דרוש מידע התעמרות בעבודה - נורות אזהרה והעלאת מודעות

Tzzpora

משתמש פעיל
דבר ראשון, מי שחווה התעמרות בעבודה, חשוב להבין שאולי לבוס יש הפרעה נפשית. ואת\ה בסדר גמור!

התעללות ע"י שתיקה והתעלמות:

"שימוש בטיפול בשתיקה ע״מ להעניש מישהו או להפגין שליטה/כוח מולו, כסוג של התעללות רגשית.
במרבית המקרים, אסטרטגיה כזו ננקטת ע״י אנשים בעלי מבנה אישיות נרקיסיסטי או פסיכופטי.
בעיקרו של דבר, המסר של האדם הנרקיסיסטי הוא התעלמות קיצונית עד לרמה שהשתיקה הופכת את האחר לחסר משמעות, מעורער ובודד מאוד. " (https://www.tipulpsychology.co.il/articles/silent-treatment.html)

וזה מתוך ויקיפדיה:
"ממחקר שבוצע על ידי המכון לבריונות במקום העבודה עולה כי "טיפול השתיקה כדי לבודד ולהרחיק אחרים" הוא הטקטיקה הרביעית הנפוצה ביותר מבין טקטיקות של התעמרות בעבודה. טיפול בשתיקה מדווחת ב -64% ממקרי הבריונות במקומות עבודה[11]. טיפול בשתיקה היא צורה מוכרת של פיקוח פוגעני"

גזלייטינג:
גזלייטינג היא טקטיקה מניפולטיבית המופעלת על ידינרקיסיסטים כדי לגרום לקורבנותיהם לפקפק בתפיסות, בזיכרונות ובשפיות שלהם. הנה כמה דוגמאות למשפטי גזלייטינג שהבוסים עשויים להשתמש בהם:

"אף פעם לא אמרתי את זה. אתה בטח טועה."
"את מגיבה יותר מדי. זה לא היה כזה עניין גדול."
"אתה פשוט רגיש מדי. תלמד לקחת בדיחה."
"אתה מדמיין דברים. השיחה הזו מעולם לא התרחשה."
"בטח הבנת אותי לא נכון. לעולם לא הייתי אומר/עושה משהו כזה."
"כל השאר מסכימים איתי. רק לך יש בעיה".
"אתה יותר מדי רגשני. אולי כדאי שתפנה לטיפול."
"אתה רק מנסה לגרום לי להיראות רע. תפסיק להפיץ עלי שקרים."
"אתה שוב שוכח דברים. הזיכרון שלך לא אמין בעליל."
"אני רק מנסה לעזור לך. אתה לא אסיר תודה על ההדרכה שלי."
משפטי גזלייטינג מטרתם לתמרן את תפיסת המציאות של הקורבן, ולגרום להם להטיל ספק בחוויות ובשיפוט שלהם. על ידי זריעת ספק והעברת האשמה על הקורבן, בוסים נרקיסיסטים מנסים לשמור על שליטה ולהימנע מאחריות על מעשיהם. זה קריטי עבור אנשים המתמודדים עם גזלייטינג לבטוח באינסטינקטים שלהם, לבקש תמיכה מאחרים ולשמור על הבנה ברורה של המציאות שלהם.

וזה חלק מהמאפיינים של בוסים נרקסיסיטים:

צורך מופרז בהערצה:
בוסים נרקיסיסטים מחפשים לעתים קרובות אימות והערצה מתמדים מאחרים. הם משתוקקים לתשומת לב והכרה, מצפים מהעובדים שלהם לשבח ולהעריץ באופן עקבי את היכולות וההישגים שלהם. הם עשויים להרגיש זכאים ליחס מיוחד ולהפגין תחושה גרנדיוזית של חשיבות עצמית.
דוגמה: הבוסית שלך עשויה לבקש הכרה עקבית בהישגיה, לדרוש מחמאות מוגזמות או לא להיות מרוצה אם היא לא זוכה להערצה מתמדת.


תחושת זכאות: בוסים נרקיסיסטים מאמינים שמגיעות להם זכויות יתר וזכאים לנאמנות ולציות ללא עוררין מצד עובדיהם. הם עשויים לצפות מאחרים לספק את צרכיהם ולהעדיף את הרצונות שלהם מעל הכל, תוך התעלמות מהרגשות והדעות של הסובבים אותם.

חוסר אמפתיה: אמפתיה, היכולת להבין ולשתף את רגשותיהם של אחרים, חסרה בדרך כלל אצל אנשים נרקיסיסטים. הכוונה היא שלבוסים נרקיסיסטים יש מעט התייחסות לרגשות, לצרכים או לרווחתם של העובדים שלהם. הם עשויים לנצל או לתמרן אחרים ללא חרטה, ממוקדים אך ורק במטרות וברצונות שלהם.
דוגמה: הבוסית יכולה להפגין מעט מאד אמפטיה לקשיים אישים שאת מתמודדת איתם ולהתרכז רק במטלות שעלייך לבצע.


נטיות מניפולטיביות:
לבוסים נרקיסיסטים יש לרוב תכונות מניפולטיביות מאוד. הם עשויים להשתמש בקסם אישי וכריזמה, בחנופה או בטקטיקות אחרות כדי להשפיע ולשלוט על העובדים שלהם. הם עשויים לתמרן מצבים או מידע כדי לשרת את האינטרסים שלהם ולשמור על דינמיקה כוחנית לטובתם.
דוגמה: הבוסית שלך מצליחה במינפולטיביות להשיג מאנשים כל מה שהיא רוצה.
או כשהיא פוגעת בך, להתמם ולהגיד:"מה??? אני פגעתי בך??? מה אמרתי??? אני כל כך אוהבת אותך!" או אפילו להפוך את הקערה ולהגיד שהיא בעצמה נפגעה ממך....



חוסר אחריות: בוסים נרקיסיסטים עשויים להסיט את האשמה על אחרים, להתנער מאחריות או לעסוק בטכניקות גזלייטינג כדי לעוות את המציאות ולתמרן.

דינמיקה של אהבה-שנאה: בוסים נרקיסיסטים יכולים להציג שינויים קיצוניים במצב הרוח ולעבור בין גילוי חיבה וזלזול כלפי העובדים שלהם. התנהגות זו עלולה להיות מבלבלת וסוחטת רגשית עבור העובדים.
דוגמה: את עלולה לחוות שבוע שבו הבוסית שלך מאד חביבה, מעניקה לך תשומת לב ושבחים, ושבוע אחריו שינוי פתאומי - התעלמות מוחלטת או זלזול ללא כל סיבה נראית לעין.

התנהגות נצלנית: בוסים נרקיסיסטים עשויים לנצל את העובדים שלהם לרווח אישי, תוך שימוש בהם ככלים להשגת מטרותיהם ללא התחשבות ברווחתם או בהתפתחותם המקצועית.
דוגמה: הבוסית לוקחת לעצמה קרדיט על עבודות שלך, ומשתמשת בך כשעיר לעזעזאל כשהיא טועה או נכשלת וכו.

חוסר יכולת להתמודד עם ביקורת: לבוסים נרקיסיסטים יש לרוב דימוי עצמי נמוך (בדיוק הפוך ממה שהם מחצינים) והם מתנגדים לכל ביקורת שהם שומעים.


ההשפעה של בוסים נרקיסיטים על הקורבנות שלהם:

מחיר רגשי:
התמודדות מתמדת עם בוס נרקיסיסטי יכולה לגבות מחיר רגשי משמעותי מהעובדים. הצורך בהערצה ותיקוף מתמידים יכול ליצור סביבה לחוצה מאוד שבה העובדים עלולים להרגיש לחוצים לעמוד כל הזמן בציפיות לא מציאותיות.

חרדה וחוסר ודאות: התנהגות בלתי צפויה של בוס נרקיסיסטי יכולה ליצור תחושת חרדה וחוסר ודאות בקרב העובדים. הם עשויים לעולם לא לדעת איך הבוס שלהם יגיב או באיזה מצב רוח הם יהיו, מה שיוביל לרמות מתח מוגברות ולמצב ערנות מתמיד.

מניפולציה וגזלייטינג: בוסים נרקיסיסטים הם לרוב מניפולטורים מיומנים המשתמשים בטקטיקות שונות כדי לשלוט ולנצל את העובדים שלהם. הם עשויים להשתמש בטכניקות של גזלייטינג מה שגורם לעובדים לפקפק בתפיסות ובשפיות שלהם. זה יכול להוביל לספק עצמי, בלבול, ואובדן ביטחון.

דיכוי צמיחה מקצועית: בוסים נרקיסיסטים לעתים קרובות נותנים עדיפות להצלחה שלהם על פני הצמיחה וההתפתחות של העובדים שלהם. הם עשויים לעכב הזדמנויות לקידום, לקחת קרדיט על עבודתם של אחרים, או לחבל באופן פעיל בהתקדמות של חברי הצוות שלהם. זה יכול לדכא את הצמיחה המקצועית ולהשאיר את העובדים לכודים וחסרי ערך.

סביבת עבודה רעילה: השילוב של הצורך המתמיד בהערצה, התנהגות בלתי צפויה ומניפולציה רגשית יוצר סביבת עבודה רעילה. זה יכול להוביל לרמות גבוהות של מתח, ירידה במורל וירידה ברווחה הכללית של העובדים. זה עשוי גם לגרום למערכות יחסים מתוחות בין חברי הצוות בזמן שהם מנווטים בדינמיקה המאתגרת שקבע הבוס הנרקיסיסטי.

השפעה על בריאות הנפש: לעבודה בסביבה כזו יכולה להיות השלכות חמורות על הבריאות הנפשית של האדם. עובדים עלולים לחוות חרדה מוגברת, דיכאון וירידה בהערכה העצמית עקב הבדיקה המתמדת, המניפולציות הרגשיות וחוסר התמיכה מהבוס הנרקיסיסטי שלהם.


משפטים לדוגמה של בוסים נרקסיסטים: (מתורגם מאנגלית)


"יש לך מזל שיש לי אותי בתור הבוס שלך. אני הכי טוב שיש, ואתה צריך להיות אסיר תודה שאתה עובד תחתיי."
"לא אכפת לי מהבעיות האישיות שלך. פשוט תעשה את העבודה."
"אני לוקח קרדיט על ההצלחות שלך כי, בוא נודה בזה, בלעדיי, לא היית משיג כלום."
"אתה רגיש מדי. למד להתחזק אם אתה רוצה לשרוד בתעשייה הזו".
"אין לי זמן לדאגות שלך. הצרכים והעדיפויות שלי קודמים לכל."
"אתה לא מסוגל לעשות את העבודה הזו בלי ההדרכה שלי. היית אבוד בלעדיי."
"אני הסיבה להצלחה שלך. זכור, אתה חייב לי הכל."
"הדעות שלך לא חשובות. אני מקבל את ההחלטות כאן, ואתה רק צריך ללכת לפיהן".
"אתה ניתן להחלפה. אל תחשוב לרגע שאתה חיוני."
"אני לא מאמין שאני צריך לעבוד עם אנשים כל כך לא מוכשרים.".
"אני תמיד יודע מה הכי טוב. הרעיונות שלך לא רלוונטיים ".
"פשוט יש לך מזל שיש לך עבודה. אל תטיל ספק בסמכותי."
"אני לא מאמין ששוב התבלבלת. אתה אכזבה תמידית."
"לעולם לא תצליח בלעדיי. אני היחיד שיכול לגרום לך להיראות טוב."
"מגיע לי כל הקרדיט על העבודה הקשה שלך. אחרי הכל, אני זה שאחראי".
"לעולם לא תמצא עוד בוס גדול כמוני. יש לך מזל שנפגשת איתי."
"לא אכפת לי מאיזון בין עבודה לחיים. הקדש את חייך לעבודה הזו אם אתה רוצה להצליח".
"אני קובע כאן את הכללים. הדעות והרעיונות שלך לא חשובים."
"אתה רגיש מדי. למד לקבל ביקורת אם אתה רוצה להשתפר."
"אין לי זמן לבעיות האישיות שלך. שמור אותם מחוץ למקום העבודה."

מי שמזהה את הבוס שלו בתיאורים למעלה, חשוב להבין שאתם לא לבד במצב הזה, המון אנשים מתמודדים עם בוסים נרקסיסיטים ויש דרך לצאת מזה.

זה אמנם מאד מאד לא פשוט אבל בעז"ה אפשר לצאת מזה.

כדאי לבקש תמיכה ממישהו קרוב או מאיש מקצוע שמתמחה בתחום (הרבה לא מכירים מספיק את התחום של נרקיסיזים) ותבדקי אם את מעדיפה לטפל בעצמך ולהתחזק באסרטיביות מול הבוסית (קשה מאד! מניסיון אישי) וזה יתן לך המון עוצמה וכלים לחיים ויעלה לך את הדימוי העצמי ויחזיר לך את תחושת השליטה על עצמך,

או פשוט להתפטר (שגם זה לא פשוט מול כזה בוס, ולכן הכי טוב לבצע את הפיטורין מול כח אדם) כי הבריאות הנפשית שלך חשובה יותר מהכל! והבוסית שלך בחיים לא תשתנה, אין למה לצפות.

אם יש אפשרות לתעד את ההתנהגות שלה, תוכלי לתבוע אותה, אבל בד"כ זה כ"כ חמקמק שאין תיעודים להתעללות.

מגיע לך לעבוד במקום שיעריכו אותך ויכבדו אותך!

תעשי גם את העבודת מחקר שלך ברשת בנושא נרקסיזים, כדי שתביני עם מה את מתמודדת.
מאחלת לך המון הצלחה במה שתחליטי לעשות.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
0
צפיות
653

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד:ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ יֹרֵד עַל הַזָּקָן זְקַן אַהֲרֹן שֶׁיֹּרֵד עַל פִּי מִדּוֹתָיו:ג כְּטַל חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד עַל הַרְרֵי צִיּוֹן כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה חַיִּים עַד הָעוֹלָם:
נקרא  18  פעמים

אתגר AI

חיבורים • אתגר 18

לוח מודעות

למעלה