דרוש מידע ילד מתוק מאד ו..... חווולללםםם

שבבון

משתמש פעיל
הבן שלי בן 6 מותק של ילד אבל החלומות שלו מגיעים עדדדד......
בזמן שאני מלבישה בבוקר את 2 הילדים הבאים אחריו הוא עוד לא הלביש גרב וזה כי עדדדד שהוא מוריד פיזמה ועדדדדד שהוא מוצא את הצד הנכון של הגרב בקיצור המחשבות שלו מגיעים עדדדד הירח.
גם הרבי שלו אומר שהוא מידי פעם חולם ושוכח שצריך להסתכל בחומש, לשמחתינו ב"ה הוא ממש מחונן כך שגם אם הוא מפסיד כמה קטעים פה ושם זה לא חסר לו,
הוא ילד תמים מאד כך שאם צועקים עליו הוא יכול מאד להפגע והרבי אומר שכל פעם שהוא מזכיר לו להסתכל בחומש הילד רועד כעלה.
מה אפשר לעזור לו לתמקד בפעולות שעושה ולא לשכוח כל מיני דברים?
אשמח לעצות ותגובות וכן שיתופים על הורים לכאלה מתוקים.
 

ג'יחניק

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בעלי החלומות האלה בסוף בונים עולם
בדרך כלל הם מאוד יצירתיים הם רק צריכים אדרנלין שימנע מהם לקפוץ לרעיון הבא ולהתמקד
בקיצור להפוך את הלמידה והחיים לחויה ואז הם יהיו עמוק בה ולא יעברו לחלום הבא
 

חני ז

משתמש צעיר
קודם כל שיהיה לך הרבה נחת מהילדים
בדרך כלל האנשים שהם יותר עמקנים יותר נוטים לחלום אבל להרבה עם הגיל זה עובר להם או קורה פחות או תופסים את עצמם מהר יותר
ולפעמים זה ממש קיצוני לזה צריך לעשות בדיקת מוקסו
 

שבבון

משתמש פעיל
תודה על כל התגובות, אבל מה אני יכולה לעזור לו בכדי שיותר התמקד לדוגמא להלביש בגדים, לאכול ארוחת צהריים וכו'
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
תודה על כל התגובות, אבל מה אני יכולה לעזור לו בכדי שיותר התמקד לדוגמא להלביש בגדים, לאכול ארוחת צהריים וכו'
ברור שמה שמומלץ זה לגשת לטיפולים יעודיים עבור המצב הזה בהתפתחות הילד, אם זה ריפוי בעיסוק עם קוגפאן או כל טיפול אחר שמומלץ בגיל הזה, וייתכן מאד שימליצו לבצע מוקסו.

אבל עד אז, המלצה פשוטה: שבי איתו ותיצרו ביחד לוח משימות ברור ותמציתי- עדיפות ללוח צבעוני עם לימנציה שאפשר לתלות סמוך למיטה.

דוגמא ללוח כזה לבוקר החל מקימה, התלבשות ועד ילקוט ויציאה: הלוח מנוסח בצורת שאלות כמו : נטלתי ידיים? לבשתי חולצה? ציצית? מכנסיים? הכנתי מערכת? אפשר להוסיף צ'ופרים לפי שעת סיום המטלה ולוודא בוקר בוקר שהוא עובר על הלוח ושואל את השאלות בקול. עוזר מאד להבין סדר מטלות ומפקס ילדים רחפניים.
 

סטוכיומטריה

משתמש צעיר
סבלנות, סבלנות, סבלנות.
קל לומר...
אבל מכירה אישית מקרה כזה, שלווה בצעקות על הילד, האשמה באי אכפתיות וכו'.. מה שאולי הועיל לטווח הקצר אבל גרם נזק לטווח הארוך..
גם מבצעים ופרסים הם בעייתיים- כלומר יכולים להיות נפלאים- אבל גם יכולים לשדר לילד מסר של "אתה חסר תקנה וכל מה שישכנע אותך זה פרסים"
חוצמזה שמבצעים לילדים 'רחפנים' עוזרים בהתחלה כשיש התלהבות ומוטיבציה בשמיים ואחרי כמה זמן כשהמבצע כבר שגרתי הילד חוזר לרחף.. ואז ההורים מתוסכלים והילד מתוסכל ושום דבר טוב לא יוצא מזה.
לגבי לוח משימות- בעייני רעיון מצוין, הנקודה היא-שוב- שהילד באמת ירצה את זה ולא יעשה את זה בשביל לרצות את ההורים... וגם לא ירגיש בעייתי שצריך עזרים מיוחדים (וכל זה תלוי ממש בגישה של ההורים)
חוצמזה, הילדים האלו הם הכי מקסימים.. עמוקים, חכמים, רגישים ובוגרים בצורה שלא תאמן.. קשה לראות את זה בגיל 10 כשהילד רחפן ולא מקורקע אבל זה אוצר..
ומה הסוף?
לא מקצועית, אבל לדעתי בד"כ עם ההתבגרות וכח הרצון הילד מתגבר על הרחפנות ונשאר עם המתנות המדהימות שבאו בביחד איתה..
אז תכלס' לא להתרגש מדי וצריך הרבה סבלנות..
בהערכה רבה להורים! יישר כח גדול
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הבן שלי בן 6 מותק של ילד אבל החלומות שלו מגיעים עדדדד......
בזמן שאני מלבישה בבוקר את 2 הילדים הבאים אחריו הוא עוד לא הלביש גרב וזה כי עדדדד שהוא מוריד פיזמה ועדדדדד שהוא מוצא את הצד הנכון של הגרב בקיצור המחשבות שלו מגיעים עדדדד הירח.
גם הרבי שלו אומר שהוא מידי פעם חולם ושוכח שצריך להסתכל בחומש, לשמחתינו ב"ה הוא ממש מחונן כך שגם אם הוא מפסיד כמה קטעים פה ושם זה לא חסר לו,
הוא ילד תמים מאד כך שאם צועקים עליו הוא יכול מאד להפגע והרבי אומר שכל פעם שהוא מזכיר לו להסתכל בחומש הילד רועד כעלה.
מה אפשר לעזור לו לתמקד בפעולות שעושה ולא לשכוח כל מיני דברים?
אשמח לעצות ותגובות וכן שיתופים על הורים לכאלה מתוקים.
קוראים לזה בלשון העם אדיש.
והרבה פעמים ילדים סופר אדישים הם סופר חכמים.
עוד לא מצאתי שיטה לנער אותם חוץ מאשר לחכות שיגדל...
ועד אז לעורר מידי פעם..
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
שיטה שעוזרת לילדים להתמקד - לספור.
(לא כאיום. אלא כמיקוד)
אני סופרת עד 5 ואתה בינתיים גורב גרב אחת. וואו הספקת כבר ב4! אתה פשוט זריז! עכשיו אספור עד 5 בשביל הגרב השניה, בא נראה אם גם אותה אתה מצליח כבר ב4.
נכון שזה מחייב להיות בקשב אליו ולקצב שלו, אבל זה הגיוני בגיל 6. הרבה ילדים בגיל 6 עדיין לא מתלבשים לבד.
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מזדהה מאד!!
הבן שלי התחיל כתה ב, כמעט בן 7, חולם המון ומדומיין, צריך אלף תזכורות לכל משימה, ברוך השם מתפקד בכיתה אבל חסר סבלנות ממש. חכם מאד מאד, שפה גבוהה, סקרן, אנטלגנציה גבוהה.
קצת חסר הבנה חברתית. זאת אומרת קצת חסר טקט. יש לו הרבה חברים.
עשינו מוקסו ויצא גבוה לפני ריטלין ועוד יותר גבוה עם ריטלין.
תכלס, אני לא יודעת אם לעזוב אותו לנפשו, ועם הזמן הוא יוריד את הרגליים אל קרקע והריחופים יירגעו, או שכדאי לטפל עם ריטלין או אולי טיפול רגשי, אני מבולבלת. לא רוצה לפספס את השנים בהמתנה ובסוף לבכות על השנים שלא טופלו וגם לא רוצה לשגע אותו באבחונים וטיפולים ללא צורך אמיתי.
לגבי משימות, כמו להתלבש בבוקר או להתארגן לישון וכדומה, מצאתי שצריך לפרוט לו לפרטים ולסדר לפי הסדר ברצף משימות ממוספרות, לדוגמה:
1. ליטול ידיים
2. להתלבש
3. לנעול נעליים
וכולי
הוא לא מבין לבד שכשאומרים לו להתארגן זה כולל את כל זה. צריך פירוק לגורמים.
ככה מסודר לו בראש, הוא מבצע לפי הסדר וכולם מרוצים.
אודה מאד לכל מי שמנוסה בילדים חולמנים לכיוון המחוננים, כל מידע לגבי ההתנהלות היומיומית והלימודית.
 

Yael Mor

משתמש מקצוען
מכירה מקרוב וזה לא עבר גם בגיל מבוגר. מה שכן עוזר זה כמו שאמרו פה כבר- לפרוט את המשימה לדברים קטנים. לכתוב בדיוק מה צריך לעשות ולסמן וי על כל משימה שנעשתה. אפשר עם סטופר- זה עוזר. מה שכן, כמובן לא תמיד הם עומדים בזמן והכל מושלם אלא זה עוזר כדי שהמשימה לא תימרח פי 4 מהזמן.
כל הכבוד לך ושד' יברך אותך בהמון סבלנות אמן!
 

שפרינצלה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יש לי ילד כזה
בבוקר אני כל הזמן מעוררת אותו
ממש כל דקה, נמצאת בחדר איתו עד שהוא גומר להתלבש:
"עכשיו גרב, עכשיו ציצית, עכשיו חולצה"
כל הזמן
יום אחד היה לו טיול הוא קם ראשון והתארגן ראשון
זה אומר שהוא יכול!
מאז מקפידה אחת ליומיים שלושה לעשות מבצע על משהו קטן כמו קובית שוקולד למי שמתארגן ראשון
הרבה פעמיים זה עוזר.
ועוד משהו
לקחתי אותו לריפוי בעיסוק שמאד עזר
היא אמרה כל בוקר ישר שקם (אחרי נט"י) לקפוץ 10 קפיצות
בהצלחה רבה ונחת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

למעלה