חרבות ברזל הנספח השבועי • 11

הסקר השבועי: לפניכם חלק מהשמות שהוצעו. בחרו שם למלחמה והשפיעו

  • מלחמת עזה

  • מלחמת בראשית

  • מלחמת שמחת תורה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
והשבוע, בפינת הסקר שלנו:
את מה שנתניהו והקבינט המדיני בטחוני הבינו כעת, אנחנו הבנו מזמן.
'חרבות ברזל' זה שם של מבצע - לא של מלחמה!


הצביעו לשם המוצלח מבחינתכם. אין לפתוח דיון בנושא ולהציע שמות משלכם, את מה שיש לכם לומר בעניין, סמנו בסקר.





אשכול נספח לשבוע האחד עשר למלחמה,
קראו בעיון את כללי האשכול, הם מחייבים.


האשכול מיועד עבור שאלות ובירורים בענייני המלחמה.
ציטוטים להרחבות ותגובות על הודעות מאשכול העדכונים או אשכול התיעוד.
כתבות נרחבות ופרשנויות אודות חרבות ברזל.

❌
האשכול אינו מקום לפטפוטים, בדיחות, דיוני השקפה, פוליטיקה חרדית ורבנים, הצעות למטכ"ל, רץ ברשת, וויכוחים וכו'.

❗
חשוב להבין, זה לא אשכול פטפטת, הפורום הוא פורום חדשות ועדכונים, ורק כדי לשמור על האשכולות האחרים נקיים לחלוטין, אנו מאפשרים אשכול נספח, אבל עדיין בגדר עדכונים, כל שיח פטפוטים יביא להרחקת המשתמש מהאשכול לצמיתות. כמובן כללי פורום חדשות ועדכונים וכללי האתר חלים גם באשכול זה.
 
נערך לאחרונה ב:

דיני

משתמש מקצוען
חשוב שנקרא את הדברים שכתב היום לוחם מילואים בדרכו חזרה לעזה

*אמת מארץ תצמח.*
אני מרגיש שאני לא יכול להכנס ככה, חייב לבטא את תחושותי לפני שאני עוזב את משפחתי בפעם הרביעית ונכנס לגיא צלמוות.
גם אלי הגיע הידיעה העצובה והכואבת על חיילנו שירו בשוגג על חטופינו.
הלב כואב מתוסכל וחש החמצה מהידיעה שהם היו פסע מהחופש שכולנו כה ציפינו לו.
אבל למה שעיני ראו בתקשורת בישראל כבר לא היה לי מקום,.גם ככה הצער בלתי נתפס אז להוסיף שמן למדורה הזו?
מה אמור להרגיש אותו חייל שישב שם בלב התופת וזיהה את החטופים האלה כסכנה לחייו ולחייו חבריו?
גם ככה הוא שבור ומרוסק. חלומו של כל חייל זה להצליח להוציא שבויים כמו במבצע אנטבה הרי זה אחד המטרות שלשם כך הוא עצר את חייו ונכנס לעיר המוות הזו.
אספר לכם מעט על חיילנו דרך הסיפור האישי שלי שתקבלו טיפה תמונה רחבה יותר.
אני נשוי ואב לשני ילדים קטנים. משמחת תורה לא הייתי בבית כבר 10 שבתות ברצף. אני ואהובתי התחלנו פרויקט חינוכי ומגורים חדשים שקפאו יחד עם עוד חיים רבים באותו שבת שחורה. הספקנו לגור בביתנו שבוע ימיים בלבד.
אשתי עברה לגור בחדר בבית הוריה מכיון שביתנו אינו מאפשר מגורים מסיבות ביטחונית.
ילדי התחילו מסגרות חדשות שהם זרים בהם, אשתי התחילה עבודה במקום חדש.
משפחתי יושבת בדאגה בכל יום שעובר.
ילדי חושש שאני לא אשוב....
למה הסכמנו לעצור את חיינו ולהכניס את עצמנו לסיכון הזה, למה?
כי אנחנו מבינים שאחינו החטופים בצרה, שהעם שלנו זקוק להשיב לאוייב מנה אחת אפיים.
שעלינו לדאוג שה- 7 באוקטובר לא ישוב על עצמו, שילדינו ונכדינו לא יעמדו מול מציאות איומה שכזו.
אני מעל 60 יום במילואים ומתוכם עשיתי כבר מעל 30 ימים בתוך העיר החשוכה הזו.
מה מטרתכם אנשי התקשורת?
איך יכול להיות שכל אדם שאני פוגש אותו באפטרים הקצרצרים שלי אני שומע שאם הוא רוצה לשמור על עצמו הוא לא פותח חדשות.
אל תספרו לעצמכם שזה בגלל כמות הנופלים, שזה צער בלתי נתפס. ישבתי בעזה בזמן שבחדשות סיפרו שיש נכון לאותו יום 105 הרוגים מתחילת התמרון, אני מכיר היכרות קרובה עם מעל 9 אנשים מתוכם...
אבל לא מזה נשברתי.
נשברתי מלשבת במוצאי שבת בלב העיר עזה ועד שסוף סוף מגיע ד"ש מארצנו היקרה, בדמותם של עיתונים נשברתי.
לא הצלחתי לסיים את העיתון עד הסוף.
כמה פולטיקה זולה, ומפלגת. גם אם נגיד שהפוליטיקאים אלו שיצרים את הפילוג, אתם אלה שנותנים לזה את הבמה!
מה מטרתכם???
עיתון שלא מעלה את הרוח לעמו זה תקשורת שאנחנו לא רוצים לשמוע ממנה, תודה.
תפסיקו לקרוא לנו חיילי צה"ל, כאילו אנחנו עוד סוג של צבא שאתם מדווחים אליו,כאילו אתם תקשורת של האו"ם. כאילו יש צבא של חמאס, צבא של יוניפיל וצבא של ישראל.
תקראו לנו החיילים שלנו. תדווחו דיווחים בשפה שנרגיש שאתם בצד שלנו. בשביל מי אני שוכב שם בגשם מחפה על 1000 איומיים בו זמנית? בשביל המחר של כולנו.
משפחות החטופים,.הלב נשבר הכאב שלכם הוא בלתי נתפס. שנכנסתי לעזה בפעם הראשונה המ"פ חדור המוטבציה שלנו, דאג להגיד לנו שאנחנו הולכים לשם ואם יש רגע קשה עלינו להזכר בשבויים ובמה שהם עוברים ולקבל כוח כי אנחנו לא חוזרים הביתה עד שמביאים אותם.
הוא באמת לא חזר הביתה. ליבו נדם תחת גלגלי הרוע של העיר עזה. אין אדם שמסוגל להבין ולהכיל את כאבכם. למענכם אנו מסכנים את חיינו.
תפעילו לחץ על כל העולם אם נותר בכם עוד כוח (וזה ממש לא מובן מאליו) תעזרו לנו למחוק את חמאס, אנחנו נמחוק להם את הגוף ואתם תמחקו להם הלגטימציה. מעל כל במה ברחבי העולם. אחרי המלחמה נעשה בדק בית כואב ואמיתי אבל עד אז בואו נאחד שורות.
איבדתי חברים רבים, רבים מידי וטובים מידי במהלך החודשיים האחרונים. בעין אחת בוכה וכואבת הם אבדו ללא שוב הם נדמו אבל בעין השניה הם חלק מסיפור גדול יותר. חייהם לא יעצרו לעולם כי העם שלשמו הם נלחמו ימשיך קדימה ויצמח מזה. יוולדו עוד מאות ילדים שיקראו על שמותיהם, דורות יתחנכו לאורם, ישובים ושדות חדשים יזכירו לכולנו שהחיטה צומחת שוב הודותם, ובשבילם.
זה מלחמה של כולנו ולעתיד כולנו.
אותו מ"פ נהג לומר לנו שכל חייל צריך לדעת לענות על 3 שאלות.
איפה אני?
איפה החברים שלי?
ואיפה האויב?
ואני כל הזמן שמעתי את זרמי העומק של השאלה הזו.
מי אני?
מי החברים שלי?
ומי האויב?
מי שלא יודע לענות לעצמו על השאלות האלה, אינו ראוי לרומם את רוחנו בשעת משבר כזו.
אז בבקשה עצרו רגע לפני שאתם כותבים.
ותחשבו לאן אתם מנטווים את הכוח האדיר שבידכם.
יש בידכם את היכולת ליצור מציאות. אתם אחראים על רוחו של העורף.

אני יוצא כעת לעזה בפעם הרביעית.
את הרוח אני לוקח מהידיעה ש 80 אחוז מהעם שלנו נמצא איתנו באמצע לא קיצוני לפה ולא קיצוני לפה.
בידיעה ש 80 אחוז מהעם יודעים לענות על 3 שאלות היסוד האלו.
אמת מארץ תצמח גם אם יהיו אנשים שינסו לשדר לכולנו אחרת.
את 72 השעות האחרונות שלי הקדשתי מעט לעצמי מעט למשפחה והרבה לבקר בניחום אבלים של מדפחות חברים שאבדו. אבל את השעות האחרונות עם משפחתי עצרתי כדי לבטא את תחושותיי הקשות.
אני לוקח איתי לקרב את מה שראיתי בעיניים ולא מה שקראתי אצלכם בתקשורת.
שמעתי בשם אב שכול שצריך להחליף את סיסמת המלחמה במקום 'יחד ננצח' ל'ביחד לנצח'.
מי שלא מבין מה זה להיות חייל בלב התופת, בבקשה תפסיקו לכתוב עלי מאמרי דעה וסעו לתת פרח לאהובים החוששים שלי שהשארתי בשבילכם מאחור.
 

שוקי פרוגר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
כתיבה ספרותית
מאמר על מלחמת משיב הרוח מאת ד"ר חנה קטן- מרתק
מה בעלי עושה במסעדה?

מה בעלי עושה במסעדה? לכל איש יש שם שנתנו לו אביו ואמו, ולכל מלחמה יש שם שנתן לה העם בציון. השם שניתן למלחמה של ימים אלו הוא מלחמת משיב הרוח, כי היא פרצה ביום שבו הוחל להזכיר "משיב הרוח" בתפילה. וגם כי פנינו להשבת רוח עמנו והכבוד הלאומי, והשבת החיים ליישובי העוטף וליישובי גוש קטיף. המלחמה היא על הרוח, והרוח היהודית תנצח. כל זה אפשרי כאשר יש בעורף תומכות לחימה ששומרות על הבית מכל משמר בזמן שבעל הבית יצא למלחמה. ליבי עם הנשים הצעירות, אימהות לילדים, הרות ומניקות, שעושות זאת בגבורה. גם אני הייתי אישה תומכת לחימה במשך שנים רבות.

שעת ערב חורפית. אני בשלבי ההשכבה האחרונים של שבעת ילדינו. שיחת טלפון משבשת באחת את תוכניותינו. האיש לובש בגדי חאקי ויוצא בטרמפים ליחידה שלו. יש מלחמה, מלחמת המפרץ. התסריט לא חדש לי. היו לנו תקופות מילואים רבות, בדרך כלל הוא שירת בגולן הרחוק. לאורך כל ההתמחות נשארתי במשך כמה שבועות בשנה ללהטט בין העבודה בבית החולים לעבודה בבית, לילות לבנים מבית ומחוץ. במלחמת לבנון בעלי גויס בשבת שבה פרצה המלחמה, תוך כדי העברת שיעור תורה לחברי הקיבוץ. הייתי אז בהיריון ועם תינוק מתוק בן שנה, ובעלי היה מגויס אז במשך שבעה שבועות. אז לא היו טלפונים סלולריים, ולקח זמן רב עד שהתברר לי שהוא בריא ושלם, ואפילו נצפה סועד במסעדה.

איך ידעתי זאת? בבוקר אחד, מתיש במיוחד, הגיעה ממזכירות קיבוץ שעלבים שבו גרנו אז הודעה כתובה על שיחת טלפון שהתקבלה בשבילי. אז לא היו טלפונים בבתים. בהתרגשות פתחתי את הטופס בנוכחות שכנות מרוגשות לא פחות, והיה כתוב בו שחור על גבי לבן: "ד"ש מבעלך, פגשתי אותו במסעדה". שם מוסר ההודעה היה עלום. שמחתי על אות החיים וקצת התפלאתי. רק כאשר הוא חזר לחופשה הראשונה אחרי כמה שבועות, התברר לי שהיה בגולן ליד העיירה הדרוזית מַסְעָדֶה, עצר רכב אזרחי וביקש מהנהג להשאיר לי הודעה שהוא בגולן והכול בסדר.

עם הילדים בחדר הניתוח. פעם, בזמן מילואים, שובצה לי תורנות שבת בבית החולים. הצלחתי להשיג את הטלפון של המג"ד, וביקשתי ממנו דבר שלא העזתי לעשות ביום־יום: לשחרר את בעלי לשבת. במקרה המג"ד הזה שימש באזרחות כגינקולוג בכיר, ואמר לי שהוא לא מרחם עליי ושאף אחד לא הכריח אותי להיות גינקולוגית. שמחתי שלפחות הוא לא אמר שאף אחד לא הכריח אותי ללדת שישה ילדים.

אבל במלחמת המפרץ היה השיא. בערב הראשון למלחמה, עם האזעקה הראשונה, הייתי צריכה לפתוח את כל מסכות הגז ולהתאים לכל ילד מסכה, אחת עם מפוח, אחת עריסה לתינוקת. אבל ברוך ה' מישהו בישיבה דאג לקשר בחור לכל משפחה שבה הבעל היה במילואים, ובשעת הלחץ הגיע בחור חמד ועזר לי במבצע הזה. בלעדיו הייתי אבודה לגמרי. כמובן שהייתי צריכה להמשיך לעבוד כרגיל, שתי תורנויות בשבוע, כולל שבתות שלמות. לחלק מהתורנויות נאלצתי להביא את הילדים איתי, ובנות שירות טיפלו בהם כשאני הייתי בחדר לידה או בחדר ניתוח.

אז יש תומכות לחימה בעורף בשעת מלחמה, ויש נשות אברכים שגם הן תומכות לחימה רוחנית במהלך כל השנה. יש הרבה משימות שצריך לעסוק בהן, וכל אחד מוצא את השליחות המיוחדת שלו. וכולם חביבים לפני המקום.

מוורשה לחולות סיני. האגדה מספרת שבבית המדרש של גור בוורשה, אי שם בשנות השלושים של המאה העשרים, ישב הגבאי הראשי של הרבי הזקן, ה'אמרי אמת' זצ"ל, ועסק בארגון של בית המדרש לאחר הטיש הגדול שהתקיים יום קודם לכן. עמו היה סגנו. לפתע סח הגבאי הראשי לפי תומו לחברו: "תגיד לי, את מי הקב"ה הכי אוהב בעולם?" והלה השיב: "ברור, את עם ישראל". והוא המשיך בשאלות: "ובתוך הקבוצות שיש בעם ישראל, מי הקבוצה הכי חשובה בעיני ה'?" הלה השיב: "חסידות גור כמובן". הגבאי המשיך: "ומי עכשיו דואג לבית המדרש המרכזי של חסידות גור ומטפל בו?" והשני השיב: "שנינו". סיכם הגבאי הראשי: "אם כן, עכשיו שנינו האנשים הכי חשובים בכל העולם כולו", והלה נענע לו בראשו…

את הסיפור הזה סיפר הרב עמיטל זצ"ל לחברו הרב מאיר שלזינגר שליט"א, אז ראש ישיבת שעלבים, כאשר שניהם נסעו יחד במרחבי סיני שלאחר מלחמת יום הכיפורים, כדי לחזק את תלמידיהם שהיו מפוזרים ביחידות שונות לאחר שוך הקרבות. אמר הרב עמיטל לרב שלזינגר: "את מי הכי אוהב הקב"ה בעולם?" השיב הרב שלזינגר: "את עם ישראל כמובן". המשיך הרב עמיטל ושאל: "ובתוך עם ישראל את מי אוהב ה' עכשיו ביותר?" השיב הרב שלזינגר: "את תלמידינו חיילי ההסדר, שכעת מוסרים נפשם על עם ישראל וארץ ישראל". "ומה אנו עושים עכשיו?" הוסיף הרב עמיטל. "נוסעים לבקר אותם ולעודד אותם", ענה הרב שלזינגר, שקצת היה מופתע מהשאלות הללו. "אם כן", סיכם הרב עמיטל, "אנחנו עכשיו האנשים החשובים ביותר בעולם"…

ללמוד מהגוי האוסטרלי. וזה נכון לא רק בבית המדרש הישן של גור ולא רק בחולות סיני בחורף תשל"ד. זה נכון בכל מקום ובכל זמן. כשאיש יהודי עושה את המשימה שלו כראוי, כשמעשיו לשם שמיים – ה' איתו ושכינתו סוככת עליו, ובכל אשר יעשה יצליח. צאו וראו, בורא העולם לא שבע נחת מבני האנוש שהשחיתו את דרכם, והחליט להשמיד את היקום כולו. ורק בשביל אדם אחד – נח, איש צדיק שמצא חן בעיניו – החליט ה' לקיים את העולם ולהשאיר לו שארית שתקים את העולם כולו מחדש לאחר המבול.


כמה אחריות יש לכל אחד ואחד בהטיית כף המאזניים. בכל מחשבה טובה, מעשה טוב, מילה טובה, תפילה מכל הלב, ועל אחת כמה וכמה במעשים הגדולים: בלימוד תורה של בחורי הישיבה בעת הזאת, במסירות הנפש של חיילי צה"ל ואנשי הביטחון וההצלה, במעשים הגדולים של אזרחים מהמניין – שהם תומכי לחימה בכל מובן – אם זה באספקה של אוכל, ביגוד, חפצי קדושה ועוד לחיילים, עד שהמחסנים עולים על גדותיהם. אם זה ניחום אבלים או דאגה למפונים בבתי המלון ולפצועים ולמשפחות החללים והנעדרים, בתפילות, באמירת תהילים, בעצרות תשובה, בשיעורים פרונטליים או בזום. בשפיכת אלומת אור ענקית של חסד ואמת על כל העולם כולו.

הנה לכם דבריו של רוס קמרון, איש תקשורת אוסטרלי ידוע: "איפה שלא תהיו בעולם, אם יש לכם שכן יהודי, ברכו אותו. כשאתה רואה יהודי הולך ברחוב, אתה צריך להכיר בו כצאצא של דוד המלך ולומר: הסיפור היהודי הוא סיפור ההישרדות הנפלא ביותר שאי פעם נכתב". דברים מרגשים של גוי אוסטרלי חכם.
 

002

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
ועכשיו לעזה
בתקיפה נוספת ברפיח סופרים כבר 31 מחוסלים
בלע"ה

54 מחוסלים הגיעו לבית החולים אל-שיפא' בעזה לאחר תקיפה אווירית באזור שכונת אל-סברה, שכונת שייח' רדואן ושכונת אל-רימל
@05 תקשורת
אתה באמת חושב שמישהו עומד בעזה וסופר גופות של ערבים? אין להם ערך לחיי אדם.
לדעתי אחרי 20,000 גופות + 40,000 פצועים ועוד 10,000 נעדרים מתחת להריסות, אף אחד שם לא באמת סופר.
אני לא חושב שהדיווחים על מספר מחוסלים בשכונה מסויימת יש בהם מקצת מן האמת.
 

05 תקשורת

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
@05 תקשורת
אתה באמת חושב שמישהו עומד בעזה וסופר גופות של ערבים? אין להם ערך לחיי אדם.
לדעתי אחרי 20,000 גופות + 40,000 פצועים ועוד 10,000 נעדרים מתחת להריסות, אף אחד שם לא באמת סופר.
כמובן שההרוגים הישנים לא מעניינים.

מנגד, הרוגים היום, מראים על הגברת קצב התקיפות של צהל
 
נערך לאחרונה ב:

USHER

משתמש מקצוען
חשוב שנקרא את הדברים שכתב היום לוחם מילואים בדרכו חזרה לעזה

*אמת מארץ תצמח.*
אני מרגיש שאני לא יכול להכנס ככה, חייב לבטא את תחושותי לפני שאני עוזב את משפחתי בפעם הרביעית ונכנס לגיא צלמוות.
גם אלי הגיע הידיעה העצובה והכואבת על חיילנו שירו בשוגג על חטופינו.
הלב כואב מתוסכל וחש החמצה מהידיעה שהם היו פסע מהחופש שכולנו כה ציפינו לו.
אבל למה שעיני ראו בתקשורת בישראל כבר לא היה לי מקום,.גם ככה הצער בלתי נתפס אז להוסיף שמן למדורה הזו?
מה אמור להרגיש אותו חייל שישב שם בלב התופת וזיהה את החטופים האלה כסכנה לחייו ולחייו חבריו?
גם ככה הוא שבור ומרוסק. חלומו של כל חייל זה להצליח להוציא שבויים כמו במבצע אנטבה הרי זה אחד המטרות שלשם כך הוא עצר את חייו ונכנס לעיר המוות הזו.
אספר לכם מעט על חיילנו דרך הסיפור האישי שלי שתקבלו טיפה תמונה רחבה יותר.
אני נשוי ואב לשני ילדים קטנים. משמחת תורה לא הייתי בבית כבר 10 שבתות ברצף. אני ואהובתי התחלנו פרויקט חינוכי ומגורים חדשים שקפאו יחד עם עוד חיים רבים באותו שבת שחורה. הספקנו לגור בביתנו שבוע ימיים בלבד.
אשתי עברה לגור בחדר בבית הוריה מכיון שביתנו אינו מאפשר מגורים מסיבות ביטחונית.
ילדי התחילו מסגרות חדשות שהם זרים בהם, אשתי התחילה עבודה במקום חדש.
משפחתי יושבת בדאגה בכל יום שעובר.
ילדי חושש שאני לא אשוב....
למה הסכמנו לעצור את חיינו ולהכניס את עצמנו לסיכון הזה, למה?
כי אנחנו מבינים שאחינו החטופים בצרה, שהעם שלנו זקוק להשיב לאוייב מנה אחת אפיים.
שעלינו לדאוג שה- 7 באוקטובר לא ישוב על עצמו, שילדינו ונכדינו לא יעמדו מול מציאות איומה שכזו.
אני מעל 60 יום במילואים ומתוכם עשיתי כבר מעל 30 ימים בתוך העיר החשוכה הזו.
מה מטרתכם אנשי התקשורת?
איך יכול להיות שכל אדם שאני פוגש אותו באפטרים הקצרצרים שלי אני שומע שאם הוא רוצה לשמור על עצמו הוא לא פותח חדשות.
אל תספרו לעצמכם שזה בגלל כמות הנופלים, שזה צער בלתי נתפס. ישבתי בעזה בזמן שבחדשות סיפרו שיש נכון לאותו יום 105 הרוגים מתחילת התמרון, אני מכיר היכרות קרובה עם מעל 9 אנשים מתוכם...
אבל לא מזה נשברתי.
נשברתי מלשבת במוצאי שבת בלב העיר עזה ועד שסוף סוף מגיע ד"ש מארצנו היקרה, בדמותם של עיתונים נשברתי.
לא הצלחתי לסיים את העיתון עד הסוף.
כמה פולטיקה זולה, ומפלגת. גם אם נגיד שהפוליטיקאים אלו שיצרים את הפילוג, אתם אלה שנותנים לזה את הבמה!
מה מטרתכם???
עיתון שלא מעלה את הרוח לעמו זה תקשורת שאנחנו לא רוצים לשמוע ממנה, תודה.
תפסיקו לקרוא לנו חיילי צה"ל, כאילו אנחנו עוד סוג של צבא שאתם מדווחים אליו,כאילו אתם תקשורת של האו"ם. כאילו יש צבא של חמאס, צבא של יוניפיל וצבא של ישראל.
תקראו לנו החיילים שלנו. תדווחו דיווחים בשפה שנרגיש שאתם בצד שלנו. בשביל מי אני שוכב שם בגשם מחפה על 1000 איומיים בו זמנית? בשביל המחר של כולנו.
משפחות החטופים,.הלב נשבר הכאב שלכם הוא בלתי נתפס. שנכנסתי לעזה בפעם הראשונה המ"פ חדור המוטבציה שלנו, דאג להגיד לנו שאנחנו הולכים לשם ואם יש רגע קשה עלינו להזכר בשבויים ובמה שהם עוברים ולקבל כוח כי אנחנו לא חוזרים הביתה עד שמביאים אותם.
הוא באמת לא חזר הביתה. ליבו נדם תחת גלגלי הרוע של העיר עזה. אין אדם שמסוגל להבין ולהכיל את כאבכם. למענכם אנו מסכנים את חיינו.
תפעילו לחץ על כל העולם אם נותר בכם עוד כוח (וזה ממש לא מובן מאליו) תעזרו לנו למחוק את חמאס, אנחנו נמחוק להם את הגוף ואתם תמחקו להם הלגטימציה. מעל כל במה ברחבי העולם. אחרי המלחמה נעשה בדק בית כואב ואמיתי אבל עד אז בואו נאחד שורות.
איבדתי חברים רבים, רבים מידי וטובים מידי במהלך החודשיים האחרונים. בעין אחת בוכה וכואבת הם אבדו ללא שוב הם נדמו אבל בעין השניה הם חלק מסיפור גדול יותר. חייהם לא יעצרו לעולם כי העם שלשמו הם נלחמו ימשיך קדימה ויצמח מזה. יוולדו עוד מאות ילדים שיקראו על שמותיהם, דורות יתחנכו לאורם, ישובים ושדות חדשים יזכירו לכולנו שהחיטה צומחת שוב הודותם, ובשבילם.
זה מלחמה של כולנו ולעתיד כולנו.
אותו מ"פ נהג לומר לנו שכל חייל צריך לדעת לענות על 3 שאלות.
איפה אני?
איפה החברים שלי?
ואיפה האויב?
ואני כל הזמן שמעתי את זרמי העומק של השאלה הזו.
מי אני?
מי החברים שלי?
ומי האויב?
מי שלא יודע לענות לעצמו על השאלות האלה, אינו ראוי לרומם את רוחנו בשעת משבר כזו.
אז בבקשה עצרו רגע לפני שאתם כותבים.
ותחשבו לאן אתם מנטווים את הכוח האדיר שבידכם.
יש בידכם את היכולת ליצור מציאות. אתם אחראים על רוחו של העורף.

אני יוצא כעת לעזה בפעם הרביעית.
את הרוח אני לוקח מהידיעה ש 80 אחוז מהעם שלנו נמצא איתנו באמצע לא קיצוני לפה ולא קיצוני לפה.
בידיעה ש 80 אחוז מהעם יודעים לענות על 3 שאלות היסוד האלו.
אמת מארץ תצמח גם אם יהיו אנשים שינסו לשדר לכולנו אחרת.
את 72 השעות האחרונות שלי הקדשתי מעט לעצמי מעט למשפחה והרבה לבקר בניחום אבלים של מדפחות חברים שאבדו. אבל את השעות האחרונות עם משפחתי עצרתי כדי לבטא את תחושותיי הקשות.
אני לוקח איתי לקרב את מה שראיתי בעיניים ולא מה שקראתי אצלכם בתקשורת.
שמעתי בשם אב שכול שצריך להחליף את סיסמת המלחמה במקום 'יחד ננצח' ל'ביחד לנצח'.
מי שלא מבין מה זה להיות חייל בלב התופת, בבקשה תפסיקו לכתוב עלי מאמרי דעה וסעו לתת פרח לאהובים החוששים שלי שהשארתי בשבילכם מאחור.
היום בגלי ישראל קצת לפני השעה ארבע הקריאו שיר שנקרא "האיש באולפן".
השיר מבטא במילים חדות ובחרוזים את מה שכולנו מרגישים,
את הניתוק וההתנשאות של התקשורת, גם ואולי בעיקר, על חיילים שמחרפים את נפשם גם בשביל אנשי התקשורת.
כן. אותם אנשי תקשורת שבדיבור אחד מטנפים על החרדים שלא "נושאים בנטל" ובדיבור שני מכבידים את הנטל על העם כולו ועל החיילים ומעודדים את האויב. (כמו שמעיד החייל שבציטוט)
אם יש למישהו את השיר בבקשה שיעלה את זה לכאן לתועלת כולם.
 

TamArch1

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
היום בגלי ישראל קצת לפני השעה ארבע הקריאו שיר שנקרא "האיש באולפן".
השיר מבטא במילים חדות ובחרוזים את מה שכולנו מרגישים,
את הניתוק וההתנשאות של התקשורת, גם ואולי בעיקר, על חיילים שמחרפים את נפשם גם בשביל אנשי התקשורת. כן. אותם אנשי תקשורת שבדיבור אחד מטנפים על החרדים שלא "נושאים בנטל" ובדיבור שני מכבידים את הנטל על העם כולו ועל החיילים ומעודדים את האויב. (כמו שמעיד החייל שבציטוט)
אם יש למישהו את השיר בבקשה שיעלה את זה לכאן לתועלת כולם.
1525063-9f5777d955b1244bfa8474d3aecf5bd6.jpg
 

עובדת מהבית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ההצעות של ראש הממשלה בנתיים זה
-מלחמת בראשית-(ע''ש פרשת בראשית כנראה)
-מלחמת עזה-(ומה עם חיזבאללה?בלי אפליות!)
-מלחמת שמחת תורה
מה דעתכם?
 

חיימקה א.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
יש כאן 2 בעיות:
1. קשה עד בלתי אפשרי לשנות שם לדבר 72 יום אחרי התחלתו, כשלכל אורך התקופה הארוכה הזו קראו לו הכל בשם אחר.
2. רק ההיסטוריה תדע להגיד איך יקראו למלחמה הזו (עיין ערך מבצע שלום הגליל - מלחמת לבנון הראשונה)
 

291

משתמש פעיל
ההצעות של ראש הממשלה בנתיים זה
-מלחמת בראשית-(ע''ש פרשת בראשית כנראה)
-מלחמת עזה-(ומה עם חיזבאללה?בלי אפליות!)
-מלחמת שמחת תורה
מה דעתכם?
אני מהמר על מלחמת עזה, אבל בוודאי לא שמחת תורה. שמחת תורה - זה שם יהודי. מספיק יש להם את מלחמת יום כיפור על הראש.
 

רעיון טוב

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
המנהרה הגדולה שחשפו, מה שהתפרסם אתמול
לא הבנתי למה 4 ק"מ של מנהרה זה מרגש - זה נשמע לי ממש קצר
לא דברו על מנהרות שחוצות מצפון לדרום הרצועה? זה אמור להיות יותר מ-4 ק"מ
או שהקטע שחשפו הוא 4 מתוך כל התוואי?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
678
צפיות
114K
תגובות
493
צפיות
103K
תגובות
149
צפיות
21K
תגובות
497
צפיות
101K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה