חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 34 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
מפקד ראשי אוקראיני מבקר את לוחמיו בשדה הקרב באזור קייב .
הדיווח האוקראיני, מתורגם:
אזור קייב. מפקד ההגנה של קייב והאזור - מפקד כוחות היבשה של הכוחות המזוינים של אוקראינה, קולונל-גנרל אולכסנדר סירסקי ביקר בעמדות המובילות בצפון אזור קייב.

במהלך ביקור העבודה שלו, דן הקולונל-גנרל אולכסנדר סירסקיי במצב הנוכחי ביקר בקטע זה של החזית ונתן המלצות על חיזוק ההגנות וחיזוק הביצורים."
file.php

file.php

file.php
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

במערב מפקפקים בכוונת הרוסים; לפיד תקף את המצב ההומניטרי במריופול​

אחרי ההודעה היום (שלישי) של יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, כי מסתמנת הפסקת אש בין אוקראינה לרוסיה למשך 15 שנה וערבויות בינלאומיות על כך, בעקבות ההודעה של הרוסים כי הם מצמצים כוחות באזור קייב ובעוד מספר מקומות באוקראינה כגון צ'רניהיב – במערב מגיבים בפקפוק.

בארצות הברית טענו שכפי שעד כה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הטעה את המערב – כך ייתכן ויעשה גם כעת. "יש את מה שרוסיה אומרת, ומה שרוסיה עושה. עליה לסיים את התוקפנות עכשיו ולהסיג את כוחותיה", אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן. לדבריו, "רוסיה לא מגלה סימנים של רצינות אמיתית בשיחות המו"מ עם אוקראינה".

תגובה מפתיעה הגיעה דווקא מצד שר החוץ הישראלי יאיר לפיד, שכתב בחשבון הטוויטר שלו באנגלית כנגד רוסיה. "‏ישראל מביעה דאגה עמוקה נוכח המצב ההומניטרי הקשה בעיר מריופול וקוראת לרוסיה להפסיק את הלחימה ולאפשר פינוי האזרחים למקום מבטחים", כתב – אך הוסיף כי "ישראל מברכת על מאמצי התווך בין רוסיה ואוקראינה מייחלת ופועלת לכינון הפסקת אש".

מטעם הפדרציה המאגדת את 160 הקהילות היהודיות באוקראינה ושלוחי חב"ד נמסר בתגובה: "אנחנו מקווים שההיגיון ינצח והמלחמה הזו, שקיפחה לשווא את חייהם של אלפי אזרחים חפים מפשע וחיילים באוקראינה, תסתיים במהרה. כל יום מביא בכנפיו כאב, מוות ופירוק של קהילות שלמות וותיקות שחבריהן נפוצים לכל עבר ומאבדים את בתיהם ובטחונם".

"אנחנו ממשיכים במקביל להיערך לקראת חג הפסח, עם חלוקת עשרות אלפי ערכות מזון הכוללות מצות ויין לכל רחבי המדינה וכן לילות סדר ציבוריים. אנו מלאי תקווה ואמונה שעד פסח ישרור פה שלום ובעיקר שנזכה לראות בקיום הייעוד של 'לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה', ושנחגוג את החג כולנו יחד בירושלים הבנויה", חתמו את דבריהם.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
תקיפה אווירית רוסית פגעה באסדת הנפט ברובנה / ריבנה
התקיפה השלישית מסוג זה בימים האחרונים במערב אוקראינה,
עדיין לא הושגה שליטה על האש, ונלחמת באמצעות 76 צוותי כיבוי ו-17 יחידות ציוד.
file.php

file.php
 

משרדי

משתמש פעיל
התחייחסות אוקראיינית מעניינת לכמות הפסדיה במלחמה:

אוקראינה אינה מציינת את המספר המדויק או אפילו המשוער של האבדות בכוחות המזוינים שלה כתוצאה מהמלחמה עם רוסיה, מכיוון שזהו סוד צבאי ויכול לעזור לאויב להעריך את יעילות פעולותיהם.

ההצהרה המקבילה בראיון ל-BBC נאמרה על ידי יועץ ראש לשכתו של הנשיא אלכסיי ארסטוביץ'.
במהלך הראיון דיבר ארסטוביץ' על אובדן של כמה טורים אוקראינים באזורים הדרומיים של המדינה. לאחר מכן, הוא נשאל מדוע אוקראינה אינה מציינת את אבידותיה והאם יש לה מספרים אמיתיים של הרוגים ופצועים.
" יש מספרים, כמובן. אני מכיר אותם כמעט עד לאדם הקרוב, אבל לא אציין אותם. עד סוף המלחמה... כי אף צבא אחד בעולם לא מודה בהפסדיו במהלך המלחמה. זה פשוט אסור. זה סוד מדינה ", אמר ארסטוביץ'.
לדבריו, מידע כזה יכול גם לסייע לאויב להעריך את יעילות מעשיו.
על המשפט שרוסיה כינתה את ההפסדים שלה, ענה ארסטוביץ' את הדברים הבאים:
" אז הם משקרים, מזלזלים בנתונים האלה פי 10. גם אנחנו יכולים לשקר. אמרנו רק את מספר הקורבנות לאחר ההתקפות האוויריות ביום הראשון. היה צורך לדווח שהיו ההרוגים הראשונים - 46 אנשים מתו . , - אמר היועץ לראש האו"ם.
הוא הוסיף כי אוקראינה סופגת הפסדים, והם די גדולים. יחד עם זאת, הדגיש ארסטוביץ', הם קטנים בהרבה מאלה של הצבא הרוסי.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

במערב צדקו: הרוסים מודים שהחליטו לצמצם את פעילותם באוקראינה​


לאחר סיום סבב שיחות מו"מ בטורקיה, בין רוסיה לאוקראינה, מודים היום הרוסים כי ההערכה במערב הייתה נכונה ופוטין החליט לצמצם את הפעילות הצבאית-רוסית באוקראינה • הנשיא הרוסי הבין כי כבר לא יצליח לכבוש את כל אוקראינה

כלי רכב צבאים אוקראינים מושמדים ע"י כוחות רוסיים


כלי רכב צבאיים-אוקראינים מושמדים על ידי הצבא הרוסי. צילום: משרד ההגנה הרוסי

לאחר שאמש (שני) דווח ב'AP', כי עיקר הצבא האוקראיני מרוכז כעת במזרח אוקראינה, מאחר והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הורה לכוחותיו להתרכז כעת בעיקר בחבל דונבאס, שם נמצאים הבדלנים הפרו-רוסיים – היום הרוסים מודים כי זה נכון. את ההודאה הרוסית הם נתנו לאחר סיום שיחות המו"מ להיום בטורקיה.

משרד ההגנה של רוסיה הודיע כעת כי "לאחר שיחות המו"מ, הוחלט לקצץ משמעותית את פעילותנו הצבאית בקייב ובצ'רניהיב". אמש דווח כי אם עד כה היה מעוניין פוטין לכבוש את מרבית אוקראינה אם לא את כולה – כעת הוא מבין שזה כבר לא יקרה. ‏ביום שישי הודיע הצבא הרוסי כי "השלב הראשון של המבצע" הושלם ברובו, "מה שמאפשר לכוחות הרוסים להתרכז במטרת העל שלהם – שחרור דונבאס".

‏שר החוץ של טורקיה אמר אחרי סיום סבב שיחות המו"מ להיום בטורקיה, כי "השיחות היום היו ההתקדמות המשמעותית ביותר עד כה במו"מ בין רוסיה ואוקראינה". ‏המשלחת האוקראינית לשיחות עם רוסיה אמרה כי "הצענו לאמץ מעמד ניטרלי תמורת ערבויות ביטחוניות, לא ניכנס לבריתות צבאיות-פוליטיות".

אמירה מעניינת הגיעה דווקא מ‏ראש המשלחת האוקראינית למו"מ. לדבריו, "היו מספיק התפתחויות כדי לקיים פגישה בין זלנסקי לפוטין". עם זאת נציג רוסיה לשיחות מיהר 'לצנן' את האמירה האוקראינית. לטענתו, "השיחות היו בונות. פסגה בין הנשיאים – אפשרית רק לאחר חתימה על הסכם"

לפי הערכה של גורמי מודיעין במערב, השינוי באסטרטגיה מכיבוש כלל אוקראינה ל'שחרור דונבאס', משקף את ההבנה של הנשיא ולדימיר פוטין בכך שתוכניתו למלחמת בליץ באוקראינה נכשלה. בעקבות הכישלון פוטין נאלץ לצמצם את מטרותיו ולשנות טקטיקה – על רקע הפסדים עצומים שסופג הצבא הרוסי, וזה עוד לפני ההפסדים הכלכליים שנגרמת לכלכלה הרוסית בעקבות מכבש הסנקציות מצד המערב וארצות הברית בפרט.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

1,000 מטופלים והבעיה השכיחה ביותר: פעילות ביה"ח שדה באוקראינה​

היום השמיני למבצע ההומניטרי "כוכב מאיר" באוקראינה – עם הקמת בית חולים שדה בתוך המדינה שסועת הקרבות: המטופלת מספר 1,000 היא נינה בת ה-75, שסייעה במבצע הירואי להעביר פליטים מחרקוב המופגזת לגבול פולין
מבצע הסיוע ההומניטרי לפליטים באוקראינה, "כוכב מאיר", שמובילה מדינת ישראל, נכנס ליומו השמיני. לפי הודעת משרד החוץ, היום (שלישי) חצה מספר המטופלים בבית החולים שדה, שהוקם באמצעות המרכז הרפואי שיבא ונציגי כלל מערכת הבריאות בישראל, את רף ה-1,000.

המטופלת ה-1,000 היא נינה בת ה-75, שלפני כשבועיים סייעה להעביר פליטים מחרקוב המופגזת לגבול פולין. במהלך המבצע ההירואי, חשה נינה כאבים בחזה ואיבדה הכרה. מקומיים שהגישו לה עזרה, פינו אותה לבית חולים בפולין, שם עברה צנתור טיפולי ושוחררה למעקב. נינה הגיעה לבית החולים שדה הישראלי ועלה החשד לחסימת כלי דם, לכן אושפזה להשגחה.

מתחילת הפעילות בבית החולים שדה, טופלו 1,117 איש, מתוכם 33 אושפזו. בסך הכול טופלו 935 מבוגרים ו-182 ילדים. לדברי יואל הר אבן, מנהל בית החולים שדה, התלונות השכיחות שבגינן טופלו הפליטים הן יתר לחץ דם, כאבי גב, כאבי בטן, סוכרת ומחלות לב כליליות.

מיום הקמתו, הציע בית החולים שדה רפואה בסטנדרט גבוה ונתן את המענה הרפואי האיכותי והטוב ביותר לזרם בלתי פוסק של פליטים שהגיעו אליו, ושילב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ופורצות דרך של בית החולים הווירטואלי שיבא Beyond, שבניהולה של ד"ר גליה ברקאי.

ד"ר גליה ברקאי מסרה כי: "היכולת להנגיש באמצעות טכנולוגיות מתקדמות את מיטב המומחים של שיבא מרחוק, היא לא פחות ממרגשת. על אף שאנו פועלים מתוך אוהלים בשטח, אנו מצליחים לתת את המענה הרפואי המקיף והטוב ביותר למגוון בעיות רפואיות, כולל בתחומי רפואת הנפש".

"הודות למקצועיות של כלל הצוותים הרפואיים כאן ושל אלה התומכים בנו מהארץ ובזכות הטכנולוגיות המתקדמות של שיבא Beyond, המאפשרות לנו לטפל בכל אדם, בכל זמן, מכל מקום בעולם", הוסיפה. כלל פעילות בית החולים שדה מתאפשרת הודות לקרן שוסטרמן, התורמת לפרויקטים לאומיים וחברתיים בישראל, ארגון ג'וינט ותורמים נוספים.
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי
רבים שאלו מדוע צריך אשכול חדש בכל יום?

ישנן כמה סיבות, חוץ מהסדר הטוב והנוחות למשתמשים (שיש שיאמרו הפוך).
הסיבה העיקרית היא להקל על השרתים, כשמדובר באשכולות פעילים מאד, עם אלפי צפיות ביום, רצוי שהאשכול יהיה קל כמה שיותר. כשהאשכול מלא בתמונות וסרטונים, חשוב עוד יותר לפצלו לאשכולות קטנים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה