חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

secret

משתמש סופר מקצוען
האוקראינים מתחננים למטוסי קרב, גם מאירופה וגם מארה"ב. קצב ההפלות עלול להשאיר אותם ללא מטוסי קרב תוך כמה ימים .
קנדה עדכנה שהיא לא תוכל לשלוח מטוסי קרב כי אין לה בארסנל את הציוד שהצבא האוקראיני מכיר.
ההצהרה הגיעה מראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L

רבה של קייב הגיע ל’יזדים’: “ברח משם בהוראת המוסד והשב”כ”​

הראשון לציון הגר”י יוסף הזמין לשיעורו השבועי את הרב יונתן בנימין מרקוביץ’ רבה של קייב, הגר”י יוסף סיפר כי הרב מרקוביץ’ קיבל התרעה מהשב”כ והמוסד שהצ’צ’נים עומדים לפגוע בו, צפו בדברי הרב הנמלט. מערכת המחדש
 
ב

ברוכי

אורח
5.3.2022 23:30

׳ווינט׳: בלשכת נשיא אוקראינה זלנסקי התייחסו בספקנות רבה לסיכויי ההצלחה של בנט במאמצי התיווך. אחרי השיחה בין בנט לזלנסקי אמר מזכיר העיתונות סרגיי ניקיפירוב כי זלנסקי לא שמע מבנט שום דבר חדש שעשוי לשנות את המצב.
 

בעזרת ה'

משתמש פעיל
דניס קירייב , חבר משלחת המו"מ האוקראינית . התגלה כמרגל ומשת"פ עם המודיעין הרוסי . הוא חוסל במבצע חשאי יחד עם 2 סוכנים נוספים .
ראוי לציין שאוקראינה מקבל אין ספור חומר ותמיכה מודיעינית מהמערב בימים אלו.
file.php
 

קוויק

משתמש מקצוען

חניבעל

משתמש פעיל
חיל האויר .
זלנסקי דרש בימים האחרונים מנאט"ו להכריז על אוקראינה כשטח אסור לטיסה . מה שברור היה שלא יקרה. אלא שמטרתו של זלנסקי מתבררת , והיא הפעלת לחץ על המערב לספק לו מטוסי קרב לאחר ששני שליש מהם הושמדו .
בשבוע שעבר דווח על עשרות מטוסים שיסופקו ע"י מדינות מזרח אירופה לאוקראינה, אלא שעד כה לא קרה דבר. האמריקאים מצדם טוענים שאין להם טעם לספק מטוסים מאחר שלאוקראינים יקח זמן רב ללמוד את דרך הפעלתם. אלא שכעת מתברר שהמטרה של זלנסקי היא לעסקה סיבובית שבמסגרתה יועברו מטוסים סובייטים מפולין לאוקראינה ותמורתם תקבל פולין מטוסי f16 אמריקאים .
 

B&B

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
זאב גרשוני
חברת ויזה הודיעה כי היא מפסיקה את כל הפעילות ברוסיה. כל הכרטיסים שהונפקו ברוסיה לא יפעלו יותר מחוץ למדינה וכל הכרטיסים שהונפקו מחוץ לרוסיה לא יפעלו יותר בתוך רוסיה
ג׳ באדר ב׳ תשפ״ב
בשעה: 00:19
זאב גרשוני
העיתון NYT: בכירים בארה”ב בדרך לוונצואלה, לביקור של הדרג הגבוה ביותר של בכירים אמריקנים מזה שנים, כדי להיפגש עם ממשלתו של הנשיא מדורו ברצון לנסות ולנתק את היחסים בינה לבין רוסיה
ג׳ באדר ב׳ תשפ״ב
בשעה: 00:14
זאב גרשוני
שני בירנבוים: דיווח באתר הרוסי “איזבסטייה”: מולדובה ורומניה יקימו “מסדרון ירוק” לפינוי של פליטים אוקראינים לאירופה – כך הודיעה ראשת ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה. לדבריה של ראשת הממשלה, אזרחים אוקראינים רבים שהגיעו למולדובה, יעברו למדינות אחרות
 

נעמי ו.

משתמש רשום

סרט מלחמה: יחידת חיסול רוסית מול מצלמת העיתונאים • צפו​

 

נ. ה.

משתמש מקצוען

סרט מלחמה: יחידת חיסול רוסית מול מצלמת העיתונאים • צפו​

מצורף:

 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

סרט מלחמה: יחידת חיסול רוסית מול מצלמת העיתונאים • צפו​

חברי צוות "סקיי ניוז" שהגיעו לסקר את הפגזת שיירת הטנקים הרוסית, נקלעו למארב של אחת מחוליות החיסול הרוסיות שהסתננו לאוקראינה • "היינו בהלם שנשארו בחיים, כבר התחלתי לתהות אם המוות שלי יהיה כואב כל כך", שחזר


רשת "סקיי ניוז" מפרסמת תיעוד דרמטי מאש כבדה שנפתחה לעבר צוות עיתונאים שלה, באזור העיר בוטצ'ה הסמוכה לקייב, על ידי חוליית חיסול רוסית. באחרונה דווח על מאות מחסלים שהסתננו לאוקראינה, בין היתר כדי לחסל את הנשיא זלנסקי. מתברר שהם פוגעים גם בעיתונאים.

העיתונאי הראשי של הרשת באוקראינה, סטיוארט רמזי, נפגע מהירי בחלקו התחתון של גבו, והצלם ריצ'י מוקלר ספג שני קליעים באפוד המגן שלו. כל חמשת אנשי הצוות חולצו, וכבר הועברו לבריטניה.

אחד העיתונאים סיפר, "יצאנו בזהירות לעיר בוצ'ה, שם הושמדה שיירה רוסית על-ידי הצבא האוקראיני. אנשי קשר מהימנים אמרו לנו שיש שקט בעיירה והבטיחו להראות לנו את השיירה ולספר לנו על מה שקרה".

בשלב זה הם נקלעו למארב. "נסענו בדאגה בכביש ההרוס ומשום מקום שמענו פיצוץ קטן. ראיתי משהו פגע במכונית והצמיג התפוצץ. התגלגלנו עד לעצירה, ואז העולם שלנו התהפך ברגע".

רמזי סיפר, "זה היה מקצועי, הקליעים המשיכו לפגוע במכונית – הם לא פספסו". הוא שחזר: "ידענו שעלינו לצאת מהרכב כדי לשרוד, אבל האש שנכנסה פנימה הייתה חזקה מדי. תהיתי באותו הרגע אם המוות שלי עומד להיות כואב כל כך". הכתב, שנפגע בגבו התחתון, סיפר: "מה שהכי הדהים אותי היה שזה לא כאב כל כך. זה היה כמו לקבל אגרוף".

למרות שחולץ בסופו של דבר, רמזי סיכם את עדותו בנימה פסימית למדי: "היה לנו מזל. אבל אלפי אוקראינים נהרגים, ומשפחות נפגעות על ידי יחידות החיסול הרוסיות כמונו. המלחמה הזו הולכת להיות גרועה יותר מיום ליום".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שיבח את העיתונאים על פועלם: "מדהים לצפות באומץ של העיתונאים הללו, ששמים עצמם במצבים מסוכנים ומבעיתים. הם מסכנים את חייהם כדי שהאמת תיאמר. חופש התקשורת לא יאוים על ידי פעולות אלימות ברבריות וחסרות הבחנה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  14  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה