מדיני הסכם שלום עם סעודיה?!

האם לדעתך ייחתם הסכם שלום בין ישראל לסעודיה בשנה וחצי הקרובות?

  • כן

    הצבעות: 140 74.1%
  • לא

    הצבעות: 49 25.9%

  • סה"כ מצביעים
    189

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
נתניהו בפגישה עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יון: הסכם שלום עם סעודיה הוא אפשרי,
זה יוכל לחבר את קפריסין וסעודיה דרך ישראל עד אזור הודו.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

עיתונאי עיראקי, הידוע במאמריו מעוררי העניין, על פתיחת שגרירות ישראל בבחריין: אלו למעשה יחסים דיפלומטים לא מוכרזים עם סעודיה​

דאוד אלבצרי, עיתונאי עיראקי יוצא דופן שלא חושש להביע בפומבי עמדות “החורגות מהתלם” כתב כמה מילים על פתיחת שגרירות ישראל בבחריין שתועדה היום בהרחבה בערוצים הערבים:

“השגרירות הישראלית החדשה שנפתחה היום במנאמה, בירת בחריין, עומדת להיות הבולטת והחשובה ביותר מבין השגרירויות הישראליות בעולם מפני שהיא זו שתוביל את הפעילויות (הישראליות-א”ע) בחצי האי ערב. היא מהווה גם משרד ייצוג דיפלומטי לא מוכרז מול סעודיה, זאת מפני שבחריין היא בפועל “שמורת טבע סעודית” והמלך של בחריין, לא יכול לאכול את ארוחת הבוקר שלו בלי לקבל רשות מריאד (בירת סעודיה – א”ע) שהרי סעודיה היא זו שהגנה על כס המלך הבחרייני מפני המליציות הפרו איראניות.

בשל הסיבה הזו אין צורך לדבר על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה מפני שהשגרירות של בני הדודים (ישראל-א”ע) בבחריין היא זו שתנהל את העניינים. והסעודי הזה (מצורפת לדבריו תמונה של מחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי-א”ע) הוא זה שמנהל את העניינים מלמעלה… ”


אבו עלי
 

גונן

משתמש מקצוען
אורי איזק: מקורות בטחוניים: בשיחות בין הפלסטינים לסעודים הנוגעות לאפשרות של נורמליזציה עם ישראל, דורשים הפלסטינים הסרה מהשולחן של תכנית בן גביר לשינוי הסטטוס קוו בסוגית האסירים הביטחוניים. הדרישה כוללת הפעלת לחץ על ישראל, ובכירים אמריקנים כבר מוטרדים מהעניין והעבירו את המסר לבכירים ישראלים.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית

בניגוד לטענות בערוצי התבהלה:

דיווח פלסטיני כי עוזרת מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזה"ת ברברה ליס, המבקרת ברשות, דרשה מהפלסיטינים שלא להציג שום תנאי בנוגע להסכם בין סעודיה לישראל,
על פי הדיווח היא הבהירה שארה"ב מעוניינת בנרמול היחסים ללא מחיר מדיני שקשור לפלסטינים.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
לכאורה כאן יש סיכוי טוב מאוד שהוא צודק
אם יהיה שם גרעין לכו תדע מה יקרה שם ואם יום אחד זה לא יופנה נגדנו....
מדובר בכור אזרחי בפיקוח אמריקאי, ואם לא הם יקנו מסין.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
דיווח בבלומברג: קרן ההון של ג'ארדש קושנר, הממומנת בחלקה הגדול על ידי סעודיה, תשקיע 150 מיליון דולר בקבוצת שירותי הרכב הישראלית "שלמה",
זוהי השקעה ראשונה בגיבוי סעודיה בחברה ישראלית.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית

לראשונה: משלחת ממשלתית של ישראל ביקרה בסעודיה​

שלחת ישראלית רשמית המורכבת מנציגים של משרד החוץ, החינוך ורשות העתיקות לוקח חלק בכנס אונסק"ו שנערך על אדמת סעודיה בשעות אלו. עמיחי שטיין דיווח ב'כאן 11' כי משרדי הממשלה הרלוונטיים סירבו להתייחס לידיעה.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי זוהי הפעם הראשונה אי פעם בה משלחת ישראלית רשמית לוקחת חלק בכנס סעודי - זאת על רקע ההידברות בין המדינות דרך הבית הלבן לקראת הסכם נורמליזציה.

עוד דווח כי בביקור לוקח חלק ראש רשות העתיקות הישראלי ומספר דיפלומטיים ישראלים - שטרם ברור אם יפגשו עם אישים סעודים שונים.

לפני כשבוע דווח כי גורמים רשמיים סעודים אומרים שהם מנסים להבטיח את תמיכתו של אבו מאזן בקשרים עם ישראל, עם לגיטימציה לכל הסכם שבסופו של דבר ימנע כל האשמות שהממלכה תקריב את המאמצים הפלסטיניים להקמת מדינה עצמאית כדי לקדם את מטרותיה.

ההכרה בישראל רגישה במיוחד עבור סעודיה, משום שהיא מחזיקה את האתרים הקדושים ביותר לאסלאם, מה שמקנה לה מעמד מיוחד בעולם המוסלמי, שבו המדינה הפלסטינית נותרה קונצנזוס.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

בעקבות ביקור המשלחת הישראלית באירוע של אונסק”ו בסעודיה כותב היום עיתונאי איראני המזוהה עם משטרו של ח’אמנאי, כך:​


בלי בושה – משלחת ישראלית שכוללת את סגן מנכ”ל משרד החוץ, שגריר ישראל למוסדות הבינ”ל וראש רשות העתיקות, נמצאת בסעודיה.
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק שכלי התקשורת עדיין דנים בתנאים הסעודים לנורמליזציה….
האמת הברורה היא שסעודיה כבר נירמלה את היחסים עם ישראל והעניין מנוי וגמור. נשארו רק הפרטים הקטנים…

#הנורמליזציה_היא_בגידה

###
התסכול שלו, הרווח שלנו.


אבו עלי
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

בימים האחרונים נפגשה עוזרת מזכיר המדינה ברברה ליף עם עם ראש הממשלה לשעבר בנט וח"כ בני גנץ. על הפרק: הנורמליזציה הצפויה עם סעודיה​

a10d2ee141bf82be1a31.jpg
בני גנץ ונפתלי בנט בחפיפה במשרד הביטחון | צילום: באדיבות המצלם
בימים האחרונים נפגשה עוזרת מזכיר המדינה לענייני מזרח התיכון ברברה ליף עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ועם חבר הכנסת בני גנץ לפגישות סודיות, שלא דווחו לציבור, כך פורסם ב'חדשות 12'.
מטרת הפגישות הייתה לבדוק את "גבולות הגזרה" של ישראל בענייו הנורמליזציה עם סעודיה. יחד עם זאת נידונו מספר סוגיות אחרות ובהן הרשות הפלסטינית. בלשכת בנט מסרו: "אין תגובה". בלשכת שר הביטחון לשעבר גנץ מסרו: "לא מאשרים או מכחישים קיומן של פגישות". ממחלקת המדינה האמריקנית לא נמסרה תגובה.
kore
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

דיווח: הסעודים מפסיקים את שיחות הנורמליזציה​

אתר בבעלות סעודית אומר שסירובה של ממשלת נתניהו לעשות ויתורים לפלסטינים בלב ההחלטה לפרוש מהשיחות לעת עתה. ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד​

יענקי פרבר | מדיני17.9.2023 | 21:21
pltal.png


עיתון בבעלות סעודית דיווח ביום ראשון כי סעודיה מסרה לממשל ביידן שהיא מקפיאה את המאמצים בתיווך ארה"ב לנרמל את היחסים עם ישראל מכיוון שממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינה מוכנה לעשות שום וויתורים לפלסטינים".

על פי הדיווח בעיתון Elaph, שציטט גורמים בלשכת נתניהו, ארה"ב הודיעה לישראל על העמדה הסעודית. דווח כי ישראל "מבולבלת" מהמהלך, ישראל מאמינה שהסעודים מוכנים להתקדם מבלי לקשר זאת להתקדמות בנושא הפלסטיני.
עוד דווח, כי ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד. בחודש שעבר ציין נתניהו כי הוא פתוח למחוות לפלסטינים אם הסכם נורמליזציה עם סעודיה תלוי בכך, ורמז כי לא ייתן לחברי הקואליציה לחסום הסכם.
"האם אני חושב שזה אפשרי לעשות את זה, והאם אני חושב שסוגיות פוליטיות יחסמו את זה? אני בספק", אמר נתניהו לחדשות בלומברג. "אם יהיה רצון פוליטי, תהיה דרך מדינית להשיג נורמליזציה ושלום רשמי בין ישראל לסעודיה".
בחדרי חרדים
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

הנורמליזציה עם סעודיה מתרחקת? הפרשן הבכיר מסתייג​

התקררות במגעים לנורמליזציה עם סעודיה? הפרשן אהוד יערי התייחס לדברים ואמר כי אינו קונה את הנראטיב. הוא ציין: "הפלסטינים אומרים שאין להם שום סימן שנפסקו המגעים"​

על פי דיווחים סעודיה ביקשה להשהות את המגעים לנורמליזציה עם ישראל. סביב ידיעה זו, אראל סג"ל ודוד ורטהיים שוחחו ב־103fm עם הפרשן לענייני ערבים אהוד יערי ('חדשות 12') אשר הביא את הפרטים לגבי התפתחות השיחות בין סעודיה לארצות הברית.

בפתח השיחה הודה יערי כי הוא אינו קונה את דיווחו של מג'די חלבי. "אני בטוח שהוא נשען על דברים שמישהו אמר לו, אבל אני מעדיף להאמין לשיחה שקיימתי הבוקר עם בכירים פלסטינים שאני מכיר היטב ברמאללה, והם מעורבים הרי בשיחות. הפלסטינים אומרים שאין להם שום סימן שנפסקו המגעים. גוברים אצלם החשדות בגלל הדרך שהסעודים טיפלו במשלחת, כדי לנסות להשפיע על הדרישות שיציגו הסעודים גוברים אצל הפלסטינים החשדות שמא יידחקו לשוליים".

"הערביות הפוליטית ורעיון הסוג של סולידריות או אחדות ערבית מזמן התרסק. הליגה הערבית הפכה לגראז'. הסעודים, העניין הפלסטיני איננו בראש מעניינים, וזה לא משהו שאני מערער בו. אנחנו רואים את זה במשאלים שוטפים, ומגלים שהציבור הרחב אין לו ממש עניין בדבר הזה. חשוב להם ירושלים, אל אקצא", טען.

כמו כן, כאשר נשאל האם ייתכן כי האיראנים בונים על פרוקסי פנימי, כמו לדוגמה שימוש בארגוני פשיעה, זאת בצל העברות הנשקים הגוברות מהגבול הירדני, הבהיר: "מה שקורה בגבול הירדני מולנו זה תוצאה של מה שקורה בגבול הירדני מול סוריה, ששם יש מאמץ אדיר של הממשל הסורי עם המליציות של משמרות המהפכה האיראניים, לייצא כמויות ענק של סמים לעבר המפרץ הפרסי, וסמים תמיד בכל מקום הולך עם נשק, והנשק הזה הכוונה להכניס אותו לגדה המערבית ככל שהם מצליחים. זה גבול לא פשוט, גבול ארוך, אין בו מכשול מהסוג שהקמנו בסיני".

"זה הרעיון שלהם, להציף את הגדה בנשק, בידע איך סוף סוף הם יצליחו להרכיב קאסמים ואחרי זה דברים יותר משוכללים. זה חלק ממהלך איראני. לא במקרה הראשונים שצעקו נגד הקשת השיעית, כך הם קראו לזה, היו הירדנים. הם מוצאים את עצמם היום במצב שעל הגבול שלהם עם סוריה, עם עיראק, יושבים האיראנים עם המליציות שלהם", הדגיש.

סג"ל ביקש לחדד את שאלתו ותהה האם כבר היום ישנם כוחות פרוקסי בישראל, ויערי השיב: "אני לא חושב שאנחנו נמצאים שם, אני חושב שהם מנסים לעשות דבר מאוד בסיסי. לך תספור כמה ערבים ישראליים נכנסים לגדה בכל סוף שבוע ותקבל מושגים על ההיקפים, אבל כרגע הרעיון האיראני, ברגע שהם הבינו שמחתרות מסודרות בגדה סופן להיחשף ולהיעצר על ידי שב"כ, מה שהאיראנים הדריכו את חמאס ואת הג'יהאד, אל תקימו מחתרת מסודרת, שיש לה מפקד, צינורות תקשורת, כי זה בסופו של דבר חושף אותה לשב"כ. תעבדו גרוע, תציפו את השטח בנשק, תנו לאיש הבודד בלי פקודה, הסכמה, להחליט במה לפגוע, מתי ואיך. זה הטרור שאנחנו נפגשים בו".

באשר לאפשרות כי סעודיה תחזיק בגרעין, אמר: ""הסעודים מבקשים הרשאה אמריקנית קודם כל להעשיר אורניום לצרכים אזרחיים. יש מדינות אחרות בעולם כמו ארגנטינה, ברזיל, הולנד, שמעשירות אורניום ולא משתמשות בזה. השאלה הגדולה פה מה הפיקוח. תשאל את עצמך איך זה ששלושים שנה האיראנים עובדים על פצצה ולא מגיעים אליה, זה לא קרה בשום מדינה. הם יודעים שהם הם הולכים לפצצה אז גם מצרים, סעודיה, האמירויות וטורקיה".

"אתה רואה גם היום, כשההסכם לא קיים, אתה רואה את האיראנים מאוד ניזהרים, הם כל הזמן מדגדגים לקראת הקו האדום והם לא עושים את זה. הם לא עושים את זה לא בגללנו. יהיה הסכם שלום עם סעודיה, לא עם ממשלה כמו שיש לנו עכשיו. הם הרי לא רוצים רק עלי תאנה בנושא הפלסטיני, הם צריכים עץ תאנה צעיר. הממשלה הזו לא מסוגלת לתת דבר כזה. אני לא חושב שהוא בכלל במצב שבו הוא מנהל את המשחק, זה לא ביבי. בן אדם שעומד בנמל התעופה ואומר דברים, והוא מיד צריך להוציא הודעות הבהרה, סיכם.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

דיווח: הסעודים מפסיקים את שיחות הנורמליזציה​

אתר בבעלות סעודית אומר שסירובה של ממשלת נתניהו לעשות ויתורים לפלסטינים בלב ההחלטה לפרוש מהשיחות לעת עתה. ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד​

יענקי פרבר | מדיני17.9.2023 | 21:21
pltal.png


עיתון בבעלות סעודית דיווח ביום ראשון כי סעודיה מסרה לממשל ביידן שהיא מקפיאה את המאמצים בתיווך ארה"ב לנרמל את היחסים עם ישראל מכיוון שממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינה מוכנה לעשות שום וויתורים לפלסטינים".

על פי הדיווח בעיתון Elaph, שציטט גורמים בלשכת נתניהו, ארה"ב הודיעה לישראל על העמדה הסעודית. דווח כי ישראל "מבולבלת" מהמהלך, ישראל מאמינה שהסעודים מוכנים להתקדם מבלי לקשר זאת להתקדמות בנושא הפלסטיני.
עוד דווח, כי ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד. בחודש שעבר ציין נתניהו כי הוא פתוח למחוות לפלסטינים אם הסכם נורמליזציה עם סעודיה תלוי בכך, ורמז כי לא ייתן לחברי הקואליציה לחסום הסכם.
"האם אני חושב שזה אפשרי לעשות את זה, והאם אני חושב שסוגיות פוליטיות יחסמו את זה? אני בספק", אמר נתניהו לחדשות בלומברג. "אם יהיה רצון פוליטי, תהיה דרך מדינית להשיג נורמליזציה ושלום רשמי בין ישראל לסעודיה".
בחדרי חרדים

ארה"ב מבהירה: "השיחות עם סעודיה נמשכות"​

משרד החוץ האמריקני צייץ כי: "ארה"ב נותרה מחויבת לקדם דיפלומטיה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה", זאת על רקע דיווח אתמול על הפסקת המגעים בין ישראל לסעודיה לקראת הסכם​

על רקע הדיווחים האחרונים על הפסקת המגעים בין ישראל לסעודיה, צייץ היום משרד החוץ האמריקני: "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים. ארצות הברית נותרה מחויבת לקדם את האינטגרציה האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה".

נזכיר כי עיתון בבעלות סעודית דיווח ביום ראשון כי סעודיה מסרה לממשל ביידן שהיא מקפיאה את המאמצים בתיווך ארה"ב לנרמל את היחסים עם ישראל - מכיוון שממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינה מוכנה לעשות שום וויתורים לפלסטינים".

על פי הדיווח בעיתון Elaph, שציטט גורמים בלשכת נתניהו, ארה"ב הודיעה לישראל על העמדה הסעודית. דווח כי ישראל "מבולבלת" מהמהלך, ישראל מאמינה שהסעודים מוכנים להתקדם מבלי לקשר זאת להתקדמות בנושא הפלסטיני.

עוד דווח, כי ללא התקדמות עם רמאללה, לא תהיה התקדמות עם ריאד. בחודש שעבר ציין נתניהו כי הוא פתוח למחוות לפלסטינים אם הסכם נורמליזציה עם סעודיה תלוי בכך, ורמז כי לא ייתן לחברי הקואליציה לחסום הסכם.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

שר החוץ הסעודי: פתרון שתי המדינות חייב לחזור לראש סדר העדיפויות​

"ארצות הברית נותרה מחויבת לקדם את האינטגרציה האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה פעילה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה", הבהירו במשרד החוץ האמריקני על רקע הדיווח על הקפאת השיחות • "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים".
שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר הערב (שני) בריאיון לטלוויזיה הממלכתית הסעודית כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני בלי מדינה פלסטינית עצמאית". לדבריו של בן פרחאן, פתרון 2 המדינות "חייב לחזור לראש סדר העדיפויות". אמירתו של הבכיר הסעודי מגיעה על רקע הדיווח על הקפאת שיחות הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה – שאותה הכחישו במשרד החוץ הישראלי והאמריקני.

"ארצות הברית נותרה מחויבת לקדם את האינטגרציה האזורית של ישראל, לרבות באמצעות דיפלומטיה פעילה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה", הבהירו במשרד החוץ האמריקני על רקע הדיווח על הקפאת השיחות. "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

ארה"ב מציעה לסעודיה ברית הגנה בתמורה לנורמליזציה עם ישראל​

פקידים אמריקאים וסעודים דנים לגבי אמנת הגנה הדדית כמו ההסכמים הצבאיים שיש לארצות הברית עם בעלות בריתה הקרובות, יפן ודרום קוריאה כדי לגרום לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל​

פקידים אמריקאים וסעודים דנים לגבי אמנת הגנה הדדית בדומה להסכמים הצבאיים האיתנים שיש לארצות הברית עם בעלות בריתה הקרובות, יפן ודרום קוריאה, מרכיב מרכזי בדיפלומטיה של הנשיא ביידן, כדי לגרום לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל, כך לפי גורמים אמריקאים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.


על פי ההסכם המסתמן, אם סעודיה תותקף, ארה"ב תבוא לעזרתה. הדיונים לתנאים לפי האמנות במזרח אסיה הנחשבות בין החזקים שיש לארצות הברית מחוץ להסכמים האירופיים שלה, דווחו לראשונה במסגרת השיחות.

העיתון מדווח, כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן, השליט בפועל של ערב הסעודית, רואה בהסכם הגנה הדדי עם ארצות הברית את המרכיב החשוב ביותר בשיחותיו עם ממשל ביידן על ישראל, כך אמרו גורמים אמריקאים בהווה ובעבר. גורמים רשמיים סעודים אומרים כי הסכם הגנה חזק יסייע להרתיע תקיפות פוטנציאליות מצד איראן או שותפיה החמושים, גם כאשר השתיים חידשו ביניהן קשרים דיפלומטיים.

אך יש קשיים, כל הסכם עם סעודיה הדומה להסכמים האמריקניים עם בעלות ברית מזרח אסיה בוודאי יגרור התנגדויות חריפות בקונגרס. כמה מחוקקים בכירים בארה"ב, כולל דמוקרטים בכירים, רואים בממשל הסעודי ובנסיך מוחמד שותפים לא אמינים שלא אכפת להם מהאינטרסים של ארה"ב או זכויות אדם.

לצבא האמריקני יש בסיסים וחיילים הן ביפן והן בדרום קוריאה, אך גורמים אמריקאים אומרים שכרגע אין דיונים רציניים לגבי הצבה של חיילים אמריקאים בסעודיה במסגרת כל הסכם הגנה חדש. לארה"ב יש כ-2,700 חיילים אמריקאים בממלכה.

פקידים אמריקאים אמרו לעיתון כי הסכם דיפלומטי יהיה ביטול סמלי חשוב של המתיחות הערבית-ישראלית ויכול להיות גם בעל משמעות גיאופוליטית עבור ארצות הברית. התקרבות בין ערב הסעודית לארצות הברית, עשוי לגרור את הממלכה רחוק יותר מסין ויחלישו את מאמציה של בייג'ינג להרחיב את השפעתה במזרח התיכון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה