בהמשך ל'מדריך' החשוב הזה, יש לי עוד שתי עצות מנסיון אישי...
האחת - אין צורך לערב את הבוס במידה מוגזמת בכל התהליכים. אבל כן צריך לתת לו את ההרגשה שדברים מבוצעים ומתקדמים גם בלי עזרתו, ביוזמתנו, וללא דיווח מצידנו.
עושים את זה בדרך פשוטה ולא מטרידה: בהתכתבויות מצרפים אותו כעותק לנמען במייל, או שולחים לו מייל קטן עם עדכון. זה יוצר תחושה של אחריות ושיש על מי לסמוך.
השניה - פגישה שבועית עם הבוס. בפעם הראשונה, כשהבוס שלי הודיע לי שבכל שבוע תתקיים בינינו פגישה להערכת מצב, קיבלתי פיק ברכיים. אבל בדיעבד, אין דבר יותר חכם מחצי שעה שבועית, שבה שנינו יושבים פנים אל פנים, עוברים על הסיכום מהשבוע הקודם, בודקים מה התבצע ומה יתבצע בדחיפות גבוהה יותר ומתכננים את השבוע הקרוב.
אין כמו לסמן V מול העיניים של הבוס על מטלות שבוצעו. בנוסף, לפעמים גם הוא צריך לראות שחור על גבי נייר עד כמה רשימת המטלות ארוכה ולתת בעצמו את סדר העדיפות.