התייעצות התפתחות בדיבור אצל פעוטות

עץ הדעת טוב ורע

משתמש סופר מקצוען
מזעזע, נשמע רבה עם בעית מידות קשה
מה הקשר מידות?
אתם חולקים על שיטתו החינוכית? משהו אחד.
מה הקשר לרדת לרזולוציה של מידותיו האישיות?
יש לכם הצעות אחרות איך לטפל בבעיטות של הילד? תעלו כאן.
נשמח כולם לקרוא
הצעות בשביל המלמד?
"איך מלמד אמור לייצר משמעת"
זה הכוונה??

בעיטות זה בעיית משמעת?

יכולת של מלמד לעצור כל התנהגות שלטעמו [ובמקרה הזה גם לטעמינו] היא פסולה, קשורה במשמעת.
ממש אבל ממש לא!
זה מאה, אם כבר, ילד חסר גבולות.

ברי לי שאם המלמד עשה את זה וזה לא אני, כן?... זה קרה אחרי אזהרות חוזרות ונשנות שלא ירביץ!
 

מעצבי על

משתמש פעיל
דיבור שתי שפות גם יכול להיות קושי משמעותי ולגרום לתוצאה הנ"ל ואפילו שהקודמים לו הסתדרו זה לא אומר ויש מצב שאצלו זה קשה יותר (כל ילד הוא עולם אחר וכו' מכל הבחינות)
וכמו שאמרו רצוי מאד ללכת לקלינאית לאבחון זה חשוב מאד ומומלץ מאד - והכי חשוב לא להלחיץ את הילד כי הוא מרגיש זאת ויכול ח"ו אפילו לגמגם בעקבות הלחץ.... (וסתם לידיעה שלכם היום בגיל הזה הבעיה הזו מאד רווחת לצערינו והרבה יותר מודעים לטיפול בזה )

ודרך אגב קצבה לא נראה אפשר להוציא לפני התהליך הבסיסי...
 

מעצבי על

משתמש פעיל
א"א להשוות בין ילדים רצוי לבדוק אצל קלינאית יש מצב שזה תקין אבל גם יכול להיות שלא בהרבה מקרים עד גיל 3 בכלל לא מטפלים מהכרות של הרבה בענין
בקשר להתנהגות של הילד הבועט אולי תתיעצו עם יועץ חינוכי מה לעשות
 

פרפר

משתמש מקצוען

א מרים

משתמש פעיל
שני מקרים שאת מכירה ואת כותבת עליהם

את לוקחת אחריות על זה שמישהו יקח אותך ברצינות ולא יפנה לאן שצריך?

גילוי נאות: אני קלינאית. מכירה "קצת יותר" משני מקרים.
וודאי שאת קלינאית.:ROFLMAO:
תראי אני לא אחלוק על דעתך המקצועית. אבל לא כל הורה הולך לשפוך כסף על ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר ברור. הרבה אימהות מנוסות בכלל לא מתייחסות לזה. ועכשיו אני נזכרת בעוד כמה מקרים.
בכל מקרה לדעתי הלא מקצועית הגבת בחריפות של ממש. ואני מתחילה לחשוב שאולי לכל המקרים שאני מכירה שחלקם כבר נשואים... יש בעיות והם מקרה לא תקין.
 

פרפר

משתמש מקצוען
וודאי שאת קלינאית.:ROFLMAO:
תראי אני לא אחלוק על דעתך המקצועית. אבל לא כל הורה הולך לשפוך כסף על ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר ברור. הרבה אימהות מנוסות בכלל לא מתייחסות לזה. ועכשיו אני נזכרת בעוד כמה מקרים.
בכל מקרה לדעתי הלא מקצועית הגבת בחריפות של ממש. ואני מתחילה לחשוב שאולי לכל המקרים שאני מכירה שחלקם כבר נשואים... יש בעיות והם מקרה לא תקין.
הגבתי בחריפות, נכון. כי קשה לי לראות הורים שמגיעים מאוחר מדי לטיפול כי חשבו ש"אין מה לעשות בכזה גיל".
ואגב, טיפול לפני גיל 3 במסגרת התפתחות הילד הוא בחינם. כן, אפילו על ההתחייבות לא משלמים. הקופות מכירות בקריטיות של הטיפול בגיל הזה.
 

קלינאית תקשורת:)

משתמש חדש
מנוי פרימיום
מומלץ מאד לפנות לאבחון קלינאית תקשורת, וכן חובה בדיקת שמיעה גם אם את בטוחה שהוא שומע טוב.
וכדאי ממש גם לעבוד איתו בבית.
אוכל לייעץ לך בפרטי בשמחה- rt0559196138 בגימייל
וגם בדיוק היום שלחתי ברשימת התפוצה שלי טיפים שעוזרים ממש לעבודה עם ילדים עם קשיי שפה. אם מישהי מעוניינת שתשלח לי ואשלח בשמחה:)
בהצלחה!
 

א מרים

משתמש פעיל
הגבתי בחריפות, נכון. כי קשה לי לראות הורים שמגיעים מאוחר מדי לטיפול כי חשבו ש"אין מה לעשות בכזה גיל".
ואגב, טיפול לפני גיל 3 במסגרת התפתחות הילד הוא בחינם. כן, אפילו על ההתחייבות לא משלמים. הקופות מכירות בקריטיות של הטיפול בגיל הזה.
אז תקני אותי, שאלך לעדכן את כל ההורים לילדים באותו מצב שאני מכירה, ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר רצוף הוא בבעיה?
 

קנגה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אז תקני אותי, שאלך לעדכן את כל ההורים לילדים באותו מצב שאני מכירה, ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר רצוף הוא בבעיה?
מי דיבר על לא מדבר רצוף? אני מצטטת:
לא מדבר
לא אומר מילים שלמות אלא רק הברה אחת.
לדוגמא: שופר - פר. אבא - בא. גינה - נה. וכו
על משפטים שלמים אין מה לדבר בכלל.

ולא אמרו שיש בעיה. אמרו לבדוק, אולי שמיעה וכו'.
 

א מרים

משתמש פעיל
מי דיבר על לא מדבר רצוף? אני מצטטת:
לא מדבר
לא אומר מילים שלמות אלא רק הברה אחת.
לדוגמא: שופר - פר. אבא - בא. גינה - נה. וכו
על משפטים שלמים אין מה לדבר בכלל.

ולא אמרו שיש בעיה. אמרו לבדוק, אולי שמיעה וכו'.
לדעתך צריך ללכת לבדוק
לדעתי בגיל הזה עוד לא.
מניחה שאת גם קלינאית.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
אני לא קלינאית תקשורת. אלא עו"ס קלינית, עם נסיון והכשרה בגיל הרך.
עדיין חושבת שמומלץ לבדוק.
כותבת מנסיון עם ילדיי האישיים, וכן מקריאת המוני דוחות התפתחותיים של ילדים ופעוטות.
הגיל הזה מתפספס הרבה פעמים בקשיים התפתחותיים ורגשיים. וחבל.
לא אומרת שכל קושי הוא בעיה שמצריכה טיפול.
אבל כן כדאי לבדוק.
קופות החולים לא סתם נהנות לממן טיפולים ללא עלות עד גיל 3. הן עושות את זה מתוך הבנה שרצוי והכרחי לטפל בגיל הזה, במקרה של קושי.
 

פרפר

משתמש מקצוען
אז תקני אותי, שאלך לעדכן את כל ההורים לילדים באותו מצב שאני מכירה, ילד בן שנתיים ורבע שלא מדבר רצוף הוא בבעיה?
לא הבנתי מה הכוונה דיבור רצוף.
ילד כמו שתואר בפתיחת האשכול צריך לבדוק את השמיעה ולגשת לאבחון קלינאית. והוא לא בבעיה אם יש לו הורים אחראיים שבודקים מה שצריך.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
ילדה שהחליפה הברות ולא דברה אלא חלקי מילים, התברר כבעיית נוזלים
מאד פשוט לבדוק, גם רופא ילדים יכול להסתכל ולראות נוזלים באוזניים ולתת הפניה לבדיקת שמיעה
במקביל לקבוע תור לאאג
ברגע שנפתרה בעיית הנוזלים התחילה לדבר מצוין
 
נערך לאחרונה ב:

דפה

משתמש מקצוען
@.Nathan
ללכת לבדיקת שמיעה כי בכל מקרה בשביל קלינאית תקשורת צריך בדיקה, וגם אם נראה לך שהשמיעה מצוינת זאת לא אינדיקציה.
לגבי הרבה בחיידר היה קשה לי לקרוא את התגובות על הרבה כי אנחנו שמענו פה צד אחד, יש מצב שהילד התנהג בצורה חסרת גבולות/ידיים כבולות של הרבה מכל מיני סיבות וכו' וכו'. זה אכן לא מצב נורמלי ומעולם לא שמעתי על עונש כזה. הייתי מיידית מרימה טלפון לרבה ומבקשת להיפגש יחד עם מנהל.
@א מרים התגובה שלך חסרת אחריות ובלתי מקצועית בעליל, אבקש מההנהלה להסיר אותה.
לרגע חשבתי שאת צוחקת שזה תקין ןבמשנהו דנתי אותך לכף זכות שאולי אלו הילדים שלך וחשבת שזה תקין כי אין לך למי להשוות, כדאי לפחות שתדעי לשלוח ילדים כאלו לטיפול דחוף.
 

אמא לשלוש

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לגבי הדיבור
ילד בן שנתיים צריך לצרף שני מילים למשפט
המצב הוא כעת שהוא בעיכוב שפתי ולכן כדי להתחיל בדיקות ראיה ושמיעה והתפתחות הילד בעז''ה שלא תצטרכו, לפעמים ילדים נותנים קפיצה
לגבי הילד והרב'ה לדבר עם הרב'ה ולשמוע ממנו את זווית הראיה שלו
יש ילדים שמספרים הרבה דברים ובסוף מתברר שזה רחוק מהאמת...
 

פרומי לוריא

משתמש חדש
מכירה ילד שלא דיבר עד גיל 4 ומדובר בילד עם מנת משכל גבוהה בהרבה מהממוצע.
מכירה ילד נוסף שלא דיבר טוב עד גיל 3 והיום מדבר חלק
ללא כל בעיה התפתחותית.
לא בטוח שיש בעיה, וודאי תקין!
אני מציעה שמישהי שלא קלינאית שלא תגיב- ובטח לא תגובות חד משמעיות שתג
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה