דרוש מידע ייעוץ עסקי בעקבות אפיזודה עצובה... (ארוך!)

מצב
הנושא נעול.

שרה arch

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
לגבי הדרכה
אולי תפני למנהלות ביה"ס והם יקבלו רק מורות שעברו הדרכה
אם זה באמת נצרך
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אם העונש מגיע מעוצמה (לא מאיבוד אשתונות!) - זה מה שהוא ישדר - וזה מה שהתל' תקלוטנה

עונש לא אמור לשדר עוצמה, והמטרה היא לא שהתלמידות תקלוטנה שהמורה עצמתית.
אולי הינך מתכוונת - להיות ברורה. הכנה לחינוך - היא גבולות ראויים ברורים.
במקביל לגבולות - אמור לבוא חינוך אמיתי - שגורם לאיזה שינוי פנימי לטובה.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אבל רק שואלת: האם תפתחי גם קורס לאמהות צעירות נעימות ונפלאות שלא מספיק יודעות לדבר אל הילדים שלהם ומכנות אותם: טפשים, דפוקים או אוטיסטים?
בלת"ק
כן!!
וגם לזוגות בתחילת הדרך (שנה ראשונה שניה)
אין כמו שיעור לחיים על אמת, לא בתאוריה.
הלוואי ונוכל להקים מערך הדרכה לזוגות בשנה שנתיים ראשונות, ולהורים בשנים ראשונות להורות, ושנים ראשונות להתבגרות הילדים
 

מרחבית

משתמש מקצוען
יכול להיות שהדרכה חשובה, אבל במקרה הזה לא צריך הדרכה בכדי לדעת שדברים כאלה לללללללללללא אומרים.

לא על זה בלבד ההדרכה אמורה להיות. אלא בעיקר על איך להשיג משמעת. איך לא לקחת אישי את התנהגות התלמידות. איך לעורר עניין. איך לעורר מוטיבציה. איך לשלב גבולות ברורים עם אהבה וכבוד. מה העמדה של מורה מול העמדה של תלמידה. איך תלמידה 'לוקחת' דברים של מורה. ועוד כהנה וכהנה.
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מומלץ לשמוע את הרב יעקובזון לפני תחילת העבודה
ואולי לבקש ממנו שיעביר קורסים בסיסיים למורות מתחילות
מורה, מעצם היותה בוגרת אי אלו שיעורים של הוראה וחינוך, מעצם היותה כשירה לעמוד מול כיתה, אמורה להיות כבר אחרי "כמה שיעורים של הרב יעקובזון" לא דווקא הוא, כל מרצה/רב לחינוך והוראה.
מה שנראה מהסיפור הנ"ל, זה לא מורה שעברה אי אלו שיעורים על מהות החינוך. זה נראה אשה שנקלעה לסיטואציה חינוכית והגיבה איך שהגיבה.
לא ברור לי איך בוגרת שיעורי חינוך והוראה יכולה לקרוא לתלמידה אוטיסטית.
לא סותרת את זה שמורה מתחילה חייבת הדרכה תוך כדי העבודה וההתנסות בפועל.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ברור שמה שקרה למורה - הוא כשל גדול. נראה שאין על זה ויכוח.
עדיין, כדי 'לחרוץ גורלות' צריכים להכיר את אותה בחורה הרבה יותר טוב, הרבה יותר עמוק הרבה יותר מקיף. וכן גם את מלוא הסיטואציה.
לכל אחת מאיתנו יש אי אלו מקרים בחיים, כשלים כלשהם, שאם היו שומעים רק אותם, בלי רקע מספק, בלי להכיר אותנו ואת כלל האישיות שלנו ואת היקף הסיטואציה, היינו יוצאות מאוד גרועות.
אז מה? היו מייעצים להעביר את הילדים שלנו לרווחה? לפטר אותנו מהעבודה? להתרחק מאיתנו?

פעמים רבות בן אדם כושל, אבל זה לא הוא באמת.
מי שקרוב לעניין - מוטלת עליו האחריות לבדוק ככל יכולתו את מלוא העומק וההיקף, ואת ההקשרים האמיתיים והנכונים ואת הנסיבות. ולבחון, האם היא אכן לא מתאימה להיות מורה ולא מתאים להפקיד בידיה תלמידות, או שלא זו התמונה, ויש לתקן את הכשל ולוודא שלא יקרה שוב, אך לתת לבן אדם אמון מחודש וצ'נס נוסף.

זה הזכיר לי אשכולות נוספים, שהעלו מקרה מאוד מסוים ונקודתי, וכבר עפו בליסטראות, פרשנויות שליליות מרחיקות לכת, פסילת האדם בלי להכיר אותו משום מקום - רק על פי מעשה אחד לא מספיק ידוע.
אף אחת מאיתנו לא היתה רוצה שיעשו לה את זה.
וכל אחת מאיתנו מתחשבת בנסיבות כשמדובר בשפיטה של עצמה.
 
נערך לאחרונה ב:

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
ואני כן מבינה את המורה הזאת.
היא עברה, מן הסתם, שחיקה נוראית.
ועל ידי מי? על ידי בנות בנות 12.5-13.5, מספיק בוגרות להבין שההתנהגות שלהן איומה ולא עושים ככה.
ולמה? כי נותנים להן גיבוי מוחלט. הן מלכות בית הספר. המנהלת? נו, ב'מת... מי שם עליה. אפשר לעקוף אותה, ואבא'שלי ידבר עם הדוד שלי, הוא חבר של הסגן שר החינוך, ואח של השכנה שלי הוא מחותן של גפני, כן, מהכנסת.
בצורה כזאת, איך אפשר לדרוש משהו מהדור החצוף הזה? אין מעמדות. אין היררכיה. אין סמכות. אין הבנה! אין חינוך!
כל עוד מושכות החינוך תשארנה רפויות, אבין היטב את מה שגרם לממי"ת להגיב ככה, עם הסתייגות מתוכן הדברים עצמם. לא מהצורה. התלמידות אשמות בכך, והן חייבות לקחת אחריות על עצמן.
וההורים שמלמדים את הילדים 'להיות צודקים' וכו' וכו' וכו', יתנו את הדין לא פחות מאשר התלמידות!
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
וואו, יצאתי מסוחררת....
התלמידות צודקות, המורה צודקת.
אבל- למורה אמור להיות כבוד בסיסי לתלמידה. התלמידות באמת לא מתנהגות בצורה שפויה היום, ולמורות מותר וצריך להעניש, או לגרום בכל דרך סבירה אחרת למשמעת בשיעורים.
אבל מילים פוגעות את לא תגידי גם לחברה שלך, נכון?
גם אם היא הכי הגזימה שיש.
למה לתלמידות כן???
למורה אסור לומר מילים פוגעות, מעצם היות תלמידותיה בני אדם.

תאמינו לי, שכשיש כבוד בסיסי לתלמידות, המורה מקבלת את הכבוד הזה בחזרה בכפל כפליים.
מורה צריכה לכבד תלמידה?!?!? אולי להיפך?!?!?
עוד מעט נגיע למצב כמו בבתי ספר כלליים, שיש שם פלקט ״זכויות התלמיד״…
איפה פלקט ״זכויות המורה״?!
לאן הגענו?!?
אדם צריך לכבד כל אדם באשר הוא אדם, ולא בגלל שהיא מורה והיא תלמידה..
ילד צריך לדעת להתכופף למורה, הורה תלמיד חכם וכו׳ אבל ממש לא להיפך!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אדם צריך לכבד כל אדם באשר הוא אדם, ולא בגלל שהיא מורה והיא תלמידה.

נכון. אך למורה יש יותר אחריות, כי היא מחנכת. ואמורה להציג דוגמא אישית. וגם אי אפשר לחנך באמת כשאין כבוד בסיסי לבן אדם. זה תנאי לחינוך.

זה לגמרי לא סותר את הכבוד שילד צריך לתת להורים, למורים ולמבוגרים בכלל.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עם כזאת רפיסות לא פלא שכך נראה החינוך של היום.

סבתא שלי ע"ה סיפרה כיצד צבעו את נעלי המורה משחור ללבן.

חמותי מספרת סיפורים שתצלינה אוזנינו משמוע ומספרם הלאה.

- מילה בסלע לא פרטה מה עשו התלמידות. יש כאן עליהום גדול על המורה וגם על התלמידות. אבל - עליהן אין שום פרוט מה היה.

- שמעתי בשם הרב שטיינמן שהבעיה בחינוך של היום הוא שהמחנכים לא זוכרים שגם הם היו ילדים. גם הם עשו שטויות. גם הם הפריעו - ולא התכוונו לחוצפה.

קצת העצמה וכוח פנימי למורה. יעזרו לה לא לראות בתלמידות אויבות. ולא בכל פיטפוט, אכילה, יציאה או כל הפרעה משהו אישי נגדה - שזה הגורם הראשי להתפרצות.

על התלמיד כתוב: "כתלמיד הבורח מבית הספר" - זה טבע ואקסיומה!!
ועל המורה כתוב: "רבא אמר: אם ראית תלמיד שלמודו קשה עליו כברזל - בשביל רבו שאינו מסביר לו פנים"

-

הנסיון להפיל את מלוא כובד האחריות על התלמידים היא היא הגורם לחוצפה.
אם המורה - החכם - הגדול - טוען שהתלמיד הוא האחראי העיקרי. מה לנו לבוא בתלונות על התלמיד על כי חש את עצמו מעל המורה.
הן המורה הוא שהכתירו לאחראי ראשי...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מורה צריכה לכבד תלמידה?!?!? אולי להיפך?!?!?
כן, וזה לא סותר שהמורה צריכה לדרוש כבוד מהתלמידה!

לא התבלבלתי. לדרוש כבוד.

מדובר בשני סוגי כבוד. יש כבוד בסיסי של כל אדם כלפי רעהו, וזה נכלל בבין אדם לחברו, מידות ודרך ארך.
ויש מורא רבך כמורא שמים, והכבוד כלפי הסמכות שמעליך.
ואחד לא סותר את השני.

אי אפשר לבוא בשם הסמכות, להשפיל ולהתעלל ולנקוב בשמות פוגעים.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יש כאן תגובות חכמות ונכונות וחלקן ממש לא,
מה שלא בדיוק לטעמך אז דינו להיכנס לקטגוריית הלא נכון?
חבל.
הנסיון להפיל את מלוא כובד האחריות על התלמידים היא היא הגורם לחוצפה.
מדובר בבנות גדולות בנות מצווה.
כמו שלא מצפים מהן ללכת ברחוב ולדחוף אנשים סתם ככה, גם לא מצפים מהן
לגרום כזו עוגמת נפש למורה.
(המורה עצמה גם לא בסדר, ועל זה אין צורך להרחיב אבל לתת לגיטימציה להתנהגות של הבנות הללו? לאן נגיע----)
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מדובר בבנות גדולות בנות מצווה.
כמו שלא מצפים מהן ללכת ברחוב ולדחוף אנשים סתם ככה, גם לא מצפים מהן
לגרום כזו עוגמת נפש למורה.
(המורה עצמה גם לא בסדר, ועל זה אין צורך להרחיב אבל לתת לגיטימציה להתנהגות של הבנות הללו? לאן נגיע----)

את צודקת לגמרי.
אבל, לא היה שום איזכור למה שהן עשו. או שאני טועה ולא קראתי היטב.
איך אפשר לדון עליהן בכלל, אם לא שמענו עליהן ממש כלום.
 

רותי12

מהמשתמשים המובילים!
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
איזה אשכול !קראתי הכל הזדהיתי עם הרבה ניקיות
ומה שיש לי לסכם זה
1) אני מורה כבר המון שנים בלי טיפת פרוטקציה
2) אני מאד אוהבת את .תלמידות שלי והן אותי לעולם לא אומר מילים כאלו אפילו בשעת כעס ויש כאלה שעות
3) אני מבינה שמורה בתחילת דרכה יכולה להגיע לאיבוד עשתונות מול כיתה של 30 בנות חצופות ויכולה בקלות לצאת מאיזון
4) מאד במקום הדרכה כזו לצעירות ולאחר דוקא צעירות יש מורות 20 שנה ועדיין אין להן משמעת .ויש מורות שיש להן את זה יהיה מאד מבורך שיתרמו מיניסיונן ,אבל מורות לא רוצות הדרכות! מיניסיון שלי להדריך מורות בהמלצת המנהלת מורותצעירות\ מבוגרות מרגישות השפלה שצריכות הכוונה וחבל .
5) לא סותר שמחנכות צריכות לעבוד בנוסף לנושאי צניעות שנותנים להם במה מידי מכובדת כדאי לתת מקום לענייני דרך ארץ !!!! שדרך ארץ קדמה לתורה!
והנושא הזה מאד מאד לא 'פופולרי' בכיתות !!!! וכאן הנקודה ! מי שיש לו רעיון חוץ מהכנסת הנהגות טובות של דרך ארץ מהדלת האחורית דהיינו בשיעורי מתמטיקה ?
 

תילי5565

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איזה אשכול !קראתי הכל הזדהיתי עם הרבה ניקיות
ומה שיש לי לסכם זה
1) אני מורה כבר המון שנים בלי טיפת פרוטקציה
2) אני מאד אוהבת את .תלמידות שלי והן אותי לעולם לא אומר מילים כאלו אפילו בשעת כעס ויש כאלה שעות
3) אני מבינה שמורה בתחילת דרכה יכולה להגיע לאיבוד עשתונות מול כיתה של 30 בנות חצופות ויכולה בקלות לצאת מאיזון
4) מאד במקום הדרכה כזו לצעירות ולאחר דוקא צעירות יש מורות 20 שנה ועדיין אין להן משמעת .ויש מורות שיש להן את זה יהיה מאד מבורך שיתרמו מיניסיונן ,אבל מורות לא רוצות הדרכות! מיניסיון שלי להדריך מורות בהמלצת המנהלת מורותצעירות\ מבוגרות מרגישות השפלה שצריכות הכוונה וחבל .
5) לא סותר שמחנכות צריכות לעבוד בנוסף לנושאי צניעות שנותנים להם במה מידי מכובדת כדאי לתת מקום לענייני דרך ארץ !!!! שדרך ארץ קדמה לתורה!
והנושא הזה מאד מאד לא 'פופולרי' בכיתות !!!! וכאן הנקודה ! מי שיש לו רעיון חוץ מהכנסת הנהגות טובות של דרך ארץ מהדלת האחורית דהיינו בשיעורי מתמטיקה ?
מורה למתמטיקה יכולה לתת גם הרבה, הבעיה שאסור לה לזוז מחומר הלמידה כי איימת המבחנים וההישגיות רובצת על ראשה מצד הפיקוח וההנהלה, והיא מלמדת כרגיל גם אם ראתה התנהגות נוראית שמצריכה לעצור שיעור מתמטיקה ולעבור ליהדות לכמה רגעים.
 

איש שדה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
ברור שמה שקרה למורה - הוא כשל גדול. נראה שאין על זה ויכוח.
עדיין, כדי 'לחרוץ גורלות' צריכים להכיר את אותה בחורה הרבה יותר טוב, הרבה יותר עמוק הרבה יותר מקיף. וכן גם את מלוא הסיטואציה.
לכל אחת מאיתנו יש אי אלו מקרים בחיים, כשלים כלשהם, שאם היו שומעים רק אותם, בלי רקע מספק, בלי להכיר אותנו ואת כלל האישיות שלנו ואת היקף הסיטואציה, היינו יוצאות מאוד גרועות.
אז מה? היו מייעצים להעביר את הילדים שלנו לרווחה? לפטר אותנו מהעבודה? להתרחק מאיתנו?

פעמים רבות בן אדם כושל, אבל זה לא הוא באמת.
מי שקרוב לעניין - מוטלת עליו האחריות לבדוק ככל יכולתו את מלוא העומק וההיקף, ואת ההקשרים האמיתיים והנכונים ואת הנסיבות. ולבחון, האם היא אכן לא מתאימה להיות מורה ולא מתאים להפקיד בידיה תלמידות, או שלא זו התמונה, ויש לתקן את הכשל ולוודא שלא יקרה שוב, אך לתת לבן אדם אמון מחודש וצ'נס נוסף.

באו נחשוב על מצב דמיוני בכתה לפני פליטת פה של המורה
אחד מהבנות צועקת בקול רם איזה מפגרת המורה אני חושבת שהמורה למדה בכיתת חינוך מיוחד
ואז יש כאלו בין הבנות שמוסיפות למורה אין בכלל הבנה כנראה היא אוטיסטית ועוד אחד צועקת תראי הפרצוף שלה יש למורה תסמונת דאון ברמה ואחרי זה קבוצת בנות מתחילות לפזם במגינה מעצבנת מפגרת,אוטיסטית,דאונית והקולות של הזמזום הופכות לשיר ממש. ואז נפלטה מהפה של המורה לראש קבוצת המשוררים המילה אוטיסטית.
נכון המורה לא צודקת בכלל אבל לפני שחורצים גורלות צריכים לשמוע הצד שני זה מינמום של התחייבות של יהודי. איפה אל תדין עד שתגיע למקומו שזה בדיוק באותו מקום שהן אדם היה במצב ששגה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
והנושא הזה מאד מאד לא 'פופולרי' בכיתות !!!! וכאן הנקודה ! מי שיש לו רעיון חוץ מהכנסת הנהגות טובות של דרך ארץ מהדלת האחורית דהיינו בשיעורי מתמטיקה ?

הייתי הולכת יותר עמוק ומעניין. לבוא ממקום של הזדהות וכניסה למקום של האחר.
אפשר לפתח את זה על יד סימולציות. כגון זוגות של בנות, שכל אחת מסבירה את העמדה של השניה בנושא מסוים.
כגון יושבים על כסא אחד ומייצגים את ההרגשה של אחת, ויושבים אחר כך על כסא שני ומייצגים את ההרגשה של השניה. כאלה דברים.
ילדות יותר קטנות - לספר סיפור, להפסיק באמצע ולשאול: איך נראה לך שהיא הרגישה? איך אנחנו היינו מרגישים במקרה כזה? מה נוכל לעשות כדי שהיא/הוא/הם ירגישו טוב יותר? (לא להשאיר את הילדות עם המצוקה! ולא עם הבנת הדמות וסבלה - וחוסר אונים מול זה! אלא אך ורק עם פיתרון שנותן סיפוק והרגשה שעשינו/עשו משהו למענה ובאה הרווחה!)

כשאדם לומד לראות את השני, להזדהות עם הרגשתו, לכבד, לרצות לעזור וכדו' - אין צורך בשינון כללים רבים של הנהגות. וההנהגות שכן יילמדו - יתקבלו אחרת, מתוך הבנה רגשית פנימית.
 
נערך לאחרונה ב:

משה גל

משתמש מקצוען
המשפט האוטיסטי הוא לא פונקציה. וגם החזרה עליו לא.
היא עדיין הייתה בתוך השיעור שמבחינתה הוא מפלצתי, והיא פשוט המשיכה עם חוסר-האונים שלה.
כמה הורים ישנם שמתפוצצים על הילד-הקטן-שכבר-הוציא-אותם-מהכלים-לגמרי ומכניסים לו סטירה הגונה, ותוך-כדי, אבל ממש תוך-כדי, הם יודעים שאסור לעשות את זה, אבל הם פשוט מ-ת-פ-ו-צ-צ-י-ם. ואחר כך הם סולחים לעצמם ומחבקים את הילד וממשיכים הלאה, והכל בסדר. (לדעתי כמובן. בבקשה לא לשלוח משטרה! :eek:)

מה שכן, צריך להבין אם כל ההתנהגות שלה נובעת באמת מחוסר אונים או מאטימות רגשית.
אני מכיר מורה כבודה בסמינר שהכניסה לתלמידה מצטיינת סטירה לעיני כל הכיתה, ואחרי שהיא ברחה מהכיתה והלכה להתלונן אצל המנהל, הוא שלח אותה להתנצל בפני המורה על זה שהיא יצאה מהכיתה בלי-רשות...

בקשר לקורס, זה שוב תלוי: אם באים לעזור ל(א)נשים אטומים/ות - אין טעם. כמו שהנחיית הורים והדרכת נישואין לא תקדם כלום.
אם לחסרות-אונים וברור שישנן, למה לא?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה