חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

מירנדה

משתמש פעיל
אם ההודעה לא עומדת בכללים נא לציין.
בדיקת עובדות.
לפי הערכות המערב סביב אוקראינה מרוכזים כ200 אלף לוחמים רוסים ובני בריתם .
לטענת האוקראינים נהרגו למעלה מ10 אלף חיילים רוסים ופרו רוסים .
עפ"י רוב בצבאות מודרנים היחס בין ההרוגים לפצועים הוא פחות מ1 ל3 , זאת אומרת שעל כ10 אלף הרוגים יהיו בין 30 אלף ל50 אלף פצועים .
לפי חישוב זה כרבע מהכח הרוסי נפגע עד כה , וזה עוד מבלי לכלול את כמות השבויים . הנתון הזה לא סביר כלל .
1. למספר כה גבוה של נפגעים נצרכת אינטרקציה רחבה מאוד עם האויב, אלא שאם כן הפגיעה בכח האוקראיני שחלש יותר והחלק המקצועני שלו אף קטן יותר היתה צריכה להיות אנושה עד כדי השמדה.
2. לפחות לגבי הפצועים היינו צריכים לראות שיירות אין סופיות של כוחות חילוץ שחוזרות לתוך רוסיה ובילארוס , וכמובן כח אדם עצום שיוקדש לענין הזה, וסביר בהחלט שהיה גיוס מילואים רוסי, מה שלא קרה עדיין.
מסקנות אפשריות.
1. הגזמה אוקראינית קיצונית או התייחסות לכלל הנפגעים כהרוגים .
2. החלטה רוסית עקרונית למעט בתהליכי חילוץ מורכבים ורחוקים או חוסר מוכנות לחילוץ והליכים רפואיים , שיכולה להעלות בצורה משמעותית את אחוז ההרוגים מבין הנפגעים .
ברור,
כל צד מיפה את המספרים והתמונות לטובתו,
אבל,
זה חלק מהמלחמה, זה גם חלק מהנשק בזמנינו,
זה מה שנקרא לוחמה פסיכולוגית,
זה לגיטימי מאוד, וכך זה אמור להיות.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

תיעוד מרגש של חיילים אוקראינים שנשלחו לבית כנסת במרכז חב''ד בקייב ע"מ לשמור על ספרי התורה במקום | בתיעוד נראים שלושה חיילים אוקראיניים משגיחים על בית הכנסת - דווח ע"י אתר Collive​

 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

תומכי אוקראינה ורוסיה התקוטטו - ונפצעו​

לבית החולים פונו שני נפגעים אשר התקוטטו על רקע המלחמה המתרחשת בימים אלו באוקראינה והפלישה הרוסית למדינה כאשר הם תחת השפעת אלכוהול​

צביקה סגל | חדשות בארץ5.3.2022 | 19:31


שני בני אדם נפגעו במהלך קטטה שפרצה היום (שבת) באשדוד. השניים, תומכי רוסיה ואוקראינה, פונו על ידי מד"א והמשטרה לבית החולים כשהם סובלים מחבלות בראש ובגפיים.
לפי בית החולים אסותא בעיר, השניים התקוטטו על רקע המלחמה המתרחשת בימים אלו באוקראינה והפלישה הרוסית למדינה כאשר הם תחת השפעת אלכוהול.

ד"ר דברה וסט מנהלת מלר"ד בין החולים הציבורי אסותא אשדוד מסרה: "היום אחר הצהריים הגיעו אל מלר"ד ביה"ח על ידי המשטרה שני פצועי קטטה שסבלו מחבלות רבות בראש ובגפיים כאשר שניהם תחת השפעה של אלכוהול.
"בית החולים טיפל בהמון מקרים יחודיים, אך זו פעם ראשונה שאנחנו מטפלים בפצועים בעקבות מלחמה שלא בגבולות ישראל", הוסיפה ד"ר וסט.
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

תיעוד מרגש של חיילים אוקראינים שנשלחו לבית כנסת במרכז חב''ד בקייב ע"מ לשמור על ספרי התורה במקום | בתיעוד נראים שלושה חיילים אוקראיניים משגיחים על בית הכנסת - דווח ע"י אתר Collive​

יותר נראה שישתכנו בבית הכנסת ניתן לראות מיטות ליד ארון הקודש רח"ל
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יותר נראה שישתכנו בבית הכנסת ניתן לראות מיטות ליד ארון הקודש רח"ל
יש כרגע הרבה יהודים שנמלטים לבתי כנסת ממה שהבנתי זו יוזמה של שלוחי חבד
כי הם חושבים ששם הרוסיים לא יעזו לפגוע
**אם הודעה זו לא עומדת בכללי האשכול נא למחוק**
 

חני גריינמן

משתמש צעיר
העיתונאי הראשי של הרשת באוקראינה, סטיוארט רמזי, נפגע מהירי בחלקו התחתון של גבו, והצלם ריצ'י מוקלר ספג שני קליעים באפוד המגן שלו. כל חמשת אנשי הצוות חולצו, וכבר הועברו לבריטניה.

אחד העיתונאים סיפר, "יצאנו בזהירות לעיר בוצ'ה, שם הושמדה שיירה רוסית על-ידי הצבא האוקראיני. אנשי קשר מהימנים אמרו לנו שיש שקט בעיירה והבטיחו להראות לנו את השיירה ולספר לנו על מה שקרה".
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L

צילומי אוויר מציגים את תוצאות הקרב בעיר בורודיאנקה​

 

קרן שמש

משתמש סופר מקצוען
חייל אוקראיני מחלץ תינוקת מהריסות בנין שהופצץ מצפון לקייב

צפה בקובץ המצורף 1078626
קל לראות שלא מדובר בבנין מופצץ, אלא בגשר מופצץ.
מדובר בגשר אחד מרבים שמחבר בין קייב לשכונות שמחוצה לה, שהופצץ ע"י האוקראינים ע"מ להקשות על הצבא הרוסי להתקדם לתוך קייב.
הצבא בנה במקום גשר הולכי רגל מאולתר והחיילים מסייעים לאזרחים לחצות אותו ולהימלט מקייב.
תמונות נוספות דומות ממקום זה:
BkirDgWZq_0_59_820_462_0_x-large.jpg

BJXwH4JZbc_0_0_3000_2000_0_x-large.jpg

SyleuCgWWc_0_0_3000_2000_0_x-large.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

משה ביק

משתמש מקצוען
7:34 – סרטון שהופץ ברשתות החברתיות מראה את ההרס הרב בעיר צרקווה, עיר בת 200 אלף איש שנמצאת דרומית לקייב, אחרי ההפצצה המסיבית שספגה אתמול.

7:10 – דוח של מכון מחקר אמריקני טוען שהתקפות צבא רוסיה נחלשו ביממה אחרונה על מנת להתכונן להתקפה נרחבת על הבירה קייב, חרקוב, מיקולאייב וייתכן שאף אודסה.

6:55 – אתר החדשות הבלארוסי "נקסטה" מדווח שצבא רוסיה מטיל פצצות גם על ריכוזי אוכלוסייה. אחת מהן תועדה שלמה, לאחר שהופלה וככל הנראה לא התפוצצה, כך על פי הדיווח באתר.

5:50 – ממשלת גרמניה מסרה הלילה בהצהרה אחרי שיחת בנט-שולץ ש"ישראל וגרמניה חולקות מטרה משותפת, לסיים את המלחמה בגרמניה מוקדם ככל האפשר". בממשל הגרמני הוסיפו שהמנהיגים יישארו בקשר קרוב ככל הניתן.

4:47 – בהצהרה שפירסמה ממשלת גרמניה בעקבות פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם הקנצלר הגרמני אולף שולץ, נכתב כי המנהיגים הסכימו לשמור על קשר הדוק וכי "המטרה המשותפת נותרה לסיים את המלחמה באוקראינה בהקדם האפשרי".

4:10 – הרגולטור הגרעיני של אוקראינה נמצא בקשר עם צוות בתחנת הכוח הגרעינית בזפרוז'יה לאחר שכוחות רוסיים השתלטו עליה, כך מסרה הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

3:30 – נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי שוחח עם מנכ"ל חברת SpaceX אילון מאסק ואמר כי אוקראינה תקבל אנטנות נוספות של Starlink כדי לסייע לערים שנהרסו ואין בהן גישה לאינטרנט. מאסק שלח משאית עמוסה בציוד לאוקראינה, בתגובה לפניית סגן ראש הממשלה האוקראיני, על רקע שרבים יאבדו את הגישה לאינטרנט אם רוסיה תמשיך בהתקפותיה על תשתיות התקשורת. עם זאת, מאסק גם הזהיר את האוקראינים וקרא להם להשתמש בטכנולוגיה "בזהירות". בציוץ שפרסם אמר כי למערכת Starlink יש סבירות גבוהה להיות מוקד להתקפות של כוחות רוסיים מכיוון שהיא "מערכת התקשורת הלא-רוסית היחידה שעדיין פועלת בחלקים מסוימים של אוקראינה".

3:01 – הנשיא האמריקני ביידן שוחח עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "ביידן הדגיש את הפעולות המתמשכות שנקטו ארה"ב, בעלות בריתה, שותפותיה והתעשייה הפרטית להחרפת הצעדים נגד רוסיה בשל תוקפנותה באוקראינה" ובירך בפרט על "ההחלטה של ויזה ומאסטרקארד להשעות את שירותיהן ברוסיה". הנשיא האמריקני חזר על דאגתו מההתקפה הרוסית האחרונה על תחנת הכוח הגרעינית האוקראינית ושיבח את "מיומנותם וגבורתם של המפעילים האוקראינים שהחזיקו את הכורים במצב בטוח".

2:15 – ראש הממשלה נפתלי בנט חתם את ביקורו המדיני ברוסיה ובגרמניה, והמריא בחזרה מברלין לישראל. בנט והקנצלר הגרמני שולץ נועדו במשך כשעה וחצי ואכלו ביחד ארוחת ערב, במהלכה שוחחו על מספר סוגיות, בהן המצב בין אוקראינה ורוסיה. במהלך הערב שוחח ראש הממשלה פעמיים עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי.

1:28 – נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי מאשר כי שוחח עם ראש הממשלה בנט לאחר שנפגש עם נשיא רוסיה. בחשבון הטוויטר שלו כתב זלנסקי: "ראש ממשלת ישראל התקשר אליי אחרי הפגישה שלו עם ולדימיר פוטין. אנחנו ממשיכים בדיאלוג".

1:22 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צפוי להציג תוכנית פעולה בת 6 נקודות הנוגעת למלחמה באוקראינה, במקביל לפגישותיו עם מנהיגי קנדה, הולנד ומדינות מרכז אירופה בשבוע הבא.

00:33 -חברת האשראי מאסטרקארד הודיעה כי כרטיסים שהונפקו על ידי בנקים רוסים לא ייתמכו עוד על ידי החברה וכל כרטיסי מאסטרקארד שהונפקו מחוץ למדינה לא יפעלו בכספומטים רוסיים.

00:18 – חברת האשראי האמריקנית ויזה משעה את פעילותה ברוסיה.

00:15 – דיווח באתר הרוסי "איזבסטייה": מולדובה ורומניה יקימו "מסדרון ירוק" לפינוי של פליטים אוקראינים לאירופה – כך הודיעה ראשת ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה. לדבריה של ראשת הממשלה, אזרחים אוקראינים רבים שהגיעו למולדובה, יעברו למדינות אחרות.
 

י.נועה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נראה יותר הינדוס תודעה מאמיתי
המעיל לא נראה במצב של שרד משהו רציני לאחרונה
נכון לגמרי, גם אני חושבת נראה ממש מעובד.
כמה שעצוב על האוקראיניים ועצוב מאד,
הם עובדים קשה בלוחמה פסיכולוגית שהעולם ירחם עליהם(בצדק אך בהגזמה)
 

נ. ה.

משתמש מקצוען

דו רה מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

פיצוצים בחרקוב, רוסיה בתירוץ למתקפה: "אוקראינה מפתחת פצצה מלוכלכת"​

מספר הפליטים מאוקראינה צפוי לחצות היום את רף ה-1.5 מיליון. לריסה ברחה מוולנובאחה: "תעזרו לנו, אנחנו רק רוצים לחיות". חשש מאסון במריופול הנצורה והמופגזת: "לא יכולים לאסוף את הגופות מהרחובות". הקרמלין מקדם טענות חסרות בסיס נגד קייב כדי להצדיק את הפלישה: "מפתחת בחשאי נשק גרעיני בצ'רנוביל". גובר הבידוד העולמי של רוסיה: "ויזה" ו"מסטרקארד" הצטרפו לחרם​

באוקראינה נערכים הבוקר (יום א') לעוד יום ארוך של קרבות, כשברקע ההבנה האיומה שצבא רוסיה שינה טקטיקה ומתמקד כעת בהפגזות והפצצות כבדות על ערים, כולל על אזורים אזרחיים, בתקווה לשבור את רוחם של התושבים ולגרום להם להיכנע.
התקשורת האוקראינית דיווחה כי במהלך הלילה נשמעה שוב סדרת פיצוצים בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, והצבא האוקראיני מסר כי הוא מנהל כמה מבצעי הגנה בניסיון להדוף התקפות רוסיות, בין השאר במחוז דונייצק שבמזרח המדינה, בעיר סלובוז'נסקי ובעיר צ'רנייב, שם נרשם ביום חמישי ירי רוסי כבד, שבו נהרגו לפחות 47 בני אדם.
מריופול אש אזור מגורים אחרי תקיפה אוקראינה

אש בקרבות באזור מגורים במריופול. חשש מאסון הומניטרי
(צילום: Twitter @AyBurlachenko via REUTERS)
צבא חיילים חייל פרו רוסים טנק רכב משוריין באזור דונייצק אוקראינה משבר מלחמה באירופה אירופה רוסיה

משוריין של הכוחות הפרו-רוסיים באזור דונייצק, שם דווח גם היום על לחימה
(צילום: רויטרס)
חייל אוקראיני ליד כלי רכב של צבא רוסיה שנפתסו באזור חרקוב

חייל אוקראינה אם רכב צבאי רוסי שנתפס באוקראינה
(צילום: רויטרס)

מקור
 

דו רה מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

רוסיה טוענת כי פגעה והחריבה בסיס חיל אוויר אוקראיני במערב המדינה​

רוסיה טוענת כי פגעה והחריבה את בסיס חיל האוויר האוקראיני בעיר סטארוקוסטיאנטיניב, תוך שימוש בכלי נשק ארוך טווח עם דיוק גבוה.​

 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  19  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה