמרת (למותר לציין שלא פרסמתי אותה, אבל כן שילמתי עבורה).
אני אישית למדתי שעדיף לשלם טוב ולקבל תוצר שאני יכולה לפרסם וייצג אותי בכבוד. (לפי זה יוצא שהגרפיקאיות שלוקחות מחירים זולים דווקא מועילות לגרפיקאיות היקרות, כיון שהן יוצרות בידול משמעותי) :)
 

עיטורים פלוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י חני איסחקוב;2247687:
בינינו, מה הבעיה לעשות מודעה כזאת ברבע שעה?
למה להגזים?
כנראה שזה החילוק בינך למעצבים אחרים.
עיקר העבודה במודעה זה לא הביצוע של העתק הדבק, זה החשיבה והתכנון, וזה שווה הרבה מאוד כסף
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נכתב ע"י שבל;2249059:
אני לא גרפיקאית, אז סליחה על הפלישה לאשכול.
אני כן לקוחה של גרפיקאיות.
ויש נושא אחד שהאשכול הזה מתעלם ממנו לגמרי - הרמה של העבודות.
לא חכמה להגיד "תעלו מחירים" כשיש עבודות שגם בחינם לא היתי מקבלת ומפרסמת אותן. ולתת דוגמאות לעבודות ברמה אחת, ואז לבצע עבודה ברמה נמוכה בהרבה, לא משנה באיזה מחיר, זה סוג של גזל, לדעתי. קבלתי בעבר מגרפיקאית מודעה והיתי בטוחה שמדובר בסקיצה, עד שלחרדתי נודע לי שזו העבודה המוגמרת (למותר לציין שלא פרסמתי אותה, אבל כן שילמתי עבורה).
אני אישית למדתי שעדיף לשלם טוב ולקבל תוצר שאני יכולה לפרסם וייצג אותי בכבוד. (לפי זה יוצא שהגרפיקאיות שלוקחות מחירים זולים דווקא מועילות לגרפיקאיות היקרות, כיון שהן יוצרות בידול משמעותי) :)

לקחת לי את המילים מהמקלדת!
במיוחד הקטע הזה: לפי זה יוצא שהגרפיקאיות שלוקחות מחירים זולים דווקא מועילות לגרפיקאיות היקרות, כיון שהן יוצרות בידול משמעותי

כבר יצא שהגיעו אלי אחרי ש"נכוו" וזה רק גרם לכך שהלקוח העריך יותר

השאלה איפה הגבול :cool:
 

עיטורים פלוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
עימוד ספרים
מודעה שבתחילת האשכול ניתן לקחת 200 ש"ח (בפרט שזה ארגון חסד), אבל ניתן גם לקחת 600 ו-700 ש"ח.
רק מניסיון, לקוח שלא מבין כמה העבודה שווה, דורש הרבה יותר!
במידה ויש לך לקוח שרוצה את המודעות שעיצב ב200 ש"ח אבל מסכים בלי שום שינויים ותיקונים, תרוצי על זה! אם הוא רוצה שיתאים בדיוק לציפיותיו, תעלי את המחיר! - כך גם לא תפסידי את הלקוחוות הקיימים, וגם תוכלי לקבל לקוחות חדשים!
 

Microsoft

משתמש רשום
לדעתי נושא התמחור תמיד ישאר פתוח מכיון שהוא תלוי בהרבה דברים.
זה לא מוצר מוגמר שייצרו ושמו על המדף,
תלוי מי הלקוח - ותיק/ חדש/ קליל/ כבד/ נגישות למייל/ מבולבל/ ממוקד/ מתייעץ עם כל העולם/ עובד עם שותף/ מוסד/ פרטי/ תלוי כמה שינויים והגהות היו במודעה/ שילובי תמונות/ סריקות והיד נטויה.
 

רותי לב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
כמו בכל מקצוע, צריך לעשות סטז', הלימודים נחמדים אבל הם לא מספיק "על באמת", ולכן גרפיקאית מתחילה אמורה לקחת נמוך, כמו שיועץ מס מתחיל מקבל שכר מינימום, זה לא מוריד את הערך וזה לא שובר שוק, הוא מתחיל אז הוא זול ולכאורה גם העבודות שלו הם של מתחיל, הוא צובר נסיון ולאט לאט מעלה מחירים,
מורה מתחילה מקבלת קצת כסף יחסית- זה שובר שוק? זה מוריד את ערך ההוראה??
בשנה הראשונה שהייתי מורה (לעיצוב ותוכונות) קבלתי 40 ש"ח לשעה על בסיס שעתי, עבדתי כמו חמור והרגשתי מנוצלת, אבל האמת- אין מה להשוות את השיעורים שלי היום לשיעורים שלי אז.
אז לוקח שנה- שנתיים להכנס לעינינים, הטובים באמת, מצליחים בסיעתא דשמיא.
ותודה רבה למלפפון ושאר ירקות שמעודדים ונותנים גושפנקא לקשיים בהעלאת מחיר (אני נטולת אומץ בענין), אולי עכשיו אני לא יגמגם כשאני יבקש את המגיע לי.
ובקשר למשרדי פרסום- אשמח לשמוע את חוות דעתכם- אני שמעתי שברובם המצב הרוחני בעיתי לגמרי ולכן עד היום נמנעתי מלנסות להכנס לשם, זה באמת חשוב כ"כ כדי לצבור עוד נסיון ולקוחות?
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
"שבל"
בדיוק לכן כתבתי סיכום כמה פחות או יותר אמור לעלות לפי איזו רמה.
וכל אחד אמור לדעת איפה הוא עומד (שימצא דרך איך להגיע לתוצאה אמיתית. בואי נגיד אני אישית עשיתי לעצמי מבחן ציבורי:)

"רודא" בגרפיקה כמה שיותר יש ניסיון בתחום ,כמה שיותר מודעות ולוגואים וכו' יש לך את עולה רמה. לא יעזור לאחת שכבר 4 שנים בתחום ופעם בשבוע לעשות משו כדי שתעלה רמה. אם היא רוצה לעלות רמה צריכה לעבוד קשה. אבל זה בעיקר מדובר על מתחילות.
כיון שהאשכול לא נפתח בעינין תמחור למתחילים אז גם פחות נכנסו לנושא הזה.
(וכנראה בגלל זה גם יש אשכול שמתפתח. כי בדרך כלל בשאלת תמחור לא מתפתח כזה אשכל מועיל לכולם)

בעינין תמחור מה שאותי מנע מלעלות מחירים וכו' זה היה שיבוא אלי אדם שכל פעם שראה אותי היה אומר אני לוקחת אותך לגרפיקאית שלי וכו' ויום אחד אני רואה פרסום שלה בעיתון. שאלתי אותה מה קרה אמרה לי שמשרד פרסום (שאני חושבת שהוא טופ שבטופ) נתן לה מחיר X כולל פרסום באיזה מגזין.
אני השתוממתי ואמרתי לה: מעולה שהלכת אליה וכו'..
אז חשבתי לעצמי שאם הם משרד שמעריך את עצמו וכו' ואני הקטנה צריכה לקחת ביחס למה שהם נותנים אז איך אני יכולה לעלות את המחיר? ואני לוקחת זול מאוד. (במיוחד לאחר המבחן שעשיתי לעצמי:)

או לקוח שקיבל גרפיקה פלוס הדפסה בבית דפוס במחיר אפסי.
והתוצאה שלהם לא היתה רעה בכלל...
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
ועוד דבר לאלו שעצמאיות ורק עצמאיות- שאלה קטנה שאולי יכון את מי שרוצה להיות עצמאית - כשהחלטת להיות עצמאית כבר הית שכירה הרבה שנים בתחום?
ככה שהניסיון שצברת היה כשכירה. וזה מה שהוביל אותך להיות אצמעית.

ואם החלטת להיות ישר אצמעית מאיפה "השגת" את הלקוחות?

אני אישית גם שכירה וגם אצמעית ככה שקל לי להגיד ללקוח לא מתאים לי בכך וכך מחיר וכו'.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י שבל;2249059:
אני לא גרפיקאית, אז סליחה על הפלישה לאשכול.
אני כן לקוחה של גרפיקאיות.
ויש נושא אחד שהאשכול הזה מתעלם ממנו לגמרי - הרמה של העבודות.
לא חכמה להגיד "תעלו מחירים" כשיש עבודות שגם בחינם לא היתי מקבלת ומפרסמת אותן. ולתת דוגמאות לעבודות ברמה אחת, ואז לבצע עבודה ברמה נמוכה בהרבה, לא משנה באיזה מחיר, זה סוג של גזל, לדעתי. קבלתי בעבר מגרפיקאית מודעה והיתי בטוחה שמדובר בסקיצה, עד שלחרדתי נודע לי שזו העבודה המוגמרת (למותר לציין שלא פרסמתי אותה, אבל כן שילמתי עבורה).
אני אישית למדתי שעדיף לשלם טוב ולקבל תוצר שאני יכולה לפרסם וייצג אותי בכבוד. (לפי זה יוצא שהגרפיקאיות שלוקחות מחירים זולים דווקא מועילות לגרפיקאיות היקרות, כיון שהן יוצרות בידול משמעותי) :)

לא הבנתי.
את לא בודקת עם מי את עובדת ?
יש תיק עבודות או לקוחות מרוצים אחרים שמגיעים דרכם
לקחת מישהו על 'עיוור' זו באמת לא חכמה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י רודא;2249150:
כמו בכל מקצוע, צריך לעשות סטז', הלימודים נחמדים אבל הם לא מספיק "על באמת", ולכן גרפיקאית מתחילה אמורה לקחת נמוך, כמו שיועץ מס מתחיל מקבל שכר מינימום, זה לא מוריד את הערך וזה לא שובר שוק, הוא מתחיל אז הוא זול ולכאורה גם העבודות שלו הם של מתחיל, הוא צובר נסיון ולאט לאט מעלה מחירים,
מורה מתחילה מקבלת קצת כסף יחסית- זה שובר שוק? זה מוריד את ערך ההוראה??
בשנה הראשונה שהייתי מורה (לעיצוב ותוכונות) קבלתי 40 ש"ח לשעה על בסיס שעתי, עבדתי כמו חמור והרגשתי מנוצלת, אבל האמת- אין מה להשוות את השיעורים שלי היום לשיעורים שלי אז.
אז לוקח שנה- שנתיים להכנס לעינינים, הטובים באמת, מצליחים בסיעתא דשמיא.
ותודה רבה למלפפון ושאר ירקות שמעודדים ונותנים גושפנקא לקשיים בהעלאת מחיר (אני נטולת אומץ בענין), אולי עכשיו אני לא יגמגם כשאני יבקש את המגיע לי.
ובקשר למשרדי פרסום- אשמח לשמוע את חוות דעתכם- אני שמעתי שברובם המצב הרוחני בעיתי לגמרי ולכן עד היום נמנעתי מלנסות להכנס לשם, זה באמת חשוב כ"כ כדי לצבור עוד נסיון ולקוחות?

הייתי שבוע שעבר בהרצאה על דיני חוזים.
עורכת הדין ספרה על אחד שעבד קשה ולא הרוויח. הוא החליט לעשות הסבה. למד רפואה והתמחה בתחום של ניתוחים פלסטיים.
הבחור היה יוזמתי ושאפתני והציב לעצמו מטרה.
הוא גר בצפון הארץ, ופיזר מאות פלאיירים שכתוב בהם: ניתוח פלסטי ב1000 שקל. כוכבית* ניתוח פלסטי אחד בלבד לאדם.

התחילו להגיע אליו לקוחות, צבאו על הדלת, היו מרוצים (בעיקר מרוצות:cool:), המליצו, האדון התחיל להעלות מחירים. הלקוחות המשיכו לבוא, הוא גדל, פתח קליניקה, אח"כ המשיך למרכז רפואי לניתוחים פלסטיים, וכיום, לאחר כ5 שנים הוא מעביד כמה עובדים תחתיו. יש לו רכב ודירת פאר במרכז הארץ.

יום אחד הגיעו אליו כמה נשים עם הפלאייר. היה כתוב שם: ניתוח פלסטי ב1000 שקל. הן ביקשו לממש את הקופון.
המנתח היה המום. הוא הסתכל במודעה, הפך אותה, וראה שלא כתוב עליה תאריך תפוגה למבצע של הקופון!
כיום כל ניתוח שלו עולה 20,000 ש"ח!
אשה אחת, הוא יכול איכשהו להעביר, אבל באו אליו כמה נשים.
הדבר הובא לעורכת הדין, ודיונים שלמים שלא ניכנס אליהם.

המטרה שלה בסיפור היתה להראות לנו שחייבים לכתוב תאריך תוקף על כל מסמך של העסק.
אבל אני למדתי ממנו לקחים נלווים.
חשבתי על אותו בחור אמיץ שקבע לעצמו יעד, הוא לא התחיל לחשוש מה יגידו אם יקח בתחילה 1000 בלבד בעוד שניתוח עולה 15,000. הוא שם לעצמו מטרה ודבק בה.

וחשבתי עוד, שבשביל להיות חדורי מטרה צריך כישרון מיוחד לכך. לא כל אחד מסוגל לעשות את מה שהוא עשה. אני למשל, הייתי מרגישה מנוצלת. אבל הוא לא התייחס לרגשות ואמוציות, אלא המטרה עמדה מול עיניו והוא השיג אותה.

המסקנה: הצבנה לעצמכן מטרה ופשוט תכבושנה אותה. אלו שמצליחים אלו לאו דווקא הכשרוניים ביותר, אלא המתמידים ביותר.
המסקנה הנוספת: הלואי שקודם כל אני יעשה את זה:rolleyes:.
 

ט תהילה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
הי, שלום לכלום!
בתור די מתחילה, אני עוקבת בהתעינינות אחרי האשכול,
ורק רציתי להוסיף סיפור טרי קטן:
היה לי לקוח שרצה פלייר לעסק שלו. הייתי די לחוצה כספית אז חשבתי לעצמי
שאקח אותו גם במחיר מאוד מאוד זול, מה גם שלפי המיקום שהוא גר,
העסק שהוא עובד בו והשיחה שדברי איתו, הבנתי שהוא בכלל לא מבין בגרפיקה.
סכמנו על מחיר והתחלתי לעבוד.
והכל הלך כפי שמתואר כאן:
שלחתי סקיצה ברמה מאוד גבוהה, הלקוח רק אחרי שבועיים היה ללקוח פנאי לעבור עליה,
(היו לו מליון תרוצים למה אין לו זמן) התיקונים היו - מכאן ועד--- מכיון שכל אורח וחבר ומכר ושכן
שהגיע אליו רגע לבית הוא התייעץ איתו בנוגע לפלייר, ואסף וליקט דעות מככככככולם.
שלחתי שוב עם תיקונים.
חיכיתי שוב שבועיים. (בינתיים התקופה שכבר הייתי לחוצה כספית עברה, ואני מרוגזת כולי על העבודה התקועה הזו)
סוף סוף הבנ"א נזכר להתקשר. מתי?
רבע לשתיים ביום שישי.
אמרתי לו: אני לא מול המחשב עכשיו. יום שישי אני עובדת עד אחד.
הוא: לא נורא, אני אחכה חמש דקות תפתחי את המחשב.

בחיים לא הייתי עושה את זה, אבל נמאס לי מהעבודה ורציתי לגמור איתה,
אז התיישבתי, דנו על תיקונים נוספים כשבסופו של דבר הוא מציין: אלו התיקונים הקלים.
על התיקונים המורכבים נדבר במוצש"ק.
סגרתי את הטלפון.
אחרי עשר דקות הוא מצלצל: בדיוק היו אצלי שתי לקוחות בחנות, הראתי להם והם אמרו ש---
אז תוסיפי את מה שהם רוצים---
הייתי בדיוק אחרי קריאת האשכול הנ"ל והחלטתי שאותו אני מעיפה הרגע, לא אכפת לי אם הוא לא משלם גרוש!
שלחתי לו מייל המבהיר בצורה החלטית ביותר את דעתי על צורת ההתנהלות הזו,
ציפיתי לפתוח את המחשב במצוש"ק ולגלות ממנו מייל נזעם ועצבני המודיע על הפסק העבודה/
לא לשמוע ממנו יותר לעולם/לזכות לשיחה נעימה ביותר וכו' וכו',
להפתעתי הוא משיב לי: (ציטוט)
את צודקת. יש כאן התמשכות יתירה. מקובל עלי שאם יהיו עוד תיקונים ויתכן ויהיו אני מוכן ומעונין להוסיף בתשלום עד שיהיה לשביעות רצוני המלאה.נא נקבי בסכום.
במקרה הזה לא הפסדתי אותו,
ההפך.
אבל אני בהחלט ממליצה לכולם - ממבט של גרפיקאית מתחילה שלפעמים זה לא הכי קל,
להעיף-פשוטו כמשמעו- לקוחות שכאלו, גם במחיר של הפסד כספי.
בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה