יש לעקוף או יש לתקוף?

iMac

משתמש רשום
האם המסר הובן לאדם הקטן, תוכל לדעת רק בעוד חודש או חודשיים מקסימום.
לדעתי, כן.[/QUOTE]

לדעתי מאד לא
עשיתי סקר קטן אצל כמה אנשים שממש לא מכירים את עולם הפרסום
אבל הם כן קראו עיתונים בחודשים האחרונים והם לא קנו בשפע כי כך הרבנים אמרו להם (או כי ככה אלף רצו) והם כן עברו ליד שפע וראו שריק שם והם כן וכן וכן
בקיצור הלקוחות לא טיפשים וכולם רואים את זה מוזרה
חלק מתבלבלים לגמרי וחלק מרגיש שלשפע לא היה מה לעשות אז זה הם החליטו לדפוק את יש
ויכול להיות שהם הצליחו כי עובדה שבמקום שכולם ידברו על הרשת החדשה והפרסום שלה וכול מה שמיסביב כולם מדברים על המתחרה
זה הצלחה או לא הצלחה?
נ.ב. אני יודעת שבבוקר כתבתי משהו קצת אחר פשוט הסקר נעשה יותר מאוחר כך שהמסכנות לא היו ברורות
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י iMac;145555:
האם המסר הובן לאדם הקטן, תוכל לדעת רק בעוד חודש או חודשיים מקסימום.
לדעתי, כן.

ויכול להיות שהם הצליחו כי עובדה שבמקום שכולם ידברו על הרשת החדשה והפרסום שלה וכול מה שמיסביב כולם מדברים על המתחרה
זה הצלחה או לא הצלחה? - זה רק אנחנו בפורום הזה שמתעמקים בעניין, אנשים פשוטים לא מעניין אותם הם מתבלבלים ולא יודעים את זה.
[/quote]
 

iMac

משתמש רשום
זהו שלא הבנת מה כתבתי
עשיתי ברור ממש מקיף וכל מי שנוסע מחוץ לבני ברק (זאת אומרת שהוא ראה את השילוט) מענין אותו מה הסיפור
אני מניחה שאם זה היה חברה אחרת שלא היתה בכותרות כל התקופה האחרונה זה לא היה כך אבל הרי כולם מדברים אליהם אז עכשיו יש עוד סיבה
במדור של נתי טוקר במרכז הענינים זה היה כתוב על כך בפרוש ובהדגשה
כך שגם מי זה שלא מענין אותו מה קורה שם או לא נתקל בשילוט עכשיו כבר יודע גם בלי לרצות
 

שריטה

משתמש צעיר
וואו מדהים.
שני משרדים שונים. מוחות מתחרים, ייריבות איומה.
אבל---
קראייטיב זהה!
זהה!!!!!!!!!!!!!!!!!
מי יודע של מי הסלוגן?
יש בזול?________
יש אריזות חיסכון?________
יש בשפע?_______
יש בכל הארץ?_______
תשובה- 1 ו3 של שפע, 2 ו4 של יש.
נראה כאילו אותם תאים אפוריים ובנאלים הבליחו לעולם את הקופי הזה.
ככה זה כשמסתפקים במעגל ראשון.
נו נו
 

אברימי

מנהל פורום סוכרת
מנהל
מנוי פרימיום
סליחה על הבורות עניות דעתי:
יש ניסו למתג את השם החדש - שפע עזרו להם בזה.
יתכן ששפע קלקלו כי אנשים יחשבו שזה קשור לשפע שוק ולא יכנסו לשם, אבל את זה ניתן לתקן בקלות.
הקמפיין של שפע מגוחך לטעמי, (ולא בגלל השבת והפוליטיקות..) חברה שמכבדת את עצמה, לא יורדת לתת רמה כזו. מישהו הזכיר את RC וקוקהקולה, RC ניצלו את התקציב של קוקהקולה בצורה יפה, ורכבו על הגל שלהם, הם לא יצאו במילים "RC פריי זירו סוכר..." לקחת מוטיב או שם של המתחרה ולעקוץ איתו - יפעל כבומראנג, ומתאים לגן ילדים מקסימום כתה א'.
 

גרף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
לדעתי להשתמש בשם המותג של החברה המתחרה באופן נלעג,

זו כבר ירידה לרמה נמוכה מאוד שלא נצפתה במחוזותינו מאז "אל תקנה קפה ממי שמוכר לך לוקשן" (עלית נגד קפה אוסם) שלפחות עוד היתה עם הומור.

ולמי שלא הבין על מה הרעש, שימו לב ל(תת) רמה:

צפה בקובץ המצורף 19333

צפה בקובץ המצורף 19334
 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    KB 444.2 · צפיות: 7
  • 83769.jpg
    KB 380.9 · צפיות: 8

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
רק עכשיו אני מבין את עומק השטוטניקיות שלהם.
כנראה עכשיו, הם יכולים להלחם בגלוי מכיוון שהציבור החרדי, לא כ"כ קונה אצלם הם יכולים להיות צינים, להפסיד מהציבור החרדי, אין להם כ"כ מה להפסיד.
לכן הפרסום שלהם קצת פוגעני - זה כאילו הם אומרים: מה השטות הזו "יש כשרות" - מי צריך את זה כשיש "מחיר זול ובשפע"... הם כמובן פונים יותר לקונה החילוני - וזאת מכיוון שהקונה החרדי ברח מהם.

לעקוץ הם בוודאי התכוונו!
רואים שלט ליד שלט שכאילו בא לסתור את השני.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
באמת מבלבל ולכן אני חושב שזה מה שרצו לבלבל את האוייב
ולגנוב רק את הזמן היקר של טקס ההשקה,
במקום שאנשים יסתקרנו וילכו ל"יש"
הם מבולבלים ודוחים את הכל וקונים במה שמכירים
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
ועדיין לא דיברנו על עצם הלוגו המטופש של 'יש'.

רק להיזכר מה פרסום גל עשו לזול פה, במינימום פרסומות ומקסימום קריאייטיב, למי שזוכר הם הצליחו למתג רעיון שבהתחלה אף אחד לא נתן לו סיכוי בכלל, למותג שלאחר כמה שנים נמכר במיליוני שקלים, ואח"כ מה שטריו עשו ל'אלף' (אולי באמת מישהו יודע למה הם עזבו את גל?), הצליחו לשגע את כל הציבור, כל - גם מי שבדר"כ לא מתעניין בפרסומות בכלל, שיחת היום ובדיחות היום היו על הקמפיין של 'אלף' עם המשחקים.

חבל שנותנים לחובבנים להרוס מותג טוב.
 

iMac

משתמש רשום
הלוגו באמת ממש דפוק (וגם השם לא משהו)
אבל אתה לא יכול לאמר שמי שעשה אותו חובבני עשה אותו אדלר חומסקי & ורשבסקי וחובבני הוא בודאי לא (כך לפחות אני הבנתי כאשר ניסיתי לגשש איך זה התחלק בין המשרדים)
 

בונפיס

משתמש צעיר
i Mac,
כנראה שכחת שהקמפיין לא בוצע רק עבור המגזר שלך, אלא, עבור כלל הציבור בארץ. יותר נכון, רק בשביל הציבור הכללי.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
לדעתי גם הלוגו דפוק, אבל אין ברירה,
הם רצו שיישדר ענק, זול, ובזה הם הצליחו, [זה אומר המוני, והמוני חייב לרדת נמוך לכולם במה שפחות קריאטיב ויוקרה שמטבעם הם מתוחכמים]
אם כי יתכן שיכלו להפיק יותר
 

רימון

משתמש רשום
בוא נהי' כנים עם עצמנו, כתב כאן מישהו שהלוגו מטופש, האם הוא נימק למה? לשלוף ביקורת בלי הסברים זה לא חכמה, ולקטול סתם כך זה לא הוגן,

לדעתי, אני וגם עוד כמה חברים בפורום ממש קטנים בתחום הזה, כי מי שעבד על המיתוג הוא כנראה אחד שלמד את המקצוע יותר שנים ממה שאנחנו עוסקים במקצוע שלנו, ולכן הי' מתאים למצוא את החכמה בזה, ולא הפוך, כי לזלזל כל אחד יכול...

ושלא הובן לא נכון, אדגיש שביקורת זה דבר מאוד לגיטימי ומבורך, אבל בבקשה מכם תגידו את זה עם הסברים, ותובנות מקצועיים.

בתקוה להבנה
 

שריטה

משתמש צעיר
תודה רימון,
תגובתך מצטרפת לתחושתי שקטילת אנשי מקצוע היא אבן ייסוד בפורום..
ודווקא הלוגו מעולה לדעתי. בולט, ברור והקשר בין ה"ווי" למילה יש מתבקש.
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכון מאוד!

ואולי כדאי שנתמקד גם קצת בלוגו הזה באמת...

לי הוא נראה קצת משעמם, אל אף שאני בטוח שעומדים שם מוחות גדולים!
 

חוצ ניק

משתמש צעיר
מתוך "כלכליסט"

מלחמת שפע שוק בשופרסל: עולה עם קמפיין תחת הכותרת "יש בסיטונאות"


עליית מדרגה במלחמה בין רשתות השיווק על מגזר המשפחות ברוכות הילדים: שפע שוק תשקיע 3 מיליון שקל בקמפיין החדש, שבא כהמשך למסע הפרסום שהקדים את השקתה של הרשת המתחרה החדשה "יש" מבית שופרסל

מיטל זדה 20.08.08, 11:13

לאחר שברשת שפע שוק יצאו בקמפיין פרסום שהקדים את ההשקה של הרשת המתחרה "יש", ממשיכה עתה שפע שוק לנכס לעצמה את המילה "יש" בקמפיין חדש. חיזוק לקמפיין שעלה בשבוע שעבר, עולה החל מהיום בשלטי חוצות ובעיתונים, תחת הקונספט: "יש בסיטונאות", כאשר מאמץ שיווקי נוסף יופנה עתה גם לנקודות המכירה.


ל"כלכליסט" נודע, כי הרשת תשקיע 3 מיליון שקל בקמפיין החדש וכי אין מדובר במהלך הפרסומי האחרון של הרשת.


bilboard2_l.jpg

ההתגוששות בין הקבוצות החלה, כאמור, לאחר ששופרסל השיקה את תת הרשת החדשה שפונה למשפחות ברוכות ילדים, חרדים וערבים, המתחרה ישירות בשפע שוק. בשפע שוק, שלא התכוונו לוותר בקלות על מיצובם כרשת זולה, החליטו לצאת בקמפיין פרסומי של מאות שלטים, באמצעות שטרית מדיה גרופ, חלקם עלו בסמיכות גדולה לאלו של הרשת החדשה. המטרה הייתה ברורה - לא להפקיר את הרחוב לרשת המתחרה.


בענף הפרסום מעריכים, כי המלחמה הפרסומית שנפתחה בין שתי הקבוצות עם השקת "יש" של שופרסל, תמשיך לפחות בשבועיים הקרובים ולא מן הנמנע כי היא תתחדש שוב לקראת ראש השנה.


רות שטרית, בעלי משרד הפרסום שטרית מדיה גרופ, אמרה בתגובה ל"כלכליסט": "קיבלנו על עצמנו אתגר עצום להוביל את קמפיין הפרסום של שפע שוק בזירת מציאות עסקית חסרת תקדים".
 

n_eli

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שפע שוק ממש, אבל ממש מפחדים!
 

רימון

משתמש רשום
הקפמיין מיועד למשפחות ברוכות ילדים? ברור שכאלו יש רק בציבור החרדי והערבי, תמוה שבמצב העכשוי שפע שוק מנסה לכבוש את ליבם של הציבור החרדי...אז חייב להיות שזה מיועד רק למגזר הערבי... או שיתכן ששפע שוק בונה על הציבור החרדי בעתיד.

אם שמתם לב, בפרסומות של 'יש' בשבועונים החרדיים מופיעים משפטים כגון: לשמור על ערכי התורה, משפחות ברוכות ילדים, הכשרים מהודרים לכל הזרמים וכו' נדמה לי שזו הפעם הראשונה שרשת גדולה מדברת ללקוח החרדי בשפה זו, דהיינו: לא רק שידולים כלכליים אלא גם נושאים ערכיים דוגמת הכשרים, ערכי התורה וכו'.
 

iMac

משתמש רשום
בונפיס
לא שכחתי
אבל הם רק יותר מבולבלים הם לא יודעים שיש מריבות ורואים 2 חברות ענק שמתחרות אחת בשניה אם אותו פרסום
יותר גרוע לא?
 

בונפיס

משתמש צעיר
אין ספק שמדובר בקמפייני ענק "משוגעים" ברמת תקציבים וברמת עקיצות הדדיות.

'שפע' להזכירכם פונה למגזר הכללי ולא לחרדי.

'יש' ייעדה קמפיין שלם ממוקד למגזר החרדי שאותו מוציאים לפועל "בולטון פוטנציאל".

כל השוואה בין קמפיין זה לקמפיין השני, אינו נכון. מקצועית.

אל תשכחו, כי מאחורי כל מילה שאתם רואים על המודעות, ישבו טובי המוחות בתחום ותכננו את כל הצעדים שעלולים לקרות וגם יקרו בסופו של דבר.
פרסום איכותי ומקצועי מתוכנן מראש לפרטי פרטים, גם אם מדובר בקמפיין בלחץ זמן אדיר.

אני בינתיים מרוצה מאד לראות איך חברות הענק מתחילות להתחנן שתבואו אליהם ולא למתחרה שלהם.. אני כלקוח יודע שבסופו שלדבר, אני הולך להרוויח כאן הנחות ומבצעים כבדים כי כל אחד ירצה להוכיח שהוא הכי משתלם ולפחות בתקופה הקרובה (החגים להזכירכם בדרך), אנחנו נרוויח הוזלות רציניות בסל הצריכה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלט

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר יְהוָה חֲקַרְתַּנִי וַתֵּדָע:ב אַתָּה יָדַעְתָּ שִׁבְתִּי וְקוּמִי בַּנְתָּה לְרֵעִי מֵרָחוֹק:ג אָרְחִי וְרִבְעִי זֵרִיתָ וְכָל דְּרָכַי הִסְכַּנְתָּה:ד כִּי אֵין מִלָּה בִּלְשׁוֹנִי הֵן יְהוָה יָדַעְתָּ כֻלָּהּ:ה אָחוֹר וָקֶדֶם צַרְתָּנִי וַתָּשֶׁת עָלַי כַּפֶּכָה:ו (פלאיה) פְּלִיאָה דַעַת מִמֶּנִּי נִשְׂגְּבָה לֹא אוּכַל לָהּ:ז אָנָה אֵלֵךְ מֵרוּחֶךָ וְאָנָה מִפָּנֶיךָ אֶבְרָח:ח אִם אֶסַּק שָׁמַיִם שָׁם אָתָּה וְאַצִּיעָה שְּׁאוֹל הִנֶּךָּ:ט אֶשָּׂא כַנְפֵי שָׁחַר אֶשְׁכְּנָה בְּאַחֲרִית יָם:י גַּם שָׁם יָדְךָ תַנְחֵנִי וְתֹאחֲזֵנִי יְמִינֶךָ:יא וָאֹמַר אַךְ חֹשֶׁךְ יְשׁוּפֵנִי וְלַיְלָה אוֹר בַּעֲדֵנִי:יב גַּם חֹשֶׁךְ לֹא יַחְשִׁיךְ מִמֶּךָ וְלַיְלָה כַּיּוֹם יָאִיר כַּחֲשֵׁיכָה כָּאוֹרָה:יג כִּי אַתָּה קָנִיתָ כִלְיֹתָי תְּסֻכֵּנִי בְּבֶטֶן אִמִּי:יד אוֹדְךָ עַל כִּי נוֹרָאוֹת נִפְלֵיתִי נִפְלָאִים מַעֲשֶׂיךָ וְנַפְשִׁי יֹדַעַת מְאֹד:טו לֹא נִכְחַד עָצְמִי מִמֶּךָּ אֲשֶׁר עֻשֵּׂיתִי בַסֵּתֶר רֻקַּמְתִּי בְּתַחְתִּיּוֹת אָרֶץ:טז גָּלְמִי רָאוּ עֵינֶיךָ וְעַל סִפְרְךָ כֻּלָּם יִכָּתֵבוּ יָמִים יֻצָּרוּ (ולא) וְלוֹ אֶחָד בָּהֶם:יז וְלִי מַה יָּקְרוּ רֵעֶיךָ אֵל מֶה עָצְמוּ רָאשֵׁיהֶם:יח אֶסְפְּרֵם מֵחוֹל יִרְבּוּן הֱקִיצֹתִי וְעוֹדִי עִמָּךְ:יט אִם תִּקְטֹל אֱלוֹהַּ רָשָׁע וְאַנְשֵׁי דָמִים סוּרוּ מֶנִּי:כ אֲשֶׁר יֹאמְרֻךָ לִמְזִמָּה נָשֻׂא לַשָּׁוְא עָרֶיךָ:כא הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט:כב תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי:כג חָקְרֵנִי אֵל וְדַע לְבָבִי בְּחָנֵנִי וְדַע שַׂרְעַפָּי:כד וּרְאֵה אִם דֶּרֶךְ עֹצֶב בִּי וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה