חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 47 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • פרוג אינו אתר חדשות! אשכולות חירום כגון זה נפתחים באישור בלבד, בתנאים מיוחדים.
    ומאפשרים להתעדכן עדכוני חירום מבלי להיכנס לדיונים בנושאי אקטואליה.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

בטחון

משתמש פעיל

NYT: רוסיה תסתמך על לוחמים סורים וזרים אם יתחדשו הקרבות באוקראינה​

11/04/2022

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי רוסיה מכינה לוחמים זרים , וביניהם סורים , למקרה ויתחדשו הקרבות במזרח אוקראינה .
ה"ניו יורק טיימס" ציטט גורמים צבאיים מערביים שאמרו כי רוסיה מתחילה להתמודד עם קשיים גדולים בארגון מחדש של כוחותיה והכשרתם מחדש לקראת חידוש התקפותיה על מזרח אוקראינה .
הם הוסיפו כי הכוחות הרוסיים הסיגו כארבעים אלף חיילים מיחידות שהיו פרוסות ליד בירת אוקראינה "קייב" והעיר "צ'רינגיב" במזרח המדינה, והביאו לאזור לוחמים זרים, כולל מאות לוחמים סורים .
לדברי מומחים, רוסיה תפעל בשלב הבא להרכיב יחידות קרביות של שכירי חרב זרים, בעיקר סורים וצ'צ'נים, ומחברות אבטחה רוסיות פרטיות, כדי לצמצם את אבדות הצבא שלה.
הצבא הרוסי דיבר על הגעתן של קבוצות לוחמים חדשות מסוריה , המונה כ-300 שכירי חרב, שמוסקבה מאמנת כרגע, כדי להטילם למלחמה כאשר תתחדש.
רוסיה ניצלה את המצב הכלכלי הקשה באזורים שבשליטת הנשיא אסד כדי לערוך כמה סבבי גיוס לוחמים סורים למלחמה באוקראינה , בתמורה למשכורות אטרקטיביות ופיצויים, שגרמו למתנדבים רבים להתגייס למשימה.
הניו יורק טיימס: רוסיה תסתמך על לוחמים סורים וזרים בקרב הבא באוקראינה
קרדיט: אלדוראר
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
עמית ולדמן: רוסיה צפויה להמשיך בתקיפות על תשתיות התחבורה "כדי לשבש את אספקת הסחורות לאזורי הלחימה", כך נמסר בדו"ח המבצעי האחרון של המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה, שטען כי "ייתכן" שכוחות רוסים יבצעו "פרובוקציות" באזור טרנסניסטריה במולדובה "כדי להאשים את אוקראינה בתוקפנות נגד מדינה שכנה"
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען
עמית ולדמן: בנאום הלילי שלו לאומה האשים נשיא אוקראינה זלנסקי את רוסיה בכך ש"איבדה את הקשר עם המציאות עד כדי כך שהם מאשימים אותנו בביצוע מה שכוחות רוסיים עשו ללא שום ספק - הם אומרים על הרציחות בבוצ'ה שזה לא הם, אלא לכאורה אנחנו, למרות שברור לכולם שאנשים נהרגו בזמן שהצבא הרוסי שלט בעיר"
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

המפקד שהחריב את סוריה יפקד על הלחימה באוקראינה​

פוטין מנסה לנצח בכל מחיר וממנה את הגנרל ששיטח ערים בסוריה, שם נלחמו כוחות הנשיא מול מורדים | הגנרל שמונה היה זה שפיקד על שדה הקרב בסוריה, והוא נחשב לאחד האכזריים ביותר​


4d651c6975e6914e65d9.jpg
צבא רוסיה | צילום: משרד ההגנה הרוסי
רוסיה מינתה מפקד חדש שיפקח על מלחמתה באוקראינה, גורם אמריקאי שוחח עם סוכנות הידיעות AP, ואמר כי רוסיה מינתה את אחד מקציני הצבא המנוסים ביותר שלה, גנרל אלכסנדר דבורניקוב, בן ה-60, אשר לו רקורד של אכזריות נגד אזרחים בסוריה והוא "ככל הנראה אחד האהובים על פוטין".
"מה שאנחנו יודעים זה שהוא זה שהורה על רבות מהתקיפות האוויריות והוא מואשם בכך שהזמין הרבה מהתקיפות האוויריות על בנייני מגורים בסוריה, על בתי חולים, הוא הואשם בזוועות, ובביצוע מדיניות האדמה החרוכה של רוסיה". אמר מקור ל-NBC. "זה באמת ממלא חלל ריק, כי ככל הנראה לרוסיה היה חסר מפקד מרכזי בשדה הקרב", הוסיף המקור "וזה בא כשהשינוי הזה מתמקד במזרח המדינה שם נלחמת רוסיה בעוצמה מול אוקראינה.
גנרל אלכסנדר דבורניקוב, היה המפקד הכללי של המלחמה, במטרה להביא לאחידות הפיקוד ותיאום בין כלל הגורמים והמערכות, דבר שרוסיה נכשלה בו.
דבורניקוב, היה המפקד הראשון של הרוסים בסוריה, מאז ספטמבר 2015 ועד אמצע 2016, ונחשב לאיש שהוביל את המצור על העיר חאלב בסוריה, שהוחרבה לחלוטין, ספגה אבדות עצומות ונפלה לידי המשטר הסורי בדצמבר 2016.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

הרשויות הורו לעשרות אלפי משפחות ממזרח אוקראינה להימלט​

עשרות אלפי אזרחים נסים על נפשם במזרח אוקראינה, לקראת מתקפה חדשה גדולה. המושל נתן הוראה למשפחות נואשות לנטוש את בתיהם​


c57c77a2ea3c92d537a9.jpg
פליטים מאוקראינה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90
אזעקות נשמעו אתמול (ראשון) בעיר לוהנסק במזרח אוקראינה, העיר שמופגזת על ידי הרוסים. המושל, סריי גאידאי, נתן הוראה למשפחות לנטוש את בתיהם. גאידאי אמר שכ-30% מ-400,000 תושבי האזור נשארו בערים ובכפרים באזור למרות שהתבקשו לעזוב. "רוסיה צוברת כוחות להתקפה ואנחנו רואים שמספר ההפגזות גדל", הזהיר.
המודיעין הבריטי פרסם כי הפעולות הרוסיות מתמקדות בחלקים הדרום-מזרחיים של המדינה, ומכוונות לדונבאס, מריופול ומיקולייב. ערים ששוכנות במזרח אוקראינה.
משלחת אוקראינית הזהירה השבוע גורמים אמריקאים בוושינגטון כי "חבילות הסיוע הביטחוני אינן מגיעות מהר מספיק למדינה הנצורה". אוקראינה מנסה למלא את המחסנים שלה עם נשק על רקע המודיעין של המערב כי הקרמלין מתכנן בקרוב שוב מערכה צבאית.
אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, אמרה לרשת CNN כי האיחוד האירופי "חייב לעשות יותר למען אוקראינה בזמן שהיא נלחמת ברוסיה, כולל אספקה צבאית ואפשרות הטלת סנקציות נוספות".
"אנחנו חייבים לספק נשק, נשק כדי שהעם האוקראיני יוכל להגן על עצמו. זה ממש דחוף עכשיו. הרבה נעשה אבל צריך לעשות יותר. אנחנו צריכים לתמוך בפליטים באוקראינה, אבל גם חשוב מאוד שאנחנו צריכים תמכו כלכלית באוקראינה", אמרה.
פון דר ליין ביקרה בבוצ'ה בשבוע שעבר כדי לחזות בתוצאות הפלישה של רוסיה ממקור ראשון.
 

אחינו כל בית ישראל

משתמש מקצוען

241854595_3041300282779374_6419381036659800009_n-1-1024x683.jpg

הרוסים נערכים לקרב מחודש; ההערכה: המתקפה תתבצע בתוך מספר ימים

אחרי שהרוסים הסיגו כוחות ממספר אזורים באוקראינה בהם ספגו נזקים כבדים – ההערכה המודיעינית במערב היא שהצבא הרוסי יתקוף בתוך מספר ימים • המתקפה תתמקד במזרח אוקראינה שם שולטים הבדלנים הפרו-רוסים כבר במשך שנים


המלחמה באוקראינה עדיין לא הסתיימה – ולפי דיווח היום (ראשון) ב'AP', צבאות רוסיה ואוקראינה נערכות לחידוש הלחימה העזה במזרח אוקראינה, אחרי שהרוסים הסיגו כוחות כדי לארגן מחדש את הצבא שלהם שספג אבידות כבדות מהאוקראינים. לפי צילומי לוויין, האוקראינים התחילו לבצע חפירות באזורים בהם נראה להם שהלחימה תתחדש.
לפי ההערכה של גורמי מודיעין במערב, המתקפה המחודשת והעוצמתית שמתכננים הרוסים במזרח אוקראינה יכולה להתחיל כבר בתוך מספר ימים – אם כי לא בטוח שההתארגנות מחדש תעזור לרוסים לכבוש מחדש שטחים באוקראינה, אחרי שההפסד לכיבוש קייב נהפך למפלה מוחצת בערים נוספות.
משרד ההגנה הבריטי עדכן היום כי בעקבות האבידות של צבא רוסיה באוקראינה, הוא החל לגייס חיילים שהתשחררו כבר לפני עשור, בשנת 2012. עוד עדכנו במשרד ההגנה הבריטי, כי אוקראינה ריכזה עשרות אלפים של חיילים עד כה במזרח – שם כאמור הרוסים מתכננים לבצע התקפה עוצמתית מחודשת.
הסיבה להתמקדות הרוסית במזרח אוקראינה היא בגלל חבל דונבאס שממוקם באזור. בדונבאס שולטים הבדלנים הפרו-רוסיים כבר מאז שנת 2014, אזור שברובו דובר רוסית. במידה והרוסים יצליחו בתוכנית שלהם לכיבוש חבל דונבאס כולו ולא רק אזורים משם – אוקראינה תאבד שטח עצום מגודלה המקורי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

אותן האשמות כמו באוקראינה: לטביה על הכוונת של פוטין​

משטרו של פוטין מיתג את לטביה כמדינה "ניאו-נאצית", מה שמזכיר אח איומי מוסקבה על אוקראינה לאחר שלטביה הפכה את ה-9 במאי ליום זיכרון לקורבנות התוקפנות הרוסית באוקראינה, ביום הזה ניצחו הרוסים רשמית את גרמניה הנאצית​


c2e3a8403a0197141466.jpg
ריגה, לטביה | צילום: Pixabay

הקרמלין כינה את לטביה מדינה "ניאו-נאצית", מה שמזכיר את דברי פוטין על אוקראינה רגע לפני הפלישה לשם ב-24 לפברואר. אז פוטין אמר כי באוקראינה יש ניאו נאצים וכי הוא החליט למגר אותם. אך נראה כי הפעם גם לטביה הרגיזה את פוטין.
לטביה העבירה הצעת חוק לציון 9 במאי כיום להנצחת קורבנות המלחמה האוקראינית. 9 במאי הוא אותו היום שבו מקיימת רוסיה את יום הניצחון השנתי בכיכר האדומה במוסקבה על גרמניה הנאצית.
משרד החוץ הרוסי כינה את יום ההנצחה של לטביה כ"חילול השם". חברי פרלמנט לטביים העבירו את החקיקה כדי למשוך תשומת לב ל"תוקפנות הצבאית של רוסיה". דגלי הלאום של לטביה יונפו לצד דגלי אוקראינה בכל בית מגורים ובנייני ממשלה.
על פי כלי תקשורת בתמיכת הקרמלין, דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, כינתה את ההחלטה "ניסיון להשפיל את הקהילה דוברת הרוסית המתגוררת בלטביה, אשר מוקירה את זכר מעלליהם של גיבורים אנטי-פשיסטים".
היא הוסיפה: "ההחלטה המכוערת של חברי הפרלמנט הלטביים נתונה לגינוי חריף מצד כל הכוחות ההגיוניים לא רק ברוסיה, אלא בכל העולם, יחד עם זאת, מעשה החקיקה הזה אינו מפתיע, שכן המשטר השלטוני בלטביה ידוע זה מכבר בהעדפותיו הניאו-נאציות ובניסיונותיו לטייח את הזוועות של עושי גרמניה הנאצית".
בינתיים, הנשיא ולדימיר פוטין מקווה לנצח בשדה הקרב במזרח אוקראינה במהלך החודש הנוכחי כדי שיוכל לחגוג זאת במצעד יום הניצחון השנתי של רוסיה במוסקבה. גורמים רשמיים אמרו כי פוטין כביכול רוצה לנופף עם ניצחון עם המצעד בכיכר האדומה ב-9 במאי. סביר להניח שפוטין חושב שניצחון בשדה הקרב באזור דונבאס במזרח אוקראינה הוא ריאלי יותר מכיוון שיותר מהאוכלוסייה האוקראינית הקיימת שם פרו-רוסית.
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
עמית ולדמן: בנאום הלילי שלו לאומה האשים נשיא אוקראינה זלנסקי את רוסיה בכך ש"איבדה את הקשר עם המציאות עד כדי כך שהם מאשימים אותנו בביצוע מה שכוחות רוסיים עשו ללא שום ספק - הם אומרים על הרציחות בבוצ'ה שזה לא הם, אלא לכאורה אנחנו, למרות שברור לכולם שאנשים נהרגו בזמן שהצבא הרוסי שלט בעיר"
.
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
עמית ולדמן: רוסיה צפויה להמשיך בתקיפות על תשתיות התחבורה "כדי לשבש את אספקת הסחורות לאזורי הלחימה", כך נמסר בדו"ח המבצעי האחרון של המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה, שטען כי "ייתכן" שכוחות רוסים יבצעו "פרובוקציות" באזור טרנסניסטריה במולדובה "כדי להאשים את אוקראינה בתוקפנות נגד מדינה שכנה"
.
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
קייב: הרוסים איבדו 19,500 חיילים, 154 מטוסים, 137 מסוקים ו-725 טנקים

דובר משרד ההגנה הרוסי אמר שמתחילת הלחימה הושמדו 441 מל"טים ו-2,079 טנקים של צבא אוקראינה. עוד טען הדובר כי הצבא הרוסי השמיד מערכת נ"מ מסוג S-300 שהועברה לאוקראינים מאירופה.

נורווגיה תאריך עד לחודש אוגוסט את פריסת 200 חייליה בליטא - כך לפי הודעת משרד ההגנה של נורווגיה

נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום וידאו בפני הפרלמנט של דרום קוריאה: "מריופול הושמדה, יש עשרות אלפי הרוגים - למרות זאת, הרוסים לא מפסיקים את המתקפה שלהם"

בקרמלין מגיבים על הכוונה לצרף את פינלנד ושוודיה לנאט"ו: "לא יוביל ליציבות באירופה"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה