חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 42 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
שורה של ציוד רוסי חרוב, מאמש.
file.php
 

בטחון

משתמש פעיל

מזכ”ל נאט”ו: מלחמת רוסיה – אוקראינה ”יכולה להימשך שנים”​


המערב מגביר את הלחץ הכלכלי על רוסיה, פקידים במשרד האוצר האמריקני אומרים היום שמתוכננים מהלכים נוספים שיביאו בסופו של דבר לכך שאזרחי רוסיה ישובו לרמת החיים של תקופת ברה”מ ושנות ה-80​

 

בטחון

משתמש פעיל

אנשי צבא אוקראינים עוברים הכשרה בהפעלת מזל"טים קטלניים מתקדמים בארה"ב​


קבוצה קטנה של חיילים אוקראינים ששהו בארה"ב מלפני הפלישה הרוסית לארצם עוברת הכשרה לשימוש במזל"טים הקטלניים של "סוויצ'בלייד" שוושינגטון סיפקה לקייב, אמר גורם בכיר בפנטגון ביום רביעי.
"כמה אוקראינים כבר היו בארה"ב (…) וניצלנו את ההזדמנות לאמן אותם לכמה ימים, במיוחד על מל"טים של סוויצ'בלייד, שהצבא האוקראיני לא מכיר", אמר הבכיר, שלא הסכים להזדהות.
הוא הסביר שמדובר בפחות מעשרה, והוסיף כי "הם אמורים לחזור בקרוב לאוקראינה".
בכיר הפנטגון מסר את ההודעה כשהגיב לשאלה על הערות שהשמיע יום קודם לכן שר ההגנה לויד אוסטין, במהלך שימוע בקונגרס, שבו אמר שארצות הברית מאמנת חיילים אוקראינים מחוץ לאוקראינה בשימוש בנשק.
"חלקם התאמנו כאן בארצות הברית", אמר הרמטכ"ל מארק מיילי, מבלי למסור פרטים נוספים.
בשטח, כל הכוחות הרוסיים הפרוסים באזור קייב עזבו את אוקראינה, אמר הבכיר ביום רביעי. "אנחנו מאמינים שהם נסוגו לחלוטין מקייב וצ'רניהיב", אמר.
הוא ציין כי ההפצצות הרוסיות התגברו בדרום ובמזרח, שם הודיעה רוסיה כי בכוונתה למקד את מאמציה, והוסיף: "אבל לא ראינו הזרמת כוחות או מערכות נשק לתוך דונבאס".
سويتش بليد.. طائرة بدون طيار انتحارية
קרדיט: אלחורה
 

בטחון

משתמש פעיל

יומן מלחמה: עיצומים על ילדיו של פוטין – גרמניה מציעה ערבות ביטחונית​


במחאה על התנהלות ישראל: שגריר אוקראינה עזב תדרוך במשרד החוץ קורניצ'וק יצא מהכנס בו נכחו עשרות שגרירים אחרי שגנץ החל לדבר • ארה"ב תטיל עיצומים על ילדיו של פוטין • גרמניה מנהלת שיחות חסויות עם אוקראינה

חדשות 'JDN' פורס בפניכם את אירועי היום החולף, היום ה-42 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.
00:52 – דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה כי ארצות הברית ובעלות בריתה ישיתו סנקציות חדשות על מוסדות פיננסיים וחברות בבעלות מוסקבה, וכן יתמקדו בבכירי ממשלה רוסיים ובני משפחותיהם. בתדרוך לעיתונאים אמרה סאקי כי הסנקציות, שיאכפו על ידי מדינות ה-G7 והאיחוד האירופי, יעמיקו את הבידוד הכלכלי והטכנולוגי של רוסיה, יחלישו את כוחה של המדינה הרוסית וישפיעו על "הקלפטוקרטיה הרוסית" שתומכת בפלישה לאוקראינה. סאקי סירבה להגיב האם הסנקציות יוטלו גם על בנותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.
01:29 – שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, נחת בבריסל לקראת פגישת שרי החוץ של נאט"ו.
01:56 – רוסיה שיגרה טילים למערב וצפון-מזרח אוקראינה ופגעה במתקנים צבאיים, כך נמסר ממשרד ההגנה במוסקבה. עוד נמסר כי בתקיפות נפגעו מפעל לתיקון כלי רכב משוריינים, מתקן לאחסון דלק ועמדת פיקוד של הצבא של אוקראינה.
03:03 – נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי על אף קיומה של מועצת הביטחון של האום, אין ביטחון בעולם לאף אחד. עוד הוסיף כי "רוסיה מפיצה שקרים כדי להצדיק את הרע שהיא עושה. הצד האשם הוא רק מדינה אחת וזו רוסיה".
03:58 – ארה"ב תודיע על סנקציות חדשות נגד אלפא-בנק, הבנק הפרטי הגדול ברוסיה, ביממה הקרובה. כך דיווח כתב של "וול סטריט ג'ונרל", בעוד בממשל ביידן מתכננים חבילת סנקציות חדשות נגד רוסיה בשל "פשעי המלחמה", כלשונם, של מוסקבה.
04:38 – מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן: ארצות הברית תספק לאוקראינה סיוע צבאי בסך מאה מיליון דולר. החבילה תכלול בין היתר מערכות נגד שריון ותוענק לאוקראינה על מנת לסייע לה עם הפלישה הרוסית למדינה.
10:36 – הממשלה ההולנדית הודיעה כי היא מונעת מ-14 יאכטות רוסיות לעזוב את המדינה בשל הסנקציות שמוטלות על רוסיה, כולל 12 יאכטות שנמצאות בבנייה בעבור בעלים רוסים. בניית יאכטות היא תעשייה משמעותית בהולנד.
@32-1.jpg

גם אוטובוסים נפגעו. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
11:23 – התביעה הכללית של אוקראינה: מתחילת המלחמה נהרגו 167 ילדים, ונפצעו 279 קטינים. כמו כן, קרוב ל-300 מבנים חינוכיים ובתי ספר ניזוקו כתוצאה מהפגזות והפצצות רוסיות. מספר הנפגעים הגדול ביותר נרשם באזור דונייצק, ואחר כך האזורים קייב וחארקיב.
11:40 – סגן שר החוץ הרוסי הבהיר כי מדינות המעוררות "צרות" לדיפלומטים הרוסים הנמצאים בשטחן, "יורים לעצמם ברגל", כך על פי ציטוט בסוכנות הידיעות TASS. הוא הוסיף כי הוא מקווה שמדינות המערב יפעלו בהגיון, אך ציין כי רוסיה מעוניינת לשמר את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות המערב חרף האירועים האחרונים.
12:00 – גורם רוסי רשמי אמר כי חיילים המוצבים במחוז קורסק, בגבול עם אוקראינה נורו, וכי בתי ספר במחוז בלגורוד הסמוך פונו לאחר חשד לפצצה, כך על פי מושל המחוז רומן סטרובויט. לדבריו, החיילים הרוסים השיבו אש ולא היו נפגעים או נזק בצד הרוסי.
12:20 – נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הבהיר כי אינו מסוגל לשאת את חוסר ההחלטיות של מדינות המערב באשר להטלת סנקציות נגד רוסיה. הנשיא הוסיף כי רוסיה עושה שימוש במשבר המזון ומשתמשת באוכל כ"נשק".
12:30 – שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ ערכו הבוקר תדרוך מדיני – בטחוני ל-80 שגרירים זרים. לפיד פירט על הסיוע ההומניטרי שישראל מעניקה לאוקראינה וחזר על הגינוי של ישראל לפלישה הרוסית ולפשעי המלחמה שנחשפנו אליהם בימים האחרונים. בפתח הדברים הדגישו שר החוץ ושר הביטחון את הגינוי של ישראל לפלישה הרוסית לאוקראינה ואת המאמצים שעושה ישראל לסיוע הומניטארי, וכן את מאמצי התיווך של ראש הממשלה בנט במטרה לשים סוף ללחימה.
13:25 – לפחות שני אזרחים נהרגו וחמישה נפצעו מירי ארטילרי רוסי שנורה על נקודת הפצה של סיוע הומניטרי בעיר וולדאר. בפוסט ברשת החברתית המושל פבלוקירלנקו שיתף תמונות של מתקפה שבהן נראו שתי נשים שכובות על האדמה, אדם נוסף פצוע קשה ברגל ואיש עם רגל מדממת שמפונה ברכב הצלה. "אנחנו מתעדים את כל הפשעים שמבצעת הפדרציה הרוסית בשטחנו", הוא אמר.
13:35 – שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, עזב במחאה את תדרוך השגרירים של שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד, בשל התנגדותו למדיניות הישראלית שמסרבת לספק אמצעי הגנה למדיתנו. גורמים שנכחו בדיון אמרו כי השגריר עזב במחאה את הכנס, בו נכחו עשרות רבות של שגרירים, זמן קצר לאחר ששר הביטחון גנץ החל לדבר. השגריר הרוסי אנטולי ויקטורוב נכח במהלך כל התדרוך, חרף דברים חריפים שנאמרו מצד שר הביטחון, שר החוץ ושורה של שגרירים זרים.
14:09 – ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: "בעיניי, ההתרחשויות בבוצ'ה לא רחוקות מדי מרצח-עם".
@33-1.jpg

הריסות. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
14:26 – שיירה של אוטובוסים ומכוניות פרטיות, הנושאות יותר מ-500 אזרחים שנמלטו ממריופול הנצורה, הגיעה לעיר זופריז'יה שבדרום-מזרח אוקראינה. כך מסר הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC). "עם זאת, ברור שאלפי אזרחים נוספים שנלכדו בתוך מריופול זקוקים למעבר בטוח החוצה ולסיוע כדי להיכנס. אנו מוכנים להגיב לצווי ההומניטרי הזה ברגע שההסכמים יאפשרו זאת", אמר ראש המשלחת של הארגון באוקראינה, פסקל הונדט. המשלחת ניסתה להגיע למריופול בחמישה הימים האחרונים, אך התנאים בשטח לא אפשרו את כניסתה.
14:32 – שר החוץ של אוקראינה אמר כי הדרך היחידה לעצור את התפשטות המלחמה מעבר לאדמת אוקראינה היא להטיל סנקציות מרביות על רוסיה, ולתת לאוקראינה את כל הנשקים הדרושים לה.
15:15 – קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי מדינתו נמצאת בדיונים חסויים עם קייב לגבי ערבויות ביטחוניות אפשריות שהיא יכולה להציע לאוקראינה, על מנת להבטיח את ביטחונה לאחר הפלישה הרוסית. "אנחנו בשיחות על ערבויות עם אוקראינה", אמר לפרלמנט הגרמני. "השיחות האלה חסויות".
15:39 – הוגריה אמרה כי היא מוכנה לשלם ברובלים בעבור גז רוסי בניגוד לאיחוד האירופי שמנסה להציג חזית מאוחדת בהתנגדות לדרישה הרוסית לשלם במטבע הרובל. הונגריה תשלם בעבור משלוחים ברובל אם רוסיה תבקש ממנה, אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן במסיבת עיתונאים.
15:53 – העצרת הכללית של האו"ם תקיים ביום חמישי הצבעה על ההצעה של ארה"ב להשעות את רוסיה ממועצת זכויות האדם, שבסיסה בז'נבה, כך אמרו דיפלומטים.
17:13 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לראשונה לגופות הרבות שהתגלו בעיירה בוצ'ה שליד קייב, ואמר במהלך שיחתו עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן כי "מדובר בפרובוקציה דוחה וצינית מצד אוקראינה". כך הודיע הקרמלין.
17:17 – מנהל המועצה הכלכלית של הבית הלבן, בריאן דיס, אמר כי הערכות מראות שהכלכלה הרוסית תתכווץ ב-2022 ב-10%-15%. לדבריו, שיעור האינפלציה ברוסיה הוא 200%.
17:22 – אוקראינה קראה לתושבי מזרח המדינה להתפנות מהאזור באופן מיידי, על רקע החשש ממתקפה צבאית רוסית גדולה בחבל דונבאס. "אנו קוראים לתושבים לעזוב את השטחים הללו ולעשות הכל כדי להבטיח שהפינויים יתבצעו בצורה מאורגנת", אמרה סגנית ראש הממשלה אירינה ורשצ'וק, שהוסיפה כי מי שלא יעשה זאת – מסתכן במוות.
17:29 – נציבת זכויות האדם של אוקראינה לודמילה דניסובה אמרה כי יותר מ-400 תושבים בעיר הוסטומל נעדרים לאחר 35 יום של שליטה רוסית. לדברי עדים, חלקם נרצחו.
17:31 – ארצות הברית מחריפה את העיצומים: הנשיא ביידן יחתום על צו שיאסור השקעות חדשות ברוסיה. בין יעדי העיצומים – ילדיו הבוגרים של פוטין, ורעייתו ובתו של שר החוץ הרוסי לברוב.
17:38 – התובע הכללי של ארצות הברית גרלנד: סיכלנו רשת בוטים גלובלית שנשלטה על ידי סוכנות המודיעין הצבאי הרוסית, לפני שזו הפכה מבצעית. עוד אמר כי סין לא מראה כוונה לסייע לרוסיה לעקוף את העיצומים, ושארצות הברית הייתה ברורה לגבי ההשלכות של סיוע שכזה.
17:43 – עיצומים נוספים שמטילים ארגון ה-G7 האיחוד האירופי וארצות הברית "בעקבות מעשי הזוועה שהיא מבצעת באוקראינה, כולל בבוצ'ה": סנקציות פיננסיות על הבנקים הגדולים ברוסיה, "סברבנק" ו"אלפא בנק" וסנקציות על תאגידים גדולים בבעלות המדינה הרוסית.
17:44 – נשיא ארצות הברית ביידן: "הייתי ברור לגבי זה שרוסיה תשלם מחיר כבד ומיידי על פשעיה בבוצ'ה. היום, יחד עם בעלות בריתנו ושותפותינו, אנו מכריזים על סבב נוסף של עיצומים הרסניים".
@34.jpg

רכב מופצץ. צילום: משרד ההגנה האוקראיני
18:44 – שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה חצתה את גבול פולין לתוך אוקראינה, במטרה לפגוש את הצוותים הרפואיים הישראלים המסייעים לפליטים בבית חולים השדה הישראלי "כוכב מאיר". "מאוד מרגש אותי שיש לי את האפשרות לחזור למדינה שבה נולדתי ולתרום עכשיו כדי להציל חיים", אמרה.
18:54 – לפי מסמכים פנימיים של האיחוד האירופי, חלה האצה בהליך הקבלה לחברות בארגון של אוקראינה, גיאורגיה ומולדובה. הליך מתן חוות הדעת צפוי להסתיים עד ה-24 ביוני, אבל תהליך הקבלה בכללותו אורך כמה שנים.
19:04 – גורמים אמריקאים מעריכים כי הצבא הרוסי נסוג לחלוטין מאזורי הלחימה בסמוך לקייב.
19:47 – חברת רכבות אוקראינית: 3 רקטות פגעו בתחנה במזרח המדינה, יש נפגעים.
19:49 – מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר בבריסל כי חברות הברית הצבאית לא הבחינו בסימנים לכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין "ויתר על השאיפה שלו לשלוט באוקראינה כולה, ולשכתב את הסדר העולמי". בכינוס שרי החוץ של נאט"ו ציין המזכ"ל שהמלחמה באוקראינה "עלולה להימשך חודשים ארוכים ואפילו שנים – ואנחנו צריכים להיות ערוכים לכך".
22:01 – הפנטגון אמר כי הוא מעריך כי אוקראינה יכולה לנצח במלחמה נגד רוסיה, אפילו כשבכירים אמריקאים מדברים על הסיכון של סכסוך ממושך. "כמובן שהם יכולים לנצח בזה", אמר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, בתדרוך עיתונאי. "ההוכחה היא פשוטו כמשמעו בתוצאות שאתה רואה כל יום… הם בהחלט יכולים לנצח".
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* האו"ם יקיים מחר הצבעה אם לגרש את רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם.
ארצות הברית אומרת שיש לה מספיק קולות כדי להעביר את ההצבעה.
* הונגריה שוקלת לשלם את הגז שלה מרוסיה ברובלים.
גרמניה אומרת שזה יוביל לבידוד של הונגריה.
* הפנטגון: 40 גדודים רוסיים נמצאים בכוננות בבלארוס.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה