דרוש מידע כסף גדל אבל לא על העצים..

מצב
הנושא נעול.

יעל בויאר

משתמש מקצוען
זה נשמע לך דבר תקין?
בהנחה שאתה אברך- היא המכניסה את רב הכסף לחשבון.
מאחר והיא מנהלת משק הבית היא גם המוציאה את רב הכספים.
(גם אם אתה עורך את הקניות ב'יש' היא מכינה לך את הרשימה)
מה פתאום שלא תדע מה קורה בחשבון?
לא הבנתי למה זה סותר
גם אני לא יודעת מה הולך בחשבון, (מבחירה שלי בלבד)
אבל בלי קשר משתדלת לחסוך בכל מה שאני יכולה...
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
זה נשמע לך דבר תקין?
בהנחה שאתה אברך- היא המכניסה את רב הכסף לחשבון.
מאחר והיא מנהלת משק הבית היא גם המוציאה את רב הכספים.
(גם אם אתה עורך את הקניות ב'יש' היא מכינה לך את הרשימה)
מה פתאום שלא תדע מה קורה בחשבון?
הלוואי עלי שלא הייתי יודעת מה קורה בחשבון נראה לי זה היה מוריד לי קצת לחצים!
תראי איך כל אחת לוקחת את זה למקום אחר..
כי בסוף היא עובדת על הכסף הזה
ברעיון את צודקת,
אבל שורה תחתונה מבחינת התורה, הכסף שייך לבעל , וזה לא עובד על בסיס שוויון בנטל...
 

הגולם מפראג

משתמש פעיל
זה נשמע לך דבר תקין?
בהנחה שאתה אברך- היא המכניסה את רב הכסף לחשבון.
מאחר והיא מנהלת משק הבית היא גם המוציאה את רב הכספים.
(גם אם אתה עורך את הקניות ב'יש' היא מכינה לך את הרשימה)
מה פתאום שלא תדע מה קורה בחשבון?
בעיני זה הגורם לרב התלונותעל כך שנשים הן בזבזניות. כי אישה שמדירים אותה מהחשבון והבעל אומר 'עלי'
נוצר מצב שהיא כל היום מבקשת ממנו
כי אין לה מושג מה המצב
וכי הוא ה'בוס' שנותן אישור להוצאת הכספים.
זוגיות היא שותפות. גם בכסף, כן.
(אפילו שאברכים מאד אוהבים להשוויץ שהם מנהלים את החשבון..)


כן יש אנשים שהצליחו בהימורים. זה לא אומר שלא מדובר היה בהימור.
ולפני שיתנפלו לי לא אמרתי שכל השקעה היא הימור. אבל אף אחד לא יכול היה לשער עד כמה יעלו המחירים ההזויים בבית שמש....
והסיבה שההצלחות על שם הבעל זה לא כי הוא יותר מוצלח בזה מהאישה אלא כי הוא מקבל החלטות
לעומתה אישה שבטבעה יותר בנויה בצורה של שותפות ולא תלך ותוציא סכומי כסף גדולים בלי לשתף את הבעל ואז הוא אומר לה תני לי לטפל בזה...

ואני מכירה יותר בחורים בזבזנים מבנות.
ובחורים שהגיעו לחתונה עם חובות מהבחרות.
בניגוד לבחורות. שלא שמענו בטח לא בהיקפים שהתופעה קיימת אצל בחורים.
ובחורה שעובדת ויש לה 18000 בחודש, היא עובדת קשה,
ואין עליה עול של בית, וזכותה המלאה להנות מהכסף הזה.
ובחור שמקבל סתם כך, בנדבת ליבו של אבא שלו 300 שח באמת צריך לחשוב שזה מיועד לצרכים שלו
ולא לבזבוזים ולאוכל בחוץ.
יש פער עצום בין כסף שעמלו עליו ובוחרים להקצות אותו ללא משנה מה
לכסף שמקבלים ומוציאים, ששוב לא משנה על מה.

וגם בתוך מערכת נישואין
כשאשה מוציאה יותר כסף מהבעל
או פחות מתחשבנת ממנו
צריך הרבה כבוד מולה
כי בסוף היא עובדת על הכסף הזה
והיא רוצה להרגיש הערכה כלפי העבודה שלה
ותחושת סיפוק ו'יש לי'
ולא שבא פתאום הבעל ואומר לה
זה חשוב זה לא חשוב
מכיון והאישה ברב מוחלט של הבתים היא מנהלת משק הבית
רב ההוצאות הן כביכול שלה
אבל הבעל נהנה מהן לא פחות מהאישה
ותחושת האדנות והבעלות שלו על הכסף לא תמיד באה לידי ביטוי בדרךהכי יפה
וסליחה שגלשתי לחלוטין מהנושא החשוב! של השרשור הזה
שבא להזהיר אברכים ונשותיהם מכניסה להשקעות מפוקפקות
והוצאה שגבוהה מההכנסה המשפחתית
אני יכול להבין שבתפיסת עולם שלך, אישה שלא יודעת מה קורה בחשבון,
היא מסכנה והיא רק מפרנסת את הבעל שעושה בחשבון כבשלו,
תתפלאי לשמוע אבל יש נשים ששמחות שמורידים מהם את ההתחשבנויות והלחץ, והטירחה שקשורה בזה,
אפשר לצאת לעבוד, ולהרוויח כסף, ולקנות מה שהם חושבות שצריך,
(וכן, היא יכולה כשמתחשק לה לשאול מה קורה בחשבון ולקבל פירוט,)
אבל האמת שזה לא ממש קורה,
אולי זה מה שקורה כשאישה סומכת על בעלה...

לגבי ההימורים,
להשקיע בנדל"ן בצורה חכמה זה ממש לא הימורים..
אפשר לבדוק את זה בכל פלטפורמת בדיקה!!!

לגבי הבחורים..
אני מאמין שזה כל אחד במי שהוא נתקל,
(אני לדוגמה עשיתי עכשיו סקר בכולל, על בזבוזים של בחורים, והם מתארים אחרת ממה שנאמר פה)
אבל לא אני ולא את נקבע את הסטטיסטיקה,
מה שכן לחשוב שבמי שנתקלת זה הרוב זה קצת מצומצם ..
(נ.ב. התיאור הזה ש"הבחורים שלא עומלים מקבלים כסף בנדבה" לעומת הבנות שעומלות על כספם,
עושה לי טעם חמוץ משום מה...)

ודבר אחרון,
לא כל אישה ההערכה שהיא מקבלת זה קשור לכסף שהיא מכניסה, או שהוא מכניס,
זוגיות בריאה אמורה לתת לשני תחושה שמעריכים אותו ומגיע לו תמיד,
אבל בקשר לכסף, התחושה אמורה להיות תחושה משותפת לגמרי,
ולא לפי חשבון מי מכניס מה!!!
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
הלוואי עלי שלא הייתי יודעת מה קורה בחשבון נראה לי זה היה מוריד לי קצת לחצים!
תראי איך כל אחת לוקחת את זה למקום אחר..

ברעיון את צודקת,
אבל שורה תחתונה מבחינת התורה, הכסף שייך לבעל , וזה לא עובד על בסיס שוויון בנטל...
לפי התורה זה גם "בזיעת אפך תאכל לחם" וזו קללה על האדם ולא על אשתו
והוא אמור לפרנס את אשתו
נשים שלוקחות על עצמן עול פרנסה- צדקניות
וניהול הכסף על ידי הבעל נהדר בעיני, אבל זה רק כשמדובר באדם שיודע לנהל כסף
ואם לא- זה פשע
 

הגולם מפראג

משתמש פעיל
עיין מה שכתבתי למעלה, ביהדות זה לא שוויון בנטל, הכסף בהחלט שייך לבעל, וזה לא סותר שבעל מחויב כלפי אישתו.
כאמור בשם הניק,
לא תמיד החכם צודק,
גם אם ההגדרה שלך נכונה הלכתית, ורעיונית כדו',
בדורינו זה ודאי לא הדרך להתנהל
חלק מהדרך ש"אוהבה כגופו וכו'"
זה גם לא להסתכל על הכסף שהיא מביאה
כ"מעשה ידיה לבעלה"
אלא כשותפות אמיתית בבניית הבית,
וכך לימדונו רבותינו!!
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
כאמור בשם הניק,
לא תמיד החכם צודק,
גם אם ההגדרה שלך נכונה הלכתית, ורעיונית כדו',
בדורינו זה ודאי לא הדרך להתנהל
חלק מהדרך ש"אוהבה כגופו וכו'"
זה גם לא להסתכל על הכסף שהיא מביאה
כ"מעשה ידיה לבעלה"
אלא כשותפות אמיתית בבניית הבית,
וכך לימדונו רבותינו!!
יאללה, צודק!
אין לי כוח להתחיל להשתבלל ולהתתחרפן מהי ההגדרה המדויקת....
 
D

Deleted 66182

אורח
....ואז הולכים ל"יועצים" ו"מטפלים" ו"מאמנים" בעניני שלום בית וטיפול רגשי בטראומה במקום ללכת לפסיכולוג קליני עם רשיון ...
אני לא יודע מה יכניס את הזוג הזה לבור יותר עמוק אם ה''השקעות'' והלוואות או היעוץ נפשי ה"מקצועי"
מטפל טוב ישלח לייעוץ כלכלי, בין השאר
 

zipzip

משתמש מקצוען
וואי, כל כך כואב שהורים קרעו את עצמם בשביל לתת לילדים יציבות כלכלית דהיינו- עזרה בקניית דירה, והבן/חתן לקח את הדירה ומכר לצורך השקעות מפוקפקות!

בקשר לנושא האישה שמפרנסת וכו', זה באמת עול שהאישה לוקחת על עצמה בתור בחירה שאמורה להיות מושכלת, היא בעצם אומרת בכך שהיא יוצאת לפרנס כי היא מכירה בערכה של התורה וזהו סוג של הסכם שותפות בין הבעל לאישה...
והלוואי וכולם יראו את זה באופן הזה.
אף אחד לא מכריח אותך לצאת לעבוד (ואם כן זה חמור מאוד)
ואף אחד לא מכריח אותך ללמוד (ואם כן כנ"ל)
ואם כל אחד יעשה את תפקידו בלי להתערב לשני הכל יהיה בסדר.... או לפחות אני מקווה כך.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עיין מה שכתבתי למעלה, ביהדות זה לא שוויון בנטל, הכסף בהחלט שייך לבעל, וזה לא סותר שבעל מחויב כלפי אישתו.

כסף שאשה מרוויחה, שייך לבעל רק אם הוא מפרנס אותה ('מזונותיה עליו')
בכל מקרה אחר, יכולה אשה לומר איני ניזונת ואיני עושה.

נשות זמננו המפרנסות לא רק את עצמן אלא משפחה שלמה, ודאי יכולות להגיד כך, וכספן - שלהן הוא.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
גם אם ההגדרה שלך נכונה הלכתית, ורעיונית כדו',

ההגדרה לא נכונה הלכתית, כאמור.
מעשה ידיה של אשה לבעלה, רק במקרה שהוא מפרנס אותה.
(האם בישיבות הק' מדלגים על דף נ"ח בכתובות?)
 

תמרהלה

משתמש פעיל
כסף שאשה מרוויחה, שייך לבעל רק אם הוא מפרנס אותה ('מזונותיה עליו')
בכל מקרה אחר, יכולה אשה לומר איני ניזונת ואיני עושה.

נשות זמננו המפרנסות לא רק את עצמן אלא משפחה שלמה, ודאי יכולות להגיד כך, וכספן - שלהן הוא.
הן יכולות
אבל כל עוד שהן לא אמרו מעשה ידיהם לא שייך להן
 

מעל הסטנדר(ט)

משתמש פעיל
עריכה תורנית
-
פעמים רבות המשחקים הנ"ל נעשים בכסף שקיבלת ממישהו אחר, כך שההורים / חם וחמות עובדים שעות נוספות ודואגים את דאגת המחר בכתפיים שחוחות, בעוד הצעיר או הצעירים מתהלכים בגאווה ובטיפשות ומלהטטים בכסף כראות עיניהם...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הן יכולות
אבל כל עוד שהן לא אמרו מעשה ידיהם לא שייך להן

מעשה ידיה הוא תמורת מזונותיה.
בעל שלא מפרנס את אשתו, אין סיבה שמעשה ידיה יהיו שייכים אליו.

כל העניין של המזונות הוא זכות של האשה, לטובתה ולהנאתה, ולא חובה שנועדה לשלול ממנה את כספה או נכסיה. לכן היא גם יכולה להתחרט כל יום ולהחליט שהיא כן רוצה שיפרנסנה, למרות שבעבר רצתה להתפרנס בעצמה.
 

מה יש

משתמש מקצוען
אני מרגישה שהשיח פה עבר לדמגוגיות...

יש לא מעט גברים המנהלים את כספי המשפחה למרות שהאשה היא המפרנסת העיקרית, או שלא, וזה מצוין לשני בני הזוג.
אבל אי אפשר להתווכח עםהעובדה שאברך, טרי! עליו דובר, יש לו פחות הבנה וערך לכסף
מאשה שכבר עובדת. אם אחריי סיום הלימודים ואם במקביל ללימודים.
וקצת מקומם שהגבר לא מוכן להסתכל למציאות ולהגיד כן, אשתי מפרנסת אותנו..

לא עשיתי מחקר על בזבזנות של נשים ושל גברים במגזר החרדי, ברווקותם או בנישואיהם.
גם אם בחורים הנהלו בצמצום הם לא עבדו בשביל כסף.
זו עובדה (כל עוד מדובר בבחורי ישיבה).
ולעבוד על כסף-נותן איזשהוא הערכה כלפיו, איזושהיא משמעות,
שגברים רוכשים לאחר נישואיהם.
אין שום זלזול באמירה שלי.
בחורים מקבלים כסף מההורים האוהבים שלהם כדי שיהיה להם טוב.
זה דבר נהדר ובעז"ה גם אני אנהג כך.
אבל גם ארצה שבני הנשוי יבין שהכסף שיש בחשבון הבנק הגיע לשם מעבדותה של אשתו.
האם על זה עיקר ההערכה שלו ? לא.
אני יודעת שהמון אברכים היום לוקחים על עצמם עול לא פשוט להם בבית
כדי שהאשה תעבוד
בגלל הקף העבודה
בגלל שאי אפשר להחסיר בלי סוף כשיש ילדים חולים
לא הכל שחור לבן.
אף פעם זה לא היה נושא לדיון בסביבתי מי מביא אתהכסף ואת מי צריך להעריך ועל מה..
לא חיים בקטנוניות כזו.
אבל להכיר במציאות.
ולאלבוא אחר כך ולטעון
אבל כל מה שהיא מרוויחה זה בכלל שלי.
קצת, קצת אנושיות קצת רגישות.


כן המצב הבריא והטבעי הוא שגבר נושא את עול הבית ומכלכל את אשתו וילדיו,
ואם כמו המוני משפחות היום זה לא המצב אז הכל נהיה עדין יורת.
הוא לא מאבד את מקומו משום שהאשה יודעת לצטט לו את דף נח בכתובות
אלא משום שבכל אורח חייו הוא מתנהל בצורה שהיא הפך הטבע הגברי והנשי.
וזה לא פשוט...
זה מקסים זה מגדל דור של אברכים
מעולם לא היה עולם התורה רחב כל כך
מעולם לא היו בני תורה במצב כלכלי כה טוב
אבל לחשוב שכל זה יקרה בלי שום מחיר?
אי אפשר.


 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
דיי מביך שמדלגים על זה גם בסמינרים...
ואני תוהה מה הסיבה?!
למה פמפמו לנו בשכל מה ששייך לאישה שייך בעצם לבעלה?
יום אחד נכין פה בפרוג קובץ של אמירות מביכות שפימפמו לנו בסמינר. אמאלה ייפקחו פה כמה עיניים.
לצערי אפילו במרום גילי אני עדיין פוגשת חידושים בתחום. ומובכת.
וזה אחד מבעיות הדור.
כשהבית בנוי בצורה הזו, הגבר מאבד את המקום הטבעי והבריא בו הוא אמור להיות
בעיית הדור שיש ערבוב מביך בין הנהגות, המלצות, דעות של מורות נכבדות והלכה פשוטה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה