יארצהייט "בת עין"

חברה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
שמעתי שיש איזה סגולה לעשות סעודה ביום זה.
מישהו יודע מקור מוסמך? למה הסגולה וכו'.

אשמח לפרטים
 

tov

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בעלון של השבת (ויצא) של הרב בידרמן- באר הפרשה
היה כתוב על זה
 

חברה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
א. את זה קראתי ולא מספיק הבנתי משם.
ב. מהתשובה הזו זה לא מגלה לי כלום, מי אמר שיש לי את העלון?......
 

ngraphic

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לעשות סעודה למנין אנשים לעילוי נשמת ה"בת עין"

לפני שנתיים בני משפחה שחיכו לזרע של קימא 4 שנים עשו סעודה, ואחרי שנה בדיוק נולד להם בן ב"ה
 

הני כגנס

משתמש מקצוען
נכתב ע"י חברה;1860623:
שמעתי שיש איזה סגולה לעשות סעודה ביום זה.
מישהו יודע מקור מוסמך? למה הסגולה וכו'.

אשמח לפרטים

מקובל מזקני צפת שהיו מזכירים את שמו לכל צרה, ולישועה שהיו צריכים ונותנים צדקה לעילוי נשמתו וראו הרבה ישועות.
שמו ר' אברהם דב בן דוד בעל ה'בת עין'
מחר בלילה היארצייט שלו
 

זורם

משתמש צעיר
מצ"ב העלון.
עיינו בדבר סגולת הסעודה הערה לז
 

קבצים מצורפים

  • בת עין.pdf
    KB 70.1 · צפיות: 137

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ההילולא הערב אם כבר מדברים עליו, נרשום כמה סיפורים על אודותיו, ומי שיש לו להוסיף עוד סיפורים לספר בסעודת ההילולא, ישמח אותנו מאד.

בהיותו דר בז'יטומיר הגיע שד"ר מארץ ישראל והתאכסן אצל הבת עין. במהלך השהות השד"ר שיבח הרבה את ארץ ישראל ועורר ברבי אברהם דב כיסופים לעלות לחונן את עפר ארץ הקודש. בין הדברים שסיפר השד"ר, הוא אמר שהאבנים בארץ ישראל מבהיקות כמרגליות, והעפר זורח כספירים. לשמע הדברים החליט הבת עין שהוא עולה לארץ הקודש, ואכן קיים החלטתו.
לאחר זמן מה, פגש ברחובות צפת את אותו שד"ר שהתארח אצלו, ואמר לו למה רימיתני וסיפרת לי שהאבנים בארץ ישראל זוהרות כמו יהלומים, ולא סיפרת לי האמת שהאבנים והעפר כאן הם כמו בחוץ לארץ?
השיב לו השד"ר, אמת דיברתי, אך לא כל אחד זוכה לראות זאת.
מאותו יום הסתגר בעל הבת עין בביתו לתקופה ארוכה, ונפשו עגומה שלא זכה לחזות במה שאמר לו המשולח.
כעבור זמן, יצא הרב מביתו וערך סעודה גדולה לחסידיו, בה סיפר להם את הסיפור הזה ואמר להם שהוא עורך את הסעודה הזו כי היום התבונן מחלון ביתו, וזכה לראות את אבני ארץ ישראל זורחות כמרגליות.

כמו כן ידוע שהוא חזה את רעידת האדמה הגדולה בצפת, וכן במגפת הדבר הגדולה שהייתה שם, אמר שהוא יהיה האחרון שימות בה, ואז היא תיפסק, וכן הווה.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל
 

סטאזרית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י זורם;1861162:
מצ"ב העלון.
עיינו בדבר סגולת הסעודה הערה לז

סליחה על הסטת הנושא
רק שאלה קטנה -
היכן ניתן להרשם כדי לקבל את העלון למייל?
 

ישראלה

ללמוד תוכנות בכייף :)
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
הנה:
אם אתה יודע על מישהו שרוצה לקבל כל שבוע את הגיליון באימייל מידי שבוע,
העבר לו את הכתובת הזאת, ושישלח הודעה:
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
"אני מעוניין לקבל כל שבוע את הגליון במייל"
יש לכתוב שם מלא
 

נמנמת

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מתי היארצייט שלו?
ובעלי גם נושע אצלו- הוא עלה אליו ביום של היארצייט והבטיח שאם יתארס תוך תקופה מסוימת יעשה סעודה למינין אנשים.
תוך חודשיים התארסנו.
 

נאר לערנען

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י נמנמת;1862002:
מתי היארצייט שלו?
ובעלי גם נושע (???;););))אצלו- הוא עלה אליו ביום של היארצייט והבטיח שאם יתארס תוך תקופה מסוימת יעשה סעודה למינין אנשים.
תוך חודשיים התארסנו.
...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י נמנמת;1862002:
מתי היארצייט שלו?
ובעלי גם נושע אצלו- הוא עלה אליו ביום של היארצייט והבטיח שאם יתארס תוך תקופה מסוימת יעשה סעודה למינין אנשים.
תוך חודשיים התארסנו.

היום בערב - י"ב כסליו
175 שנה לפטירתו
 

ברוך אתה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
יש סגולה אבל היא לא חד וחלק.
מכיר כמה שעשו סעודה לפני שנה ויותר וממתינים למיליונים.
העיקר האמונה פחות המעשים.
 

yudb

משתמש סופר מקצוען
אומרים ללמוד מתורתו,
סעודה של עשר,
להדליק נר לעילוי נשמתו
.
ואפשר גם בצהריים מחר.....
ביררתי אצל קרובי ר' מיילך.

ישועות לכולם ובמהרה!!
 

002

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
בעלון של השבת (ויצא) של הרב בידרמן- באר הפרשה
היה כתוב על זה
תיכף התעורר ר' שלמה משנתו, קיבץ משארית לחמו הדל, כינס עשרה יהודים, וערכו יחדיו סעודת הילולא. למחרת היום הלך ר' שלמה וקנה כרטיס לוטו (לאטר"י), וזכה בהון עתק שממנו נתעשר בעשירות גדולה
סיפורי ישועות, ניסים ונפלאות, ליומא דהילולא של הרה''ק רבי אברהם דוב מאבריטש בעל ה'בת עין' זצוק''ל יב' כסליו
-%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%99%D7%9F-37eg3eixpbdrtovsqju874.jpg



רבו סיפורי הישועה בזכותו של אותו צדיק בזיווגים הגונים בזש"ק בנחת דקדושה מכל יו"ח… ולא נביא אלא כמה מהם וללמד על הכלל כולו יצא.
שמעתי מאחד מגדולי הדור שליט"א מהיושבים ראשונה ב'מזרח' של בני ישראל, שבשנת תשע"ז ישבה בביתו בת גרושה ל"ע, והיה לב ההורים מתפלץ מרוב דאגה וצער, ביום י"ב כסלו שלח את אחד מתלמידיו לערוך סעודה רחבה וגדולה לעניי צפת, לא עברו שבועיים תמימות ובתו באה בקשרי אירוסין עם בחור עידית שבעידית, ממש פלאי פלאים.
בישיבת 'בית אברהם' בעיה"ק ירושלים תובב"א, ישנו 'קרן' לעריכת סעודות מדי שנה בשנה ביומא דהילולא קדישא, ומעשה שהיה כך היה, לפני עשרות בשנים היה יהודי ושמו הרה"ח ר' שלמה גראס ז"ל, לפרנסתו התעסק במכירת נפט, ברם, עסק זה – יגיעתו רבה ושכרו מועט, ומכיוו שכך, רעב ומחסור שררו בדרך קבע בביתו, ויהי בליל ההילולא של ה'בת עין' זי"ע, השתטח ר' שלמה על ציון הקודש , ושפך את לבו כמים, בתפילה ובתחנונים שירוויחו לו פרנסתו מן השמים, לאחר מכן, חזר לביתו ועלה על יצועו, והנה בחלומו רואה הוא את ה'בת עין' זי"ע, ויאמר לו ה'בת עין', דע לך שקורת רוח מרובה הסבת לי בתפלתך על קברי (ידוע שהמתים נהנים כשמתפללים על קברם, וראה זוה"ק פר' ויחי רכה.) אך זאת אשאלך – מדוע לא ערכת סעודה לכבוד ההילולא, תיכף התעורר ר' שלמה משנתו, וקיבץ משארית לחמו הדל, כינס עשרה יהודים, וערכו יחדיו סעודת הילולא. למחרת היום הלך ר' שלמה וקנה כרטיס לוטו (לאטר"י), וזכה בהו עתק שממנו נתעשר בעשירות גדולה, ואף הקים מממונו 'קרן', אשר עד עצם היום הזה עדיין עורכים ממנו סעודות הילולא.
אספרה נא מעשה אשר ביודעי ומכירי קאמינא, בבית אחד נישאו הילדים בס"ד בזה אחר זה, זולתי בחור אחד אשר נתקעו שידוכיו בזה אחר זה, בד בבד טיפס גילו והגיע לגילו של יצחק אבינו בעת נישואיו – ויהי בן ארבעים שנה, גיל אשר לכל הדעות נחשב לבחור כזקנה מופלגת עד מאד, יחד עם גודל הצער והמכאוב של הבחור, של ההורים וכל בני המשפחה מסביב, ויהי בחודש טבת תשע"ח, נסעה אחותו של הבחור לציונו של הרה"ק הבת עין ,שם הבטיחה שאם אחיה יבוא בקשרי אירוסי עד ר"ח שבט שנה זו (תשע"ח) תערוך המשפחה סעודת הודאה, וגם סעודת הילולא בי"ב כסלו לשנה הבאה (שנה זו – תשע"ט), ואכן, לא עברו שבועיים, והבת עין פרע חובו – ביום שלישי כ"ב טבת בא ה'גלות' לקיצו, והבחור בא בקשרי שידוכין…
כמו"כ שמעתי מבעל המעשה אשר עברו עליו כמה וכמה שנים מיום נישואיו ועדיין לא זכה לפרי בטן, ומה רב צערו וכאבו כש'בישרוהו' הרופאים שאבד סברו ובטל סיכוייו, ועל פי דרך הטבע לא יוולדו לו לעולם בנים או בנות… העיר ה' את לבו שלא להתייאש לגמרי, וביומא דהילולא – י"ב כסליו תשס"ח עלה לציונו הק' בעיה"ק צפת ת"ו, שם שפך ליבו כמים לראות בישועת ה', ואכן לתקופת השנה ממש כעת חיה ביום י"ב כסליו תשס"ט נולד לו בנו בכורו במזל טוב, ויהי לאות ולמופת.

שמעתי מהרה"ח רבי מוטל ראטמא שליט"א, עובדא שהיה עד לה לפני כמה שנים, בעודו מהלך ברחובות קריה – בשכונת מאה שערים אשר בעיה"ק ירושלים, מצאו יהודי נכבד 'בעל תשובה' אשר אי הפרוטה מצויה בכיסו, והלה החל לשאלו אודות 'וואש מאשין' (מכונת כביסה), כי נתקלקלה המכונה שבביתו, עוללים שאלו בגדים נקיים ואין נותן להם, ובצר לו הוא מחפש אחר חנות המוכרת מכונת כביסה 'יד שניה', כי עליה אין דורשים סכום עתק כמו על מכונה חדשה. ר"מ ניסה להניאו מכך, היות וידוע ליודעי חן שדבר שטות הוא לקנות מכונת כביסה יד שניה – כי לעולם ומעולם לא תדע אלו חסרונות ובעיות יצוצו לה במשך השימוש בה. וכה אמר לו ר"מ, היום חל יומא דהילולא של ה'בת עין', עומד אני ליסע לעיה"ק צפת להשתטח על ציונו, בוא נא עמנו, וכבר נפעל עבורך ישועה גדולה.
וכך עשו, כל הדרך לא פסיק פומיה מגירסא של אותו נצרך, אודות מכונת הכביסה, כי מכונה פלונית טובה היא, ושל 'חברה' פלונית לא… ובכלל הוא דואג מה יהיה בסופו של דבר, כיצד יכבסו את בגדי בניו הגדולים והקטנים… ובבואם לפני המלך בציון הקודש שפכו לבם בתפילה – איש איש בנגעו ומכאובו. משם נסעו, ויחנו באת"ק מירון, קנו במכולת (גראסערי) לחם וכל מטעמים ועלו לציון הקודש דרשב"י לערוך שם סעודת הילולא, ויהי, אך יצאו מציון הקודש, צלצל הטלפון של מיודעינו הנצרך, ומצד השני 'מבשרים' לו כי הגורל שקנה מאי זה 'מוסדות' לפני זמן רב זכה ב… מכונת כביסה חדשה ומשוכללת…
וכה אמר לי ר"מ בצערו על אותו נצרך, הרי כוחו של הצדיק להשפיע שפע רב וגדול, חבל על אותו איש אשר צמצם את כל השפע במכונת כביסה שאכן קיבל אותה, אילו היה מבקש ב'השגות' כגדולות יותר בוודאי היה מקבל שפע רב פי כמה וכמה (ר"מ מספר ע"ע שפעל לטובה באותה נסיעה כמה עניינים גדולים ורבים פי כמה וכמה)
מעשה היה לפני כשנתיים בארה"ק, שהממונים על המס פשטו לחנותו של אברך והחלו ל'פשפש במעשיו' מה הם הוצאות בית עסקו וכנגד מה הם ההכנסות… וימצאו כתוב כי בית העסק נושא ב'הוצאות' גדולות, דוגמת שש קווי פלא' (סעל') בשעה שבאמת רק אחד מהם נצרך לצורך העסקים, בית העסק מחזיק בשני כלי רכב כשרק אחד נדרש להם, ואף הבעלים עצמו חגגו לאחרונה וישבו בבית מלון גדול במשך שבוע שלם 'על חשבון' ההוצאות.
המכיר ובקי יודע שעבירות כגו דא מחייבים אותו לשבת בבית האסורים… אבל… באמצע החקירות נזכר האברך מהסגולה הידועה לתת סעודה לכבוד נשמת ה'בת עין' ומיד קיבל כך על עצמו (לערוך סעודה ביומא דהילולא של הבת עין)
באותו רגע נענה אליו ה'חוקר', שמע 'בני' מוסר…, זאת הפעם אוותר לך על הכל … אבל אוי לך אם תשוב לעבור עבירות כגו דא, ושילחו חפשי לביתו.
ידוע לי מעשה שאירע בשנת תשע"ה, באברך מתושבי עי"ת וויליאמסבורג יצ"ו שסבל מנדודי שינה, משהלך להיבדק אצל רופא פשוט אודות נדודי השינה, עשה לו ג"כ בדיקת א.ק.ג. (EKG) ומיד נחרד ושאלו מתי ביקרת לאחרונה אצל 'רופא הלב' שלך, ויען האיש ויאמר לפני כמחצית השנה, ויצווהו הרופא להחיש פעמיו לרופא הלב מיד בבוקרו של יום… מכיוון שראה הרופא שהאברך אינו מבין חומרת מצבו פנה הוא בעצמו וקבע 'תור' לאותו אברך למחרת היום. ואכן, רופא הלב ראה בבדיקותיו שהעורק (גיד) הראשי המוליך אל הלב סתום ברובו ככולו, ובכל רגע עלול העורק להסתם לגמרי ולהכניסו בסכנת חיים וודאית… ורצה להכניסו מיד לערוך צנתור בלבו אך הלה התחנן על נפשו שיחוס ויתן לו להלך ברחובה של עיר עוד יום אחד כי מנהל הבנק שבו מתנהל 'חשבונו' גער בו שאם איננו מכניס היום סכום כך וכך מעות הם סוגרים לו החשבון… ואכן, תוך כדי דיבורם יחדיו ראה הרופא שמנהל הבנק מתקשר שוב אל האברך, ע"כ הסכים לשחררו בתנאי שמחצות לילה לא יאכל מאומה ויבוא אליו מיד למחרת היום לעריכת הצנתור.
משם התקשר האברך לאחד מידידיו הידוע כ'בעל צדקה וחסד נפלא' בלב רחום וחנון וביקש 'הלוואה' על סך פלוני שעליו למהר להכניס לבנק בטרם יעבור מחר את הצנתור… ומידי דברו עמו נענה האברך ואמר, ראה נא ידידי, מוקף אנכי בסגולות שונות אשר רגיל אני לערוך, ומה הועילו לי כל אלו הסגולות, כשהנני 'אברך' בעל חוב אדיר וחולה מסוכן… אמר לו ידידו, וכי קטנה היא בעיניך, שהגעת לידי רופא פשוט בעד 'נדודי שינה' ומשם נתגלגלה הצלת חיים כפשוטו ממש – שנתברר ברגע האחרו שהנך מחויב לעבור צנתור ללא כל דחיה, איעצך, למחר חל יומא דהילולא של הרה"ק ה'בת עין' זכור נא ואל תשכח להדליק נר לטובת נשמתו, גם תוסיף לומר תהלים, ובעזהשי"ת בזכות הצדיק קרובה ישועתך לבוא… מכיוו שהזכיר הידיד את הילולת ה'בת עין' נתחוורו פני האברך כשלג, וכה התוודה בפני ידידו, כי אכן, מהמאמינים הוא ולכן בשנה שעברה ביום י"ב כסלו (תשע"ד) ערך סעודה בביתו לעשרה יהודים… אלא שבשנה זו כשנזדמן בביהמ"ד לדבר ביום השב"ק העבר (פר' ויצא – שלפני ההילולא) אודות סגולת הסעודה קם האברך והכריז בקול רם, כי
אף הוא כמוהו ערך סעודת הילולא לפני כשנה, ולא הועיל במאומה, מצב פרנסתו בכי רע – יום יום הוא מגלגל כספים מגמ"ח אחד למשנהו וכו' וכו', ולא ראה שום ישועה במשך השנה, והנה כמסיח לפי תומו אמר לו אחד ממתפללי ביהמ"ד, הרי לא ידע אדם מה עובר עליו – כמה לא חלי איניש ולא מרגיש, שמא נגזרה עליו הגזירה שלא תוציא שנתך, ובזכות אותה סעודה ניצלו חייך מבלי שתדע מאומה על כך… ועתה הינו עומד ומשתומם כי נראים דברי 'מתפלל' זה כדברי נביאות ורוח הקודש ממש, שכן רגליו הוליכוהו לרופא קטן ורגיל אודות נדודי שינה ונסתבב מזה הצלת חייו, כי בלאו הכי שמא היה נודם לבו ואז היה חל גם יום היא"צ שלו בי"ב כסלו…. מיד מיהר האברך לערוך סעודה בטרם יגיע חצות ליל וימנע ממנו להשתתף בסעודת ההילולא… סוף דבר הצנתור הצליחו הכל בא על מקומו בשלום, ויהי לפלא.
באחת השנים בערבי פסחים רצו הגבאים לסייד וליפות את בית מדרשו של הרה"ק ה'בת עין' זי"ע, אך ה'בת עין' התנגד לכך בכל תוקף, וטעמו עמו, כי בערבי פסחים מילתא דשכיחא היא שמתעורר איזה עניין של אי שלום וטינה בלב בין אדם לחבירו ובין איש לאשתו, ובאותה שעה משמש ביהמ"ד כ'עיר מקלט' עבור הנעלבים, ואם יסיידו ויסגרו א ת ביהמ"ד לא יהיה להם לאן לברוח…
והנה שיחות של תלמידי חכמים צריכות לימוד, ופשיטא שלא היתה כוונתו לדחות אותם בקש ובמילי דבדיחותא גרידא, אלא שכך היא האמת, שחייב האדם להתרחק מהמריבה והמחלוקת כשם שהוא בורח מן האש ומחיה רעה, וכמו שבאותה שעה יברח וירוץ כל עוד נשמתו בו כדי לצאת מספק ספיקא של סכנה כן נמי צריך לברוח מן המחלוקת כמטחווי קשת, וזה רצה הרה"ק ללמדם, שלעולם בית המדרש פתוח, וכל הרוצה מקום מקלט יבוא להתחמם בקדושת ביהמ"ד.
אחד מצדיקי בית רוז'ין נהג לומר, שעל כן עשה ה' שפתח מערת ציונו הקדוש נמוך במאד, ואי אפשר להיכנס שם בלא 'כפיפת קומה', להזכיר לכל הנכנס לגו מערתא קדישא, כי זו היא משנתו הטהורה אשר השאיר לנו, להתכופף ולהכניע את עצמנו בכל עת ועונה.
והדברים ידועים ומפורסמים, שבעת הרעש הנורא בצפת, בשנת תקצ"ז, רוב רובם של יקירי צפת נקברו אז תחת המפולות, ולא נותרו לפליטה כי אם 'כעשירית' מבני היישוב. בעת שאירע הרעש עמדו בבית מדרשו של ה'בת עין' באמצע 'חזרת הש"ץ' דמנחה, מיד ציווה ה'בת עין' שכל העם הנמצאים בבי מדרשא יתאספו ויעמדו סביבו, והוא עצמו נשכב על הארץ בפישוט ידיים ורגליים לפעול את אשר פעל, ואכן מחצית מבית המדרש התמוטט ונפל הגג שמעליו, ואילו המחצית השנייה, ששם עמדו המתפללים תחת צלו של ה'בת עין' נשאר על תילו, ונראה הדבר לכל עד עצם היום הזה.
לאחר מעשה הסביר ה'בת עין' טעם השתטחותו על פני הארץ, כי ראה שאירע הדבר שלא בדרך הטבע – כי לא נפלו האבנים לארץ כדרכם, אלא נזרקו מדרום לצפון ומצפון לדרום, והבין שיד הס"מ בדבר – להחריב את עיה"ק צפת, ובאופן כזה אין עצה מלבד ה'התבטלות', ולכן השתטח על הארץ ב'התבטלות גמורה', כדרך שנהג רבי אחא בר יעקב כשנלחם עם הס"מ, כשנתגלה לו בדמות נחש בעל שבעה ראשים, וערף את ז' ראשיו על ידי כריעות והשתטחויות על הקרקע (עיין קידושין כט:)

(באר הפרשה פר' ויצא)
 

בני גל

משתמש רשום
בשבת הקרובה פרשת ויצא, תחול ההילולא של בעל ה'בת עין', נלב"ע י"ב כסליו ה'תר"א

בשנה שעברה זכיתי לעלות לציון ביום ההילולא יחד עם קרוב משפחתי.
הקרוב המתין מזה כמה שנים לזרע של קיימא, ואני בשל ישועה אצל אחד מילדי בלעה"ר.
לאחר התפילה אמרנו שבאם נושא, בשנה הבאה נעשה סעודה לכבוד הצדיק.
ב"ה קרוב משפחתי נושע, וממש בימים אלו אשתו ממתינה ללדת...
ואני גם נושעתי מעל לדרך הטבע.

אי"ה בשבת זו אנו מארגנים סעודה ברוב עם לטובת נשמת הצדיק: רבי אברהם דב בן רבי דוד מאווריטש זי"ע

אני מפרסם דבר זה למען ידעו העם על כוח הצדיק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה