חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
טנקים רוסיים באוסטמול


20220305_192025.jpg
20220305_192028.jpg
20220305_192031.jpg
 

פ.נ

משתמש מקצוען

הפינוי ממריופול חודש; "חיילים החלו לספר על פשעי פוטין"​

כשבוע וחצי חלף מאז פלשה רוסיה לשטחה של אוקראינה, ובצבא האוקראיני טוענים כי מאז הפלישה איבדו הרוסים מעל 11 אלף חיילים • בחסות הפסקת אש, 200 אלף יפונו מעיר החוף מריופול (בעולם)​

 

פ.נ

משתמש מקצוען
12:40: שר החוץ יאיר לפיד הנחה את אנשי משרד החוץ וסוכנות הסיוע הלאומית להמשיך בארבעה מאמצי סיוע עיקריים: הקמת בית חולים שדה באוקראינה, העברה שוטפת של סיוע הומניטרי לפי צרכי הרשויות האוקראיניות, העברת שישה גנרטורי ענק לבית החולים של לבוב והקמת מרכזי סיוע לפליטים (יהודים ולא יהודים) במעברי הגבול שבהם מוצבים אנשי משרד החוץ, בדגש על ציוד חורף.

סמנכ"ל המחלקה הקונסולרית במשרד החוץ, אייל סיסו, חשף את נתוני יציאת אזרחי ישראל מאוקראינה: ב-3 השבועות האחרונים יצאו כ-10,200 אזרחים ישראלים מאוקראינה, מהם כ-5,700 מאז פרוץ הקרבות. על פי הערכות משרד החוץ, באוקראינה נשארו כ-2,000 אזרחים ישראלים.

12:35: הנציב העליון של האו"ם לפליטים, פיליפו גרנדי, חשף כי יותר מ -1.5 מיליון פליטים מאוקראינה חצו את הגבול למדינות השכנות ב-10 הימים האחרונים. "זהו המשבר הגדול ביותר של פליטים באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, והוא גדל במהירות", אמר גרנדי.

12:27: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הכוחות הרוסיים מתכננים להפציץ את העיר אודסה שלחוף הים השחור. "רקטות נגד אודסה? זה יהיה פשע מלחמה", אמר בנאום ששודר בטלוויזיה במדינה.



בנט וקנצלר גרמניה (צילום: רויטרס)
בנט וקנצלר גרמניה שולץ, במהלך פגישתם הלילה | צילום: רויטרס


12:00: אלבניה תשנה את השם של הרחוב שבו נמצאות שגרירויות רוסיה ואוקראינה בבירתה טירנה ל"אוקראינה החופשית", כדי לגלות סולידריות עם אוקראינה מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה, אלבניה שהיא חברת נאט"ו, הצטרפה למדינות אירופיות נוספות בהנהגת הסנקציות ובאיסור על מטוסים רוסיים לחלוף במרחב האווירי שלה.

11:53: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו במלחמה באוקראינה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA.

11:42: ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - בפעם השלישית ביממה האחרונה. השניים שוחחו לאחר פגישתו של בנט עם פוטין ולאחר פגישתו עם שולץ. "נמשיך לסייע במאמצי הגישור ככל שנתבקש", אמר בנט בישיבת הממשלה. "גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן ויש לנו את הגישה והיכולת אני רואה זאת כחובתנו המוסרית".

בתים שנפגעו לאחר תקיפה אווירית בבילה צרקווה (צילום: reuters)
נזקי ההפצצות בעיר צ'רקווה הדרומית לקייב, אתמול | צילום: reuters
11:24: שרת הפנים איילת שקד השתתפה בישיבה על היערכות הרשויות להבאת אזרחים ישראלים ובני משפחותיהם לארץ בעקבות המצב באוקראינה. השרה סקרה את תמונת המצב על כניסת האוקראינים לישראל נכון להיום, את מצב ישראל ביחס למדינות העולם ואת ההיערכות לקראת הקליטה של יהודים וזכאי חוק השבות. "מאז פרוץ המלחמה נכנסו 2,034 אוקראינים", אמרה שקד. "אנחנו במגמת עלייה. אנחנו בקצב של מעל ל-15 אלף אוקראינים שיגיעו עד סוף החודש, 90% אינם זכאי חוק השבות. כל בר דעת מבין שאי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה".

11:15: סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי חברת הגז הלאומית הרוסית Gazprom העבירה היום גז טבעי לאירופה דרך אוקראינה באותו נפח, של 109.5 מיליון מ"ק ליום כמו אתמול.


11:00: לפחות 599 בני אדם נעצרו בהפגנות נגד המלחמה ב-16 ערים ברחבי רוסיה - כך דיווחה קבוצת מעקב אחר המחאה במדינה. לפי הדיווח, עשרות אנשים נעצרו בהפגנות בעיר הנמל ולדיווסטוק שלחוף האוקיינוס השקט ובעיר אירקוטסק שבסיביר.

10:45: סגן ראש ממשלת בריטניה דומיניק ראב העריך כי הסכסוך באוקראינה יימשך חודשים ארוכים, אם לא שנים. הוא הבהיר כי המערב צריך "תוכנית אסטרטגית כוללת" כדי להבטיח את כישלונו של פוטין. "המשימה שלנו ושל בעלות בריתנו היא להבטיח שפוטין נכשל באוקראינה, וזה הולך לקחת קצת זמן - אנחנו מדברים על חודשים, אם לא שנים".
 

דו רה מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

בנט על הנסיעה לרוסיה: "חובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון"

ראש המשלה נפתלי בנט ברך בתחילתה של ישיבת הממשלה על החלטתו של ראש סבא"א לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי​

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט למסע הדילוגים שקיים אתמול למוסקבה. על פי בנט, העילה לנסיעה הייתה מוסרית, הוא קיבל לה את ברכת הדרך של כל השחקנים המדיניים, והוא מתכוון להמשיך במאמצים. ראש הממשלה לא פירט מי הם השחקנים המדוברים, ומה הייתה תגובת הבית הלבן לנסיעתו. עם זאת, מלשכתו נמסר כי עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, שוחח בנט 3 פעמים ביממה האחרונה.

"חזרתי לפני כמה שעות ממוסקבה ומברלין. נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", אמר בנט, שלא פירט האם דיבר ישירות על הפסקת אש. "כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי. יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה. מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש". לדבריו – גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון. כל עוד הנר דולק – חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול".
בנט הוסיף עוד כי ישראל נערכת לגל עלייה משמעותי. "כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם. רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל".
בנוגע לשיחות על החזרה להסכם הגרעין בווינה, אמר בנט כי "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי – ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני. עמדתנו לגבי ההסכם ידועה – חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".
 

דו רה מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה