חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - האשכול היומי

מצב
הנושא נעול.

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האשכול היומי, לדיווחים בלבד!

שימו לב!
  • פרשנויות, בדיחות, רץ ברשת, ופטפוטים - יימחקו לאלתר!
  • ניתן להעלות תיעוד (תמונות וסרטונים) מהמלחמה,
    בתנאי שהם נקיים, ולא לבעלי לב חלש. ומתאימים לרוח פרוג.
  • בדקו לפני שאתם מעלים עדכון חדש, שלא כתבו זאת לפניכם.
    אין עניין לפרסם חמש פעמים את אותו הדיווח.
  • לא כל מידע המוזכר בו 'רוסיה' או 'פוטין' צריך להיכנס כאן.
    כתבות נושא, ופרשנויות כתבים אינן נחשבות כעדכוני חירום.
  • כתבה ארוכה או מספר תמונות - מומלץ להכניס לספוילר.
  • פרוג אינו אתר חדשות! אשכולות חירום כגון זה נפתחים באישור בלבד, בתנאים מיוחדים.
    ומאפשרים להתעדכן עדכוני חירום מבלי להיכנס לדיונים בנושאי אקטואליה.
  • אין להעלות בשום פנים ואופן קישורים לדרייב.
  • משתמש שיכתוב תגובה שאינה דיווח ייחסם.
 

ayys

משתמש מקצוען

יומן מלחמה: הפסקת גז, פיצוצים במולדובה והמגעים של מזכ"ל האו"ם​

מזכ"ל האו"ם נועד עם שר החוץ הרוסי במוסקבה בניסיון להביא לרגיעה באוקראינה • הרוסים טוענים: "הרגנו 500 חיילי אויב בתקיפות ליליות" • ארה"ב השיקה תוכנית מיוחדת לקליטת פליטים מאוקראינה • היום ה-62 למלחמה


כתבות נוספות בנושא:​


'חדשות JDN' פורס בפניכם את אירועי היום החולף, היום ה-62 למלחמת רוסיה-אוקראינה – כפי שאירע דקה אחרי דקה.
00:10 – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי הסכסוך האוקראיני יסתיים בהסכם, אך תוכנו יהיה תלוי במצב הצבאי. עוד הוסיף לברוב ואמר לטלוויזיה הממלכתית הרוסית בראיון כי אוקראינה רק מעמידה פנים שהיא בתהליכי משא ומתן עם רוסיה.
00:47 – משרד ההגנה של בריטניה אמר כי הפלישה של רוסיה לאוקראינה שיבשה את הייצור החקלאי של המדינה. "קציר התבואה של אוקראינה לשנת 2022 צפוי להיות נמוך ב-20% משנת 2021 בשל צמצום שטחי הזריעה. זאת כתוצאה ישירה מהפלישה של רוסיה למדינה", מסרו.
01:10 – שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר כי רוסיה רואה במשלוחי נשק לאוקראינה כמטרות לגיטימיות. לדבריו "פירושו של משלוח נשק מהמערב לאוקראינה הוא שברית נאט"ו מעורבת במלחמה ואלו יעדים לגיטימים לתקיפה".
03:45 – גורמים רשמיים באוקראינה אמרו כי רוסיה משתלטת על העיר חרסון שבדרום אוקראינה. "גברים חמושים נכנסו לבניין, לקחו את המפתחות והחליפו את השומרים בשומרים של רוסיה", אמר ראש עיריית חרסון איגור קוליקייב.
06:25 – ראש המינהל הצבאי האזורי של קייב אולכסנדר פבליוק הכריז על עוצר לילי בקייב כדי להגן על האזרחים מפני התקיפות של צבא רוסיה. העוצר יחול בין 22:00 ל-05:00 בשעון מקומי ובזמנים האלו חל איסור לנוע בתחבורה או ברגל ולהיות ברחוב ובמקומות ציבוריים.
07:59 – כמה מבנים ניזוקו בעיירה גולובצ'ינו שבמחוז בלגורוד – מחוז רוסי בגבול אוקראינה – בתקיפה שביצע הצבא האוקראיני באזור. כך כתב מושל המחוז ויאצ'סלב גלדקוב בטלגרם. ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי רוסיה מחזקת את אבטחת הגבול במחוז בלגורוד ובשני מחוזות נוספים בגבול עם אוקראינה – בריאנסק וקורסק.
09:00 – ממשלת ארצות הברית השיקה אתר חדש שבו אזרחים אמריקנים יכולים להפוך ל"ספונסר" לפליטים אוקראינים שיגיעו לארצות הברית. משפחות אוקראיניות שירצו להגיע למדינה יירשמו לתוכנית, שנקראת "מתאחדים למען אוקראינה", ואם יש להם ספונסר אמריקאי הם יקבלו אשרה לשנתיים לגור ולעבוד בארצות הברית.
@38-1.jpg

10:00 – על פי דו"ח המודיעין הבריטי, כוחות רוסים מנסים ככל הנראה להקיף עמדות אוקראיניות מבוצרות במזרח אוקראינה. לפי הדיווחים, העיר המזרחית קרמיננה נפלה ודווח על קרבות קשים מדרום לעיר איזיום, כאשר כוחות רוסים מנסים להתקדם לעבר הערים סלובאנסק וקרמטורסק מצפון וממזרח. כוחות אוקראינים מתמגנים בעיר זפוריז'יה הדרום-מזרחית לקראת מתקפה רוסית אפשרית מדרום.
11:20 – מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר כי אוקראינה מאמינה שהיא יכולה לנצח במלחמה עם רוסיה ו"כך גם כל הנוכחים". הוא אמר את הדברים בפתיחת כינוס של שרי הגנה של נאט"ו וארצות הברית בבסיס הצבאי רמשטיין בגרמניה. אוסטין הוסיף כי אין דרך להצדיק את הפלישה הרוסית והזוועות.
11:53 – רוסיה ובלארוס יערכו תרגילים צבאיים משותפים של חיל האוויר וכוחות ההגנה האווירית בבלארוס, כך דיווחה סוכונות הידיעות IFAX.
11:54 – משרד ההגנה הרוסי הודיע שחיל האוויר תקף יותר מ-90 מטרות צבאיות במהלך הלילה, ושיותר מ-500 חיילים אוקראינים נהרגו. כמו כן הוא ציין כי חוסלו "יותר מ-60 לוחמי הארגון הלאומני 'דונבאס' ברפובליקה העממית של דונייצק". לפי רוסיה, ארבעה מתקנים צבאיים הותקפו הלילה בטילים – כולל שני מחסני תחמושת במחוז חרקוב במזרח אוקראינה – וכוחותיה השמידו עשרות כלי רכב משוריינים, כלי נשק ארטילריים וציוד צבאי.
11:55 – צבא אוקראינה הודיע שבדרום ובמזרח המדינה הצליחו הכוחות האוקראיניים להדוף מתקפות רוסיות, והרגו יותר מ-200 חיילים רוסים.
12:05 – סוכנות הפליטים של האו"ם מעריכה כי 8.3 מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה, והם כעת פליטים, כך אמר דובר הסוכנות.
12:44 – מזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש נפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה, לדון בפלישה לאוקראינה.
12:43 – הרשויות במחוז הפרו-רוסי, טרנסדניסטריה שבמולדובה, דיווחו על "מתקפת טרור" לטענתם. זאת, לאחר שיחידה צבאית ליד העיר טירספול נפגעה. קודם לכן נפגעו במהלך היום אנטנות רדיו ישנות באזור.
12:52 – מהקרמלין נמסר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ומקבילו רג'פ טאיפ ארדואן, שוחחו בנוגע למלחמה באוקראינה. עוד נמסר כי תוכן השיחה יימסר בהמשך.
13:00 – לפי הרשויות באוקראינה, שני טילים מדוייקים פגעו בעסק בעיר זפורוז'יה שבמרכז המדינה, הרגו אדם אדם ופצעו נוספים. כידוע, בעיר זפורוז'יה נמצאת תחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה, וירי הטילים על העיר מהווה סכנה משמעותית ביותר ליבשת כולה.
@37-1024x576.jpg

14:00 – אנרגואטום, חברת האנרגיה הגרעינית הממלכתית של אוקראינה אמרה כי טילים רוסיים שוגרו בגובה נמוך מעל מפעל הגרעין הגדול ביותר באירופה בזפוריז'יה בדרום אוקראינה. היא חזרה על האזהרה כי הפלישה הרוסית עלולה להוביל ל"אסון גרעיני". היום מצוין יום השנה ה-36 לאסון בצ'רנוביל.
14:30 – שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב' התראיין לתקשורת הרוסית הממלכתית והאשים את נאט"ו ב"מלחמת פרוקסי" כנגד רוסיה על ידי אספקת סיוע צבאי לאוקראינה, זאת בזמן ששרי ההגנה של נאט"ו נפגשו בגרמניה לשיחות שיזמה ארה"ב בנושא תמיכה באוקראינה.
14:54 – האו"ם מוכן לגייס את כל המשאבים שלו על מנת להציל חיים במריופול, כך אמר מזכ"ל האו"ם אנטוני גוטרש לאחר שסיים פגישה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה. הוא אמר כי הוא מודאג מהדיווחים על פשעי מלחמה כביכול באוקראינה וכי יש להקים חקירה עצמאית.
14:58 – פינלנד ושבדיה צפויות להודיע בו זמנית על בקשתן להצטרף לארגון נאט"ו, כך דיווח העיתון הפיני Iltalehti. על פי הדיווח, מנהיגי המדינות יפגשו בשבוע של ה-16 במאי כדי להכריז על הבקשה.
15:06 – רוסיה מנסה להימנע מתרחיש בו מוסקבה תצטרך להתערב במצב המתגבש במחוז טרנסדניסטריה הפרו-רוסי שבמולדובה, כך על פי סוכנות הידיעות RIA. קודם לכן, הרשויות במחוז דיווחו על "מתקפת טרור" לטענתם. זאת, לאחר שיחידה צבאית ליד העיר טירספול נפגעה.
15:18 – דובר הפנטגון ג'ון קירבי התייחס למצבה של רוסיה, כחודשיים לאחר שפלשה לאוקראינה, ואמר בריאיון לרשת CNN כי "הצבא שלה חלש יותר. כמדינה היא חלשה יותר כעת, והיא ממשיכה לבודד את עצמה". לדבריו, "הכלכלה שלה קרועה והצבא שלה נהרס במובנים רבים. הוא לא נהרס לגמרי, אבל הם בהחלט ספגו אבדות מאז הפלישה לאוקראינה. אנחנו רוצים שהיא לא תוכל יותר לאיים על שכנותיה בעתיד".
16:05 – שר האוצר הגרמני, רוברט האבק, טען כי הנפט הרוסי מהווה כיום רק כ-12% מהאספקה של גרמניה. לדבריו, המדינה מקווה להחליף את כל משלוחי הנפט מרוסיה תוך ימים אחדים, כך על פי הצהרתו במסיבת עיתונאים בה השתתף בפולין.
16:45 – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי עיר הנמל הנצורה מריופול שבאוקראינה שוחררה ולא בוצעו בה "פעולות צבאיות". בהצהרה שקיים בעת פגישתו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אמר פוטין כי קייב "צריכה לקחת אחריות" על הלכודים במפעל הפלדה "אזובסטל" במריופול, ולקרוא ללוחמים שנמצאים שם להניח את נשקם. "לאסירי מלחמה מובטח להישאר בחיים, והם יקבלו טיפול רפואי בהתאם לסטנדרטים המשפטיים הבינלאומיים", צוטט פוטין בהודעת הקרמלין.
16:50 – שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי ארצו דחתה את ההצעה האוקראינית לקיום משא ומתן על העיר הנצורה מריופול. כידוע, במשך כל תקופת המלחמה, העיר סבלה מהפצצות רוסיות בלתי פוסקות. מריופול היא מעוז ההגנה האחרון של הצבא האוקראיני, והם נמצאים יחד עם אזרחים רבים במקלטים של המפעל "אזובסטל", אחד ממעפלי המתכת הגדולים באירופה.
16:54 – ראש המחוז הפרו-רוסי במולדובה, טרנסניסטריה, טען כי התקיפות באזור עשויות להגיע בחזרה אל אוקראינה, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות TASS. במהלך הימים האחרונים המחוז הפרו-רוסי הותקף בייחוד במטרות צבאיות ואף נפגעה אנטנת רדיו, כל על פי הרשויות המקומיות.
17:31 – מתאם הסיוע של האו"ם, מרטין גריפית'ס, אמר כי קרוב ל-2 מיליון ילדים נמצאים בסיכון של לרעוב למוות בשל הבצורת בקרן אפריקה – אחת הבצורות החמורות ביותר מזה עשורים. "האמת הקשה היא שאנחנו חייבים להודות היום שאנו במירוץ נגד הזמן שוב כדי למנוע אובדן חיים בקנה מידה גדול ב-2022, ואין לנו את המשאבים לעשות כך", הוא אמר.
@36-1-1024x745.jpg

17:36 – קייב החלה בפירוק האנדרטה לזכר "ידידות רוסיה-אוקראינה" הסמוכה לנהר הדנייפר, שהוקמה ב-1982.
17:52 – ארצות הברית ואוקראינה "מתואמות באופן כללי" לגבי מה שצריכה אוקראינה כדי להמשיך בלחימה גד הפלישה הרוסית ולגבי מה שוושינגטון יכולה לספק לה, אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שנאם בפני ועדת החוץ של הסנאט.
19:09 – גרמניה אישרה כי תשלח לאוקראינה טנק מסוג "גפארד", של יצרנית הנשק הגרמנית Krauss-Maffei Wegmann, לו יש יכולות נ"מ – כך אישרה שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט. מדובר בשינוי מדיניות משמעותי של גרמניה, שעד כה נמנעה מלשלוח כלי נשק כאלו, ואפילו התעכבה במשלוח של ציוד הגנתי לאוקראינים שנלחמים ברוסים.
19:23 – מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אמר במהלך מפגש פסגה עם 40 נציגים ממדינות נאט"ו וממדינות נוספות שאינן חברות בארגון, כי "ארה"ב תהפוך את העולם כדי שאוקראינה תביס את רוסיה".
19:57 – נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הביע תקווה לכך שהמשך השיחות עם אוקראינה יניבו "תוצאות טובות" וציין כי המשא ומתן בין הצדדים יימשך במתכונת מקוונת.
20:00 – חברת הגז הרוסית גזפרום הודיעה לחברת האנרגיה הממשלתית של פולין PGNiG כי תפסיק במיידי את אספקת הגז דרך צינור ימל. כך הודיעה PGNiG. החברה הפולנית מסרה עוד כי תנקוט צעדים כדי להשיב על כנה את אספקת הגז בהתאם לחוזה ימל, וכי הפסקת האספקה היא הפרה של החוזה. כמו כן מסרה כי יש לה את הזכות לתבוע פיצויים על הפרת החוזה.
20:14 – פולין אומרת כי הפסקת האספקה של הגז אליה, על ידי גזפרום היא הפרת חוזה. המדינה תנקוט בצעדים להשבת זרימת הגז בהתאם לחוזה.
21:16 – נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכים "באופן עקרוני" לאפשר לצלב האדום לסייע בפינוי אזרחים ממפעל הפלדה בו מתבצרים אזרחים, אזובסטל, במריופול. "דיוני המשך יתקיימו עם משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים ומשרד ההגנה הרוסי", כך אמר דובר האו"ם סטפן דוז'ריק בהצהרה, לאחר שפוטין נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במוסקבה.
21:38 – בתום פגישה בין מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לבין ולדימיר פוטין במוסקבה, הנשיא הרוסי מסר כי "המשא ומתן עם אוקראינה יימשך באופן מקוון", וכי הוא מקווה שתצא בשורה חיובית מהשיחות. לגבי מריופול אמר פוטין: "המצב מורכב וטראגי. אין פעילות צבאית רוסית בעיר הנצורה".
22:27 – משרד החוץ האמריקאי ביקר את דבריו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שהזהיר מפני מלחמה גרעינית אפשרית והבהיר כי מדובר ב"שיא של חוסר אחריות". כזכור, לברוב הזהיר את המערב מפני זלזול בעימות גרעיני נגד אוקראינה ואף האשים את מעורבות נאט"ו בעניין, על ידי כך שהארגון מספק נשק לקייב.
22:57 – חברת הגז הרוסית גזפרום הודיעה לחברת הגז הממשלתית של בולגריה בולגרגז כי תפסיק את אספקת הגז אליה. כך הודיע משרד האנרגיה הבולגרי. נמסר כי יחד עם חברות הגז במדינה נוקט המשרד צעדים כדי למצוא סידור חלופי לאספקת הגז ולהתמודד עם המצב. עוד מסר המשרד כי בינתיים נדרשות הגבלות על צריכת הגז. בולגריה מייבאת יותר מ-90% מהגז הטבעי שלה מגזפרום.
23:02 – חברת הגז והנפט הגדולה ביותר ברוסיה, "גזפרום", הודיעה כי תפסיק את אספקת הגז לבולגריה ולפולין. לפני כשבוע הכריזה החברה כי על אף האמברגו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, היא ממשיכה לשווק גז לאירופה לפי דרישה, אלא שכעת החברה החליטה לשנות החלטתה, ובפולין כבר שוקלים צעדים נוספים כנגד "הפרת החוזה".
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
*צפו:* זה הרגע שבו כוחות אוקראינים 'פוצצו טנק משוריין רוסי באמצעות טילים מתוצרת בריטניה'. צילום אווירי זה מראה ככל הנראה טנק רוסי פולט להבות ואז מתפוצץ בכדור אש בעקבות פגיעה של מערכת טילים מתוצרת בריטניה.

לפי חטיבת הסתערות ההר 128 - מבנה של כוחות היבשה האוקראינים - הצילומים מראים "הדגמה חזותית של יעילות סיוע החוץ לכוחות המזוינים כאשר טנק רוסי T-72 מושמד על ידי מטוסי תקיפה של חטיבת ההר הנפרדת זקרפאטיה 128 '.
 

קבצים מצורפים

  • VID-20220427-WA0026.mp4
    8.6 MB

מה חדש?

משתמש רשום
דיווח:

העיר המרכזית והחשובה קריבי רייה (700,000 תושבים, נקראת גם "קריבוי רוג") לקראת כיבוש רוסי, ואלפים בורחים משם הבוקר בכל דרך, גם ברגל. הכוחות הרוסיים התקרבו לפאתי העיר מכיוון דרום, הפצצות כבדות, וגם מבנה אספקת התבואה (סילו) של העיר הופל לפני כשעה על ידי הרוסים (בתמונה).

העיר הזו קלטה את הפליטים מאיזורי הדרום, ועכשיו כולם צריכים לברוח גם משם. העיר היא בירת הפלדה של אוקראינה, והמפעלים יעברו לרשות הרוסים, כפי שכבר קורה בכל איזורי השליטה הרוסית.

1651044798869.png


מפה להבנת מיקום העיר:

%D7%9E%D7%A4%D7%94-%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%A1-1024x566.jpg
 

מה חדש?

משתמש רשום
דיווח:

הצבא הרוסי הבוקר בשערי העיר קרסני לימן, בחזית המזרח (דונבאס). כאשר גם העיר הזו תיפול, הצבא הרוסי יגיע לכביש M-3 האסטרטגי ויבתר אותו , ובכך תושג שליטה חשובה בחזית המזרח, המובלעת תיסגר, ולכן זה קרב אסטרטגי.

העיר מופגזת קשות, ולפני 4 ימים הופצץ בית החולים שלה, כדרכם של הרוסים (בוידאו).

צפה בקובץ המצורף לימן.mp4


מפה להבנת מיקום העיר וחשיבות כביש M-3 (מקווקוו בשחור):


%D7%9E%D7%A4%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%A7-1024x746.jpg

 

מה חדש?

משתמש רשום
דיווחים:

מצעד יום הניצחון הרוסי שמתקיים ב-9 במאי מדי שנה בוטל ברפובליקה של טרנסניסטריה.

בנוסף, לאחר שאתמול אחה"צ הוקמו מחסומים ראשונים, תועדו גם במהלך הלילה מחסומים צבאיים מרובים ברחבי טרנסניסטריה.

הצבא הפרו-רוסי ברפובליקה הבדלנית של טרנסניסטריה (מולדובה) נערך למלחמה, מקים מחסומי דרכים וביצורים, והגברים כבר מגוייסים ללחימה.

משרד ההגנה המולדובי מגיב: "צבא מולדובה הוכנס ל"כוננות גבוהה" באזורי הגבול עם טרנסניסטריה ואמצעי אבטחה נוספים וסיורים נערכים במעברי הגבול."


בסרטון: מחסום צבאי הלילה בטרנסניסטריה.

צפה בקובץ המצורף טנרסס.mp4
 

מה חדש?

משתמש רשום
דיווח:

הלילה, אוקראינה התקיפה בשטח רוסיה באמצעות מל"טים מחסן תחמושת, נראו יירוטים.

מושל בלגורוד, רוסיה, מאשר שהיו 3 פיצוצים לפחות. ככל הנראה מערכות ההגנה השמידו מספר מל״טים.

*התקיפות בשטח רוסיה נמשכות, והן ממשיכות לקרב אותנו לקראת הכרזת מלחמה פורמאלית על אוקראינה.


תיעוד נדיר של היירוט, ממצלמת אבטחה (מזכיר קצת את היירוטים המוכרים לנו מגבול עזה...)

צפה בקובץ המצורף video_2022-04-27_11-08-27.mp4
 

מה חדש?

משתמש רשום
דיווח:

ערוצים פרו רוסיים מדווחים הבוקר כי קבוצת חבלנים ניסתה לעבור לכפר קולבסנה שנמצא בטרנסניסטריה (חבל ארץ במולדובה, בשליטת הרוסים), מה שהתפתח לאחר מכן לקרב יריות. ידיעה זו מצטרפת לעוד האשמה על רחפן אוקראיני שחדר לטרנסניסטריה הלילה במטרה לבצע ירי.

השלטונות בטרנסניסטריה מאשימים את אוקראינה בביצוע פעולות אלו בשטחה.


* אך סביר יותר שמדובר על עוד צעד מלחמתי יזום ע"י רוסיה שנועד לקרב אותה לקראת הכרזת מלחמה פורמאלית על אוקראינה וגיוס כללי.


1651047651700.png
 

מה חדש?

משתמש רשום

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ייתכן שחלק מהכתבות או הכותרות שלהן כבר פורסמו כדיווח

העליתי אותם כאן ככתבה כי בד"כ זה יותר בהרחבה מאשר דיווח

גרמניה תספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה​

התפתחות במלחמת פוטין אוקריאנה: לאחר שסירבה עד כה לחמש את אוקראינה עם טנקים נגד מטוסים, הגרמנים החליטו לספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם27.4.2022 | 10:58

גרמניה תספק טנקים נגד מטוסים לאוקראינה. הטנקים הם מסוג 'גפארד' (Gepard) ועליהם תותח נ"מ תוצרת גרמניה, בעל יכולת הנעה עצמית לכל מזג אוויר שפותח בשנות ה-60. וזאת לאחר שבועות של לחץ גובר מצד המערב. את הדיווחים על כך אישרה ממשלת גרמניה ביום שלישי.
שרת ההגנה הגרמנית כריסטינה למברכט הודיעה על המהלך במהלך ביקור בבסיס האווירי האמריקאי רמשטיין בגרמניה, בפתחה של ועידת הגנה שדמה על אוקראינה. "החלטנו שגרמניה תאפשר משלוח של טנקי נ"מ מסוג 'גאפרד' לאוקראינה", אמרה למברכט, האישור הגיע לאחר שתאגיד התקשורת הגרמנית DE דיווח על המהלך.
מערכת הנ"מ "גפרד" פותחה בשנות ה-60, אך שודרגה מספר פעמים עם האלקטרוניקה העדכנית ביותר. "הצבא הגרמני הוציא אותם משימוש לפני כמעט עשור, לא בגלל שהם היו מיושנים, אלא בגלל שבאותה תקופה הצבא הצטמצם ולא היה להם שימוש בזה יותר", אמר ל-DW העיתונאי תומס וויגולד. למברכט אמרה גם שברלין פועלת לאימון חיילים אוקראינים על אדמת גרמניה. "אנחנו עובדים יחד עם חברינו האמריקאים באימון חיילים אוקראינים על מערכות ארטילריה על אדמת גרמניה", אמרה השרה.
בשבועות האחרונים נקלעה ממשלתו של הקנצלר אולף שולץ ללחץ גובר מצד המערב על כך שסירבה לשלוח נשק כבד ישירות לאוקראינה. המבקרים טוענים כי מפלגת המרכז-שמאל הסוציאל-דמוקרטים שלו (SPD) אינם ששים מדי לסטות ממדיניות ה'שב ועל תעשה' ההיסטורית שלהם כלפי מוסקבה. לדברי העיתונאי ויגולד שמסקר את נושא הביטחון בגרמניה. "אם המערב רוצה להמשיך לתמוך באוקראינה, הם צריכים להתחיל להכשיר אוקראינים על מערכות מערביות כדי לספק גם מערכות מערביות, ולא להתבסס רק על מערכות סובייטיות", אמר


הרוע הרוסי: 'סיוע הומניטרי' בדמות קרטון חלב ממולכד​

סבתא אוקראינית ניצלה ממוות לאחר שחייל רוסי נתן לה קרטון חלב עמוס בחומרי נפץ. חיילים רוסים מתיימרים כעת לחלק "סיוע הומניטרי". אבל כשהפנסיונרית מהעיר הנצורה חרסון הלכה לפתוח את קרטון החלב שקיבלה מהרוסים, היא הבחינה בחוט המחובר למכסה. בדיקה העלתה כי החוטים הובילו למרעום​

יענקי פרבר | חדשות בעולם27.4.2022 | 10:39

3201e2b6d0cf1411a9b6.jpg
קרטון החלב הממולכד | צילום: רשתות חברתיות
קרטון חלב ממולכד חולק לסבתא אוקראינית על ידי חייל רוסי שחילק לתושבים 'סיוע הומניטרי'. הזקנה חשדה שמשהו לא בסדר בקרטון החלב שקיבלה והיא פתחה בזהירות את המכסה, שם גילתה חוט דיג מחובר. בדיקה נוספת העלתה פצצה קטנה שהוכנסה לקרטון. בנה אמר שהיא קיבלה את קרטון החלב ממחסום רוסי המחלק 'סיוע הומניטרי'
בנה אמר לתקשורת המקומית: "אמי שמה לב שמשהו לא בסדר עם החלב הזה, כאילו מישהו שתה ממנו בעבר, או שהוא שבור, היא פתחה בזהירות את הפקק והראתה לי מה יש שם, קרטון החלב הממולכד הכיל חומר נפץ תוצרת בית המחובר לחוט דיג שכאשר ייפתח זה יפוצץ את הפצצה".
בנה של האישה הוסיף: "ארגז הסיוע הובא הביתה על ידי אמי, למרות שביקשתי ממנה שלא. אבל אתמול היא לקחה את המצרכים. היא ראתה שהפקק בחלב לא אטום, היא חשבה שמישהו כבר שתה ממנו, והוא עלול להתקלקל, היא פתחה אותו בזהירות וראתה משהו כמו חוט".
כדי לרמות את המקומיים לחשוב שהמוצרים בטוחים, חיילים רוסים משתמשים במוצרים שיוצרו באוקראינה.
בתוך כך, בבריטניה דווח כי רוסיה מתכננת לקיים משאל עם מבוים בחרסון כדי להצדיק את כיבושה.
בעדכון המודיעיני היומי שלו כתב משרד ההגנה הבריטי "העיר הזו היא המפתח למטרה הרוסית ליצור מסדרון יבשתי לקרים ולשלוט בדרום אוקראינה. רוסיה ערכה בעבר משאל עם לא חוקי על סיפוח קרים לפדרציה הרוסית ב-2014 כדי להצדיק את הכיבוש של חצי האי".
e433f374ec1f10885b5a.jpg
קרטון החלב הממולכד | צילום: רשתות חברתיות
38e76266b5d013214efc.jpg
קרטון החלב הממולכד | צילום: רשתות חברתיות
9e383883c789f676ea5e.jpg
קרטון החלב הממולכד | צילום: רשתות חברתיות
209405d00be8fcedf17c.jpg
קרטון החלב הממולכד | צילום: רשתות חברתיות

חשש בקהילה היהודית: "אנחנו הבאים בתור"​

אלפי בני אדם נמלטים מאזור חבל טרנסניסטריה - מולדובה, מחשש שהוא יהיה היעד הבא של נשיא רוסיה פוטין כחלק מניסיונותיו להשתלט על דרום אוקראינה הגובל בחבל הארץ המולדובני המורד. "החשש מפני פלישה רוסית הפך מוחשי יותר. אני שומע עדויות על רבים שכבר אורזים מזוודות"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם26.4.2022 | 20:13

סדרת הפיצוצים שהחרידו אתמול (שני) את טריאספול, בירת החבל הבדלני טרנסניסטריה שמרד במולדובה, הביא אלפי בני אדם להימלט מהאזור מחשש שהוא יהיה היעד הבא של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – כחלק מניסיונותיו להשתלט על דרום אוקראינה, הגובל בחבל הארץ המולדובני המורד.
טרנסניסטריה הכריזה על עצמה כרפובליקה בספטמבר 1990, עוד בזמן שמולדובה הייתה חלק מברית המועצות. פחות משנה אחר כך, במארס 1991, התקיים משאל עם במדינה ו-90% הצביעו בעד הקמת מדינה עצמאית. במארס 1992 פרצה מלחמה בין המולדובנים לטרנסניסטרים וזו הסתיימה ביולי של אותה שנה בהסכם הפסקת אש. אף מדינה לא הכירה בטרנסניסטריה שמשתרעת על חבל ארץ באורך של 400 קילומטרים וברוחב של 10 ק"מ. המדינה העצמאית כוללת דגל משלה, המנון, מטבע וכוחות משטרה וצבא.
ככל הידוע בטרנסניסטריה מתגוררים כ-5,000 יהודים מתוך אוכלוסיה של כחצי מיליון נפש והם מתגוררים בעיקר בעיר הבירה טירספול וקהילות יהודיות קיימות גם בערים בנדרי, דובסרי ובריבניצה. ריבניצה מוכרת היטב בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר, משום שזמן קצר לפני מלחמת העולם השנייה מספר היהודים שם עמד על 38% מקרב תושבי העיר והתגורר בה הצדיק רבי חיים-זנוויל אברהמוביץ', הידוע בכינוי "הרבי מריבניצה".
בימים שבשגרה, שלוחי חב"ד במולדובה פועלים במשך השנה גם בטרנסניסטריה ובחג הפסח האחרון הם קיימו ליל סדר ציבורי ב-4 ערים. זאת, בנוסף לשיעורי תורה שמתקיימים בערים הללו.
בעקבות ההסלמה שם, עם סדרת הפיצוצים, נציגי הקהילות היהודיות פנו לרב מענדי אקסלרוד שליח חב"ד בקישינב וביקשו ממנו להתפנות לבירת מולדובה. לדברי הרב אקסלרוד: "אנשים דואגים וביקשו שנפנה אותם למקום מבטחים, במטרה לעלות בהמשך לישראל. גם 'הסוכנות היהודית' וה'ג'וינט' פועלים בערים הללו.
לדברי הרב זושא אבלסקי, מנכ"ל הקהילה היהודית במולדובה: "אנחנו מוצפים בפניות ביומיים האחרונים. אנשים בטוחים שהם הבאים בתור, אחרי אוקראינה. שכרנו כאן 5 מלונות ומחנות עבור פליטים מאוקראינה ואנחנו נערכים לקבל גם פליטים מטרניסטריה. יש לנו מערך לוגיסטי גדול, בסיוע ידידים מקומיים וחברי הקהילה ברחבי העולם ואני מקווה שלא יפרוץ כאן משבר הומניטרי כמו באוקראינה".
עו"ד אלכס גלפרין, שמסייע לפעילות של הקהילה היהודית וחב"ד, אומר: "יש חשש גדול מהסלמה. בטרנסינסטריה מתגוררת אוכלוסיה דוברת רוסית גדולה, לצד קהילה אוקראינית ומלחמת אזרחים יכולה לפרוץ שם בכל רגע".
הרב מנדי גוצל מבית חב"ד בקישינב הוסיף: "החשש מפני פלישה רוסית הפך מוחשי יותר. אני שומע עדויות על רבים שכבר אורזים מזוודות".
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
המכון לחקר המלחמה, מפרסם יום יום דו''ח מידע על הנעשה במלחמה באוקראינה,
סיכום מלא של הנעשה כעת, כולל אזורי התקדמות של שני הצדדים.

 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה