אם אני לא טועה הרב וואזנר התיר בשו"ת שלו
הוא בוודאות לא.
ובאופן חריף אסר מכל וכל!
אפשר לבדוק את זה בקלות עם הרבנים שפוסקים היום לפיו - כגון ר' משה שאול קליין, הרב שטרן ועוד.
אני יכולה לבקש מבעלי.
הוא למד זאת להיתר הוראה מאד לעומק, עם כל הפוסקים - ראשונים ואחרונים
התשובה שכתבתי היא וודאית, בררתי זאת איתו אתמול שוב לפני שכתבתי שמות.
למעשה השאלה עלתה בעבר -יתכן שבפורום אחר, ובזמנו הבאתי מקןרות מדויקים.
אם אמצא אדביק את התגובה כאן.
עריכה:
השאלה שם היתה על התזת ספריי, ולאחמ''כ שימוש במגבון (שאז יש שאלה האם הלחות שבמגבון מתייתרת? בכל אופן יותר קל משימוש רגיל של מגבון) והתגובה לזה היתה:
לגבי זה,
רבנים אחרים מגדולי פוסקי דורנו אומרים שאף שזה יותר קל משימוש במגבון לבד,
מכל מקום זה נושא שלם בפוסקים. שאדם עושה משהו שבטוח יצא ממנו לחות, אלא שהוא לא צריך את זה, ובזמנינו רוב המגבונים נכנסים למציאות זו. וכבר הוכרע בשו"ע סי' שכ סעיף כ' לאסור בנידון דומה. אף ששם יישב מנהג העולם שהתירו לגבי הנושא שם, מכל מקום, למעשה נוקטים גדולי הפוסקים אחריו לאסור, בפרט שכאן יש עוד חילוקים מהדין הרגיל שמוזכר שם.
ולכן מן הראוי לייבש מגבונים [להוציא מהחבילה בפיזור בער"ש] ולהשתמש עם הספריי שזה ניקוי מושלם ואין צריך להגיע לקולות השנויות במחלוקת
ושכר שבת יהיה בידה