חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - האשכול היומי

מצב
הנושא נעול.

אם לא תשאל איך תדע

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים

ייתכן שחלק מהכתבות או הכותרות שלהן כבר פורסמו כדיווח​

העליתי אותם כאן ככתבה כי בד"כ זה יותר בהרחבה מאשר דיווח

העימות מחריף: רוסיה עוצרת את הגז לפולין החל ממחר בבוקר​

רוסיה תפסיק את אספקת הגז הטבעי שעובר לפולין דרך צינור יאמאל החל ממחר בבוקר • כך הודיעה היום ספקית הגז הראשית של פולין PGNiG • בממשלת פולין אומרים כי יש להם מספיק גז במאגרים וכי היא תחפש חלופות לגז ממקורות שונים

איתמר בן כליפא
כ״ה בניסן ה׳תשפ״ב (אפריל 26, 2022)

מהלך שעשוי להגביר משמעותית את המתיחות בין רוסיה לאיחוד האירופי, רוסיה עצרה את הספקת הגז הטבעי שלה לפולין. כך הודיעה הערב (שלישי) הממשלה בוורשה, שהצהירה כי למרות התלות הגדולה שלה בגז הזה – היא ערוכה לקטיעה מיידית של הספקת כל מוצרי האנרגיה הרוסיים. לצד זאת, הצהירה שרת האקלים הפולנייה אנה מוסקבה כי מדובר בהפרה של החוזה מול ארצה – וכי בכוונת ורשה לעתור לבתי המשפט נגד המהלך.
ברקע לקטיעת הגז עומדות קריאותיה הנחרצות של ורשה לאירופה להפסיק את התלות שלה בגז ובנפט שהיא מייבאת מרוסיה, אם כי גם היא מתקשה לפי שעה למצוא להם חלופות מיידיות. מדובר בהסלמה משמעותית בין מוסקבה לאיחוד האירופי בכל הנוגע לאספקת אנרגיה ולתלות האירופית ברוסיה.
חברת האנרגיה הממשלתית של פולין, PGNiG, מסרה הערב כי חברת גזפרום הרוסית הודיעה לה כי ממחר בבוקר תיעצר הספקת הגז דרך צינור "ימאל", ולטענתה מדובר כאמור בהפרה של החוזה. יצוין כי לפי דיווחיים בתקשורת הפולנית, זרם הגז נעצר כבר היום. לפי נתוני האיחוד האירופי, זרימת הגז בצינור עמדה נכון לשעה 17:00 (שעון ישראל) על אפס קילו-וואט שעות (kWh), לעומת יותר מ-52 מיליון בשעות הבוקר המוקדמות היום. בעקבות הדיווחים על קטיעת זרם הגז, כך לפי רשת "בלומברג" האמריקנית, זינקו מחירי הגז הטבעי באירופה ב-17%.
כמה דקות קודם לפרסום הודעתה של PGNiG, ענקית הגז הרוסית גזפרום פרסמה אזהרה לפיה פולין חייבת לשלם בעבור הגז שלה עוד היום וברובל. "אני יכול לאשר שקיבלנו איומים שכאלה מגזפרום, שבין היתר, קשורים לאמצעי התשלום", אמר לעיתונאים ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי. "פולין דבקה בהסדרים ואולי רוסיה תנסה להעניש את פולין (בכך שהיא תנתק את אספקת הגז)".

הרוסים מזהירים את בריטניה; האוקראינים הורסים אנדרטה משותפת​

שר ההגנה הבריטי הודיע כי כל תקיפה של אוקראינה נגד המערך הלוגיסטי של רוסיה היא לגיטימית – וברוסיה הגיבו באיום ישיר על בריטניה: "תתקבל תגובה פרופורציונלית ומיידית" • חשש: פוטין יורה לפלוש גם למולדובה

איתמר בן כליפא
כ״ה בניסן ה׳תשפ״ב (אפריל 26, 2022)


המלחמה במזרח אירופה: לפי דיווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות RIA, רוסיה הזהירה את בריטניה כי אם זו תמשיך "לגרות" את אוקראינה לתקוף מטרות ברוסיה – תתקבל "תגובה פרופורציונלית" ומיידית. במקביל, בקייב התחילו בעבודות להריסת דברים משותפים שהוקמו בינם לבין רוסיה.
האזהרה של רוסיה את בריטניה כי היא תקבל תגובה מיידית על "גירוי" אוקראינה לתקוף מטרות ברוסיה, הגיע בעקבות אמירה חריגה השבוע של מפקד הכוחות המזויינים בבריטניה, ג'יימס האיפי, כי יהיה זה לגיטימי לחלוטין אם אוקראינה תפגע במערך הלוגיסטי של רוסיה.
במקביל, 62 ימים אחרי תחילת המלחמה במזרח אירופה, קייב החלה בפירוק האנדרטה לזכר "ידידות רוסיה-אוקראינה" הסמוכה לנהר הדנייפר, שהוקמה ב-1982. "הפירוק החל היום ואנחנו מתכננים לסיים אותו הערב. רוסיה הפגינה רצון ברברי להרוס את מדינתנו", אמר ראש העיר קייב ויטאלי קליצ'קו.
הצבא הרוסי ממקד את מאמציו במזרח אוקראינה, במסגרת מה שרוסיה מכנה "השלב הבא של המבצע הצבאי המיוחד" במדינה. עם זאת, הדי מלחמה נשמעים כעת גם במדינה נוספת באזור – מולדובה – שמאוד חוששת מפני האפשרות שתשומת לבו של הנשיא ולדימיר פוטין תנדוד לעברה.
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
אפשר תרגום?

תרגום הדיווחים:

כוחות רוסים כובשים כבישים מקבילים מרובים במרחק סיוע זה לזה, ומאפשרים להם להביא כוח לחימה רב יותר ממה שהביאו בתרגול הקודם שלהם. החיילים הרוסיים בקו זה מתקדמים טוב יותר מכל התקדמות רוסית אחרת בשלב זה של המלחמה. הם מפעילים לחץ כיבוש מאיזיום לדרום מערב לכיוון ברווינקובה ודרום מזרח לכיוון סלובאנסק. הם גם כובשים כמה נתיבים ממערב ומדרום לרוביז'נה, ככל הנראה מתכוונים לכתר אותה ולהשלים את לכידתה. אולם ההתקדמות הרוסית באזור זה נמשכת באופן שיטתי ולא מהיר, ולא ברור עד כמה הם יוכלו להתקדם או אם הם יוכלו לכתר את הכוחות האוקראינים במספרים גדולים.

כוחות רוסים על ציר איזיום נהנים ככל הנראה מהיעדר עמדות הגנה אוקראיניות מוכנות מפני התקפות מכיוון חרקוב לכיוון דונבאס. אוקראינה התכוננה להגן על קו המגע עם דונבאס שנכבש על ידי רוסיה מאז 2014, וכוחות רוסים ממשיכים להיאבק כדי לחדור לאותן הגנות מוכנות - כפי שהוכח על ידי מאמצים רוסיים חוזרים ונשנים לכבוש את אבדייבקה, מעט צפונית לעיר דונייצק, או להתקדם דרך פופאסנה. , ממש מעבר לקו המגע המקורי.

כוחות רוסים המשיכו לתקוף את המגינים האוקראינים במריופול, כולל במפעל אזובסטל, למרות טענותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי אין יותר קרבות בעיר. כנראה שכוחות אוקראינים עדיין מחזיקים בעמדות חשובות מעבר למפעל עצמו, וכוחות רוסים ממשיכים להילחם מחוץ למפעל, להפציץ את המפעל ולתקוף עמדות ליד המפעל. ההוראה של פוטין לא לרדוף אחרי מגינים אוקראינים לתוך המנהרות והקטקומבות של המתקן לא מנעה מן הסתם את המשך המאמצים לאבטח לפחות את כל היקף המפעל וככל הנראה גם את הכביש המהיר החשוב M14 שעובר לאורכו לצפון ולצפון מערב.

רוסיה עורכת התקפות דגל שווא בטרנסניסטריה, מולדובה, וככל הנראה מציבה תנאים לפעולות נוספות בחזית זו. שני גדודי הרובים הממונעים שרוסיה מחזיקה באופן בלתי חוקי בטרנסניסטריה מאז סוף המלחמה הקרה לא יספיקו ככל הנראה להתקפה אמינה על אודסה בעצמם, וגם הרוסים לא יוכלו לחזק אותם מספיק כדי לאפשר להם לעשות זאת. . הם יכולים לתמוך בהתקפות מוגבלות יותר לצפון-מערב אודסה, ואולי לגרום לפאניקה וליצור השפעות פסיכולוגיות לטובת המבצעים הרוסיים בדרום אוקראינה.

עם זאת, רוסיה עשויה גם לנסות לערער את היציבות במולדובה עצמה. הערות של ראש הרפובליקה העממית של דונייצק וגורמים רשמיים ונציגי כוח רוסים אחרים מעלים את האפשרות שפוטין עשוי לזהות את הרפובליקה המולדבית הפרידנסטרוביה (PMR) בטרנסניסטריה, כפי שהכיר ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוהנסק. PMR יוכל אז לבקש הגנה רוסית נוספת, ופוטין יוכל לנסות לשלוח כמה כוחות או יכולות נוספות לטרנסניסטריה. כל פעילות כזו תעלה מאוד את המתיחות והפחדים במולדובה וברומניה השכנה, תפעיל לחץ נוסף על נאט"ו, ואולי תעניק לפוטין "ניצחון" זול, ותסיט את הדעת מהסבל של רוסיה במזרח אוקראינה.

המשך האינדיקציות לכך שכוחות רוסים מתכוונים לקיים משאל עם להקמת "רפובליקות עממיות" באזורים הכבושים בדרום אוקראינה מעלים את האפשרות שפוטין מתכוון לחשוף מערך של "רפובליקות עממיות" חדשות "עצמאיות" כחלק מחגיגת יום הניצחון. חרוט התחזית רחב, ועדיין אין בסיס מוצק להעריך נתיב אחד כסביר הרבה יותר מאחר. אבל התקפות הדגל הכוזב ותגובות הנציג הרוסי והרוסי אליהן מדאיגות, וראוי לנאט"ו ולמערב לשקול את דרכי הפעולה המסוכנות ביותר ולהתכונן לעמוד בהן.

טייק אווי מפתח

  • הכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם איטית אך יציבה דרומה מאיזיום וצפון מערב לרוביז'נה, אך פעולות התקפיות רוסיות במקומות אחרים לאורך הקו במזרח אוקראינה עדיין לא מוצלחות.
  • הלחימה נמשכת במריופול, שם כנראה מגנים אוקראינים עדיין מחזיקים בעמדות מעבר למפעל אזובסטל.
  • רוסיה ו/או שלוחות רוסיה בימו התקפות דגל שווא בטרנסניסטריה הכבושה על ידי רוסיה, אולי כדי לאיים במתקפה (סביר מאוד שלא תצליח) על אודסה, אולי כדי לערער את היציבות במולדובה.

איננו מדווחים בפירוט על פשעי מלחמה רוסים מכיוון שפעילויות אלו מכוסות היטב בתקשורת המערבית ואינן משפיעות ישירות על המבצעים הצבאיים שאנו מעריכים וחוזים. נמשיך להעריך ולדווח על ההשפעות של פעילויות פליליות אלו על הצבא והאוכלוסייה האוקראינית ובמיוחד על הלחימה באזורים עירוניים אוקראינים. אנו מגנים מכל וכל את ההפרות הרוסיים הללו של חוקי הסכסוך המזוין, אמנות ז'נבה והאנושות למרות שאיננו מתארים אותן בדוחות אלו.

ISW עדכנה את הערכתה לגבי ארבעת המאמצים העיקריים שבהם עוסקים הכוחות הרוסיים בשלב זה:


  • מאמץ עיקרי - מזרח אוקראינה (המורכב משני מאמצי תמיכה כפופים);
  • מאמץ תמיכה 1-חרקוב ואיזיום;
  • מאמץ תומך 2-ציר דרום;
  • תמיכה במאמץ 3-סומי וצפון מזרח אוקראינה.
מאמץ עיקרי - מזרח אוקראינה

מאמץ ראשי כפוף-מריופול (מטרה רוסית: ללכוד את מריופול ולצמצם את המגינים האוקראינים)


הכוחות הרוסיים המשיכו בהתקפות קרקע ואוויר נגד המגנים האוקראינים שנותרו במריופול ב-26 באפריל, אך לא הצליחו להסתער על מפעל הפלדה אזובסטאל. [1] ראש מינהלת מחוז דונייצק, פבלו קירילנקו, אמר כי כוחות רוסים פתחו ב-35 תקיפות אוויריות לעבר אזובסטאל ב-26 באפריל, שהביאו לשריפה באחת מחנויות המפעל. [2] נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכל זאת טען כוזב שכל הלחימה פסקה במריופול "המשוחררת" בשיחת טלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. [3] יועצו של ראש עיריית מריאופול פטרו אנדריושצ'נקו הצהיר שכל תביעות רוסיות לגבי מסדרונות הומניטריים לפינוי מאזובסטאל הן "מלכודת". [4] צילומים של המשך ירי של טנקים רוסיים לעבר בנייני מגורים ומסחר מחוץ למפעל הפלדה אזובסטאל מצביעים על כך שסביר להניח שהמגנים האוקראינים עדיין מחזיקים בעמדות מעבר לגבולות מפעל אזובסטאל. [5]



מאמץ עיקרי כפוף - מחוזות דונייצק ולוהנסק (מטרה רוסית: לכבוש את כל מחוזות דונייצק ולוחנסק, השטח הנטען של שלוחותיה של רוסיה בדונבאס)

המטכ"ל האוקראיני דיווח כי הכוחות הרוסיים המשיכו להפגיז את כל קו החזית בדונייצק ולוהנסק ועשו התקדמות שוליות במהלך התקפות קרקעיות ב-26 באפריל. [6] המטכ"ל הצהיר כי המאמצים הרוסיים מתמקדים בהשתלטות על רוביז'נה, פופאסנה ומרינקה, שבו נמשכת לחימה אינטנסיבית. [7] כוחות המיליציה של הרפובליקה העממית של לוהנסק (LNR) טענו כי השתלטו על רובצי ויאצקיווקה, השוכנות על הגבול המנהלי בין מחוזות דונייצק וחארקוב. [8] המטה הכללי האוקראיני דיווח כי גורמים בדיוויזיית הטנקים ה-90 של המשמר של המחוז הצבאי המרכזי נעים לכיוון קרמיננה. [9] ראש מינהלת המדינה האזורית לוהנסק, סריי היידאי, טען במיוחד כי גורמי מנהיגות LNR ברמה העליונה ומשתפי פעולה נהרגו בחשד לפיצוץ גז במהלך פגישה בקרמיננה ב-25 באפריל. [10] המטה הכללי האוקראיני ציין בנוסף כי גורמי הנפרד ה-12 חטיבת ההנדסה של השומרים של המחוז הצבאי המרכזי פועלת לכיוון סברודונייצק. [11]



תמיכה במאמץ מס' 1 - חרקוב ואיזיום: (מטרה רוסית: להתקדם לדרום מזרח כדי לתמוך בפעולות רוסיות במחוז לוהנסק; להגן על קווי תקשורת קרקעיים (GLOCs) לציר איזיום)

הכוחות הרוסיים המשיכו במתקפה קרקעית מדרום לאיזיום לכיווני ברווינקובה וסלובאנסק. [12] המטה הכללי של אוקראינה הצהיר כי גורמי ארמיית הטנקים ה-1 של המשמר, ארמיית הנשק המשולבת ה-20, ארמיית הנשק המשולבת ה-35 וקורפוס הארמייה ה-68 מתקדמים לכיוון ברווינקובה, כ-50 קילומטרים מדרום-מערב לאיזיום. [13] מקור פרו-רוסי טען כי יחידות חי"ר של חיל הים הרוסי פועלות לכיוון סלובאנסק, כ-50 קילומטרים דרומית מזרחית לאיזיום. [14] המקור הפרו-רוסי טען בנוסף שהמגנים האוקראינים מחזיקים בדובנקה, שהיא ההתנחלות האחרונה במחוז חרקוב בכיוון סלובאנסק. ההתקדמות איזיום-ברווינקובה ואיזיום-סלובאנסק אמורה ככל הנראה לנסוע לכיוון הגבולות המנהליים של דונייצק על מנת למזג תקיפות מדרום לאיזיום עם התקפות על שטחה של הרפובליקה העממית של דונייצק (DNR). ברווינקובה וסלובאנסק נמצאות בדרכים שונות המובילות דרומה מאיזיום.

מטרת ההתקדמות הרוסית לעבר ברווינקובה אינה ברורה מיד, שכן היא מובילה את החיילים הרוסים רחוק יותר מחבריהם הדוחפים את סלובאנסק. עם זאת, הדרך ממשיכה לדרום מזרח מברווינקובה לגבול מחוז דונייצק, וייתכן שכוחות רוסים מציר איזיום אמורים לתפוס עמדות לאורך חלק ניכר מהגבול כדי לתמוך בטענות שרוסיה "הבטיחה את גבולות דונייצק ולוחנסק". אובלסטים" גם אם הרוסים לא באמת אבטחו את כל האובלסט עצמו. התקדמות אלו עשויות להיות מיועדות גם לביצוע כיתור עמוק של כוחות אוקראינים גם מזרחה, אם כי רחוק מלהיות ברור שהכוחות הרוסיים שהוקצו להתקדמות זו חזקים מספיק כדי לבצע משימה כזו.

גורמים של ארמיית הנשק המשולב ה-6 והצי הבלטי והצפוני שמרו על מצור חלקי על העיר חרקוב והמשיכו להפגיז יישובים סביב העיר חרקוב וברחבי מחוז חרקוב ב-26 באפריל [15]



תמיכה במאמץ מס' 2 - הציר הדרומי (מטרה: להגן על חרסון מפני התקפות נגד אוקראיניות)

כוחות רוסים המשיכו להפגיז את כל קו המגע בציר הדרומי ומבצעים תקיפות קרקעיות לכיוון מיקולאיב וקריבי ריה. [16] על פי הדיווחים כוחות רוסים מאלצים את תושבי Velyka Oleksandrivka (כ-15 קילומטרים מהגבול המנהלי של חרסון-מיקולאיב) להתפנות מבתיהם. [17] המטה הכללי האוקראיני דיווח בנוסף כי הכוחות הרוסיים ספגו אבדות בעיירות נובודמיטריבקה ובילוסוב, שתיהן בטווח של 20 קילומטרים מהגבול המנהלי חרסון-מיקולאיב. [18] הנוכחות הרוסית באזורים הסמוכים לגבול מעידה ככל הנראה על הכנה למתקפה לכיוון מיקולאיב. טילים רוסיים פגעו באודסה, זפוריז'יה, דניפרופטרובסק ומיקולייב ב-26 באפריל.[19] ראש עיריית מליטופול טען ב-25 באפריל כי הכוחות הרוסיים חוסמים גברים מלעזוב את העיר ומאלצים אותם להתגייס לצבא הרוסי. [20]

Kherson%20and%20Mykolaiv%20Battle%20Map%20Draft%20April%2026%2C2022.png


כוחות רוסים ביצעו ככל הנראה התקפות נוספות של דגל שווא בשטח הכבוש הבלתי חוקי של טרנסניסטריה ב-25-26 באפריל. בנוסף למתקפת הרימון על משרד הפנים של טרנסניסטריה שעליה דיווח ה-ISW ב-25 באפריל, דווח על פיצוצים בפרקאני ובמאיאק ב-26 באפריל. [21] ראש הרפובליקה העממית של דונייצק, דניס פושילין, טען כי הפיצוצים מחייבים את השלב הבא של המבצע הצבאי הרוסי לטובת טרנסניסטריה ואזורי גבול רוסים דומים. [22] מנהלת המודיעין הראשית של אוקראינה (GUR) טענה ב-26 באפריל כי רוסיה כנראה מכינה מתקפה על אזרחים טרנסניסטריים וכי הפיצוצים תוכננו פרובוקציות על ידי ה-FSB הרוסי כדי "להחדיר פאניקה וסנטימנט אנטי-אוקראיני". [23] ה-GUR קבע כי רוסיה עשויה לרצות לערב את טרנסניסטריה במלחמה באוקראינה או כדי לנצל את כוחות המילואים של טרנסניסטריה או כדי לפתוח בהתקפות על אוקראינה משטח טרנסניסטריה. [24] הפעילות האחרונה בטרנסניסטריה עולה בקנה אחד עם דיווחים קודמים לפיהם בסיס האוויר בטירספול כנראה התכונן למטוסים רוסיים ב-6 וב-7 באפריל. [25]



תמיכה במאמץ מס' 3 - סומי וצפון מזרח אוקראינה: (מטרה רוסית: הסגת כוח הקרב בסדר תקין לצורך פריסה מחדש למזרח אוקראינה)

כוחות רוסים הפגיזו אזורים במחוז סומי ליד הגבול הרוסי בין ה-23 ל-26 באפריל. משמר הגבול האוקראיני דיווח כי כוחות רוסים ירו יותר מ-15 פעמים לעבר חמש התנחלויות שונות בסומי ב-26 באפריל. [26] ראש המינהל האזורי של סומי, דמיטרו. ז'יביסטקי הצהיר בעבר כי כוחות רוסים ביצעו "הפגזה פרובוקטיבית" על קהילות בגבול עם רוסיה ב-23 באפריל [27]

פריטים מיידיים לצפייה

  • כוחות רוסים ימשיכו ככל הנראה לתקוף מדרום מזרח מאיזיום, מערבה מקרמינה ופופאסנה, וצפונה מהעיר דונייצק דרך אבדייבקה או ציר אחר.
  • כוחות רוסים כנראה ינסו להרעיב את המגינים הנותרים של מפעל הפלדה אזובסטאל במריופול ולא יאפשרו לאזרחים לכודים להתפנות.
  • רוסיה עשויה להמשיך בהתקפות דגל שווא בטרנסניסטריה ובסביבתה או עשויה לעבור ליצירת משבר חמור יותר בטרנסניסטריה ובמולדובה באופן כללי יותר.
 
נערך לאחרונה ב:

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווח:

בצבא האוקראיני יש כמויות אדירות של נשק אמריקאי הזורם כבר כמה שנים לאזור (בעיקר טילים נגד טנקים מתקדמים מדגם ג’אוולין, FGM- 148), והוא פרס אותו לכל היקף המדינה, בעיקר במזרח, עוד לפני המלחמה. הנשק אופסן במחסנים, שעם הכיבושים הרוסיים המאסיביים, נופלים כפרי בשל בידי הצבא הרוסי. כיוון שיש כמויות כה גדולות, יחידות אפסנאות רוסיות מיוחדות מגיעות אל הקווים, כדי לאסוף את השלל, להסדיר אותו, ולהעביר אותו אל הכוחות הלוחמים הרוסיים לשימוש מיידי. מאות יחידות מושלמות של ג’וולין כבר פועלות עכשיו אצל הצבא הרוסי, ועוד יפלו. במילים אחרות: מה שנועד להרוס טנקים רוסיים, הורס עכשיו טנקים אוקראינים.

כאן אנו רואים סרטון מהיום, מאיזור דונבאס: הצבא האוקראיני (ברובו) נמצא שם במצב לא טוב, עד שחייליו נמלטים בזירות שונות (לא כולן) מן הקרב, והדבר האחרון שמעניין אותם זה הנשק, שנופל כפרי בשל. בסרטון רואים את הג’וולין האמריקאי, את ה- NLAW הבריטי, וכלי נשק סוביטיים של הצבא האוקראיני, הכל במצב מושלם, כלל לא השתמשו בהם, והכל עובר אל הצבא הרוסי. האפסנאים הרוסים ממיינים את הנשק בצורה מסודרת:


צפה בקובץ המצורף 4545 (1).mp4
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווח:

הרוסים מפציצים מחסני נשק באזור לבוב.
לרוסים יש מודיעין מה נכנס לאוקראינה ואיפה הוא מאוחסן, והם משתדלים לפגוע במחסנים האלה עוד לפני פיזור הנשק לחזיתות. כיוון שהמחסנים נמצאים במערב המדינה, לעיתים באיזורים מיושבים ואורבניים, הנזק הסביבתי יכול להיות גדול, משום שהנשק מתפוצץ בטווח נרחב. ואכן, הרוסים מפציצים את איזורי לבוב, גם בשל מחסני הנשק שנמצאים שם. הנה סרטון על פגיעה רוסית מדוייקת במחסן נשק מערבי, שנמצא במערב אוקראינה:

צפה בקובץ המצורף מחסנים-4.mp4
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווח:

רשת הידיעות בלומברג מדווחת כי: בדיון שהתקיים אתמול בוועדת השירותים המזויינים בבית הנבחרים האמריקאי, חשף מי שהיה תת שר ההגנה לרכש ולוגיסטיקה בארה”ב: “מאגרי הנשק האמריקאיים עלולים להיגמר בעוד מספר חודשים, אם המימשל ימשיך לשלוח אספקה למלחמה באוקראינה”. תת שר ההגנה לשעבר לענייני רכש ולוגיסטיקה, אלן לורד, הוסיף: “זה איום עצום על הבטחון שלנו”, והוא חשף שארה”ב שלחה כמעט רבע ממלאי טילי סטינגר שלה לאוקראינה.

עוד מומחה לנושא, דייוויד ברטו, נשיא המועצה לשירותים מקצועיים, אמר בדיון, שמאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, ארה”ב מכינה לשימוש כמעט שליש ממאגרי הנשק הזמינים שלה, אך ללא חוזים חדשים לחידושם.


בתמונה: עוד נשק מערבי שנתפס אתמול בדונבאס.


1651056401656.png
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווחים:

חלק מהנשק המערבי המוזרם לאוקראינה עושה את דרכו לארגוני פשע וטרור בכל העולם.

רבים מהחיילים באוקראינה הם עניים, והפיתוי גדול למכור מהנשק הרב לארגוני טרור ופשע. עוד לפני המלחמה אוקראינה הייתה מדינה מושחתת לגמרי (כזכור, זלנסקי נבחר כי הבטיח להילחם בשחיתות), והמערכות בה מחוברת בחלקן לארגוני טרור ופשע מאורגן בכל העולם. נשק דלף שם גם לפני המלחמה, במיוחד שעכשיו, יש אלפי מתנדבים זרים לטובת הצבא האוקראיני, מהם מורדים סורים סונים, ארמנים, צ’צ’נים, גיאורגים, ערבים ומי לא. הנשק הזה, טילי הנ.מ ונ.ט המתקדמים ביותר, נופלים לידיים לא נכונות, כולל לדאעש, והכל נמכר ברשתות הטרור והפשע, למרבה במחיר.

ארה”ב ומדינות אירופה עלולות להציף עכשיו את העולם בנשק מתקדם וחדיש, שעלול להיות מופעל בהמשך – נגדן עצמן.

משערים כי זו אחת הסיבות שצבא אוקראינה אוסר על חייליו להפעיל את רשת טלגרם, בה מתבצע חלק גדול מעסקאות סחר בנשק וחומרים אסורים אחרים.


בסרטון: חיילים רוסיים באוקראינה מתאמנים עם כלי הנשק המערביים, שסופקו לאוקראינים, כדי להכיר אותם טוב יותר, לקראת שימוש (כאן NLAW בריטי).

צפה בקובץ המצורף נט.mp4
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

מוסקבה מאיימת לתקוף אתרים צבאיים בבריטניה ובמדינות נאט"ו אחרות​

רוסיה מאיימת לפגוע בדיפלומטים בריטיים בקייב כ"תקיפות תגמול" לאחר הגיבוי של שרים בבריטניה לאוקראינה שכביכול הפציצה את רוסיה. הקרמלין הזהיר שהם עלולים לפגוע באתרי נאט"ו במדינות כמו בריטניה בגלל תמיכתם באוקראינה​

יענקי פרבר | חדשות בעולם27.4.2022 | 15:12

85d821cbeb8cf07b7fac.jpg
בניינים הרוסים באוקראינה: אילוסטרציה | צילום: משטרת אוקראינה
הקרמלין מזהיר כי הוא עלולים לפגוע באתרים צבאיים בבריטניה בגלל התמיכה הבריטית באוקראינה, כולל לפגוע בדיפלומטים בריטיים שיחזרו לקייב, זאת לאחר "דיבור פרובוקטיבי של שר ההגנה על הפצצת רוסיה".
מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה, שניתן לאשר תקיפות נגד מדינות נאט"ו המספקות נשק לאוקראינה. היא הזהירה: "האם אנחנו מבינים נכון שלמען שיבוש הלוגיסטיקה של אספקה צבאית, רוסיה יכולה לפגוע במטרות צבאיות בשטחן של אותן מדינות נאט"ו המספקות נשק למשטר קייב. אחרי הכול, זה מוביל ישירות למוות ולשפיכות דמים בשטח אוקראינה. למיטב הבנתי, בריטניה היא אחת מאותן מדינות".
דבריה נאמרו לאחר ששר הכוחות המזוינים של בריטניה, ג'יימס הייפי, אמר כי בריטניה תומכת בהתקפות אוויריות של אוקראינה על תשתיות רוסיות. הוא הוסיף כי זה יהיה "לגיטימי לחלוטין לשימוש בנשק בריטי בהתקפות מסוג זה, למרות שכרגע לא חושבים שכן".
הייפי אמר גם כי בריטניה תתחיל מחדש את האימונים של החיילים האוקראינים בתוך אוקראינה אם הקרבות ימשיכו. דבריו נתפסו על ידי הקרמלין ב'פרובוקציה'. בהסלמה משמעותית של המתיחות, מוסקבה גם הזהירה כי היא תהיה מוכנה להכות בחזרה ב"מרכזי קבלת החלטות" בקייב כנקמה - גם אם יהיו נוכחים שם דיפלומטים בריטים ומערביים אחרים.
הדברים הללו מגיעים לאחר שבוריס ג'ונסון הודיע בשבוע שעבר כי בריטניה תפתח מחדש את השגרירות שלה בקייב, חודשיים לאחר פינוי הצוות עם פרוץ המלחמה. השגרירות אמורה להיפתח השבוע 'תלוי במצב הביטחוני'. מלינדה סימונס, שגרירת בריטניה באוקראינה, עומדת להפוך לאחת הדיפלומטים הראשונים שיחזרו.
ביום שני הודיע שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, במהלך ביקור בקייב כי גם דיפלומטים אמריקאים יחזרו לבירה "תוך שבועות". בתגובה לתמיכתו של מר הייפי במתקפות אוקראינים על קווי אספקה רוסים, אמר דובר הקרמלין: "אנו רוצים להדגיש שההתגרות הישירה של לונדון לפעולות כאלה - אם פעולות כאלה יבוצעו - תוביל מיד לתגובה פרופורציונלית שלנו".
"כפי שהזהרנו, הכוחות המזוינים הרוסיים מוכנים מסביב לשעון לפתוח במתקפות תגמול עם נשק ארוך טווח עם דיוק גבוה במרכזי קבלת החלטות בקייב. נוכחותם של יועצים ממדינות מערביות במרכזי קבלת ההחלטות באוקראינה לא בהכרח תהווה בעיה עבור רוסיה בקבלת ההחלטה לפתוח בפעולת תגמול".
הייפי אמר אתמול לתקשורת בבריטניה, כי יש חובה לתמוך בכל תקיפה אוקראינית על תשתיות רוסיות מכיוון שהן עשויות למנוע מוות של אזרחים. השבוע נפגע מחסן מרכזי לחידוש מלאי בבריאנסק 150 קילומטרים בתוך רוסיה, וגרם לפיצוצים במכלי דלק ובית זיקוק. אוקראינה לא לקחה על כך אחריות.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

נחשף: אוקראינה הפילה מטוסים עם מאות חיילים רוסים​


ארה"ב נתנה לצבא האוקראיני מודיעין בזמן אמת על תוכנית המלחמה של פוטין, שאפשרה לאוקראינה להפיל מטוס תובלה רוסי שנשא מאות חיילים בימים הראשונים של הפלישה. המתקפה המוצלחת של אוקראינה על מטוס התובלה הרוסי IL-76 ליד נמל התעופה של קייב בפברואר בוצעה לאחר קבלת מידע מארה"ב במבצע חסר תקדים לשיתוף מודיעין עם שותף שאינו בנאט"ו, כך אמרו גורמים אמריקאים לשעבר ובהווה לרשת NBC .

שני מטוסים כאלה הופלו בערך באותו זמן. פרטים על איזה משני המטוסים הופלו הודות למודיעין האמריקני לא נמסרו. רוסיה לא חשפה כמה חיילים מתו, אבל המטוסים יכולים לשאת עד 150 חיילים כל אחד. למרות שבסופו של דבר הרוסים כבשו את שדה התעופה, הפעילות של אוקראינה בשמיים עם המודיעין האמריקני פגע בפעילותה של רוסיה באזור וסייע לאוקראינה להשיב מלחמה, כך סיפרו הגורמים הרשמיים.

"מההתחלה, היה שיתוף מודיעין אסטרטגי ומעשי עם אוקראינה", אמר פקיד אמריקאי אחד בעניין ל-NBC. "זה השפיע הן ברמה הטקטית והן ברמה האסטרטגית. יש דוגמאות שבהן אתה יכול לספר סיפור די ברור, שזה עשה הבדל גדול". המודיעין שסיפקה ארה"ב איפשר לכוחות האוקראינים לדעת היכן לפגוע, אילו יחידות רוסיות פעילות ואילו בדרך לאוקראינה, והיכן מתכננים הכוחות הפולשים להפציץ.

פקיד אמריקני אחד אמר ל-NBC כי מבצעים חשאיים הצילו חיילים אוקראינים וציוד אוקראיני תוך שהם גרמו לרוסיה לבזבז זמן ותחמושת. "הצבא הרוסי כתש שדות ריקים שבהם הוקמו בעבר יחידות הגנה אווירית", כך אמר הפקיד לאחר שהכוחות האוקראינים הועברו בעקבות מידע אמריקאי. "הייתה לזה השפעה עצומה על יכולתו של הצבא הרוסי בשטח".

מאז תחילת המלחמה איבדה רוסיה בסך הכול 873 טנקים, 2,238 כלי רכב משוריינים, 179 מטוסים, 154 מסוקים ו-408 מערכות ארטילריה, כך עולה מנתונים שפרסמה יחידת כוחות היבשה האוקראינים השבוע.

האוקראינים מעריכים שכ-21,000 לוחמים רוסים נהרגו במלחמה, כאשר ארצות הברית ובריטניה מעריכים ב-15,000. בסך הכול, 317 קצינים בדרגת סגן ומעלה נהרגו בקצת יותר מחודשיים של לחימה.

המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמרה בהצהרה: "אנחנו מספקים באופן קבוע מודיעין מפורט ובזמן לאוקראינים בשדה הקרב כדי לעזור להם להגן על ארצם מפני תוקפנות רוסית ונמשיך לעשות זאת". ה-CIA גם סיפק מידע על האופן שבו כוחות אוקראינים יכולים להגן על מנהיגיו בצורה הטובה ביותר, כולל הנשיא וולודימיר זלנסקי, שהוא יעד מרכזי לפולשים רוסים, כך דיווחה NBC.
 

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווח:

פגיעת טיל איסקנדר בליסטי רוסי בשני רכבי אוראגאנים אוקראינים.

רמת הדיוק של טיל איקסנדר בודד מפתיעה בכל פעם מחדש, כמו בסרטון כאן ובפגיעה בגשר מעל הדנייסטר אמש.


צפה בקובץ המצורף IMG_6694.MP4

רכב האוראגן ("הוריקן") הנו משגר רקטות ממוצא סובייטי, היורה 16 רקטות ב-20 שניות. בתחילת המלחמה היו בידי אוקראינה 139 ממנו ובידי רוסיה כ-800,
מצורפת תמונה של הרכב:

1280px-BM-27_Uragan_MLRS.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

castamir

מהמשתמשים המובילים!
דיווחים ראשוניים, מפי גנרל אוקראיני: "כוחות רוסים השתלטו על כפרים חדשים באזורי חרקוב ולוהנסק."

לדבריו, "העיר ברווינקובה בחזית איזיום במחוז חרקוב נכבשה."

מדובר על עיר אסטרטגית ביותר לכיבוש הרוסי. כיבוש ברווינקובה הוא קריטי על מנת ליצור גישה ולכתר את סלוביינסק. במידה והמידע נכון, מדובר על התפתחות משמעותית מאוד בהתקדמות הרוסית בדונבאס.

1651064572169.png
 

BREAKING NEWS

משתמש מקצוען
פוטין מאיים: אם מישהו מתכנן להתערב מבחוץ במה שקורה באוקראינה, הוא חייב לדעת שזה לא מקובל על רוסיה ושהתגובה שלנו תהיה "מהירה כברק". "יש לנו את כל כלי הנשק שאנחנו צריכים עבור זה. אף אחד אחר לא יכול להשוויץ בכלי הנשק הללו, ואנחנו לא נשוויץ בהם, אבל נשתמש בהם".
 

משרדי

משתמש פעיל
הכחשת הידיעה לפיו אוסטריה הסכימה לשלם ברובלים עבור הגז הרוסי:
בתרגום גוגל, עילג מעט:
קנצלר אוסטריה קרל נהאמר קרא להודעות תעמולה רוסיות מזויפות על הסכמתה של וינה לשלם עבור הגז הרוסי ברובל. נהאמר כתב על כך בעמוד הטוויטר שלו.
לפיכך, ציין נהאמר כי אוסטריה תמשיך לשלם עבור אספקת הגז מרוסיה ביורו.
"לפני שהתעמולה הרוסית תתפשט כאן חדשות מזויפות. כמובן, OMV תמשיך לשלם עבור אספקת גז מרוסיה ביורו. אוסטריה מצייתת בקפדנות לסנקציות האיחוד האירופי המוסכמות במשותף", כתב נהאמר.
ביום רביעי פרסמו סוכנות הידיעות הרוסית TASS, כמו גם RIA נובוסטי, דיווח לפיו אוסטריה הסכימה לשלם עבור הגז ברובל.
כפי שדיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית, גזפרום השעתה לחלוטין את אספקת הגז לבולגרגז (בולגריה) ול-PGNiG (פולין) עקב אי תשלום ברובלים .
 

משרדי

משתמש פעיל
מעט ידיעות מתומצתות לפי המתפרסם באוקראינה:
מולדובה מודאגת ומודה שאין לה באמת איך להלחם על המדינה.
נשיאת מולדובה מאיה סנדו הודתה כי למדינה אין כעת למעשה צבא מוכן ללחימה, וצריך לשנות את המצב הזה. היא אמרה זאת במהלך נאום לרגל יום השנה ה-30 להקמת המטה הכללי של הצבא הלאומי ויום דגל המדינה, כותבת " האמת האירופית " בהתייחס ל-Newsmaker.
"במשך 30 שנה, צבא מולדובה נותר ללא ציוד, ללא ציוד צבאי ואמצעים מוכנים ללחימה. כעת אנו מודעים להשלכות ", אמרה מאיה סנדו.

הנשיא הודה כי למולדובה "אין מגן יעיל מפני האיום, מכיוון שהיא לא פיתחה פוטנציאל צבאי מתאים, לא יצרה מרכיבי תשתית קריטיים ולא טיפחה חוסן חברתי".

היא ציינה כי במקביל, צבא מולדובה, המשתתף במשימות שמירת השלום בחסות האו"ם וה-OSCE, נהנה ממוניטין של אנשי מקצוע.

מאיה סנדו אמרה גם כי צבא מאומן היטב נותן למדינה ביטחון עצמי וחופש בחירה אסטרטגית, ועל מולדובה לעשות כל מאמץ ליצור צבא מודרני מקצועי.

"זו השקעה בביטחון ובהגנה של המדינה... עכשיו, כשמתנהלת מלחמה ממש בגבולות שלנו, אנחנו מבינים זאת היטב ", הדגישה.
האוקראיינים מדווחים על השמדת מצבור של למעלה מ400 פצצות ומוקשים במחוז קייב. שאריות רוסיות כמובן.

כמו כן מדווחים כי חודשה אספקת המים לעיר אירפין.

דיווח נוסף מעדכן על כך כי יוון מתחילה בצעדים לסייע לבולגריה בהספקת גז (איך? מאיפה? לא יודע)

הם מציינים כי הרוסים הגבירו מאוד את קצב האש והלחימה בשעות האחרונות באיזור המזרח.

שגרירות אוסטריה חוזרת לפעול מקייב.

בבוצ'ה אנשים נהרגו בכוונה לפי הרשימות, הם נעזרו במשתפי פעולה, - ראש העיר.
בבוצ'ה, אזור קייב, שנכבש על ידי הצבא הרוסי במשך חודש, אנשים נהרגו בכוונה לפי רשימות שנאספו. משתפי פעולה מקומיים עזרו בהרכבתם. כך הכריז ראש עיריית בוקה אנטולי פדורוק בפרשנות לערוץ הטלוויזיה הקנדי CBC.
אז, ראש העיר ציין כי הבוגדים הם שציינו את השמות והכתובות של התושבים המקומיים.

"ראיתי את הרשימות האלה. הן לא נכתבו ביד. חלק מהמקומיים הכתיבו. אולי היו כמה שיתופי פעולה. כלומר, הם ידעו מראש למי הם הולכים, איזו כתובת ואיזה אדם הוא". הוא אמר. פדורוק.

הוא גם אמר ששמו נמצא ברשימה, כמו גם סגני מועצת העיר בוכנסק.

"מכיוון שאנחנו בפרברי הבירה, חיו כאן מספר רב של פקידים ופוליטיקאים. תודה לאל, הם הצליחו להשאיר את בוקה מחוץ להזדמנויות שהיו להם, הם (הצבא של הפדרציה הרוסית) הסתפקו באלו מי שנשאר", הוסיף פדורוק.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית

פוטין מאיים וגוטרש ביקר באוקראינה; סבא"א מנסה ליצור קשר עם מתקן הגרעין בזפוריז'יה​


המלחמה במזרח אירופה נכנסה היום (רביעי) ליומה ה-63, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוציא איום חדש כנגד כל מי שיעז לסייע לאוקראינה – כשהוא רומז לארצות הברית, אותה ארה"ב איתה רוסיה ביצע היום עסקת חילופי שבויים דרמטית על אף המתיחות בין המדינות. במקביל, מזכ"ל האו"ם הגיע לביקור באוקראינה, לאחר שביקר לפני יומיים אצל פוטין בקרמלין.

"אם מישהו מתכנן להתערב מבחוץ במה שקורה באוקראינה, הוא חייב לדעת שזה לא מקובל על רוסיה ושהתגובה שלנו תהיה "מהירה כברק". יש לנו את כל כלי הנשק שאנחנו צריכים עבור זה. אף אחד אחר לא יכול להשוויץ בכלי הנשק הללו, ואנחנו לא נשוויץ בהם, אבל נשתמש בהם", איים פוטין על כל מי שיעיז לסייע לאוקראינה – ובפרט ארצות הברית.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הודיע מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כי אחרי שביקר לפני יומיים במוסקבה ונפגש עם הנשיא פוטין במשרדו בקרמלין – הוא הגיע לביקור שכנגד בקייב. "הגעתי לאוקראינה לאחר ביקור במוסקבה", כתב והוסיף כי "אנו נמשיך בעבודתנו להרחבת התמיכה ההומניטרית ולאבטחת פינוי אזרחים מאזורי סכסוך. ככל שהמלחמה הזו תסתיים מוקדם יותר, כך ייטב – למען אוקראינה, רוסיה והעולם".

במקביל, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי אמר בראיון ל'AP' שרמת הבטיחות במפעל הגרעיני הגדול באירופה, המפעל הגרעיני בזפוריז'יה שבדרום אוקראינה שנמצא כעת בכיבוש רוסי, היא כמו "אור אדום מהבהב" כאשר הארגון בראשותו מנסה לשווא להשיג גישה לעבודות כולל תיקונים. לדבריו, סבא"א זקוקה לגישה למפעל כדי שהפקחים שלה יוכלו, בין היתר, לשקם את הקשרים עם המטה של סוכנות האו"ם, שבסיסה בוינה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה