כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

צוק איתן

משתמש פעיל
היום אמור להתבצע קיצוץ רוחבי של מאות מליוני שח בכל משרדי הממשלה עקב אי העברת התקציב עד היום
השאלה האם יש קשר בין הכספים האלה לעיכוב
בתוספות השכר? מי יודע?
נראה לי רק נבחר ידע
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אין שום אפשרות לדעת מה נאמר בחדר הכינוס של ועד החינוך?
הנה אחד הדברים שנאמרו שם - דף שאלות שאחד מחברי הועד (מרדכי טאובין) העלה לשר החינוך. איני יודע מה היו התשובות, אבל אני חושב ששר החינוך צריך לספק תשובות לפני שהוא חותם.
 

קבצים מצורפים

  • GGXtBjHWsAAqSv6.jpg
    GGXtBjHWsAAqSv6.jpg
    KB 186.4 · צפיות: 26
  • GGXtBjIXYAA0FQl.jpg
    GGXtBjIXYAA0FQl.jpg
    KB 138.6 · צפיות: 24

צוק איתן

משתמש פעיל
איך אומר המדרש .מי יעמוד בכל אלה ???
נראה לפי זה שההמשך לא מבשר טובות
זה משו הזוי ולא הגיוני בעליל
באוגוסט עשו הסכם שכר משרד החינוך עם שתי הרשתות
חתמו נקודה .לא היו חתימות לא תקנות לא רשומות לא וועד חינוך ולא כלום
מה כל המהפך הזה ???? מה קורה פה?
ודרך אגב אצלנו המורות בצוות אמרו למנהלת כבר לפני חודשיים שהם לא עושים שום שיעור פרטני . עד שיראו את כל הכסף בחשבון לא מאמינים לשום הבטחות הפסיקו להיות כבשים
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
באוגוסט עשו הסכם שכר משרד החינוך עם שתי הרשתות
חתמו נקודה .לא היו חתימות לא רשומות לא וועד חינוך ולא כלום
דבר ראשון לא 'נחתם הסכם שכר' עם שתי הרשתות אלא יצא חוזר מנכל לכניסת הבעלויות לאופק חדש
והסעיף הראשון בחוזר הוא התנאי ששר החינוך ישנה את התקנות. ובשביל לשנות את התקנות צריך לכנס את ועד החינוך... וכו'.
יתירה מכך, בסעיף 2 כתוב שהליך אישור התקנות לוקח זמן
מה שהשתנה זה שבספטמבר שילמו מקדמה,ולאחמ"כ היה בעיה עם התקציב, ולאחמ"כ בגלל שהוגשה עתירה לבגצ היועמשית דרשה לא להעביר אפילו מקדמות לפני אישור התקנות.
1708334503521.png



1708334747259.png
 
נערך לאחרונה ב:

jdn

משתמש פעיל
רק אם יעשו (כפי שהוצע פה) הפרדה בסוגיה בין בתי הספר של הבנים לבנות, יהיה שייך להתקדם.
אין שום סיבה שהבנות שהם 75% מהחינוך העצמאי יפסידו בגלל שהתנאים להכנסת הבנים אינם מתכתבים עם המציאות.
צריך להיות חכם ולא לנקוט בגישה של או הכל או כלום.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
רק אם יעשו (כפי שהוצע פה) הפרדה בסוגיה בין בתי הספר של הבנים לבנות, יהיה שייך להתקדם.
אין שום סיבה שהבנות שהם 75% מהחינוך העצמאי יפסידו בגלל שהתנאים להכנסת הבנים אינם מתכתבים עם המציאות.
צריך להיות חכם ולא לנקוט בגישה של או הכל או כלום.
מסכים לגמרי
למעשה עיקר ההתנגדות של היועמשים ועיקר הרעש התקשורתי יושב על זה שיש בתוך המערכת בתי ספר שלא מלמדים ליבה מלאה ומקבלים 100%, שזה הבתי ספר של הבנים, קיים בגדול בבני יוסף אבל גם בחינוך עצמאי (גור ועוד). ולכן הם רוצים מעכשיו החמרה של התנאים ופיקוח ועוד. צריך לקום ולומר את זה בצורה ברורה, לא יודע ממי מפחדים.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות​



לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים

אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
מסמך של משרד האוצר קובע שאם ייושמו תוספות השכר בחינוך החרדי יהיה התקצוב הממוצע לתלמיד ברשתות גבוה ב־1,500 שקל לשנה מהתקצוב לתלמיד בחינוך הממלכתי היסודי. זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה. זוהי תוצאה בעייתית במיוחד לאור העובדה שתוספות השכר ניתנות על סמך הטענה שרשתות החינוך זכאיות על פי חוק ל"תקצוב שווה ככלל ילדי ישראל".
כך עולה ממסמך הערות האוצר להצעת התיקון לתקנות החינוך הממלכתי שיוזם שר החינוך יואב קיש למען תוספות השכר למורים החרדים. האוצר קובע ש"לאור העובדה שתוצאה זו מביאה לפגיעה בעקרון השיוויון, יש להפחית את תוספת השכר או את שעות הלימוד המתוקצבות או להגדיל את מספר התלמידים בכיתה, או שילוב של כל אלה. נציין כי אפשרות הגדלת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי רק בטווח הארוך, והינה קשה ביותר לחיזוי ולשליטה".
|

בתקציב המדינה נכללו 600 מיליון שקלים כספים קואליציוניים לתוספות שכר למורים ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ובני יוסף של ש"ס (לשעבר מעיין החינוך התורני). הכוונה היא לשלם את התוספות רטרואקטיבית מספטמבר. הרשתות אף החלו לציין את התוספות בתלושי השכר של המורים למרות שאין לכך בינתיים אישור חוקי, אבל האוצר הורה להפסיק לעשות זאת. משרד החינוך מצדו יכול לכאורה להתעלם מהערות האוצר בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד התוספות, והתעלמות מההערות תקשה לצלוח את העתירה.
המסמך מפרט גם רשימת דרישות ליישום התוספות שלפחות חלקן עומדות בניגוד מוחלט למדיניות סרבנות הפיקוח של רשתות החינוך החרדיות. לדברי משרד האוצר, יש לקבוע קריטריונים בסיסיים להגדרת מוסד הזכאי לתקצוב מלא "ככלל ילדי ישראל". התנאי הבסיסי הוא "לימוד כלל שעות הליבה באופן מלא, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה המוסמכים לכך". כל מוסד יציג למשרד החינוך תוכנית לימודים ומצבת מורים שמסוגלים ללמד את התוכנית כתנאי לתוספות.

כדי לפקח על לימודי הליבה תיאכף השתתפות של כל בתי הספר ברשתות לבנות ולבנים כאחד במבחנים בינלאומיים וארציים. מוסד שיכשל בהם יוצא מהתוכנית. הפיקוח על המוסדות יכלול ביקורי פתע שהמוסדות ישתפו פעולה איתם. זאת, בעוד היום הרשתות מגבילות את שיתוף הפעולה עם הפיקוח. הרשתות דורשות שהדיווח על יישום התוכנית יהיה מרכזי, אבל האוצר דורש דיווח של כל בית ספר.

הכניסה של כל מוסד לתוכנית תהיה על סמך בדיקה פרטנית של עמידה בתנאים. כל מוסד יידרש לעמוד לפחות פעם אחת במבחן מיצ"ב או במבחן חלופי כדי שישולב בתוכנית. המורים ידרשו לחתום שהם יודעים שתוספות השכר מותנות בעמידת בית הספר בתנאים וישללו אם הוא יפסיק לעמוד בהם. היום חלק ממוסדות הרשתות כלל אינם עומדים בתנאי תוכנית הליבה ומשרד החינוך מסתפק בהטלת קנסות עליהם. משרד האוצר דורש שבית ספר כזה לא יזכה בכלל לתקצוב שווה לממלכתי אלה יוגדר כמוסד מוכר שאינו רשמי, שזכאי רק לתקצוב בשיעור של 75%.
עוד קובע המסמך שיש לבצע "עבודת מטה מקיפה אשר תביא בחשבון את כלל המשמעויות הגלומות בהחלטה". עבודה זו צריכה לכלול בחינה של ההשלכות על החינוך הממלכתי, ובייחוד של ההעדפה התקציבית של החינוך הפרטי על החינוך הציבורי, מצב שצפוי להתפשט מהחינוך החרדי לכלל מערכת החינוך.
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1fkd11w3a


 

jdn

משתמש פעיל
המסקנה מכל זה היא אחת: מנסים בכל דרך לגרום לרשתות לרדת מהאופק חדש, אחרת הם יפסידו מכיוונים אחרים. זאת מלבד כל העתירות מצד בתי הספר הפרטיים הערבים והצ'רקסים שגם הם רוצים לפתע להיכנס לאופק.
משום מה יש לי תחושה שלאור כל זאת, האופק לא ייכנס בסופו של דבר, והרשתות יעדיפו להישאר בעולם הישן.
 

אינסוף

משתמש מקצוען
משהו שמסקרן אותי-
גם עם ארגון המורים המייצג את החינוך העל יסודי במגזר הכללי
חתמו הסכם שכר
ושולמו מקדמות ב3 החודשים הראשונים של השנה
שר החינוך אף השתמש בכך כהסבר שלא יהיה אפליה בהסכמים.
דובר על כך שתוספת השכר תתחיל מינואר ואם לא יחתם ההסכם
המורים יחזירו את המקדמות
בינתיים דממה בזירה הזו-
מה הם יודעים שאנחנו לא?
@ נבחר אתה יודע משהו?
 

אינסוף

משתמש מקצוען
לא...
אבל הם מהצד הנכון של המפה הפוליטית, אז למה שיעשו להם בעיות?...
אבל גם להם הקפיאו את ההוספה שנחתמה איתם בתחילת שנה
ואף אחד לא מעדכן.
מצד אחד לא מבקשים החזר על מה שהתקבל
אבל מצד שני לא נחתם הסכם סופי
וגם הם לא מקבלים את התוספת המובטחת
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הכיתות בריכוזים החרדיים הן כיתות עם מספר ילדים נמוך מאשר בתל אביב???
לא, אפילו יותר. אבל גם בבני יוסף וגם בחינוך עצמאי יש כל מיני בתי ספר קטנים נידחים בפרפריה או בתי ספר מגזריים (בית ספר של חסידות צמוד לבית ספר ליטאי) וזה משפיע על הממוצע הכולל
תוך כדי שאני כותב את זה אני שם לב לעובדה שאם היו מסתכלים על כל בי"ס בנפרד ולא כרשת כוללת, היה הרבה יותר טוב. גם בכניסה לאופק בבת"ס של הבנות, וגם במספר התלמידים. למעשה אנחנו רק מפסידים מכך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  17  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה