דרוש מידע הרכבת הקלה בירושלים - טעות היסטורית או הצלחה בינלאומית.

מצב
הנושא נעול.

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש טענה שהיום בחור ישיבה שלא רוצה לנסוע עם הציבור הכללי, נמנע מקו 68 ועולה בבר אילן על קו 64 או 67, וכשתהיה רכבת לא תהיה האופציה.

זה לא אמור למנוע רכבת אבל הטענה נכונה. יש בחורי ישיבה שגם היום לא עולים על הרכבת אלא עוקפים.
במצב התחבורתי בירושלים כיום, בחור ישיבה לא יכול לנסוע באוטובוס בכלל...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
במצב התחבורתי בירושלים כיום, בחור ישיבה לא יכול לנסוע באוטובוס בכלל...

אכן. בשעות העומס.
בקו 68 אולי ישבו סטודנטיות ממושקפות מהר הצופים. אבל בקו 67 הוא יימעך בצפיפות ויטלטל בסיבובים יחד עם כיתות סמינר שלמות.

אבל לפחות יש פה סוף סוף טענה הגיונית. אפשר לענות עליה, למשל: שיובטח לציבור החרדי קו אוטובוס אחד שייסע את בר אילן-ירמיהו-שרי ישראל. כמו שבבית וגן, 39 נותר במקביל לרכבת.
 

עברי אנכי 1

משתמש צעיר
מה ששמעתי משיח עם מתנגדים קשים:
א. חששם [האולי מוצדק] שהאזור סביב מבואות הרכבת יהפכו למיני קניונים, על כל המשתמע. באזור יחזקאל כיכר השבת מדובר על פיתוח סביבתי שלא מתאים לאיפיון המקום.
ב. חשש [לא הגיוני] שתהיה הגירה חילונית בגלל הנגישות.
ג. חשש [לא הגיוני] שבגלל הנגישות הציבור החילוני יתחיל לערוך קניות באזורים חרדיים.
ד. הרכבת נמוכה ולכן הרחוב חשוף למתחולל בה. [נכון. ואפשר למצוא פתרונות כמו חלונות מראה]
סקירה מעולה!!
 

עברי אנכי 1

משתמש צעיר
כמו בקונספרציות,
גם פה צריך לבדוק מה קורה במבחן המציאות לאחר כמה שנים,
להשוות בין פרוייקטים אחרים שעלו חששות , ומה קרה במציאות...
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
באזור יחזקאל כיכר השבת הרכבת אמורה בכלל לעבור במנהרה תת קרקעית, החל מביקור חולים ועד לשמואל הנביא.
מה קניון, מי קניון, האזור כבר עכשיו הוא מרכז קניות חרדי בכל מקרה, מכיל עשרות אלפי קונים ומבקרים מדי יום. איך רכבת שעוברת מתחת לאדמה תשנה את המצב, וגם לו יש היתכנות כזו - מה הבעיה לחלק את ההתנגדות - שרכבת תעבור, אך בלי שינוי תוכניות מעל האדמה.
נכון מאוד.
אבל יש אבל אחד.
לטענתם, כן מתכננים שינוי באזור העילי. כחלק מהשידרוג.
ולא הרי יחזקאל כיום כאזור כמו רב שפע נניח.
וכמה שישוו בין המקומות זה לא זה.
-
אין ספק שרוב הטענות אין להן קשר למציאות, ובשיח של אחד על אחד מוססתי אותן אחד אחרי השני, אבל זה לא מספיק.
אם רוצים להתקדם חייבים להבין מה מפריע, למפות את הנקודות הרגישות ברגישות ולטפל בהן. וספק אם רגישות זו קיימת בשטח הביצועי.
רק לדוגמא, חלונות אטומים ברכבת. אפשר לבטל את הנושא כלאחר יד, אולי כי לנו זה לא נוגע, ואפשר לטפל בו ברגישות.
אבל מי ידאג לזה? האם יאפשרו להתערב בעיצוב הפנימי? מי יממן את ההפרש? ואלו השאלות הקטנות.

מה שבאתי לומר זה להבין שיש כאן צד נוסף שגם אם רק 10% מטענותיו צודקות עדיין הוא צד רלוונטי שחשוב להתיחס אליו לתועלת כולנו. (נו כבר שתהיה כאן רכבת ודי)
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אין ספק שרוב הטענות אין להן קשר למציאות, ובשיח של אחד על אחד מוססתי אותן אחד אחרי השני, אבל זה לא מספיק.
אם רוצים להתקדם חייבים להבין מה מפריע, למפות את הנקודות הרגישות ברגישות ולטפל בהן. וספק אם רגישות זו קיימת בשטח הביצועי.
רק לדוגמא, חלונות אטומים ברכבת. אפשר לבטל את הנושא כלאחר יד, אולי כי לנו זה לא נוגע, ואפשר לטפל בו ברגישות.
אבל מי ידאג לזה? האם יאפשרו להתערב בעיצוב הפנימי? מי יממן את ההפרש? ואלו השאלות הקטנות.

מה שבאתי לומר זה להבין שיש כאן צד נוסף שגם אם רק 10% מטענותיו צודקות עדיין הוא צד רלוונטי שחשוב להתיחס אליו לתועלת כולנו. (נו כבר שתהיה כאן רכבת ודי)

קודם כל לא לנסות לפעול בדרכי אלימות, הרס ועוד אחרי כל האישורים, אלא בדיוק לחתור להידברות ולבקש את הדברים האלו.

חלק גדול מאד מהטענות מקורן בשמרנות כפשוטה ובקושי לקבל את החדש, לכן לא פעם כעבור זמן הם עצמם שוכחים על מה רבו בכלל ומשתמשים בעצמם בחדש - הלא חדש הזה.
ואולי כשהשיח יפריד בין שמרנות כפשוטה, לבין מסורת, ודרישות דתיות. סוף סוף תגיע ההבנה והרגישות לנושאים העקרוניים באמת.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
סתם שאלה: האם לממונים על הפרויקט הזה יש עניין למרוח את הזמן?
כי לפי גרירת הרגלים שלהם בהפגנות בר אילן נראה שהם שמחים עם זה.
(עם עיכוב העבודות - בגלל שהם מקבלים לפי זמן עבודה וככל שיתארך הזמן כך תגדל משכורתם, ועם הפקקים בבר אילן - שהחרדים יסבלו קצת על המופרעים שלהם).
הרי כשהם רוצים לטפל בפורעים הם יכלו לשתק את כל בני ברק בגלל שני מופרעים.
וכאן באים מאות ומקבלים בקושי איזה דחיפה פה ומשיכה משם.
 

אילה ר.

משתמש פעיל
אכן. בשעות העומס.
בקו 68 אולי ישבו סטודנטיות ממושקפות מהר הצופים. אבל בקו 67 הוא יימעך בצפיפות ויטלטל בסיבובים יחד עם כיתות סמינר שלמות.

אבל לפחות יש פה סוף סוף טענה הגיונית. אפשר לענות עליה, למשל: שיובטח לציבור החרדי קו אוטובוס אחד שייסע את בר אילן-ירמיהו-שרי ישראל. כמו שבבית וגן, 39 נותר במקביל לרכבת.
לכן הם מפגינים כדי שיובטח להם משהו..
 
באחד הפוסטים באשכול זה, מישהו כתב לגבי העובדה שהפועלים בבר אילן עובדים לאט ועסוקים הרבה בשתית קפה שחור.
מעיד שזה נכון, הם עובדים מאוד לאט, שותים הרבה קפה ומעשנים הרבה סיגריות, העבודה היא לא בעדיפות הגבוהה ביותר אצלם.
מה שעוד יותר מקומם, פעמים רבות ראיתי במו עיני שפועלים חוסמים נתיב שלם ויקר בבר אילן, ומשאירים לפליטה נתיב בודד כשלא צריך לפרט את העומס העצום שז גורם.
היה מצופה שהם יעשו כן רק כשאין ברירה,
אך מה שאני ראיתי פעמים רבות זה שתוך כדי שהנתיב חסום, הם נחים, שותים, מעשנים, מסמסים, ומה לא.
זאת אומרת גם אם כולנו בעד הרכבת, וודאי שיש מה לשפר וכדאי שיהיה כתובת ברורה לפניות בנשא.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
קודם כל לא לנסות לפעול בדרכי אלימות, הרס ועוד אחרי כל האישורים, אלא בדיוק לחתור להידברות ולבקש את הדברים האלו.

חלק גדול מאד מהטענות מקורן בשמרנות כפשוטה ובקושי לקבל את החדש, לכן לא פעם כעבור זמן הם עצמם שוכחים על מה רבו בכלל ומשתמשים בעצמם בחדש - הלא חדש הזה.
ואולי כשהשיח יפריד בין שמרנות כפשוטה, לבין מסורת, ודרישות דתיות. סוף סוף תגיע ההבנה והרגישות לנושאים העקרוניים באמת.

בכל פעם שאני עוברת באזור בר אילן אני מתחלחלת ומתקוממת למראה האלימות והבלאגן.
אבל כתושבת ירושלים שראתה לא מעט מהפכות אני סקפטית אם קיימת דרך אחרת שתעודד להידברות. האם קיימת דרך שתעורר להבחין שיש כאן צד נוסף בעסק.
בואי לא נהיה תמימים, הסיכוי שתהיה הבנה לרגישויות אפילו לא שואף לאפס. ולכן אנחנו כציבור שמעוניין בשינוי צריכים לעת עתה לבלוע את הצפרדעים שבדרך
 

שקדי

משתמש מקצוען
בלת"ק
נוחות מירבית
נסיעה חלקה
שנים נסעתי באוטובוסים ולא היתה לי שום בעיה.
עברתי לרכבת לפני כמה שנים ומאז, כמעט כל פעם שאני נוסעת באוטובוס ההבדל זועק!
איכות נסיעה אחרת.
 

אוריגמי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
(קראתי עמוד כן עמוד לא, לא מצאתי את המידע הזה: )
האם תושבי בית וגן, אלו שלא גרים קרוב להר הרצל, מסכמים את הרכבת כהצלחה?
זה לא מסבך ומשבלל את הדרך, שצריך לקחת אוטובוס פנימי בשכונה ואז גם רכבת?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הם לא נראה לי משוטטים כאן...
אבל ברצינות, חסר דרכים לעצור רכבת שנתקעת על כל דבר הכי קטן?

גם לא חסרות דרכים לעצור פרחחים שתוקעים רכבות. תשאלו את המשטרה ועיריית ירושלים לגבי תחנות בית חנינא, שועפט וא-סהל.
ובואו נגיד בעדינות, שרוב מוחץ של הציבור החרדי באזור בר אילן, לא ישתף פעולה עם אותם פורעים. כך שלמשטרה ולעירייה לא תהיה עבודה קשה מדי.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
(קראתי עמוד כן עמוד לא, לא מצאתי את המידע הזה: )
האם תושבי בית וגן, אלו שלא גרים קרוב להר הרצל, מסכמים את הרכבת כהצלחה?
זה לא מסבך ומשבלל את הדרך, שצריך לקחת אוטובוס פנימי בשכונה ואז גם רכבת?
רגע
צריך קודם כל לעבור שלב אחרי שלב........
 

הרי יהודה

משתמש רשום
עם עיכוב העבודות - בגלל שהם מקבלים לפי זמן עבודה וככל שיתארך הזמן כך תגדל משכורתם, ועם הפקקים בבר אילן - שהחרדים יסבלו קצת על המופרעים שלהם).
אם היה משתלם להם לבנות אותה מהר הם היו עכשיו ממש מקצב מתקדם
חרף ההפגנות וכולי... (הם יודעים טוב מאד איך למגר את זה)
אבל יש להם עניין גדול בלמשוך אותה
בלחפור תשתיות ולבנות שוב מהתחלה
כי עם כל הכמות של העובדים שם אפשר תוך שנה וחצי לגמור עם העסק הזה
יותר זמן = יותר כסף
וסתם דרך אגב ליבי על המשפחות שגרות שם.. להשכיב את הקטנים עם קונגו שקודח באמצע הלילה:(
 

פ.נ

משתמש מקצוען
כי עם כל הכמות של העובדים שם אפשר תוך שנה וחצי לגמור עם העסק הזה
יותר זמן = יותר כסף
וסתם דרך אגב ליבי על המשפחות שגרות שם.. להשכיב את הקטנים עם קונגו שקודח באמצע הלילה:(
צריך להבין שההפגנות משבשות את כל העבודות ויותר נכון גורמות לזה נזיקים לתשתיות...
הם גם יכולים להביא את כל העובדים מסין וזה לא יעזור......
ברגע שיגמרו את כל ההפגנות אז יתחילו לעבוד!
מה שבטוח ההפגנות רק ירחיקו את הרכבת....
וליבי עם כל המישפחות שגרות באזור שצריך לסבול מההפגנות וזה על מה??
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  28  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה