למסירה השיקצע ומכחישי השואה

מצב
הנושא נעול.

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
למי ברור????
מי היה רוצה שתמונתו במצב הכי לא נעים והכי שפל יתפרסם?
יש עוד המון דרכים לזכור את השואה וזה לא חייב להיות ע"י פרסום תמונות משפילות [לא מדברת על תמונות של ערימות נעליים או מזוודות]
ונראה לי שמי שהיה ביד לשם וראה את התמונות המחרידות יבין את זה!!
אני מסכימה איתך, גם לי זה כואב.
מצד שני יש צד, שאם לא ישמרו את התמונות האלה ויכריחו אנשים לראות אותם, אז זיכרון השואה ימוג ויעלם, כי הוא יהפוך למשהו נסבל, מלחמה רגילה שאנשים מתו בה מכורח המציאות, או פרעות נגד היהודים, ולא 'הדבר המזעזע שאי אפשר להבין אותו בשכל אנושי אבל חייבים לזכור שהוא קרה', שנשקף מהתמונות ההן.

אני לא אומרת שהתהליך הזה לא קורה, הוא קורה כל רגע, פחות אנשים נחשפים לאמת, פחות ניצולים נשארים בחיים. מתי שהוא גם בעינינו השואה תהיה 'המשהו הנורא אבל הנסבל מחשבתית ההוא'. אבל אנחנו חייבים לדאוג שהיום הזה יהיה כמה שיותר רחוק.
 

קיצ'ית

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני מסכימה איתך, גם לי זה כואב.
מצד שני יש צד, שאם לא ישמרו את התמונות האלה ויכריחו אנשים לראות אותם, אז זיכרון השואה ימוג ויעלם, כי הוא יהפוך למשהו נסבל, מלחמה רגילה שאנשים מתו בה מכורח המציאות, או פרעות נגד היהודים, ולא 'הדבר המזעזע שאי אפשר להבין אותו בשכל אנושי אבל חייבים לזכור שהוא קרה', שנשקף מהתמונות ההן.
יש צעד כזה והלוואי שלא יגיע הרגע הזה שנצטרך בשביל לזעזע אנשים להראות להם תמונות של ערימת גופות כי אחרי עוד כמה דורות זה כבר גם לא ישפיע אז אם מה יזעזע אנשים לאיזה דרגות נצטרך להגיע????
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
אני לא אומרת שהתהליך הזה לא קורה, הוא קורה כל רגע, פחות אנשים נחשפים לאמת, פחות ניצולים נשארים בחיים. מתי שהוא גם בעינינו השואה תהיה 'המשהו הנורא אבל הנסבל מחשבתית ההוא'. אבל אנחנו חייבים לדאוג שהיום הזה יהיה כמה שיותר רחוק.
כמו ההרגשה שאנחנו חשים היום כשאנחנו שומעים על השיעבוד במצרים, חורבן ביתר או טור מלכא...
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
יש צעד כזה והלוואי שלא יגיע הרגע הזה שנצטרך בשביל לזעזע אנשים להראות להם תמונות של ערימת גופות כי אחרי עוד כמה דורות זה כבר גם לא ישפיע אז אם מה יזעזע אנשים לאיזה דרגות נצטרך להגיע????
לא ביקשתי לזעזע, זה כבר בונוס.
ביקשתי שיזכרו את האמת.
 

קיצ'ית

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
לא ביקשתי לזעזע, זה כבר בונוס.
ביקשתי שיזכרו את האמת.
מי ששומע על השואה ולא מזדעזע הוא לא יזכור כי מבחינתו זה בדיוק כמו העלילות הדם. הפרעות וכ'
בשביל לזכור צריך להזדעזע צריך להבין שזה משהו חריג משהו מזעזע ומחריד שאנחנו לא מסוגלים לדמיין!!!
 

תהילה ה.

משתמש פעיל
שאלתי את סבתי הישישה שזוכרת היטב את פולין שלפני המלחמה

האם אצלכם גם כל היום דיברו על זוועות ת"ח ת"ט - מה שהיו הגדולים ביותר עד השואה.
ותשובתה הייתה כמובן שלא.
אז מדוע כל זאטוט צריך לדעת תיאורים מזוויעים מהשואה.

כל העיסוק בענין אינו מוסיף אהבת ה' ורק מעלה שאלות מיותרות!!!
 

imac100

משתמש מקצוען
שאלתי את סבתי הישישה שזוכרת היטב את פולין שלפני המלחמה

האם אצלכם גם כל היום דיברו על זוועות ת"ח ת"ט - מה שהיו הגדולים ביותר עד השואה.
ותשובתה הייתה כמובן שלא.
אז מדוע כל זאטוט צריך לדעת תיאורים מזוויעים מהשואה.

כל העיסוק בענין אינו מוסיף אהבת ה' ורק מעלה שאלות מיותרות!!!

פרעות חח ותת היו כ300 שנה לפני השואה
ונהרגו בהם 100,000 יהודים.

אנחנו 80 שנה לאחר השואה ונהרגו 6,000,000,000

את מבינה את ההבדל בצורך בלשמר את הזכרון או להסביר?
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
באמת אני שואלת.
למה צריך לזכור?
(תגידי זכור את אשר עשה לך עמלק- מדברים על קרור רוחני, לא על פירוט תלאות).
אז למה צריך לזכור?
זכור את אשר עשה לך עמלק, היה אחד משש זכירות עוד הרבה לפני השואה.
לא נראה לי שזה מקור לחיוב הלכתי לזכור את השואה.
 

אפרים

משתמש פעיל
באמת אני שואלת.
למה צריך לזכור?
(תגידי זכור את אשר עשה לך עמלק- מדברים על קרור רוחני, לא על פירוט תלאות).
אז למה צריך לזכור?

גם אני, כדור שלישי שגדל בצל סיפורי המלחמה והמחנות, תוהה לשם מה יש עניין לזכור את הזוועות.

כפי שכתבתי, אני רואה ערך בזיכרון שמחיה לנו את גבורת הרוח בימי האפלה, את נצנוצי ההשגחה בתוך כל התופת והסתר הפנים, זיכרון שהינו מקור כוח רוחני ואו נפשי.

כלפינו פנימה אינני רואה טעם בזיכרון לשם זיכרון. יש בכך חשיבות מדינית ופוליטית מול העמים הלוטשים עיניים לארצנו וזוממים להכחידנו, אך אין חשיבות זו שייכת לכל אחד בפני עצמו כי אם לעם כולו לחזק מדינה את עמדתנו המדינית, דבר שניתן להתווכח אם נכון לנהוג כך או לא, ואין זה נושא האשכול.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
באמת אני שואלת.
למה צריך לזכור?
(תגידי זכור את אשר עשה לך עמלק- מדברים על קרור רוחני, לא על פירוט תלאות).
אז למה צריך לזכור?

לא רק. כל המיצר לישראל, אין הכוונה רק בנפש.

סיכום שמצאתי בנושא. מעניין ומעלה מחשבות רבות בנוגע לחומרים המתועדים, ולפוקוס הנדרש.
סיכום מקוצר בסוף הדף.

א. הסבר הרמב"ם והרמב"ן
1. דעת הרמב"ם
כתב הרמב"ם בספר המצוות (במצוות עשה): "מצווה קפ"ט היא שציוונו לזכור מה שעשה לנו עמלק בהקדימו להרע לנו, ושנאמר זה בכל עת ועת, ונעורר הנפשות במאמרים להלחם בו, ונזרז העם לשנוא אותו עד שלא תשכח המצווה ולא תחלש שנאתו ותחסר מהנפשות עם אורך הזמן, והוא אמרו יתברך: 'זכור את אשר עשה לך עמלק' (דברים כה, יז). ולשון ספרי (תצא רצו): 'זכור את אשר עשה לך עמלק, זכור - בפה. לא תשכח - בלב'. כלומר: אמור מאמרים בפיך שיחייבו בני אדם שלא תסור שנאתו מהלבבות. ולשון ספרא (בחקותי פרשה א ג): 'זכור את אשר עשה לך עמלק, יכול בלבבך? כשהוא אומר 'לא תשכח' הרי שכחת הלב אמור, הא מה אני מקיים 'זכור'? שתהא שונה בפיך'. הלא תראה שמואל הנביא כשהתחיל לעשות המצוה הזאת איך עשה, שהוא זכר תחלה מעשהו הרע, ואחר כך צוה להרגם, והוא אמרו יתברך: 'פקדתי את אשר עשה עמלק לישראל' (שמואל א טו, ב)".

כן כתב הרמב"ם גם בהלכות מלכים (פ"ה ה"ה): "וכן מצות עשה לאבד זכר עמלק, שנאמר: 'תמחה את זכר עמלק' (דברים כה, יט). ומצוות עשה לזכור תמיד מעשיו הרעים ואריבתו, כדי לעורר איבתו, שנאמר: 'זכור את אשר עשה לך עמלק' (שם, יז). מפי השמועה למדו: 'זכור' - בפה, 'לא תשכח' - בלב. שאסור לשכוח איבתו ושנאתו".
2. דעת הרמב"ן
כעין זה כתב גם הרמב"ן (בפסוק יז): "והנכון בעיני שהוא לומר שלא תשכח מה שעשה לנו עמלק עד שנמחה את שמו מתחת השמים, ונספר זה לבנינו ולדורותינו, לומר להם: כך עשה לנו הרשע, ולכך נצטוינו למחות את שמו".

הרמב"ם והרמב"ן כתבו שטעם המצווה הוא כדי שנשנא את עמלק ונשמידו.

ב. הסבר "ספר החינוך"
"ספר החינוך" הביא את דברי הרמב"ם, והוסיף בשורשי המצווה: "לתת אל לבנו שכל המיצר לישראל שנאוי לפני השם ברוך הוא, וכי לפי רעתו וערמת רוב נזקו, תהיה מפלתו ורעתו. כמו שאתה מוצא בעמלק, כי מפני שעשה רעה גדולה לישראל, שהתחיל הוא להזיקם, ציוונו ברוך הוא לאבד זכרו מני ארץ, ולשרש אחריו עד כלה".


ג. הסבר רש"י
רש"י (בפסוק יז) קישר את הסמיכות של פסוקי מדות ומשקלות לפרשת זכור וכתב: "אם שקרת במדות ובמשקלות הוי דואג מגרוי האויב".

מרש"י יוצא שזכירת מעשה עמלק משמעותה לזכור שלא לחטוא, ולדעת שאם ח"ו נחטא - נענש, שהרי עמלק בא אחרי שבני ישראל אמרו: "היש ד' בקרבנו?" (שמות יז, ז). לכן עלינו לזכור מעשה עמלק ומתוך כך נזכור שאסור לחטוא.

גם בפרשת בשלח (יז, ח) כתב רש"י: "ויבא עמלק וגו' - סמך פרשה זו למקרא זה לומר: תמיד אני ביניכם ומזומן לכל צרכיכם, ואתם אומרים: 'היש ד' בקרבנו אם אין' (שם, ז). חייכם שהכלב בא ונושך אתכם, ואתם צועקים אלי ותדעון היכן אני. משל לאדם שהרכיב בנו על כתפו ויצא לדרך. היה אותו הבן רואה חפץ ואומר: 'אבא, טול חפץ זה ותן לי'. והוא נותן לו, וכן שניה, וכן שלישית. פגעו באדם אחד, אמר לו אותו הבן: 'ראית את אבא?' אמר לו אביו: 'אינך יודע היכן אני?!' השליכו מעליו ובא הכלב ונשכו".


ד. הסבר הפרקי דרבי אליעזר
הפרקי דרבי אליעזר (פרק מ"ד) פירש: "רבי פנחס אומר: אחר ארבעים שנה רצה משה להזכיר לישראל ולומר להן: זוכרים אתם שאמרתם במדבר: 'היש ד' בקרבנו אם אין', אלא אמר משה: אם אני אומר לישראל כך הרי אני מגלה פניהם [דהיינו מלבין פניהם (רד"ל שם אות לד)], ומגלה פנים אין לו חלק לעולם הבא, אלא אני אומר להם מעשה עמלק, והם מבינים מה שכתוב לפניו. משל למה הדבר דומה? לשר שהיה לו פרדס אחד, ובפתח הפרדס כלב, והשר יושב בעלייתו, צופה ומביט כל מה שבפרדס. נכנס אוהבו של שר לקחת מן הפרדס, ושיסה בו הכלב וקרע בגדי אהובו. אמר השר: אם אומר לאוהבי: 'למה נכנסת לפרדס?' הרי אני מגלה את פניו, אלא הרי אני אומר לו: 'הראית אותו הכלב שוטה האיך קרע את בגדיך ולא היה מבין שאתה אהובי?' ומיד הוא מבין מה שעשה. כך אמר משה: הרי אני אומר לישראל מעשה עמלק, ומיד הם יודעים מה שכתוב למעלה. לפיכך אמר משה: 'זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים'".

לפי הפרקי דרבי אליעזר מצוות הזכירה היא לזכור שחטאנו ולכן בא עמלק, כעין מה שכתב רש"י, אלא שרש"י כתב שבזכירת מעשה עמלק נזהר שלא נחטא בעתיד, והפרקי דרבי אליעזר אומר שזכירת מעשה עמלק היא כדי שנזכור שחטאנו בעבר, ונחזור בתשובה על כך.

ה. הסבר הסמ"ק
הסמ"ק (מצווה כג) הסביר את מצוות זכירת עמלק בכיוון אחר לגמרי: "שלא לשכוח מעשה עמלק, דכתיב: 'לא תשכח'. פירוש: שהקב"ה הצילנו מידו, ובעבור זה תהיה יראתו על פנינו לבלתי נחטא".

ו. הסבר ה"ספרי דבי רב"
ה"ספרי" בפרשת כי תצא (פיסקה רצו) כתב: "זכור אשר עשה לך עמלק. זכור בפה ואל תשכח בלב. וכן הוא אומר: 'שמעו עמים ירגזון'. בדרך - בשעת טרופכם. בצאתכם - בשעת גאולתכם".

הסביר ר' דוד פרדו בפירושו על הספרי, הנקרא "ספרי דבי רב": "הכי תניא בפ"ב דמגילה (י"ח ע"א): 'זכור', יכול בלב? כשהוא אומר: 'לא תשכח' הרי שכחת הלב אמור, הא מה אני מקיים 'זכור'? בפה, עד כאן. ונראה הכוונה דכי היכי שמצוה שלא לשכוח מן הלב מה שעשה, כדי להנקם ממנו בזמן הראוי, כדכתיב (פסוק י"ט) 'והיה בהניח' וגו', הכי נמי איכא מצוה שאפילו בזמן שלא יוכלו להלחם עמהם יזכרו בפה בכל יום מה שעשה. וכן כתב רבינו האר"י זצ"ל שזה אחת מן הזכירות שחייב לזכור בכל יום, כמו שכתב בספר הכוונות גבי 'וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול' (סוף ברכת 'אהבת עולם' שבשחרית). ומשום דקשיא דבשלמא שלא ישכחו בלב ניחא, כדי שיזכרו בעת רצון למחותם, אבל להזכיר בפה מה יתן ומה יוסיף ולמה נצטווינו בכך? משום הכי קאמר: 'וכן הוא אומר: שמעו עמים ירגזון' (שמות טו, יד), שכל אומות העולם כיון ששמעו כוחו וגבורתו יתברך, והנסים שעשה לישראל בגאולת מצרים רגזו וחלו, והאויב הזה העיז מצח לבוא להלחם, וכביכול עשה רושם נגד הקב"ה, כמו שכתבו רז"ל על 'כי יד על כס י-ה' (שמות יז, טז ועיין רש"י שם), הילכך מצוה עלינו לחשוב לכבודו יתברך, ולזכור בפה בכל יום שימהר, ולהתפלל שיחיש ד' יתברך למחות את שמו. והיינו נמי דקאמר בתר הכי: 'בדרך' בשעת טירופכם, ולא חמל עליכם, לכן לא תסירו זכרונו מלבבכם. ו'בצאתכם ממצרים', בשעת גאולתכם, ולא היה פחד אלוקים לנגד עיניו עם כל מה ששמע. הרי מוכח שהעיז פניו לבוא נגד השם, מה שלא היה בכל האומות, לכך חייבים אתם לזכור בפה. ומצאתי בילקוט (תהילים תתס"ח): הוו מזכירין שמו מלמטה ואני מוחה שמו מלמעלה, 'יהיו נגד ד' תמיד' (תהילים קט, טו), כל מה שעשה לנגדי עשה, 'ויכרת מארץ זכרם' (שם), הוי 'זכור את אשר עשה עמלק' עד כאן".


סיכום הטעמים
נאמרו ששה טעמים למצוות "זכור":
כדי שנשנא את עמלק ונשמידו (רמב"ם ורמב"ן).
  1. שנדע שכל המיצר לישראל שנוא בעיני הקב"ה ויענש (ספר החינוך).
  2. שניזהר שלא נחטא (רש"י).
  3. שנזכור שחטאנו, ונחזור בתשובה על כך (פרקי דר"א).
  4. שנזכור שהקב"ה מצילנו מיד אויבינו, ומתוך כך לא נחטא (סמ"ק).
  5. להתפלל שד' ימחה את שמו, כיון שאין שם ד' שלם כל עוד עמלק בעולם (ספרי דבי רב).

הסיכום מתוך אתר בני ציון
 
נערך לאחרונה ב:

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
כי מספיק סיפורי מחבלים וטרור ארצישראלי,
תביני מה זו תבונה אימהית יהודית.:)
זה מתחיל עוד הרבה קודם , מסיפורי עבודת פרך במצריים ושריפת בית המקדש.

החמודה שלי התעוררה בלילה מחלום זוועות ש"מי ששרף את בית המקדש שרף גם אותה"

חסרות דוגמאות?
המבול,
עקידת יצחק
מכירת יוסף,
מגילת אסתר,
ובכלל, כל סיפור יהודי קלאסי מתחיל עם הגויים ששונאים אותנו.

זה מספיק בהחלט, עוד לפני אימות (בצירה) השואה.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
אמר לו פרופסור אחד 'מאד התרשמתי אבל הדיבורים על החניקה, שריפה וכדו היו יותר מדי בשבילי'
ענה לו המרצה מיד 'גם בשבילם זה היה יותר מדי'

אין דרך בעולם לומר שהנפש שלנו רגישה מדי בשביל לשמוע, לקבל וללמוד ממה שעברו אבותינו בשואה.
אין דרך.
וודאי שיש דרך .

בשבילם זה היה יותר מידי , אוהו יותר מידי, ואם הייתי יכולה להקל עליהם הייתי עושה כל שביכולתי כדי למנוע מהם, או להקל אפילו בקצת, את הסבל הבלתי אפשרי הזה.

כיון שאני לא יכולה למנוע , אפילו בקצת, אני עושה את זה לפחות לעצמי - וחוסכת ממני את הסבל הבלתי אפשרי הזה,

ואני מדברת אחרי שבנערותי קראתי כמה ספרים בלתי אפשריים כאלו, ואת ההשלכות אני זוכרת עד היום.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בספרייה של... נראה לי יש אני לא יודעת מה בדיוק אבל את עלים שעלו מן האפר אני כמעט בטוחה וגם של זיידמן אולי (אם את רוצה פרטים אז בואי לפרטי אה וזה בירושלים)
תודה.
אבל אני רוצה לרכוש אותם. איני תושבת ירושלים.
 

rachelevanon

משתמש סופר מקצוען
אכתוב שוב המלצה חמה על סדרת השיעורים של הרב ישראל גלדווסר.
כאחת עם שריטה עמוקה ומדדמת לנושא חורבן יהדות אירופה שהייתה בנערותה בכמה וכמה סיורים ביד ושם (לא מתחרטת), למדה והעמיקה בנושא, כולל כל הספרים הקיימים, הן אוטוביוגרפיים והן תיעודיים- היסטוריים.
ואז, לפני חמש שנים נחשפתי לסדרה של הרב גולדווסר, שעשתה שינוי עמוק ותודעתי בכל היחס שלי לנושא השואה. הסדר, הדיוק, התעוד הפרטני ובעיקר הצורה הקולחת והרהוטה והידע האינסופי של הרב גולדווסר הם נישה יוצאת דופן ונדירה שלא נתקלתי בכדוגמתה אצל אף מרצה ששמעתי מימי. לא מדברת רק על נושא השואה. היכולת הרטורית (ללא שימוש בהרמת קול) והידע התורני וההיסטורי שלו יוצאי דופן גם בהשוואה לנואמים ידועי שם.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
1. קודם כל לגבי השאלה הספציפית, בספר מתוארים יחסים חמים וקרובים מאד בין היהודי הנצחי לילדה, בין השניים אין קרבה משפחתית. מה שהיה אילוצי השעה לשעתו, לא נכון לתאר במיוחד לא ויזואלית לילד בני דורינו.
יחס קרוב, שהות בבית אחד גם כשהאח לא נמצא, עלול להרדים חושים של ילד ולגרום לו לנהוג בניגוד להלכה. אם חנהלה הלכה עם זקן שהוא לא קרוב משפחתה, למה שאני לא אלך אם הסבא החביב הזה שמציע לי סוכריה?
2. בספר מתוארים יחסים נוספים שלא ניתן היה לתרגם לספרות ילדים בת דורינו. הקשר בין היהודי הנצחי למכשפה ועוד. אי לכך הוחלט להשמיט את כל הסוגיא המאד בעייתית באותם ימים.

3. אין להשוות סידרה זאת לסדרה קיקיונית שכל מהותה מעשי ליצנות ובילוש. המחבר יושב (מעדות אישית) שעות ארוכות על חומרים אותנטיים ואוספים חומר הרבה מעבר למה שמופיע בספרי הרב פראגר. הם בשום אופן לא הופכים את השואה לצחוק. אלא מעניקים מבט של ילד, שבגלל שהוא ילד חווה את השואה אחרת , גם ספרו של הרב לאו אינו טראומטי כמו ספרם של סופרים אחרים.
4. המחבר הוציא לאור את הסדרה דווקא משום שאת המשיכה החזקה שלו לנושא ואת הרצון העז להבין מה קרה שם, הוא קיבל מספריו מלאי האקשן של הסופר וחוקר השואה וכמו שנכתב ניצול שואה בעצמו , הרב משה פראגר. הספרים הללו נגעו בעומק נשמתו בהיותו ילד וגרמו לו לדעת פי כמה על הנושא מכל נער ממוצע בגילו, את החוויה הזאת הוא ביקש העביר לדור הצעיר.
5. אם הבחירה היא האם הילדים יידעו למשל על בחורי המחתרת החסידית דרך קומיקס או לא יידעו בכלל, עדיפה האופציה הראשונה. לא ראיתי נער בן דורינו קורא את ספר החובה "אלו שלא נכנעו" לצערנו.
6. ושוב, הגושפנקא לספרים אלו, הם ספריו של מי שהיה שם וראה לנכון להעביר את זה בצורה קלילה לדור הצעיר.
7. המחבר בספריו האחרים מצייר תמונות אחים ואחיות ללא בעיה.

לפעמים אם לא ניתן להביא את המקור מטעמי התאמה לדור. מוטב שלא להביא בכלל ולקלקל הלאה.
אני חריפה. הזדעזעתי כשראיתי את הקומיקס העליז הנ"ל.

כן שיקראו את אח ואחות המקורי ויבינו שזה היה משהו של "פעם" ולא יקראו את הנוכחי הכ"כ מעוות.

ואני דווקא כן מכירה בני נוער שקוראים אלו שלא נכנעו ועוד.
כשמגישים אז יש, לא הכל צריך להעלות בקומיקס.
עדיף שלא ידעו על זה בגילאי 7-13 בצורה מעוותת.
אבל שיקראו את זה בגילאי 17 ואילך. יהיו להם משקפיים נכונות.
ולא מעוותות מקריאה של קומיקס שגוי בגיל הצעיר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה