חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 42 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • פרוג אינו אתר חדשות! אשכולות חירום כגון זה נפתחים באישור בלבד, בתנאים מיוחדים.
    ומאפשרים להתעדכן עדכוני חירום מבלי להיכנס לדיונים בנושאי אקטואליה.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

בטחון

משתמש פעיל

הוכחות לפשעי המלחמה בבוצ'ה – במערב מגיבים בעוד סנקציות • יומן מלחמה​


התחקיר שדוחה את טענות מוסקבה: החיילים הרוסים אחראים לטבח בבוצ'ה • צבא אוקראינה: רוסיה מארגנת מחדש את כוחותיה, במטרה לתקוף במזרח המדינה • זלנסקי למועצת הביטחון: "או שתדיחו את רוסיה מהאו"ם – או שתתפזרו" • היום ה-41 למלחמה – דקה אחרי דקה


'חדשות JDN' פורס בפניכם את אירועי היום החולף, היום ה-41 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.
01:09 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא חושש שבעיר בורודייאנקה ובערים נוספות שנכבשו על ידי הרוסים באוקראינה, מספר ההרוגים שימצאו בהן יהיה גדול יותר מבעיר בוצ'ה. לדבריו, בבוצ'ה עצמה נמצאו קברי אחים וגופות של לפחות 300 אזרחים, וכי על האו"ם לפתוח בחקירה נגד רוסיה על הרג אזרחי אוקראינה.
01:22 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי יקיים שיחה עם מועצת הביטחון של האו"ם ביום שלישי. זלנסקי צפוי להתייחס לחקירות רצח האזרחים במהלך המלחמה באוקראינה.
03:04 – שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה: לרוסיה לא צריך להיות מקום במועצת זכויות האדם של האו"ם: "אוקראינה תשתמש בכל מנגנוני האו"ם הזמינים כדי לאסוף ראיות ולהביא דין וחשבון על פשעי המלחמה של הרוסים", אמר.
04:01 – נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב הזהיר שרוסיה תגיב באופן פרופורציונלי לגירוש הדיפלומטים שלה ממספר מדינות מערביות. "כולם יודעים את התשובה – זה יהיה סימטרי והרסני עבור היחסים הבילטרליים. את מי המדינות האלה הענישו? קודם כל את עצמם".
06:14 – "הניו יורק טיימס" דוחה את טענות הרוסים לכך שהגופות בבוצ'ה הוצבו לאחרונה. על בסיס צילומי לוויין מתחילת חודש מארס, ובהשוואה לצילומים שפורסמו בתחילת החודש – ניתן לראות התאמה בקשר לגופות שמוטלות בצדי העיירה.
@27-1.jpg

חייל אוקראיני. צילום: משרד ההגנה
07:17 – גורם ביטחוני אמריקאי ל-CNN: ארה"ב ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל על-קולי באמצע חודש מארס, אך שמרה על שתיקה במשך שבועיים כדי לא להגביר את המתיחות מול רוסיה. לדברי הגורם, הניסוי נעשה על ידי מפציץ אסטרטגי, ששיגר את הטיל מהחוף המערבי – טס בגובה של 65 אלף רגל ולאורך 300 מיילים.
07:38 – צבא אוקראינה: רוסיה מארגנת מחדש את כוחותיה, במטרה להוציא לפועל מתקפה במזרח המדינה – במטרה להשיג שליטה על כל הטריטוריה של מחוזות דונייצק והלוהאנסק. בנוסף, במטכ"ל האוקראיני אומרים שצבא רוסיה ממשיך לחסום את העיר חארקיב, השיג שליטה מלאה על מריופול, וירה לעבר מיקולאייב תחמושת שאסורה עפ"י אמנת ז'נבה.
07:54 – שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה שוחח עם מקבילו, שר החוץ הסיני וואנג יי. השיחה, שהתבצעה לבקשתה של אוקראינה, היא הראשונה בין הדרגים הגבוהים במדינות מאז 1 במרץ, אז ביקש קולבה מבייג'ינג – שלא גינתה את הפלישה הרוסית – להשתמש בקשריה עם מוסקבה כדי לעצור את המלחמה. "מלחמות בסוף נגמרות. המפתח הוא כיצד לשקף את הכאב, לשמור על ביטחון מתמשך באירופה ולהקים מנגנון ביטחון אירופי מאוזן, יעיל ובר-קיימא. סין מוכנה לקחת חלק מעשי בנושא בצורה אובייקטיבית", אמר וואנג. שר החוץ האוקראיני השיב בטוויטר: "מודה לעמיתי הסיני על הסולידריות. שתי המדינות שותפות לרעיון שסיום המלחמה משרת אינטרסים משותפים של שלום, ביטחון תזונתי ומסחר בינלאומי".
@29.jpg

שורדים. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
08:27 – המודיעין הבריטי עדכן כי הכוחות האוקראינים השיגו שליטה מחודשת בצפון המדינה, ואילצו את הכוחות הרוסיים לסגת מאזורים סביב צ'רניהיב וצפון קייב.
09:27 – דובר הפרלמנט הרוסי אומר כי הגופות שנמצאו בעיר בוצ'ה שבאוקראינה הן :"הופעה מבוימת לקהל מערבי".
10:26 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי יתכן כי לא תתקיים כל פגישה בינו לבין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בנוסף, הבהיר כי הוא זקוק ל"שחקנים" פוליטיים שמוכנים "לכל דבר".
10:27 – Airbnb הודיעה כי השעתה את פעילותה ברוסיה ובבלארוס, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. "משתמשים ברחבי העולם לא יוכלו עוד לבצע הזמנות חדשות עבור שהייה ברוסיה או בבלארוס, ואורחים שנמצאים במדינות אלו לא יוכלו לבצע הזמנות חדשות", נמסר בהצהרה של החברה. Airbnb דיווחה לאחרונה כי היא לא יכולה לבצע עסקאות שקשורות למוסדות פיננסיים מסוימים ברוסיה, בעקבות הסנקציות הכלכליות שהטיל עליה המערב.
10:35 – השר לעניינים אירופיים בממשלת צרפת קלמן בון: האיחוד האירופי צפוי לאמץ חבילת עיצומים חדשה נגד רוסיה – אין פירוט מה תכלול. עוד ציין בון שמתקיימים דיונים על הפסקת שימוש בנפט ופחם רוסיים.
11:19 – ראש העיר קייב ויקטור קליצ'קו אמר כי 5,000 אזרחים נהרגו במריופול; 20,000 חיילים רוסים נהרגו עד כה, ללא פירוט נוסף.
@30.jpg

הריסות. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
11:31 – נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי אמר בראיון לטלוויזיה האוקראינית כי בעקבות הפלישה הרוסית, ארצו תהפוך ל"ישראל גדולה", כשהביטחון במדינה יהיה בעדיפות עלינה ב-10 השנים הקרובות. עוד אמר זלנסקי כי "המשא ומתן עם רוסיה הוא עדיין האופציה היחידה עבור אוקראינה, אם כי האפשרות לקיים שיחות כאלה מהווה כעת אתגר", על רקע גילוי גופותיהם של יותר מ-400 אזרחים מבוצ'ה ומעיירות אחרות באזור הבירה קייב. לדבריו, ייתכן שהוא ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יקיימו שיחות באופן אישי. בתוך כך, סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דיווחה כי שיחות הווידאו בין הצדדים נמשכות.
11:33 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, טען כי מאמציה של אוקאראינה לפינוי אזרחים ממריופול נתקלים בקשיים. בראיון לכלי התקשורת המקומיים, ציין כי מצבה של עיר הנמל הדרומית "מאוד קשה" והוסיף כי טורקיה הציעה תוכנית לסיוע לפינוי ההרוגים והפצועים מן העיר, אך הדבר תלוי ברצונו הטוב של הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין.
13:28 – הנציבות האירופית הציעה למדינות האיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות נגד רוסיה, הכוללות איסור ייבוא פחם, גומי, כימיקלים ומוצרים נוספים מן המדינה, בשווי של עד תשעה מיליארד אירו בשנה, כך אמר מקור באיחוד האירופי. בנוסף, הוצע לאסור ייצוא לרוסיה בשווי של עוד עשרה מיליארד אירו בשנה, לרבות מוצרי טכנולוגיה, חשמל ותחבורה.
14:19 – דנמרק ואיטליה סילקו 15 דיפלומטים רוסים ו-30 דיפלומטים בהתאמה בשל הטבח בבוצ'ה. על פי סוכנות הידיעות הממלכתית ריה נובוסטי, מוסקבה מתכוננת להגיב על המהלך.
14:42 – על פי סקר של הארגון הבינלאומי להגירה של האו"ם 7.1 מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם של המלחמה עם רוסיה.
15:21 – ממשלת ארצות הברית הגבירה את הלחץ הפיננסי על רוסיה באמצעות חסימת היכולת של האחרונה לשלם בעבור מחזיקי האג"ח הממשלתיות הרוסיות בדולרים של בנקים אמריקאיים. המהלך עלול להאיץ חדלות פירעון פוטנציאלית של רוסיה על חובותיה למשקיעים בינלאומיים. משרד האוצר האמריקאי מנע מרוסיה לשלם למחזיקי האג"ח יותר מ-600 מיליון דולר שמוחזקים בבנקים אמריקאיים. רוסיה תיאלץ לבחור בין שימוש בדולרים שנמצאים בעתודות שלה או להחמיץ את התשלומים ולהיכנס לחדלות פירעון.
@31.jpg

טנק רוסי. צילום: משמר הגבול האוקראיני
15:35 – רה"מ בנט בהתייחסות ראשונה לטבח בבוצ'ה: "אנחנו מזועזעים מהמראות הנוראיים, ואנחנו מגנים אותם בכל תוקף. התמונות קשות ביותר. הסבל של אזרחי אוקראינה הוא סבל עצום, ואנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע. גם בימים אלה שולחים מטוסים לסיוע הומניטרי למען אזרחי אוקראינה".
15:32 – מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר כי מדינות נאט"ו ידונו בשליחת נשק מתקדם לאוקראינה, כולל נשק נגד טנקים.
16:00 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "רוסיה צריכה לפקוח עין על יצוא של תוצרת חקלאית למדינות לא ידידותיות".
16:23 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הלאמה של נכסים רוסיים מחוץ לרוסיה היא חרב פיפיות".
16:50 – התביעה הכללית בשבדיה פתחה חקירה ראשונית לגבי פשעי מלחמה אפשריים באוקראינה ודחקה בעדים ליצור קשר. המטרה: להבטיח את הראיות מוקדם ככל האפשר.
17:11 – מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן: "התמונות מבוצ'ה אינן אקראיות, אלא קמפיין מכוון של הרג ועינוי". הוא הוא הוסיף כי ארצות הברית תומכת במאבק הרשויות באוקראינה לחקור את האירועים.
18:21 – ראש עיריית בוצ'ה: "כ-3,700 אזרחים היו בעיירה לאורך הכיבוש הרוסי".
17:37 – ראש ממשלת איטליה מאריו דראגי: "הנשיא פוטין, השלטונות הרוסיים, והצבא יצטרכו לתת את הדין על מעשיהם".
17:50 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם בפני מועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "מה שקורה במדינתי אלו פשעי המלחמה הנוראים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה".
@32-1024x683.jpg

מוכן לטנק הבא. צילום: משמר הגבול האוקראיני
17:58 – שר החוץ, יאיר לפיד, אמר במהלך פגישה עם שרי החוץ של יוון וקפריסין: "התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה".
18:12 – רשות המסים האמריקאית השעתה את חילופי המידע עם רשויות המס הרוסיות, נמסר ממשרד האוצר האמריקאי.
18:29 – לפחות 1,480 אזרחים נהרגו ולפחות 2,195 נפצעו באוקראינה מאז פלשה רוסיה למדינה – כך הודיעה המזכירה הכללית של האו"ם לענייני פוליטיקה ובניית שלום רוזמרי דיקרלו. עוד הוסיפה דיקרלו כי היא מאמינה שהנתונים האמיתיים גבוהים במידה ניכרת.
18:33 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפרלמנט הספרדי: "חברות ספרדיות צריכות להפסיק את פעילותן ברוסיה.
18:39 – בתוך חודש: 300 דיפלומטים רוסיים גורשו ממדינות שונות בעולם.
@33-1024x768.jpg

מזל"ט שהופל. צילום: משמר הגבול האוקראיני
19:11 – שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, תצא לאוקראינה ופולין לפקח ולבחון פעולות נוספות לחילוץ והגברת העלייה של יהודי אוקראינה הבורחים מאיזורי המלחמה.
20:07 – ארצות הברית ומדינות ה-G7 (ארגון המדינות המתועשות) יודיעו על חבילת סנקציות חדשה נגד רוסיה. בין היתר, הסנקציות יאסרו על ביצוע השקעות חדשות ברוסיה, יגבילו מוסדות פיננסיים ומפעלים בבעלות רוסית, ויתמקדו בפקידי ממשל רוסים ובני משפחותיהם.
21:19 – פורטוגל תגרש 10 אנשי צוות של שגרירות רוסיה בליסבון, כך נמסר ממשרד החוץ. עוד נמסר כי אנשי הצוות הוכרזו כאישיות בלתי רצויות וניתנו להם שבועיים לעזוב את פורטוגל.
23:13 – בבית הלבן אומרים כי "ארצות הברית חולקת תסכול מכך שרוסיה היא חלק ממועצת הביטחון של האו"ם, אמנם אנו לא רואים את העניין הזה משתנה".
@28-1.jpg

בניין מופצץ. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
הכוחות הרוסיים המשיכו להתמקם כדי להמשיך את פלישתם במזרח ובדרום אוקראינה, לאחר שנטשו את המתקפה על קייב. הם השלימו במידה רבה את נסיגתם מאזור קייב ולפי הדיווחים הם מפרסים מחדש חלק מהכוחות הקרביים שנסוגו מבלארוס לרוסיה. כוחות אוקראינים נעים להחזיר את השליטה על חלקים מגבול המדינה בצ'רניהיב, לאחר שכבר עשו זאת במחוזות קייב וז'יטומיר. כוחות רוסים נסוגים לכיוון רוסיה גם לאורך ציר סומי, אך עדיין לא ברור אם בכוונתם לסגת כל הדרך חזרה לגבול או שינסו להחזיק כמה עמדות קדימה בציר סומי.

רוסיה עדיין לא התחייבה לכוחות שנסוגו מקרב קייב בחזרה ללחימה במזרח אוקראינה. תגבורת רוסית שממשיכה בנסיעה לדרום מזרח מאיזיום לכיוון סלובאנסק היא מיחידות של יחידות טנקים של המשמר הראשון ששהו באזור חרקוב-סומי. סביר להניח שיחידות רוסיות שנסוגו מקייב לא יחזרו ליעילות הלחימה למשך זמן מה, ולא ברור שהרוסים מתכוונים להחזיר אותן לקרב בקרוב. עם זאת, דו"ח מודיעיני צבאי אוקראיני לא מאושר מעלה כי מוסקבה תוכל לשלוח בקרוב את חטיבת הרובאים הממונעים ה-64 של ארמיית הנשק המשולב ה-35, יחידה שלפי הדיווחים ביצעה פשעי מלחמה בבוצ'ה, לקרב במזרח אוקראינה בתקווה שחברים אשמים של שהחטיבה ועדי פשעי המלחמה שלה נהרגים בלחימה עם כוחות אוקראינים. [1]

בלגורוד ממשיכה להופיע כאזור הריכוז העיקרי של כוחות רוסים המתארגנים והתחדשות לאחר נסיגתם מקייב ובהכנה למעבר לתחנות הבית שלהם או להצטרף ללחימה במזרח. לפי הדיווחים, גורמים במחוז הצבאי המרכזי הנסוגים ממחוז צ'רניהיב נמצאים בדרכם לבלגורוד. [2] יעדם הסופי אינו ידוע עדיין.

קרב מריופול נמשך, כאשר כוחות רוסים ממשיכים להכות בעיר באמצעות ארטילריה וכוח אוויר. סביבת המידע המוגבלת במריופול מונעת מאיתנו להעריך שינויים קונקרטיים בשליטה על השטח, אך נראה שהכוחות האוקראינים מקיימים התנגדות מאורגנת בחלקים מהעיר.

פעולות ההתקפה הרוסיות מדרום מזרח מאיזיום לכיוון סלובאנסק נמשכו בקנה מידה קטן והתקדמות מוגבלת. רוסיה עדיין לא ניסתה להאסף ריכוזים גדולים של כוחות על הציר הזה, אלא ממשיכה לשלוח קבוצות טקטיות בודדות של גדודים להתקדם בעצמן.

סיכום:

  • נסיגת הכוחות הרוסיים מרחבי קייב לקראת סיום.
  • רוסיה עדיין לא הכניסה כוחות שנסוגו ממערב אוקראינה לקרב במזרח.
  • הכוחות האוקראינים המשיכו להפעיל התנגדות מאורגנת בחלקים ממריופול.
  • כוחות רוסים ביצעו פעולות התקפיות מוגבלות בציר איזיום-סלובאנסק.
 

lolypop

משתמש רשום
במטכ"ל האוקראיני אומרים שצבא רוסיה ממשיך לחסום את העיר חארקיב, השיג שליטה מלאה על מריופול, וירה לעבר מיקולאייב תחמושת שאסורה עפ"י אמנת ז'נבה.
זה המשפט מתוך jdn מובא לעיל
בד"כ הכונה שליטה מלאה על סביבת העיר אף שבעיר עצמה מתנהלים קרבות בעבר כבר היתה טעות כזאת אינני יודע אם זה נכון גם לכאן
 

בטחון

משתמש פעיל

רומן אברמוביץ' מתחנן להלוואות; חבריו מסרבים​

האוליגרך הרוסי המקורב לפוטין ביקש מחבריו וממכריו שילוו לו כסף כדי לשלם לצוות שלו, בעקבות הסנקציות שמוטלות כלפיו בבריטניה ובארה"ב שכוללות הקפאת נכסיו. חלק מחבריו השיבו בשלילה וסיפקו תירוצים שונים​

מאיר שלם | חדשות בעולם6.4.2022 | 10:22

רומן אברמוביץ', האוליגרך הרוסי-ישראלי שמקורב לנשיא רוסיה פוטין, מבקש נואשות הלוואות מחבריו החזקים כדי להמשיך לתחזק את הצוות שלו, אך חלק מחבריו מסרבים.
לפי הדיווח באתר "Page Six", אברמוביץ' פנה למכרים בהוליווד ובמקומות נוספים, וביקש הלוואה כספית אחרי שחשבונות הבנק שלו מוקפאים בארה"ב ובבריטניה, בעקבות המלחמה באוקראינה.
האוליגרך מבקש את הכסף בעיקר כדי להמשיך לתחזק את הצוות שלו, הכולל את השומרים על יאכטות היוקרה שלו. הסכום הנדרש כדי לתחזק את הצוות הוא 750 אלף דולר לשבוע.
הוא פנה למפיק והבמאי ההוליוודי ברט רטנר ולמשפחת רוטשילד, אך אלו סירבו לבקשתו, בטענות שאין להם מזומן נזיל, או כי לא ברור מהן ההשלכות לכך על פי המשפט הבינלאומי.
אברמוביץ' אמר שמעולם לא הלין את שכר הצוות שלו, וכעת כשנכסיו מוקפאים הוא לא יכול לשלם לאנשיו. כעת המבחן וההתמודדות הקשה של חייו האם יצליח לגייס את הכסף כדי להמשיך לממן את האנשים הסובבים אותו?.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

בעלות עשרות מיליונים: היאכטה של האוליגרך נלכדה​

ה-FBI לכד יחד עם המשטרה הספרדית את היאכטה של ויקטור וקסלברג, מקורב לנשיא פוטין שהונו מוערך בכ-15 מיליארד דולר, בשל הסנקציות האמריקניות. "נמשיך להשתמש בכל כלי חוקי כדי לרדוף אחר נכסי אוליגרכים"​

מאיר שלם | חדשות בעולם5.4.2022 | 23:44

סוכני FBI אמריקנים, בשיתוף משטרת ספרד, תפסו אתמול (שני) את היאכטה היוקרתית של האיש השלישי העשיר ביותר ברוסיה.
הסוכנים והשוטרים לכדו את היאכטה של ויקטור וקסלברג, אוליגרך רוסי-ישראלי ומקורב לנשיא ולדימיר פוטין. זאת בעקבות הסנקציות האמריקניות שהוטלו על רוסיה לאחר פלישתה לאוקראינה.
הסוכנים יחד עם השוטרים וחוקרים של הגארדיה סיביל, המשטרה הפדרלית הספרדית, עלו על ספינת הפאר, המכונה ה"טנגו", בעת שהיא עוגנת בפלמה דה מיורקה, והשתלטו עליה.
שווי היאכטה נאמד על כ-90 מיליון דולר, ווקסלברג מכחיש קשר אליה, אולם משרד המשפטים האמריקני טוען כי על פי מסמכים שבידו וקסלברג קנה את היאכטה בשנת 2011.
ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, הבטיח: "נמשיך להשתמש בכל כלי חוקי כדי לרדוף אחר נכסי אוליגרכים רוסים ייעודיים - בכל מקום ובכל דרך בה הם מסתירים אותם".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

מדינות האיחוד האירופי גרשו עשרות דיפלומטים רוסים​

מספר מדינות באירופה גירשו בסך הכל 73 דיפלומטים רוסים, מה שהביא לגינוי של הקרמלין. איטליה גירשה 30 דיפלומטים, ושוויץ שהפעם לא נשארה ניטרלית, גירשה 3 דיפלומטים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם6.4.2022 | 12:00

איטליה, דנמרק, ספרד ושוודיה גירשו בסך הכל יותר מ-70 דיפלומטים רוסים בגל חדש של מהלכים נגד מוסקבה. הקרמלין כינה ביום שלישי את הגירוש ההמוני של דיפלומטים רוסים על ידי מספר מדינות אירופיות. "מהלך קצר רואי שרק יסבך את התקשורת" נאמר מטעם הקרמלין. עוד נאמר, כי: "צמצום ההזדמנויות לתקשורת דיפלומטית בסביבת משבר כל כך קשה, היא חסרת תקדים ומהלך קצר רואי שיסבך עוד יותר את התקשורת שלנו, הכרחי למצוא פתרון, וזה יוביל בהכרח לצעדי תגמול", כך אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים.
שוודיה תגרש שלושה דיפלומטים רוסים בגין ריגול, כך לפי שרת החוץ אן לינד. שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל אלבארס, אמר ביום שלישי שמדינתו תגרש כ-30 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות "המהווים איום על האינטרסים והביטחון של ארצנו".
שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, אמר בהצהרה כי ארצו תגרש 30 דיפלומטים רוסים "למען הביטחון הלאומי". הוא אמר כי: "הצעד הוא בהסכמה עם שותפים אחרים באירופה, והוא הכרחי מסיבות הקשורות לביטחון הלאומי שלנו, ובהקשר של המשבר הנוכחי שנגרם מהתוקפנות הבלתי מוצדקת נגד אוקראינה מצד הפדרציה הרוסית", אמר די מאיו.
גם דנמרק גירשה 15 "קציני מודיעין רוסים" שהתחזו לדיפלומטים, ונתנה להם 14 יום לעזוב את המדינה. "קבענו ש-15 קציני המודיעין שגורשו ביצעו ריגול על אדמת דנמרק", אמר שר החוץ ג'פה קופוד לכתבים בפרלמנט. "דנמרק ביקשה לשלוח אות ברור שהריגול אחריה הוא בלתי מתקבל על הדעת", אמר.
"דנמרק לא רוצה לשבור את היחסים הדיפלומטיים עם מוסקבה. לכן, שגריר רוסיה ושאר השגרירות בקופנהגן אינם כלולים בגירוש", אמר קופוד. ביום שני האחרון, צרפת גירשה 35 דיפלומטים רוסים, וגרמניה הודיעה כי גירשה "מספר משמעותי של דיפלומטים רוסים".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

זלנסקי קורא לשפוט את הרוסים כמו ששפטו את הנאצים​

בנאום שנשא בפני מועצת הביטחון של האו"ם, האשים נשיא אוקראינה את חייליו של פוטין ביצירת "רעב המוני" ו"ירי על אזרחים". הוא קרא לקיים משפט הדומה לזה שהתקיים אחר תבוסת הנאצים במלחמת העולם השנייה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם6.4.2022 | 12:48

וולודימיר זלנסקי האשים את רוסיה בביצוע "פשעי המלחמה הנוראיים ביותר" מאז מלחמת העולם השנייה. וקרא להעמיד לדין את הרוסים בדומה למשפטי נירנברג לאחר השואה.
בנאום למועצת הביטחון של האו"ם ביום שלישי, האשים נשיא אוקראינה את הרוסים ביצירת "רעב המוני, ו"ירי על אזרחים". במהלך הפגישה שכונסה בבריטניה, שם גם היה נציג של רוסיה, הוא קרא להעמיד לדין את האחראים לטבח בבוצ'ה, שם נטבחו מאות אנשים. זלנסקי אמר כי "העולם עדיין לא ראה מה עשו חיילי הקרמלין באזורים אחרים, כיום, כתוצאה מפעולותיה של רוסיה בארצנו באוקראינה, בוצעו פשעי המלחמה הנוראים ביותר שראינו מאז תום מלחמת העולם השנייה", אמר בנאום וירטואלי.
"כוחות רוסים הורסים בכוונה את הערים האוקראיניות, הערים הופכות לאפר באמצעות ארטילריה, הם חוסמים ערים בכוונה ויוצרים רעב המוני. הם יורים בכוונה על אזרחים שנמצאים בכביש המנסים להימלט מפעולות איבה, הם אפילו מפוצצים בכוונה מקלטים שבהם מסתתרים אזרחים מפני תקיפות אוויריות".
"הטבח בעיר בוצ'ה הוא למרבה הצער רק דוגמה אחת מני רבות למה שהכובשים עושים על אדמתנו ב-41 הימים האחרונים". זלנסקי האשים את רוסיה ב"ביזה רחבת היקף", בגניבה של מזון ועד תכשיטים מאזרחים. הוא גם האשים את המערב בכך שצפה כיבוש קרים, והתעלם גם ממלחמת רוסיה - גאורגיה.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

הבעלים פלדמן מתכונן להרוג את האריות הנמרים והדובים​

גן חיות באוקראינה הודיע כי ייתכן ויאלץ להרוג את בעלי החיים במקום מחשש שבעקבות ההפגזות המאסיביות מצד הרוסים, בעלי החיים עלולים להימלט לעיר חרקוב ולאיים על תושבים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם6.4.2022 | 15:31
בגן החיות 'פלדמן אקופארק' הסמוך לעיר חרקוב המופגזת שוקלים להרוג את בעלי החיים במקום מחשש שהם ישתחררו בעקבות ההפגזות ויברחו לעיר חרקוב ויאיימו שם על התושבים. לדברי המנהלים, זה "נס" שבעלי החיים עדיין לא נמלטו.
"עוד הפגזה אחת - והאריות, הנמרים, הדובים, יהיו מבולבלים מפחד, ועשויים להיות חופשיים ולצאת לכיוון חרקוב או לכפרים סמוכים", אמר בעל גן החיות אלכסנדר פלדמן. "אנחנו לא יכולים לאפשר את זה. אין היום פתרון לבעיה".
גן החיות שנקרא 'פלדמן אקופארק', פינה כמה חיות כולל קנגורו, ומחפש נואשות להעביר את הטורפים הגדולים יותר לאזור פולטבה למתחם חוות סוסים לשעבר, אבל הוא חושש שזה לא יהיה אפשרי. כך דווח ה'דיילי מייל'. "אם זה יכשל, האפשרות היחידה שנותרה לנו היא להרדים (לירות בהן) את הטורפים", הוא אמר, ותיאר זאת כ"אפשרות היחידה".
"זה כואב בצורה בלתי נתפסת לדבר על זה, אבל העדיפות העיקרית עכשיו היא חייהם של אנשים, אחרי ההפגזה המאסיבית האחרונה על ידי טילים ומטוסים, גן החיות כמעט נהרס" הוא אמר. "העופות הושמדו וכל התשתיות נהרסו. באורח נס, הנמרים והאריות שרדו. הכלובים שלהם ניזוקו קשות, היום נחליט אם להרדים את הדובים או להזיז אותם. אם יש רעיונות, אולי נחסוך כמה וננסה להציל את היגוארים הקטנים, אולי נציל פנתרים קטנים. אבל כל שאר החיות צפויות להיות מושמדות".
הבעלים של גן החיות הפופולרי אמר: "פארק פלדמן לא קיים יותר. כעת ניתן לומר זאת בהחלט. אתמול והיום הוא היה נתון שוב להפגזות והפצצות מאסיביות. תשתיות נהרסו, מתחמים נהרסו". הפגזות ב-17 במרץ הרגו שני שימפנזות. יומיים לאחר מכן נהרגו תשעה צבאים ו-20 נמלטו ליער.

בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

ההיסטוריה חוזרת?​

ראש עיריית מריופול: רוסיה השתמשה בקרמטוריום​

על פי דיווחים בכלי תקשורת אוקראינים, ראש עיריית מריופול הנצורה ומועצת העיר, הודיעו כי הכוחות הרוסים מנסים להשמיד ראיות לפשעי מלחמה על ידי שריפת גופות. הדברים פורסמו במעריב



ראש עיריית מריופול הנצורה, ואדים בויצ’נקו, טען כי הכוחות הרוסים החלו להפעיל קרמטוריום גופות, כך דווח היום (רביעי) בכלי תקשורת מקומיים באוקראינה. לדבריו, המהלך נעשה במטרה להשמיד ראיות אודות “פשעי מלחמה”.
מועצת העיר אף פרסמה הודעה על כך, שצוטטה בכלי תקשורת מקומיים, בה נכתב: “הרוצחים מכסים את עקבותיהם. לאחר הביקורת העולמית אודות רצח העם בבוצ’ה, המנהיגות העליונה ברוסיה הורתה להשמיד כל ראיה לפשעים במריופול”.
בתוך כך, המודיעין הבריטי אישר כי קרבות כבדים מוסיפים להתנהל לצד התקפות אוויר רוסיות בעיר הנצורה מריופול. עוד צוין כי 160 אלף התושבים שנשארו בעיר נותרו ללא אור, תקשורת, סיוע רפואי, חימום או מים. “המצב ההומניטרי בעיר הולך ומחמיר, הרוסים מנעו גישה לעיר הנמל מה שעלול ללחוץ על הכוחות האוקראינים להיכנע”, הצהירו במשרד ההגנה הבריטי .
עיר הנמל שהפכה למוקד מרכזי ללחימה מוקפת על ידי כוחות רוסים מאז תחילת מרץ. אלא שצבא אוקראינה טען מוקדם יותר היום כי חייליו מונעים התקפות על העיר במשך יותר מ-40 יום, כאשר הרוסים התקדמו למרכז העיר, אך השליטה על רוב האזור עדיין נמצאת בידי הכוחות המתנגדים. במקביל לכך, רוסיה טענה כי ירי בוצע לעבר אנשי משמר הגבול שלה באזור קורסק הגובל באוקראינה.

עיר הנמל שהפכה למוקד מרכזי ללחימה מוקפת על ידי כוחות רוסים מאז תחילת מרץ. אלא שצבא אוקראינה טען מוקדם יותר היום כי חייליו מונעים התקפות על העיר במשך יותר מ-40 יום, כאשר הרוסים התקדמו למרכז העיר, אך השליטה על רוב האזור עדיין נמצאת בידי הכוחות המתנגדים. במקביל לכך, רוסיה טענה כי ירי בוצע לעבר אנשי משמר הגבול שלה באזור קורסק הגובל באוקראינה.
בשבוע שעבר, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום נאלץ לדחות ניסיון לפינוי אזרחים מהעיר הנצורה לאחר שהתנאים לא אפשרו להמשיך. האזרחים בעיר נמצאים תחת אש תמידית שהותירה הרס נרחב, בעוד סגן ראש העיר הבהיר כי אנשים מתים מרעב והתייבשות.
בתוך כך, אמש נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, נאם בפני מועצת הביטחון של האו”ם ותיאר בפניהם את הזוועות שבוצעו בעיירה בוצ’ה הסמוכה לבירה קייב: “מה שקורה באוקראינה אלו פשעי המלחמה הנוראים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה”.
“אני מבקש שתוטל על רוסיה אחריות מלאה בכל הפעולות שביצעה באוקראינה, על כל האחראים חייבים להיות מובאים לדין. הרוסים רוצים להפוך את האוקראינים ל’עבדים שקטים'”, טען הנשיא זלנסקי, “יש לנו עסק עם מדינה שהופכת את הווטו במועצת הביטחון של האו”ם ל’זכות לבצע הרג’. אני קורא לשנות את השיטה כך שלרוסיה לא יהיה וטו, ומבקש לפעול באופן מיידי”.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* השגרירות הטורקית חוזרת לקייב.
* הודו מגנה את הרציחות בבוצ'ה.
* טייוואן החלה לבחון טילים ונשק אמריקאיים, למרות העובדה שטייוואן השקיעה עד כה רבות במערכת ההגנה מפני טילים והגנה נגד טילים של חיל האוויר, הם שוקלים לעשות מזה עסק גדול, כמו כן הם הפעילו כוחות גדולים בחיל הים מכיוון שהם על אי, הם גם דיווחו שהם הולכים לבדוק יותר את תחום המל"טים.
* NBC: ארה"ב תשלח עוד 100 מליון דולר שווי טילים נגד טנקים לאוקראינה.
* ישנו דווח לפיו בלגיה השעתה 200 מיליארד דולר בעסקאות רוסיות כתוצאה מהסנקציות על פוטין ומבצעיו הנפשעים, שר האוצר הבלגי אמר שזה הוקפא עד שהם יעקבו אחר כל עיסקה לאן זה הולך.
בין הדברים נמצאים מכוניות יקרות מאוד. (תורגם לא כראוי..)
* לברוב: גינוי עולמי לרציחות של רוסיה בבוצ'ה משבש את שיחות השלום עם אוקראינה.. (חח)
* רוסיה גינתה על כך שהמדינות האירופאיות גירשו את הדיפלומטים הרוסים בתגובה על הטבח בבוצ'ה,
אף מסרו בהצהרה, כי זה מסבך את המצב, וזה מביא שנאה חינם, ומבקשת בזה מהמדינות האירופאיות להחזיר בזה תיכף ומיד כל המועמדים הרוסיים.
* ניו זילנד מטילה מכס של 35% על כל המוצרים המיובאים לארצם מרוסיה.
* ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: ההיסטוריה תזכור את אותן מדינות שהביטו לכיוון השני ולא הגיבו כלל כאשר התרחשו מעשי טבח באוקראינה.
 

עימוד נקי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
שינוי כיוון? הפנטגון אומר כי הוא מעריך שאוקראינה יכולה לנצח במלחמה נגד רוסיה, אפילו כשבכירים אמריקאים מדברים על הסיכון של סכסוך ממושך. "כמובן שהם יכולים לנצח בזה", אמר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, בתדרוך עיתונאי. "ההוכחה היא פשוטו כמשמעו בתוצאות שאתה רואה כל יום. הם בהחלט יכולים לנצח".

בנוסף, בכיר בפנטגון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי יש בארה"ב "מספר מצומצם של אוקראינים" שמתאמנים בשימוש במל"טים "מתאבדים". אתמול פורסם כי ארה"ב תשלח לאוקראינה עשרה מל"טים שמסוגלים להשמיד טנקים.

מוקדם יותר היום, ממשלו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז על סנקציות חדשות על רוסיה, בהן נגד מוסדות פיננסיים גדולים — אלפא בנק וסברבנק — וכן נגד שתי בנותיו הבוגרות וכמה ממקורביו. על הסנקציות הכריזה וושינגטון בתגובה לתמונות הטבח מהעיירה בוצ'ה ובמטרה להפעיל על מוסקבה לחץ נוסף. ארה"ב הכריזה גם על סנקציות נגד אשתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ובתו.

בהודעה משותפת של הבית הלבן, פורום מדינות G7 והאיחוד האירופי, נאמר כי הסנקציות החדשות כוללות, בין היתר, עיצומים נגד שני הבנקים, איסור על השקעות בפדרציה הרוסית וסנקציות נגד תאגידים בבעלות רוסיה.

בהודעת הבית הלבן נכתב כי סנקציות גם יוטלו על בני משפחותיהם של החברים במועצה לביטחון לאומי של רוסיה, של הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב וראש הממשלה מיכאיל מישוסטין. "האנשים האלה התעשרו על גבם של העם הרוסי. כמה מהם אחראים לספק תמיכה למלחמתו של פוטין נגד אוקראינה. המהלך מנתק אותם מהמערכת הפיננסית של ארה"ב ומקפיאה את נכסיהם במדינה".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה