דרוש מידע ייעוץ עסקי בעקבות אפיזודה עצובה... (ארוך!)

מצב
הנושא נעול.

כוס קקאו

משתמש סופר מקצוען
אני לא מבינה , מה רוצים ממקצוע ההוראה?
יש כל כך הרבה מקצועות נפלאים שאפשר לעבוד בהם.
הוראה זה לא לימוד באוניברסיטה
צריך לזה אישיות מתאימה .
משהו ביסוד
אשה שמוציאים אותה מדעתה והיא מגיבה באופן שרומס את האישיות
זה אומר שהיא צריכה טיפול , לא הדרכה .
ההדרכה תמתן ולא תשנה ..
אז התגובות יהיו יותר רגועות אבל לא מיטיביות
כי מורה זקוק לאישיות מולדת מתאימה .

לצערי זה חלום . במציאות זה לא קיים הרבה .
אני הייתי שולחת אותה לתכנות, שם צריך ראש יצירתי וישר
או מקצוע אחר דומה .

מעניין מילה בסלע
מדוע נמשכת כל כך להגן דווקא עליה באופן כזה????
 

מרחבית

משתמש מקצוען
באו נחשוב על מצב דמיוני בכתה לפני פליטת פה של המורה
אחד מהבנות צועקת בקול רם איזה מפגרת המורה אני חושבת שהמורה למדה בכיתת חינוך מיוחד
ואז יש כאלו בין הבנות שמוסיפות למורה אין בכלל הבנה כנראה היא אוטיסטית ועוד אחד צועקת תראי הפרצוף שלה יש למורה תסמונת דאון ברמה ואחרי זה קבוצת בנות מתחילות לפזם במגינה מעצבנת מפגרת,אוטיסטית,דאונית והקולות של הזמזום הופכות לשיר ממש. ואז נפלטה מהפה של המורה לראש קבוצת המשוררים המילה אוטיסטית.
נכון המורה לא צודקת בכלל אבל לפני שחורצים גורלות צריכים לשמוע הצד שני זה מינמום של התחייבות של יהודי. איפה אל תדין עד שתגיע למקומו שזה בדיוק באותו מקום שהן אדם היה במצב ששגה.

קשה להאמין בסיטואציה כזו מסיבה פשוטה. במקרה קיצוני כזה - הבת לא היתה מתלוננת על שקראו לה כך, אם היא בעצמה קראה כך למורה.
אבל, העיקרון ברור, כשלא יודעים מה היה, אי אפשר לחוות דעה על המקרה.
 

sari1100

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
באו נחשוב על מצב דמיוני בכתה לפני פליטת פה של המורה
אחד מהבנות צועקת בקול רם איזה מפגרת המורה אני חושבת שהמורה למדה בכיתת חינוך מיוחד
ואז יש כאלו בין הבנות שמוסיפות למורה אין בכלל הבנה כנראה היא אוטיסטית ועוד אחד צועקת תראי הפרצוף שלה יש למורה תסמונת דאון ברמה ואחרי זה קבוצת בנות מתחילות לפזם במגינה מעצבנת מפגרת,אוטיסטית,דאונית והקולות של הזמזום הופכות לשיר ממש. ואז נפלטה מהפה של המורה לראש קבוצת המשוררים המילה אוטיסטית.
נכון המורה לא צודקת בכלל אבל לפני שחורצים גורלות צריכים לשמוע הצד שני זה מינמום של התחייבות של יהודי. איפה אל תדין עד שתגיע למקומו שזה בדיוק באותו מקום שהן אדם היה במצב ששגה.
אולי אפשר להבין יותר אם נדע את הרקע, אבל זה לא יוריד כלום מהעניין שהיא לא יכולה להיות מורה.
מורה צריכה להיות רמה מעל התלמידות, ולכבד אותן ואת עצמה.
אם נפלטה לה כזאת מילה, ולא משנה באילו נסיבות- לדעתי היא נכשלה.
סורי.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אולי אפשר להבין יותר אם נדע את הרקע, אבל זה לא יוריד כלום מהעניין שהיא לא יכולה להיות מורה.
מורה צריכה להיות רמה מעל התלמידות, ולכבד אותן ואת עצמה.
אם נפלטה לה כזאת מילה, ולא משנה באילו נסיבות- לדעתי היא נכשלה.
סורי.

מ'נכשלה' ועד 'לא יכולה להיות מורה' - יש מרחק גדול מאוד.
נסיבות המקרה והמניעים הפנימיים - אמורים לעזור להכריע בין שני הדברים.
 

קטקטים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יש כאן תגובות חכמות ונכונות וחלקן ממש לא,

מה שלא בדיוק לטעמך אז דינו להיכנס לקטגוריית הלא נכון?
חבל.

את לא מסכימה איתי שיש כאן תגובות לא נכונות?
מה נבהלת?
הסכמת כאן עם כל התגובות?
לא כתבתי כאן על שום תגובה ספציפית שהיא לא נכונה,
זה נאמר באופן כללי על שלל התגובות..
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מורה למתמטיקה יכולה לתת גם הרבה, הבעיה שאסור לה לזוז מחומר הלמידה כי איימת המבחנים וההישגיות רובצת על ראשה מצד הפיקוח וההנהלה, והיא מלמדת כרגיל גם אם ראתה התנהגות נוראית שמצריכה לעצור שיעור מתמטיקה ולעבור ליהדות לכמה רגעים.
בכלל לא מלמדת כרגיל ! גם אם יש לי המון מה ללמד ברור שאגיד על כל התנהגות לא ראויה מצד הבנות ו במיוחד על נושאי דרך ארץ
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
הייתי הולכת יותר עמוק ומעניין. לבוא ממקום של הזדהות וכניסה למקום של האחר.
אפשר לפתח את זה על יד סימולציות. כגון זוגות של בנות, שכל אחת מסבירה את העמדה של השניה בנושא מסוים.
כגון יושבים על כסא אחד ומייצגים את ההרגשה של אחת, ויושבים אחר כך על כסא שני ומייצגים את ההרגשה של השניה. כאלה דברים.
ילדות יותר קטנות - לספר סיפור, להפסיק באמצע ולשאול: איך נראה לך שהיא הרגישה? איך אנחנו היינו מרגישים במקרה כזה? מה נוכל לעשות כדי שהיא/הוא/הם ירגישו טוב יותר? (לא להשאיר את הילדות עם המצוקה! ולא עם הבנת הדמות וסבלה - וחוסר אונים מול זה! אלא אך ורק עם פיתרון שנותן סיפוק והרגשה שעשינו/עשו משהו למענה ובאה הרווחה!)

כשאדם לומד לראות את השני, להזדהות עם הרגשתו, לכבד, לרצות לעזור וכדו' - אין צורך בשינון כללים רבים של הנהגות. וההנהגות שכן יילמדו - יתקבלו אחרת, מתוך הבנה רגשית פנימית.
כל זה יפה ונכון אבל בתורמחנכת .שאלתי איך מביאים את הנושא יותר למודעות המחנכות ?
 

הדודה מלכי

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
איזה אשכול !קראתי הכל הזדהיתי עם הרבה ניקיות
ומה שיש לי לסכם זה
1) אני מורה כבר המון שנים בלי טיפת פרוטקציה
2) אני מאד אוהבת את .תלמידות שלי והן אותי לעולם לא אומר מילים כאלו אפילו בשעת כעס ויש כאלה שעות
3) אני מבינה שמורה בתחילת דרכה יכולה להגיע לאיבוד עשתונות מול כיתה של 30 בנות חצופות ויכולה בקלות לצאת מאיזון
4) מאד במקום הדרכה כזו לצעירות ולאחר דוקא צעירות יש מורות 20 שנה ועדיין אין להן משמעת .ויש מורות שיש להן את זה יהיה מאד מבורך שיתרמו מיניסיונן ,אבל מורות לא רוצות הדרכות! מיניסיון שלי להדריך מורות בהמלצת המנהלת מורותצעירות\ מבוגרות מרגישות השפלה שצריכות הכוונה וחבל .
5) לא סותר שמחנכות צריכות לעבוד בנוסף לנושאי צניעות שנותנים להם במה מידי מכובדת כדאי לתת מקום לענייני דרך ארץ !!!! שדרך ארץ קדמה לתורה!
והנושא הזה מאד מאד לא 'פופולרי' בכיתות !!!! וכאן הנקודה ! מי שיש לו רעיון חוץ מהכנסת הנהגות טובות של דרך ארץ מהדלת האחורית דהיינו בשיעורי מתמטיקה ?
דווקא אני זוכרת לא מעט שיעורים כאלו שהיו ממש חזקים ויפים. בכיתה ו' המחנכת עשתה לנו שיעור חזק מאוד על רגישות ולהכנס לנעליים של השני, ואח"כ היו עוד הרבה. היא הביאה את זה בצורה מאוד מוצלחת עם פעילות שנהננות וחווינו ממש כך שאי אפשר לפספס (כי במקום כזה גם מי שיש לה בעיות קשב או שלא ממש מקשיבה בשיעורים - לא פספסה.).

אני הייתי מציעה לך - כמובן תבדקי אם זה אפשרי מבחינתך-
את אומרת לתלמידות שממש מתחשק לך לצאת איתן לשיעור שמש, או לפנק אותן בשיעור חברה מעניין וחווייתי, אבל, כיוון שיש לנו חומר להספיק בואו נציב לעצמנו יעד - אם תוך 4 שיעורים אנחנו מגיעות לעמוד X בספר והחומר מובן, או אם תוך X שיעורים אנחנו מסיימות את הנושא הזה והזה והזה - יוצאים לשיעור כזה. מה דעתכן?1 רוצות?!
מבטיחה לך שהלימוד יהיה יעיל וכיפי בהרבה! והתלמידות מה שבטוח יאהבו אותך עוד יותר.
ואז בשיעור הזה את יכולה בצורה חווייתית, לא בצורה של שיעור רגיל, עם השתתפות מצד התלמידות כמובן (שאת זה רובן הכי אוהבות) להעביר את המסרים הרצויים.

דווקא תתלפאי, היתה לי מורה אחת למתמתיקה בשנות התיכון אמנם לא אישיות מי יודע (במחילה), אבל ממש אהבנו אותה, ולמה?! היא היתה מצחיקה, בראש שלנו, צעירה דווקא, לימדה מתמתיקה ותוך כדי השיעור (וכעמט לא היה שיעור כזה) היתה משוחחת איתנו על נושאים ברומו של עולם, היתה מעירה הערות ביניים על המצב בהקבצה - מה שהיה מצחיק את כולנו ומעיר את הדובים מרבצם, נהיננו לפטפט איתה וזה הפנה אליה את השליטה, אהבה, הקשבה ועוד... כי הרגשנו שיש עם מי לדבר, יש מי שמבין, בראש שלנו ואז זה הדדי.
היתה שומעת בנות מפטפטות כמובן בד"כ מבקשת שקט, אבל אם זה לא נרגע או משהו שהיא רואה תוסס שם היתה מתעניינת במה העניין ומחווה דיעה או פותחת דיון קבוצתי בנושא. זה עושה חשק לתלמידות.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מורה למתמטיקה יכולה לתת גם הרבה, הבעיה שאסור לה לזוז מחומר הלמידה כי איימת המבחנים וההישגיות רובצת על ראשה מצד הפיקוח וההנהלה, והיא מלמדת כרגיל גם אם ראתה התנהגות נוראית שמצריכה לעצור שיעור מתמטיקה ולעבור ליהדות לכמה רגעים.

זה לא משנה מה המורה מלמדת.
מתמטיקה, תפירה, זאולוגיה או כימיה.
משנה מה היא מביאה איתה. כאשר מסיימים את בית הספר אף אחת כמעט לא זוכרת את שיעורי היהדות של המחנכת.
זוכרים הנהגות - וזה לא קשור למה המורה לימדה.

היה פעם אשכול נחמד עם תובנות שקיבלו ממורות ומשם עלה שאכן לא רק המחנכות הן המחנכות.
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
אולי משהו אחר.

כפי שמקובל בחלק מההכשרות למקצועות מסויימים, אנסה להציע מודל שונה.
לקראת סיום לימודי ההוראה, המורה-מתלמדת תיכנס לשיעור מילוי מקום בכיתה, והשיעור יצולם ע"י שתי מצלמות, האחת לכיוון המורה והשנייה לכיוון התלמידות.

לאחר השיעור, תתכבד המורה המיועדת לצפות בסרטון (לבד או עם מישהי נוספת) ולקיים ביקורת עצמית והפקת לקחים על התנהגותה והתנהגות התלמידות בשיעור לטוב ולמוטב.
בשלב השלישי המנחה של המורה תצפה בסרטון ותשמע את הפידבק ותאמר את דעתה.

כמו כן, כחלק מלימודי ההוראה ,יוקרנו בכיתות סצנות אמיתיות ומורכבות שצולמו בכיתות ולאחר טשטוש פנים, ויתקיים דיון על דרכי תגובה במצבי אמת ובזמני לחץ.
 
נערך לאחרונה ב:

מילקשייקית

משתמש מקצוען
אולי משהו אחר.

כפי שמקובל בחלק מההכשרות למקצועות מסויימים, אנסה להציע מודל שונה.
לקראת סיום לימודי ההוראה, המורה-מלמדת תיכנס לשיעור מילוי מקום בכיתה, והשיעור יצולם ע"י שתי מצלמות, האחת לכיוון המורה והשנייה לכיוון התלמידות.

לאחר השיעור, תתכבד המורה המיועדת לצפות בסרטון (לבד או עם מישהי נוספת) ולקיים ביקורת עצמית והפקת לקחים על התנהגותה והתנהגות התלמידות בשיעור לטוב ולמוטב.
בשלב השלישי המנחה של המורה תצפה בסרטון ותשמע את הפידבק ותאמר את דעתה.

כמו כן, כחלק מלימודי ההוראה ,יוקרנו בכיתות סצנות אמיתיות ומורכבות שצולמו בכיתות ולאחר טשטוש פנים, ויתקיים דיון על דרכי תגובה במצבי אמת ובזמני לחץ.
מקורי-
לדעתי השינוי צריך במערכת חינוך ההוראה צריך להיות הרבה יותר פנימי ועמוק!
תארו לעצמכן שמלמדים ילד לשחות, לצוף, לחתור במים - אבל דבר אחד בסיסי לא מלמדים אותו - לקפוץ למים, להתרגל לשהות בתוכם.
נכון שאת העיקר למדו אותו, אבל כמה שזה זוטר - אי אפשר בלי השלב הראשוני הזה.
וככה,
חוץ מהפרוטקציונריות - כל מורה מתחילה את דרכה כממלאת מקום.
הכלים שלה - יפים ונפלאים, אבל לא מתאימים למילוי מקום?
כלומר הם מתאימים, אבל חסר לה הקפיצה למים, הלימוד של ההתמודדות מול חוצפות ש'אפשר' לעשות רק לממלאת מקום, יש לה את כל החומרים לעוגת המורה המדופלמת, אבל אין לה את יצירת התבנית והיציקה.
ולכן,
בלימודי ההוראה צריך להיות קורס בסיסי לממלאות מקום, בלי לדלג על השלב הזה, כמו שמלמדים איך להתנהג עם תלמידות היפרקטיביות - ככה ילמדו כיצד ממלאת מקום יכולה ואמורה להתנהג.
כי בינינו,
מה אשמה צעירונת שרוצה להוכיח את עצמה ומנחיתים אותה למצע חוצפתי שגם טובי המורות לו היו במקומה היו מתקשות להתמודד איתו?
למערכת לימודי ההוראה פיתרונים.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יש כאן תגובות חכמות ונכונות וחלקן ממש לא,



את לא מסכימה איתי שיש כאן תגובות לא נכונות?
מה נבהלת?
הסכמת כאן עם כל התגובות?
לא כתבתי כאן על שום תגובה ספציפית שהיא לא נכונה,
זה נאמר באופן כללי על שלל התגובות..

אני מסכימה אתך שיש פה תגובות שלדעתי לא נכונות.
וזה כל ההבדל.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כל זה יפה ונכון אבל בתור מחנכת .שאלתי איך מביאים את הנושא יותר למודעות המחנכות ?

חשבתי שכוונתך שזה לא 'פופולרי' בעיני הבנות.
מה הסיבה שזה לא 'פופולרי' אצל המחנכות? הן לא חושבות שצריך? מעדיפות להספיק חומר? לא חושבות שיש לזה תועלת? הבנות לא מקבלות את זה יפה?
חייבת להיות סיבה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה