חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - האשכול היומי

מצב
הנושא נעול.

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לראשונה מאז תחילת הלחימה נצפתה היום טנק T-90M רוסי באזור חרקוב, אוקראינה
זה אחד מהטנקים היותר מתקדמים של רוסיה
20220425_191554.jpg
 

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
סוכנות הריגול הרוסית פרסמה סרטון דרמטי של המעצרים שביצעו.
כדברם פעילים ניאו נאצים שתכננו להתנקש בחייו של העיתונאי הרוסי ולדימיר סלבייב

הרבה פרשנים מעלים תהיות לגבי אמיתות הסרטון
בין היתר בגלל הממצאים שנראים בסרטון

ע"פ הדיווח הרוסי
בין הפריטים שגילו במקום היו מטען חבלה, שמונה בקבוקי תבערה, שישה אקדחי מקרוב, רובה ציד, רימון, אלף קליעים, סמים, דרכונים אוקראינים מזויפים, ספרות לאומנית וחפצים נאציים נוספים.

תמונות מתוך הסרטון
file.php
file.php
file.php
file.php
file.php
file.php
file.php
 
נערך לאחרונה ב:

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

חשש בקהילה היהודית: "אנחנו הבאים בתור"​

אלפי בני אדם נמלטים מאזור חבל טרנסניסטריה - מולדובה, מחשש שהוא יהיה היעד הבא של נשיא רוסיה פוטין כחלק מניסיונותיו להשתלט על דרום אוקראינה הגובל בחבל הארץ המולדובני המורד. "החשש מפני פלישה רוסית הפך מוחשי יותר. אני שומע עדויות על רבים שכבר אורזים מזוודות"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם26.4.2022 | 20:13

e232264a46791259edef.jpg
פעילויות הקהילות היהודיות: אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם
סדרת הפיצוצים שהחרידו אתמול (שני) את טריאספול, בירת החבל הבדלני טרנסניסטריה שמרד במולדובה, הביא אלפי בני אדם להימלט מהאזור מחשש שהוא יהיה היעד הבא של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – כחלק מניסיונותיו להשתלט על דרום אוקראינה, הגובל בחבל הארץ המולדובני המורד.
טרנסניסטריה הכריזה על עצמה כרפובליקה בספטמבר 1990, עוד בזמן שמולדובה הייתה חלק מברית המועצות. פחות משנה אחר כך, במארס 1991, התקיים משאל עם במדינה ו-90% הצביעו בעד הקמת מדינה עצמאית. במארס 1992 פרצה מלחמה בין המולדובנים לטרנסניסטרים וזו הסתיימה ביולי של אותה שנה בהסכם הפסקת אש. אף מדינה לא הכירה בטרנסניסטריה שמשתרעת על חבל ארץ באורך של 400 קילומטרים וברוחב של 10 ק"מ. המדינה העצמאית כוללת דגל משלה, המנון, מטבע וכוחות משטרה וצבא.
ככל הידוע בטרנסניסטריה מתגוררים כ-5,000 יהודים מתוך אוכלוסיה של כחצי מיליון נפש והם מתגוררים בעיקר בעיר הבירה טירספול וקהילות יהודיות קיימות גם בערים בנדרי, דובסרי ובריבניצה. ריבניצה מוכרת היטב בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר, משום שזמן קצר לפני מלחמת העולם השנייה מספר היהודים שם עמד על 38% מקרב תושבי העיר והתגורר בה הצדיק רבי חיים-זנוויל אברהמוביץ', הידוע בכינוי "הרבי מריבניצה".
בימים שבשגרה, שלוחי חב"ד במולדובה פועלים במשך השנה גם בטרנסניסטריה ובחג הפסח האחרון הם קיימו ליל סדר ציבורי ב-4 ערים. זאת, בנוסף לשיעורי תורה שמתקיימים בערים הללו.
בעקבות ההסלמה שם, עם סדרת הפיצוצים, נציגי הקהילות היהודיות פנו לרב מענדי אקסלרוד שליח חב"ד בקישינב וביקשו ממנו להתפנות לבירת מולדובה. לדברי הרב אקסלרוד: "אנשים דואגים וביקשו שנפנה אותם למקום מבטחים, במטרה לעלות בהמשך לישראל. גם 'הסוכנות היהודית' וה'ג'וינט' פועלים בערים הללו.
לדברי הרב זושא אבלסקי, מנכ"ל הקהילה היהודית במולדובה: "אנחנו מוצפים בפניות ביומיים האחרונים. אנשים בטוחים שהם הבאים בתור, אחרי אוקראינה. שכרנו כאן 5 מלונות ומחנות עבור פליטים מאוקראינה ואנחנו נערכים לקבל גם פליטים מטרניסטריה. יש לנו מערך לוגיסטי גדול, בסיוע ידידים מקומיים וחברי הקהילה ברחבי העולם ואני מקווה שלא יפרוץ כאן משבר הומניטרי כמו באוקראינה".
עו"ד אלכס גלפרין, שמסייע לפעילות של הקהילה היהודית וחב"ד, אומר: "יש חשש גדול מהסלמה. בטרנסינסטריה מתגוררת אוכלוסיה דוברת רוסית גדולה, לצד קהילה אוקראינית ומלחמת אזרחים יכולה לפרוץ שם בכל רגע".
הרב מנדי גוצל מבית חב"ד בקישינב הוסיף: "החשש מפני פלישה רוסית הפך מוחשי יותר. אני שומע עדויות על רבים שכבר אורזים מזוודות".
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ארה"ב מסרה לצבא האוקראיני מידע מודיעיני מפורט ואת מיקומן של תקיפות פצצות רוסיות, מה שנותן לכוחות האוקראינים זמן להגיב לפני שהפצצות יפגעו.
הנה עוד מ- NBC News :

ארה"ב מסרה לכוחות האוקראינים מידע מודיעיני מפורט על מתי והיכן בדיוק נועדו טילים ופצצות רוסיים לפגוע, מה שגרם לאוקראינה להזיז את ההגנה האווירית וכלי הטיס מנתיב הפגיעה, כך אמרו גורמים אמריקאים בהווה ובעבר ל-NBC News.

כך שיתוף מודיעין בזמן אמת סלל את הדרך לאוקראינה להפיל מטוס תובלה רוסי שנשא מאות חיילים בימים הראשונים של המלחמה, אומרים הגורמים הרשמיים,מידע שסייע להדוף תקיפה רוסית על שדה תעופה מרכזי ליד קייב.

זה היה חלק ממה שגורמים אמריקאים מכנים מבצע שיתוף מודיעין מסיבי וחסר תקדים עם שותף שאינו חבר בנאט"ו, שלדבריהם מילא תפקיד מכריע בהצלחתה של אוקראינה עד היום מול הצבא הרוסי הגדול והמצויד יותר.

הפרטים על ההגנה האווירית ומטוס התובלה, שלא דווחו בעבר, מדגישים מדוע, חודשיים לתוך המלחמה, גורמים רשמיים מעריכים כי המודיעין של סוכנויות הריגול האמריקאיות והפנטגון היווה גורם חשוב בסיוע לאוקראינה לסכל את המאמץ של רוסיה לכבוש את רוב אוקראינה.

"מההתחלה, השקענו מאמץ אדיר בשיתוף מודיעין אסטרטגי ומעשי עם אוקראינה", אמר פקיד אמריקאי שתודר בנושא ל-NBC News. "זה השפיע הן ברמה הטקטית והן ברמה האסטרטגית. יש דוגמאות שבהן אפשר לספר סיפור די ברור שזה עשה הבדל גדול".

בהצהרה אמר דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, "אנו מספקים באופן קבוע מודיעין מפורט ובזמן לאוקראינים בשדה הקרב כדי לעזור להם להגן על ארצם מפני תוקפנות רוסית ונמשיך לעשות זאת".
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
לצערי היו כאן משתמשים שכתבו הודעות שלא על פי הכללים, והושעו מאא"ר.
חבל שהגענו למצב הזה, ושעדיין ישנם שלא הפנימו שכל האשכולות האלו בדיעבד לחלוטין.
אם המצב יחזור על עצמו, לא תהיה ברירה, והאשכול הבא יהיה אחרון בסדרה... לא נעבוד לנפות שוב עמודים שלמים.

לאשכול היומי...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה