דיון חלוקת תוכן של סיפור.

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
מה היחס אצלכם בין שלושת המרכיבים-הצבעים של הסיפור, טקסט ספרותי:
- דיאלוגים
-מחשבות
-נרטיב (תיאורים, פעולות)

אצלי יש מלא דיאלוגים פחות תיאורים וממש מעט מחשבות, שמעתי שזה לא היחס הכי רצוי...
מעניין אותי איך אתם כותבים, מהו היחס אצלכם.
כלומר, אם נעבור ונצבע פיזית את כל הנרטיב בצהוב, דיאלוגים באדום ומחשבות בירוק, איזה צבע יהיה הדומיננטי ביותר?
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
ולמה אי אפשר בעצם לערבב?
כל מילה בדיאלוג יכולה להתפרש גם כמחשבה של הגיבור. כל מעשה שהוא עושה יכול להיות משמעותי גם (ובעיקר) מבחינת המחשבות שלו.
בכל אופן, לדעתי העיקר בסיפור הוא המחשבות. אחרת מדובר בסתם תיאור מצב ולא בסיפור ספרותי. סיפור אמור להביא את העומק של מה שקורה סביב כולנו - וזה מתבטא במחשבת. המעשים והדיאלוגים הם רק מעטפת.
אולי אני קיצונית ברעיון הזה...
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
העורכים.ות לא אוהבים את זה...
את המחליטה:mad:;);)
ואני לא חושבת שיש בזה משהו פחות מקצועי, להיפך.

פעם עשו מחקר, הביאו קבוצת אנשים לספריה מלאת ספרים, כולם עם כריכות חלקות ללא סימן מזהה. האנשים בחרו ספרים שיש בהם הרבה דיאלוגים. זה קריא ונעים לעין.
ברור, לא צריך להגזים, אבל סיפור שהוא נושם וחי זה סיפור עם דיאלוגים רבים ואיכותיים,
כך בכל אופן מרגיש לי...
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
סתם לידע כללי - ממש לא כדאי להשתמש בנקודה המפרידה הזו, שמייצגת אג'נדות רחוקות מאוד מציבור שומרי המצוות...
ברור, ממש לא התכוונתי בקטע הזה.
פשוט עבדתי גם עם עורכים וגם עם עורכות.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אולי יש פה עורכים או עורכות שיוכלו לומר לנו מה דעתם על זה...?
 

ליאורהA

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
20% מחשבות
40% דיאלוגים
ו- 40% תיאורים ופעולות...
נדמה לי שבעבר היחס נטה לרוב של תיאורים (עמודים שלמים של אקספוזיציה ישירה לדמויות ולמקומות), וכיום יש רוב של דיאלוגים ומחשבות, פחות תיאורים.
לדעתי זו יכולת ספרותית להצליח להכניס תיאורים דרך הדיאלוגים ולא בכתיבה ישירה, אבל אין לי הוכחה מקצועית שזה מה שנכון (אם יש בכלל נכון ולא נכון בכתיבה, אבל זה כבר דיון נפרד).
 

סמדר אלחנתי

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני נוטה ליותר פעולות (לאו דווקא של הדמות הראשית).
תיאורים של התרחשויות, מה קורה בפועל.
אחרי כל קטע של פעולה מגיעה התגובה של הדמות - או במחשבה או בתיאור תגובה פיזית שמבטאת את מה שהיא מרגישה\חושבת.
יש סצנות ספציפיות שהן יותר דיאלוגים.
באופן כללי אני אוהבת שהסצנה מוחשית - שאם בתאוריה יבוא במאי וירצה לצלם אותה לסרט לא תהיה לו שום בעיה עם זה. (זו האינדיקציה שלי שהיא מספיק מוחשית).
 

R.E.Y

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
באופן כללי אני אוהבת שהסצנה מוחשית
זה אומר ספר טוב!
לא כן?
קחי את ממלכה במבחן. אפשר להעביר בקלות את הסצנות בספר לסצנות על הבמה. את יודעת בדיוק באיזה זווית האור נוגע בלחייו של הגיבור, כיצד הוא עומד, מי עומד מולו ומהי שפת גופם.
(בעצם אולי זה כבר קשור למשהו אחר, לאו דווקא לפעולות כמו לרמת האמינות ולסאבטקסט)
אבל אני כנראה סובייקטיבית מידי. זה פשוט סגנון הספרים שאני אוהבת. פעולות, קצת מחשבות, דיאלוגים, ומעט מאוד תאורים ששזורים בתוך הדיאלוג או המחשבות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה