שיתוף המסע אל "ציור מודרך"

סבאן עיצובים

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
Software_Box_Mockup_1.jpg

זה התחיל ביום בהיר כשלקוחה של הוצאת משחקים התקשרה וביקשה לעצב "ערכת קלפי משחק בנושא דמיון מודרך לילדים ברוח כשרה ומעצימה".
אוטומטית עלו בראשי סמלים כמו לבבות, הבעות פנים, רגשות וכו'. אבל מהר מאוד גילינו גם אני וגם הלקוחה- שבכדי ליצור משחק כזה- צריך הרבה יותר מהמעוף הרגיל והמוכר לנו.
תהליך היצירה החל בשימת דגש העיצובי בקלפי המשחק. אחרי סיעור מוחות שכלל מס' דיונים עם בעלי מקצוע מבינים בתחום, הוחלט לקרוא למשחק בשם "ציור מודרך". יחד עם זאת, היינו צריכים להשלים עם האתגר בקריאת השם הזה, כי זה ישירות הוביל למסקנה שמדובר על הדרכה לציור רגיל ולא לציור דמיוני במחשבה. מחשבה ודיבור כי אנחנו מדברים על דמיון בעצימת עינים וגם שיתוף בדיבור.
בכדי להפשיט את זה יותר, הוחלט ללכת על שני מוטיבים עיקריים בעיצוב של בועות מחשבה וציורים ידניים.
10af93e67d50.jpg

בעיצוב הכרטיסים היינו צריכים להשקיע מחשבה רבה משום שזהו גוף המשחק. התחלנו ביצירת סקיצות שונות לכרטיס ברוח המוטיבים שנבחרו. היה צורך לשלב תמונה מתאימה בכל כרטיס הקשורה לנושא עליו דיבר המלל.
Untitled-145.jpg

הצבעים שנבחרו למשחק הם טורקיז וכתום. למשחק יש שתי דרגות רמת גיל וכל צבע דיבר לדרגה אחרת. הצבע הכתום הוא צבע חי וילדותי יותר, משדר אופטימיות והוא מזמין לשחק. הוא הצבע שנבחר לרמת הגיל הנמוכה יותר. הצבע הטורקיז התבטא ביותר רצינות, יצירתיות ומחשבה והותאם לשכבת הגיל הגדולה מבין שתי הרמות.

הלוגו של המשחק עוצב באמצעות הפונט "בוקר טוב" של פונטביט והמילה "רך" בפונט "מלטף" ובצבע הכתום הילדותי.
Untitled-2.jpg


לאחר מחשבה ופיתוח מעמיק יותר של העיצוב הוחלט על סגנון כזה לכרטיס המשחק:

כרטיסים להדפסה שליחה עם סימני חיתוך60.jpg

בועת המחשבה הגדולה הפכה למסגרת התמונה של נושא הכרטיס. בועות המחשבה המצוירות ברקע הוסיפו גם הן את האוירה הנצרכת מהרעיון "ציור" של המשחק. בנוסף, כדי לתת אפקט ויזואלי גדול יותר למלל של הקראת הכרטיס- הוספו המרכאות לציטוט בגדול בתחילת כל פסקת כרטיס. רקע הכרטיס אופיין בצבעי מים רכים בנגיעות קלות.
הפונט הנבחר לגוף הכרטיס: פרמריה רגיל ובולד.

לאחר גמר הכרטיסים הגענו לשלב עיצוב הכרטיסים הפותחים ואריזת המשחק.
בתחילה חשבנו על הרעיון לתת תמונת ילד חושב / עוצם עינים כמתרכז בדמיון, לאחר מכן הבנו שלמצוא תמונה מתאימה כזאת בדיוק לפי צורכי המשחק ברוח החרדית- לא יהיה קל. גם "לגייר" תמונת ילד מ"שאטרסטוק" לא בא בחשבון בשבילנו. מה גם שרצינו את אותה הדמות מופיעה באזורים שונים במשחק בצורות שונות של הבעות.

לשם כך עבדנו בשיתוף פעולה עם צלמת שעשתה עבודה נפלאה. בנוסף לעבודה איתה, היא נידבה לנו את האוצר המתוק שלה בשביל לדגמן את הבעות ותנועות המשחק המדויקות של כל קטגוריית כרטיס והאריזה.

ההשראה לרעיון הצילומים נשאבה מהתמונות הבאות:
הרעיון לדמות שמחזיקה בועת מחשבה מוחשית עם הבעת פנים מתאימה
והרעיון לילד משחק כשהעולם הדמיוני מצויר סביבו מפרי מחשבתו.
עכעע.jpg


אלעזר הצטלם כשהחזיק בידיו חתיכת קרטון שבמחשב הפכה לבועת מחשבה / דיבור מתוקה. בעזרת זה המחשנו את הכרטיס הפותחים בצורה קריאייטיבית ומלאת עניין. בנוסף לזה, סביב אלעזר ציירנו עולם מתוק ומלא במוטיבים מעולם הציור והדמיון.
אלעזר החמוד שיחק והציג יפה מאוד את הפרצופים. לאחר בחירה מדוקדת של כל הבעה, שילבנו את התמונות המתאימות באריזה הקדמית והאחורית.
לתמונת האריזה בחזית נבחרה התמונה כשהוא עוצם עיניו ומחזיק גבוה את בועת המחשבה שמציינת יותר מכל את הרעיון של "דמיון ומחשבה." הפנים השמחות שלו מבטאות את הכיף וההנאה המתקבלים מהמשחק.
הכרטיסים הפותחים הומחשו בצורה נפלאה ע"י העולם הדמיוני המצויר ששתלנו סביב דמותו של אלעזר, וההבעות והתנועות סיפרו על הקשר שבין רעיון המשחק לעיצובו.
הכרטיסים.jpg

בסייעתא דשמייא זכינו להדפיס את המשחק בכמות עותקים מכובדת, גודל כל ערכה הינו קצת יותר מגודל A5
כך שנוחות הקריאה והפעילות תהיה מושלמת לפעילות.
שלל התגובות שהתקבלו מהציבור הרחב על הערכה המיוחדת חיממו את הלב ונתנו את התחושה שעשינו כאן שליחות,
וזכינו לתת עוד כלי לכל הורה, מורה או גננת ואפילו מדריכה או סבתא, לפתוח את ליבם של הילדים ולתת להם כלים
להתפתחות אישית ומעצימה בדרך התורה.

הפרוספקט:
פרוספקט הדמייה.jpg





פרסום.jpg
 

צל"ש

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יפה ומושקע!
מגרה לקנות אחד כזה לבית.
 

מוריופ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מושקע, והתוצאה מרשימה מאוד!
השילוב של הילד בתמונות מוצלח מאוד!
 

דינה טוטיאן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יייההה מוכר לי ;)
 

Saralem

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
וואוו עבודה מיוחדת!

התרשמתי במיוחד מהיצירתיות והמשחק עם התמונות של הילד..
מושך את העין לקנות כזאת ערכת קלפים :)

תודה על השיתוף המרתק!
 

שילת איפרגן

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מושלם!!!!!!!!!!!
אין מה להוסיף!
אבל בכל אופן אני יגיד שאני אוהבת את העבודות הנקיות שלך
מממש מתוק וחמודי...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה