כללי לאור הרעיון של התמחור.

ט תהילה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
וואו,
יצא לי טו מאצ' ארוווך...
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אחת כתבה לי באישי למה יש לי מטרה להוריד את המחירים..
זה נשמע כך?:(
הסברתי לה שהמטרה שלי ממש שונה. אני נתקלת בזה בתוך המקצוע שלי כפרסומאית, וזה נושא שמעניין אותי מאד.
השתדלתי לכתוב פה בזהירות, וציינתי שאני לא גרםפיקאית, אלא רק משתדלת לשאול את השאלות הנכונות.

פונים אלי הרבה עסקים בתחילה ובאמצע, ומנסים לפרוץ לשוק, ולא מצליחים. הם לא מבינים למה. ובעקבות זה, אני מאד מתעניינת בנושא.

לדוג'- לקוחה קוסמטיקאית פתחה בצפת. הלקוחה שלי האמיתית היתה הגרפיקאית שיצרה איתי קשר אחרי המלצה, ואמרה לי שהמודעה הקודמת שהיא עיצבה היתה מהממת (היא שלחה לי ובאמת מהמם. היתה לי השראה לשבוע שלם), אבל לא פנו אליה לקוחות! עכשיו היא באה אליי שאמצא לה משפט מבריק כדי שיפנו אליה.

אמרתי לה: לא פנו אליה בגלל המודעה היוקרתית.
מי קהל היעד? נשים מצפת שלא גרות בוילות פאר..
הן רואות מודעה כזו יוקרתית, ומה תחשובנה? בטח המחירים שלה בשמים.
ולכן לא היו פניות.
יש להן את הקוסמטיקאית הרגילה, הן לא מכירות את החדשה. למה להן להחליף ועוד לשלם על זה?

המטרה שלי היתה שקודם יצרו איתה קשר עין ראשוני נעים, לגרום שיגיעו אליה לקוחות לפחות לפעם אחת, אח"כ זה כבר יגיע מאליו.

יעצתי לה כך: תפרסמו על ערב השקה. במודעה תכתבו שתהיה הגרלה על מוצר קוסמטי/עיצוב גבות מתנה. הנשים תצאנה לערב שיהיה שם כיבוד, תכרנה את הקוסמטיקאית שתדבר איתן, ותעבור ביניהן, אולי אפילו תגיד כמה מילים על איך מתאפרים בצורה נכונה. משהו שבאמת יעשיר את הידע ויתן להם כלים.
הצעה נוספת: שתתחיל לפרסם במודעה עצמה (היא לקחה כ30 שקל לעיצוב שזה נחשב למחיר שוק רגיל). מבצע לרגל השקת הסטודיו. נשים תגענה, ויש סיכוי גדול שכבר תישארנה אצלה. ואז היא מרוויחה כמה דברים:

נשים מגיעות אליה לערב, כי הן מחפשות לצאת לתכנית להתאוורר קצת, וההגרלה מושכת. הן אומרות: מה אכפת לי? אקפוץ לשניה, אשים פתק הגרלה, ואעוף הביתה. אבל אז הן פוגשות את הקוסמטיקאית החייכנית, מכירות את הסטודיו שלה, מתכבדות קצת מהכיבוד ורק שותות כוס אחת..
הן כבר יצרו קשר ראשוני עם הקוסמטיקאית, ואם היא תגיד להן: בואי אני אפנק אותך ולא יעלה לך יקר. הן כבר תמצאנה זמן לבוא אליה.

ב. נשים תראנה 20 שקל בלבד לעיצוב אצל קוסמטיקאית יוקרתית. הן תרצנה לנצל את הענין. כי כביכול כשהיא תעלה מחירים הן תחזורנה לקוסמטיקאית הקודמת. במשך הזמן היא תעלה מחירים. אבל אז כבר יכירו אותה. ויגידו: נכון, הקוסמטיקאית שלי לוקחת 10 שקל פחות, אבל לה יש סטודיו מהמם, וזה עושה לי את זה. שוה לי לבוא אליה.

היא עשתה חצי ממה שאמרתי לה:)
פרסמה במודעה עצמה שהיא עושה מבצע השקה של 20 שקל בלבד לעיצוב גבות. עיצוב אחד ללקוחה. הגרפיקאית התקשרה אליי בהתפעלות שהיא מילאה יומן תוך זמן קצר (אחרי שבמודעה הקודמת לא פנו אליה בכלל).
הלקוחות הכירו אותה, באו והתרשמו.
היום היא לוקחת מחיר טיפה יותר גבוה בשוק, אבל יש לה מלא לקוחות שלא מסכימות לעזוב אותה..

את ערב ההשקה היא הבטיחה שהיא רוצה לעשות, אבל הוא התעכב. וכיום אין לי קשר איתה, כך שאני לא יודעת אם היא עשתה בסוף או לא..

בכל מקרה, זו דוגמא לאחת שהיתה לה מעצבת מעולה! שעיצבה לה מודעה חלומית ברמה עיצובית גבוהה מאד, אבל התוצאה לא היתה מרנינה משום מה..

אותה אחת יכולה היתה לעמוד בודדה בסטודיו, לא כי היא לא מוכשרת, אלא כי לא הבינה לליבו של קהל היעד שלה, ומנעה מהלקוחות לבוא אליה!

לכן חשוב לעשות צעדים נכונים.
לא לקחת מחירים אדירים ללא קשר.
לא לתמחר את עצמך יקר כשאתה עדין לא נמצא שם.

ושאלה:
הגרפיקאיות שלוקחות תמחור של 1200 על מודעה והלקוחות לא בורחים-
האם עבדתן קודם כשכירות זמן רב עד שיצרתם מעגל לקוחות שהגיע אליכן גם כעצמאיות?
האם בתחילה לקחתן זולך יותר ועם הזמן העלתן מחירים, או התחלתן לקחת מיד בתום הקורס מחיר של 600 למודעה?

אשמח לתשובות כנות.
 

אתי בן-שם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בוקר טוב
נהניתי לקרוא את האשכול, עם התגובות הקיצוניות שלו לשני הצדדים

אשמח לשתף אתכם בגישה שלי לתמחור - לאחר נסיון של כ-7 שנים כעצמאית בלבד, ואחרי הרבה ייעוצים עסקיים וכו'..

למתחילות- (בערך עד שנתיים)
תקציבו לכם מחיר מינימום לשעת עבודה (אפילו שכר מינימום)
ותקחו כל מי שבא.
תשקיעו בשבילו כאילו קיבלתם 150 לשעה! תוציאו עבודות מושלמות, תתייעצו ותשפרו כל הזמן
רק זו הדרך להעלות רמה ולקבל ביטחון
אבל אל תתבזו!
(כבר שמעתי מישהי שלקחה על קישוט קיר לבית ספר 250 ש"ח ועבדה על זה כמעט שבוע...
אמרתי לה: כמה הרווחת לשעה? היא ענתה: זה לא משנה, כי הם לא היו משלמים יותר, וחבל לי להפסיד אותם..)

לגרפיקאית ברמה מקצועית טובה, עם ביטחון מספיק
גם כאן את צריכה להחליט על מינימום שלך לשעת עבודה. (משהו בין 80 ל-200)
אחרי זה יש לך 2 אפשרויות:
או לקבל הרבה לקוחות "קטנים" אבל קבועים - כאלה שרוצים עבודות קטנות והרבה... כמו בתי דפוס וכו'
לקחת להם את המחיר הכי זול שלך, להספיק 4 מודעות בשעה (להגיע לתוצאה טובה ולא מעבר)
והרווח הוא שאת נשארת עם לקוח קבוע שמכניס לך סכום בסוף החודש.
מה שזה ידרוש ממך זה להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים האלו, עם תיק עבודות טוב ומחירון שווה, ולהתחיל להריץ חומר..

או - להעריך את העבודה שלך ביותר, להשקיע בה את כל מה שאת יודעת, ולכוון ללקוחות שרוצים עבודה ברמה גבוהה. ואז תוכלי מן הסתם להרוויח יותר לשעת עבודה,
אבל אם בחרת בזה, תצטרכי להשקיע יותר בשיווק. לגרום לכמה שיותר בעל עסקים להכיר אותך, לבנות אתר איכותי, להשתתף בכנסים עסקיים ונטוורקינג וכו'.
זה השקעה לטווח ארוך והיא שווה את המאמץ של ההתחלה

השאלה היא האם במקום שאת נמצאת עכשיו יש לך אפשרות לספוג את ההשקעה הזו, או שעכשיו הזמן שלך לעבוד על פחות, בקצב מהיר, ו"לתקתק" עבודה

בכל מקרה בהצלחה לכולנו!

ושרה המודעה שלך יפה מאד! הייתי נותנת עליה 800...
 

א"ב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
סליחה על ההקפצה (לא היה לי זמן להגיב כשהנושא היה חם).
לא כל עבודה של כל גרפיקאית שווה הרבה.
לפני שנתיים עיצבתי ספר, וחפשתי מישהי שתריץ את העימוד באינדיזיין.
העיצוב היה כולו שלי, אבל היה צריך פשוט להפעיל אותו על כל הספר.
פניתי למישהי שאני מכירה, מאד טובה ואינטלגנטית, אבל רק סיימה את הלימודים וחפשה עבודה בנרות.
מה המחיר שהיא אמרה לי?
50 ש"ח לעמוד :) (300 עמודים בערך), אחרי שממש צחקתי היא הסכימה לרדת קצת (40 ש"ח).
כי ככה אמרו לה בפרוג שלוקחים... ושכדאי שתעריך את עצמה :)
במקרה שלנו,
אם לחני איסחקוב לוקח שעתיים לעצב את המודעה שלה, אין שום סיבה לשכנע אותה לקחת יותר מ200 ש"ח.
 

חני איסחקוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לא הבנתי אם את בעדי או נגדי..
וחבל שהקפצת את האשכול הקרציה הזה..
עד שסיימתי עם ההודעות בפרטי... ;)
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
אין פה בעד או נגד.
רק אמרה שהמחיר בסדר ביחס לעבודה
 

חני איסחקוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
שרה, נשמע שיש לך השגות על העבודה..
כי המילה ביחס-זה בד"כ לא חיובי כל כך.
אבל על איזה עבודה את מתכוונת? שלך? שלי?
 

א"ב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
D I G I T A L
אני מתכוונת שאת עושה שתי עבודות ביום, ומריצה מודעות.
כל מודעה לוקחת לך שעתיים.
למשל לי לוקחת מודעה לפחות יומיים (או שבועיים).
הלך הרוח כאן הוא "להעריך את עצמך נכון", אבל אני בעדך לגמרי, בזה שהייחודיות שלך היא בהרצת עבודות ובמחיר זול, את לא שוברת את השוק, כמו שחששו כאן, כי לא כל הלקוחות מחפשים דוקא מחיר זול, אני למשל מכירה לקוחות שמחפשים דוקא מחיר יקר.
אני לגמרי בעדך :)
 

חני איסחקוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
פשוווו
סופסוף מישהי כלבבי...
שלחי אליי את אלו שרוצים צ'יק צ'ק.. ;)
יש לי במועדון 30 כאלו..
 

חני איסחקוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יודעים מה?
הגעתי למסקנה כלשהי, מעניין אם היא נכונה.
ואני משתפת אתכם לאחר לבטים רבים,
ואחרי שחשבתי (אם אני ארצה או לא..) על הנושא המכביד הזה..
אז ככה:
לקוחות מושפעים מהמיקום הגיאוגרפי.
נו? איך המסקנה שלי?
אל תתוכחו איתי, זה מניסיון.
עשיתי נסיון קטן להעלות מחיר- נטו בגלל שהבטחתי לכם..
הגיעה לקוחה חדשה שפותחת עסק.
הצעתי לה חבילת פרסום שתהיה מוכנה עוד שבועיים, כולל הכל. (חוץ מאתר, כמובן..)
הבטחתי לה מקצועיות, דיוק, שיווק, שם טוב,
היא התפעלה והתלהבה..
עד שאמרתי את המחיר.
בד"כ אני לוקחת 1800 על הכל.
אמרתי לה 3000.
היא גימגמה.. מסכנה.. ברחה..חחח
וזה נטו בגלל האיזור!
הגיע לקוח ירושלמי, אמרתי לו את המחיר הרגיל, הוא צחק ואמר- לא, נו, עכשיו באמת..

אז אנשים מושפעים מהמקום. כמו שבאתיופיה נולדים כהי עור וברוסיה בהירי פנים.
כנראה הציבור הדרומי-אוהבים הנחות....

פוו זה היה מעייף.
 

soomsum

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אז מה הענין שלך לעבוד דווקא עם מי שמחפש הנחות?
 

חני איסחקוב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אין עניין.
אבל כאן מכירים אותי, ולי זה לא מפריע.
אני אוהבת את הקלילות, את האפקטים את הלקוחות.. את הגיוון.
אני אוהבת לעבוד.
ואני אוהבת להרוויח, אבל ככה מרגיש לי הוגן, ונכון.
 

קודקוד (לוגיקה)

מנטורית ומאמנת עסקית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
אני גם מהדרום (אופקים) ומאד מבינה את חני איסחקוב.
אנשים בדרום לא מוכנים לשלם מחיר גבוה על עיצוב ומיתוג, ולא דוקא בגלל שאין להם כסף, אלא בגלל שהם לא מבינים כמה זה חיוני.
וכדי שתקבלו קצת מושגים, אכתוב כאן שתי אפיזודות שהיו לי עם לקוחות.
1. לקוח מתקשר, בעלי הרים את הטלפון.
הלקוח: כמה עולה מודעה?
בעלי: 280 ₪ (זה המחיר שלקחתי אז)
הלקוח: מה??!! אפילו גרפיקאית 'מגה' של 'דפוס כלנית' לוקחת 70 ₪, 280 ₪ זה צריך להיות גרפיקאית של אובמה...
2. לקוחה (מתווכת דירות) מתקשרת: כמה עולה לוגו?
אני: 400 ₪ (זה המחיר שלקחתי אז).
הלקוחה: תראי, יש לי ראש גדול, אבל 400 ₪ זה הוצאה מדי גדולה בשבילי.
בקיצור, כשקובעים מחיר לעבודה א"א להתייחס רק לרמה שלה , אלא גם לקהל היעד. ואם קהל היעד הוא תושבי אופקים ולוקחים מחיר גבוה, אז נשארים בלי לקוחות, וזה הכי גרוע.
אני אישית מתפרנסת בעיקר מתושבי המרכז, ורק בגלל זה אני יכולה להרשות לעצמי לקחת מחירים יותר גבוהים.
 

soomsum

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י חני איסחקוב;2253636:
אין עניין.
אבל כאן מכירים אותי, ולי זה לא מפריע.
אני אוהבת את הקלילות, את האפקטים את הלקוחות.. את הגיוון.
אני אוהבת לעבוד.
ואני אוהבת להרוויח, אבל ככה מרגיש לי הוגן, ונכון.

כל הכבוד לך.
כי אני ראיתי שלפעמים דיי סיוט לעבוד עם כאלה,
כי חלק נכבד ממי שלא משלם טוב על עיצוב - לא מבין מילה בעיצוב - והם רוצים את כל האפקטים והצבעוניות ועם המון המון תמונות וכוכב גדול זורח באמצע וכל מבצעי החודש...

אם לך זה בא בקלילות - אשרייך,
אבל באמת, איך שווה לך לתקשר הלוך - חזור - הלוך רק בשביל 200 ש"ח?
באמת את מצליחה לסיים סיפור מא' עד ת' כזה מהר??
כיף לך.
 

שרה100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
לפי עניות דעתי ולפי זה שאני מכירה כמה גרפיקאיות שלוקחות 200 ש"ח על מודעה אני ממש לא מתפעלת כי גם אני היתי מבקשת ככה ולא הרגשתי מופסדת.
ככה צוברים ניסיון. ומכל מודעה ומודעה משתפרים
לא מגיעים כל כך מהר לקוחות שיודעים לשלם טוב על עבודה.

וחני נראה שממש נכנסת ישר לראש של הלקוחות שלה ככה שזה לא סיפור בשבילה.

ואגב יש כמה שאמרו לי שמסכנה חני שהיא היחידה שיודעת להגיד מה באמת המחיר שמסתובב בשוק של הלקוחות הפשוטים... וכמה תקפו אותה.

ועוד משו..אף אחד לא אמר לך שתחפילי מחירים.
אמרו שתעלי קצת
ותשאפי לעלות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה