חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - האשכול היומי

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • פרוג אינו אתר חדשות! אשכולות חירום כגון זה נפתחים באישור בלבד, בתנאים מיוחדים.
    ומאפשרים להתעדכן עדכוני חירום מבלי להיכנס לדיונים בנושאי אקטואליה.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

כשרוני

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

דיווח: פוטין שלח אוקראינים למחנות עבודה והם אינם יכולים לעזוב​

אוקראינה טוענת כי ולדימיר פוטין העביר בכוח למעלה מ-500,000 מאזרחיה לרוסיה והנפיק להם מסמכים לפיהם אסור להם לעזוב את העיר למשך שנתיים. כשהמטרה להפוך אותם לאזרחים רוסים​

לפי הדיווחים בבריטניה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הקים אי מרוחק סודי בפינה המזרחית של רוסיה, אליו נשלחים אוקראינים למחנות עבודה ונאסר עליהם לעזוב. לפי שגריר אוקראינה באו"ם סרגיי קיסליציה, יותר מ-500,000 אוקראינים, כולל 121,000 ילדים, הועברו בכוח לרוסיה.
עוד דווח, כי הנשיא פוטין גם חוסם את עזיבתם של אוקראינים רבים, מכיוון שהוא מחפש לחזק את שליטתו באוקראינה, כאשר האוקראינים מגיעים, מוגשים להם מסמכים המונעים מהם לעזוב במשך שנתיים, כך מדווח ה'דיילי סטאר'. על-פי הדיווח, אוקראינים נשלחו לאי המרוחק סחלין, הידוע היטב בחורפים הקשים שלו, ובגשם שלא מפסיק לרדת. הוא נמצא בשטח המזרח הרחוק של רוסיה.
באי התעשייתי סחלין יש אוכלוסייה של 127,000 תושבים, הרבה מהם עובדים כדייגים ובמגזר הפקת האנרגיה. כך דווח ה'דיילי מירור'. האי נשלט על ידי היפנים, לפני 1945, וכתוצאה מכך ניתן לראות מבנים יפניים אותנטיים רבים על האי, הפרוסים בין האנדרטאות והלוחות לזכר החיילים הרוסים שנלחמו שם.
אך לאוקראינים יהיה קשה לחיות באי, שכן זהו אחד האזורים הקרים ביותר של רוסיה. ברגע שאוקראינים מגיעים לאי, פוטין מתכוון להכניס אותם למחנות עבודה ולהפוך אותם לאזרחים רוסים.
בסוף השבוע האחרון פרשן בטלוויזיה הממלכתית הרוסית עורר זעם לאחר שהודה שמטרתו של ולדימיר פוטין היא "למחוק את עצם הרעיון להיות אוקראיני". ההצהרה נאמרה בטלוויזיה הרוסית, כאשר הפרשן הודה כי המטרה להכחיד לחלוטין את האומה האוקריאנית.
בחדרי חרדים
 

כשרוני

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

זלנסקי זעם על הרוסים בעקבות מותו של תינוק: "חלאות מסריחות"​

הנשיא זלנסקי תקף את רוסיה לאחר "התקיפה הבלתי אנושית" של הפדרציה הרוסית באודסה, מהתקיפה הבלתי אנושית של פולשים רוסים באודסה. מהתקיפה נהרגו לפחות 8 תושבי אודסה, כולל תינוק בגיל שלושה חודשים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם24.4.2022 | 11:38

f2b038d7d4edf33c5984.jpg
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: לשכת הנשיא
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה את הרוסים "חלאות". הוא הצהיר זאת במסיבת עיתונאים בקייב ב-23 באפריל. "שבע רקטות עפו היום לאודסה, יירטנו שתיים, הם פגעו בבניין רב קומות, 8 אנשים נהרגו, 18 או 20 נפצעו, תינוק בן שלושה חודשים נהרג", זלנסקי עבר לתקוף את רוסיה: "מה קורה? חלאות מסריחות! איך עוד לקרוא להם אין מילים אחרות! פשוט חלאות", כך הגיב זלנסקי לפשע נורא נוסף של רוסיה נגד העם האוקראיני.
הוא ציין כי אוקראינה נאלצת לדבר עם "הלא-בני אדם הללו עד שהמלחמה תסתיים" ו"אני נאלץ לנצל כל הזדמנות כדי למנוע מוות של ילדים ואזרחים אוקראינים. "סתם זוועה, על איזה ערכים הם מדברים, מאיזה אלוקים הם?! ימי הביניים? 7 רקטות לאודסה, הם רוצים לטרוף, הם ממזרים", הנשיא יצא מכליו.
הנשיא הבטיח כי אוקראינה תזהה את כל מי שנותן ומבצע פקודות. לדבריו, "אף אחד מהם לא יוכל להסתתר, לא משנה כמה זמן ייקח לנו" אמר. "כל החלאות האלה יישאו באחריות לכל מוות, זה רק עניין של זמן עד שכל הרוצחים הרוסים ירגישו מהי תשובה הוגנת לפשעים שהם ביצעו. זה רק עניין של זמן עד שנוכל להחזיר את כל האוקראינים שגורשו הביתה. זה רק עניין של זמן עד שכל האנשים שלנו ברחבי ארצנו ירגישו מה זה עולם בטוח", הדגיש זלנסקי.
הוא גם הוסיף כי רוסיה כבר ירתה את רוב ארסנל הטילים שלה לעבר אוקראינה, אך לרוסים עדיין יש טילים. אבל מה שהם כבר עשו זה טיעון מספיק כדי שהעולם יכיר בפדרציה הרוסית כנותנת חסות לטרור, ובצבא הרוסי כארגון טרור.
בחדרי חרדים
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

3,000 שכירי חרב מכוח וגנר נהרגו באוקראינה​

הנשיא פוטין שלח כמעט 8,000 שכירי חרב מקבוצת וגנר הידועה לשמצה שמבצעת פשעי מלחמה לאוקראינה, כדי לסייע לרוסיה לנצח את אוקראינה, אך הקבוצה ספגה אבדות כבדות, כך נמסר לחברי פרלמנט בריטיים​

במתן עדות לוועדת החוץ של הפרלמנט הבריטי, כריסטו גרוזב, מנהל חברת חקירות, נאמר כי כ-3,000 חברי ארגון כוח וגנר, הצבא הפרטי של פוטין נהרגו בשדה הקרב. כך דיווח ה'דיילי מייל'. כוח וגנר הוא צבא פרטי שמבצע עבודות מלוכלכות עבור פוטין, כך שרוסיה לא נקשרת למעשי הזוועה ופשעי המלחמה שהם עושים. מספר עיתונאים שניסו לחקור אחר הקבוצה, מצאו את מותם בנסיבות מסתוריות.

הקבוצה האפלה נקשרה לשורה של רציחות, ופשעי מלחמה ברחבי העולם. לפני אוקראינה, הם היו פעילים בסוריה, ופיתחו מוניטין של אכזריות, לוחמי וגנר נפרסו גם במאלי שבאפריקה, וסייעו לחונטה הצבאית שהפילה את הממשלה בהפיכה צבאית ב-2020.

גרוזב אמר כי מקורות בקבוצת שכירי החרב, אמרו להם שהמספרים הנלחמים לצד הכוחות הרוסיים היו "גבוהים בהרבה" ממה שציפו. הם כללו 200 אנשי צוות שנשלחו לקייב לפני המלחמה כדי להתנקש בחייהם של דמויות פוליטיות, כולל נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אך הם התגלו וחוסלו על ידי האוקראינים. כוח וגנר גם נכח בבוצ'ה, שם התגלו פשעי מלחמה נוראיים. גרוזב אמר שאחד מחברי הקבוצה לשעבר אמר להם שחלקם בחרו להילחם כי הם "נהנים להרוג".

"הוא אמר שבערך 10% עד 15% הם סוציופתים, אנשים שהולכים לשם רק בגלל שהם רוצים להרוג. הם צמאי דם, הם לא רק מכורים לאדרנלין", אמר לוועדה. ד"ר שון מקפייט, עמית בכיר בצוות החשיבה של המועצה האטלנטית ופרופסור באוניברסיטת ההגנה הלאומית של ארה"ב, אמר שהאכזריות של הקבוצה בסכסוכים כמו מלחמת האזרחים בסוריה היא "חלק מהותי של הקבוצה", עד שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצמו היה מודאג מהם.

"אם תסתכל על בוצ'ה ומקומות אחרים, היה שם את אותה דפוס שראית בסוריה, שם היו מתחקרים, מענים ועורפים ראשים של אנשים", אמר. "אחת הסיבות שאני חושב שזה הפך לאחד מהנשק של פוטין היא, שזה מאפשר הכחשה של כישלונות בשטח".

מייסד ומנהיגו של כוח וגנר הוא דמיטרי אוטקין, סגן אלוף לשעבר מהכוחות המיוחדים של רוסיה. אוטקין הוא ניאו-נאצי ותואר על ידי עיתון רוסי כבעל הערכה ל"רייך השלישי" עם קעקועים נאציים על כתפו ונשר על חזהו. סימן היכר של נאצים. שכירי חרב אינם חוקיים ברוסיה, אך פוטין השתמש בכוח וגנר כדי למחוץ את המורדים הסורים ואף העניק לאוטקין מדליה. כך דווח ה'דיילי מייל'.

פקיד אירופי, שדיבר בעילום שם, אמר שלרוסיה יש 10,000 עד 20,000 לוחמים זרים באזור דונבאס המזרחי של אוקראינה. הפקיד אמר שהם שילוב של שכירי חרב מקבוצת וגנר הפרטית של רוסיה ולוחמי פרוקסי רוסים מסוריה ומלוב.

בסימן שעלול להדאיג את ממשלת סוריה, רוסיה הפחיתה משמעותית את פעילותה בסוריה מאז החלה המלחמה באוקראינה, עם פחות תקיפות אוויריות נגד דאעש או עמדות אופוזיציה באידליב.
 

צריכה לחשוב...

משתמש מקצוען

אבדות קשות לשני הצדדים בלחימה העזה בחבל דונבאס​

רוסיה הכריזה על השלמת הכיבוש של עיר הנמל מריופול, אך אלפים עדיין מתבצרים במפעל המתכות שנותר המעוז האחרון בעל שליטה אוקראינית. אוקראינה טוענת שחיסלה שני גנרלים רוסים במתקפה על מפקדה רוסית בקרבת חרסון | האוקראינים הפילו שלושה מטוסים ושלושה מסוקים רוסיים ביום אחד של לחימה | רוסיה תקפה והחריבה בית חולים בדרום אוקראינה​

הלחימה במזרח אוקראינה נמשכת במלוא העוצמה גם במהלך סוף השבוע האחרון, ומספרי ההרוגים ממשיכים לטפס בקצב מעורר חלחלה. לטענת אוקראינה היא חיסלה עד כה למעלה מ-21 אלף חיילים רוסים. עם זאת, לפי דיווחים שונים, אחד מערוצי החדשות הרוסיים המוכרים פרסם לזמן מה דיווח על 13,400 חיילים רוסים שנפלו בשדה הקרב, ועל 7,000 נעדרים. הדיווח נמחק כעבור זמן קצר, ככל הנראה לפי דרישת הצנזורה הרוסית.

גם רוסיה פרסמה הודעה רשמית על היקף האבדות שגרמה לצבא אוקראינה, ולטענתה צבא רוסיה חיסל עד כה 22,572 חיילים אוקראינים. שתי המדינות לא מפרסמות מידע רשמי על מספרי ההרוגים שנפלו מקרב כוחותיהן בשדה הקרב. ביום חמישי האחרון טענה אוקראינה כי הצליחה להפיל בתוך יממה אחת בלבד שלושה מטוסי סוחוי מדגמי 25 ,34 ו-35. וכן שלושה מסוקים של חיל האויר הרוסי. מנגד דווח על מטוס תובלה אוקראיני שהתרסק באזור העיר ז'פרוז'יה.

במריופול הכריזה רוסיה על השלמת הכיבוש של העיר שהפכה לתל חרבות. התיעודים המגיעים מהעיר מראים שככל הנראה לא נותרו בה בניינים רבים שעדיין ראויים למגורים. רוב המבנים בעיר ספגו פגיעות קשות, וברבים מהם השתוללו דלקות שכילו את כל תכולתם וגרמו להם לנזקים בלתי הפיכים. בתיעוד אחד שהתפרסם בימים האחרונים נראה טנק רוסי שנע במריופול משך זמן ממושך, יורה לכל עבר ללא הבחנה, ומעמיק עוד יותר את ההרס שחוללה הלחימה בעיר.

b0162f07e592b65e188f.jpg
ההרס במריופול

למרות האמור, כאלפיים לוחמים אוקראינים ועוד מאות אזרחים, כולל נשים וילדים, נצורים במפעל המתכות שבפאתי מריופול. המפעל המשתרע על פני 11 קילומטרים רבועים כבר נכבש ברובו על ידי הרוסים, אבל בחלקו האחרון נותרו אחרוני הלוחמים האוקראינים שמסרבים להיכנע לידי הרוסים, ודורשים שיתאפשר להם לצאת מהעיר מבלי להניח את נשקם וללכת בשבי. רוסיה עומדת על כך שכל הלוחמים ימסרו את נשקם וילכו בשבי, משום שלטענתה חלקם לוחמים זרים שנשלחו על ידי מדינות שמציגות את עצמן כמי שאינן נוטלות חלק בלחימה, ועל כן חשוב לרוסיה לברר את זהות הלוחמים שנלחמו על מריופול.

הרוסים כבר הציבו מספר אולטימטומים למתבצרים במפעל המתכות, אבל עד כה לא מימשו את האיומים, ולא עברו להשמדה מלאה של כלל הלוחמים, כפי שהתחייבו לעשות, ככל הנראה בשל החשש שפעולה כזאת תביא את מדינות המערב להרחיב משמעותית את הסיוע שהן מעניקות לאוקראינה.

בתוך כך הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על חבילת סיוע נרחבת שהוא מתכוון להעניק לאוקראינה, ובכללה 80 תותחי הוביצר, 120 מזל"טים טקטיים ותחמושת רבה. מדובר בחבילה שרק חלקים ממנה נחשפו על ידי הנשיא, שלדבריו שווייה המלא של החבילה עומד על כ-800 מיליון דולרים. ביידן הבהיר כי בכך הוא ניצל את כל חבילת תקציב הסיוע הצבאי שאישר הקונגרס להעביר לאוקראינה, וכעת הוא מתכוון להגיש בקשה חדשה לסיוע נוסף, על מנת לסייע לאוקראינה להתגונן מפני הכיבוש הרוסי. גם צרפת הודיעה כי תשלח לאוקראינה ארטילריה כבדה על מנת לסייע לה בקרבות נגד צבא רוסיה.

יצוין כי הסיוע האמריקאי נחשב למשמעותי מאוד, ותותחי ההוביצר צפויים לסייע לאוקראינה להשיג שינוי מגמה משמעותי בשדות הקרב, לאחר שרוסיה הצליחה לכבוש כמה יישובים אוקראיניים בנוסף לעיר מריופול. מנגד גם האוקראינים שחררו כמה יישובים משליטת רוסיה, מצפון לחרקוב.

ebcb41fe1b23124578c5.jpg


בזירות הלחימה השונות ממשיך צבא רוסיה להחריב ולהשמיד מטרות באוקראינה, ובעיר שטאנקה השמידה רוסיה בית חולים אוקראיני. מנגד האוקראינים מצליחים לגרום לצבא הרוסי אבדות כבדות מאוד. כך באזור העיר חרסון השמידה אוקראינה טור שריון רוסי נוסף. באזור חרסון הצליחה אוקראינה גם לפגוע פעם נוספת במפקדה הרוסית הראשית, ולפי הדיווחים, שני גנרלים רוסים נהרגו במתקפה. יצוין כי באותה מפקדה כבר נהרג לפני שבועות אחדים גנרל רוסי אחר, שפיקד על הכוחות בכל האזור.

בפינלנד דווח בסוף השבוע על אזרחים שעוצרים בגופם את תנועת רכבות המשא הבאות מרוסיה לפינלנד. מדובר ברכבות המסיעות פחם לצורך ייצור החשמל באירופה. המוחים פעלו תחת הסיסמא: "אל תתדלקו את המלחמה", והבהירו כי המחאה תתרחב לכל רחבי היבשת, נגד כל ייבוא של דלק, גז, פחם או כל סוג אחר של אנרגיה, משטחי רוסיה. כמו כן הודיעו חברות הביטוח הבינלאומיות כי לא יבטחו ספינות רוסיות שנושאות מטען של נפט, פחם, גז או דלק.
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
׳ערוץ 7׳: ‏לפי דיווח בריטי: פוטין איבד עניין במאמצים הדיפלומטיים לסיים את המלחמה באוקראינה.

פרבר ב'בחדרי': זוג ישראלים נמלטו מהכוחות הרוסיים שפלשו לאוקראינה, אנטון ויוליה לב ברחו מאוקראינה הבוערת, וניצלו בניסי ניסים. אנטון סיפר כי הודות לכלבי המחמד שלהם הם הצליחו לברוח, לאחר שחייל רוסי שאהב חיות כמעט כמוהם, סייע להם להימלט. אנטון הבטיח לחזור בתשובה אם יינצל, והחל להניח תפילין.
 

ESTI.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

מתוך היער: מתנדבים ישראלים בצבא אוקראינה הודו לממשלה על הסיוע – בעברית • צפו​

עשרות ישראלים נסעו לאוקראינה להתנדב ולסייע לצבא המקומי במלחמה כנגד רוסיה – והערב פורסם סרטון בו נראים חיילים מודים לממשלה בישראל על ההחלטה לספק סיוע לכוחות ההצלה המקומיים, סיוע בדמות קסדות ואפודים

מתנדבים ישראלים בצבא אוקראינה נראו מודים על התמיכה והסיוע מהממשלה בישראל ולרב הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, ובתיעוד שהופץ הערב (ראשון) ברשתות החברתיות נראים המתנדבים מודים בעברית – מתוך היער. אחד החיילים אמר כי "אנחנו רוצים להגיד המון תודה לכל עם ישראל ולממשלת ישראל שעוזרים לנו כשאנחנו נלחמים נגד הרוסים במלחמה הקשה הזו.

"המון תודה, והמון תודה גם לבית הכנסת הראשי ולרב אסמן. תודה חבר'ה. אנחנו רוצים להגיד המון תודה לכל העם היהודי שעוזר לנו. אנחנו פה בשבילכם ובשביל כל העם שעכשיו בסכנת חיים, עוזרים להם ונלחמים בשבילכם. אנחנו כולנו פה ביחד ועושים עבודה יפה. תודה רבה לכם", הוסיף חייל אחר שנראה אף הוא מדבר בעברית בסרטון.

ב'ווינט' דווח כי ישנם עשרות ישראלים – רובם ממוצא אוקראיני – שיצאו מישראל כדי לסייע לצבא אוקראינה בלחימה. הם מצטרפים לישראלים אחרים שבחרו לסייע לאוקראינה בדרכים שונות במסגרת יוזמות פרטיות. בשבוע שעבר, ואחרי שנמנעה במשך כמעט חודשיים מלעשות זאת, הודיעה ישראל שתסייע לאוקראינה לא רק הומניטרית – אלא גם בציוד צבאי הגנתי של אלפי קסדות ומאות אפודים.

ברוסיה מיהרו לגנות את הסיוע הישראלי – אך בפועל יעבור הציוד לא לצבא אוקראינה אלא לכוחות ההצלה המקומיים. ההחלטה לסייע לאוקראינה התקבלה כבר בשבועות האחרונים בקרב הדרגים הבכירים בישראל, אך הוחלט כי הוא יישמר בסוד. אחרי פרסום ההחלטה – בישראל בוחנים כעת כיצד להעביר את משלוחי הסיוע פיזית לאוקראינה.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

צפה בקובץ המצורף WhatsApp-Video-2022-04-24-at-22.35.43.mp4
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
FMHowEJWQAc86Iw.jpg

מתוך חשבון הטוויטר של וולודימיר זלנסקי​

בקייב: שרי החוץ וההגנה של ארה"ב נפגשו עם זלנסקי; מה דרש הנשיא האוקראיני?​

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, ביקרו היום בחשאיות באוקראינה ונפגשו בקייב עם הנשיא וולודימיר זלנסקי • בזמן שבבית הלבן הכחישו את הפרטים לפני קיום הפגישה – זלנסקי הודיע מראש מה ידרוש


המלחמה במזרח אירופה: לפי דיווח הערב (ראשון) ב'AP', נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לחץ על המערב לספק לו נשק חזק יותר, לפני פגישתו עם שני הבכירים האמריקנים שהגיעו לבקר אותו בבירה האוקראינית, בקייב. הפגישה המדינית בין זלנסקי לאמריקנים התקיימה בו בזמן שהרוסים הגבירו במשך היום את המתקפות שלהם על מזרח אוקראינה.
המלחמה באוקראינה לא מתרכזת כעת בקייב אלא בעיקר במזרח, כגון מריופול וחבל דונבאס שדובר ברובו את השפה הרוסית. בפגישה בין זלנסקי לבכירים האמריקנים השתתפו שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. את עצם קיום הפגישה הודיע אמש זלנסקי במסיבת עיתונאים שקיים בתחנת הרכבת התחתית בקייב.
עם זאת, בבית הלבן סירבו לאשר מוקדם יותר את הדיווח על הפגישה בין בלינקן ואוסטין לבין זלנסקי – אך רק לאחר שהשניים כבר סיימו את הפגישה ועזבו את אוקראינה אישרו את הפרטים. מדובר היה בביקור הרשמי הראשון של בכיר אמריקני באוקראינה, מאז פלשה אליה רוסיה בהוראת הנשיא ולדימיר פוטין לפני למעלה משישים ימים.
במסיבת העיתונאים אמר זלנסקי כי הוא מחפש שהאמריקאים יפיקו תוצאות, הן בנשק והן בערבויות ביטחוניות: "אתה לא יכול לבוא אלינו בידיים ריקות היום, ואנחנו מצפים לא רק למתנות או עוגות, אנחנו מצפים לדברים ספציפיים ולנשק ספציפי", אמר. הפגישה האחרונה של זלנסקי פנים אל פנים עם בכיר אמריקני הייתה ב-19 בפברואר במינכן עם סגנית הנשיא קמאלה האריס.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

המחטפים שמתכנן פוטין: "הוא מרגיש מושפל"​

נשיא רוסיה החליט להפסיק לנסות להגיע להסכם או לסיים את המלחמה בדרכי שלום עם אוקראינה, בעקבות ההשפלה התדמיתית שספגה רוסיה. הוא מתכנן לבצע מחטפים טריטורייאלים אוקראינים כדי לשפר את מצבו התדמיתי​

מאיר שלם | חדשות בעולם24.4.2022 | 20:38
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אינו מעוניין להביא לפתרון דיפלומטי של הסכסוך עם אוקראינה ובמקום זאת מעדיף להתמקד במחטפים טריטורייאלים. כך דווח ב'פייננשל טיימס'.
גורמים שמעורים בפרטים מספרים שהוא אומר למקורביו שאין שום תוחלת לשיחות הדיפלומטיות שמתנהלות בעצלתיים בין רוסיה לאוקראינה בעקבות אי ההצלחה הרוסית בשדה הקרב.
במקום זאת הוא מתכוון להשתלט על כמה שיותר שטחים של אוקראינה. "פוטין מאמין באמת ובתמים בפרופגנדה שיש בטלוויזיה ורוצה להשיג ניצחון גדול," כך אמר אחד המקורות ל'פייננשל טיימס'.
שני מקורות מסרו לעיתון כי לפני הטבעת הספינה רוסית "היתה תקוה להסכם, ופוטין רצה למצוא דרך שהשיחות יכתירו אותו כמנצח, אך פוטין החליט שהוא נגד כל חתימה של הסכם, בגלל שהוא עכשיו אינו נחשב יותר כמנצח, המקרה השפיל אותו".

הבטיח שאם יינצל מהתופת יחזור בתשובה​

כשהוא צועד לתוך חצר מתחם אגודת ישראל בקישינב שבמולדובה, אנטון פרץ בבכי וקרא "שמע ישראל, השם אלוקינו, השם אחד". אנטון סיפר: "הם גילו שיש לי דרכון ישראלי וחייל קילל אותי על היותי יהודי. מעולם לא הייתי צריך להסתיר את היותי יהודי מאוקראינים"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם24.4.2022 | 18:57
זוג ישראלים נמלטו מהכוחות הרוסיים שפלשו לאוקראינה, אנטון ויוליה לב ברחו מאוקראינה הבוערת, וניצלו בניסי ניסים. אנטון סיפר כי הודות לכלבי המחמד שלהם הם הצליחו לברוח, לאחר שחייל רוסי שאהב חיות כמעט כמוהם, סייע להם להימלט.
לתוך חצר מתחם אגודת ישראל בקישינב שבמולדובה, הגיע אנטון לב בן 29, ישראלי, וקרא בבכי "שמע ישראל, השם אלוקינו, השם אחד". הזוג בדיוק הגיח אחרי עשר שעות נסיעה של "מסע בגיהינום". בתוך הרכב היו שותפיהם לנסיעה: חמישה כלבים גדולים, שני חתולים וחמוס אחד.
אנטון ויוליה לב סיפרו לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle על שלושת השבועות המפחידים שלהם תחת הכוחות הרוסיים הפולשים, וכיצד הם הצליחו להימלט - בזכות הכלבים והחתולים שלהם וחייל רוסי שאהב חיות כמעט כמוהם. בני הזוג התגוררו באזור הכפרי בסמוך לקייב בגלל אהבתם לבעלי חיים.
הוא סיפר כי כשהצ'צ'נים הגיעו לכפר הם התנהגו בסדר. "הדבר המדהים היה שהחיות שלנו, במיוחד 5 הכלבים שלנו, שהיו למטה, לא נבחו בכלל. אני לא יודע אילו כוחות עצרו אותם. בדרך כלל הם נובחים כמו משוגעים על כל דבר, אבל אני ישבתי והתפללתי שישתקו, והן עשו זאת".
לאחר שהצ'צ'נים עזבו, הגיעו חיילים רוסים. "אלה נעשו יותר ויותר פרנואידים והאשימו אותנו בכך שידענו מי משגר אבוקות מהיער הסמוך כדי לקרוא להתקפת נגד אוקראינית. הזהירו אותנו שאם לא נמסור את ה'בוגד' הרוסים ירסקו את ביתנו או יהרגו את כולנו או ייקחו אותנו בשבי. חיילים שיכורים הסתובבו עם הרובים ולפעמים ירו באקראי". אנטון סיפר כי "חייל רוסי אחד דרש מאיתנו אוכל, כפי שרבים מהם עשו - מנותקים, בלי בגדים חמים מספיק ואומללים מהקור המקפיא. אבל כשהוא פגש את חמשת הכלבים שלנו ואת החתול שלנו, החייל, אנדריי, השתנה לחלוטין. הוא ליטף את החיות והחל להראות לנו תמונות של החתול והכלב שלו ברוסיה".
הוא סיפר על הפחד הגדול: "הם הציבו כמה תותחים גדולים וירו ליד הבית שלנו. זה היה מאוד מפחיד. הם פרצו עכשיו לבתים כבושים והחלו לקחת דברים, התחלתי להתפלל ומצאתי את התפילין שלי הבאתי אותם מישראל לאוקראינה, אבל מעולם לא הנחתי אותם, עד אז, החלטתי שאם נשרוד אני אחזור לישראל ואחזור בתשובה. אני לא דתי, השכן שלי ראה אותי לובש את הדברים המוזרים האלה ומתפלל בעברית, והוא אמר. 'בבקשה תעשה את זה שוב. אנחנו צריכים את זה. זה כנראה עובד', הם גילו שיש לי דרכון ישראלי וחייל קילל אותי על היותי יהודי. מעולם לא הייתי צריך להסתיר את היותי יהודי מאוקראינים".
"למחרת ב-6 בבוקר אנדריי, החייל שאהב את הכלבים שלנו, חזר לבדו. הוא אמר שזה דחוף שנצא מהכפר - למרות שכולנו תחת עוצר. הססנו אבל הוא התעקש. אז שמנו אספקה במכונית שלנו - לא היה הרבה אוכל בשבילנו אבל העמסנו 60 ק"ג של מזון לבעלי החיים. הוא חזר שוב כעבור 40 דקות והפציר בנו: 'אתה לא מבין? צא מהכפר הזה עכשיו! דיברתי עם השומרים, הם לא יירו', לקחנו את חמשת הכלבים, החתול והחמוס שלנו".
אנטון המשיך לספר על ההימלטות: "עם מחשבה שזה יכול להיות הרגע האחרון שלנו, נסענו ישר לכיוון המחסום הקרוב. זה יכול היה להיות הסוף עבורנו. אבל הם לא ירו. אנדריי ארגן שהם יתעלמו מאיתנו. החיות שלנו, בתוספת אהבתו של החייל הרוסי לכלבים, הצילו אותנו".
"זה היה מסע בגיהינום" סיפרה יוליה, "ניסיתי לעצום עיניים וכל הזמן בכיתי. אם שאלת אותי מה זה גיהינום, זה היה גיהינום". אנטון ממשיך: "אחרי שעברנו שלושה מחסומים רוסיים ראינו פתאום את המחסום הבא מאויש באוקראינים. תודה לקל. הם נראו נדהמים שהגענו עד כדי כך ללא פגע. הם אמרו לנו לנהוג כמו משוגעים מכיוון שהיו הרבה פגזים שנחתו סביבם.
"יומיים אחר כך נסענו לקישינב, כי ליוליה היה מכר שאמר שאפשר להטיס אותנו משם לישראל. ברגע שהגענו לכאן (קישינב) התחלתי להירגע, להיות עם יהודים ועם מצילים ישראלים. כשראיתי ושמעתי ישראלים, התחלתי לבכות. סוף סוף הרגשתי, וואו, אנחנו בטוחים".
"קנינו כלובים לארבעה מתוך חמשת הכלבים שלנו, החתולים והחמוס. אנחנו מקווים שבעוד חודש בערך, אחרי שנתאושש, נטוס כולנו לישראל. כמובן שגם לכל החיות יש זכות לבוא. הם הצילו את חיינו".


פוטין פתח במבצע להריסת ספינת הדגל של צי הים השחור שהוטבעה​

נשיא רוסיה פוטין פתח במבצע להריסת ספינת הדגל של צי הים השחור שלו שהופצץ וניזוק וזאת בכדי לאבטח סודות צבאיים, כולל מכשירי קודים, טילים שלא התפוצצו, ואולי אפילו ניסיון להחזיר גופות מלחים מתים הביתה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם24.4.2022 | 08:05
ספינות חילוץ וצוללת נשלחו לאתר הטביעה של הספינה 'מוסקבה' הטבועה כ-150 קילומטרים מחופי אודסה, בסבסטופול, בסיס הצי הגדול בחצי האי קרים שסופח לרוסיה, כך דיווח מגזין 'פורבס'. על פי הדיווח, פוטין מקווה למצוא מכשירי רדיו וקודים סודיים - כמו גם כל כלי נשק או יומני הספינה שעשויים לעניין מעצמות זרות.
בחיפושים משתתפת ספינת 'קומונה' באורך 315 רגל, שנבנתה לפני 110 שנה עבור הצי של הצאר ניקולאי השני ושירתה בצי הקיסרי והסובייטי במהלך שתי מלחמות העולם, תפקידה לשחזר כלי שיט ומטענים שטבעו.
אבל מכיוון שמוסקבה נמצאת בסביבות 160 רגל מתחת למים, מומחים מאמינים שלא סביר שקומונה תצליח להציל את הספינה כולה. פקיד הגנה אמריקאי אמר ל'פורבס': "זו תהיה משימה הנדסית עצומה, לנסות להעלות את הספינה הזו אל פני השטח. לא ראינו שום אינדיקציה שהם גילו עניין לעשות את זה".
ה'דיילי מייל' מדווח, כי המשפחות הזועמות של המלחים הרוסים שחיפשו נואשות אחר בניהם שלדבריהם שירתו על ספינת המלחמה מוסקבה לפני טביעתה, זעמו על "שקרים" ו"בריונות" מצד הקרמלין לאחר שפוטין הבטיח להן שבניהן שלא יישלחו לאזור המלחמה באוקראינה.
כמה קרובי משפחה הוזהרו שהם לא יקבלו 'פיצוי' כספי על מותם של יקיריהם אם יפנו לתקשורת. למרות זאת, דמיטרי שקרבץ האמיץ, אביו של יגור שקרבץ, אחד המלחים שנעדר, פתח בקמפיין כדי להוציא לאור את האמת על מה שקרה לספינת המלחמה - ולבניהם - מול חומה של ערפול מצד השלטונות הרוסיים. הוא אמר ל-Current Times: "צריך להעניש את כל האשמים על מה שהם עשו. או יותר נכון, מה הם לא עשו".
עוד דווח, כי לקח לצבא הרוסי יותר משבוע להכיר בכך שחייל אחד מת ומאות נעדרים, לאחר שהספינה, אחת מסיירות הדגל של רוסיה, טבעה בים השחור, לפי הדיווחים כתוצאה מפגיעת טילים אוקראינים.


רוסיה ערכה ניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי​

על רקע המתיחות הגבוהה בין רוסיה למערב, ואזהרותיה של רוסיה מפני משבר גרעיני, הודיעה אתמול רוסיה על שיגור מוצלח של טיל בליסטי בין יבשתי (ICBM) המסוגל לשאת כמה ראשי נפץ גרעיניים ולחמוק ממערכות נגד טילים ברחבי העולם​

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם21.4.2022 | 10:57

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול, כי הטיל החדש שרוסיה ניסתה "יכריח את כל מי שמנסה לאיים עלינו לחשוב שנית". מהפנטגון נמסר כי רוסיה הודיעה לארה"ב מראש על הניסוי, שנתפס בוושינגטון כניסוי שגרתי.
הטיל הבליסטי, הסארמאט, שוגר מצפון מערב רוסיה לעבר מטרה בחצי האי קמצ'טקה, כ-5,600 ק"מ מזרחית משם. זה היה השיגור הראשון של הטיל, כך לפי משרד ההגנה הרוסי. פוטין הזכיר את שמו כבר ב-2018. למרות השיגור המוצלח, במשרד ההגנה הרוסי מסרו כי "נדרשות בדיקות נוספות" ונראה שהטיל עדיין לא מוכן לשימוש מבצעי.
במקביל, נמשכה אתמול הלחימה באוקראינה בה נראה כי הרוסים מגבירים את קצב המתקפות לאחר התארגנות מחדש. מפקד הכוחות האוקראיניים במפעל הפלדה אזובסטאל שבמריופול הנצורה ביקש אתמול מהקהילה הבינלאומית להתפנות למדינה שלישית ואמר כי "האויב גדול מאיתנו פי עשרה".
סרהיי וולינה, מפקד החטיבה הימית ה-36 של צבא אוקראינה, אמר כי "אנחנו קוראים לכל מנהיגי העולם לעזור לנו". וולינה אמר כי הכוחות האוקראיניים מגינים על מתקן אחד בלבד, מפעל אזובסטאל, שם מסתתרים גם אזרחים בנוסף לחיילים. וולינה קרא לקהילה הבינלאומית לעזור להם לצאת מהמפעל, ואמר שיש במקום יותר מ-500 חיילים פצועים ועוד מאות אזרחים שאותם יש לפנות למדינה שלישית."יכול להיות שזו הקריאה האחרונה שלנו לעזרה, אנחנו כנראה בימינו האחרונים.
ראש הוועדה לזכויות אדם בפרלמנט בקייב טען אתמול כי חצי מיליון אוקראינים הועברו לרוסיה ללא הסכמתם. "הם הועברו לרוסיה בלי שנתנו את הסכמתם, וכעת לא ניתן ליצור איתם קשר", אמר מיקיטה פוטוראייב לחברי הפרלמנט האירופי, וקרא לצלב האדום לנסות וליצור קשר עם אותם אזרחים, אותם כינה "נעדרים".
במקביל, ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על רוסיה, על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי. הסנקציות כוללות גם עיצומים על עשרות יחידים, בהם האוליגרך הרוסי קונסטנטין מאלופייב שהואשם על ידי ארה"ב בתחילת החודש כי הפר את הסנקציות שהוטלו קודם לכן. סנקציות נוספות הוטלו על הבנק הרוסי Transcapitalbank ועל חברת הכרייה BitRiver הדיגיטלית


שרדה את היטלר, ואת סטאלין: "אני אשרוד גם את פוטין"​

אנסטסיה גוליי, בת 96, שהתה במחנה ריכוז הידוע לשמצה ברגן בלזן, ודיברה באירוע לציון יום השנה ה-77 לשחרורו על ידי חיילים בריטים וקנדים. תקפה את ה"רצח עם נגד האוקראינים" והשוותה את הרוסים לנאצים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם21.4.2022 | 09:54

אנסטסיה גוליי נאלצה להימלט לגרמניה מאוקראינה לאחר שרוסיה פלשה למדינתה בפברואר האחרון, והיא נאמה בטקס אזכרה לניצולי שואה.
אנסטסיה גוליי, ניצולת שואה בת 96 מאוקראינה, הייתה באושוויץ עם אנה פרנק, ונאלצה לעזוב את אוקראינה בגלל המלחמה. היא שהתה עם אנה פרנק באושוויץ, פרנק הפכה למפורסמת לאחר מותה באושוויץ, לאחר שיומן עם כתב ידה נמצא, ובו היא פירטה את שהיא עוברת עם הנאצים. הקשישה אמרה לאחר ששרדה את סטאלין ואת היטלר, שהיא תשרוד גם את פוטין.
לאחר שנשלחה לאושוויץ היא הועברה מאוחר יותר למחנה הריכוז הידוע לשמצה ברגן בלזן, היא דיברה באירוע לציון יום השנה ה-77 לשחרורו על ידי חיילים בריטים וקנדים. גוליי דיברה על "רצח עם נגד האוקראינים" והשוותה את הרוסים לנאצים, ואמרה: "אין לי מילים למה שעשו מעריצי היטלר מהקרמלין בבוצ'ה ובמריופול". שם נטבחו אלפי אזרחים אוקראינים על ידי הרוסים.
היא הוסיפה: "שרדתי את היטלר, שרדתי את סטלין ואני אשרוד גם את פוטין הזה", ניצולת השואה בת ה-96 נשלחה על ידי הנאצים למחנה הריכוז אושוויץ במהלך מלחמת העולם השנייה, בינואר 1945, בגיל 19. גוליי הייתה שם עם אנה פרנק, שנהרגה במחנה בגיל 15, בפברואר 1945 ויומנה המפורסם פורסם לאחר מותה כספר. כך דווח ה'דיילי מירור'.
מאוחר יותר גוליי נלקחה למחנה ברגן בלזן ונשארה שם עד ששוחררה כעבור ארבעה חודשים, ב-15 באפריל 1945. בטקס האזכרה במחנה ברגן בלזן היא אמרה: "אני לא יכולה לשכוח דקה אחת שביליתי כאן בהמתנה למוות". היא דיברה על הרגע שבו שוחרר המחנה, היא אמרה: "אפילו לא היה לי מספיק כוח להרגיש שמחה". היא רצתה להישאר במולדתה לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, כאשר רוסיה פלשה ב-24 בפברואר. אבל בגלל תקיפה רוסית בסמוך לביתה, היא קיבלה בלב כבד את ההחלטה הקשה לברוח עם בנה ווסיל ובתה ולנטינה.
חברים גרמנים עזרו לה להגיע לגרמניה. ביוגרפיה של הקשישה בת ה-96 הייתה צפויה להתפרסם בימים אלה, אך כעת נוסף לה פרק נוסף, אחד על בריחתה מאוקראינה.


מנהיג יהודי באוקראינה נוסף לרשימת ה"בוגדים הפרו-רוסים"​

ממשלת אוקראינה הציבה את ואדים רבינוביץ', מחוקק ומנהיג קהילה יהודית, ברשימה של 111 אנשים שהיא כינתה בוגדים שלקחו צד לטובת רוסיה, במלחמה שמשתוללת כבר חודש וחצי​

יענקי פרבר | חדשות בעולם21.4.2022 | 10:11

אוקראינה הודיעה כי מנהיג יהודי באוקראינה, ואדים רבינוביץ', נוסף לרשימה שפורסמה בשבוע שעבר על ידי ארגון לא ממשלתי המוקדש לקידום ממשל תקין, והסוכנות הלאומית של אוקראינה למניעת שחיתות. זה כולל פקידים, עיתונאים וראשי ערים שהואשמו בשיתוף פעולה עם רוסיה, שפלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר. הסוכנות הממשלתית הייתה שותפה בהרכבת הרשימה, כך דווחה ערוץ הטלוויזיה TSN, תחנת טלוויזיה מובילה באוקראינה.
רבינוביץ' נבחר ב-2019 לפרלמנט של אוקראינה, ועמד בראש מפלגת אופוזיציה קטנה שלטענת מבקריה היא פרו-רוסית. האיש הוא מיליארדר שנכנס לפוליטיקה ב-2014. הסוכנות כינתה את רבינוביץ' "משתף פעולה, פוליטיקאי פרו-רוסי", והוסיפה כי הוא "שוהה בחו"ל מתחילת המלחמה" וב-14 בפברואר כתב בפייסבוק כי המלחמה החלה "ומערב אוקראינה החלה אותה".
41d530f808b40453e44a.jpg
ואדים רבינוביץ.
בשנת 1997 הקים את הקונגרס היהודי האוקראיני, שהפך לאחת הקבוצות היהודיות המקומיות העיקריות הפעילות במדינה. הוא גם עומד בראש הפרלמנט היהודי האירופי, קבוצת גג יהודית כמעט לא פעילנ שנוסדה ב-2012. בשנה שעברה פתח רבינוביץ' בניסיון כושל להדיח את הנשיא וולודימיר זלנסקי, שהוא גם יהודי, על רקע סגירת שלוש תחנות טלוויזיה הנחשבות לפרו-רוסיות.
רבים מהאנשים ברשימה לא נעצרו או נענשו בדרך אחרת. חלקם מתים, כולל וולודימיר סטרוק, בן 57, ראש עיריית קרמיננה לשעבר, שבחודש שעבר נחטף ונורה למוות, אולי בגלל האשמות על שיתוף פעולה.
רבינוביץ' לא הגיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות היהודית JTA. על הכללתו ברשימת הבוגדים לכאורה.


פוטין כולא את בתו ברוסיה מחשש שלא תחזור​

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוציא צו עיכוב יציאה מרוסיה לבתו, על רקע חששות שהיא לא מתכוונת לחזור לרוסיה. נאסר עליה לנסוע למדינות מערביות גדולות​

יענקי פרבר | חדשות בעולם21.4.2022 | 09:39

בתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המדענית ד"ר מריה וורונטסובה, בת ה-36, ביקשה לטוס "למדינה ידידותית" לחופשת חוף טרופית לציון יום הולדתה ה-37 בשבוע הבא, כך דווח ה'דיילי מירור'.
על פי הדיווח, היא תכננה חופשה משפחתית, אך היא בוטלה בגלל ש"פוטין הגיב בסירוב מוחלט, ועיבה את ההגנה הביטחונית של מריה, לפי המידע שהגיע ל'דיילי מירור', בתו הבכורה של הנשיא לא תכננה לחזור לרוסיה".

לא דווח אם הסיבה לתוכניתה לכאורה להימלט היא מלחמתו העקובה מדם של אביה באוקראינה. על מריה - הוטלו סנקציות ממדינות המערב בשל קשר משפחתי לפוטין. כעת נאסר עליה לנסוע למדינות מערביות גדולות, בעבר אהבה לנסוע לאירופה.
הבת עובדת כרופאה מומחית למחלות גנטיות נדירות בילדים. היא חוקרת מובילה במרכז הלאומי למחקר רפואי לאנדוקרינולוגיה של משרד הבריאות של רוסיה. היא גם מומחית לגמדות. חוץ מהבת מראה, לפוטין ישנן עוד שתי בנות. כולן שותקות על המלחמה עם אוקראינה, ודעתן על הסכסוך אינה ידועה. פוטין אמר בעבר: "יש לי חיים פרטיים שבהם אני לא מרשה התערבות. יש לכבד אותם". פוטין תקף את צלמי הפפארצי, על "החטטנות" הוא אמר עליהם "אלה עם אף ארוך שצוללים לתוך חייהם של אחרים".


חבר פרלמנט אוקראיני בעבר קורא לפוטין להשתמש בנשק גרעיני​

חבר הפרלמנט האוקראיני לשעבר קורא לפוטין לבצע 'מתקפת מנע' עם נשק להשמדה המונית נגד מדינתו, לאחר שהנשיא זלנסקי הזהיר כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק גרעיני​

יענקי פרבר | חדשות בעולם20.4.2022 | 18:13
חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר לוחץ על נשיא רוסיה וולדימיר פוטין להשתמש בנשק להשמדה המונית נגד ארצו, וזאת על רקע החשש הגובר שרוסיה עלולה להשתמש בנשק גרעיני. איליה קיווה, הוא פוליטיקאי מאופוזיציה שגורש מהפרלמנט בגלל תמיכה בפלישה של רוסיה, הוא פרסם את הפנייה שלו לפוטין בערוץ הטלגרם שלו לאחר שוולודימיר זלנסקי הזהיר כי פוטין עלול להשתמש בגרעין.
תחת תמונה של פיצוץ גרעיני שפרסם, כתב: "זכור, הם מפחדים ומכבדים רק כוח, זה מה שיכול לשים קץ לעימות של היום, לא רק עם השלטונות האוקראיניים, אלא עם המערב כולו שלוקח היום חלק פעיל וכבר בגלוי בסכסוך הצבאי באוקראינה".
עוד כתב: "אם מישהו חושב שזה לא לפי הכללים, זכור. המערב כתב את הכללים האלה מתוך האינטרסים שלו ורק כדי להרוס אותנו בצורה יעילה יותר". הוא התבטא לאחר שהנשיא זלנסקי הזהיר שהמערב צריך להתכונן לאפשרות שפוטין ישתמש בנשק גרעיני או כימי נגד ארצו. גורמים במערב חוששים שפוטין ינקוט באמצעים נואשים, במאמץ אחרון להפוך את גל המלחמה לטובתו לאחר סדרה של תבוסות מביכות בשדה הקרב.
קיווה נבחר לפרלמנט בשנת 2019 עבור מפלגה פרו-רוסית שהוקמה על ידי האוליגרך שנעצר לפני מספר ימים, ויקטור מדבדצ'וק, לאחר שהתמודד ללא הצלחה לנשיאות. קיווה סולק מהפרלמנט זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה בפברואר השנה בשל פרסום תעמולת הקרמלין לפיה המדינה מלאה בנאצים. מאז הוא הואשם בבגידה וכעת הוא הוא מסתתר ברוסיה, בטענה שממשלת אוקראינה מנסה להרוג אותו.
פוטין פתח במה שהוא כינה 'מבצע צבאי מיוחד' נגד אוקראינה ב-24 בפברואר עם התקפות באוויר, ביבשה ובים במטרה להפיל במהירות את הממשלה ולהתקין משטר בובות. אך עד עתה פוטין נכשל בהרבה מתוכניותיו. על פי ההערכות, המנהיג הרוסי ציפה רק להתנגדות סמלית מצד הכוחות המזוינים של אוקראינה ולניצחון מהיר, כך חיילים רוסים סיפרו לאחר שנשבו, אמרו להם כשנכנסו למדינה שהממשלה כבר נכנעה.


צעיר חרדי שברח ממריופול ונפצע: "הסיוט רק הלך והחמיר"​

צעיר חרדי ששהה במריופול בזמן ההפגזות הרוסיות, נמלט מהעיר ונפצע מרסיסים בהתקפה רוסית. "ידענו מתי לרוץ למסדרונות כדי להתחבא מרקטות"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם20.4.2022 | 16:24

דוד בצלאל, צעיר חרדי ממריופול, סיפר על רגעי הבריחה מהעיר הבוערת. "עד ה-15 במרץ, היינו בסדר, לא היה לנו חשמל או מים זורמים או קשר עם העולם, אבל למדנו איך להתמודד. ידענו מתי לרוץ למסדרונות כדי להתחבא מרקטות, ידענו לא להתרחק מבניין הדירות שלנו, והשכנים שלי ואני הבנו איך למצוא מקורות מים קטנים ולנקות אותם מספיק כדי שיהיה ניתן לשתות אותם".
"באותו בוקר (15 במרץ), אחי הקטן היה בקרבת מקום אצל סבא וסבתא שלי, ורק אמא שלי ואני היינו בבית. יצאתי החוצה עם עוד ארבעה גברים כדי להצית אש ולבשל שקשוקה לאכול. זה היה מסוכן, אבל עשינו את זה פעמים רבות בעבר, והיינו צריכים לאכול. זה קרה בפתאומיות מדי, לא היה סיכוי לרוץ. מרגמה גדולה התפוצצה ממש לידינו. אדם אחד נפגע בבטנו, אחר ברגלו והשני בזרועו. נפגעתי בגב, ונפלתי ישר על הרצפה" סיפר בצלאל לאתר Collive.
"קשה לתאר. זה כאילו עכשיו הייתי מישהו אחר, בהיתי בגוף שלי, יכולתי לראות אותו, אבל לא הרגשתי אותו, לא יכולתי להזיז אותו. מחשש לעוד מרגמות, השכנים הרימו את גופתי במהירות, ונשאו אותי פנימה. שם ראתה אותי אמי, מכוסה בדם, הסתכלתי על עצמי, והבטתי בה. יכולתי לראות שזה קשה מדי בשבילה להתמודד עם זה". עוד סיפר: ניסיתי, "לא הצלחתי להרגיש או להזיז את צד ימין. לא יכולתי לשבת. הייתי צריך ללכת לבית החולים, אבל לא היה דרך להגיע לשם, ולא טלפונים להתקשר. אפילו בית חולים אמיתי כבר לא היה במריופול. רק בניין קהילה מלא במתנדבים שניסו לעזור".
השכנים הצליחו למצוא נהג אמבולנס שלאחר שכנוע לקח אותו לבית החולים, הנהג חשש מאד מתקיפות רוסיות, "אמא שלי ועוד כמה שכנים הגיעו איתי לאחר נסיעה מפחידה לבית החולים". הוא מתאר כי "הסצנה הייתה מחרידה". ומספר כי: "לאחר שבועות של שהייה בבניין שלנו, ללא תקשורת מבחוץ, זו הייתה הפעם הראשונה שמציאות המלחמה באמת הכתה בנו. דם היה בכל מקום. ראיתי אנשים פצועים במצבים קשה, מחזה מזעזע ילדים ומבוגרים כאחד צרחו מכאב".
הוא סיפר כי הוא לא יכול היה לשבת: "שני חובשים הרימו אותי וניסו להעמיד אותי על הרגליים, אבל פשוט התמוטטתי על הרצפה שוב ושוב. לבסוף אמרו לי לנוח. הם נתנו לי את התרופה היחידה שהייתה להם: אנטיביוטיקה. לא נשאר כלום לכאב, והסיוט רק הלך והחמיר".
אחרי עשרה ימים, עדיין לא היה שיפור. מתנדב הציע לקחת אותו לבית חולים בדונייצק. זו תהיה נסיעה מפרכת, אך ברגע שיוצאים ממריופול אין דרך לחזור. "אבל בדונייצק יכולתי לעבור ניתוח, וסיכוי ללכת שוב. לא הייתה לנו ברירה אלא להגיע לשם, הכניסו אותי להרדמה כללית. כשהתעוררתי, הם אמרו לי שהם עשו ניתוח, והוציאו מעמוד השדרה שלי רסיס של שלושה סנטימטרים. הם עשו MRI".
עוד סיפר: "כבר למחרת בבוקר יכולתי לשבת בפעם הראשונה מזה שבועות. הם נתנו לי תרופות לכאב ולהחלמה, וויטמינים לתזונה. בקרוב אוכל לעזוב את בית החולים, אבל עכשיו באמת דאגתי לגבי אחי הקטן. לא יכולתי להמשיך בלעדיו".
בצלאל לא הסכים לעזוב בלי אחיו הקטן. "התקשרתי לרב שלי, הרב מנדל כהן, (שליח חב"ד במריופול). אמרתי לו שאנחנו לא יודעים איפה אחי וסבי וסבתי, או איך הם שורדים בלי אוכל ומים, בקור המקפיא, ועם כל הפצצות אבל לא נצא מדונייצק בלעדיהם, הרב כהן פעל מיד, במהלך השבוע האחרון הוא הצליח איכשהו לחלץ את אחי ואת סבי וסבתי, ולהסיע אותם אלינו. לעולם לא אשכח את החסד הזה. המפגש המשפחתי הקטן שלנו בבית החולים היה מרגש ביותר, החזקנו אחד את השני חזק, איבדנו כל כך הרבה, והיה לנו כל כך הרבה על מה לבכות, אבל בכינו רק דמעות של שמחה להיות ביחד שוב".
לפני פסח הצליחה המשפחה להגיע לארץ. ועכשיו הם מתפללים עבור החברים שלהם שעדיין מקווים לצאת משם.


לראשונה: ישראל תשלח ציוד מיגון לאוקראינה​

שר הביטחון גנץ הודיע היום למקבילו האוקראיני כי ישראל תשלח לאוקראינה ציוד מגן הכולל קסדות, צעד שנמנעו ממנו בישראל עד כה מחשש לזעם רוסי​

ארי קלמן | חדשות בעולם20.4.2022 | 16:44
   
לאחר שנמנעו תחילה לסייע לאוקראינים בהשגת ציוד כמו קסדות, שר הביטחון בני גנץ מתעסק לראשונה בלחימה המתמשכת באוקראינה ומודיע כי ישראל תשלח ציוד מיגון לטובת הארגונים האזרחיים.
שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (רביעי) עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב, והודיע לו כי לאור פניית משרד ההגנה האוקראיני, הוא אישר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים.
לפי משרד הביטחון הנושא נמצא בתהליכי רכש. זאת כחלק מהמאמצים ההומניטאריים הנרחבים שעושה ישראל – ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטארי ורפואי ועוד.
עוד נמסר כי השניים שוחחו על מאמצי העולם ועל מאמציה של ישראל בהובלת ראש הממשלה להביא לסיום המלחמה. שר הביטחון ביקש להדגיש את עמידתה של ישראל לצד אזרחי אוקראינה והצורך להמשיך לסייע למדינה, ולפעול לסיום המלחמה.


ניצולת שואה בת 91 הלכה לעולמה במרתף במריופול​

שמונים שנה לאחר שהתחמקה מהנאצים, וונדה סמיונובנה אוביידקובה, הלכה לעולמה במרתף שם שהתה בשל המלחמה באוקראינה. "לאמא לא הגיע מוות כזה", אמרה בתה לריסה, בדמעות, שעות ספורות לאחר שהגיעה עם משפחתה למקום בטוח​

יענקי פרבר | חדשות בעולם20.4.2022 | 09:10

ניצולת שואה שכבה גוססת במרתף במריופול שבאוקראינה, היא קפאה והתחננה למים, וונדה סמיונובנה אוביידקובה, בת ה-91, הייתה חולה מאד במהלך השבועיים האחרונים לחייה ולא יכלה אפילו לעמוד על רגליה. היא נפטרה ב-4 באפריל, ולא בשלווה מזקנה במיטתה, אלא כקורבן של המלחמה הנוראה של המאה ה-21 שפקדה את עיר הולדתה.
"לאמא לא הגיע מוות כזה", אמרה בתה לריסה, בדמעות, שעות ספורות לאחר שהגיעה עם משפחתה למקום בטוח. היא התבוננה בחוסר אונים איך חייה של אמה שלה מתפוגגים, נשארה לצדה עד הרגע האחרון. לאחר שאמה נפטרה, לריסה ובעלה סיכנו את חייהם כדי לקבור אותה, תוך הפגזות ללא הפסקה, בגן ציבורי. כך דווח אתר Chabad.org.
"מריופול כולו הפך לבית קברות", אומר הרב מנדל כהן, מנהל בית חב"ד במריופול והרב של עיר הנמל האוקראינית שמופגזת ללא הפסקה. אובייקובה ומשפחתה היו חברים פעילים בקהילה היהודית של מריופול, מאז תחילת המלחמה, הרב כהן עובד 24 שעות לפנות את חברי הקהילה מהתופת, הוא מוודא גם בשבת שכל מי שצריך חילוץ מחולץ בגלל פיקוח נפש. וגם פעל הרבה בליל הסדר כדי להציל יהודים. השבוע הוא הצליח לפנות את לריסה ומשפחתה.
כשההפגזות וההפצצות החלו בתחילת מרץ, עברה המשפחה להתגורר במרתף של חנות סמוכה. הסיוע היחיד שקיבלה המשפחה לאורך כל התקופה הגיע מבית הכנסת והמרכז הקהילתי של הרב כהן. "לא היה מים, לא חשמל, לא חימום, והיה קר בצורה בלתי נסבלת", היא אומרת. לריסה טיפלה באמה, אבל "לא יכולנו לעשות דבר עבורה, חיינו כמו חיות".
לריסה סיפרה לאחר Chabad.org, כי שני צלפים הקימו עמדות ליד מקורות המים הקרובים ביותר, מה שהפך כל נסיעה לשם למסוכנת מאוד בנוסף להפצצות שירדו מהשמיים. "בכל פעם שנפלה פצצה, כל הבניין רעד. אמא שלי כל הזמן אמרה שהיא לא זוכרת דבר כזה גם במהלך מלחמת העולם השנייה".
אוביידקובה נולדה במריופול ב-8 בדצמבר 1930. היא הייתה בת 10 באוקטובר 1941, כאשר הנאצים נכנסו למריופול והחלו לאסוף את יהודי העיר. כשהנאצים הגיעו לבית המשפחה ולקחו את אמה של וונדה, מריה (מינדל), הילדה הקטנה הצליחה להתחמק ממעצר כשהסתתרה במרתף. ב-20 באוקטובר 1941 הוציאו הגרמנים להורג בין 9,000 ל-16,000 יהודים בתעלות בפאתי מריופול, כולל אמה של אוביידקובה וכל משפחתה של אמה. הילדה הקטנה נעצרה מאוחר יותר, אך חברי משפחה הגיעו ושכנעו את הנאצים שהיא יוונית. היא הגיעה לבסוף לבית חולים, שם נשארה עד לשחרור מריופול ב-1943.



האוליגרכים בהלם: פוטין מטיל סנקציות על טייקונים רוסים​

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר חקיקה חדשה שאוסרת על החזקת מניות של חברות רוסיות בבורסות זרות בחו"ל. צעד שמהווה חזרה אחורה עבור הכלכלה הרוסית לימי ברית המועצות וניתוקה המוחלט מהמערב​

חזקי ניימן | חדשות בעולם19.4.2022 | 23:37

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הטיל השבוע פצצה נוספת על האוליגרכים הרוסים, כשהודיע להם שלא יוכלו לרשום יותר את החברות שלהם בבורסות זרות, כך דווח היום בבלומברג. פוטין חתם על תזכיר החוק ב-16 באפריל, ובו נדרשות חברות רוסיות למחוק את הרישומים של מניותיהן בבורסות בעולם בתוך 10 ימים. בכך סיים פוטין את המהלך שהחל כבר בפלישה לחצי האי קרים ב-2014.
החוק החדש יכפה על טייקונים רוסים להגדיר מחדש את מבנה הבעלות בעסקים שבהם הם מחזיקים באופן חלקי על ידי מניות זרות, שמשלמות את הדיבידנדים במטבע זר. מאז הפלישה לאוקראינה מרבית הבורסות בעולם הקפיאו את הסחר בתעודות סל של חברות רוסיות. הסנקציות המערביות על בנקים, חברות, נכסים ואפילו על רזרבת המט"ח של רוסיה, הורידו את הערך של החברות הרוסיות הנסחרות בבורסות הזרות לרצפה.
כעת, כך על פי הדיווח שהובא בדשות 12, יצטרכו החברות הללו למחוק את רישומיהן עד ל-26 באפריל. חברות יוכלו לבקש אישור מיוחד שלא לעשות זאת. המחזיקים הזרים בתעודות הסל שיתבטלו יקבלו מניות של החברה במקומן, ובשל האיסורים על זרים למכור נכסים פיננסיים רוסיים הם גם לא יוכלו לסחור בהן בעת הזו.
"הזכויות של בעלי המניות שנותנים אמון ברוסיה ושהשקיעו בשווקים הרוסיים שנים רבות נפגעות", אמר בראיון טייקון הפלדה הרוסי ולדימיר ליסין, בהתייחסו לחקיקה. "אין להם שום קשר לפוליטיקה ויש סיכוי שזכויות הקניין שלהם פשוט יאבדו".
מעטים הדברים שהראו את הכניסה וההיטמעות של רוסיה בכלכלה העולמית בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים כמו רישומן של חברות ענק רוסיות בבורסות בניו יורק, לונדון ופרנקפורט. מאז שיא של גיוסים בהנפקות בשווי 17 מיליארד דולר ב-2007 השווי של החברות הרוסיות שרשומות בחו"ל פחת משמעותית. מאז הפלישה לקרים ב-2014, שהראתה לעולם את הפגיעות של העסקים הרוסיים בצל אי-היציבות המדינית והסנקציות שהוטלו אז, סך הגיוסים הגיע ל-6 מיליארד דולר בלבד.
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ברווזים במטווח: האוקראינים צולפים ברוסים שמנסים להימלט​

כוחות הצבא האוקראיני מפגיזים בארטילריה בניין במחוז דונייצק המשמש מחסה לכוחות הרוסים | בתיעוד ניתן לראות את החיילים מנסים להימלט כשחלקם נקטלים ע"י צלפים וחלקם נפלו בשבי​


 

שלום זכר

משתמש מקצוען
פוטין: כוחות ביון זרים, כולל ה-CIA, מייעצים ועוזרים לקייב בניסיון להתנקש בחיי עיתונאים רוסים.

‏עיתון ה-SUN: תצלומים של מל"טים אוקראינים חושפים "בית קברות" לטנקים בתוך רוסיה, מה שמראה את עוצמת הכישלון של הצבא הרוסי

בדרך לרגיעה? בשעה זו אמורה להתחיל הפסקת אש חד צדדית של רוסיה סביב מפעל הפלדה במריופול, על מנת לאפשר יציאה של האזרחים הנצורים במקום (קרן בצלאל).

למרות הדיווחים של הרוסים - סגנית ראש ממשלת אוקראינה מסרה: "לא הושג הסכם על מסדרון הומינטרי במריופול". (N12)


דסק החוץ: בית הדין הפלילי הבין-לאומי (ICC) ייקח חלק בצוות המשותף שיחקור את ההאשמות על פשעי מלחמה באוקראינה בעקבות הפלישה הרוסית - כך מסרה הסוכנות של האיחוד האירופי לשיתוף פעולה במשפט פלילי
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
שני בירנבוים: דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב אמר בתדריך הערב שלו כי בעזרת שימוש בטילים מדויקים, צבא רוסיה השמיד 6 תחנות שייצרו חשמל עבור רכבות וחשמליות באוקראינה. קונשנקוב הוסיף כי חיל האוויר הרוסי פגע ב-82 מטרות צבאיות באוקראינה לאורך היום וכי מערכות ההגנה האווירית הרוסיות הפילו 4 כטב"מים אוקראינים מעל העיר איזיום כמו גם במחוזות חארקוב ודונייצק.


משרד החוץ הרוסי הכריז על 40 דיפלומטיים גרמנים כאישיות בלתי רצויה בתגובה לגירוש אותו מספר דיפולמטים רוסים מברלין.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

אשליה אופטית • אתגר 48

לוח מודעות

למעלה