דיון הכנת דוגמא/סקיצה, בתשלום?

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אשמח לשמוע את דעתכם.
לקוח חדש שמעוניין בדוגמא. אתם גובים תשלום? כמה?

הבהרה: לא מדובר על 'תג'.
 
נערך לאחרונה ב:

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני שולח כמה דוגמאות של עימוד, ואומר לו שאם הוא מרוצה מהסגנון שלי, וברצינית שאני יעשה את העימוד, אז אעשה לו דוגמא ובחינם.
ב"ה לא קרה אף פעם שלא יעשה אצלי לבסוף את העימוד.
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני שולח כמה דוגמאות של עימוד, ואומר לו שאם הוא מרוצה מהסגנון שלי, וברצינית שאני יעשה את העימוד, אז אעשה לו דוגמא ובחינם.
ב"ה לא קרה אף פעם שלא יעשה אצלי לבסוף את העימוד.
א. יש כמה וכמה סגנונות. סגנון חסידי, מודרני/נקי וכו', לא תמיד יש לנו בסל דוגמאות של כל הסגנונות.
ב. תיאורטית, אם לקוח יאמר לך: לא התלהבתי מהסגנונות שראיתי. היית מכין לו דוגמא חינם?
 

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ב. תיאורטית, אם לקוח יאמר לך לא התלהבתי מהסגנונות שראיתי. היית מכין לו דוגמא חינם?
הכנתי די דוגמאות של סגנונות.
אין לי לקוחות מודרניים.
במדה שכן הייתי מתמחיר את זה לפי שעה, או במחיר יקר מאוד שיכריח לו להישאר אצלי.
 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
באשכול שדובר על חוזה היה נשמע שכן נהוג לעשות איזה דוגמא עד 3 דוגמאות [כמובן לא 52].
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נמשיך עם ה'סקר':

דברתם, התעניינתם, הבנתם פחות או יותר מה הלקוח רוצה.
הכנתם דוגמא. כרגיל, שירות זה שירות!

אחרי מס' ימים מתעניינים אצל הלקוח, נו? מה חדש?
וכאן מתחילים החריקות. אהה. אני צריך לחשוב. נראה.
אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!

מה לדעתכם אמורה להיות התגובה?
 

משי 1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נמשיך עם ה'סקר':

דברתם, התעניינתם, הבנתם פחות או יותר מה הלקוח רוצה.
הכנתם דוגמא. כרגיל, שירות זה שירות!

אחרי מס' ימים מתעניינים אצל הלקוח, נו? מה חדש?
וכאן מתחילים החריקות. אהה. אני צריך לחשוב. נראה.
אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!

מה לדעתכם אמורה להיות התגובה?
מדובר על מקרה של דוגמה בחינם?
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
נמשיך עם ה'סקר':

דברתם, התעניינתם, הבנתם פחות או יותר מה הלקוח רוצה.
הכנתם דוגמא. כרגיל, שירות זה שירות!

אחרי מס' ימים מתעניינים אצל הלקוח, נו? מה חדש?
וכאן מתחילים החריקות. אהה. אני צריך לחשוב. נראה.
אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!

מה לדעתכם אמורה להיות התגובה?
בשביל זה יש חוזה...
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אשמח לשמוע את דעתכם.
לקוח חדש שמעוניין בדוגמא. אתם גובים תשלום? כמה?

הבהרה: לא מדובר על 'תג'.
א. לא מומלץ כלל להכין דוגמא או סקיצה לפני סגירה על הזמנת עבודה/חתימת חוזה, שולחים דוגמאות של ספרים מוכנים זה לא חייב להיות בדיוק בסגנון של מה הלקוח מחפש מודרני וכו'. לקוח שמקבל דוגמאות יפות מבין שיש לו עסק עם מישהו כשרוני שמבין עניין.

ב. מבין את הבעייתיות של המתחילים שאין להם עדיין בדיוק מה להראות... אגב מה שאני עשיתי בשעת הלימודים שלא עשיתי שיעורי בית על חומרים שהביא ר' שמואל ברגר (גם אבל לא רק) אלא בקשתי מאנשים חומרים דומים ועליהם עבדתי וכך היה לי להתחלה דוגמאות יפות שאני יכול לשלוח לדוגמא. ולא ששולחים את מנחת חינוך, מקראות גדולות, אמרות טהורות וכו'....

ג. במקרה שאין ברירה והלקוח לא מוכן להמשיך בלי לראות דוגמא ספציפית על העבודה הזאת, מתמחרים את זה לכמה מאות שקלים (שעות עבודה משוער + עוד קצת בונוס) ומדגישים ללקוח שבמקרה ויחליט להמשיך אתכם, התשלום הזה יקוזז במלואו מהתשלום, דבר כזה 1. יכול לתת דחף ללקוח להמשיך אתכם כדי לא להפסיד את התשלום הזה. 2. יעיף לקוחות לא רצויים שמלכתחילה לא רוצים לבצע אצלכם את העימוד.


באשכול שדובר על חוזה היה נשמע שכן נהוג לעשות איזה דוגמא עד 3 דוגמאות [כמובן לא 52].
כמובן שלאחר חוזה וכו' ורצוי גם לאחר מקדמה.

וגם אז לא לא לעשות מיד 3 דוגמאות זה לא עיצוב לוגואים...
צריך לדבר עם הלקוח שיחה מקיפה על מהות הספר ולנסות להבין מהלקוח בדיוק מה הוא רוצה וחולם או לדחוף אותו לכיוון שאתם חושבים שמתאים.
או לבקש מהלקוח שיביא לך צילום מספר שהוא אהב וכדו'
בדר"כ אם אתם בעלי טעם טוב, תקלעו בצורה כזו או אחרת לטעם של הלקוח לפחות ב-80% ואז נותר ללקוח רק להגיד תחליף את הפונט של הכותרת תקטין טיפה את ההערות וכו'.

שירות זה שירות!
לא הכל כלול בשירות... לא כתוב בשום מקום שלהיות פראייר נקרא שירות, גם אם הלקוח ירגיש את זה כנתינת שירות.

אתם: "הדוגמא לא טובה?" לקוח: כן, זה ממש טוב, רק מבחינת תקציב וכו'. סיפורי סבתא!
אני חושב שלא טוב למעמד/מעצב לומר משהו שלילי על מה שהוא הכין... (אלא אם כן זה באמת לא משהו גם בעיניו, ואז זה בכלל בעייה למה שלח דבר כזה, אז שיבוא בטענות לעצמו)
אני למשל כשאני שולח דוגמא/סקיצה ללקוח אני תמיד מוסיף כמה דברי הלל ותשבחות בגוף המייל כמו: וואו איזה יופי זה יצא.. פאר והדר.. וכו' יש לזה קטע פסיכולוגי.
במקרה שלך אני הייתי מתבטא אחרת הייתי אומר סגנון של: מה קרה? דווקא הדוגמא יצא מאוד מוצלח לדעתי... זה משדר בטחון!

וכמו שכתבו כן חבריי (תוך כדי כתיבת התגובה הארוכה) בדיוק בשביל זה יש חוזה, או בדיוק בשביל זה עושים את מה שכתבתי לעיל סעיף ג.
 

משי 1

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לגבי הקליעה לטעם וכד'
תלמדו להקשיב טוב ללקוח לתשאל ולבדוק
כמובן צריך בסוף לעמד את זה מקצועית (יש מקרים שאין ברירה ועושים בבחינת "הלקוח תמיד צודק.." אבל כן להשתדדל להסביר לו למה לא כדאי לו...)
ברגע שמקשיבים טוב וקולטים את רצונות הלקוח זה חוסך הרבה כאב ראש אח"כ.

ועוד דבר
כשמרגישים שהלקוח צריך את הדוגמה כי הוא חושש....
תנסו לומר בבטחון שבעזרת ד' תצאו מרוצים מאד.
כל אחד ימצא את המילים שלו אבל לשדר שאין צורך לדאוג, בסיעתא דשמיא כמובן.
 
נערך לאחרונה ב:

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ועוד דבר
כשמרגישים שהלקוח צריך א הדוגמה כי הוא חושש
תנסו לומר בבטחון שבעזרת ד' תצאו מרוצים מאד...
כל אחד ימצא את המילים שלו אבל לשדר שאין צורך לדאוג בעזרת ד'.
כמה נכון!
לומר ללקוח תצא מרוצה בעז"ה, כולם יוצאים ממני מרוצים ב"ה, לא זוכר שהיה לי פעם לקוח שעזב כי לא ידעתי להתאים לו את הספר וכדו'.
וכמה שיותר בבטחון יותר טוב. ככלל בכל העניין של תמחור/התעסקות מול לקוחות/ודומיו הסיפור המרכזי הוא הבטחון!
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לקוח שמקבל דוגמאות יפות מבין שיש לו עסק עם מישהו כשרוני שמבין עניין.
ב. מבין את הבעייתיות של המתחילים שאין להם עדיין בדיוק מה להראות...
לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.
אז נכון, רוב הלקוחות מסתפקים בסקירה כללית, אבל יש כאלו שירצו לראות משהו מעין המדובר.

ג. במקרה שאין ברירה והלקוח לא מוכן להמשיך בלי לראות דוגמא ספציפית על העבודה הזאת, מתמחרים את זה לכמה מאות שקלים (שעות עבודה משוער + עוד קצת בונוס) ומדגישים ללקוח שבמקרה ויחליט להמשיך אתכם, התשלום הזה יקוזז במלואו מהתשלום, דבר כזה 1. יכול לתת דחף ללקוח להמשיך אתכם כדי לא להפסיד את התשלום הזה. 2. יעיף לקוחות לא רצויים שמלכתחילה לא רוצים לבצע אצלכם את העימוד.
זה עובד בשטח? אצל רוב המעמדים?

לא הכל כלול בשירות... לא כתוב בשום מקום שלהיות פראייר נקרא שירות, גם אם הלקוח ירגיש את זה כנתינת שירות.
בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.

אני חושב שלא טוב למעמד/מעצב לומר משהו שלילי על מה שהוא הכין... (אלא אם כן זה באמת לא משהו גם בעיניו, ואז זה בכלל בעייה למה שלח דבר כזה, אז שיבוא בטענות לעצמו)
אני למשל כשאני שולח דוגמא/סקיצה ללקוח אני תמיד מוסיף כמה דברי הלל ותשבחות בגוף המייל כמו: וואו איזה יופי זה יצא.. פאר והדר.. וכו' יש לזה קטע פסיכולוגי.
במקרה שלך אני הייתי מתבטא אחרת הייתי אומר סגנון של: מה קרה? דווקא הדוגמא יצא מאוד מוצלח לדעתי... זה משדר בטחון!
נו, זה רק הטקסט כאן בפרוג בשעה מאוחרת בלילה... השאלה תיאורטית. אבל הנקודה שהעלית חשובה בהחלט.

בדיוק בשביל זה יש חוזה,
חוזה חותמים לאחר שהחליט סופית שהולך אתך. לא כך? אתה לא חותם חוזה על כל טלפון ראשון...

תלמדו להקשיב טוב ללקוח לתשאל ולבדוק
השאלה קיימת גם לאחר תשאול מקיף. ואפילו לאחר הצגת מס' דוגמאות מצד הלקוח.
עדיין, הוא רוצה לראות דוגמית איך החומר שלו נראה לאחר עימוד. לא חושש. אלא סוג של פרפקציוניסט.
תתנו דוגמא או לא?
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.
אז נכון, רוב הלקוחות מסתפקים בסקירה כללית, אבל יש כאלו שירצו לראות משהו מעין המדובר.


זה עובד בשטח? אצל רוב המעמדים?


בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.


נו, זה רק הטקסט כאן בפרוג בשעה מאוחרת בלילה... השאלה תיאורטית. אבל הנקודה שהעלית חשובה בהחלט.


חוזה חותמים לאחר שהחליט סופית שהולך אתך. לא כך? אתה לא חותם חוזה על כל טלפון ראשון...


השאלה קיימת גם לאחר תשאול מקיף. ואפילו לאחר הצגת מס' דוגמאות מצד הלקוח.
עדיין, הוא רוצה לראות דוגמית איך החומר שלו נראה לאחר עימוד. לא חושש. אלא סוג של פרפקציוניסט.
תתנו דוגמא או לא?
נדמה לי שהייתי די ברור בתגובתי!
אני מייצג כרגע רק את עצמי ולא את רוב המעמדים, מי שחושב כמוני שיכתוב זאת בעצמו
לא חושב שהלכתי רחוק. להכין דוגמא בלי שום סיכום וחוזה ובחינם, זה פראייריות לשמה.
לא חותם על כל טלפון ובטח שלא מכין דוגמא על כל טלפון.
 
נערך לאחרונה ב:

חיים רכניטצר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מזדהה עם כל מילה שכתב @גיוון בתגובתו הארוכה.
לא בהכרח. לפעמים מדובר בסגנון מסוים שלא נמצא בתיק העבודות של המעמד. גם הוותיק.
אז נכון, רוב הלקוחות מסתפקים בסקירה כללית, אבל יש כאלו שירצו לראות משהו מעין המדובר.
נניח ואתה מזמין אצל נגר, סגנון ארון חדש שלא נמצא בקטלוג שלו, אז האם נראה לך הגיוני לבקש ממנו להכין דוגמה (ועוד בחינם)?
מי שמזמין אצלי עבודה הגיע אלי בגלל שראה עבודות יפות שלי, או בגלל המלצות חמות שקיבל עלי, לכן אין צורך בדוגמה לפני סגירת הזמנה.
בהחלט. אבל זו בדיוק השאלה, האם דוגמא ראשונית נקרא להיות 'פראייר'. נראה לי שהלכת רחוק.
לא. ממש לא.
 

יצחק ג.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה