דרוש מידע חיזקי טורנהיים

יהודיה מהצפון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

איזה מרגש!!!
 

פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים

איזה מרגש!!!
אפשר לעלות כקובץ?
 

יהודיה מהצפון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
חיזקי (רפאל חזקיהו) הכהן טורנהיים ממודיעין עלית, הילד שריגש מדינה שלמה בכל הליכותיו, חוגג היום א' דחול המועד סוכות, בשעה טובה ומוצלחת את כניסתו לעול תורה ומצוות.

חיזקי בן ה- 13 הוא ילד הסובל ממחלה נדירה, ולמרות הכל הוא רוצה להיות כמו שאר הילדים, הוא ילד חינני וכישרוני, הלומד בתלמוד תורה ברסלב במודיעין עילית ונמנה על חסידי סאדיגורה.

בתקופת הקורונה בשל היותו בקבוצת סיכון בשל מחלה נדירה שפוגעת בעצמות, נבנתה עבורו קפסולה אישית שבעזרתה הוא יכל לצאת מהבית לתלמוד תורה שכל כך אוהב.

כעת, חיזקי חגג בר מצווה בשעה טובה ומוצלחת, בערב החג הגיע לבית מדרשו של הרבי מסאדיגורה שהניח לו תפילין ורקד עמו זמן רב, והרבי ברכו באריכות ימים ושנים טובות.




הבוקר, (שלישי, א' דחול המועד סוכות) יום הבר מצווה, חיזקי עלה לתורה בבית המדרש של קהילת עדת ירושלים המתמידים בברכפלד שם ניגש כחזן בתפילת שחרית כשהוא יושב על גבי הכסא עמו הוא מתנייד.

לאחר התפילה נערך קידוש בסוכת בית המדרש כשבני הקהילה רוקדים עמו ביחד ושמחים בשמחתו.



צילום: ד.ב

קודם הבר מצווה בתקופה האחרונה הכינו לו ברשת 'רויאל' בקעיטשע בתפירה מיוחדת למידותיו הקטנות. חיזקי שהיה שמח ונרגש בירך את החנות על כך שהוא מוכן לבר מצווה בצורה מיוחדת.

כזכור, בתחילת הגל הראשון של הקורונה התפרסמו דבריו של חיזקי טורנהיים, שאמר: "יהודים יקרים, גם אני חזקי כמו כל עם ישראל נמצא סגור ומסוגר ולא יוצא מהבית בגלל וירוס שמשגע את כל העולם והוא יותר קטן מהיתוש שהיה לטיטוס".

הוא הוסיף, "זה נכון שצריך להקפיד על ההוראות ולהנחיות, רציתי לומר לכם שתי נקודות, תמיד צריך להיות במצב רוח שמח ומרומם. ומהניסיון שלי אני אומר לכם שזה עוזר מאוד".

חזקי סיים את דבריו עם האופטימיות הנצחית שלו: "אנחנו עם מעל המזל ובכל רגע הקדוש ברוך הוא יכול לשנות לגמרי את כל התחזיות של הרופאים, אם כולנו נהיה יחד, שמחים וחזקים ננצח כולנו יחד את הקורונה ונקבל את פני משיח צדקנו בקרוב אמן".

בעבר שלח מסר לעם ישראל בערב ראש השנה ואמר: "כל מי שנראה אחרת וחושב אחרת ממך - אפשר לקבל אותו איך שהוא. בואו נקבל על עצמנו החלטה טובה לדבר עם כל אחד בשמחה ובסבלנות וככה תהיה לנו שנה טובה ומבורכת".

חיזקי משמש כשליח ציבור הבוקר. צילום: ד.ב

09f20e2a824c97d3444d.jpg
 

מקצועי ביותר

משתמש רשום

כשחזקי טורנהיים הילד המרגש הגיע לגאון הינוקא​

 
נערך לאחרונה ב:

מקצועי ביותר

משתמש רשום

הגאון הינוקא בשמחת בר המצוה של הילד המרגש חזקי טורנהיים​

 
נערך לאחרונה ב:

ציפי78

משתמש צעיר

גלריות

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-15.14.09.jpeg

צילום: אלי הרשברג/א.ה​

המתפללים התרגשו: חזקי טורנהיים הניח תפילין ואמר ברכת כהנים בכותל • צפו​

מרגש: חזקי טורנהיים, שסובל ממחלת הפרכת שמסכנת את העצמות בגוף, חגג הבוקר את היכנסו לעול מצוות ברחבת הכותל המערבי • הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו שליט"א, ליווה את חזקי: "מלמד אותנו את ההתרגשות היומיומית מלהתקרב לקב"ה"
  • יעקב אבוביץ
  • כ״ד בתשרי ה׳תשפ״ג (אוקטובר 19, 2022)
  • פורסם: 14:55
  • עודכן: 15:14
  • 9 תגובות


כתבות נוספות בנושא:​

תיעוד: הגה"צ רבי אפרים פישל מוטצען בשריד בית מקדשנו

וְשָׁם נַעֲלֶה וְנֵרָאֶה • המוני עמך בית ישראל בכותל המערבי בימי חול המועד

הגה"צ רבי אהרן מרדכי רוטנר בתפילה בשריד בית מקדשנו

האדמו"ר מזוועהיל בתפילה בכותל המערבי • גלריה


מרגש: חזקי טורנהיים, שסובל ממחלת הפרכת שמסכנת את העצמות בגוף, חגג הבוקר (רביעי) את היכנסו לעול מצוות ברחבת הכותל המערבי. הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו שליט"א, ליווה את חזקי: "מלמד אותנו את ההתרגשות היומיומית מלהתקרב לקב"ה". בני משפחתו של חזקי ליוו אותו בטקס המרגש, אחרי שבמהלך חול המועד חגג בבית הכנסת בסמוך לביתו.
"מדי שנה ומדי יום אנחנו צריכים להתרגש בהנחת תפילין", פתח הגר"ד לאו שליט"א את דבריו ברחבת הכותל, "כי מדי יום הקדוש ברוך הוא מזכה אותנו להיות קשורים אליו ולעמוד ולהתפלל תוך כדי שאנחנו קשורים אליו, עם האות על היד והזיכרון בין העיניים. אנחנו קשורים לקב"ה, ואנחנו צריכים לשמוח ולהתרגש מזה כל יום. חזקי מלמד אותנו את ההתרגשות היומיומית, שאנחנו מתרגשים מלהתקרב לקב"ה".
"חזקי מלמד אותנו שזה לא משנה מאין באת ומהקושי שאתה מתמודד איתו. מה שמשנה זה מה שאתה רוצה לעשות, וכמה שאתה מודה לקדוש ברוך הוא על חסדיו הגדולים. חזקי מלמד אותנו שמתוך ההודאה הגדולה לחסדיו של הקדוש ברוך הוא, ואנחנו מקווים ומתפללים שהחסד לא יעזוב אותנו אלא יתווסף יותר ויותר. הכהן הזה (הרב מצביע על חזקי) מברך אותנו ברכת כהנים, והוא עושה את זה באהבה, ואני מבקש שנזכה בקרוב שיברך אותנו בבית המקדש", הוסיף הגר"ד.
"הקדוש ברוך הוא יראה וישמע את הבקשות של כלל ישראל, ויזכה את כולנו בסיעתא דשמיא. וחזקי, הצדיק שלנו, שהקדוש ברוך הוא שומע אותו, שיקרע הקב"ה את כל הגזירות מעל עמו", חתם הרה"ר את דבריו. במהלך חול המועד נכנס חזקי לגיל בר מצווה, כאשר עלה לתורה ואף ניגש לפני העמוד בבית הכנסת "מתמידים" בשכונת ברכפלד בעיר מודיעין עילית.
WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.28.10-1024x461.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.28.07-1024x461.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.28.06-1024x461.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.28.00-461x1024.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.27.59-461x1024.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.27.56-461x1024.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.27.52-461x1024.jpeg

WhatsApp-Image-2022-10-19-at-14.27.50-461x1024.jpeg

צילום: אלי הרשברג/א.ה

מצאתם טעות בכתבה? דווחו לנו >​

הגר"ד לאו, הכותל המערבי, חזקי טורנהיים

 

יהודיה מהצפון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
 

יהודיה מהצפון

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג

חיזקי ביקש מפוסק הדור: "תברך אותי שאזכה להתחתן" | וידאו מרגש​

חיזקי טורנהיים שחיזק וריגש המונים חגג בר מצווה בשעה טובה לאחר שהרופאים לא נתנו לו שום סיכוי לחיות. השבוע הוא התברך מפוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך. "ר' צבי מאיר זילברברג אמר שיש לי כוח לברך אחרים בזכות הקידוש השם" • צפו בתיעוד וידאו מרגש של חיזקי בקודש פנימה​

משה ויסברג | חרדים20.10.2022 | 13:18

8c17f8ae4336f1bc8c33.jpg
חיזקי טורנהיים אצל פוסק הדור | צילום: באדיבות המצלם
הילד המיוחד רפאל חזקיהו הכהן (חיזקי) טורנהיים המפורסם, שחגג בר מצווה בחג הסוכות למרות שבילדותו הרופאים לא נתנו לו שום סיכוי לחיות הגיע להתברך השבוע מפוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך במעונו בשכונת הר נוף בירושלים.
למרות חולשתו קיבלו הגר"מ שטרנבוך בביתו ול'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד וידאו מרגש במיוחד, מהקודש פנימה בו נראה חיזקי מבקש את ברכתו של פוסק הדור.


התמליל המלא:
חיזקי: ברוך ה' הקב"ה הראה לכל העולם שאין עוד מלבדו ושהוא מנהל את העולם ואין עוד אחד בעולם חוץ ממנו. ריבונו של עולם הוא מנהל את זה, הוא עושה הכל, הוא מנהל את כל העולם.
אבא של חיזקי: הוא לומד בישיבת ויז'ניץ, אצל אחיין של הרב, הגאון רבי ברוך שטרנבוך שליט"א אב"ד ויז'ניץ. הוא רוצה ברכה.
פוסק הדור: בכל אשר יפנה ויעשה יצליח.
חיזקי: אני רוצה ברכה גם לחתונה שאזכה להתחתן.
פוסק הדור: הקב"ה יעזור.
חיזקי: ר' צבי מאיר זילברברג אמר שיש לי כוח לברך אחרים בזכות הקידוש השם.
הנוכחים: אז תברך.
חיזקי: שהרב יהיה בריא וחזק עד מאה ועשרים ולא יהיה צריך מכשירים, ובעז"ה הרב יזכה לנהל את עם ישראל ולקבל פני משיח במהרה מתוך בריאות.
פוסק הדור: אמן.
חיזקי שהרופאים חששו לחייו כשנולד, ולא נתנו לו סיכוי רב לחיות, עשה מסלול בלתי ייאמן של ניסים גלויים והוא ילד ככל הילדים, וריגש מדינה שלמה בתקופת הקורונה. בשמחת בר המצווה שהתקיימה בחג הסוכות בסוכה הגדולה של בוטיק הנביאים בירושלים תרומת אחד הנגידים שם השתתפו גדולי ישראל, נשא חיזקי דברים מרגשים ואמר: "הרופאים דיברו על ימים, מקסימום מספר חודשים לא מעבר לזה, אבל כמו כל עם ישראל אצלי ראו בפרט את יד ה', היום במבט לאחור 13 שנה, אני רואה בדיוק איך פה קרה זה, פה קרה זה, הכל בזכות הקב"ה שהשגיח עלי".
 

קבצים מצורפים

  • videos635122b188085file_5216.mp4
    9.4 MB

ניק 8542

משתמש רשום


חיזקי ריגש את ההמונים: "הרופאים לא נתנו סיכוי, זה שמחה של הקב"ה"​

בר מצווה לכלל הציבור ולצוות הרפואי שטיפל בחיזקי טורנהיים נערכה במוצאי שבת במודיעין עילית. אלפים מתושבי העיר נהרו לשמחה, חיזקי בנואם מעורר השראה אמר: "ביום הזה שזכיתי נגד כל הסיכויים הרופאים אמרו מה שנראה להם אבל עצת ה' היא תקום". צפו בוידאו מסכם​

משה ויסברג | חרדים24.10.2022 | 10:51

1c9502ef4a99a2beb422.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
אלפים נהרו במוצאי שבת האחרון לשמחת בר המצווה של חיזקי טורנהיים, הילד המפורסם ממודיעין עילית שמרגש את כולם בצורה מעוררת השראה עקב היותו מרותק לכסא גלגלים וחולה במחלה נדירה. חיזקי למרות הכל מנהל חיים של ילד רגיל, ולומד כעת בישיבה לצעירים דחסידי ויז'ניץ.
שמחת בר המצווה נערכה ביום הולדתו בחול המועד סוכות במסגרת משפחתית בירושלים, כעת השמחה נערכה לכלל הציבור בעיר מגוריו מודיעין עילית ולצוות הרפואי. לשמחה הגיעו המונים בראשות רבני העיר, אישי ציבור ועוד, שבאו לשמח את חיזקי ביומו הגדול


רגע מרגש נרשם בשמחה עת נשא דברים מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים באיכילוב שטיפל בחזקי שנולד: "כל פעם שהגיע חזקי לטיפול נמרץ הוא מתחיל לדבר ולא מסיים זה משהו שכולנו מאד אוהבים אצלו. כל הצוות מאד אוהב אותו ואני בשם הצוות רוצה לאחל הרבה מזל טוב והרבה בריאות והרבה נחת להורים ושרק תזכה למצוות".
אביו, הרה"ח ר' אהרן בצלאל יואל הכהן טורנהיים נשא דברים מרגשים ואמר: "יש פה הזדמנות שאם הקב"ה רוצה שיהיו יותר אנשים שיכירו בו, שידעו שהקב"ה הוא מנהל את העולם אז תרפא אותו ואז כל העולם יראה שאכן נגזרה הגזירה אבל הקב"ה יכול להפוך הכל. לא פעם ולא פעמיים כבר חשבתי שנגזרה הגזירה, אבל הקב"ה הראה שיש משהו אחר. חזקיהו שזה שמו הוכיח לעולם שלפי כל המצב הוא באמת היחיד בעולם שנמצא בקושי שלו ושורד ולא רק אלא בצורה כה מרוממת".
"הוא עם הצפייה שלו כבר מסתכל למרחקים לסיום הש"ס שלו ועוד הלאה שיתן לו הקב"ה הלאה את הכוח להמשיך ושיעמדו לצידו כל הזכויות ואנחנו נוכל להכיר את הקב"ה ולדעת בחלק הטוב שלו שיהיה רחמים גלויים, שלא נצטרך להגיד חסדי ה' לא כלו רחמיו על העבר, אלא בעז"ה על העתיד, ושכל המשתתפים פה כל אחד יזכה בברכה ובשפע שיש כאן עכשיו".
חיזקי ב"ה נמצא בחיים ולא סתם נמצא אלא יושב ושוקד בתורה עובד ה' ומחזק אחרים, נראה לי שזה הנקודה זה נותן לו את הכוח לחיות...אני ב"ה מקבל תגובות מכל העולם פוגש אנשים שאיני מכיר ומספרים לי "הבן שלך מחזק אותנו..", סיים האבא את דבריו.
החתן חיזקי עצמו בהיותו מעורר השראה נשא דברים מחזקים: "כשנולדתי הרופאים לא נתנו שום סיכוי, ויכול להיות אולי שעל פי כללי הרפואה זה באמת נכון, אבל הקב"ה החליט אחרת, הוא הביא אותי לפה לכן אני אומר שהשמחה שלו, זה נגד כל הסיכויים הוא הראה לכל הרופאים שהוא מנהל את העולם, הוא לבדו".
"אני בזכות המחלה שלי מרגיש הרבה הרבה פעמים קרבת אלוקים יוצא לי לדבר הרבה עם הקב"ה "אהללה ה' בחיי" עצם החיים שלי מהלל את שמו של הקב"ה שאדם רואה שהקבה עשה ועושה איתי חסד, שב"ה הגעתי עד לפה... הקב"ה הוא בעל השמחה כאן אם הייתם מגיעים לאדם בתשרי תש"ע ואומרים לו בתאריך הזה הולך להיות בר-מצוה בשנת תשפ"ג הוא היה מסתכל עליכם כהזויים כי ע"פ כללי הרפואה זה באמת נכון, אבל הקב"ה החליט אחרת".
"כתוב, "יושב בשמים ישחק" הקב"ה הסתכל מלמעלה וכבר אז ראה את הבר מצוה וגזר שזה מה שיהיה, נכון שהייתה דרך קשה והיו אצלי בחיים הרבה עליות ומורדות וכל החיים רואים את יד ה', "כשם שאדם מברך על הטובה כך מברך על הרעה", הנה לדוגמא, סיפור ממני בהושענא רבא קיבלתי שבר ביד אימצתי קצת יותר מידי את השרירים ואז מיד אמרתי לקב"ה תודה שזה קרה ביד שמאל כי אם חלילה ביד ימין לא יכולתי להניח תפילין ביום הראשון עם חיוב. חשבתי שאצלי אפשר להגיע להבנה יותר עמוקה כל עוד אני עדיין פה "הללו ה' בחיי"..."אזמרה לאלוקי בעודי"..."זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", וב"ה ביום הזה שזכיתי נגד כל הסיכויים הרופאים אמרו מה שנראה להם, אבל עצת ה' היא תקום, אדם חושב שהוא מסדר ועושה, שהוא בעל הבית כאן אבל לא! כי עצת ה' היא תקום יש מישהו מעליך-הקבה! הוא מסתכל מלמעלה ואומר יהיה ככה".
לאחר מכן סיים מסכת ברכות, ובמקום נאמר 'נשמת' צד פסוקי ה' הוא האלוקים, שמע ישראל, ה' מלך. והציבור פרץ בריקוד יחד עם המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, לצד מקהלת 'מלכות' שהנעימה במקום, עם גדולי הזמר החסידי: יואלי דוידוביץ, מנדי וייס ועוד.
בסיום הודה חיזקי לצלם משה גולדשטיין ולמסריט עזרא טרבלסי האלוף וברך אותם בחמימות.
74f4b0ba88c69176a92c.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
f6b887dec8f65aba1a83.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
de05adc9cbc09ef0439d.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
d9929f71a3f6f6631d0e.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
827af268a5a42264f52f.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
ea4af25958f607bc71a5.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
4e42b82ee5453bd1edb8.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
ac7112192bf8d19b68aa.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
ae9210bebf37add344a0.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
a24083f85c8c026519f6.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
d64fb597caa288e8d1ce.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
d29475db3a63da33a96f.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
ad7b123eb9601b6b2425.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
505207fc2c4ce6dadc9b.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
047c1b22c6583bc9d5ce.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
c1ab7d87581f39becd9a.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
3cac2deb3ae546a23f7b.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
02bae89c3a6f4b3af32a.jpg
בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטייןבר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין בר מצווה חיזקי טורנהיים | צילום: משה גולדשטיין
בחדרי חרדים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה