אחת כתבה לי באישי למה יש לי מטרה להוריד את המחירים..
זה נשמע כך?
הסברתי לה שהמטרה שלי ממש שונה. אני נתקלת בזה בתוך המקצוע שלי כפרסומאית, וזה נושא שמעניין אותי מאד.
השתדלתי לכתוב פה בזהירות, וציינתי שאני לא גרםפיקאית, אלא רק משתדלת לשאול את השאלות הנכונות.
פונים אלי הרבה עסקים בתחילה ובאמצע, ומנסים לפרוץ לשוק, ולא מצליחים. הם לא מבינים למה. ובעקבות זה, אני מאד מתעניינת בנושא.
לדוג'- לקוחה קוסמטיקאית פתחה בצפת. הלקוחה שלי האמיתית היתה הגרפיקאית שיצרה איתי קשר אחרי המלצה, ואמרה לי שהמודעה הקודמת שהיא עיצבה היתה מהממת (היא שלחה לי ובאמת מהמם. היתה לי השראה לשבוע שלם), אבל לא פנו אליה לקוחות! עכשיו היא באה אליי שאמצא לה משפט מבריק כדי שיפנו אליה.
אמרתי לה: לא פנו אליה בגלל המודעה היוקרתית.
מי קהל היעד? נשים מצפת שלא גרות בוילות פאר..
הן רואות מודעה כזו יוקרתית, ומה תחשובנה? בטח המחירים שלה בשמים.
ולכן לא היו פניות.
יש להן את הקוסמטיקאית הרגילה, הן לא מכירות את החדשה. למה להן להחליף ועוד לשלם על זה?
המטרה שלי היתה שקודם יצרו איתה קשר עין ראשוני נעים, לגרום שיגיעו אליה לקוחות לפחות לפעם אחת, אח"כ זה כבר יגיע מאליו.
יעצתי לה כך: תפרסמו על ערב השקה. במודעה תכתבו שתהיה הגרלה על מוצר קוסמטי/עיצוב גבות מתנה. הנשים תצאנה לערב שיהיה שם כיבוד, תכרנה את הקוסמטיקאית שתדבר איתן, ותעבור ביניהן, אולי אפילו תגיד כמה מילים על איך מתאפרים בצורה נכונה. משהו שבאמת יעשיר את הידע ויתן להם כלים.
הצעה נוספת: שתתחיל לפרסם
במודעה עצמה (היא לקחה כ30 שקל לעיצוב שזה נחשב למחיר שוק רגיל). מבצע לרגל השקת הסטודיו. נשים תגענה, ויש סיכוי גדול שכבר תישארנה אצלה. ואז היא מרוויחה כמה דברים:
נשים מגיעות אליה לערב, כי הן מחפשות לצאת לתכנית להתאוורר קצת, וההגרלה מושכת. הן אומרות: מה אכפת לי? אקפוץ לשניה, אשים פתק הגרלה, ואעוף הביתה. אבל אז הן פוגשות את הקוסמטיקאית החייכנית, מכירות את הסטודיו שלה, מתכבדות קצת מהכיבוד ורק שותות כוס אחת..
הן כבר יצרו קשר ראשוני עם הקוסמטיקאית, ואם היא תגיד להן: בואי אני אפנק אותך ולא יעלה לך יקר. הן כבר תמצאנה זמן לבוא אליה.
ב. נשים תראנה 20 שקל בלבד לעיצוב אצל קוסמטיקאית יוקרתית. הן תרצנה לנצל את הענין. כי כביכול כשהיא תעלה מחירים הן תחזורנה לקוסמטיקאית הקודמת. במשך הזמן היא תעלה מחירים. אבל אז כבר יכירו אותה. ויגידו: נכון, הקוסמטיקאית שלי לוקחת 10 שקל פחות, אבל לה יש סטודיו מהמם, וזה עושה לי את זה. שוה לי לבוא אליה.
היא עשתה חצי ממה שאמרתי לה
פרסמה במודעה עצמה שהיא עושה מבצע השקה של 20 שקל בלבד לעיצוב גבות. עיצוב אחד ללקוחה. הגרפיקאית התקשרה אליי בהתפעלות שהיא מילאה יומן תוך זמן קצר (אחרי שבמודעה הקודמת לא פנו אליה בכלל).
הלקוחות הכירו אותה, באו והתרשמו.
היום היא לוקחת מחיר טיפה יותר גבוה בשוק, אבל יש לה מלא לקוחות שלא מסכימות לעזוב אותה..
את ערב ההשקה היא הבטיחה שהיא רוצה לעשות, אבל הוא התעכב. וכיום אין לי קשר איתה, כך שאני לא יודעת אם היא עשתה בסוף או לא..
בכל מקרה, זו דוגמא לאחת שהיתה לה מעצבת מעולה! שעיצבה לה מודעה חלומית ברמה עיצובית גבוהה מאד, אבל התוצאה לא היתה מרנינה משום מה..
אותה אחת יכולה היתה לעמוד בודדה בסטודיו, לא כי היא לא מוכשרת, אלא כי לא הבינה לליבו של קהל היעד שלה, ומנעה מהלקוחות לבוא אליה!
לכן חשוב לעשות צעדים נכונים.
לא לקחת מחירים אדירים ללא קשר.
לא לתמחר את עצמך יקר כשאתה עדין לא נמצא שם.
ושאלה:
הגרפיקאיות שלוקחות תמחור של 1200 על מודעה והלקוחות לא בורחים-
האם עבדתן קודם כשכירות זמן רב עד שיצרתם מעגל לקוחות שהגיע אליכן גם כעצמאיות?
האם בתחילה לקחתן זולך יותר ועם הזמן העלתן מחירים, או התחלתן לקחת מיד בתום הקורס מחיר של 600 למודעה?
אשמח לתשובות כנות.