פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שרון גל: הנשיא בעצם תפס צד הן עם הרטוריקה של ההפחדה בתחילת נאומו, והן במתווה שמשאיר את השופטים בוועדה, ומשאיר את הייעוץ המשפטי כקובע...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו״ר הקואליציה אופיר כץ בטוויטר: ״יצאתי עכשיו מחתונה בבית שאן, לא הצלחתי לספור את כמות האנשים העצומה שפנו אליי והפצירו בי לדחות את מתווה הנשיא ולהמשיך עם הרפורמה. אחרת, הם לא רואים טעם לצאת מהבית בבחירות הבאות. חבל שהנשיא לא התחשב גם בעם הזה במתווה״.
יובל שגב: בכיר בליכוד במתקפה נגד הרצוג: ״המתווה שהנשיא הציג שונה מהמתווה שהכרנו בשיחה אצל נתניהו. נראה שהוא כעס על הדחיה מצד הקואליציה ולקח עוד כמה וכמה מעלות לכיוון האופוזיציה״.
משה גלסנר: ‏זה לא ״מתווה העם״, אלא מתווה חזרתו של בוז׳י הרצוג לחיק הבייס השמאלי. נראה שנשיא המדינה הפנים שמתווה בהסכמה לא יהיה פה, אז החליט לתקן לפחות את הנזק הפוליטי שנגרם לו במחנה הפוליטי ממנו בא, ואליו הוא מתכנן לשוב.
הודעה משותפת לראשי סיעות הקואליציה: ״הצעתו של נשיא המדינה פירושה ביטול מוחלט של השינויים הדרושים במערכת המשפט. היא חד צדדית, מוטה ולא מקובלת. ההצעה מתעלמת מבעיות השורש שהוצגו על ידי הנשיא בנאומו הראשון ואף מחריפה אותן. כל ראשי מפלגות הקואליציה וחברי מפלגות המחנה הלאומי מאוחדים כדי להביא מתווה טוב לאיזון אחראי בין רשויות השלטון״.
מוטי קסטל ׳ערוץ 14׳: ‏מתווה הנשיא שהוצג הערב עבר אצל אהרן ברק.
ח״כ משה ארבל בתגובה למתווה הנשיא: ״המתווה שהציג הנשיא לא מביא לידי ביטוי את רצון העם שהוא רכיב מהותי בדמוקרטיה. היום יותר מתמיד מתחדד הצורך הדחוף בהמשך קידום תיקון מערכת המשפט וחיזוק אמון הציבור בה. העובדה שאין במתווה הנשיא שום התייחסות לגבי האפליה הממושכת בהיעדרם של שופטים מזרחיים בבית המשפט העליון מעידה על חסרונות המתווה כולו״.
‏בכיר מאוד בש״ס לישי כהן: ״עד היום אריה דרעי הכיר מתווה אחר. הוא לא הסתיר את דעתו שמתווה הנשיא צריך לשמש כבסיס למו״מ. דרעי הופתע לגלות מתווה אחר ממה שהכיר. פער בלתי נתפס בין המתווה שהוא הכיר בשבועות האחרונים לבין המתווה אליו הוא נחשף בשעות האחרונות. לא מדובר במתווה שיכול לשמש כבסיס למו״מ״.
רה״מ נתניהו בהצהרה לפני עלייתו למטוס - ״לצערי, הדברים שהציג הנשיא לא הוסכמו על ידי נציגי הקואליציה. סעיפים מרכזיים במתווה שהוא הציג רק מנציחים את המצב הקיים ולא מביאים את האיזון הנדרש לרשויות בישראל. זו האמת המצערת״.
ישי כהן:
‏מה שקורה בקרב חברי הכנסת מהימין זה בעיקר הלם. לא האמינו לרגע שזה יהיה המתווה שהנשיא יציג. העריכו שהנשיא ייאלץ אותם להתפשר ושתהיה הסכמה גם אם בדוחק. מרגע פרסום המתווה הם בהלם מהפער בין ההערכות למתווה מרוכך לבין המתווה (החד צדדי מבחינתם) שפורסם.
שרים בממשלה לעמית סגל: ״הנשיא הציג לנו רעיונות שונים לחלוטין ממה שהציג הערב. בשורה של נושאים הוא נסוג לאחור לעמדות של הנשיאה חיות״.
תגובות נוספות של אנשי תקשורת - יותם זימרי מ׳ערוץ 14׳ ו׳גלי ישראל׳: ״‏תומכים כרגע במתווה: אביעד גליקמן, אליעד שרגא, אמנון אברמוביץ׳, בן כספית ונפתלי בנט״. אבי רבינא: ״‏הנשיא הרצוג איבד הערב הרבה מהמוניטין שצבר מאז תחילת כהונתו בקרב החרדים והימין בכלל. להציג מתווה חד צדדי תואם את עמדות השמאל, ועוד לקרוא לו ״מתווה העם״.
יקי אדמקר: נתניהו דוחה על הסף את מתווה הנשיא.
תגובות נוספות של אנשי התקשורת - אראל סגל: ״הנשיא בעצם מחזק את השופטים והאופוזיציה בועדה וקורא לזה ״מתווה העם״. הנשיא מסנדל הכל ושופך דלק למחאה. בזה הוא סגר הדלת על פשרה״. אריאל כהנא: ״רציתי לפרגן אך מתווה הנשיא מאכזב״. ישי כהן: ״אחרי התגובות ששומע הערב מכל הגורמים בקואליציה ובמחנה הימין אני מנסה להבין איך הרצוג אמר לא מזמן שיש ״פערים קטנים״ במגעים ל״מתווה מוסכם״.
גורם בקואליציה לישראל כהן על מתווה הנשיא: ״נראה שהרצוג התבלבל והסתנוור מהפגנות השמאל ומקמפיין התעמולה של האנרכיסטים. הוא שכח שיש בצד השני 64 מנדטים שהצביעו בשביל שינוי אמיתי ולא להנציח את המצב הקיים. הוא שכח שגוש הימין ניצח בבחירות והוא הרוב במדינת ישראל. אי אפשר לדרוך ולרמוס אותו״.
תגובות נוספות של פוליטיקאים - בועז ביסמוט: ״זה מתווה האופוזיציה - לא מתווה הנשיא״. מיקי זוהר: ״הבטחנו רפורמה, לא הנצחה של המצב הקיים״. קטי שטרית: ״מעריכה את הנשיא ואת הניסיונות שלו למתווה, אפשר להגיד על המתווה הזה הרבה דברים, אבל מתווה העם זה לא! בטח לא העם הזה שניצח בבחירות״. מירי רגב: ״מתווה הנשיא? מתווה הנשיאה! נראה שאת המתווה הכתיבה הנשיאה לנשיא המדינה. המתווה הוא זלזול באינטליגנציה של הציבור. זהו מתווה שלוקח צד ברור, נגד העם והריבון״.
השר יואב קיש בטוויטר: ״בשם הליכוד: כל ניסיון להגיע להסכמה הוא ראוי, אך במשך שבועות שנציגי הקואליציה קיימו הידברות עם הנשיא נציגי האופוזיציה סרבו לקיים התדיינות כלשהיא. המתווה שהציג הנשיא אמנם התייחס לנושאים ברפורמה, אך לצערינו הוא כולל סעיפים מרכזיים שרק מנציחים את המצב הקיים ואינם מייצרים את האיזון המינימלי הדרוש בין הרשויות. עוצר הראיונות (מלבד הנושא הבטחוני) מבוטל״.
תגובות נוספות של אנשי התקשורת - עמית סגל: ״אם נתניהו שקל להסכים למתווה הנשיא אז באמת משהו קרה לו״. ישי כהן: ״מי שיצליח להשיג מתווה מוסכם לחוק הגיוס בין החרדים ליאיר לפיד ואיווט ליברמן יזכה לפרס נובל. לא מעשי״. מיכאל שמש: ״לוין רוטמן ושות׳ לא קיבלו כלום: לא וועדה לבחירת שופטים, לא פסקת התגברות ולא ייעוץ משפטי״.
תגובות אנשי התקשורת - מורן אזולאי: ״תמונת מצב: מרכז שמאל מחבק את המתווה, ימין דוחה אותו מכל וכל. הכל תקוע״. ירון אברהם: ״בקואליציה דוחים את המתווה. המחאה תימשך, גם הליך החקיקה״. בועז גולן: ״לסגור את מוסד הנשיאות הבזבזני״. ישראל כהן: ״הנזק הכי גדול למתווה הנשיא הם דווקא התומכים בו, עוד לא יצא המתווה לאוויר וכבר נפתלי בנט תומך בו, הציבור מבין מכך את מי הוא משרת ולמי הוא מסייע, לימין בטוח לא!״.
גורם בקואליציה לירון אברהם: ״המתווה של הנשיא גרוע ולא מקובל על אף סיעה״.
ישי כהן: ח״כ חרדי כתב בזעם בקבוצה סגורה ומחק: ״איך הוא הגיע להגדרה ״מתווה העם״, זה הפוך מתוצאות הבחירות. אולי צריך להזכיר לבית הנשיא שהעם בחר בממשלה שהצהירה על רפורמה אחרת? מנותקים״.
תגובות הפוליטיקאים - ח״כ טלי גוטליב: ״רוב לאופוזיציה בוועדה למינוי שופטים. מקורי. בשביל מה לנצח בבחירות? כבר עדיף להפסיד״. ח״כ מיכל וולדיגר: ״כבוד הנשיא, מעריכה אותך מאוד ורוצה כמוך אחדות אבל זה לא מתווה העם ובטח לא מתווה פשרה״.
יעקב אייכלר: מתווה הרצוג ב-4 מילים. לא היו בחירות בישראל. מערכת המשפט תמשיך לקבוע לממשלה ולכנסת, שלא תוכל להתגבר בלי רוב של 80.
אבישי גרינצייג: לאחר קריאה חפוזה של מתווה הנשיא - הוא חסר סיכוי. בטח ובטח בכל הנוגע לוועדה לבחירת שופטים. למה שרוטמן ולוין יסכימו להצעה שהיא פחות טובה עבורם מהמצב הקיים?
מזכיר הממשלה יוסי פוקס בטוויטר: ״למען הסר ספק, מתווה הנשיא הוא מתווה חד צדדי של הנשיא ולא מתווה שהוסכם בדרך כלשהי על ידי גורם כלשהו בקואליציה״.
ארי קלמן: פשרת הנשיא קוראת להקפיא את חוק דרעי עד להשלמת ההסדר החוקתי. לפי נוסח המתווה ״לא יקודמו הליכי חקיקה של חוקי-יסוד חדשים עד להשלמת חקיקתם של כלל ההסדרים הכלולים בהצעה״.
עמית סגל: שוב, הרצוג לא מדבר על עצירה אלא על החלפה. במתווה הנשיא לקואליציה אין רוב וכדי למנות שופטים תזדקק לתמיכה של עוד שלושה חברים.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
FrUTIQiXgAABM2h


כבר סיכמנו שמותר להם להשחית רכוש
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
צביעת הכביש בירושלים: המשטרה מעדכנת כי עצרה לחקירה 5 חשודים בהשחתת פני מקרקעין. "על פי החשד, חלק מהחשודים במסווה של פועלים לבושים סרבלים לבנים, עטו מסכות על פניהם ובעזרת שימוש בכלי עבודה ריססו לאורך הדרך קווי צבע אדום-ורוד בניגוד לחוק", מסרה המשטרה.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
צביעת הכביש בירושלים: המשטרה מעדכנת כי עצרה לחקירה 5 חשודים בהשחתת פני מקרקעין. "על פי החשד, חלק מהחשודים במסווה של פועלים לבושים סרבלים לבנים, עטו מסכות על פניהם ובעזרת שימוש בכלי עבודה ריססו לאורך הדרך קווי צבע אדום-ורוד בניגוד לחוק", מסרה המשטרה.
איך המשטרה לא ראתה את זה בזמן אמת?
זה ברחוב יפו, לא?
יש שם כוחות כל הזמן...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יום החרפת ההתנגדות התחיל בעימותים וחסימות בבני ברק,
אנרכיסטים הגיעו עם צופרים להפריע ללומדי התורה בישיבת פונוביז',
החוליגנים למרבה החרפה גם ריססו בית כנסת בהוד השרון...
כמו"כ היו חסימות בעשרות צמתים ברחבי הארץ,
בנמל חיפה חסמו כמה סירות שנשאו שלטים עם הכיתוב "אזור סחר סגור" את ספינות הסוחר שרצו להיכנס לנמל...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אריה ארליך: אני גאה כחרדי לגלות איך המפגינים שהגיעו לבני ברק מתקבלים בכוסות שתייה, בהנחות תפילין, במאור פנים ובדיאלוג של אחווה בגובה העיניים. כך צריך להיות: גם אם חלוקים אידיאולוגית, מסרבים להיות אויבים.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
14:00 - העימותים נמשכים, המשטרה עצרה 10 מפגינים העימותים בין השוטרים למפגינים באיילון נמשכים, והמשטרה עדכנה שעצרה 10 מפגינים בגין הפרת סדר.
13:45 - ירושלים: מחאה מול משרד ראש הממשלה, נהג תקף מפגין צעדה שיצאה מהאוניברסיטה העברית הגיעה למשרד ראש הממשלה בירושלים, על שדרות רופין. עימות פיזי פרץ בין אחד הנהגים למפגינים במקום, כשהנהג נראה תוקף את המפגין.
13:40 - החסימה באיילון: מפגינים מתעמים עם שוטרים, מעצרים במקום חלק מהמפגינים מסרבים לעלות חזרה מאיילון למחלף השלום, חרף בקשות המשטרה, ומתעמתים שם עם שוטרים. המשטרה הודיעה על מעצר של אחד המוחים.
13:30- מחאת רופאים ורופאות ברמב"ם כ-200 רופאים, רופאות ואנשי מגזר בריאות נוספים מבית החולים רמב"ם בחיפה, המשתייכים לקבוצת "החלוקים הלבנים", יצאו ב-12:30 להפגין נגד המהפכה המשפטית. הם הניפו שלטים בכיכר צים הצמודה לבית החולים, ולאחר מכן צעדו בתהלוכה לצומת דולפין בעיר. 13:22 - גנץ לממשלה: "אם תביאו את מתווה הנשיא להצבעה - נתמוך בו" יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס בהצהרה ל"מתווה העם" שהציג אמש הנשיא יצחק הרצוג, ואמר כי "מתווה הנשיא אינו מתווה החלומות שלי - אבל הוא שומר על בסיס הדמוקרטיה. לכן אנחנו אומרים - תעצרו, ונדבר על בסיסו. זו יכולה להיות וחייבת להיות התחלת הדיאלוג - אסור לסגור את הדלת. אם תביאו את המתווה כמקשה אחת - 12 אצבעות של המחנה הממלכתי מובטחות".
13:10 - ראשי האופוזיציה ימסרו הצהרה ב-19:00 ראשי האופוזיציה - יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר רע"מ מנסור עבאס - ימסרו הצהרה ב-19:00.
13:05 - בת ה-90 שהגיעה להפגנה על קלנועית: "בעד הדמוקרטיה" יוכבד מינצר בת ה-90, אלמנתו של השופט שמואל מינצר ז"ל, הגיעה על קלנועית להפגנה בתל אביב. היא אמרה: "הגעתי להפגין בעד הדמוקרטיה".
13:00 - המפגינים שוב פורצים לאיילון וחוסמים אותו לאחר שהמשטרה פתחה את נתיבי איילון לתנועה, המפגינים שוב ירדו לכביש וחסמו אותו סמוך לארלוזורוב. השוטרים מתעמתים עם המפגינים.
12:40 - בן גביר הגיע לחפ"ק המשטרה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים הערכת מצב בחפ"ק המשטרתי במחוז תל אביב, וקיבל סקירה ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וממפקד מחוז תל אביב המודח, ניצב עמי אשד.
12:35 - המשטרה הציבה גדרות תיל מסביב לאיילון המשטרה הציבה גדרות תיל מסביב לאיילון בכדי שמפגינים לא יוכלו לרדת ולחסום את הכביש שוב.
12:25 - שני מפגינים נעצרו בחיפה המשטרה עיכבה שני מפגינים החשודים בחשד להפרות סדר ותקיפת מפגין בחיפה. אחד מהם חסם את הכביש והפריע לשוטרים, והשני, על פי החשד, תקף מפגין אחר.
12:15 - בני ברבש: "רה"מ? פרובוקטור העומד על המרפסת בכיכר ציון ויורק ארס"
הבמאי והסופר בני ברבש נאם במהלך עצרת החירום של עולם התרבות כנגד המהפכה המשפטית, ואמר כי "האקדח, אותו אקדח. הידיים אותן ידיים. המסיתים אותם מסיתים. ראש הממשלה אותו פרובוקטור העומד על המרפסת בכיכר ציון יורק את אותו ארס שהתיז על ממשלת רבין, רק שעכשיו בנוסף לאקדח המעשן אוחזות הידיים האלה בהגה השלטון. עם אותו אקדח הם ממשיכים לירות לכל עבר, להשלים את המלאכה מנובמבר 1995".
12:05 - אחד ממובילי המחאה: "שרה"מ ושר האוצר יחזרו לארץ ויעצרו את החקיקה" ערן שוורץ, ראש "מטה המאבק על הדמוקרטיה", התייחס הבוקר בריאיון לאולפן ynet ל"מתווה העם" שהציע הנשיא הרצוג ואמר כי "מסיר בפניו את הכובע שהוא באמת מנסה בסיטואציה של שובה ושבוי להביא לאיזשהו פתרון, שגם השבוי יוכל לחיות בצורה סבירה. לא עברו שבע דקות והקואליציה ביטלה את כל האירוע הזה". הוא הוסיף: "שיטרח ראש הממשלה של מדינת ישראל לא להסתובב בכל העולם שגם ככה לא רוצה לראות אותו, שיטרח שר האוצר לחזור לארץ, שילכו לשבת ביחד ויעצרו את החקיקה המטורפת הזאת".
12:00 - איילון דרום נפתח לתנועה המשטרה הצליחה לפנות את המפגינים שירדו לכביש איילון דרום, סמוך למחלף ארלוזורוב.
11:45 - מפגינים החלו לחסום את איילון דרום ליד מחלף ארלוזורוב מפגינים ירדו לכביש איילון דרום, סמוך למחלף ארלוזורוב, והחלו לחסום את הכביש.
11:40 - רכב דהר לעבר מפגינים בבית יהושע רכב תועד כשהוא עולה על המדרכה בצומת בית יהושע, ומתקדם לעבר המפגינים שעמדו שם. לדברי אחת המפגינות, מאותו הרכב יצא אדם שניסה לתקוף את המפגינים. מהמשטרה נמסר שהאירוע בבדיקה.
11:30 - לפיד: "האלימות כלפי המפגינים הולכת וגוברת. ממשלת ישראל - האחריות עלייך" ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד התייחס לאירועי תקיפת המפגינים הבוקר, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "האלימות כלפי המפגינים הבוקר הולכת וגוברת. ממשלת ישראל - האחריות עלייך! הפסיקו את ההסתה נגד המפגינים, הם פטריוטים ישראלים מופלאים ואתם אחראים לבטחונם".
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
FrUTIQiXgAABM2h


כבר סיכמנו שמותר להם להשחית רכוש
בלתי אפשרי להימנע מהשאלה:
ומה היה קורה לו הייתה הולכת קבוצה קיצונית, נטורי קרתא נניח, וצובעת כביש ציבורי בצבע לבן, למשל.
כותרות,
גינויים,
ראש העיר מתייצב ומפקח על צביעה מיידית,
קנס כספי אדיר,
כליאה של איזו שנה,
משפט עם 800 אישומים,
ועוד.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
בלתי אפשרי להימנע מהשאלה:
ומה היה קורה לו הייתה הולכת קבוצה קיצונית, נטורי קרתא נניח, וצובעת כביש ציבורי בצבע לבן, למשל.
כותרות,
גינויים,
ראש העיר מתייצב ומפקח על צביעה מיידית,
קנס כספי אדיר,
כליאה של איזו שנה,
משפט עם 800 אישומים,
ועוד.
מספיק להם שילכו עם איזה שלט נגד הרפורמה והכל יהיה בסדר
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
בלתי אפשרי להימנע מהשאלה:
ומה היה קורה לו הייתה הולכת קבוצה קיצונית, נטורי קרתא נניח, וצובעת כביש ציבורי בצבע לבן, למשל.
כותרות,
גינויים,
ראש העיר מתייצב ומפקח על צביעה מיידית,
קנס כספי אדיר,
כליאה של איזו שנה,
משפט עם 800 אישומים,
ועוד.
יו"ר האופוזיציה הסביר כבר שזה אנשים אחרים,
מה לא מובן...
כמה פעמים הנודניקים האלו יכולים לשאול את אותה שאלה:rolleyes:
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
איך המשטרה לא ראתה את זה בזמן אמת?
זה ברחוב יפו, לא?
יש שם כוחות כל הזמן...
למדו מיונפי"ל בלבנון על גבול ישראל.
זו אמנות נרכשת, להריח שאוטוטו מגיע משהו, ואז להתאמץ לקשור נעליים ולהסתכל עליהם למשך נגיד 10 דקות. ואז להרים את הראש ולהמשיך לשמור על הסדר המופתי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יד

א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד אָמַר נָבָל בְּלִבּוֹ אֵין אֱלֹהִים הִשְׁחִיתוּ הִתְעִיבוּ עֲלִילָה אֵין עֹשֵׂה טוֹב:ב יְהוָה מִשָּׁמַיִם הִשְׁקִיף עַל בְּנֵי אָדָם לִרְאוֹת הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל דֹּרֵשׁ אֶת אֱלֹהִים:ג הַכֹּל סָר יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ אֵין עֹשֵׂה טוֹב אֵין גַּם אֶחָד:ד הֲלֹא יָדְעוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן אֹכְלֵי עַמִּי אָכְלוּ לֶחֶם יְהוָה לֹא קָרָאוּ:ה שָׁם פָּחֲדוּ פָחַד כִּי אֱלֹהִים בְּדוֹר צַדִּיק:ו עֲצַת עָנִי תָבִישׁוּ כִּי יְהוָה מַחְסֵהוּ:ז מִי יִתֵּן מִצִּיּוֹן יְשׁוּעַת יִשְׂרָאֵל בְּשׁוּב יְהוָה שְׁבוּת עַמּוֹ יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה