דרוש מידע חייבת עזרה. פעוט שפוצע עד זוב דם

מערבבנו הידוע

משתמש מקצוען
תודה רבה לכולם(y)
יש מושג כזה שנקרא חכמת ההמונים וזה לא אומר שכל מה שהם אומרים נכון רק שעל ידי שמיעת דעות כולם מתקבלת תמונה רחבה יותר ובדרך כלל מוצאים את הדרך הנכונה לקחת אותה אז דבר ראשון זה אמור להיות באמת חכמה לא כל מה שכל אחד כותב זה חכמה דבר שני אני צריך להסתכל על כל המכלול ולשלות משם פנינים ולעשות סיכום מצב איך שהוא נראה בעיני רוחי אחרי ששמעתי את ריבוי הדעות וזה מוסיף עוד נקודה שלא להתייחס לכל תגובה גם אם היא עניינית לסיטואציה הנוכחית אבל בתמונה הרחבה היא לא קשורה אז אל תתבלבלו מכל ריבוי הדעות והנושאים רק תלכו עם ההבנה שלכם אחרי ששמעתם את דעות ההמונים וסיננתם מה אתם לוקחים לכם ומה לא
 

נועה noa

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
וכשהוא עושה את זה מיד לתפוס לו את הידיים ולהגיד בצורה ברורה אתה לא יכול לעשות את זה.
אפשר לתת לו חפצים רכים לנשוך, אבל הוא לא יכול לנשוך אנשים.
אני יודעת שילדים עם בעיה בוויסות חושי צריכים להרגיש הכל חזק.
כמו שכתבו פה, לחבק את הילד חזק ותוך כדי לתפוס לו את הידיים בחיבוק יכול מאוד להרגיע אותו,

חיבוק אוהב כמובן, לא מעוצבן...

וכן לתת לו לנשוך חפצים, לדפוק על דברים ולעשות יצירות בפלסטלינה, חול קינטי.... שירגיש דברים.
ממש כדאי לעשות אבחון.
אגב, יכול להיות שזה סתם, כתבת שיש לו אחות תינוקת? זה בהחלט יכול להיות הסיבה גם אם קצת באיחור.
כותבת מהיכרות עם ילד תחושתי...
 

פוניבז'-וולף

משתמש פעיל
א. לקחת אויר, זו שליחות משמיים.
ב. לתת מכות זה נכון, כך אמר הר' שטיינמן על הכאה או על שקר. ורק על זה. [לחוצפה הוא אמר לא להתייחס].
ג. זה צריך להיות מתוך רוגע, ואחרי שברור לו שמגיע לו עונש, לא סטירה, עונש. את לא יורדת לרמה שלו כשזה ככה.
ד. אמינות - לעמוד במילה, לא לרחם הבטחת עונש תני עונש.
ה. יותר קל להורה להעניש במשהו אחר כמו שיכנס לחדר עד שירגע, או לחמש דקות, [לא לסגור את הדלת, אסור ואסור].
ו. בפעולות חיוביות לפרגן בלי סוף, כמה שזה יראה טפשי.
ז. תפילות בלי סוף, את תראי שהוא יהיה המוצלח במשפחה. אצלנו במשפחה יש אחד שהיה בעייתי בקטנותו ואמא שלו בכתה והתפללה עליו וכעת הוא ת"ח גדול מאוד. לדעתה - כי היא התפללה עליו הכי הרבה.

וואוו מתפללים איתך. בהצלחה.
נראה לך שאין לרווחה מה לעשות חוץ מלהתחיל להתערב לאמא שנתנה סטירה פעם אחת?
על מקרים חמורים פי אלף אין להם מספיק כח אדם כדי לטפל...
אתה יודע איזו צידקנות זו לעלות לרדיו ולספר... איך הם עלו על הבעיה... והשר הורה... אל תהיה תמים. זה לא משחק הוגן כל מה שקורה פה.
 

byy

תכנון ועיצוב פנים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חשבתי על עוד משהו. אתם מראים לו שזה כואב לכם, או אומרים לו. כך אני מניחה.
השאלה האם יש לו מושג מה זה כאב באמת.
אם אף פעם לא הרביצו לו/נשכו אותו/שרטו אותו. אז הוא מבין שהוא מכאיב ,אבל אין לו בעצם "הכרות אישית" מה זה באמת אומר.
 

אבקת אפיה

משתמש מקצוען
לדעתי, דבר ראשון לבדוק אותו בפיזי ורק אז לראות איך ממשיכים.
בהצלחה!!!
תקשיבו, אני מ-ז-ו-ע-ז-ע-ת!!!!
הילדה שלי כבר יומיים לא בעצמה, ולא ידעתי למה,
היום בבוקר עשיתי לה 2 קוקיות (דבר שלא עשיתי לה הרבה זמן)
ופשוט גיליתי ראש שורץ כינים!!!
במשך 40 דקות!!! רצוף!!! הוצאתי לה עשרות כינים מהראש:cry::oops:
מסכנה..... ואני התעצבנתי עליה איך שהיא מתנהגת.....
בבקשה מכל ההורים:
תבדקו לילדים שלכם כינים!!!!! פיקוח נפש!!!
ועכשיו עזרה מכל המומחים: איזה תכשיר אני שמה לה בראש כדי למגר את כל הכינים באופן סופי??
תודה רבה
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
אני מגיב כאן רק כי אני רואה שאף אחד לא הציע את ההצעה הזאת, שלפחות בעיני, מתבקשת.
התעלמות.
להתעלם, פשוט לא להתייחס, המקסימום - בדגש על המקסימום, לומר בשיא האדישות 'אני לא נהנה מזה' וללכת ברוגע מהמקום כשיש התפרצות.

פעוט בגיל כזה, פעמים רבות רואה את הנושא כמשחק. ברגע שמגיבים בכעס בצעקות וכו' משחקים איתו את המשחק.
הילד משועמם ויש לו הפעלה קלה, שורט ואבא צועק, נושך ואמא עושה לו מעניין. הפעלה של שני ההורים החזקים כ''כ בקלות ''מרגשת'' אותו והוא לא עומד בפיתוי לעשות את זה שוב שוב.

כשיראה שזה משעמם את ההורים, מהר מאוד זה ישעמם גם אותו, הוא כבר לא ימצא בזה עניין, ויפסיק.

אז זו דעתי הלא מלומדת אך עם הניסיון,
לא סטירת לחי ולא עונש. התעלמות ואדישות.
 

תהילה לדוד

משתמש מקצוען
תקשיבו, אני מ-ז-ו-ע-ז-ע-ת!!!!
הילדה שלי כבר יומיים לא בעצמה, ולא ידעתי למה,
היום בבוקר עשיתי לה 2 קוקיות (דבר שלא עשיתי לה הרבה זמן)
ופשוט גיליתי ראש שורץ כינים!!!
במשך 40 דקות!!! רצוף!!! הוצאתי לה עשרות כינים מהראש:cry::oops:
מסכנה..... ואני התעצבנתי עליה איך שהיא מתנהגת.....
בבקשה מכל ההורים:
תבדקו לילדים שלכם כינים!!!!! פיקוח נפש!!!
ועכשיו עזרה מכל המומחים: איזה תכשיר אני שמה לה בראש כדי למגר את כל הכינים באופן סופי??
תודה רבה
הדרין
פעם אחת ואת גומרת עם זה
ואח"כ יש ספריי למניעה אני שמה להם כל בוקר לפני שיוצאים לגנים.
תקפידי על ההוראות.
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מגיב כאן רק כי אני רואה שאף אחד לא הציע את ההצעה הזאת, שלפחות בעיני, מתבקשת.
התעלמות.
להתעלם, פשוט לא להתייחס, המקסימום - בדגש על המקסימום, לומר בשיא האדישות 'אני לא נהנה מזה' וללכת ברוגע מהמקום כשיש התפרצות.

פעוט בגיל כזה, פעמים רבות רואה את הנושא כמשחק. ברגע שמגיבים בכעס בצעקות וכו' משחקים איתו את המשחק.
הילד משועמם ויש לו הפעלה קלה, שורט ואבא צועק, נושך ואמא עושה לו מעניין. הפעלה של שני ההורים החזקים כ''כ בקלות ''מרגשת'' אותו והוא לא עומד בפיתוי לעשות את זה שוב שוב.

כשיראה שזה משעמם את ההורים, מהר מאוד זה ישעמם גם אותו, הוא כבר לא ימצא בזה עניין, ויפסיק.

אז זו דעתי הלא מלומדת אך עם הניסיון,
לא סטירת לחי ולא עונש. התעלמות ואדישות.
מה זה יעזור למען השם???
מאחורי כל התנהגות יש תקשורת!!!
מה הילד רוצה לומר או למה הוא מתנהג כך? מה הצורך שלו??
קודם כל אם יתעלמו זה לא יפסיק, ונניח שכן מה הרווחנו??? לא פתרנו את הבעיה ולא נתנו מענה מדויק.
להתעלם, זה אף פעם לא פיתרון!!!!!!
בשום שום התנהגות של הילדים שלנו.

גםסטירת לחי לא,
איך מחנכים לא לנהוג באלימות, אם אנחנו נוהגים באלימות?

כן החזקה נעימה ומגינה ואמירה מפורשת, אתה שומר על הידיים ועושה לכולם רק נעים.
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מאחורי כל התנהגות יש תקשורת!!!
מה לעשות שאני לא מסכים עם הנ"ל?

ברגע שתפנימו שלפעמים ילד נושך או מציק כי משעמם לו (כמובן לפעמים ייתכן בעיות רגשיות ועמוקות שמובילות להתנהגות כזאת, אך זה ממש לא מוכרח וברירת המחדל בחשיבה צריכה להתחיל מהמקום הנורמלי)
ולפעמים ילד מתנהג כמו ילד כי הוא ילד,
ולא 'מה הסיבה הנפשית הפנימית של הילד גרם לו לזרוק נעל מהחלון', ו'מה הרגש שלו משדר כשהוא שורט', ולא לרוץ איתו למטפלים אחרי כל פעם שעשה מעשים של ילדים - החיים שלכם ושל הילדים שלכם יהיו הרבה יותר בריאים ונינוחים.
תזרמו, תחייכו ותהנו. החיים לא תמיד כאלה מורכבים. וכפי שאמר פרויד ''לפעמים סיגר זה רק סיגר''.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ולפעמים ילד מתנהג כמו ילד כי הוא ילד,
לפי מה שתואר, זו לא התנהגות רגילה של ילד.
תינוק בן פחות משנתיים שמהרגע שקם כל בוקר - שורט ונושך בצורה שמשאירה סימנים רבים וקשים, משדר מצוקה.
מאוד ייתכן שמצוקה פיזית. כגון בעיות תחושה מציקות.

הביאו כאן באשכול כמה דוגמאות לילדים שהתנהגו בצורה לא רגילה, והתברר שהיו לילדים בעיות נשימה, ראש שורץ כינים, בעיות ראיה ושמיעה.
ילד לא יודע לזהות ולומר מה יש לו.
הוא סובל, וזה יוצא בדרכים שונות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ואם הילד באמת לא מדבר כדאי כעזרה ראשונה ללמד אותו כמה ג'סטות וסימנים שיקלו עליו את התקשורת אתכם...
ילד לא יכול לזהות למה רע לו ומה מציק לו!
הוא אפילו לא מודע שרע לו, כלומר הוא מרגיש רע, אבל לא מודע לזה בשכל, וזה יוצא בכל מיני צורות.
הוא פועל באינסטינקט.
תפקיד המבוגר לעשות כל מאמץ לזהות מה קורה עם הילד!
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה לעשות שאני לא מסכים עם הנ"ל?

ברגע שתפנימו שלפעמים ילד נושך או מציק כי משעמם לו (כמובן לפעמים ייתכן בעיות רגשיות ועמוקות שמובילות להתנהגות כזאת, אך זה ממש לא מוכרח וברירת המחדל בחשיבה צריכה להתחיל מהמקום הנורמלי)
ולפעמים ילד מתנהג כמו ילד כי הוא ילד,
ולא 'מה הסיבה הנפשית הפנימית של הילד גרם לו לזרוק נעל מהחלון', ו'מה הרגש שלו משדר כשהוא שורט', ולא לרוץ איתו למטפלים אחרי כל פעם שעשה מעשים של ילדים - החיים שלכם ושל הילדים שלכם יהיו הרבה יותר בריאים ונינוחים.
תזרמו, תחייכו ותהנו. החיים לא תמיד כאלה מורכבים. וכפי שאמר פרויד ''לפעמים סיגר זה רק סיגר''.
כי משעמם לו זו גם סיבה!
ואז מתאים לומר אולי קצת משמעם לך? מה נעשה עכשיו? ולתת רעיונות.
אף אחד לו אמר שצריך לרוץ למטפל רגשי.
צריך להיות הורה מבין! ופועל נכון, לנסות להבין מה עומד מאוחרי ההתנהגות של הילדים שלנו, ולהגיב נכון ותואם, להתייחס לרגש או לצורך.
אם הפרוש שלך לתזרמו תחייכו תהנו זה להתעלם! זה עוול.
לא צריך להיות חכמים גדולים מידי ולמצוא את 'הסיבה הפנימית הנפשית' הסיבות הם פשוטות, ורגילות לגמרי.
צריך רק לדברר אותם לילד ולעזור לו למצוא פיתרונות או להתגבר או להסתדר בכל סיטואציה.
מי שההורות שלו שונה, מפסיד.
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
ואז מתאים לומר אולי קצת משמעם לך? מה נעשה עכשיו? ולתת רעיונות.
לא חינוכי בעליל, אם יורשה לי.

כשילד קטן מבקש משהו באמצעות מעשים שליליים, הדבר האחרון שצריך לעשות זה לציית לבקשה.
המסר צריך להיות: יש דרך לומר שאתה עצוב, יש דרך לומר שמשעמם לך, יש צורה לומר שאתה רעב או עייף ואלימות היא לא דרך. אם תנסה להשיג דברים באמצעות אלימות, לא תצליח.

כמובן זה תלוי גיל אבל בגדול זאת הנוסחה.
 

אני והמקלדת

משתמש חדש
הבן שלי ג"כ היה אגרסיבי, רק לא עד כדי כך (אולי כי התעופפו יותר סטירות... לא כואבות אלא שמציבות גבול)
זה היה תקופה שהוא כבר גדל ורצה לבטא את עצמו ולא ידע לדבר. היום כשהוא מתרגש הוא מדבר וצועק וזה טוב לו.
עדיין הוא לפעמים רץ ותופס לי את היד בעוצמה אבל זה סבבה... הוא כבר לא "אלים". ילדים משתנים לבד. ותמיד לטובה... גם לכם זה יקרה בין אם תלכו לייעוץ ובין אם לא! ולמרות זאת ייעוץ תמיד טוב בשביל ההווה.
 

אתיס

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לא חינוכי בעליל, אם יורשה לי.

כשילד קטן מבקש משהו באמצעות מעשים שליליים, הדבר האחרון שצריך לעשות זה לציית לבקשה.
המסר צריך להיות: יש דרך לומר שאתה עצוב, יש דרך לומר שמשעמם לך, יש צורה לומר שאתה רעב או עייף ואלימות היא לא דרך. אם תנסה להשיג דברים באמצעות אלימות, לא תצליח.

כמובן זה תלוי גיל אבל בגדול זאת הנוסחה.
אם זו התנהגות שלילית לפני האמירה הנ"ל,
לומר את הגבול הברור (כמו שומרים על הידיים ולא מרביצים)
מה קשור לציית לבקשה??
אם ילד מרביץ כי משעמם לו עוצרים אותו ואומרים אסור, ואז אולי קצת משמעם לך.. מה נעשה עכשיו.

חייבם את הגם וגם הזה!
אם רק נעצור ילדים, נצעק ונעניש בלי לחשוב מה הסיבה ולראות איך אפשר לעזור לילד לעצור, ולבחור בטוב, מה חינוך פה?
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
גם לילד משועמם
או עם בעיה פיזית
או בעיה התפתחותית
צריך להיות גבולות.
את זה לא עושים לאף אחד בעולם
לא לעצמך, לא לאבא ואמא, לא לאחים ולא לחברים.
נקודה.

בנעימות אך באסרטיביות חד משמעית!
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
גם לילד משועמם
או עם בעיה פיזית
או בעיה התפתחותית
צריך להיות גבולות.
אכן
גבולות הם קריטיים להתפתחות תקינה של פעוטות וילדים.
אבל חייבין לבוא לצד הבנה של העובר על הילד, ומתן עזרה בתחום איתו מתקשה(פיזי/רגשי).
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אכן
גבולות הם קריטיים להתפתחות תקינה של פעוטות וילדים.
אבל חייבין לבוא לצד הבנה של העובר על הילד, ומתן עזרה בתחום איתו מתקשה(פיזי/רגשי).
לגמרי נכון.
וכמו שכתבה @אתיס
חייבים את הגם וגם הזה!

הבעיה שאני נתקלת בה לא פעם היא, שמרוב שמתמקדים בהצבת גבולות או ברצון לחנך, מזניחים את הבסיס.
והבסיס הוא קודם כל לטפל בתינוקות ובילדים. טיפול שכולל את כל צרכיהם, ככל שבידינו.

וכמו שלא נרעיב ילד למשך שעות ארוכות, וכשהוא יהיה עצבני בגלל זה, לא נטפל בעצבנות שלו בעזרת 'גבולות וחינוך' - אלא פשוט ניתן לו לאכול! ומה שיותר מהר! -
כי נבין שזה תפקידנו הבסיסי כעת, קודם כל להתמקד בלתת לו את הצורך הבסיסי שהוא זקוק לו, שבמקרה זה הוא אוכל.

כך גם בכל צורך אמיתי אחר.
ובלי לברר ולדעת מה באמת הילד צריך וממה הוא סובל ומה מציק לו כשהוא כל-כך עצבני ולא רגוע -
אין אפשרות לדעת איך לעזור לו.

אין ספק שצריך להציב גבולות.
לא בזמן שזה בא במקום טיפול בבעיה הבסיסית, לא כשזה גורם לנו להתעלם מהבעיה הבסיסית או לדחות את הטיפול בה.

ואף שרבים כאן יסכימו שהצבת גבולות וטיפול בבעיה הבסיסית לא אמורים לסתור זה את זה -
בפועל, תתחילו לשים לב כמה פעמים 'הצבת גבולות וחינוך' נותנים את התחושה שאנחנו עושים את מה שצריך, ומסתפקים בזה, ולא יורדים לעומק הבעיה, ומה באמת הצורך הבסיסי. פשוט מפספסים.

זה קורה אצל תינוקות וילדים, וזה קורה גם כלפי מתבגרים.

קורה לפעמים שכל הבעיה היא שאין מספיק גבולות וכדו'.
אבל את זה אפשר לקבוע רק אחרי בירור מאוד יסודי וזהיר, ולא כברירת מחדל - אם לא רוצים לפספס מצוקות וצרכים חשובים עד קריטיים.
 
נערך לאחרונה ב:

567890

משתמש פעיל
בלת"ק
זה נשמע מאד משהו שקשור לוויסות החושי של הילד.
ממש ממליצה לך לדבר עם מרפאה בעיסוק (דורית דיל היא מרפאה בעיסוק מומלצת מאד! בעלת נסיון של עשרות שנים. אם את רוצה מס' תכתבי לי בפרטי)
ילד בגיל הזה עוד לא אמור להבין שכשהוא שורט/נושך זה מכאיב.
ובסה"כ אם קשה לו בתחושה יתכן שהוא ממש סובל מזה! וחבל לא לעזור לו!!
וכמובן שיכול להיות עוד המון סיבות, אבל ברור שלפי התיאורים זה נשמע קצת מוגזם וחשוב לבדוק זאת.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני מגיב כאן רק כי אני רואה שאף אחד לא הציע את ההצעה הזאת, שלפחות בעיני, מתבקשת.
התעלמות.
להתעלם, פשוט לא להתייחס, המקסימום - בדגש על המקסימום, לומר בשיא האדישות 'אני לא נהנה מזה' וללכת ברוגע מהמקום כשיש התפרצות.
זו הצעה לא נכונה ומסוכנת.
במיוחד בגיל הזה.
שהוא גיל התפתחותי!

אם לא בדקו: שמיעה, ראיה, בעיות וויסות, שפה ותקשורת ועוד.
איך אפשר להתעלם?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  37  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה