דרוש מידע ייעוץ עסקי בעקבות אפיזודה עצובה... (ארוך!)

מצב
הנושא נעול.

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
שום דבר לא הכין אותי למה ששמעתי היום.

השעה 13:50. אני יורדת לכיתה ז' לקראת עוד שעור ספרות וזוג בנות מאותה כיתה ניגש לשאול אם יוכלו לאחר לשיעור כי יש להן ענין חשוב לדבר עליו עם המחנכת. מאחר שמדובר בשתיים רציניות למדי, הנהנתי בהסכמה.

המשכתי עוד 2-3 מטרים והנה, זוג נוסף... "המורה, אנחנו חייבות לתפוס את המחנכת לשיחה, לפני שהיא הולכת הביתה..."

"משהו דחוף?"
"כן, מאוד!" העיניים שלהן הביעו תחינה, ושלי הביעו סימני שאלה...

כמה לא מפתיע: בסוף גרם המדרגות ניגש זוג נוסף: "המורה... למחנכת... נאחר... אפשר?"
עכשיו כבר הייתי מוכנה: "מה קרה שכולכן מתנפלות על המחנכת פתאום? חכו למחר, גם היא ממהרת הביתה!"

וכאן נפרש כנגדי הספור הבא:
מ"מ לחשבון שכבר תקופה ארוכה נקרעת, פשוטו כמשמעו, בענין משמעת.
היום הגיעו מים עד נפש, ובבוקה ומבולקה ששררה בכיתה היא אמרה לאחת הבנות את המילים: "שבי במקום, את אוטיסטית אמיתית". (צוטט ואומת עם אותה מורה)
מתוך היכרות עם אותה בת מכיתה ד' אוכל למור כי היא ניחונה בכושר איפוק מדהים. חכתה לסוף השעור ושאלה את המורה: "המורה, מה, אנחנו אוטיסטיות?!" (חכו עם הפרשנות...) והמורה הגיבה: "כן! אתם בית ספר של אוטיסטים וגם את אחת כזו!"

הילדה היתה נסערת ובקשה לעלות למחנכת לדווח על הענין.
אלא שהיא היתה כבר השישית שבקשה לעלות, וכששאלתי מה יום מיומיים אמרו לי שגם הבנות הקודמות ספגו שבט לשון עסיסי היום ועלו למחנכת לתנות את הבעיה. דוגמה לשבט לשון נוסף: "שבי במקום. אם את צריכה שרותים תביאי לי על זה פתק מהמחנכת שהיית צריכה לצאת לשרותים..." וכאן שואלת הבת, שאינה יודעת עזות מהי והיא אחת הבנות המדהימות בכיתתה- "האם עלי לשבת ולהתאפק שעור שלם?"
..
טוב, זו שאלה רטורית. ברור שלא.

וכעת כמה מילים על המורה: אישיות נהדרת, מקצועית מאוד, יסודית, מלאת תוכן וערכים. אלא מאי? היא צעירה וחסרת נסיון: נסיון בהבניית משמעת ונסיון בתקשורת בונה עם תלמידות.

קל מאוד לדמיין את המשך התהליך. האמהות יקימו קול זעקה, ועל נקלה תמצא אותה ממי"ת את עצמה בבית. למותר לציין שלא יתנו לה 3 חוד' נוספים מ"מ.

אתם כועסים עליה עכשיו, ברור. אבל שתדעו שהעולם יפסיד מורה מעולה. הדור יכול להרוויח אישיות לדוגמה, קו ישר נקי וברור בהוראת המקצוע ובבנ"א לחברו כאחד. אף אחד לא נולד מושלם, כל מה שחסר לאותה ממי"ת מסתכם במילה אחת: "הדרכה"!

עם הדרכה נכונה הכל היה אחרת. עם ליווי מהצד של מורה בכירה לא היו מגיעים לכזה מצב קיצוני.

וכאן אציב את השאלה: מה דעתכם? האם יש ביקוש להדרכת ממיו"ת צעירות שרואות את עתידן בהוראה ונכונות להתמודד עם קשיים? האם יצא לכן לשמוע על מורות צעירות (ויש הרבה שכבר אינן צעירות אך ההתמודדות היא לחם חוקן-) שקשה להן, והיו רוצות לקבל הדרכה?

כי היום משהו פקע בי. הרצון הזה לעשות משהו כדי שלא יקרו כאלה דברים, שתלמידות לא תאבדנה אמון, ושמורות לא תצאנה נפולות פנים מן הכיתות. אפשר להקטין את מימדי הבעיה, ולו בכדי שלא יפתח פה עוד רגע אשכול זהה מעברו השני של המיתרס: "המורה אמרה לבת שלי ... איך מגיבים?!" כי אח"כ, מה יעשה הנער ולא...?!

אשמח לחוות דעתכם מן הפן המקצועי-עסקי. (אם נגלוש- האשכול עלול הינעל, וחבל)

תודה, וסליחה על האורך.
 

ממוחשבת

משתמש מקצוען
אני שואלת מה תעזור עוד הדרכה כי הרי זה מה שלומדים שנתיים בסמינר. לא?
מה עושים כל השנתיים בה' ו' ??
מה מועילים שיעורי הפדגוגיה והפסיכולוגיה אם לא בשביל להבין את נפש התלמיד????
 

ששונית

משתמש מקצוען
מכירה מורות רבות מבוגרות וכבודות שהתבטאו באופנים הרבה יותר חמורים.
לא חושבת שזה ענין של הדרכה אלא סוג של אישיות.
ברור שהיא יודעת שזו התבטאות לא ראויה, וגם אם תדריכי אותה הדרך היטב, בשעת לחץ היא לא ממש תהיה צמודה להדרכה שלך.
אולי לתת לה לסיים את שלושת חודשי המ"מ, אבל כאימא, לא הייתי רוצה שמורה כזו, מקסימה ומדהימה ככל שתהיה, תלמד את בתי.
היתה לי בעבר שיחה עם מנהלת בית הספר אודות מורה מקצועית אחת שייחסה לבתי כוונות זדוניות והתייחסה אליה בהתאם.
המנהלת התחילה להתפייט ולהלל את המורה הנפלאה שאין בנמצא כזו מקצועיות ורמה ותוכן
אמרתי למנהלת שממש אין לי צורך במורה כל כך מופלאה. אני צריכה מורה אנושית. זה הכל.
מורה שמתנהגת באופן כזה לתלמידות איננה מתאימה לתפקיד.
 

שעת חלון

משתמש רשום
יש בהחלט מקום להכוונה לצעירות המ"מיות.
הסיפור הזה הוא סיפור קיצוני, בגלל שהמורה ההיא היא צעירה וחסרת בטחון וידע.
אבל סיפורים כאלו (שוב, פחות קיצוני) קורים גם אצל מורות ותיקות שמגיבות באופן פוגע או חריף,
ואפילו אם אין פגיעות, מציאות שבה התלמידה גוררת את המורה לוויכוח או להתנצחות-
הכל מגיע מאותו שורש. ודורש את אותה ההדרכה.

בקיצור, מה שבאתי לומר, זה שבנושא הזה להרבה מורות תועיל ההדרכה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
כשהייתי צעירונת טיפה אחרי סיום הסמינר, נשואה טריה למדי, לימדתי ממ באיזה בי"ס.
נכנסתי לכיתה ו' אם אני לא טועה, שכולם אמרו שזו כיתה טובה.
הבנות לא נתנו לי שם לומר מילה.
ככה שיעור ועוד שיעור ועוד אחד.
באיזה שהוא שלב התפרצתי לעבר בת אחת וצעקתי לה: תסתמי!
נבהלתי מעצמי.
הבנות היו בהלם. השתרר שקט לשתי שניות, ושוב. רעש בוקה ומבולקה.
לאחר מכן בהפסקה הלכתי לשרותים מותשת. התאפקתי לא לבכות מתסכול.
ובפעם הבאה שהסגנית התקשרה לבקש מילוי מקום הודעתי לה שכבר לא אוכל,
ועזבתי את ההוראה.
 

מה הענינים

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
גב' @מילה בסלע אני ממש מעריכה אותך על המבט היפה שאת רואה במורה הזו
וגם על הרצון הכן לעזור
אבל רק שואלת: האם תפתחי גם קורס לאמהות צעירות נעימות ונפלאות שלא מספיק יודעות לדבר אל הילדים שלהם ומכנות אותם: טפשים, דפוקים או אוטיסטים?

האם גם תפתחי הדרכה לנשים נשואות שמכנות בכינויי גנאי את הבעלים שלהם?

מעבר לחוסר הידע בהשלטת משמעת, יש כאן בעיה יסודית יותר של אותה מורה: היא מסוגלת לעלוב בבנ"א בלי נקיפות מצפון. וזה כבר ענין של מידות, לא של מיומנות...

אז כן, גם אם היא תעבור הדרכה, בלב כבד אני אהיה מהאמהות שדורשות מההנהלה לסלק כזו מורה, גם אם היא מעולה ומעבירה היטב את חומר הלימודים.
 

מילולית

משתמש מקצוען
המורה יצאה מדעתה. זה ברור.
השאלה שלך היא שאלה קשה.
מן הסתם הבנות התעללו בה לגמרי. מסכנה.
אני לא דנה אותה. אבל גם לא נוטה להמשיך להעסיק אותה כמורה.
לא חושבת שזה ענין של הדרכה.
זה מינימום של בין אדם לחברו.
המילים שהוציאה מפיה היו מעבר לגבול כבר. היא חצתה אותו והרחיקה לכת.
מצד שני, קשה לי גם לחרוץ את גורלה.
לא יודעת מה לומר לך.
אכן, שאלה קשה.
 

מתייעצת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
יש דבר כזה! יש סמינרים שמלווים את פרחי ההוראה לאחר סיום הלימודים. איני יודעת וזוכרת במדויק את הפרטים אבל זה קיים.
בנוגע לסיפור הספציפי הזה, כמורה, אני לא חושבת שהצעירה הזו יכולה להמשיך להיות מורה ולא משנה כל הסגולות שכתבת אודותיה. כבר כתבו לפני ואני חוזרת וכותבת, יחס מכבד לכל תלמידה זה הבסיס. הדרכה יכולה להשביח, לא לתת מה שאין. אישה חכמה אמרה לי פעם. : גם כשאת לא שולטת בעצמך, לא תהיה לך פליטת פה בטורקית כי זו לא שפה שאת יודעת... מה שלא קיים בפנים לא נפלט החוצה ולא משנה באילו מצבים.
 

HadassaP

קודקוד. והאתר שלך באויר...
מנוי פרימיום
D I G I T A L
היא מסוגלת לעלוב בבנ"א בלי נקיפות מצפון. וזה כבר ענין של מידות, לא של מיומנות...
מי אמר לך??
היא עצמה אמרה שזה אחרי תקופה ארוכה של חוסר משמעת בכיתה.
זה סוג של התפרצות בלי שליטה. בתור הורים זה לא קורה לנו??
לא שאני אומרת שזה בסדר!
אבל עם הדרכה נכונה היא לא היתה מגיעה לשלב הזה בכלל
זה דעתי.
וברור שיהיה לדבר כזה ביקוש.
 

רותי לב

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
זה רעיון מקסים!
ולו בשביל שהמורה הצעירה (לא ההיא מהסיפור דווקא) תדע שככה זה במילוי מקום, ועם הזמן רוכשים את המיומנות להשלטת משמעת, זה יכול להיות נפלא אם יהיה להן עם מי להתייעץ בלי להתבייש! וגם לזהות האם הקושי הוא רגיל או מוגזם, מה שאומר שכדאי להן לחפש אפיק פרנסה אחר...
לכי על זה, לדעתי.
ותזכי למצוות.
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
וואווהו!!! הלם לקרוא כזה דבר!
אני מבינה שהצעירות זקוקות להדרכה, אבל אחת שככה מדברת לא תעזור לה הדרכה(לא יגידו לה מה לומר... ) וגם אם יתנו לה הדרכה זה לא יעזור כי לדעתי זה משו שמשקף את האדם!
אישיות הכי טובה שתהיה היא לא כשירה ללמד בנות.
אני רק חושבת על אותה תלמידה שאמרו לה משפט פוגעני- עוד כמה זמן זה ילווה אותה במשך החיים? איך המשפט הזה ישפיע עליה בכלל????
אני בתור הורה ובוודאי שמורה שיודע מהנ"ל הייתי דורשת לפטר את המורה לאלתר(אולי אני הולכת רחוק אבל גם הייתי מתלוננת במשרד החינוך..)
בהצלחה!
 

קדימה צעד

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עימוד ספרים
הדרכה בה' ו' זה משהו אחד,
והדרכה תו"כ עבודה, זה משהו אחר לגמרי.
לדעתי יהיה לזה ביקוש עצום. שיתן לצעירות פרקטיקה ליישום מעשי בשטח
יש עכשיו את הפרוייקט של 'סמינר כיתה' שאמור לתת ליווי תוך כדי עבודה מעשית
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
נראה לך שמורות מרויחות מספיק בשביל לשלם גם על הדרכה? זה לא תפקיד של בית הספר להדריך את המורות הצעירות?
ותרשי לי להוסיף - שתפקיד המחנכת שזה לא יגיע לכזה מצב. עם ממלאת מקום לא מסתדרת - אולי יד מקום לעבוד על הדרך ארץ בכיתה. את אומרת שהבנות טובות ובוגרות, אני גם הייתי תלמידה לא מזמן, ותלמידות זה עם חסר ד״א. (לא עונש - אלא חינוך. איך מדברים אל מורה ואיך לא)
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
צריך לבדוק אם אחת שבכעסה אומרת מילים כ"כ מעליבות.. יכולה בכלל להיות מורה.
כי אדם ניכר בכעסו.
בלי לקחת בחשבון שאולי יש בת שיש לה אח אוטיסט ואז הפגיעה הרבה יותר חמורה..
לומר לבת את אוטיסטית זה בכלל לא השוואה למורה שפולטת 'תסתמי'..
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני מסכימה שדבורים מהסוג הזה אסור שיצא מפיה של אף מורה, אבל אני גם לא מסכימה עם התנהגות הבנות. בנות שמחונכות על דרך ארץ לא אמורות לגרום למורה לדבר כך!!!!
החוצפה היום בכיתות היא חוצפה של דור משיח, והגיע הזמן שגם בבית יחנכו לכך, לדרך ארץ למורות ולמבוגרות. גם אני כשהייתי ילדה אני זוכרת שהיו בכיתה בעיות משמעת, אבל בשום אופן לא צורת דיבור כמו היום. בנות היום אומרות למורות מה שבא להן. ותתפלאו לשמוע, לפעמים יש לזה גיבוי מהבית!!!!!!
לא אשכח את אותה תלמידה ששלחתי מכתב הביתה על חוצפה, והאמא שלחה לי מכתב פתוח - לא במעטפה!!!! אם ביתי התחצפה כנראה שיש לכך סיבה...
או שהחזרתי מבחנים ואמא חתמה והוסיפה בגלוי, שאני משניאה לה את לימוד נביא ושגם במבחן הראשון היא נכשלה. (במאמר מוסגר, האמנתי לאמא, אבל לפני תעודות גיליתי שביתה קיבלה 98% במבחן הראשון, ואז היא כבר קיבלה טלפון על הכל... היא כמובן התנצלה.... לחינוך ביתה זה כבר לא עזר....)
לא הכל בידי הורים, אבל בשום אופן לא לגבות חוצפה!!!!! ואם לאמא יש טענות יש דרכים לברר זאת...
 

kshir

משתמש מקצוען
לא רוצה להתייחס לדוגמא הספציפית,
אבל כעיקרון, כן.
חושבת שהדרכה למורות בשנים הראשונות, יכולה להועיל מאד.

ולגבי זה:
אבל רק שואלת: האם תפתחי גם קורס לאמהות צעירות נעימות ונפלאות שלא מספיק יודעות לדבר אל הילדים שלהם ומכנות אותם: טפשים, דפוקים או אוטיסטים?

האם גם תפתחי הדרכה לנשים נשואות שמכנות בכינויי גנאי את הבעלים שלהם?

אז יש היום המון קורסים של הנחיית הורים, בין היתר בשביל זה.
ויעוץ נישואין הוא לא משהו שלא קיים.
אז כן.
אני לגמרי בעד הדרכה.
בעד שישלמו משכורת למורה על שעה שבה היא מקבלת הדרכה. (גם לזאת שנותנת את ההדרכה כמובן).
מה שלומדים לפני, זה לא מספיק.
וגם שיעורים שמוסרים כסמינריסטיות, זה לא מספיק. זה טוב בשביל ללמוד איך לבנות שיעור, ולהסביר. אבל לא עוזר באיך ליצור משמעת, ואיך להתמודד עם סיטואציות מורכבות, ואיזו מערכת יחסים לבנות עם תלמידות ואיך.
 

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צורם מאד לקרא מילות שבח כאלו על מורה שמסוגלת להתבטא בצורה כזו.
מעבר לטיפשות של אותה מורה
(אוטיסט זה לא כינוי גנאי. זו הפרעה מסוג מאד מסויים, ורק חסרי תבונה והשכלה ישתמשו במילה הזו כעלבון וכתואר. אני לא מבינה איך לא כיסו את הבור הזה במהלך לימודי ההוראה. חשבתי שמלמדים משהו על הפרעות מולדות וכדו'. (אישית לא למדתי הוראה.)
התנהגות בלתי מרוסנת של בנות אינה נוגעת כהוא זה לאוטיזם. )
המסוגלות שלה לפלוט כזו אמירה היא לא דבר של מה בכך. צר לי. כף זכות אינה רלוונטית.
והעובדה שחזרה על המשפט בגרסה מטופשת יותר לאחר מכן, רק מוכיחה את הדבר. אם זה היה כל כך חריג ובלתי אפשרי לאישיותה, הרי היתה נחרדת מעצם התזכורת שכך התבטאה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה