מדיני הסכם שלום עם סעודיה?!

האם לדעתך ייחתם הסכם שלום בין ישראל לסעודיה בשנה וחצי הקרובות?

  • כן

    הצבעות: 140 74.1%
  • לא

    הצבעות: 49 25.9%

  • סה"כ מצביעים
    189

זהו שמי!

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
דרמה: ‏יורש העצר הסעודי, בן סלמאן, בריאיון לפוקס ניוז: הסוגיה הפלסטינית חשובה מאוד לנורמליזציה עם ישראל.
בכל יום שעובר מתקרבים לנורמליזציה עם ישראל.
אם איראן תשיג נשק גרעיני, גם אנחנו חייבים להשיג כזה.

20230920_223902.jpg
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
דרמה: ‏יורש העצר הסעודי, בן סלמאן, בריאיון לפוקס ניוז: הסוגיה הפלסטינית חשובה מאוד לנורמליזציה עם ישראל.
בכל יום שעובר מתקרבים לנורמליזציה עם ישראל.
אם איראן תשיג נשק גרעיני, גם אנחנו חייבים להשיג כזה.

צפה בקובץ המצורף 1466073
יורש העצר הסעודי: ישראל אינה אויב. היא בעלת ברית אפשרית.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
עמית סגל: לפי גורם מדיני בכיר נתניהו איננו מתכוון לשנות את הרכב הקואליציה במקרה של הסכם עם סעודיה.

'כאן': על רקע המגעים להסכם עם סעודיה - בכירים בקואליציה לא מוכנים לוויתורים בנושא המדיני מול הפלסטינים.

ירון אברהם: נתניהו נפגש עם סמוטריץ' מספר פעמים בשבועות האחרונים כדי לבחון את "גבולות הגזרה" שלו בהקשר הפלסטיני בדרך לנורמליזציה עם סעודיה.
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
עוד מהריאיון של בן סלמאן:

"אם תהיה פריצת דרך במשא ומתן לנורמליזציה עם ישראל, אעבוד עם כל מי שינהיג את ישראל",

"השיחות שלנו על הנורמליזציה נמשכות, וטובות",

"אנו מקוים לשפר את חייהם של הפלסטינים ולהפוך את ישראל לשחקנית במזרח התיכון",

"אם ממשל ביידן יצליח להביא להסכם שכזה, זה יהיה ההסכם החשוב ביותר מאז המלחמה הקרה".

אוי אוי אוווווווווויייייייייייי....
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

גורם בממלכה: "צריך לתת משהו לפלסטינים כדי שלא יאשימו אותנו בבגידה"​

גורם במשפחת המלוכה הסעודית אומר כי המגמה הסעודית להתקדם לנרמול ברורה, אבל יהיה קשה מאוד לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל, מבלי שהיא תיתן משהו לפלסטינים​

למרות הההצהרות של בן סלמאן, גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי יהיה קשה מאוד לסעודיה לנרמל את היחסים עם ישראל מבלי שישראל תיתן משהו לפלסטינים. הוא הוסיף בראיון לרועי קייס, כי "אין היגיון בכך שסעודיה תסכים לנורמליזציה וישראל לא תעשה ויתורים ותשב רגל על רגל".

הגורם הסביר כי סעודיה מצטיירת כיום כמנהיגת העולם הערבי והאסלאמי וכי ההליכה להסכם כזה, גם אם יש בו רצון מצד סעודיה, היא לא דבר של מה בכך. "צריך לתת משהו ולו מינימלי בסוגייה הפלסטינית כדי שלא יאשימו את סעודיה בבגידה", הדגיש.

הוא הסב את תשומת הלב לכך שההכרזה על מסדרון מסילות הרכבת ונתיבי הסחר, שיקשרו את הודו עם המזרח התיכון ואירופה דרך ישראל, הוא איתות מצד הסעודים שהם מוכנים לפתוח הכול, כך חזר על כך שעדיין יש לתת משהו לפלסטינים.

בנוגע לחששות של גורמי ביטחון בישראל מתוכנית הגרעין הסעודית, שהיא אחד התנאים לנרמול היחסים יחד עם ברית הגנה ואספקת נשק מתקדם לממלכה, אמר הגורם במשפחת המלוכה כי גם לישראל יש תוכנית גרעין. הוא הוסיף כי המנטליות של הסעודים שונה מאחרים באזור. "אנחנו רק רוצים להגן על עצמנו ושאף אחד לא יאיים עלינו", טען. "תוכנית גרעין סעודית לא תהווה איום על ישראל. המפרציות רוצות בסך הכול להבטיח את ביטחונן. אל תבואו אלינו ולא נבוא אליכם".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

למרות החשש: ישראל מסכימה להעשרת אורניום בסעודיה​

העיתון הבינלאומי מדווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למומחי הביטחון הישראליים לשתף פעולה בשיחות המו"מ שיאפשרו העשרת אורניום גרעינית בסעודיה • גורם ממשפחת המלוכה: "ישראל לא צריכה לחשוש, אנחנו רק רוצים שלא יאיימו עלינו"
ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהעשרת אורניום בסעודיה, זאת כחלק מהמאמצים לנורמליזציה מול ישראל. כך לפי דווח הבוקר (ה') ב"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, נתניהו הורה לגורמים בכירים מקצועיים ולמומחים ביטחוניים לשתף פעולה עם ממשל ביידן בשיחות המשא ומתן המתנהלות מול סעודיה, דבר שעשוי להפוך אותה למדינה השנייה במזרח התיכון שמעשירה אורניום מלבד איראן.

כזכור, בחודש האחרון נחשף כי ארצות הברית וסעודיה דנו בעסקה לפיה סעודיה תכיר בישראל ובתמורה, בין היתר, האמריקנים יסייעו לממלכה לפתח תוכנית גרעין אזרחית, זאת לצד התמורות והערובות האמריקניות, כמו גם הטבות קלות לפלסטינים.


ארצות הברית וישראל טרם הגיעו להבנות בנוגע להעשרת אורניום בסעודיה, אך הנחיית נתניהו לבכירים לקחת חלק במשא ומתן היא הסימן הברור ביותר עד כה, שישראל מוכנה לאפשר לממלכה הסעודית לממש את מטרותיה הגרעיניות, על אף הסכנות הקיימות בהפיכת המזרח התיכון לגרעיני.


במשפחת המלוכה הסעודית, התייחסו הבוקר בשיחה עם כאן חדשות לחששות של גורמי ביטחון בישראל. גורם ממשפחת המלוכה ציין כי "גם לישראל יש תוכנית גרעין" והוסיף כי "המנטליות של הסעודים שונה מאחרים באזור. אנחנו רק רוצים להגן על עצמנו ושאף אחד לא יאיים עלינו", טען. "תוכנית גרעין סעודית לא תהווה איום על ישראל. המפרציות רוצות בסך הכול להבטיח את ביטחונן. אל תבואו אלינו ולא נבוא אליכם".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

שעתיים לג'דה: בישראל כבר מפרסמים דילים לסעודיה​

התקשורת הישראלית כבר מפרסמת דילים תיירות לסעודיה. סוכנויות נסיעות וחברות תעופה כבר נערכים לאפשרות שסעודיה תהיה נגישה לישראלים​

לקראת הסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לסעודיה, 'ערוץ 12' כבר מציג אפשרויות תיירותיות בממלכה.

אחר הצהריים דווח על שפע האטרקציות התיירותיות בערב הסעודית, שסגורה לעת עתה בפני ישראלים, תוך ציון ארכיאולוגיה וטבע, לצד התשתית המודרנית של המדינה העשירה בנפט.

על פי הדיווח, סוכנויות נסיעות וחברות תעופה כבר נערכים לאפשרות שסעודיה תהיה נגישה לישראלים, כאשר הטיסה בת כשעתיים מתל אביב לג'דה צפויה לעלות 350 דולר.

התיירות הישראלית לאיחוד האמירויות פורחת לאחר החתימה על הסכמי אברהם ב-2020, בצפייה למגמה דומה עם הסעודים.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

וושינגטון אישרה עסקת נשק עם סעודיה ב-500 מיליון דולר​

וושינגטון אישרה עסקת נשק בסכום של 500 מיליון דולר עם סעודיה.הפנטגון הודיע על מכירה פוטנציאלית לסעודיה שתגביר את יכולתה להתמודד עם איומים​

ארה"ב הודיעה על אישור מכירת עסקת חבילה צבאית אפשרית לסעודיה בשווי 500 מיליון דולר, ההודעה על כך נמסרה לקונגרס. הפנטגון מסר בהצהרה כי המכירה היא המשך למדיניות החוץ ובמטרות הביטחון הלאומי של ארצות הברית.

הפנטגון ציין שחבילת הנשק המוצעת תחזק את יכולתה של סעודיה להתמודד עם איומים נוכחיים ועתידיים.

האישור הגיע אחרי הראיון ברשת 'פוקס ניוז' של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שציין בראיון שאף אחד לא רוצה לראות את ערב הסעודית משנה את מקורות קניית הנשק שלה מארצות הברית למדינה אחרת. הוא הדגיש שלערב הסעודית ולארה"ב יש קשרי ביטחון חשובים, והוסיף כי הממלכה היא אחת מחמשת הקונים הגדולים ביותר של נשק אמריקאי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה