חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 47 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אני סבור שישנם מספיק אנשים שרוצים להתעדכן בכדי להצדיק החזקת אשכול זה פתוח.
ג"א אני מצטרף להנ''ל,
בעבר בכל תקופה שכזו הייתי צריך לפתוח סינון.
והפעם ברוך השם יש כמה ניקים שכל אחד מביא ממקורות אחרים, וזה מכסה את כל הצרכים שלי.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
הרוסים וטענים שהשמידו 279 טנקים מתוך 2596 שיש לאוקראינים
זה אומר שנשר לאוקראינים רק 517
וזה לא הגיוני
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
@הכלבויניק
אני חושב שאין טעם בהפסקת אשכולות דיווחים אלו.
זה המקום היחיד שעוד נותר לבעלי סינונים להתעדכן בנושא זה.
אני סבור שישנם מספיק אנשים שרוצים להתעדכן בכדי להצדיק החזקת אשכול זה פתוח.
לא נפתח כאן דיון ע"ז.
אני מבין ויודע את הצורך הרב, לכן זה היה קיים עד היום.
בפועל זה לא יכול להמשיך כשגרה, מה לעשות?! פרוג אינו אתר חדשות.
ככל שמדובר באשכולות זמניים במקרי חירום, ניתן לאפשר זאת. חדשות כשגרה אינן מקובלות בפרוג. בכל מקרה זו אינה החלטה שלי, אני דווקא פעלתי שיתקיים עד היום.
 

משרדי

משתמש פעיל
לא נפתח כאן דיון ע"ז.
אני מבין וידע את הצורך הרב, לכן היה קיים עד היום.
בפועל זה לא יכול להמשיך כשגרה, מה לעשות?! פרוג אינו אתר חדשות.
ככל שמדובר באשכולות זמניים במקרי חירום, ניתן לאפשר זאת. חדשות כשגרה אינן מקובלות בפרוג. בכל מקרה זו אינה החלטה שלי, אני דווקא פעלתי שיתקיים עד היום.
רק בכדי לדעת מראש, האם מבחינת ההנהלה האשכולות הללו תם זמנם בפלטפורמה זו?
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
@הכלבויניק
אני חושב שאין טעם בהפסקת אשכולות דיווחים אלו.
זה המקום היחיד שעוד נותר לבעלי סינונים להתעדכן בנושא זה.
אני סבור שישנם מספיק אנשים שרוצים להתעדכן בכדי להצדיק החזקת אשכול זה פתוח.
איפה רשום הודעה על הפסקת האשכול? לא ראיתי משהו כזה
צואי ממש חבל! כמו רבים גם אותי האשכול הזה שימש נאמנה
במיוחד כשאין לי מקור אחר להתעדכן בו עליו
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
הוקם גשר זמני המפגיש את הערים אירפין, בוצ'ה, הוסטמל, וארזעל וקייב.
file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
מתנדב קנדי שנלחם בחרקוב נגד רוסיה כותב על שיירה ארוכה שחוסלה עם 2,000 חיילים, ויחידות ציוד רבות.
ייתכן שזה מה שצבא אוקראינה התכוון לגבי העלייה במספר ההרוגים של חיילים רוסים.
file.php
אושר על ידי מספר מקורות חדשות כוחות אוקראינים ליד אזור דונייצק השמידו שיירה ארוכה שעשתה את הדרך לתקוף את האזור.
 

כשרוני

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

דיווח באוקראינה: הצבא הרוסי תקף בנשק כימי​

באוקראינה טוענים כי כוחות רוסים תקפו בחומר כימי חיילים ואזרחים. החומר הוטל באמצעות מל"ט. מי שנחשף לחומר מתקשה לנשום וסובל מתופעות פיזיולוגיות קשות נוספות​


292e3008a240be978cb9.jpg
אילוסטרציה | צילום: pixabay
כוחות הצבא האוקראיני הנלחמים בצבא הרוסי במריופול טוענים בשעות האחרונות על תקיפה לכאורה של הצבא הרוסי באמצעות נשק כימי, שהוטל באמצעות מל"ט על עמדות הצבא האוקראיני ועל אזרחים.
לפי הדיווחים שעדיין צריכים להילקח בעירבון מוגבל, כיוון שעדיין לא קיבלו אישור ממקור עיתונאי אמין, מדובר בחומר מסוג סארין, ומי שנחשפו אליו מתקשים לנשום וסובלים מתופעות פיזיולוגיות קשות נוספות.

נתונים סטטיסטיים של העיר מריופול נכון ל-28 במרץ, שפורסמו על ידי הרשויות, חושפים את הזוועות שמבצעים הרוסים. העיר שנמצאת תחת מצור מה-1 במרץ. איבדה כמעט 5,000 תושבים, כולל כ-210 ילדים. בנוסף, 150,000 בני אדם פונו מהעיר, וכ-170,000 נותרו במצור. 2340 (90%) ממבני העיר ניזוקו.
בחדרי חרדים
 

כשרוני

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

פוטין לא עוצר: משגר אזהרה לשתי מדינות נוספות​

רוסיה פרסמה אזהרה חדשה מפני הצטרפות של פינלנד ושוודיה לנאט"ו. ראש ממשלת פינלנד לשעבר אמר כי מדינתו צפויה להגיש בקשה עד יוני. מחוקקים שוודים גם בוחנים הצעה לחברות למרות מעמד ניטרלי​


b3a94c9737de0fc28dac.jpg
כוח צבאי של נאט"ו: אילוסטרציה | צילום: Pixabay

שבדיה מתלבטת בימים אלה אם להגיש בקשה לחברות בנאט"ו לאור איומי רוסיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר היום (שני) לכתבים כי הצטרפות אפשרית של שוודיה ופינלנד לברית הצבאית של נאט"ו לא תשפר את המצב באירופה. "אמרנו שוב ושוב שהברית נותרה כלי המכוון לעימות והתרחבות נוספת לא תביא יציבות ליבשת אירופה", אמר פסקוב.
דברי רוסיה מגיעים מספר ימים לאחר שראש ממשלת פינלנד לשעבר, אלכסנדר סטאב, אמר כי מדינתו עשויה להגיש בקשה רשמית להצטרף לגוש הביטחון "תוך שבועות" למרות שהמחוקק במוסקבה, ולדימיר דז'בארוב, הזהיר כי המשמעות היא "הרס המדינה".
בינתיים, מפלגת השלטון של שבדיה החלה רשמית לדון באפשרות להגיש היום הצעה לחברות, מהלך שיסמן על היפוך תפקידים מוחלט במדיניות של הממלכה הסקנדינבית שנשארה ניטרלית מבחינה צבאית במשך עשרות שנים. בשוודיה ישנם קולות שחוששים מהצטרפות. כדי לא להרגיז את פוטין.
פינלנד, לה גבול ארוך עם רוסיה, עם זכרונות מרים כשהצבא האדום פלש לפינלנד ב-1939, מעולם לא הייתה חברה בברית ההגנה, והעדיפה במקום זאת לחזק את ההגנה שלה. אבל מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר, סקרי דעת קהל שהוזמנו על ידי כלי תקשורת פיניים הראו פניית פרסה מהירה בדעת הקהל, כאשר הרוב מצדד כעת בהצטרפות.
אלכסנדר סטאב, שעמד בראש ממשלת פינלנד ב-2014 וב-2015, אמר בשבוע שעבר שהמדינה יכולה להחליט להצטרף לברית הצבאית כבר במאי. הוא אמר: "בתחילת המלחמה אמרתי שהתוקפנות של פוטין תניע את פינלנד ושבדיה להגיש בקשה להצטרפות לנאט"ו. אמרתי שזה לא עניין של ימים או שבועות, אלא חודשים".
דבריו של סטאב הגיעו יום אחד בלבד לאחר שהמחוקק הרוסי ולדימיר דז'בארוב אמר כי לא סביר ש"הפינים עצמם יחתמו על כרטיס להשמדת ארצם", ואיים על פלישה דומה כפי שרוסיה פלשה לאוקראינה, שנבעה בין השאר בשל רצונה להצטרף לנאט"ו. בשוודיה, המרכז-שמאל הסוציאל-דמוקרטים השולטים במדינה. התנגדו היסטורית לחברות בנאט"ו, אך המלחמה שנמשכת יותר משישה שבועות באוקראינה הצית מחדש את הדיון בשוודיה.
המפלגה, בראשות ראש ממשלת שבדיה, מגדלנה אנדרסון, החלה היום לדון באפשרות להצטרף לנאט"ו, כשהנושא צפוי להיות במרכז קמפיין הבחירות לפרלמנט המתוכננות ל-11 בספטמבר.
בחדרי חרדים
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
@29-3-1024x835.jpg

יומן מלחמה: זלנסקי – "עשרות אלפים נהרגו במריופול, קברי אחים בכל פינה"​

משרד ההגנה הרוסי: "השמדנו מערכות טילים שנתרמו לאוקראינה" • גורמים באוקראינה אמרו כי קבר עם עשרות גופות של אזרחים נמצא בסוף השבוע בכפר בוזובה שליד קייב, לאחר שהכוחות הרוסיים נסוגו מהאזור • היום ה-47 למלחמה

02:49 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה לאזרחי המדינה ואמר להם להתכונן לכך שרוסיה תבצע "מבצעים גדולים עוד יותר במזרח המדינה שלנו". עוד הוסיף זלנסקי כי "הם יכולים להשתמש אפילו יותר טילים נגדנו, אפילו יותר פצצות אוויר".
07:25 – רמזן קדירוב, נשיא הממשלה הפדרלית של צ'צ'ניה, אמר כי רוסיה מתכננת התקפה על מריופול, קייב וערי מפתח אחרות. "תהיה מתקפה", אמר קדירוב, "לא רק על מריופול, אלא גם על מקומות אחרים. תחילה נשחרר את לוהנסק ודונייצק, ואז נכבוש את קייב ואת שאר הערים".
07:55 – גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי קבר עם עשרות גופות של אזרחים נמצא בסוף השבוע בכפר בוזובה שליד קייב, לאחר שהכוחות הרוסיים נסוגו מהאזור. הכפר נמצא 20 קילומטרים דרומית-מערבית לבוצ'ה, שם נמצאו עשרות אזרחים הרוגים לאחר שהכוחות הרוסיים נסוגו.
09:54 – ב"טיימס" הבריטי דווח הבוקר כי שוודיה ופינלנד צפויות לבקש להצטרף לנאט"ו כבר בקיץ הקרוב, כך לפי גורמים רשמיים בממשל האמריקני, שאמרו כי הצטרפות שתי המדינות הנורדיות לארגון האמנה הצפון-אטלנטית הייתה "נושא לשיחה ומפגשים מרובים" בין שרי החוץ של הברית בשבוע שעבר.
@28-3-1024x683.jpg

צילום: משרד ההגנה של אוקראינה
10:43 – שר החוץ של אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, אמר כי "טוב יהיה לומר לפוטין פנים אל פנים כי הפסיד במלחמה". הוא אמר את הדברים על רקע ביקורו של קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר, במוסקבה כדי להיפגש עם נשיא רוסיה. ניהאמר הוא המנהיג הראשון מהאיחוד האירופי להיפגש עם פוטין מאז הפלישה לאוקראינה.
10:46 – משרד ההגנה הרוסי אמר כי רוסיה השמידה טילי S-300 שסופקו לאוקראינה על ידי מדינה אירופית אחרת.
11:47 – שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה צייץ בחשבון הטוויטר שלו והזהיר את הפוליטיקאים המערביים שהם עשויים להיות נתונים לקמפיינים של דיסאינפורמציה מרוסיה, בעקבות הטלת הסנקציות ואספקת נשק לאוקראינה.
11:53 – ז'וזפ בורל, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, נשאל בפגישת שרי החוץ האירופיים בבריסל אם האיחוד מוכן לשקול אמברגו על הנפט הרוסי בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה, ואמר כי "הסנקציות הן תמיד אופציה". בורל הוסיף כי "השרים ידונו מהם הצעדים הנוספים".
12:12 – עשרות אלפי אנשים ככל הנראה נהרגו במתקפה הרוסית על העיר מריופול בדרום מזרח המדינה, אמר נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי. הנשיא נאם בפני הפרלמנט הקוראיני וביקש סיוע צבאי.
12:25 – הכוחות הבדלניים בדונייצק שבמזרח אוקראינה הגבירו את הלחימה נגד הכוחות האוקראינים, כך על פי ראש המחוז הבדלני, שצוטט בסוכנות הידיעות RIA. "המבצע יוגבר", כך אמר דניס פושילין.
13:08 – הקרמלין אמר כי כניסה של שבדיה ושל פינלנד לנאט"ו לא תביא יציבות לאזור. "אמרנו שוב ושוב כי הברית היא כלי שנועד לשימוש בעימות, והרחבה עתידית שלו לא תביא יציבות ליבשת אירופה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לעיתונאים.
14:25 – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי לא תהיה הפסקה בפעילות הצבאית הרוסית באוקראינה לפני הסבב הבא של שיחות. בתוך כך קנדה הטילה מגבלות על 33 גופים רוסיים במגזר ההגנה.
17:12 – ארצות הברית הטילה סנקציות על שבעה אנשים וחברה אחת מאזור הבלקן, כך נכתב באתר משרד האוצר האמריקאי. קרואטיה הורתה 24 אנשי צוות בשגרירות הרוסית לעזוב את המדינה.
17:51 – קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר, התייחס לפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה והבהיר כי הפגישה "לא הייתה ידידותית". לדבריו, הדיון עם הנשיא הרוסי היה מאוד ישיר, פתוח וקשה אך היה הכרחי בחיפוש אחר סוף למלחמה באוקראינה.
18:45 – נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש ממשלת הודו על הצורך לדבוק בסנקציות על הנפט הרוסי.
@27-2-1024x683.jpg

צילום: משרד ההגנה של אוקראינה
19:45 – ראש העיר מריופול ואדים בויצ'נקו אמר כי יותר מ-10,000 אזרחים אוקראינים מתו מאז שהחל המצור הרוסי על העיר. בשיחה עם סוכנות הידיעות AP הוסיף כי "גופות מכסות את הרחובות", וכי כוחות רוסיים הביאו משרפות ניידות לעיר כדי להיפטר מהגופות. במריופול נותרו עשרות אלפי תושבים בתנאים ירודים, הכוללים בין היתר מחסור חמור במזון, מים וחשמל. לפני כשבועיים דיווחה לשכתו של ראש העיר על כ-5,000 בני אדם שנהרגו בעיר.
20:16 – רוסיה מקרבת את כוחותיה לקווי החזית באזור לוהנסק באוקראינה – כך אמר סריי גאידאי, מושל החבל. לדבריו, מהלך זה נראה כהיערכות למתקפה חדשה של צבא רוסיה במדינה.
21:12 – נשיא צרפת עמנואל מקרון: "מוכן להגיע לקייב רק במקרה שהביקור יעזור לפתרון המשבר הנוכחי".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  24  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה