חרדים חדשות המגזר | כל מה שקורה בציבור החרדי

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לאחר שבת התאחדות של בחורי ישיבת אור אליצור מבני ברק במגדל העמק, שם השתתף רב העיר בני ברק הגאון הרב מסעוד בן שמעון שליט"א, עלה הרב לביקור אצל מחותנו הממונה על המקומות הקדושים במחוז צפון ר' ישראל דרעי הי"ו.

1710063830947.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
חסידות ראדומסק קיבלה בעלות על שטח 'בית החיים' בעיר:

"בשורה טובה ומשמחת

זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו

בסייעתא דשמייא אנו מבשרים בזאת לכל אנשי שלומינו, ידידי ואוהדי בית ראדאמסק, ולומדי ספר הק' 'תפארת שלמה', בחסד ה' התבשרנו היום שהוועד העולמי דחסידי ראדאמסק קיבל בעלות רשמית מטעם ממשלת והקהילות היהודיות בפולין על שטח בית החיים בעיר ראדאמסק, מקום מנוחתם של רבותה"ק בעל ה'תפארת שלמה', ה'חסד לאברהם', ו'הכנסת יחזקאל', מראדאמסק, ועוד אלפי יהודים מעיר ראדאמסק.

החל מהיום בית העלמין נמצא תחת שליטת הוועד העולמי דחסידי ראדאמסק העולמי.

בברכת זכות אבות יגן עלינו ועל כל ישראל לטובה

וועד העולמי דחסידי ראדאמסק בהנהלת נכדי רבינו התפארת שלמה"
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
האדמו״ר מויז׳ניץ משתתף בשבע ברכות בבני ברק לבן הנגיד ר׳ שמואל שטיינר
1710176272917.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דינר לטובת מוסדות סאטמאר מהרז"ל בבני ברק ובשיכון סאטמאר:

1710176702592.png
1710176710063.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הנגיד הצפתי רונן גנון נכנס הערב למעונו של הפוסק הגאון רבי עמרם פריד שליט"א בבני ברק להזמינו למעמד השקת ש"ס פומבדיתא שייערך בשבוע הבא יום חמישי מוצאי תענית אסתר בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות אלפים רבים ובהשתתפות של יעקב שוואקי וגדולי הזמר החסידי.

1710191762952.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
פרסום ראשון: מאות מועמדים לדיינים עוברים בימים אלו ראיונות אצל ועדות המשנה למינוי דיינים, לקראת ההכרעה על מינוי הדיינים החדשים.

התקנים העומדים כעת על הפרק הם מינוי 18 דיינים כאשר החלוקה נעשית לפי שליש, שליש, שליש כלומר - שישה דיינים מהציבור הדתי לאומי, שזה למעשה תחת שליטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שישה דיינים ספרדים בהובלת יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר הדתות מיכאל מלכיאלי ושישה דיינים אשכנזים כאשר נציג יהדות התורה הוא ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה'.


גדולי הדיינים, רבני קהילות וראשי ישיבות הגיעו בשבועות האחרונים למעונו של ראש הישיבה הגר"ד לנדו וביקשו לשמוע דעת תורה מגדול הדור באשר למינוי הדיינים.

הגר"ד לאו במעונו של הגר"ד לנדו
הגר"ד לאו במעונו של הגר"ד לנדו
הגר"ד אמר כי חלילה שימונו דיינים שאינם הוגנים ולשם כך הורה בימים האחרונים ליו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי יש למנות את הגר"י אפרתי מטעם 'דגל התורה' לבדוק שיהיו דיינים ראויים וחלילה למנות דיינים שאינם הגונים.

הגר"י אפרתי המכיר מקרוב את הנושא עוד מתקופת מרן הגרי"ש אלישיב ומרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל לאחר שהיה מעורה בעובי העניין, קיבל על עצמו את השליחות והוא יבחר את ששת הדיינים שימונו מטעם יהדות התורה.

1710334130005.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בפגישה שנערכה בבית מדרשו, חיזק מרן עמוד ההוראה הגאון רבי דוד יוסף את משפחות החטופים ובירך כי הם יזכו לראות את היקרים שלהם כבר בקרוב "הלב שלנו כואב איתכם. אני תפילה ובקשה שתזכו לראות את היקרים שלכם בקרוב מאוד".
1710368172498.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
היום הגיע מו"ר הרב דב קוק שליט"א אל ציונו של האמורא רבי אבהו דמן קיסרי, מאמוראי ארץ ישראל תלמידו המובהק של רבי יוחנן. ושם התפלל על כלל ישראל.
ונעמד שם מו"ר הרב שליט"א והביט בשקיעה והרחיב ודיבר בנקודת התבוננות והתחזקות באמונה שכאשר מסתכלים על השמש הרי רואים למרחק של 150 מליון ק"מ, בו בזמן שכל אורך קו המשווה הוא כ40

1710461732724.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תלמידי ישיבת "משנת עקיבא" בקרית מטרסדורף בירושלים שמו לב לפני תקופה כי כבר מספר חודשים שאף תלמיד מבני הישיבה לא בא בברית האירוסין, התלמידים החלו לחשוש שמא יש איזה קפידא או קללה שצריכים לסלק מעל בני הישיבה.

אחד התלמידים ניגש לראש הישיבה הגאון רבי יצחק עהרנפלד ותינה בפניו את צערו על כך שלא הוא ולא אף אחד מחבריו לחבורה מוצאים את זיווגם זה זמן רב. ראש הישיבה הורה לתלמידים לצאת ולבדוק ברחבי הפנימיות אם יש משהו בהלכות מזוזה שנשכח תוך שראש הישיבה מטעים את דבריו ומציין בשם אחד הקדמונים שהמילה 'מזוזה' טמונה בנוסח התנאים 'ואל יעלימו לא זה מזו ולא זו מזה'.

התלמיד שניגש עם השאלה יצא חיש מהר והחל להסתובב ברחבי הפנימייה להבין את פשר הוראתו של ראש הישיבה על "משהו חסר בהלכות מזוזה".

לאחר שעיין התלמיד ברחבי הפנימיה, לפתע הבחין בצורת הפתח חדשה שנבנתה לפני מספר חודשים כאשר ניהיה עומס רב על חדרי הפנימיות בישיבה בשל גידול הישיבה בתקופה האחרונה ובשל כך החליטה הנהלת הישיבה להרחיב את הפנימייה, אך לא שמו לב שבאחד המסדרונות החדשים ישנה צורת הפתח שאין בה מזוזה.

התלמיד רץ חיש מהר אל ראש הישיבה ובשורה בפיו "מצאתי את מה שחסר בהלכות מזוזה" - חסרה מזוזה בפנימייה. מייד הורה ראש הישיבה הגר"י עהרנפלד לקרוא אליו סופר ירא שמים אשר כותב באופן קבוע מזוזות עבור הישיבה שיכתוב מיידית מזוזה מהודרת לפנימייה, לא עברו שעות בודדות וקהל רב של תלמידים התאסף במסדרון הפנימייה בראשות ראש הישיבה ובמעמד רבני הישיבה הגר"נ בר חיים, הגר"ז נוימן והמשגיח הגרא"מ קירשנבוים למעמד קביעת המזוזה החדשה.


לא עבר שבוע מאותו אירוע והבחור הנ"ל שהעלה את העניין בפני ראש הישיבה והקשיב להוראתו ומצא את המזוזה - התארס בשעה טובה ומוצלחת עם בת גילו. זמן קצר אחריו נשברו צלחות בזה אחר זה ומספר תלמידים באו בברית האירוסין.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
לרגל יום היארצייט של הרבנית הצדקנית מרת מירה מירל פרידמן ע"ה, א"ח האדמו"ר בעל ה'כנסת מרדכי' מסאדיגורה זצ"ל החל היום, פקד נינה, כבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א, את קברה בבית העלמין בגבעתיים בחלקת צדיקי רוז'ין, תחילה העלה האדמו"ר נרות לעילוי נשמתה ואחר המשיך ואמר פרקי תהילים, ותפילת ק-ל מלא רחמים, אחר אמירת קדיש נשא תפילה חרישית על קברה, כן פקד האדמו"ר את ציוני האדמורי"ם לבית סאדיגורה הטמונים במקום.

בפתח בית העלמין ניגש אל הרבי אב שכול אשר בנו שבוי בידי המרצחים השפלים בעזה מאז חג שמחת תורה, הרבי האציל עליו מברכות קודשו בצירוף דברי חיזוק לישועת ה' כהרף עין בקרוב ממש. (כיכר השבת)


1710627611260.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בתקווה לרגיעה ביטחונית:
היערכות מקיפה לקראת הילולת רשב"י במירון תשפ"ד.


משרד ירושלים ומסורת ישראל ממשיך בהיערכות להילולת רשב"י במירון תשפ"ד • את כלל ההכנות להילולא מוביל פרויקטור ההילולא יוסי דייטש לצד השר האחראי מאיר פרוש • בעקבות מסקנות וועדת החקירה – הוקם אגף מירון וחיים רוזנשטיין מונה לסמנכ"ל • מתווה ההילולא נמצא בשלבי תיאום סופיים.

"מירון און ליין" עם כל הפרטים • משרד ירושלים ומסורת ישראל ממשיך להוביל את ההיערכות להילולת רשב"י במירון תשפ"ד, מתוך תפילה להרגעת המצב הביטחוני בגבול הצפון וצפייה לקיום ההילולא כפי שהתאפשר אשתקד, בהשתתפות רבבות עמך בית ישראל, בשמחה ובבטחה.

במשרד מסיימים בימים אלו את גיבוש מתווה ההילולא לשנה זו, יחד עם יוסי דייטש שמוביל את התיאום בין הרשויות השונות, בהם משטרת ישראל. צוות המתווה שילב גם את ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה הממלכתית הרלוונטיות להשנה.

את כלל ההכנות להילולא מוביל הפרויקטור יוסי דייטש, שלצד השר האחראי מאיר פרוש, חתום על הצלחת ההילולא אשתקד. בנוסף, כחלק מההיערכות ליישום ההמלצות הסופיות של ועדת החקירה, הוקם במשרד ירושלים ומסורת ישראל אגף מירון ומונה לסמנכ"ל המשרד חיים רוזנשטיין.

צוות המתווה קיים בתקופה האחרונה שורה של פגישות עם גורמי המקצוע המעורבים בקיום ההילולא, ובמרכזם משטרת ישראל ומשרד התחבורה, לצד שורה של גופים נוספים איתם נדרש תיאום בכדי לאפשר את הגעת ההמונים.

כהפקת לקחים מההילולא הקודמת, מינה המשרד את המפיק יגאל בן דוד וצוות חברת 'בנדה הפקות' להוביל כמתכלל על כלל עבודות ההפקה שיבוצעו השנה בשטח. בנוסף, במספר ההליך המכרזי לביצוע העבודות, צפויים להתמודד עשרות חברות המעוניינות לקחת חלק בקיום המעמד הקדוש.

השבוע קיימו במשרד סיור קבלנים בשטח אליהם הוזמנו כלל גורמי ההפקה המעוניינים להתמודד במכרז על קיום עבודות ההפקה בשטחי הר מירון והחניונים, ואליו הגיעו כ-20 חברות הפקה, שהביעו נכונות ורצון לעבוד תחת משרד ירושלים ומסורת ישראל.

על פי ההערכות של גורמי המקצוע המלווים את תהליך המכרזים, ניתן יהיה השנה לקיים את האירוע תוך חיסכון כספי משמעותי, ללא התפשרות על האיכות, הבטיחות, או השמחה המלווה את ההילולא, אלא אך ורק על בסיס ייעול מקצועי של תהליכי הרכש ועבודות הקבלנים בשטח.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "מיד עם סיום ההילולא אשתקד התחלנו לעבוד על ההילולא השנה, החל משלב הפקת הלקחים, דרך הליכי מינויים והתקשרויות, ועד לגיבוש המתווה שנמצא בסיומו – הכל במטרה להבטיח את קיום ההילולא השנה בשמחה ובבטחה, ובעזרת ה' אפילו עם שיפורים מהשנה הקודמת".

"קיבלנו בשבוע שעבר את ההמלצות הסופיות של וועדת החקירה, ולצד היערכותנו ליישומן המלא על כלל ההיבטים, שילבנו כבר כעת את החלקים הרלוונטיים במתווה הנוכחי. במקביל, אנו ממשיכים לעקוב בדריכות אחר המצב הביטחוני בגבול הצפון, בתפילה לה' לרגיעה וקיום ההילולא כבכל שנה ושנה כמסורת רבת השנים במקום", דברי פרוש.

הפרויקטור יוסי דייטש הוסיף: "ההילולא בשנה שעברה התקיימה בהצלחה ובסייעתא דשמיא בזכות שיתוף הפעולה המבורך של הציבור עם המתווה ולצד זאת עבודה משותפת עם המשטרה שנתנה את אימון באחראים ובציבור. חשוב שגם השנה נדע לעמוד ביעדים אלו, בכדי לזכות לשמוח בשמחת רשב"י כימים ימימה".

1710627791192.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בשעת הדלקת נרות: כאלף מוחים בכניסה לעיר נגד חילולי השבת שהתרחשו לאחרונה - ל'אלעד - און ליין' נודע כי המחאה התמשכה אף מספר שעות לאחר כניסת השבת. לא נרשמו אירועים חריגים ומעצרים למעט שמשת רכב שהתנפצה ואירוע אלימות אחד בין אזרח לקבוצת מוחים קיצוניים. המשטרה פעלה במקום לשמירת הסדר הציבורי ופיזור המחאה (התמונות צולמו ע"י נכרי ©️)

1710628010188.png
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבי תנועת הקירוב הרב יצחק דוד גרוסמן בפתח מערת רשב"י מעתיר בתפילה לשלום עם ישראל שנמנע מלעלות למירון לרגל ז" אדר עקב המצב
1710754211284.png
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה