מה הפחד מהפחד? מה לא כתוב יהי מורא שמים כמורא רבך (אולי ההיפך, לא זוכרת)
ולמה לא להעניש? לא כתוב "חושך שבטו שונא בנו"?
עם כזאת רפיסות לא פלא שכך נראה החינוך של היום.
אני לא בעד טרור, כן בעד לשדר עוצמה ולהוביל! ולא לתת לתלמידים לקבוע את הסטנדרטים החדשים.
כל הרעיונות היפים של החינוך המתון והמסביר פנים לא סותר להפעיל סמכות ועונש כשצריך
וכל תלמיד שעשה מעשה רע יודע שמגיע לו עונש ואם העונש בושש מלהגיע זה גורם לו לצחוק על המערכת, והפסיכולגיה תגיד גם שהוא צריך את העונש בשביל הבריאות הנפשית והאמון במבוגרים.
ושוב, עונש לא צריך להיות אלים, הוא צריך להיות תשלום על המעשה, שיגרום לו לתלמיד לחשוב בפעם הבאה.
מכירה את התלמידות האלו שכל יום בערך נענשות? מכירה אותן?! כנראה...
לא שאלת את עצמך פעם 'מה? זה לא עוצר אותן? לא מרתיע?' מוזר, אבל בנות מתרגלות לענשים, הם כבר פחות מרתיעים אותן, כל עוד היא בטוחה שהיא צודקת או לא משנה מה - העונש לא יעשה את העבודה. היא כבר מצפצפת על כל המערכת כי 'אף אחד לא מבין אותה' ואף אחד לא באמת יודע למה היא מתנהגת איך שהיא מתנהגת ולמה היא עושה את מה שהיא עושה.
שוב, לא בעד לא להעניש בכלל, אבל שזו לא תהיה הדרך, כשהעונש יבוא ממקום נכון אמיתי ומכבד (והיו פה מלא דיונים בנושא, גם על המשפט חושך שבטו... שכיום זה שונה, וזה צריך לבוא רק מאהבה אמיתית ואם לא זה לא זה...) אז הוא ישפיע לטוב ולא לרע - כמו ברוב המקרים.
שוב - תקראי את ההודעות הקודמות שלי ותביני למה אני מתכוונת. אני לא נגד המורות ולא נגד אף אחד, קשה וחבל וכואב לי שזה מה שקורה, ושזו השיטה ושחשיבה ודרך נכונות מביאות לתוצאות הרבה יותר טובות!
למשל מורה שבחיים (!!!) לא הענישה אצלינו והפלא - כולן היו אצלה 'מלאכיות', איך?! היא כיבדה אותנו! האמינה שאנחנו ילדות טובות, ואם הפרענו - היא לא חלמה בכלל על הכיוון של עונש - היא נסתה להבין מה הסעיר אותנו באותו יום ונתנה לנו לבטא את עצמינו, כן, גם על חשבון שיעור דקדוק שהיא תכננה לאותו היום, כי אם אנחנו לא מרוכזות - אז מה שווה?! והיא תעזור לנו ליישב את ההדורים ולפתור את הבעיה - עד כמה שזה אפשרי מצידה וכך לא יהיו התססות. כי אכפת לה מאיתנו באמת ובתמים. והתלמידות מרגישות את זה, הו הו מרגישות. תאמיני לי.
כשבאתי לבקש ממנה אישור - חתימה על משהו שעשיתי בשיעור של מורה מקצועית והתפדחתי ממנה, כי היא נחשבת אישה מאוד מכובדת, והופתעתיייי מהתגובה שלה: מה, את?! ילדה טובה, לא מתאים לך! צחקתי עליה, אני ילדה טובה?! המורה לא מכירה אותי. וכך גם בפעם החמישית והשישית שבאתי לבקש ממנה אישור על מעשה שעשיתי היא המשיכה ואמרה את אותו סוג משפט, אמרתי לה באיזה שלב, טוב, נו, המורה באמת עדיין חושבת שאני ילדה טובה?! היא אומרת לי כן, רואים עלייך, זה לא מתאים לך, ואת כזו מותק ועדינה, זה בטוח לא בכוונה, או שמשהו נורא מציק לך.
היא באמת האמינה בי (ובכולן). וזה גרם לי להיות ילדה טובה באמת. (עד כמה ש...)