חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 27

תהיה תקיפה איראנית ישירה בישראל או לא?

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
מה שהבנתי כבר בתחילת המלחמה ועליית האנטישמיות בעולם-

יש אנשים בעולם שבשבילם נאצי זאת לא מילה גסה והיטלר הוא לא שפל ההיסטוריה המודרנית.
אנשים כאלה לא ייבהלו מהאשמות כגון 'נאצים', 'אנטישמים' וכד', וממילא אין שום טעם להטיח בהם את האמת.
אין טעם לחפש מצפון ומוסריות במנהיגי העולם או באומות עצמם, העולם הוא אותו הדבר כמו לפני 80 שנה, רק עם גוגל ובינה מלאכותית.

גרמניה הייתה בירת המוסר האנושי, אז מה הסיכוי של האו"ם?
אם בן-לאדן, הדמות שפגעה - לא רק ביהודים אלא אחראית לפיגוע המחריד ביותר שחוותה ארה״ב
הפכה בקרב צעירי היבשת למודל הערצה מאז תחילת המלחמה,
למה אנחנו מצפים מהטיעון היטלר?
 
נערך לאחרונה ב:

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השתיקה של נתניהו והפתק מגנץ: כך נמנעה מכת המנע על חיזבאללה
זה היה אחד הדיונים הדרמטיים שניהל הקבינט המדיני-ביטחוני מאז ומעולם - שהתקיים ארבעה ימים אחרי טבח 7 באוקטובר, כשישראל עמדה בפני הזדמנות נדירה לפגוע אנושות בחיזבאללה. צה"ל כידוע לא הוציא לפועל מכת מנע שככל הנראה הייתה מציתה מלחמה בחזית הצפונית. בחדשות 13 נחשפו הציטוטים מאותם דיונים סוערים שקדמו להחלטה הזו, שהייתה יכולה לשנות את פני המלחמה
אחת מישיבות הקבינט הדרמטיות אי פעם התקיימה ארבעה ימים בדיוק אחרי ההפתעה העצומה ב-7 באוקטובר, ובצל החשש שחיזבאללה רק מחכה לשעת כושר להצטרף למלחמה, נוחתת בישראל הזדמנות מבצעית: להנחית מכת מנע על חיזבאללה.

כבר באותה שבת מינה שר הביטחון יואב גלנט צוות אסטרטגי שתפקידו לוודא שאין מצד חיזבאללה מארב והוא לא מתכוון להצטרף למלחמה. על פי הכתבה ששודרה הערב בחדשות 13, הממצאים הראשונים שנאספים בישראל מלמדים: חוליות חיזבאללה מתכוונות לחדור לישראל בטווח הזמן המיידי. באותו הרגע מתחיל להתגלגל הרעיון בצמרת המדינית והביטחונית: הפעם נתקוף קודם. ישראל תפתיע.

במהלך היומיים הבאים, שני ושלישי - עוד לפני כניסת גנץ ואיזנקוט לממשלה - מתקיימים הדיונים בפורום מצומצם שכולל את ראש הממשלה, שר הביטחון גלנט, והשרים דרמר ודרעי. השאלות שעל הפרק: האם כדאי לתקוף בלבנון? האם זה הזמן להפוך את המשוואה?. תחילה, כך אמרו לחדשות 13 גורמים המעורים בפרטים, דרמר היה "תומך נלהב" של המהלך. גם נתניהו באותו שלב לא הסתייג, כפי שעשה בהמשך. בהמשך השבוע, הדיונים בקריה בתל אביב הפכו לדרמטיים ומכריעים: חיל האוויר נערך, צה"ל דרוך וההחלטה מגיעה לפתחו של ראש הממשלה.

היום הגורלי, יום רביעי, מתאפיין ב"דחיינותו" של נתניהו. בכל פעם, כשהוא נדרש לבצע מהלך שבסופו שורה תחתונה - תוקפים או לא תוקפים - הוא מוצא דרכים שיאפשרו לו להמתין עוד קצת ולדחות את הקץ.

בשעות הבוקר הוא ביקש משגרירות ישראל בוושינגטון לתאם לו שיחה עם הנשיא ביידן, כשברור לנתניהו מה עמדתו של הנשיא בנוגע לתקיפה ישראלית בלבנון. בהמשך, שלח ראש הממשלה את שר הביטחון לקיים שיחות עם בכירים אמריקנים נוספים.

בחדשות 13 פורסם תוכן השיחות הטרנס-אטלנטיות באותן שעות, כשבכירי הממשל האמריקני אמרו לישראל בבירור: "אם חיזבאללה יתקוף אתכם - אנחנו נתקוף אותם. נהיה איתכם באופן אקטיבי. אל תיזמו את הפעולה".

אבל האירוע לא מסתיים כאן, כי הקבינט המדיני-ביטחוני הוא זה שאמור לקבל את ההחלטה. במהדורה המרכזית של חדשות 13 פורסמו פרטים שהיו אסורים עד כה בפרסום, ומלמדים על עומק הדרמה שהתרחשה בבור בקריה בתל אביב באותן השעות, בכירים בצה״ל ובצמרת המדינית. גם כאלה שעברו שעות קבינט רבות אומרים ש"זה היה אחד הדיונים הדרמטיים שניהל הקבינט הישראלי מאז ומעולם"

ביום רביעי, בשעות אחר הצהריים המאוחרות, שרי הקבינט זומנו לדיון סודי. על הפרק: האם לתקוף את חיזבאללה, ארבעה ימים בלבד אחרי התקיפה הקשה ביותר שידעה ישראל מימיה. לדיון הזה מוזעקים בבהילות, מלבד שרי הקבינט, גם גנץ ואיזנקוט. אז הם עדיין לא חברי ממשלה, אלא שהצורך לקבל הכרעה בסוגיה הדרמטית מובילה את דרעי לזרז הליכים: "שיגיעו לדיון בקריה, את הסוגיות הפוליטיות נפתור אחר כך".

כשהשרים והקצינים מכונים בחדר, נדלקות לפתע האזעקות בכל רחבי הצפון. הישיבה הזו נמשכת כ-40 דקות, חלקה הגדול בעמידה. ההבנה הייתה שהחלטה צריכה להתקבל בכל רגע ושר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש אמ"ן ובכירי צה"ל נשארים עומדים מול השרים.

גלנט, הרמטכ"ל הלוי, ראש אמ"ן חליוה, ראש אגף המבצעים וראש המוסד ברנע הביעו את תמיכתם במבצע בפני הקבינט. הגורם הצבאי היחיד שהתנגד היה ראש חטיבת המחקר הפורש, עמית סער - שאמר זאת גם לשרים.

מול מרבית ראשי מערכת הביטחון ניצב אחד שעד לפני לא-הרבה שנים ישב בכיסא שלהם, השר איזנקוט הוביל את הקו הברור נגד המהלך. הוא אמר: "המהלך הזה יהיה אסון. זו שגיאה אסטרטגית עצומה. אנחנו לא מוכנים להכרעה בשתי חזיתות שונות. העם לא ערוך לזה אנחנו מביאים על עצמנו אסון".

נתניהו, שלא רצה לתקוף, לא היה פעיל לאורך הדיון ושתק ברובו. לעומתו, שרים בליכוד הובילו קו תקיף נגד המהלך: בהם - ישראל כ"ץ, דיכטר ושר המשפטים לוין. דיכטר, לשעבר ראש שב"כ, הזהיר נחרצות מפני המהלך וההשלכות שלו: "ההצבעה היא לא על תקיפה אלא על יציאה למלחמה וכדאי לחשוב האם כשהמצב בדרום הוא המצב הנוכחי - זה חכם להחליט על תקיפה שמשמעותה יציאה למלחמה? אנחנו בעצם מחליטים על יציאה לתקיפה, בפועל מחליטים על יציאה למלחמה מבלי שיש כל היערכות לזה".

כ"ץ ולוין זעמו: "איך אתם מקיימים דיון של חצי שעה על האם ללכת למלחמה כן או לא? זה לא רציני". בזמן הדיון, נזכיר, אזעקות עולות ויורדות מרעידות את הצפון. המפכ"ל, שנמצא גם הוא בדיון, אמר לשרים: "קיבלתי דיווח שיורים (כטב"מים) בהלוויה של שוטר שלנו בבית שאן". גם הידיעה הזו מובילה לתהיות בתוך הדיון: האם לא כדאי הפעם להקדים את האויב?. רק כעבור דקות ארוכות, במהלך הישיבה, מתברר שלא הייתה מתקפה בצפון, אלא רק אזעקת שווא בעקבות מתקפת עגורים - אבל הדיון נמשך והשעון מתקתק לאחור.

אולי הייתה זו תחושת האשמה של 7 באוקטובר, שניקרה בצמרת הצבאית, שהמשיכה לדחוף למהלך ישראלי יזום. השותף הטרי בממשלה בני גנץ, שותק במרבית הדיון, ולקראת סופו מעביר לנתניהו פתק ובו אזהרה: "אל תלך על זה. אסור לנו לעשות את זה". נתניהו אמנם שתק, אבל פניו העידו שהוא לא רוצה במהלך.

בשעה שהמטוסים כבר ערוכים לפעולה במעוזי חיזבאללה, הרמטכ"ל הפציר בשרים: "צריך לקבל החלטה בהקדם". הדקות חולפות ונתניהו מבין, וכנראה מרוצה מכך, שלא יהיה רוב בתוך הקבינט למבצע. ברגע האחרון, הוחלט להימנע מהצבעה רשמית ולהימנע גם מאותה תקיפה, כזו שיכלה לשנות לחלוטין את המשוואה ולהוביל למלחמה אחרת לגמרי. כזו שישראל מצד אחד אולי לא ערוכה או מוכנה, אך מצד שני ברור, בטח לאחר חצי שנה שהתושבים גם בצפון לא בביתם - שהמלחמה הזאת היא בלתי נמנעת; שאזרחים לא יוכלו לשוב הביתה למטולה ולקריית שמונה - עד שגם האיום שם יוסר.

זו ללא ספק הייתה אחת הישיבות הדרמטיות מתחילת המלחמה, גם שעות לאחר שהסתיימה, הבשלות המבצעית עדיין הייתה בתוקף. בלחיצת כפתור הכול כאן יכול היה להראות אחרת. לטוב או לרע. השאלה מה נכון לעשות מרחפת גם בדיעבד, כאשר אין פתרון באופק לאיום בצפון. בצאתם של האלופים מאותה ישיבה גורלית, אמר אחד מהם לכמה מן השרים: "מדינה שלמה תבכה עוד בעתיד על כך שלא יצאנו למהלך הזה".

בחדרי חרדים
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
שמתם לב? מאשימים את נתניהו.
אז מה שגם גנץ ואחרים אמרו ככה?
---------------
אגב, אישית אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה - לנהל מלחמה בשתי חזיתות זה אירוע מטורף לחלוטין.
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
שמתם לב? מאשימים את נתניהו.
אז מה שגם גנץ ואחרים אמרו ככה?
זה ברור.
כשנתניהו נמנע מלתקוף בלבנון, הוא השתמש בדחיינות הקבועה שלו.
וכשהוא תקף בדמשק וחיסל בכירים איראניים, אז הוא התנהג בפזיזות...
 

האופקימי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מקור בחמאס מסר לערוץ אלג'זירה: "ישראל עדיין מציבה מכשולים להגעה להסכם. התגובה הישראלית שנמסרה לנו לא כוללת הפסקת אש קבועה ולא כוללת את נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה. בנוסף, ישראל מציעה שהעקורים יחזרו למחנות ולא לאזורי מגוריהם ולבתיהם" (כאן).
אני לא מבין מה הויכוח. נשאר להם בכלל לאיפה לחזור חוץ מהמחנות?
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
אפשר אולי הסבר מה היא הכיפה הימית הזו?
קלע דוד? כיפת ברזל בים?
ב-2016 פיתחה "רפאל - מערכות לחימה מתקדמות" גרסה ימית של "כיפת ברזל" בשם "C-Dome" (האות C נשמעת כמו Sea, ים באנגלית). בצה"ל היא נקראת כיפת מגן. לאחר מספר ניסויי ביצוע מוצלחים, ב-27 בנובמבר 2017 הוכרזה המערכת "כשירה לשימוש מבצעי", והחלה קליטתה בצה"ל. ב-21 בפברואר 2022 נערך ניסוי מוצלח של כיפת מגן, בו מיירטים ששוגרו מספינת סער 6 יירטו כטב"ם, רקטות ארטילריות וטיל שיוט. ב-29 במאי 2023 בוצע ניסוי מוצלח נוסף של שיפורים במערכת.
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען

אחד הפצועים קשה שב להכרה: "הוא נולד מחדש"​

חודש וחצי לאחר שנפצע אנושות ברצועת עזה, שב החייל ארי שפיץ להכרה מלאה והוא מצליח לתקשר עם משפחתו. המשפחה עדכנה שארי השתתף בשיחת וידאו ללא מילים עם חברו שהתחתן אתמול. משה אהרן בן לאה בילא לרפואה שלמה.​

ארי שפיץ (21), לוחם גבעתי, שב להכרה מלאה חודש וחצי לאחר שנפצע אנושות ברצועת עזה. ארי נפצע בפיצוץ מטען בשכונת זייתון בצפון הרצועה ונחשב לאחד הפצועים הקשים במלחמה. הרופאים והצוותים הנוספים בבית החולים סורוקה נלחמו על חייו לילות כימים. אימו לאה סיפרה ל-Ynet: "ביום חמישי, לאחר שארי פקח עיניים, הוא הנהן בתשובה לשאלה שהפנינו אליו, כאילו נולד מחדש". לאחר שהעירו אותו, הרופאים נאלצו להרדים אותו מחדש ורק היום הצליחו להוריד את ההרדמה לחלוטין.

ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה, סיפר על מצבו: "ארי הובהל לחדר הטראומה של המרכז הרפואי סורוקה במסוק, כשמצבו קשה. הפגיעה המורכבת חייבה ניתוח ממושך – כאשר מיד לאחריו הועבר למחלקה לטיפול נמרץ כללי, שם הוא מטופל, מורדם ומונשם. בשלב זה לא נשקפת סכנה לחייו, אולם ברור לכולנו כי לפניו עדיין דרך ארוכה ומלאת מהמורות. נמשיך לטפל בו במסירות, ולעמוד לצד משפחתו ככל שידרש".

"אנחנו אחרי 41 יום של מסע ארוך. זה ניסי ניסים", אמרה לאתר ווינט אתמול האם לאה שלא איבדה תקווה אפילו לרגע אחד, "ארי עדיין מונשם אבל אנחנו מנהלים שיחות עם מצמוצי עיניים. לא נוכל לדעת באמת מה המצב שלו עד שיורידו את ההנשמה. הוא התרגש. השיקום ייקח זמן. אבל הסיפור שלו יהיה סיפור טוב. הוא חזק וגיבור".

המשפחה שיתפה בווטסאפ: "מעדכנים מוקדם מהרגיל כדי לשתף אתכם בבשורות הטובות. ההתקדמות של ארי היום היא ממש ניסי ניסים. מהבוקר ארי בהכרה מלאה, וממש מתקשר איתנו. ארי עדיין מונשם ולכן הוא לא יכול לדבר. ארי עלה לשיחת וידיאו עם חבר שמתחתן הערב, בלי מילים, והשיחה הייתה מאוד משמעותית. למרות ההנשמה, ארי הצליח לומר לנו ולראש הישיבה כמה מילים. מהבוקר ארי מחלק בנדיבות חיוכים לכל הצוות. כמות דמעות השמחה שירדו היום בטיפול נמרץ, שלנו, ושל הצוות המסור שמלווה אותנו היא מדהימה".

"אנחנו קוראים לציבור כולו להצטרף למרוץ", אמרה האם לאה, "לעשות מעשים טובים ולהתפלל לרפואתו של ארי (משה אהרן בן לאה בילא) וכל הפצועים, ולמען הילדים בסיכון ומודים לה' על הניסים שעשה עמנו".
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
מאבו עלי:
ב 30.3(לפני כמעט שבועיים!!) הציג דובר צה”ל בערבית מסמכים שנתפסו על ידי הכוחות בתוך עזה ובהם שלל עדויות המוכיחות שחמאס והג’האד האסלאמי שיקרו והאשימו את ישראל בהרג אזרחים עזתיים, שנהרגו בפועל מירי כושל פלסטיני. ממש כמו תקרית בית החולים אלמעמדאני בעזה רק עם הרוגים אמיתיים.
הפוסט המקורי של דובר צה”ל בערבית זכה לכ 86 אלף צפיות בלבד ובימים האחרונים הוא פרסם 3 סרטוני טיקטוק בעניין, אולם הזירה הבינלאומית מופקר לחלוטין – אין הסברים באנגלית, אין הסברים בעברית לטובת המוני הישראלים שפועלים ברשתות החברתיות כדי לקדם עמדות ישראליות.

פשוט מחדל!
הרבה יותר חמור מפרסום סרטון אחד בשחור לבן במקום סרטון אחר בשחור לבן.
נקווה שיתקיים תחקור, יופקו לקחים כדי שלא יקרה שוב והכי חשוב מר דו”צ עברית /אנגלית, קום תפוס את החומר, תערוך אותו ותתחיל לשגר לעולם. יש כאן את הדבר שהכי חסר לישראל – מספר רב של הוכחות חד משמעיות לשקרים פלסטינים שישראל שילמה עליהם באובדן תמיכה.
.
1712658171493.png
.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
קורבי: אני מבין שיש דמיון בין שני האירועים,
אבל זה לא רלוונטי להשוות בין שני הדברים
כי זה קרה בהפרש של 3 שנים אחד מהשני ועוד שני סכסוכים...
תודה למורה לפיד: "זה לא אותם אנשים"
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים

רשת אלג’זירה מפרסמת לפני זמן קצר תיעוד קשה לצפייה של פגיעה בחיילי צה”ל בח’אן יונס.​


מתועד מארב שהניחו מחבלי חמאס לחיילי צה”ל, לטענתם מארב שהתכוננו אליו במשך 50 יום. מארב שכולל גם פגיעה בכוחות החילוץ.

אלג’זירה הקטרית הופכת את הנושא ל”בידור לכל המשפחה”.

אנא אל תפיצו את התיעוד.
משהו חדש
או תיעוד של משהו ישן?
 

משתמש משודרג

משתמש מקצוען
מאבו עלי:

“העוקץ הכוויתי” – תעשיית ההתרמות ברצועה מגלגלת סכומי עתק

גולשים עזתיים טוענים שקבוצת רופאים כוויתית הגיע לרפיח בחודש האחרון. הקימה שני אוהלים לטיפול בחולים, במקביל פתחה לינק להתרמות במסגרתו גויסו עד כה כ 4.4 מיליון דינרים כוויתים ( כ 15 מיליון דולר). לאחר שבוע קיפלו הכוויתים את האוהלים, עזבו את רפיח ונעלמו עם הכסף.
###
תופעת התרמות הכספים על חשבון “סבל העזתיים” הפכה נרחבת במיוחד בחודשים האחרונים.

נוכלים רבים בעולם הערבי ומחוצה לו הצליחו לגייס סכומי עתק על חשבון “הסבל העזתי”. השיטה די פשוטה:

פותחים חשבון התרמות באתר מוכר. מספרים סיפור יפה.
מוסיפים כמה תמונות.
מקדמים ברשתות החברתיות.
ומחכים שהכסף ייכנס.
והוא נכנס. במספרים עצומים.

כסף רב מוצא את דרכו לנוכלים מעזה ומחוצה לה. כסף שמגיע מהעולם הערבי וגם מאירופה והעולם המערבי. הסולידריות הרבה שמצליח לעורר העניין העזתי ברחבי העולם היא מקדם שיווק מצוין בתחום זה. ככה נולדו המיליונרים החדשים של מלחמת עזה. חלקם לא דרכו מעולם על אדמת עזה חלקם עזבו את עזה וממשיכים בהתרמות ממקום מושבם החדש. קבצנים דיגיטליים.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הסולידריות הרבה שמצליח לעורר העניין העזתי ברחבי העולם
שטויות!
פשוט שזה נובע מאנטישמיות, חלקה גלויה (הערבים ושות') וחלקה מוסווית (המערב)!
באיזה עוד סכסוך ברחבי העולם מתגייס כל העולם(!) כנגד צד אחד בלבד?!
ועוד במקום פצפון כל כך.
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חברת מקורות קיבלה הנחייה, באישור הדרג המדיני ולבקשת מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומשרד הביטחון, לפתוח קו מים נוסף לרצועת עזה - כך דיווח הערב בכאן חדשות.
מדובר בקו השלישי הישיר מישראל לרצועה.

בחודש שעבר דווח בכאן חדשות על תחילת העבודות על הקו, פרסום שגרם לסערה במערכת פוליטית.
למרות דרישות של חברי כנסת לא לאפשר את פתיחת קו המים הנוסף לעזה - כחלק מהצהרה ישראלית על התנתקות מוחלטת מעזה בראשית המלחמה - קו המים נפתח היום לצורך בדיקות ובקרוב יפעל באופן מלא.
תזכירו לי איזה עוד הבטחות מדינת ישראל הבטיחה לאזרחיה במהלך המלחמה?
יש הבטחה אחת שקיימו?
אולי לא להכניס טיפת דלק?
הומניטרי תמורת הומניטרי?
פירוק החמאס?
לא לעסקה מופקרת?
לא להוציא את הצבא מעזה עד שחרור כל החטופים?
יש עוד כמה שפיספסתי... הצד השווה שבכולן ביבי הבטיח ברעש וצלצולים וכמה דקות אחרי זה עשה בדיוק הפוך.
בואו נראה מה עם ההבטחה האחרונה שלו שצה”ל יכנס לרפיח ויפרק את הגדודים האחרונים של חמאס.
אני מנסה להיות עדיין קצת אופטימי...
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מקורות בחמאס: יש פחות מ-70 חטופים חיים, ופחות מ-40 מהם נמנים בקטגוריות ה"הומניטריות".

ח-12
אמין ביותר.....
עוד לא שכחנו שהם הצהירו שהחטופה חנה קציר נהרגה מאש צה”ל וכמה ימים אחרי זה היא שוחררה בעסקה...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  41  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה