א. יש כמה וכמה סגנונות. סגנון חסידי, מודרני/נקי וכו', לא תמיד יש לנו בסל דוגמאות של כל הסגנונות.אני שולח כמה דוגמאות של עימוד, ואומר לו שאם הוא מרוצה מהסגנון שלי, וברצינית שאני יעשה את העימוד, אז אעשה לו דוגמא ובחינם.
ב"ה לא קרה אף פעם שלא יעשה אצלי לבסוף את העימוד.
הכנתי די דוגמאות של סגנונות.ב. תיאורטית, אם לקוח יאמר לך לא התלהבתי מהסגנונות שראיתי. היית מכין לו דוגמא חינם?
בקיצער, אין דוגמא חינם!במדה שכן הייתי מתמחיר את זה לפי שעה, או במחיר יקר מאוד שיכריח לו להישאר אצלי.
לאחר חתימת חוזה, כמובן שיש מספר סקיצותשכן נהוג לעשות איזה דוגמא עד 3 דוגמאות [כמובן לא 52].
מדובר על מקרה של דוגמה בחינם?נמשיך עם ה'סקר':
דברתם, התעניינתם, הבנתם פחות או יותר מה הלקוח רוצה.
הכנתם דוגמא. כרגיל, שירות זה שירות!
אחרי מס' ימים מתעניינים אצל הלקוח, נו? מה חדש?
וכאן מתחילים החריקות. אהה. אני צריך לחשוב. נראה.
אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!
מה לדעתכם אמורה להיות התגובה?
בשביל זה יש חוזה...נמשיך עם ה'סקר':
דברתם, התעניינתם, הבנתם פחות או יותר מה הלקוח רוצה.
הכנתם דוגמא. כרגיל, שירות זה שירות!
אחרי מס' ימים מתעניינים אצל הלקוח, נו? מה חדש?
וכאן מתחילים החריקות. אהה. אני צריך לחשוב. נראה.
אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!
מה לדעתכם אמורה להיות התגובה?
בשביל זה יש חוזה...
אני מדבר לפני הכל.
בשלב ההתעניינות.
א. לא מומלץ כלל להכין דוגמא או סקיצה לפני סגירה על הזמנת עבודה/חתימת חוזה, שולחים דוגמאות של ספרים מוכנים זה לא חייב להיות בדיוק בסגנון של מה הלקוח מחפש מודרני וכו'. לקוח שמקבל דוגמאות יפות מבין שיש לו עסק עם מישהו כשרוני שמבין עניין.אשמח לשמוע את דעתכם.
לקוח חדש שמעוניין בדוגמא. אתם גובים תשלום? כמה?
הבהרה: לא מדובר על 'תג'.
כמובן שלאחר חוזה וכו' ורצוי גם לאחר מקדמה.באשכול שדובר על חוזה היה נשמע שכן נהוג לעשות איזה דוגמא עד 3 דוגמאות [כמובן לא 52].
לא הכל כלול בשירות... לא כתוב בשום מקום שלהיות פראייר נקרא שירות, גם אם הלקוח ירגיש את זה כנתינת שירות.שירות זה שירות!
אני חושב שלא טוב למעמד/מעצב לומר משהו שלילי על מה שהוא הכין... (אלא אם כן זה באמת לא משהו גם בעיניו, ואז זה בכלל בעייה למה שלח דבר כזה, אז שיבוא בטענות לעצמו)אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!
כמה נכון!ועוד דבר
כשמרגישים שהלקוח צריך א הדוגמה כי הוא חושש
תנסו לומר בבטחון שבעזרת ד' תצאו מרוצים מאד...
כל אחד ימצא את המילים שלו אבל לשדר שאין צורך לדאוג בעזרת ד'.
כן.מדובר על מקרה של דוגמה בחינם?
לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.לקוח שמקבל דוגמאות יפות מבין שיש לו עסק עם מישהו כשרוני שמבין עניין.
ב. מבין את הבעייתיות של המתחילים שאין להם עדיין בדיוק מה להראות...
זה עובד בשטח? אצל רוב המעמדים?ג. במקרה שאין ברירה והלקוח לא מוכן להמשיך בלי לראות דוגמא ספציפית על העבודה הזאת, מתמחרים את זה לכמה מאות שקלים (שעות עבודה משוער + עוד קצת בונוס) ומדגישים ללקוח שבמקרה ויחליט להמשיך אתכם, התשלום הזה יקוזז במלואו מהתשלום, דבר כזה 1. יכול לתת דחף ללקוח להמשיך אתכם כדי לא להפסיד את התשלום הזה. 2. יעיף לקוחות לא רצויים שמלכתחילה לא רוצים לבצע אצלכם את העימוד.
בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.לא הכל כלול בשירות... לא כתוב בשום מקום שלהיות פראייר נקרא שירות, גם אם הלקוח ירגיש את זה כנתינת שירות.
נו, זה רק הטקסט כאן בפרוג בשעה מאוחרת בלילה... השאלה תיאורטית. אבל הנקודה שהעלית חשובה בהחלט.אני חושב שלא טוב למעמד/מעצב לומר משהו שלילי על מה שהוא הכין... (אלא אם כן זה באמת לא משהו גם בעיניו, ואז זה בכלל בעייה למה שלח דבר כזה, אז שיבוא בטענות לעצמו)
אני למשל כשאני שולח דוגמא/סקיצה ללקוח אני תמיד מוסיף כמה דברי הלל ותשבחות בגוף המייל כמו: וואו איזה יופי זה יצא.. פאר והדר.. וכו' יש לזה קטע פסיכולוגי.
במקרה שלך אני הייתי מתבטא אחרת הייתי אומר סגנון של: מה קרה? דווקא הדוגמא יצא מאוד מוצלח לדעתי... זה משדר בטחון!
חוזה חותמים לאחר שהחליט סופית שהולך אתך. לא כך? אתה לא חותם חוזה על כל טלפון ראשון...בדיוק בשביל זה יש חוזה,
השאלה קיימת גם לאחר תשאול מקיף. ואפילו לאחר הצגת מס' דוגמאות מצד הלקוח.תלמדו להקשיב טוב ללקוח לתשאל ולבדוק
נדמה לי שהייתי די ברור בתגובתי!לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.
אז נכון, רוב הלקוחות מסתפקים בסקירה כללית, אבל יש כאלו שירצו לראות משהו מעין המדובר.
זה עובד בשטח? אצל רוב המעמדים?
בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.
נו, זה רק הטקסט כאן בפרוג בשעה מאוחרת בלילה... השאלה תיאורטית. אבל הנקודה שהעלית חשובה בהחלט.
חוזה חותמים לאחר שהחליט סופית שהולך אתך. לא כך? אתה לא חותם חוזה על כל טלפון ראשון...
השאלה קיימת גם לאחר תשאול מקיף. ואפילו לאחר הצגת מס' דוגמאות מצד הלקוח.
עדיין, הוא רוצה לראות דוגמית איך החומר שלו נראה לאחר עימוד. לא חושש. אלא סוג של פרפקציוניסט.
תתנו דוגמא או לא?
נניח ואתה מזמין אצל נגר, סגנון ארון חדש שלא נמצא בקטלוג שלו, אז האם נראה לך הגיוני לבקש ממנו להכין דוגמה (ועוד בחינם)?לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.
אז נכון, רוב הלקוחות מסתפקים בסקירה כללית, אבל יש כאלו שירצו לראות משהו מעין המדובר.
לא. ממש לא.בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.
דוגמא של תכנון. בהחלט אבקש!נניח ואתה מזמין אצל נגר, סגנון ארון חדש שלא נמצא בקטלוג שלו, אז האם נראה לך הגיוני לבקש ממנו להכין דוגמה (ועוד בחינם)?
כלומר, אין חינם?לא. ממש לא.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכט
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה: