התייעצות חוסר טקט, הפרעת אישיות, אוטיזם ומה שביניהם

חנילוש

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
אוטיזם זו מגבלה התפתחותית. ממש לא נפשית. יש לה התנהגויות שמזכירות תופעות שקיימות אצל אנשים שיש להם מחלות נפש. אבל זה ממש לא דומה ולא קשור.
וכמו כל המוגבלויות השונות היא נעה על רצף מסויים
אגב: היום כבר לא נותנים לאף אחד את האבחנה "אספרגר." יש אוטיזם בתפקוד גבוה בינוני. ונמוך.
ואגב: אספרגר עצמו היה חוקר גרמני בתקופת השואה ששלח לא מעט ילדים עם אוטיזם אל מותם.. (שכן כידוע לפני שהנאצים הרגו את היהודים הם הרגו אנשים עם מוגבלויות שונות. באמצעות אבחונים שקבעו מי כדאי שיחיה ומי לא כדאי שיחיה..הנס אספרגר היה אחד מהם..על פי מחקרה של אדית שפר.)
אגב אין דרך להחלים מאוטיזם. או כמו שאמרה טמפל גרנדין (האוטיסטית הכי מפורסמת בעולם, פרופסור למדעי בע"ח) "תמיד אהיה אוטיסטית" אבל אפשר לעשות עם זה גם הרבה דברים טובים.
אל תסתכלו על אוטיזם רק כמגבלה.. יש לאנשים עם אוטיזם הרבה מה לתרום לחברה
ומי שמעניין אותו ללמוד על אוטיזם יכול לקרוא את הספר: "המסע להבנת הרצף" מאת פרופסור אסתר דרומי.
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
להתקדם ולא להיות "רובוטים מתוכנתים"
הם כן יהיו כמו "רובוטים מתוכנתים", אבל אפשר ללמד אותם הרבה ואז הם יהיו מתוכנתים טוב!
אפשר להגיע איתם להישגים מדהימים אבל עדיין יש להם אספרגר קטן בראש.
 

brod

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
הם כן יהיו כמו "רובוטים מתוכנתים", אבל אפשר ללמד אותם הרבה ואז הם יהיו מתוכנתים טוב!
אפשר להגיע איתם להישגים מדהימים אבל עדיין יש להם אספרגר קטן בראש.
איך את יכולה לומר כזה דבר על בן אדם עם רגשות, רצונות, מחשבות? למה נראה לך שהוא מתוכנת? את מכירה את הפנימיות שלו?
כואב לי לקרוא כזה דבר.
ותודה לחנילוש ולשמשתמש על התגובות המוסברות היטב. וגם מבוססות ;)
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
הם כן יהיו כמו "רובוטים מתוכנתים", אבל אפשר ללמד אותם הרבה ואז הם יהיו מתוכנתים טוב!
אפשר להגיע איתם להישגים מדהימים אבל עדיין יש להם אספרגר קטן בראש.
לא נכון.
חלקם יהיו תבניתיים לחלקם יהיה קל יותר לפי אופי הסיטואציה או לפי שותף התקשורת.
אבל אם המטפל הוא איכותי וטוב וכמובן הילד ברמה תקשורתית קוגנטיבית מתאימה ניתן לתת לילדים ארגז כלים למצבים שונים והתגובות תיהיה שונות.
גם אם יש ילד שהוא רב- תבניתי, כלומר רכש הרבה תבניות לאותו מקרה ספציפי זה עדין לא רובוט.
גם את רכשת תבניות של "בוקר טוב" "שלום לכולם" ו"מה נשמע" למפגש בבוקר עם חברות. את מתוכנתת?
זה לא "תכנות" - הכנסת סיטואציה למערכת ופליטה של מסר קבוע בלי תהליך של מחשבה, רגשות עיבוד.

וחוץ מזה :" עדין יהיה להם אספרגר קטן בראש" זה קצת פוגעני.
 

שוש10

משתמש פעיל
מסתבר שבמקרים מסוימים כדאי להסתמך על ידע ועובדות
ולא רק על מחשבות...
כשאני כותב חשבתי אני משקלל בתוכו את הידע ועובדות וגם אנשים שאני מכיר כולל בתוכו אוטיזם ותסמונת אספגר.
רק הרבה פעמים העובדות עוברות לך ליד הראש.
ושאתה רןצה להגדיר את הדברים בהגדרה ברורה צריך לתשוב.
 

שוש10

משתמש פעיל
בסביבתי הקרובה יש כמה וכמה שעובדות בחינוך מיוחד.
ועברו ביניהם כמה סרטים [כמדומני אמריקאים] שנעשו על דמויות במצב המיוחד הנ"ל
אחד מהסרטים מדובר על אישה שלוקה באוטיזם שהוריה התעקשו שתלמד לימודים רגילים והשכלה
למעשה היא המציאה המצאה איך לבנות רפת ודרך להוביל את הבהמות בלי נזקים ובלי סכנה לבהמה
[אין לי את זה כרגע תחת ידי אבל ראיתי שיש על זה ערך בויקפדיה]
וגם יש סרט על תסמונת אספגר,
[לא מזמן עשו כתבה על הנערים הבודדים שבציבור החרדי אחד מהם מוגדר כאספגר ומי ששם את ליבו טוב רואה איך הבחור באמצע מתעלם מהכתב ומתעניין במשהו אחר]
הדברים מאד מוחשיים להבין את הלוקיות שכל אחד.
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
איך את יכולה לומר כזה דבר על בן אדם עם רגשות, רצונות, מחשבות? למה נראה לך שהוא מתוכנת? את מכירה את הפנימיות שלו?
נכון שהוא עם רגשות ורצונות, אבל אני התכוונתי לקטע המקובע שיש להם,
א"א להתכחש לזה שהם מקובעים, צריך לעבוד איתם הרבה ואפשר לקדם אותם.
אולי השתמשתי במילה הלא נכונה של "תכנות" כי פשוט המשכתי עם ההשאלה (בציטוט שהבאתי)
גם אם יש ילד שהוא רב- תבניתי, כלומר רכש הרבה תבניות לאותו מקרה ספציפי זה עדין לא רובוט.
גם את רכשת תבניות של "בוקר טוב" "שלום לכולם" ו"מה נשמע" למפגש בבוקר עם חברות. את מתוכנתת?
זה לא "תכנות" - הכנסת סיטואציה למערכת ופליטה של מסר קבוע בלי תהליך של מחשבה, רגשות עיבוד.
צודק/ת!
לא זאת הייתה הכוונה שלי, התכוונתי שהם עדיין עם תבניות שהם לא למדו.
וחוץ מזה :" עדין יהיה להם אספרגר קטן בראש" זה קצת פוגעני.
פוגעני? למה?
לא מהצד השלילי, הרי יש לו אספרגר, אם עבדו איתו טוב זה נראה שהוא רגיל לחלוטין,
אבל עדיין הוא אספרגר למרות שזה לא נראה.
זה פוגעני לקרוא לזה שיש לו אספרגר קטן בראש?
אז אולי זה גם פוגעני להגיד שיש לו בכלל אספרגר?
(סוד: יש לי אחות מדהימה ומתוקה ויש לה אספרגר ככה שאני הכי לא מהמקום הפוגעני)
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
כתיבה ספרותית
אחד מהסרטים מדובר על אישה שלוקה באוטיזם שהוריה התעקשו שתלמד לימודים רגילים והשכלה
למעשה היא המציאה המצאה איך לבנות רפת ודרך להוביל את הבהמות בלי נזקים ובלי סכנה לבהמה
[אין לי את זה כרגע תחת ידי אבל ראיתי שיש על זה ערך בויקפדיה]
טמפל גרנדין
 

חנילוש

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
בסביבתי הקרובה יש כמה וכמה שעובדות בחינוך מיוחד.
ועברו ביניהם כמה סרטים [כמדומני אמריקאים] שנעשו על דמויות במצב המיוחד הנ"ל
אחד מהסרטים מדובר על אישה שלוקה באוטיזם שהוריה התעקשו שתלמד לימודים רגילים והשכלה
למעשה היא המציאה המצאה איך לבנות רפת ודרך להוביל את הבהמות בלי נזקים ובלי סכנה לבהמה
[אין לי את זה כרגע תחת ידי אבל ראיתי שיש על זה ערך בויקפדיה]
הדברים מאד מוחשיים להבין את הלוקיות שכל אחד.
קוראים לאישה הזו טמפל גרנדין.
ומי שכתב שהם יהיו רובוטים מתוכנתים שימחק את ההודעה.
א. היא לא נכונה
ב. היא שייכת לתקופות לא מוצלחות בהיסטוריה של החינוך המיוחד
ג. אף אדם ולא משנה מה הוא איננו רובוט, היחס המזלזל הזה כלפי אנשים עם מוגבלויות לא מתאים ובוודאי שלא לאנשים ששומרים תורה ומצוות.
לא יודעת מאיפה הבאת את הדוגמא הלא מוצלחת הזו.. ומי שחושבת שהם מקובעים בהכל טועה.
יש להם קבעונות שקשה להזיז אותם מהם אבל מי שיודע איך לעבוד איתם מגלה שרק צריך למצוא את השפה המיוחדת שלהם והם האנשים היצירתיים בתבל. רק להשוואה וולפנג אמדאוס מוצארט היה ככל הנראה אוטיסט. וישנם עוד הרבה כאלו..
אל תדברו על אוכלוסיות שאתם לא מכירים או מכירים רק צד אחד שלהם כי כמו שאומרים
"ראית ילד אחד עם אוטיזם ראית ילד אחד..."
אני חושבת שכמה אנשים פה צריכים לעשות קצת סדר עם עצמם מה הם חושבים על אנשים שהם לא כמוהם..
זה שה' נתן לכם את היכולת להיות בן אדם בגבול הנורמה לא פוסל את האדם האחר.
המילה רובוטים היא פוגענית ומשפילה.. ומן הראוי שלא הייתה מועלית על הכתב.
 

חנילוש

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
פוגעני? למה?
לא מהצד השלילי, הרי יש לו אספרגר, אם עבדו איתו טוב זה נראה שהוא רגיל לחלוטין,
אבל עדיין הוא אספרגר למרות שזה לא נראה.
זה פוגעני לקרוא לזה שיש לו אספרגר קטן בראש?
אז אולי זה גם פוגעני להגיד שיש לו בכלל אספרגר?
(סוד: יש לי אחות מדהימה ומתוקה ויש לה אספרגר ככה שאני הכי לא מהמקום הפוגעני)
זה פוגעני כי את לא היית רוצה שיאמרו עליך שיש לך בעייה קטנה בראש..
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
זה פוגעני כי את לא היית רוצה שיאמרו עליך שיש לך בעייה קטנה בראש..
אם את אומרת שהוא אספרגר, או שאת אומרת שיש לו אספרגר קטן בראש,
מה ההבדל?
למה זה פוגעני וזה לא?
אם את מתייחסת לאספרגר כבעייה אז אל תכני אותם בכלל אספרגר.

בכל אופן ממש לא התכוונתי לזלזל בהם!
אני מגיל 14 החיים שלי מסתובבים סביב הילדים האלו,
אני אוהבת אותם בטירוף, ובחיים לא אזלזל בהם!
אמרתי משהו שיכול להתפרש לכמה כיוונים ופרשתם לכיוון לא נכון.
 

חנילוש

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
סאונד והפקות אולפן
אם את אומרת שהוא אספרגר, או שאת אומרת שיש לו אספרגר קטן בראש,
מה ההבדל?
למה זה פוגעני וזה לא?
אם את מתייחסת לאספרגר כבעייה אז אל תכני אותם בכלל אספרגר.
.
פה בדיוק מתחילה הבעיה וכאן היא לא נגמרת. לא אומרים על בן אדם שהוא אוטיסט אספרגר וכו'.
את היית רוצה שיקראו לך ברחוב: "חרדית אחת תעצרי.." לא, היית רוצה שיקראו לך גברת נכון??
למה קוראים להם אוטיסטים. הם בני אדם שיש להם אוטיזם
אם תשימי לב אני לא כתבתי כאן אף פעם אוטיסטים דאונים וכדו'..
קוראים להם אנשים עם אוטיזם אנשים עם מוגבלות שכלית אנשים עם לקות ראייה וכדו'.
ואוטיזם היא מוגבלות אבל להתייחס אליה כאל בעיה?! היא לא בעיה. היא שונות ושונות מצריכה כלים אחרים מה שנקרא בלשון העם "הנגשה." (ההסבר של הנגשה זה נכונות.)
הבעיה היא שאנחנו כחברה מתייחסים אל אלו שאינם כמונו כאל בעיות. במקום להתייחס אליהם כאל בני אדם. את רואה בה אספרגר אני רואה בה בן אדם. וזה ההבדל.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
אם את אומרת שהוא אספרגר, או שאת אומרת שיש לו אספרגר קטן בראש,
מה ההבדל?
למה זה פוגעני וזה לא?
אם את מתייחסת לאספרגר כבעייה אז אל תכני אותם בכלל אספרגר.
זה עניין של טרמינולוגיה. אספרגר קטן בראש נשמע כמו גו'ק או קלקול שנשאר שנשאר דבוק לו בפנים אפילו שממש ניסינו להוציא אותו
ואגב, ילד אוטיסט ולא אספרגר, אין היום כזאת אבחנה

למה קוראים להם אוטיסטים. הם בני אדם שיש להם אוטיזם
אם תשימי לב אני לא כתבתי כאן אף פעם אוטיסטים דאונים וכדו'..
קוראים להם אנשים עם אוטיזם אנשים עם מוגבלות שכלית אנשים עם לקות ראייה וכדו'.
מצ"ב מאמרון/ בלוג שכתב אוטיסט בדיוק על הנושא הזה:
אינני "אדם עם אוטיזם". אני אדם אוטיסטי. מדוע הבחנה זו חשובה לי?

  1. מהכינוי "אדם עם אוטיזם" משתמע כי ניתן להפריד בין האדם לאוטיזם. אולם אין זה כך. ניתן להפרידני מדברים שאינם חלק ממני, ואני עדיין אשאר אותו אדם. אני בדרך כלל, "אדם עם חולצה סגולה", אך אני יכול להיות יום אחד "אדם עם חולצה כחולה" ולמחרת "אדם עם חולצה צהובה" ואני עדיין אהיה אותו אדם, היות ובגדיי אינם חלק ממני. אולם אוטיזם הנו חלק ממני. האוטיזם צרוב אל תוך הדרכים בהן מוחי עובד. אני אוטיסט היות ולא ניתן להפרידני מדרך העבודה של מוחי.
  2. הכינוי "אדם עם אוטיזם" מרמז כי גם אם אוטיזם הוא חלק מן האדם, אין הוא חלק חשוב. מאפיינים המוכרים כמרכזיים באישיותו של האדם, מקבלים ביטויי ראוי כתארי שם או אף כשמות בתיאור האדם. אנו מדברים על "זכרים" ו"נקבות" ואפילו על "גברים" ו"נשים" ועל "בנים" ו"בנות" לא על "בני אדם עם זכריות" ו"בני אדם עם נקביות". אנו מתארים זהות לאומית ודתית במושגים כ"רוסי" או "נוצרי", לא כ"אדם עם רוסיות" או "אדם עם נצרות". אנו מתארים היבטים חשובים בתפקידיו החברתיים של האדם במונחים כ"הורה" או "עובד" לא כ"אדם עם צאצאים" או "אדם בעל משרה". אנו מתארים תכונות אופי חשובות ומאפיינים מרכזיים באשיות האדם במונחים כגון "נדיב" או "מוחצן" ולא "אדם עם נדיבות" או "אדם עם החצנה". אך אוטיזם חודר עמוק יותר מתרבות וממערכות אמונה נרכשות. הוא משפיע על אופן ההתייחסות שלנו לאחרים ועל הדרך בה אנו תופסים תפקידים בחברה. זה משפיע אף על הדרך בה אנו מתייחסים לגופנו אנו. אילו לא היה לי מוח אוטיסטי, האדם שהוא אני לא היה קיים. אני אוטיסט היות ואוטיזם הינו מאפיין מהותי באישיותי.
  3. מהכינוי "אדם עם אוטיזם" משתמע כי אוטיזם הוא דבר רע — כל כך רע עד כי הוא אף אינו עולה בקנה אחד עם אנושיות. אף אחד אינו מתנגד לשימוש בתארים בכדי לציין מאפיינים הנחשבים חיוביים או ניטרליים לאדם. אנו מדברים על אנשים שמאליים. לא על "אנשים עם שמאליות". אנו מכנים אנשים אתלטיים או מוזיקליים ולא "אנשים עם אתלטיות" או "אנשים עם מוזיקליות". אנו עשויים לכנות אדם כ"תכול עיניים" או כ"אדם עם עיניים תכולות", ואף אחד אינו מתנגד לכל אחד מתאורים אלה. רק כאשר הוחלט כי המאפיין אליו מתייחסים הינו שלילי, או אז לפתע מעוניינים כולם להפרידו מן האדם. אני יודע כי אוטיזם אינו דבר נורא והוא אינו מפחית מאנושיותי. אם לאנשים אחרים יש בעיה לזכור כי אוטיזם אינו מפחית מאנושיותי, זוהי בעיה שלהם ולא שלי. נניח להם למצוא דרך להיזכר כי אני אדם, ללא הנסיון להגדיר מאפיין מהותי באישיותי כדבר רע. אני אוטיסט היות ואני מקבל ומעריך את עצמי כפי שאני.את עצמי כפי שאני.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
יש פה הרבה דיסאינפורמציה בנושא, וקביעה של כל מיני הנחות, שחלקן, אינן נכונות בכלל.

חוסר טאקט יכול להיות מסיבות שונות כמו -

אימפולסיביות שמאפיינת בעלי הפרעת קשב וריכוז ומגיעה מתוך קושי לשלוט בדחף להגיד דבר מה שיכול לפגוע,

או סיבות סביבתיות כמו חינוך, שונות תרבותית (הליכות ונימוסים של אדם מערבי יכולים להיות חסרי טקט בעיני אדם יפני),

ייתכן גם בגלל לקויות תקשורת, ולא רק על הרצף של ה ASD, אלא גם לקות תקשורת חברתית,

וייתכן גם בגלל הפרעה נפשית שכוללת חוסר אמפטיה או שיפוט לא נכון של המציאות ועוד,

וייתכנו עוד אפשרויות.

אי אפשר לקבוע קיומה של הפרעה או לקות רק בגלל הופעה של מאפיין אחד כמו חוסר טאקט.
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
פה בדיוק מתחילה הבעיה וכאן היא לא נגמרת. לא אומרים על בן אדם שהוא אוטיסט אספרגר וכו'.
את היית רוצה שיקראו לך ברחוב: "חרדית אחת תעצרי.." לא, היית רוצה שיקראו לך גברת נכון??
למה קוראים להם אוטיסטים. הם בני אדם שיש להם אוטיזם
אם תשימי לב אני לא כתבתי כאן אף פעם אוטיסטים דאונים וכדו'..
קוראים להם אנשים עם אוטיזם אנשים עם מוגבלות שכלית אנשים עם לקות ראייה וכדו'.
גם אני לא כתבתי אף פעם אוטיסטים ודאונים (תחזרי אחורה ותבדקי)
אני אמרתי שגם אחרי שעובדים איתם הרבה יש להם אספרגר קטן בראש,
לא התכוונתי כמו בעייה קטנה בראש, אלא שהם נולדו עם אספרגר, עבדו איתם על התנהגויות מסויימות אבל נשאר להם משהו שהוא חלק מהם,
א"א להתפטר מזה, תמיד ישאר משהו קטן מזה, לפעמים בלתי מורגש כמעט אבל זה יישאר,
מפריע לי מאוד שלקחתם את המילים שלי למקומות אחרים לגמרי.
ואוטיזם היא מוגבלות אבל להתייחס אליה כאל בעיה?! היא לא בעיה.
מעולה שכתבת את זה, כי כתבתי אספרגר קטן בראש ושאל אם הייתי רוצה שיגידו שיש לי בעייה קטנה בראש, זה היה נשמע לי שאת משווה.
את רואה בה אספרגר אני רואה בה בן אדם
כ"כ לא נכון!!!!
אני הכי רואה אותם כבני אדם, את פירשנת את הדברים שלי בצורה שגויה וחבל!
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
זה עניין של טרמינולוגיה. אספרגר קטן בראש נשמע כמו גו'ק או קלקול שנשאר שנשאר דבוק לו בפנים אפילו שממש ניסינו להוציא אותו
יכול להיות שבגלל שאני משתמשת הרבה בביטוי הזה "____קטן הראש" על כל נושא,
זה לא נשמע לי בעייתי, זה סגנון דיבור לא זלזול.
שוב, הוצאתם את הדברים מהקשרם, הבנתם אותי בצורה שגויה מאוד.
 

שםמשתמש

משתמש פעיל
יכול להיות שבגלל שאני משתמשת הרבה בביטוי הזה "____קטן הראש" על כל נושא,
זה לא נשמע לי בעייתי, זה סגנון דיבור לא זלזול.
שוב, הוצאתם את הדברים מהקשרם, הבנתם אותי בצורה שגויה מאוד.
מתנצלת.
אגב, הזדמנות ללמוד על החוויה האוטיסטית.
לרצות להשתתף בתוך שיח ולהביא את עצמך אבל השני לא מבין, חושב שהתגובה הייתה לא מתאימה השיחה כל הזמן נתקעת על המספר משפטים שדוברו ב"שפה הזרה" ולא מוכרת לקורא אבל מאוד שכיחה והגיונית אצל הכותבת.
תסכול, דחייה.
 

שוש10

משתמש פעיל
קוראים לאישה הזו טמפל גרנדין.
ומי שכתב שהם יהיו רובוטים מתוכנתים שימחק את ההודעה.
א. היא לא נכונה
ב. היא שייכת לתקופות לא מוצלחות בהיסטוריה של החינוך המיוחד
ג. אף אדם ולא משנה מה הוא איננו רובוט, היחס המזלזל הזה כלפי אנשים עם מוגבלויות לא מתאים ובוודאי שלא לאנשים ששומרים תורה ומצוות.
לא יודעת מאיפה הבאת את הדוגמא הלא מוצלחת הזו.. ומי שחושבת שהם מקובעים בהכל טועה.
יש להם קבעונות שקשה להזיז אותם מהם אבל מי שיודע איך לעבוד איתם מגלה שרק צריך למצוא את השפה המיוחדת שלהם והם האנשים היצירתיים בתבל. רק להשוואה וולפנג אמדאוס מוצארט היה ככל הנראה אוטיסט. וישנם עוד הרבה כאלו..
אל תדברו על אוכלוסיות שאתם לא מכירים או מכירים רק צד אחד שלהם כי כמו שאומרים
"ראית ילד אחד עם אוטיזם ראית ילד אחד..."
אני חושבת שכמה אנשים פה צריכים לעשות קצת סדר עם עצמם מה הם חושבים על אנשים שהם לא כמוהם..
זה שה' נתן לכם את היכולת להיות בן אדם בגבול הנורמה לא פוסל את האדם האחר.
המילה רובוטים היא פוגענית ומשפילה.. ומן הראוי שלא הייתה מועלית על הכתב.
לא אמרתי שהם רובוטים!
אבל מהסרט של טמפל גרנדין רואים שיש להם חשיבה אחרת לגמרי מבני אדם רגילים.
יש הרבה מהחינוך המיוחד שאין להם יכולת קריאה אלא הלמידה שלהם הם בצורת תצלום.
 

ששונית

משתמש מקצוען
לדעתי חוסר טאקט הוא מילה מכובסת לחוסר חינוך
יש כאלו שנולדים עם היכולת הזו ויש כאלו שנולדים בלי.
עם חינוך נכון ועקבי רוכשים טאקט ויודעים מה לומר ולעשות ומה לא ומתי ואיך.
חלק מהילדים שלי מלאי טאקט וחלקם ממש לא, אבל אני עובדת איתם על זה המון במיוחד בהמחשה מה חש השני, איך אתה מרגיש כשמישהו נוהג כלפיך באופן מסוים, ובהחלט רואים תוצאות בשטח.
מעצבן אותי שכל התנהגות לא ראויה מתרצים בחוסר טאקט בשעה שזה חוסר חינוך נטו
 

m a r g a l i t

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כתיבה ספרותית
מתנצלת.
אגב, הזדמנות ללמוד על החוויה האוטיסטית.
לרצות להשתתף בתוך שיח ולהביא את עצמך אבל השני לא מבין, חושב שהתגובה הייתה לא מתאימה השיחה כל הזמן נתקעת על המספר משפטים שדוברו ב"שפה הזרה" ולא מוכרת לקורא אבל מאוד שכיחה והגיונית אצל הכותבת.
תסכול, דחייה.
אהבתי את ההקשר!
זה קורה לי הרבה בכתב...
 
למעלה