דרוש מידע כסף גדל אבל לא על העצים..

מצב
הנושא נעול.

אההה

משתמש פעיל
ההתייחסות פה לבחורי ישיבות ממש צורמת
קודם כל האופציה של בחור עובד היתה פתוחה לכל אחת
מי שבחרה להתחתן עם בן תורה יש לזה מחירים שצריך לקבל
חוץ מזה בחור ישיבה ממוצע מקבל מההורים במקרה הטוב 300 ש"ח לחודש
כשהוא אוכל אוכל מוסדי שלא תמיד באמת ראוי למאכל (וודאי לא קורץ למאכל)
יושן בפנימיה ואין לו בארון כל מה שיש לבחורה בבית
רוב הבחורים יודעים פחות או יותר תוך שנתיים-שלוש איך להתנהל עם כסף
כי אין להם ברירה אחרת
לא מדבר על בחור מעשן שבמחירים של היום מבין אחרי חצי שנה שהוא חייב לממן את עצמו
בסופו של דבר בחור ישיבה כמו שכבר הזכירו בקושי נוסע במוניות בשונה מבחורות
לא מבזבז כל כך הרבה כסף על ביגוד כמו בחורות
אז נכון הוא מעולם לא עבר הכשרה אמיתית ואם הוא גם תמים הוא יוכל ליפול בעוקץ

אבל מכאן ועד להפוך אותו לאיזה פרזיט שלא עושה כלום ורק חי על חשבון אחרים
אני לא מצליח להבין מאיפה זה הגיע
 

הגולם מפראג

משתמש פעיל
מעשה ידיה הוא תמורת מזונותיה.
בעל שלא מפרנס את אשתו, אין סיבה שמעשה ידיה יהיו שייכים אליו.

כל העניין של המזונות הוא זכות של האשה, לטובתה ולהנאתה, ולא חובה שנועדה לשלול ממנה את כספה או נכסיה. לכן היא גם יכולה להתחרט כל יום ולהחליט שהיא כן רוצה שיפרנסנה, למרות שבעבר רצתה להתפרנס בעצמה.
ספציפית
אם כבר נכנסנו לדיון הלכתי נטו,
ברור שכאשר האישה מכניסה כסף לקופה המשפחתית,
מבחינה הלכתית נטו (לא לתקוף אותי כבר כתבתי את דעתי כנ"ל) הכסף שייך לבעל,
זה נכון שאם האישה תרצה, תוכל לומר בכל רגע נתון איני ניזונת וכו',
וגם זה כתוב בדף נח' שם.
 

מצליחה

משתמש מקצוען
ועוד משהו קטן
עם מישהו
אח/אחות/גיס/גיסה/בן/בת/חבר/חברה
מבקשים ממכם עזרה
אפילו אם זה נשמע סיפור מוקרץ
תנסו לעזור
אתם לא יודעים מה עומד מאחורי זה
צריך מאוד מאוד להיזהר עם הקביעה הזאת.
מכירה מישהו מקרוב ממש, שאיבד את הדירה שקיבל (קיבל דירה בלי משכנתא בכלל!!! לפני יותר מ20 שנה)
וחי כיום בשכירות, בלי דירה. וכבר מחתן ילדים. ומצבו עגום.
ובזמנו, ביקש עזרה מכל החברים/משפחה וכו'.
והפיל איתו עוד כמה אנשים טובים שרק רצו לעזור, וכיום נשארו עם חובות של עשרות אלפים (חלקם אפילו מאות אלפים),
על לא עוול בכפם!!! רק כי רצו לעזור!
אז תשמרו טוב טוב על הכסף שלכם, ותעזרו רק כשזה בטוח ולא מסוכן...
 

מה יש

משתמש מקצוען
אין פה שום יחס מחפיר.
יש פה מלא נשים שמכבדות ואוהבות לומדי תורה
ובחרו להנשא להם
ולזכות לפרנס אותם
ואת ילדיהן.
שגם אותם הן תגדלנה כבחורי ישיבות.
באהבה גדולה.
ושמות לב,
שמי שלא עובד על כסף
יחסו לכסף
שונה
ממי שעובד עליו.

וזה מטשטש עד נעלם בדרך כלל אחריי החתונה.
 

מה יש

משתמש מקצוען
עוד נקודה , גם אם האישה היא היא בעלת המשכורת המנופחת, עדיין העול והלחץ הכלכליים הם על כתפי הבעל והוא זה שלחוץ לזון את בני הבית ולכן לדעתי הוא נשאר המפרנס העיקרי.
זה נכון בחלק מהמקרים.
לפעמים בזכות המשכורת אין עול ולחץ..
וכל הכבוד לגבר כזה
וגם לאשתו
והשאלה העיקרית מה יעשה כשייגמר הכסף
יעשה מעשה
או יבקש מאשתו לעשות

חייבת להגיד שרב האברכים שאני מכירה הם אנשים מקסימים, רגישים, יקצצו מעצמם הרבה לפני שיקצצו מהאישה ומהילדים. ונושאים בעול, ובאחריות. והכל. ולא ישקיעו כסף בלי להוועץ בנשים שלהם.
אבל בסוף יש מציאות שבה המוני נשים מתאמצות ומפרנסות את ביתן וזה מקומם אותי שאחכ הבעלים שלהן כותבים בפרוג שהם מפרנסים כי כל הכסף הזה שייך להם. ונכון שרובן היו עובדות גם אם הבעלים היו יוצאים לעבוד, עדיין אני חושבת ככה.


 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
זה מקומם אותי שאחכ הבעלים שלהן כותבים בפרוג שהם מפרנסים כי כל הכסף הזה שייך להם. ונכון שרובן היו עובדות גם אם הבעלים היו יוצאים לעבוד, עדיין אני חושבת ככה.
תנסי לחשוב למה זה מקומם אותך?
לא נראה לי שזה אמור להרגיש כך ...אבל כמובן שעם הרגשות לא מתווכחים...
 
נערך לאחרונה ב:

כתר מלוכה

משתמש פעיל
ההגדרה לא נכונה הלכתית, כאמור.
מעשה ידיה של אשה לבעלה, רק במקרה שהוא מפרנס אותה.
(האם בישיבות הק' מדלגים על דף נ"ח בכתובות?)
מי שלמד בישיבות יודע שלא פוסקים הלכה מהגמ'.
במיוחד שדברי הגמ' זה רק כשאמרה בפירוש.

יש נידון בשו"ת רב פעלים [אבהע"ז ח"ב] היכן שהאשה מפרנסת יחידה, אם זה כמו שאמרה איני ניזונת......
אולם אם גם הבעל מביא כסף זה לא כך. [אפי' כשמביא מעט.] וכך מופיע גם בחזו"א.
[בחישוקי חמד להגר"י זילברשטיין, אומר שהיכן שסיכמו מראש שהיא מביאה כסף והוא לומד. גם אם היא מפרנסת יחידה זה של הבעל כל עוד לא אמרה.]

לא באתי להורות שום הלכה. רק לומר שאין בדברים האלו שלוף וזהו. [ודאי לא קשור ללימוד הגמ' בישיבה.]
 

מה יש

משתמש מקצוען
תנסי לחשוב למה זה מקומם אותך?
לא נראה לי שזה אמור להרגיש כך ...אבל כמובן שעם הרגשות לא מתווכחים...
מכיון שגם בהלכה, זה לא הכי פשוט בעולם.
ויש דבר כזה שנקרא נבל ברשות התורה
ובא נלך לפי הפשט שצריכה לומר בפירוש
איני ניזונה ואיני מפרנסת
בעל הגון לכל הפחות מיידע על האפשרות
(כי הוא משתמש בגמרא הזו, בידיעה ברורה שהיא כנראה לא פתחה את הכרך הזה מעולם.
אז שיבהיר לה מדוע הכסף שלה שייך לו
ומה האפשרות שלה להיות ברשות עצמה מבחינה כלכלית)
אני חושבת שזוג שהאישה כל היום אומרת לבעלה זה כסף שלי אני עבדתי עליו
חייו כנראה לא משהו בלשון המעטה
לא זה אמור להיות הדיון בינהם.


משום מה מזכיר לי קצת את הסיפור בכבשת הרש...
 

מעל הסטנדר(ט)

משתמש פעיל
עריכה תורנית
ובא נלך לפי הפשט שצריכה לומר בפירוש
איני ניזונה ואיני מפרנסת
בעל הגון לכל הפחות מיידע על האפשרות
מצחיק..

בזוגות נורמלים אין שום נפק"מ בשאלה המשפטית - עיונית למי שייך הכסף בטאבו
 
נערך לאחרונה ב:

די

משתמש סופר מקצוען
שמי שלא עובד על כסף
יחסו לכסף
שונה
ממי שעובד עליו.
לידיעתכם יש אברכים שעושים יותר כסף מנשותיהם (לדוגמא אברך שלומד גם ביום שישי וכו' ואשתו גננת).
גם בחורי ישיבות עושים מבחנים בונוס (גם סוג של עבודה) בחור יכול לצאת מהישיבה עם 15,000 ש"ח נקי.
יש המון בחורות שיוצאות ישר מהסמינר לנישואין.
חוץ מזה שהטבע הגברי יותר טוב בנושאי ניהול ממון (כמו שבתחומים אחרים נשים יותר טובות).
בקיצור ברור שצריך מודעות כלכלית אבל לא להכליל.
 
נערך לאחרונה ב:

רחלה 123

משתמש מקצוען
@די האשכול כבר התקדם והתגלגל הרבה מעבר לנאמר בתחילתו
השיח בהתחלה לפחות היה על עבודה, בוס ומה שביניהם
מבחן גם קשה מאד זה לא לקום יום יום לעבודה בלי פשרות ובלי התחמקויות , גם לאחר אירועים משפחתיים
ולא לעמוד מול בוס או בוסית עם קריזות ועצבים מכאן ועד אפריקה .

וחבל מאד שיש כאן כאלו שראו בדברים זלזול בבחורים או הפכו אותם לפרזיטים
זה כבר פשרנות מעוותת ומוטעית של כל אחד מכאן
הדברים הם פשוטים ונכונים, אין טעם להתכחש לעובדות הידועות
בחור ישיבה לא עבד מעולם, ולא עובד (כמעט) על שום דבר שהוא מקבל
הוא גם לא צריך לעזור בנקיונות הבית או לאחים ולאחיינים שבבית (בניגוד לבחורות )
וכל זה- כדי שהוא ישב וילמד ברוגע ובשלווה.
אבל מציאות זו יכולה לגרום לבעיות כלכליות לאחר הנישואין , זה הכל
ולכן כדאי לדעת את הדברים, וללמד את בחורי החמד שלנו שלא הכל מובן מאליו. כל אחד כפי יכולתו ומחשבתו .
בהצלחה לכולם!
 

די

משתמש סופר מקצוען
וחבל מאד שיש כאן כאלו שראו בדברים זלזול בבחורים או הפכו אותם לפרזיטים
זה כבר פשרנות מעוותת ומוטעית של כל אחד מכאן
הדברים הם פשוטים ונכונים, אין טעם להתכחש לעובדות הידועות
בחור ישיבה לא עבד מעולם, ולא עובד (כמעט) על שום דבר שהוא מקבל
הוא גם לא צריך לעזור בנקיונות הבית או לאחים ולאחיינים שבבית (בניגוד לבחורות )
וכל זה- כדי שהוא ישב וילמד ברוגע ובשלווה.
אבל מציאות זו יכולה לגרום לבעיות כלכליות לאחר הנישואין , זה הכל
ולכן כדאי לדעת את הדברים, וללמד את בחורי החמד שלנו שלא הכל מובן מאליו. כל אחד כפי יכולתו ומחשבתו .
בהצלחה לכולם!
בחור לא עוזר בניקיונות בבית?!
בחור לא עובד עמל מוחי 9 שעות ביום?! (גם מתכנתת יושבת ומתכנתת ברוגע ובשלוה...)
 
נערך לאחרונה ב:

קטנטנציק

משתמש פעיל
מעשה ידיה הוא תמורת מזונותיה.
בעל שלא מפרנס את אשתו, אין סיבה שמעשה ידיה יהיו שייכים אליו.
בעל שמביא כסף מהכולל לא נחשב שמפרנס את אשתו???????????
כל העניין של המזונות הוא זכות של האשה, לטובתה ולהנאתה, ולא חובה שנועדה לשלול ממנה את כספה או נכסיה. לכן היא גם יכולה להתחרט כל יום ולהחליט שהיא כן רוצה שיפרנסנה, למרות שבעבר רצתה להתפרנס בעצמה.
האמת שזה לא כ"כ פשוט כמו שאת כותבת(ישרפו דברי תורה ועל ימסרו ל.....:rolleyes::sneaky:)
זה מח' ר' הונא וריש לקיש בדף נ"ח האם תקנו מזונותיה תחת מעש"י או להיפך
ונפסק להלכה כר' הונא שמזונותיה תחת מעש"י ולכן יכולה האשה לומר איני ניזונית
ויש נידון גדול בפוסקים מה הדין באשה המפרנסת את ביתה לבד
דהיכא שבעלה פרנס בעבר זה לכאו' מוסכם שכל עוד לא אמרה בפירוש איני ניזונית הכסף שייך לבעל
ואיפה שהבעל מעולם לא פרנס אף כשהאשה לא אומרת חשיב כאילו אמרה והכסף שייך לה
ולכאו' היום שהבעל מביא משכורת מהכולל ( כל שיש בה כדי לפרנס את ההוצאות שמחויב באשתו עי' שם)
זה כן נחשב שמפרנס וכל עוד לא אמרה האשה בפירוש איני ניזונית

כל הכסף שלה שייך לבעל והוא מחוייב במזונותיה
ואה"נ אם רוצה יכולה לומר כן ולא יהיה לו חלק בזה

ספציפית
אם כבר נכנסנו לדיון הלכתי נטו,
ברור שכאשר האישה מכניסה כסף לקופה המשפחתית,
מבחינה הלכתית נטו (לא לתקוף אותי כבר כתבתי את דעתי כנ"ל) הכסף שייך לבעל,
זה נכון שאם האישה תרצה, תוכל לומר בכל רגע נתון איני ניזונת וכו',
וגם זה כתוב בדף נח' שם.
בערך נכון
 
נערך לאחרונה ב:

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
האמת שזה לא כ"כ פשוט כמו שאת כותבת(ישרפו דברי תורה ועל ימסרו ל.....:rolleyes::sneaky:)
זה מח' ר' הונא וריש לקיש בדף נ"ח האם תקנו מזונותיה תחת מעש"י או להיפך
ונפסק להלכה כר' הונא שמזונותיה תחת מעש"י ולכן יכולה האשה לומר איני ניזונית
ויש נידון גדול בפוסקים מה הדין באשה המפרנסת את ביתה לבד
דהיכא שבעלה פרנס בעבר זה לכאו' מוסכם שכל עוד לא אמרה בפירוש איני ניזונית הכסף שייך לבעל
ואיפה שהבעל מעולם לא פרנס אף כשהאשה לא אומרת חשיב כאילו אמרה והכסף שייך לה
ולכאו' היום שהבעל מביא משכורת מהכולל ( כל שיש בה כדי לפרנס את ההוצאות שמחויב באשתו עי' שם)
זה כן נחשב שמפרנס וכל עוד לא אמרה האשה בפירוש איני ניזונית
כל הכסף שלה שייך לבעל והוא מחוייב במזונותיה
ואה"נ אם רוצה יכולה לומר כן ולא יהיה לו חלק בזה

פשוט או לא, כך נפסק להלכה. רשאית לומר איני ניזונת ואיני עושה, וכל מעשי ידיה - שלה הם.

לגבי הטיעונים המנסים להפקיע את האשה מזכויותיה, קודם כל, איך תדע אשה בת זמננו לומר 'איני ניזונת', אם מעולם לא לימדו אותה את ההלכה הפשוטה. מי התיר להעלים מנשים את זכויותיהן הממוניות, ולטעון להן כביכול אין להן זכות בכספן. למה למנוע מהן את הידיעה הזו.

בנוסף, קשה להניח שיש בזמננו מילגת כולל המספיקה לפרנס ברמה של מזונות, כסות, מדור וריפוי כמנהג המדינה, וע"פ עולה עמו ואינה יורדת עמו.
 
אני המום מהדברים שיוצאים פה כך על בחורי ישיבות ובנות סמינר בהכללות ובלי שום חשיבה !

אשה שהקימה בית עם בחור ישיבה.
היא קמה ומצהירה אני רוצה בית שהבעל יושב ולומד תורה . נקודה.

אני לא מעוניינת שיכניס שקל שישב וילמד.

אם היא מעוניינת לנהל את הפן הכלכלי מה טוב הוא יוכל לשבת וללמוד עוד יותר וברוגע...

אבל אם היא מעוניינת שהוא ינהל את כלכלת הבית והיא נטו מכניסה משכורת כל 10 לחודש....
אז היא צריכה לתת לו את כל הביטחון והאחריות בדבר ...

לגבי ההתנהלות - לא משנה מי היא או הוא...

יש אנשים פזרניים יותר וחסכוניים יותר ...
יש כאלו שבמקרה הם גברים ויש כאלו שבמקרה הם נשים....
פגשתי הרבה כאלו משני המינים...

אז לבוא ולקטלג בחורי ישיבה או בנות סמינר זה פשע !
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה