התייעצות כתיבה כואבת. (עונש)

מצב
הנושא נעול.

בת צלפחד

משתמש מקצוען
שמעתי פעם על משהו שבא לראיון למשרה חינוכית ושאל דבר ראשון אז אילו עונשים הוא יכול לתת ...
והרב אני לא זוכרת לצערי מי פסל אותו מיד...
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
במקום זה אפשר להגיע עם הילד להסכמים יותר יעילים..
לא עברתי על כל התגובות.
אבל תרשו לי לומר לכם ובמיוחד לכן שזה לא סוף העולם אם ילד כותב עונש.
נכון, זה עונש פחות "מודרני", ופחות "הולך",
אבל זה עונש יעיל להפליא.
תבינו, יש ילדים מופרעים ושובבים שצריכים דחוף עזרה של כדורים.
ההורים מסרבים בכל תוקף, החוק לצידם. אי אפשר להכריח.
אסור לרב'ה לרמוז או לאיים בהכאה.
אסור כמעט כלום.
המנהל לא נמצא בדיוק.
הדבר היחיד שיכול להחזיר את הילד לשפיות זה אם הוא יודע שהרב'ה מסוגל להנחית עליו מטלה של כתיבת 200 פעם משהו מסוים.
זה כלי יעיל להפליא, אם כי לא נעים.
ויש רב'ס שצריכים דחוף כדורים...אתם מכירים את הסיפור על הילד ששם כל בוקר לרבה את הריטאלין בקפה והכל נהיה רגוע....
איך אתם מסבירים שיש במשך 8 שנות הלימוד שנים שבהם כל הכיתה ללא יוצא מן הכלל מקסימים ויש שנים שהרבה בעיתיים לצערי יש רב'ס שלא מתאימים לתפקידם ואילו התוצאות . שוב למעט מקרים חריגים שאמורים להיות פעם בכמה שנים... כמובן יש רבס מדהימים שראויים לכל הערצה ושבח.
מי שנאלץ לדעתי להשתמש כל שבוע בענישה כדאי לו לחפש משרה אחרת...כי זה לא אמור להיות כך.
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
אם הילד צריך כדורים אפשר לנסות אולי יעזור לו כמה פעמים לצאת בהסכמה מראש מהשיעור ולעלות את כל המדרגות בחיידר כמה פעמים... אפשר לערוך עיצוב התנהגות ... ועוד...
 

shuli butbul

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

netanelb

משתמש צעיר
עריכה תורנית
כשהיינו ילדים גם היו נותנים לנו את העונש הזה, ומצאנו פתרון יצירתי: גמ"ח עונשים!!!
דהיינו, הרב היה כל הזמן נותן "אין לדבר בשעת השיעור", היו כמה שהיו כותבים כל אחד קצת, ומי שהיה צריך 100 או 150 פעם, פשוט היו נותנים לו את הדפים וחסל.
אני זוכר איך היינו מתווכחים אם בתרומה לגמ"ח זה יש משום מצוות גמילות חסד כי בסופו של דבר יש ילד שצריך עזרה, או משום עבירה שהרי גורמים לילדים להפריע, או שזה מצווה הבאה בעברה...
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
@נעה רפול כתבת מספר תגובות פה שברצוני להתיחס אליהם ברשותך.
אשתדל לעשות זאת בעדינות האפשרית.
אם הילד צריך כדורים אפשר לנסות אולי יעזור לו כמה פעמים לצאת בהסכמה מראש מהשיעור ולעלות את כל המדרגות בחיידר כמה פעמים... אפשר לערוך עיצוב התנהגות ... ועוד...
ממש לא.
ילד שצריך לקחת כדורים לא יכול להרוס את הלמידה של כל הכיתה שלו כי ההורים שלו החליטו להרוס לבנם את החיים.
ילד שצריך לקחת כדורים על פי אבחון והמלצת רופא, צריך לקחת כדורים נקודה.
אם ישנם רב'ס מלאכים שיכולים לשלוח אותו כל חמש דקות לסיבוב בחוץ, אשריהם.
אבל זה לא מצופה מהרב'ה.
הורים שלא מסכימים לעזור לבנם, הם אלו ההורים שמקטרים ומתלוננים ללא סוף על הרב'ס המענישים והנוראיים.
אני רב'ה. לדעתי אני רב'ה סביר. לא רשע. לא רע. לא נאצי.
כל ההורים ללא יוצא מן הכלל שמתלוננים אצל המפקח על העונשים שלי הם הורים לילדים שצריכים עזרה וההורים לא מסכימים לעזור.
ויש רב'ס שצריכים דחוף כדורים...אתם מכירים את הסיפור על הילד ששם כל בוקר לרבה את הריטאלין בקפה והכל נהיה רגוע....
איך אתם מסבירים שיש במשך 8 שנות הלימוד שנים שבהם כל הכיתה ללא יוצא מן הכלל מקסימים ויש שנים שהרבה בעיתיים לצערי יש רב'ס שלא מתאימים לתפקידם ואילו התוצאות . שוב למעט מקרים חריגים שאמורים להיות פעם בכמה שנים... כמובן יש רבס מדהימים שראויים לכל הערצה ושבח.
מי שנאלץ לדעתי להשתמש כל שבוע בענישה כדאי לו לחפש משרה אחרת...כי זה לא אמור להיות כך.
יש רב'ס שבאמת טעות שהם מלמדים.
יש כאלה.
יש גם מורות שטעות שהם מורות.
מי שנאלץ להשתמש כל שבוע בענישה זה לא אומר שכדאי לו לחפש משרה אחרת.
זה אומר שכדאי שהילד המסכן יחפש לעצמו הורים אחרים.
אני אומר לך ולכם באחריות מלאה. אין מצב שילד מטופח מבחינה נפשית ייענש הרבה. אין מצב.
ילד שצריך טיפול רגשי ומקבל אותו, מהר מאד התנהגותו תשתפר. (גם לרב'ה יש תמריץ יותר להכיל ולהבליג כי הוא יודע שיש תהליך קיים)
ילד שזקוק לריטלין ומקבל אותו, פשוט מפסיק להיענש. (מיידית. השיפור הוא בין רגע. מדהים)
מסיבה פשוטה.
אף רב'ה נורמלי לא מעניש סתם.
תתפלאו, אבל הרב'ס לא אוהבים להעניש.

בהמשך אגיב עוד.
שההודעה לא תהיה מדי ארוכה.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
והנה ההמשך
במקום זה אפשר להגיע עם הילד להסכמים יותר יעילים..
אי אפשר.
לפעמים רק ההרתעה עוזרת.
עונש כתיבה הוא עונש מרתיע.
לרב'הה מותר במקים מבוימים פשוט להרתיע.
לא חייבת להיות מזה תועלת חינוכית.
אני תמיד אומרת לתלמידותיי שאם הן מדברות בשיעור כנראה השיעור לא מספיק טוב....כשמעניין ומרתק לא מדברים...
אני לא.
מסיבה נורא פשוטה.
גם אם השיעור לא מענין אין שום היתר ורשות לשוחח בשיעור.
איזו תחושה זו לכתוב לשווא?
תחושה קשה. זו המטרה של העונש הזה.
שהוא יפסיק לדבר בשיעור. הוא לא רוצה לכתוה שוב 100 פעם.
זה יגרום לו לא לדבר בשיעור?
או או יגרום לו.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
הילד חזר מהבי"ס עם דף בו שורה אחת.
"בשיעור לא מדברים ומפריעים, רק מקשיבים ומשתתפים"
המטלה: 150 פעם.
כשביררתי מעט והנחתי שקיבל את זה בעקבות עניין זניח והגיוני,
בהתחשב בקשיים ובמגבלות שגם ככה יש לתלמידים הקטנים עם המסכות וכו',
אמרתי לו שאכתוב יחד איתו כדי להרגיש מה הוא מרגיש,
וכך יצא ששנינו יושבים בסלון עם דפדפת ועפרון..
אחרי בערך 20 פעם כבר התחילה לכאוב היד -
כשהיד כבר ממש כאובה אני סופרת,
אחד שתיים שלוש ארבע... 38.. ! זה בקושי רבע.
למה לעזאזל זה חוקי לתת דבר כזה לילד קטן?
למה זה לא מוגדר כבר כעונש פיזי שאסור בתכלית?
כמו שהמורה יתן מכה לילד על היד ויכאיב לו, הוא בעצם מצווה עליו להכאיב *פיזית* לעצמו.
הייתי די כועסת, אמרתי לו לעצור ואולי להמשיך בערב. בינתיים מתקשרת למורה.
מה הייתם עושים, מה הייתם אומרים לו?
יכול להיות שאת צודקת במה שאת אומרת אבל דבר אחד תידעי שיש הים המון מחנכים שנותני םעונשים יותר חמורים מיזה ואפילו ההורים לא מודעים לכך כי הילדה לא משתתפת וכו ביגלל הפחד!!!(יש כאילו שנותנים מכות אולי זה היום פחות מצוי אבל יש מקרים אולי בודדים ויש לכך השלכה קשה לילד מכל הבחינות!!)
לדעתי מורים צריכים לעבור הכשרה בתוך תקופת העבודה שלהם כחלק מהעבודה איך להיתנהג עם ילדים.... אחרי כך צריכים להבין שהם ילדים.......
(לא מאשימה את המורה כי אני לא הייתי בארוע וכו.... אבל סתם נקודה למחשבה.....)
מקרה אמיתי לחלוטין שתלמיד אחד המורה שלו צרח עליו ונתן לו עונש שישאר כמה פעמים בבית ....אותו ילד נשא את הפגיעה המון שנים ופשוט הידרדר עד שירד מהדרך בגלל אותו מורה(יכול להיות שהילד לא היתנהג כרואי אבל צריכים לדעת איך להיתנהג ולהעניש ילדים)
 

המשיב

משתמש פעיל
סיכום הדיון :
יש מורים שלא מתאימים כמו גם תלמידים שלא מתאימים למסגרת
או זקוקים לטיפול ותמיכה.
ברור שההורים צריכים לשים לב מה קורה עם הבן שלהם
במקרה של מלמד שפוגע ומעניש בצורה מוגזמת או בלי הבחנה צריך לפקוח עין
ולא לתת לענין להמשיך
אבל מצד שני צריך גם לראות את הזוית של המלמדים שיושבים בכיתה של כ30 ילדים
שמתוכם מספיק לא יותר מקומץ ילדים מחוסר התאמה היפראקטיביות או חוסר עניין
או מכל סיבה אחרת החליטו "לעשות שמח" לדבר לצחוק ולהפריע
מה שנותר למלמד (גם הכי מוכשר והמנוסה) הוא לשלב תגמול ועידוד
או שלא נותרת לו ברירה
ולטובת כל הכיתה הוא חייב להעניש (כמובן לא פיזי ולא לפגוע ) בכדי לגרום למינימום של הרתעה.
(במאמר המוסגר מה שהעלו פה כמה מהכותבים שכמעט כל העונשים
אסורים בזמננו, מובילים בדיוק להפקרות החילונית של הדור הנוכחי
שהפכו את הילדים ל"חיות מוגנות" בבועה של הכל מותר
בלי שום הרתעה " שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים..")
 

פ.נ

משתמש מקצוען
סיכום הדיון :
יש מורים שלא מתאימים כמו גם תלמידים שלא מתאימים למסגרת
או זקוקים לטיפול ותמיכה.
ברור שההורים צריכים לשים לב מה קורה עם הבן שלהם
במקרה של מלמד שפוגע ומעניש בצורה מוגזמת או בלי הבחנה צריך לפקוח עין
ולא לתת לענין להמשיך
אבל מצד שני צריך גם לראות את הזוית של המלמדים שיושבים בכיתה של כ30 ילדים
שמתוכם מספיק לא יותר מקומץ ילדים מחוסר התאמה היפראקטיביות או חוסר עניין
או מכל סיבה אחרת החליטו "לעשות שמח" לדבר לצחוק ולהפריע
מה שנותר למלמד (גם הכי מוכשר והמנוסה) הוא לשלב תגמול ועידוד
או שלא נותרת לו ברירה
ולטובת כל הכיתה הוא חייב להעניש (כמובן לא פיזי ולא לפגוע ) בכדי לגרום למינימום של הרתעה.
(במאמר המוסגר מה שהעלו פה כמה מהכותבים שכמעט כל העונשים
אסורים בזמננו, מובילים בדיוק להפקרות החילונית של הדור הנוכחי
שהפכו את הילדים ל"חיות מוגנות" בבועה של הכל מותר
בלי שום הרתעה " שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים..")
אני חושבת שעם הילד מפריע לגמרי לכל הכיתה פשוט לשלוח אותו למנהל ומאו זה כבר העסק של המנהל איתו
 

המשיב

משתמש פעיל
ועוד משהו קטן..
שכל הורה יבדוק את עצמו מה התגובה שלו כשהילד שלו
"משגע" אותו בבית האם תמיד הוא מגיב בקור רוח ולא מעניש
או ש...
משום מה נדמה לי שאותם הורים שתוקפים את המלמדים וגורמים לכולם ( שלא בצדק)
יח"צ גרועים
כשמדובר בתוך הבית שלהם הם מתנהגים אחרת.
 

ריקושונת

משתמש צעיר
יש פה הרבה צדק וכיווני חשיבה משתי הצדדים.
אך אני עדיין בדעה שכל מורה צריך לשבת עם עצמו ולחשוב על עונש שיתאים ויועיל.
אני ישבתי עם עצמי הרבה זמן וחשבתי האם להעניש ילד שלא הכין שיעורי בית יותר מ2-3 פעמים ברצף לא לצאת להפסקה-אלא בזמן ההפסקה לשבת ולהכין ש.ב.
הגעתי למסקנה שתלוי בסוג ואופי התלמיד.
כי יש תלמידים שההפסקות הם אויר לנשימה בשבילם ואם הם לא יצאו להפסקה כל הלמידה אח"כ תקשה עליהם.
אך מנגד יש תלמידים שהעונש הזה ישפיע עליהם, הם יעדיפו בפעם הבאה לשבת ולהכין ש.ב. בשלמות ולשחק בהפסקות עם החברים.
כך בכל עונש.
תכלס- העונש של המאה פעמים לא מתאים כלל לכל אופי או סוג תלמיד, ואפילו לא לאנשים מבוגרים יותר.
אנשים יכולים לכתוב אלף פעמים משפט ורגע אח"כ לא לעמוד בו...
בתקווה שלא תיצטרכו להעניש וגם אם כן שה' ייתן בכם את הבינה לבחור בעונש המתאים.
 

המשיב

משתמש פעיל
יש פה הרבה צדק וכיווני חשיבה משתי הצדדים.
אך אני עדיין בדעה שכל מורה צריך לשבת עם עצמו ולחשוב על עונש שיתאים ויועיל.
אני ישבתי עם עצמי הרבה זמן וחשבתי האם להעניש ילד שלא הכין שיעורי בית יותר מ2-3 פעמים ברצף לא לצאת להפסקה-אלא בזמן ההפסקה לשבת ולהכין ש.ב.
הגעתי למסקנה שתלוי בסוג ואופי התלמיד.
כי יש תלמידים שההפסקות הם אויר לנשימה בשבילם ואם הם לא יצאו להפסקה כל הלמידה אח"כ תקשה עליהם.
אך מנגד יש תלמידים שהעונש הזה ישפיע עליהם, הם יעדיפו בפעם הבאה לשבת ולהכין ש.ב. בשלמות ולשחק בהפסקות עם החברים.
כך בכל עונש.
תכלס- העונש של המאה פעמים לא מתאים כלל לכל אופי או סוג תלמיד, ואפילו לא לאנשים מבוגרים יותר.
אנשים יכולים לכתוב אלף פעמים משפט ורגע אח"כ לא לעמוד בו...
בתקווה שלא תיצטרכו להעניש וגם אם כן שה' ייתן בכם את הבינה לבחור בעונש המתאים.
מסכים
אגב שמעתי מכמה מלמדים שנתנו בעבר עונש להשאר בהפסקה
ואח"כ שינו את דעתם
והתחילו לתת עונש של " דקה אחת או שתים להפסיד מההפסקה"
וההעידו שהיה לזה אותה אפקטיביות...
 

פ.נ

משתמש מקצוען
יש פה הרבה צדק וכיווני חשיבה משתי הצדדים.
אך אני עדיין בדעה שכל מורה צריך לשבת עם עצמו ולחשוב על עונש שיתאים ויועיל.
אני ישבתי עם עצמי הרבה זמן וחשבתי האם להעניש ילד שלא הכין שיעורי בית יותר מ2-3 פעמים ברצף לא לצאת להפסקה-אלא בזמן ההפסקה לשבת ולהכין ש.ב.
הגעתי למסקנה שתלוי בסוג ואופי התלמיד.
כי יש תלמידים שההפסקות הם אויר לנשימה בשבילם ואם הם לא יצאו להפסקה כל הלמידה אח"כ תקשה עליהם.
אך מנגד יש תלמידים שהעונש הזה ישפיע עליהם, הם יעדיפו בפעם הבאה לשבת ולהכין ש.ב. בשלמות ולשחק בהפסקות עם החברים.
כך בכל עונש.
תכלס- העונש של המאה פעמים לא מתאים כלל לכל אופי או סוג תלמיד, ואפילו לא לאנשים מבוגרים יותר.
אנשים יכולים לכתוב אלף פעמים משפט ורגע אח"כ לא לעמוד בו...
בתקווה שלא תיצטרכו להעניש וגם אם כן שה' ייתן בכם את הבינה לבחור בעונש המתאים.
ירבו כמותיך מחנכות בישראל!!!
נראה לי את צריכה לעשות קורס לכולם!!
 

ריקושונת

משתמש צעיר
מסכים
אגב שמעתי מכמה מלמדים שנתנו בעבר עונש להשאר בהפסקה
ואח"כ שינו את דעתם
והתחילו לתת עונש של " דקה אחת או שתים להפסיד מההפסקה"
וההעידו שהיה לזה אותה אפקטיביות.
אני חושבת שכמה דקות מתאים לתלמידים עד כיתה ג'
אני מחנכת של כיתה ה בטוחה שרק הפסקה שלמה (15 דקות) תועיל.
ואגב.
מכתב להורים או טלפון זה עונש לתלמידים שעברו את הגבול...
אני משתדלת מאודדד לא להגיע עד לשם, אבל כמובן מזהירה את התלמידים ומנופפת להם שקיים כזה עונש.
נ.ב.
תודה גדולה למי שהציפה את הנושא.
 

המשיב

משתמש פעיל
נ.ב.
תודה גדולה למי שהציפה את הנושא.
ברור שצריך להיות במודעות ולעקוב איך הילד מרגיש
וכמובן שיש מלמדים לא ראויים
אבל מה חטאו כל האחרים שנתונים לשיימינג חסר תקדים
וכל הצפה של הנושא גורם לעיתים לתחושה מוגזמת כביכול כולם מושחתים ורעי מעללים.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
ברור שצריך להיות במודעות ולעקוב איך הילד מרגיש
וכמובן שיש מלמדים לא ראויים
אבל מה חטאו כל האחרים שנתונים לשיימינג חסר תקדים
וכל הצפה של הנושא גורם לעיתים לתחושה מוגזמת כביכול כולם מושחתים ורעי מעללים.
לא כולם חושבים שכולם מושחתים........
אבל ברור שיש מקרים וגם היו מקרים בעולם!! וברגע שאנשים נחשפים לסיפור אחד זה מעלה לכולם את כל הסיפורים ופשוט אנשים צריכים להיות ערנים ופיקחים למה שקורה מסביב!!!(היום יש יותר מודעות לאנשים ביגלל חשיפת אותו מקרים של היתעללות)
 

ריקושונת

משתמש צעיר
אני כמורה חושבת שכל מורה צריך להיות פתוח לביקורת-ובמקצוע ההוראה יש הרבה ביקורת,
מההנהלה, מההורים וגם מתגובות התלמידים.
וזה חלק מהמנוף להצלחה- ביקורת בונה
אלא אם לביקורת אין שום הצדקה ואז אני מעבירה הלאה ושוכחת ממנה...
כמובן שרב המורים ראויים, וגם לא הייתי אומרת מושחתים
אך צריך תמיד לזכור שאנחנו לא עובדים עם מחשבים ורובוטים אלא עם נשמות.
הצפת הנושא גרמה לי לחשוב ועל כך אני מודה.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מי אמר שהעונש הנ"ל הגיע מיד על הדיבור הראשון ?!
אולי המלמד חשב הרבה מה הכי יעיל עם הילד הזה וזה הייתה המסקנה ?
אני רוצה לשתף מהווי הכיתה שאני מכיר מלמדים שעושים כך

המלמד מוסר את השיעור בהסברה נאותה ומנתח את המשנה הנלמדת בענין רב
והנה מוישהל'ה מדבר בשיעור ומפריע לכיתה !
המלמד עוצר את השיעור, מסתכל על מוישהל'ה ו.. שותק. כל הכיתה שותקת. דממה .
הילדים לא מבינים למה הרב'ע הפסיק.
אחרי חצי דקה הרב'ע ממשיך את השיעור ---ושוב מוישהל'ה מדבר !
המלמד עוצר את השיעור, ואומר לכיתה "יש כאן ילד שאני לא אנקוט את שמו משום כבודו אבל הוא יודע במי מדובר, שמדבר בשיעור, לא משתתף בשיעור ומפריע לכל החברים שלו להקשיב.
אני דורש מהילד הזה להפסיק עם הדיבורים באופן מידי ולהשתתף ביחד איתנו בשיעור !"
המלמד ממשיך את השיעור, ואחרי כמה דקות שוב מוישהל'ה מדבר !!
המלמד נגיש למוישהל'ה ואומר לו "מוישי, זה כבר פעם שלישית שאני מעיר לך ! פעם הבאה תענש בחומרה !"
והמלמד ממשיך את השיעור.
ושוב, מוישי לא יכול להפסיק לדבר ! הוא חייב לספר לחבר בשולחן ליד על הטיול שהוא נסע עם ההורים שלו לספארי ועל הפינגווינים שהוא ראה שם ו...
"מוישי !, תרשום לי עד מחר 150 פעם 'בשיעור לא מדברים ומפריעים, רק מקשיבים ומשתתפים' !"

ומה נראה לכם מוישי יגיע הביתה ויספר להורים שלו "אמא, היום דיברתי בשיעור 4 פעמים והמלמד העיר לי 3 פעמים ואני המשכתי לדבר ולא התייחסתי אליו ואז הוא נתן לי עונש לכתוב 150 פעמים ?! "
נראה לכם ?!?!
מה פתאום !
הוא יבוא הביתה ויאמר לאמא שלו "אוף ! איזה מלמד מעצבן ! נתן לי לכתוב 150 פעמים ולא עשיתי כלום ! סה"כ אמרתי מילה אחת לשכן שלי לשולחן והמלמד המרגיז הזה מיד קפץ עלי ומיד נתן לי עונש ! "
ואז תבוא האמא ותאמר לו "מוישי, אתה לא כותב את העונש ואני אראה למלמד את הכיוון !
אני אומר לו שהוא צריך ללכת ללמוד איך להתייחס לילדים ועונש כתיבה זה לא חוקי וגם לא יעיל ! ובכלל ! אולי הוא צריך ריטלין אז מה הוא בא בטענות לבן יקיר שלי ! "
ומוישהל'ה בתוך תוכו צוחק ומחייך שהנה, הוא הצליח להתפטר מהעונש המרגיז הזה !
------
הסיפור הזה נראה לכם מדומיין או מומצא, אבל זה מציאות בשטח !
הילדים שלנו ודאי יספרו להורים דברים כדי שההורים יעזרו להם, אבל הם גם יודעים מה לספר כדי להשיג את מה שהם רוצים
כך שאפשר לשמוע את הצד של הילד, אבל חשוב לא פחות לשמוע את הצד של המלמד ומה הוא ראה מצידו השני של הכיתה ולבוא בגישה שאני רוצה לעזור לילד ביחד עם המלמד ולברר מה היה באמת, כי המלמד לא מעונין לספר סתם שקרים על הילד, אלא הייתה לו מטרה בנתינת העונש ויכול להיות שהעונש הגיע אחרי התעלמות של הילד להערות העקיפות והישירות, ובלי העונש - הילד היה ממשיך לדבר בשיעור. ואחרי העונש - הוא פעם הבאה כבר לא ידבר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה