התייעצות התפתחות בדיבור אצל פעוטות

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים.
לא מדבר
לא אומר מילים שלמות אלא רק הברה אחת.
לדוגמא: שופר - פר. אבא - בא. גינה - נה. וכו
על משפטים שלמים אין מה לדבר בכלל.

האם יש מקום לדאגה?
משהו שאולי רלוונטי - דוברים איתו שתי שפות (הילדים האחרים בשלב הזה כבר אמרו משפטים שלמים למרות שתי השפות).

ועוד שאלה אם כבר נפתח אשכול:
"מי שבועט שיילך יחף" כך רבה בחיידר לילד בכיתה ד' ולקח לו נעליים עד סוף היום. מקובל? הגיוני?
 

shani123

משתמש מקצוען
פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים.
לא מדבר
לא אומר מילים שלמות אלא רק הברה אחת.
לדוגמא: שופר - פר. אבא - בא. גינה - נה. וכו
על משפטים שלמים אין מה לדבר בכלל.

האם יש מקום לדאגה?
משהו שאולי רלוונטי - דוברים איתו שתי שפות (הילדים האחרים בשלב הזה כבר אמרו משפטים שלמים למרות שתי השפות).
כדאי לפנות להתפתחות הילד לבדיקה, לפני שיצבור פערים
אומנם, יתכן מאד שעד שתגיעו לאבחון וטיפול הבעיה כבר תיפתר, אך כדאי שאם לא - תוכלו כבר לטפל

התהליך:
מילוי טפסים עי ההורים + הגגנת
פניה לרופאת ילדים לקבלת הפניה
בדיקת שמיעה (כחודשיים המתנה)
בדיקת ראיה (לפי הצורך)
העברת כלל המסמכים והתשובות למכון להתפתחות הילד
קביעת תור לאבחון (כשבועיים-חודש המתנה)
קביעת סדרת טיפולים (כ3++ חודשים לפחות)
 

עיתונאית

משתמש סופר מקצוען
כמו ש@חני בנני כתבה בדיקת שמיעה.
גם אם תפנו לקלינאית (מומלץ להתחיל) חייבים בדיקת שמיעה קודם.
לגבי החיידר-
מזעזע, נשמע רבה עם בעית מידות קשה
 

אנטוריום

משתמש מקצוען
ועוד שאלה אם כבר נפתח אשכול:
"מי שבועט שיילך יחף" כך רבה בחיידר לילד בכיתה ד' ולקח לו נעליים עד סוף היום. מקובל? הגיוני?
זה לא נושא לקצה של אשכול..
זה נושא חשוב לאשכול שלם פלוס...
ממש ממש ממש לא הגיוני...
מזעזע, נשמע רבה עם בעית מידות קשה
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
לא בדקנו אבל קשה לי להאמין. הוא שומע מעולה כשקוראים לו וכו'
איפה ניתן לבדוק בכל זאת, דרך הקופה אפשרי?
זה ממש אבל ממש לא אינדיקציה לשמיעה של יךד.
תבררו בקופה עם איזה מכוני שמיעה הם עובדים.
וכמובן הפניה מרופא אאג, ושיבדוק אם אין נוזלים לפני הבדיקת שמיעה.
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
זה ממש אבל ממש לא אינדיקציה לשמיעה של יךד.
תבררו בקופה עם איזה מכוני שמיעה הם עובדים.
וכמובן הפניה מרופא אאג, ושיבדוק אם אין נוזלים לפני הבדיקת שמיעה.
הוא גם מחליף אותיות מסוימות,
נניח האות ש' ב-פ' רפויה
לדוגמא כשאומרים שששש הוא חוזר פפפפפ וכו',
זה יכול להיות גם קשור לשמיעה?
 

חני בנני

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הוא גם מחליף אותיות מסוימות,
נניח האות ש' ב-פ' רפויה
לדוגמא כשאומרים שששש הוא חוזר פפפפפ וכו',
זה יכול להיות גם קשור לשמיעה?
בהחלט יכול להיות קשור,
אם כי לא מחייב.
 

קוראים לי #C

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
כדאי ממש להזדרז עם הדיבור של הילד ככל שמטפלים מוקדם יותר ככה התוצאות מהירות יותר
בכללי איך הוא מבחינה התפתחותית? בשאר המישורים?
ובהצלחה
 

.Nathan

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
כדאי ממש להזדרז עם הדיבור של הילד ככל שמטפלים מוקדם יותר ככה התוצאות מהירות יותר
בכללי איך הוא מבחינה התפתחותית? בשאר המישורים?
ובהצלחה
בשאר המישורים התפתחותית תקינה ב"ה.

תודה
 

קוראים לי #C

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בשאר המישורים התפתחותית תקינה ב"ה.

תודה
לא חושבת שיש סיבה לדאגה,
יכול להיות שזה מים באוזניים שאז הוא פשוט שומע אבל כמו שאתם שומעים כשאתם בבריכה מתחת למים
או שהוא פשוט ילד שתקן
אבל כדאי להתחיל את התהליך של קלינאות תקשורת כי הוא ארוך ומתיש
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
כדאי לפנות להתפתחות הילד לבדיקה, לפני שיצבור פערים
אומנם, יתכן מאד שעד שתגיעו לאבחון וטיפול הבעיה כבר תיפתר, אך כדאי שאם לא - תוכלו כבר לטפל

התהליך:
מילוי טפסים עי ההורים + הגגנת
פניה לרופאת ילדים לקבלת הפניה
בדיקת שמיעה (כחודשיים המתנה)
בדיקת ראיה (לפי הצורך)
העברת כלל המסמכים והתשובות למכון להתפתחות הילד
קביעת תור לאבחון (כשבועיים-חודש המתנה)
קביעת סדרת טיפולים (כ3++ חודשים לפחות)
בהמשך ישנה אפשרות לקצבה מביטוח לאומי
 

עץ הדעת טוב ורע

משתמש סופר מקצוען
"מי שבועט שיילך יחף" כך רבה בחיידר לילד בכיתה ד' ולקח לו נעליים עד סוף היום. מקובל? הגיוני?

האופציה השניה המוכרת במקרה של הרמת ידיים או רגליים... היא השהיה לבית של יום/יומים, תלוי כמה פעמים הוא כבר עשה את זה, את מעדיפה אותו לידך כל היום? בכיף.
גם המלמד מעדיף... אם הוא בועט כנראה זה לא הדבר היחיד שהוא עושה...
את גם רוצה שהמלמד לא ישלח אותו לבית, וגם רוצה שהילד יתחנך...
ברור לי שזה מקרה קיצון שדיברו עם הילד מספר רב של פעמים (לא קיבלתם שום תלונה על הבן שלכם שהוא מציק ומרביץ?!)
אם את רוצה שהילד ילמד - תני לו את מלוא הגיבוי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  23  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה