חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 34 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אשכול חדש לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
    ותישלל לכותב הרשאתו מאשכול זה.
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
דובר הקרמלין פסקוב: רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק כשיהיה "איום על קיום המדינה", והיא לא תקבל את סמכות השיפוט של בית המשפט הפלילי הבין-לאומי. עוד התייחס פסקוב להערות של ביידן על כהונת פוטין בשלטון ומסר כי הן היו "די מדאיגות" והיוו "עלבון אישי".

• חברת "בלומברג" הודיעה כי היא משעה את פעילותה ברוסיה ובבלארוס בעקבות המלחמה באוקראינה.

• בעקבות החשד להרעלת רומן אברמוביץ': שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה המליץ לצוותי המשא ומתן לא לאכול או לשתות מחשש שיורעל.
 

קבצים מצורפים

  • פגיעת טיל.mp4
    2.8 MB

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

זלנסקי: "פוטין, זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת"​

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התראיין לאתר 'אקונומיסט' וסיכם את החודש הנורא שחוותה מדינתו. במהלך הראיון תיאר את האובדן לרוסים: "הפולשים אפילו לא מתאבלים על הנפגעים שלהם", הוא אומר. "זה משהו שאני לא מבין. כ-15,000 חיילים רוסים נהרגו בחודש אחד, ולדימיר פוטין, זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת. והם אפילו לא קוברים אותם, הגופות שלהם נשארות ברחובות. בכמה ערים, ערים קטנות, החיילים שלנו אומרים שאי אפשר לנשום בגלל סירחון של בשר רקוב".

הוא השווה בין חייליו לחיילים הרוסים ואמר: "החיילים חסרי הפחד שלנו מגנים על מריופול עכשיו, הם יכלו לעזוב מזמן, אבל הם לא עוזבים את העיר". לאחר יותר מחודש ימים של הפצצות ומצור, "הם עדיין נלחמים, לא בגלל שמר זלנסקי הורה על כך, אלא בגלל שהם אומרים שהם חייבים להישאר ולקבור את ההרוגים בפעולות ולהציל את חייהם של הפצועים".

זלנסקי הבהיר כי בניגוד לחיילים הרוסים שבורחים ומפקירים את חבריהם, "כל עוד אנשים עדיין נמצאים בחיים, עלינו להמשיך להגן עליהם. וזה ההבדל המהותי בין האופן שבו הצדדים היריבים במלחמה זו רואים את העולם".

עוד אמר: "אני לא חושב שהוא (פוטין) מדמיין במוחו את אותה אוקראינה שאנחנו רואים", אמר הנשיא ל'אקונומיסט'. לדבריו, "הוא רואה באוקראינה חלק מהעולם שלו, מהשקפת עולמו, אבל זה לא תואם את מה שקרה ב-30 השנים האחרונות. אני לא חושב שפוטין נמצא בבונקר כבר שבועיים או שישה חודשים, אלא יותר כמו שני עשורים".

זלנסקי אומר כי הצבא הרוסי משתמש באותן שיטות בשטח כבוש שהשתמש בדונבאס ב-2014: "הם חוטפים את ראשי הערים שלנו, הם הרגו כמה מהם. חלק מהם איננו יכולים למצוא. כמה מהם כבר מצאנו, והם מתים. וכמה מהם הוחלפו".

הוא תיאר כיצד אזרחים אוקראינים השתמשו בידיהם באמצע הרחובות כדי לעצור טנקים. כפי שעשו בחרסון, אחת הערים שנכבשות כעת על ידי הכוחות הרוסיים. "הם (האזרחים) החליטו לקום ולעשות את זה מרצונם. לא יכולתי להורות להם לא לעשות את זה או לזרוק את עצמם מתחת למדרגות הטנק", הוא אומר. "אני אשאר עם האנשים האלה עד הסוף".

זלנסקי עדיין נחרץ לגבי הניצחון: "מה יהיה הסוף? אנחנו מאמינים בניצחון. אי אפשר להאמין בשום דבר אחר. אנחנו בהחלט ננצח כי זה הבית שלנו, האדמה שלנו, העצמאות שלנו. זו רק שאלה של זמן".

נשיא אוקראינה אומר עוד כי "כמה שהרוח של תושבי אוקראינה חזקה, לרוסיה יש יותר כוח אש. לרוסים יש אלפי כלי רכב צבאיים והם באים, יש כמה ערים שבהן יש כל כך הרבה טנקים שהם לא יכולים ללכת. יש להם פקקי טנקים", הוא אומר.

זלנסקי מחלק את נאט"ו לחמישה מחנות. ראשית הם אלה ש"לא אכפת להם ממלחמה ארוכה, כי זה אומר להתיש את רוסיה, גם אם זה אומר את מותה של אוקראינה ובמחיר חייהם של אוקראינים".

אחרים רוצים סיום מהיר של הלחימה כי "השוק של רוסיה הוא גדול והכלכלות שלהם סובלות,. הם היו רוצים לראות שרוסיה תשמור על שווקים מסוימים".

קבוצה שלישית, מגוונת יותר, של מדינות "שמכירות בנאציזם ברוסיה ורוצה שאוקראינה תנצח".

רביעית, "מדינות ליברליות קטנות יותר שרוצות שהמלחמה תסתיים במהירות בכל מחיר, כי הן חושבות שחיי האזרחים קודמים לכל".

ואחרונות הן המדינות הנבונות שרוצות שלום עכשיו ובכל דרך אפשרית, כי הן "המשרדים של הפדרציה הרוסית באירופה".

כשנשאל מדוע מנהיגים כמו נשיא צרפת עמנואל מקרון לא מספקים טנקים כדי לסייע לאוקראינה לנצח, הוא משיב כי "הם מפחדים מרוסיה. וזה הכל".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

פרטים חדשים: האוליגרך היהודי הורעל בנשק כימי​

רומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי היהודי בעל אזרחות ישראלית, ככל הנראה הורעל והתעוור למשך מספר שעות יחד עם מנהלי משא ומתן לשלום באוקראינה, מוקדם יותר החודש, ההרעלה לכאורה גרמה לעור להתקלף מפניהם ולעיוורון זמני, כך אמרו מקורות ל'דיילי מייל'.

נציג של אברמוביץ' אישר מוקדם יותר היום שהאוליגרך סבל מהתסמינים שדווחו, אך סירב למסור פרטים נוספים. הוא הורעל לכאורה לפני שבועות ספורים לאחר פגישה בבירת אוקראינה קייב, בזמן שפעל כ'שומר שלום' במלחמה הרוסית באוקראינה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

לאחר הפגישה בקייב ב-3 במרץ, אברמוביץ' וכן שני בכירים בצוות האוקראיני פיתחו תסמינים שכללו עיניים אדומות, עיניים דומעות, כואבות וכן קילוף עור על פניהם וידיהם, כך אמרו מקורות לעיתון.

אברמוביץ', שקיבל בקשה אוקראינית לסייע במשא ומתן על סיום הפלישה הרוסית לאוקראינה, 'התעוור לכמה שעות' וטופל בבית חולים בטורקיה, אמר מקור ל"גרדיאן".

אנליסטים באתר חדשות התחקירים Bellingcat אישרו כי שלושה חברי המשלחת - כולל אברמוביץ' - שהשתתפו בשיחות השלום בין אוקראינה לרוסיה ב-3 במרץ חוו "תסמינים התואמים להרעלה בנשק כימי".

כולם סבלו מכאבים עד למחרת בבוקר. שלושת הגברים אכלו רק שוקולד ושתו ומים בשעות שלפני הופעת התסמינים. למחרת ב-4 במרץ, נסעו אברמוביץ', והאחרים מקייב לעיר לביב שבאוקראינה, בדרכם לפולין עדיין חשו תסמינים. לאחר מכן הם עברו לאיסטנבול, שם הם קיבלו טיפול לפני המשך המשא ומתן.

הקרמלין הודה לראשונה בשבוע שעבר כי אברמוביץ' היה מעורב רשמית במשא ומתן לשלום מוקדם בין רוסיה לאוקראינה, אך הדובר דמיטרי פסקוב אמר ביום חמישי האחרון שהאוליגרך לא לוקח יותר חלק מצוות המשא ומתן. "הוא כן לקח חלק בשלב הראשוני", אמר פסקוב, "עכשיו המשא ומתן הוא בין שתי הקבוצות, הרוסים והאוקראינים".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

אוקראינה פרסמה את פרטיהם של 620 סוכנים רוסים​

בפוסט בשפה הרוסית באתר הרשמי שלה, זרוע המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני פירטה רשימת אנשים שלכאורה הם עובדי FSB הרשומים במטה הסוכנות במוסקבה.

"עובדי ה-FSB של רוסיה המעורבים בפעילות הפלילית של המדינה התוקפנית באירופה", נכתב, מבלי לתת פרטים נוספים על הפשעים שביצעו לכאורה.

סוכנות הביון הביטחונית של אוקראינה פרסמה רשימה של "קציני FSB רוסיים המעורבים לכאורה בפעילות הפלילית של המדינה התוקפת באירופה", כך נכתב.

המאגר גדוש במידע אישי מזהה. המאגר מקשר בין 620 שמות לתאריך ומקום הלידה שלהם לכאורה, למספרי דרכונים, כרטיסי אשראי, כרטיסי טלפון, מודמים, רכבים ומידע אחר.

"השירותים המיוחדים לאוקראינה טובים מאוד", אמר בכיר אירופי ל'וושינגטון אקסמיינר' בעילום שם. "אני עדיין לא יודע על סט הגילויים הזה, אבל מכיוון שאני יודע שהם טובים, אני בטוח שזה אמין. בעסק הזה אתה מבלף רק פעם אחת".

"הפרסום הזה הוא חיוני מכיוון שהוא עוזר כעת לכל שאר סוכנויות הביון הנגדי לעקוב בפעילות של אותם אנשים, וגם את אנשי הקשר והרשתות שלהם", אמר הבכיר האירופי.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

פסי הרכבת שהובילו למחנות ההשמדה משמשים את הפליטים באוקראינה​

קתרינה סרגצקובה, העורכת הראשית של אתר Zaborona Media מספרת על המתרחש בעיר לביב הפולנית הסמוכה לאוקראינה לשם נמלטים אלפי אוקראינים מהמלחמה של פוטין שטובח באוקראינה ללא רחמים.

"למרבה האירוניה, אני גרה כיום בשכונה שהייתה בעבר שטח של הגטו היהודי בשנת 1941. מכיוון שלביב הייתה עיר יהודית בעיקרה, הגטו היה גם משמעותי: הוא היה שלישי בגודלו אחרי גטאות ורשה ולודז', יותר 100,000 יהודים הוחזקו שם".

עוד כתבה: "מול החלון שלי יש מסילת רכבת. כל 20 דקות אני רואה רכבות עם אזרחים בורחים למערב וקרונות עם טנקים שנוסעים למזרח כדי להילחם ברוסיה. לפני 80 שנה, הרכבת הזו הייתה המפתח לפרויקט הנאצי: רכבות אלו לקחו את היהודים המקומיים למחנות ריכוז. רובם נהרגו". כתבה.

זמן קצר לאחר ניצחונם של הכוחות הסובייטים, מסילת הברזל הזו שירתה שוב מטרות דומות. הרכבות הללו לקחו אנשים מלבוב לגולאג, (למאסר) מכיוון שמקומיים רבים הואשמו בשיתוף פעולה עם הנאצים.

לאחר תום מלחמת העולם השנייה, החלו הקומוניסטים לטשטש את ההיסטוריה האפלה של העיר המערבית באוקראינה. כמו במקרה של השטח באבי יאר בקייב, שבו נרצחו 34,000 יהודים ביומיים ב-1941, השלטונות הסובייטיים דיווחו בתעמולה שלהם שהקורבנות הם פשוט "אזרחים סובייטים". אף מילה על היהודים. קתרינה כותבת: "תקופה ארוכה לא הייתה בלביב אנדרטה לזכר היהודים הנרצחים, ואין אזכור אחד במרחב הציבורי עד כה שהיה כאן גטו יהודי. ההיסטוריון האוסטרי מרטין פולק כתב על מקומות כאלה יותר מפעם אחת, הוא כינה אותם "נוף מזוהם", פוטין חי בהסטוריה מדומיינת".

עוד כתבה: "אין זה סוד שפוטין חי כאילו הוא עדיין נמצא במלחמת העולם השנייה, במשך שנים רבות משכנעים אותו עוזריו ותומכיו שהאוקראינים מפארים את גיבורים אוקראנים, כמו סטפן בנדרה ורומן שוכוביץ', שהיו ידועים בבריתותיהם הספונטניות עם הנאצים ולקחו חלק ברציחת יהודים. לאחר הניצחון על היטלר, הם התנגדו למשטר הקומוניסטי הטוטליטרי במערב אוקראינה".

קתרינה מציינת כי פוטין, נימק את החלטתו לפלוש למדינה ריבונית שכנה בכך שהנשיא והממשלה שלה הם "ניאו-נאצים" וכי חובתה הקדושה של רוסיה היא "לסיים" את שרידי הנאציזם.

"רוסיה החלה להפציץ את קייב, חרקוב, אודסה, סומי וערים אחרות באוקראינה בשעה 4 לפנות בוקר, באותו זמן שבו החלו הכוחות הגרמנים הנאצים להפציץ את ברית המועצות ב-1941". עוד כתבה. כי מאז התרחשה המהפכה הפרו-אירופית באוקראינה ב-2014, התעמולה הרוסית עשתה מאמצים רבים כדי להראות שקבוצות שוליים שדבקות באידיאולוגיות רדיקליות הן מפלצות שתפסו את השלטון ברחבי המדינה. במקביל, ברוסיה עצמה, תנועות המפארות את יוזף סטאלין, מנהיג ברית המועצות, שדיכא אזרחים בקנה מידה מדהים מתנופפות בגאווה".

אבל במציאות הרוסים הכריזו מלחמה על מדינה שהנשיא שלה יהודי, רבים מההנהגה הם יהודים, ואפילו מנהיג האופוזיציה של המפלגה האוקריאנית הפרו-רוסית (כמה שזה נשמע מוזר), ואדים רבינוביץ', הוא יהודי.

כעת 80 שנה לאחר השואה. חיילים רוסים מפציצים בנייני מגורים בערים ובכפרים באוקראינה, חוסמים את הגישה למזון, מים וחשמל; הם מחזיקים מאות אלפי בני ערובה בשטחים שהצליחו לכבוש. הם כבר הרגו כמה אלפי אזרחים וחיילים, כל זה בשם הלחימה בנאציזם שלמעשה בכלל לא קיימת באוקראינה.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

העיתון העצמאי האחרון ברוסיה, נסגר עד תום המלחמה​

נובאיה גאזטה, העיתון העצמאי האחרון ברוסיה, נסגר עד תום המלחמה. העיתון קיבל אזהרות מרגולטור התקשורת הרוסי. (אחראי על התקשורת) על רקע הלחץ שגובר נגד העיתונות החופשית מצד משטר פוטין.

"קיבלנו שתי אזהרות מרוסקומנדזור (אחראי על התקשורת), אז מוטב שנסגור, כי אם נקבל אזהרה שלישית הם יכולים לקחת לנו את הרישיון שלנו וזה אומר את היעלמותנו", אמרה נדז'דה פרוזנקובה, דוברת העיתון, לסוכנות הידיעות EFE. היא אמרה כי העיתון יפסיק להופיע בפרינט, וגם בגרסה המקוונת שלו. לטענתו, יש לעיתון 40 מיליון ביקורים חודשיים.

"אין פתרון אחר עבורנו, זאת החלטה איומה וכואבת. אבל עלינו להגן אחד על השני", כתב דמיטרי מוראטוב במכתב לקוראי היומון. לדבריו, חדר החדשות שלו עובד כבר 34 ימים "בתנאים של צנזורה צבאית" מאז החלה מוסקבה במתקפה נגד אוקראינה.

מוראטוב מציין כי העיתונאים שלו סיקרו את אזורי הלחימה באוקראינה ודיווחו על היקף "האובדן וההרס". מוראטוב הוסיף כי: "ניסינו להבין כיצד העם שלנו איפשר לשתי מלחמות להתנהל בו זמנית: אחת, של כיבוש, באוקראינה, ואחרת, כמעט אזרחית, בבית, ברוסיה". ב-22 במרץ הודיע מוראטוב כי הוא מוכר את מדליית פרס נובל שלו לטובת הפליטים האוקראינים.

העיתון נובאיה גאזטה זכה לביקורת מצד הממשלה ברוסיה, על כך שלא פירט על ארגון לא ממשלתי שהוזכר באחד ממאמריו שהוא כביכול "סוכן זר" על ידי השלטונות הרוסיים, כנדרש בחוק.

העיתון קיבל אזהרה ראשונה ב-22 במרץ, ואזהרה שנייה ביום שני האחרון. העיתון כבר הפסיק לדווח על המערכה הצבאית הרוסית, לאחר העברת החוק של קנסות חמורים ועד 15 שנות מאסר על הפצת מה שהרשויות מחשיבות "מידע כוזב" על הצבא הרוסי.

העיתון השיק את המהדורה הראשונה שלו בת אלף עותקים ב-1 באפריל 1993. מיכאיל גורבצ'וב קנה שמונה מחשבים בחלק מהכסף שקיבל כפרס נובל לשלום (ב-1990), מה שאפשר למורטוב ועמיתיו להקים את העיתון לאחר הנפילה של ברית המועצות. בשבועות האחרונים סגרו השלטונות ברוסיה את שני כלי התקשורת האחרים הביקורתיים ביותר כלפי הקרמלין: תחנת הרדיו "הד מוסקבה" וערוץ הטלוויזיה "דוז'ד".
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
לכל מי שרצה לדעת מה הם באמת ההיקף באיזור מריופול, והאם באמת העיר נחרבת, או שמפרסמים תמונות סרק של שכונה אחת בלבד בכל פעם,
אז הנה מריופול בתפארתה, אך לפני 6 שבועות בלבד.
file.php


מריופול כעת:
file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
עלונים רוסיים שצנחו מעל מריופול ומשכנעים שרוסיה לא במלחמה עם אוקראינה, וקורא לאזרחים לא להאמין לחונטה בקייב, ואומר שאזרחים צריכים להישאר בבית ולא להילחם עם חיילים רוסים, ואומר להם לצפות בכמה ערוצי תעמולה רוסיים...
file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
ארדואן פותח בנאום לפני התחלת שיחות השלום בין רוסיה לאוקראינה בטורקיה.
גם רומן אברהמאוויטש משתתף בשיחות, בהם הזהירו, כהפקת לקחים.. לא לאכול ולא לשתות שום דבר..

בראש השולחן נראה ארדואן.
file.php


אבראמאוויטש עם ארדואן.
file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
האוקראינים מדווחים על עוד מפקד רוסי שחוסל באיזור חרקוב,
בקרבות ליד חרקוב חיסלו הכוחות המזוינים של אוקראינה את מפקד חטיבת הרובים הממונעים הנפרדת ה-200 (יחידה צבאית 08275, פצ'נגה), קולונל דניס קורילו. - מתרגום.
file.php

--
אוקראינה גם אומרת שהחטיבה הזה כבר איבדה יותר מ-1,500 חיילים, וכל אבידות ה-T-80 של אמש הם מהחטיבה הנ"ל.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יט

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ:ג יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר וְלַיְלָה לְּלַיְלָה יְחַוֶּה דָּעַת:ד אֵין אֹמֶר וְאֵין דְּבָרִים בְּלִי נִשְׁמָע קוֹלָם:ה בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם וּבִקְצֵה תֵבֵל מִלֵּיהֶם לַשֶּׁמֶשׁ שָׂם אֹהֶל בָּהֶם:ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח:ז מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ:ח תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי:ט פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:י יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו:יא הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים:יב גַּם עַבְדְּךָ נִזְהָר בָּהֶם בְּשָׁמְרָם עֵקֶב רָב:יג שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי:יד גַּם מִזֵּדִים חֲשֹׂךְ עַבְדֶּךָ אַל יִמְשְׁלוּ בִי אָז אֵיתָם וְנִקֵּיתִי מִפֶּשַׁע רָב:טו יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְהוָה צוּרִי וְגֹאֲלִי:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה