עזרה הי... תנו רעיונות איך לחסוך ב'הוצאות השוטפות'!

ישי פ

משתמש צעיר
עיקר הרעיון של מזומן זה לשים לב לכסף שיוצא, לפעמים אדם הולך לקנות לחם וחלב ב-20 ש"ח ויוצא עם קניה ב-200, אם היה הולך עם סכום מדויק במזומן זה לא היה קורה...
 

פרפר

משתמש מקצוען
..
העצה של להשתמש רק במזומן ולא באשראי קצת דבילית לדעתי.
תוצאיו אותו דבר - רק תזרימית זה יוצא לכם ביום אחר בחודש מהכיס?
מה עשינו פה?
הרעיון זה לחסוך בלקנות פחות, בלהוציא פחות
צורת התשלום לא ממש משנה כאן.
אלא אם כן זה יגרום לכם לא לקנות משהו..
ממש לא נכון זה הוכח מדעית שבנאדם שקונה בכרטיס הוא מעביר חופשי ולא מרגיש כל כך את ההוצאה והבזבוז מאשר מי שמשלם טבין ותקילין בכסף עובר לסוחר יותר מרגיש את ההוצאה וממילא לא מבזבז יותר ממה שצריך
יש אנשים מודעים יותר ויש פחות.
יש אנשים מחושבים יותר ויש פחות.
יש בן אדם שכסף מזומן בארנק נותן לו הרגשה של עשירות זמנית וידו קלה על הארנק, ויש אחד שמוציא שטר ומרגיש שהוא יורד מנכסיו.
יש מי שנהנית לגהץ אשראי, סתם כי זה כיף, ויש את זו שמוציאה את הכרטיס בחיבוטי נפש וחותמת ברעדה.
מזומן כמו אשראי יכול להיות פתרון ויכול להיות אסון. תלוי מי האדון.
 

חלוש

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא רוצה לקלקל את חגיגת החיסכון...
אבל כדאי לדעת כמה באמת משלמים על צריכת חשמל.

מזגן: כ- 1 ש"ח לשעה (תלוי בהרבה משתנים).
מקרר: כ- 2 ש"ח ליממה.
מייבש כביסה: כ- 2 ש"ח לשעה.
מכונת כביסה (60 מעלות): כ- 1 ש"ח לשעה.
תנור: כ- 1 ש"ח לשעה.
פלטת שבת: כ- 5 ש"ח לשימוש.
נורת ליבון (100 וואט): 0.05 לשעה....
פלורסנט: 0.025 לשעה....
לד (15 וואט): 20 אגורות ליום.

(כמובן שיש הרבה משתנים. החישובים שלי הם לגבי צריכה ממוצעת- גבוהה.)

אז לפני שאתם חוטפים היסטריה,
למה יענקי לא כיבה את הדוד...
ואיך שכחו את האור דלוק כשהלכו לשבת לסבתא..
תבדקו אם ההוצאה באמת שווה את העצבים מסביב.
 

לוחם תמורות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
א' כדאי לשים לב לעוגיות וממתקים. לקנות אריזות גדולות ויש מקומות שאפשר לחסוך הרבה .
ב' לשים לב שהרבה חושבים איך לחסוך. ובאמת המצב שלהם לא מתקרב להכנסה מספיקה.
ואז יכול להיות עצבים למה אנו לא חוסכים אבל באמת א''א לחיות כך .
ולדוגמא ... בחלוקת חברא קדישא ת''א יפו שמחלקת קמחא דפסחא למשפחות מרובות ילדים ונזקקות נחשבת משפחה כזו מי שמונה שמונה נפשות עם אלף חמש מאות ש''ח לנפש . דהיינו אם אתם מרויחים עשרת אלפים ש''ח ויש לכם חמש ילדים .אל תתפלאו למה הפרנסה קשה כי הסכום הזה מספיק בצמצום.
ואם כך במקום לקרוא לזה חסכון אני קורא לזה דקדוקי עניות ולהבין ולקבל את המצב ולא להיות במתח או בטענות על הבן זוג וכדו' " למה אנו לא חוסכים..". "הכל בגלל הבזבזנות שלך" . או לנסות להגדיל הכנסות . והקב''ה ישפוך עלינו שפע גדול אמן
 

איציק הצדיק

משתמש מקצוען
לדעתי צריך לבדוק אם בכלל צריך לחסוך וזה ממש אינדיבדואלי לכל אדם, אפשר לתת הרבה עצות אבל אחד לא מסוגל להיפרד מהעיתונים של שבת, והשני לא מסוגל להיפרד מהפיצוחים כל אחד יש לו את הדברים שחשובים לו. אני למשל לא מסוגל בשום אופן לחסוך בחשמל, בגלל שבעבר גרתי ליד משפחה מבוגרת שהיו מעירים לו כל פעם שהשארתי אור דולק וזה פשוט חירפן אותי, ומאז אין אצלי כזה מושג בחיים!!!
לעומת זאת אני בדקתי כמה פעמים איפה הכי זול באופן קבוע לעשות את הקניה השבועית ועל זה אני מאוד מקפיד לא מחפש מבצעים של 1+1 וכדו', אלא יש לי 3חנויות שבהם אני קונה, 1 כל המצרכים (ח"פ, ממתקים, שמן סוכר וכדו'), מכולת שם אני קונה באופן קבוע לחם ומוצרי חלב, וחנות נוספת לפרות וירקות, זה אחרי שבדקתי כמה פעמים בעבר.
בבית יש רשימה מדוייקת של כל הפרטים שאני צריך, ומדי יום רביעי עובר על הרשימה ובודק מה צריך לקנות ואיפה, וזהו. זה חסך לי בחודש 20% בהוצאות המחיה!!!
 

לאה ל

משתמש פעיל
איך לחסוך בחשמל: שוב קיבלתם חשבון חשמל מנופח? שוברים את הראש איך לחסוך כסף על חשמל, מבלי לשבת בחושך עם סוודר, או להתקלח במים קרים? אספנו לכם כמה טיפים פשוטים ליישום, שאם תקפידו עליהם תוכלו לחסוך כמה שקלים מדי חודש, שיכולים להסתכם לסכומים משמעותיים מדי שנה. אז למה אתם מחכים? התחילו לחסוך כסף עכשיו:

1. לפני קניית מכשיר חדש: אם אתם עומדים בפני קניית מכשיר חשמלי חדש, כמו תנור, מקרר או מכונת כביסה, שימו לב לתווית האנרגיה שלו. נסו לבחור את המכשיר שקרוב לדרגת היעילות הגבוהה ביותר – A. מכשיר כזה אולי יעלה לכם קצת יותר בעת הרכישה, אך בטווח הארוך, בצריכת החשמל, הוא ישתלם יותר. לא מתמצאים בנושא? תוכלו למצוא פרטים נוספים על תווית האנרגיה באתר חברת החשמל.
באותה הזדמנות, הקפידו גם לבחור מכשיר שעונה בדיוק על הצרכים שלכם, ולא בזבזני יתר על המידה. ככל שהמוצר שתבחרו יהיה גדול יותר, כך הוא יצרוך יותר חשמל.

2. העדיפו מכשירים קטנים. אם יש לכם כמה מוצרים בעלי מטרה דומה (למשל, תנור, טוסטר אובן ומיקרוגל) – העדיפו תמיד את השימוש במוצר הקטן יותר בכל הזדמנות שאתם יכולים.

3. כבו מוצרי חשמל שאינם בשימוש. וכשאנחנו אומרים לכבות, אנחנו מתכוונים לגמרי לנתק מהחשמל – לא להשאיר במצב סטנד ביי (שגם כן צורך מעט חשמל. אם אתם ממילא לא בבית, לא חבל?). אתם יכולים לעשות לעצמכם חיים קלים בהשקעה כספית קטנה ולהתקין שעון שבת שיתזמן את כיבוי והדלקת החשמל למוצרים ספציפיים בשעות שאינכם נמצאים בבית, או פשוט לחבר את כל המכשירים הרלוונטיים למתג אחד, שיהיה קל לכבות מדי לילה, למשל, עד שתחזרו מהעבודה ביום למחרת.
שימו לב, לא מדובר במוצרים כמו מקרר, מן הסתם, אלא יותר במחשבים אישיים וכדומה. הדבר משמעותי במיוחד כשאתם יוצאים לחופשה ארוכה, ואפילו לשבת אל ההורים – עברו בבית, ובדקו שכל המכשירים מנותקים מהחשמל.

4. כבו את האורות. כן, אנחנו יודעים: זו עצה טובה. עבור רבים מדובר בהרגל שקשה לאמץ, ואפילו די מציק. מצד שני, הוא לא עולה לכם כלום, והוא כל כך קל ליישום. נכון, זה לא יחסוך לכם מיליוני שקלים. אבל הי, למה לא לחסוך גם כמה עשרות שקלים אם אפשר, בהשקעה כל כך מינימלית? עשו לכם הרגל של קבע – לכבות את האור מכל חדר שיצאתם ממנו.

5. תכננו מראש את השימוש. למשל: אל תפעילו את תנור האפייה בשביל עוגה אחת בלבד. נצלו את העובדה שהתנור כבר חם, כדי להשתמש בו לכמה מטרות ולחסוך את החימום המוקדם. גם את מכונת הכביסה אין טעם להפעיל אם יש לכם רק שלוש חולצות לכבס, וכך גם לגבי מדיח הכלים. הפעילו מכשירים אלה רק כאשר הם מלאים, ותחסכו גם בחשמל וגם במים.

6. כבסו בטמפרטורות נמוכות. כן, גם במים קרים. ככל שטמפרטורת המים במכונת הכביסה גבוהה יותר, כך היא תצרוך יותר חשמל. אם אינכם צריכים להרתיח את הכביסה מסיבות כאלה ואחרות, כוונו את הטמפרטורה נמוך ככל האפשר. הבגדים ייצאו נקיים גם כך.

7. אל תתנו למזגן לברוח. במדינה חמה כמו ישראל, בה המזגן עובד שעות נוספות, מומלץ מאד לבדוק כי האוויר הקר לא "בורח" החוצה באמצעות סדקים, מרווחים או פתחים אחרים. ניתן לאטום חלונות ואפילו את המרווחים מתחת לדלתות באמצעות חומרים שונים הזמינים בכל החנויות המתמחות. הקפדה על סיוד הגג מדי קיץ תסייע גם כן לניצול מקסימלי של המזגן – מומלץ לא להזניח את הנושא, במיוחד אם מתגוררים בקומה העליונה.

8. שמרו על תקינות המזגנים והדוד. החליפו פילטרים בזמן במזגן, ודאגו לטפל בדוד ולמנוע כל מפגע שעשוי לפגוע ביעילות חימום המים (למשל: אבנית, בידוד לקוי וכדומה). אם אין לכם עדיין טיימר על הדוד מומלץ לעשות זאת בהקדם (באמצעות איש מקצוע מורשה), על מנת לא לשכוח אותו דולק, ולבזבז כסף רב לחינם.

9. קצרו את זמן המקלחת. כן, כולנו אוהבים מקלחת ארוכה וחמה בחורף. אך מקלחת ארוכה משמעותה גם הדלקת דוד לפרק זמן ארוך יותר. אם תסתפקו במקלחת של עשר דקות במקום חצי שעה, תקצרו משמעותית את הזמן הדרוש לחימום המים, ותכווצו את חשבון החשמל.

10. עקבו אחר חשבונות החשמל. לא משנה באיזה אמצעי תשלום אתם משתמשים, אל תזרקו את חשבונות החשמל. שמרו אותם על מנת לבדוק האם וכמה חסכתם החודש, והשוו את הסכום לחודש הקודם וכן לממוצע הצריכה הכללי. מומלץ גם לבדוק את המונה מדי פעם, ולוודא שלא נפלו טעויות בקריאתו.

הועתק מhttp://www.hoow.co.il/2013/08/18/איך-לחסוך-בחשמל-10-טיפים-ששווים-כסף/
 
נערך לאחרונה ב:

userit

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כל מי שכותב כאן על דרכים לחסוך כמה שקלים בודדים, אתם אותם אלו שממלאים את אשכולות משלוחי המנות? אשכולות השיפוץ? אל תענו לי. רק נראה לי שבאזור ההוא הרבה יותר משמעותי לחסוך ועדיף בהרבה על דקדוקי העניות
 

מiכר

משתמש צעיר
דרך לחסכון?
חלק מהתגובות פשוט מצחיקות. חסכון של פרוטות.
לפעמים זה מדהים איך שאנשים מחפשים את האבידה מתחת הפנס הלא נכון.
חלק הארי של הוצאות משפחה חרדית סטנדרטית הוא על קניות בסופר.
יש אומרים שזה 30% מסך ההוצאות - ז"א הסעיף הגדול ביותר.
אני מכיר כלי מדהים, שמי שמנסה אותו לא מצליח להיגמל:
כרטיס אשראי יש, שניתן לקנות אתו ביש חסד, נותן עשר אחוזי הנחה קבועים על עשרה מוצרים לבחירה, כן, נתנו לי קטלוג ביד ואני בחרתי על איזה מוצרים אקבל עשרה אחוזי הנחה!
אני לקחתי כרטיס וגם אשתי, וכל אחד כמובן בחר 10 מוצרים אחרים, אחרי שעשינו מיפוי מה המוצרים היקרים ביותר בסל שלנו, ויחד יש לנו 20 מוצרים בהנחה שאין להשיג. קבוע. ביום שישי ובאמצע השבוע, עם מבצעים או בלי.
הכלי החסכוני החזק ביותר שמצאתי.
 

ורסצ'ה

משתמש מקצוען
כל מי שכותב כאן על דרכים לחסוך כמה שקלים בודדים, אתם אותם אלו שממלאים את אשכולות משלוחי המנות? אשכולות השיפוץ? אל תענו לי. רק נראה לי שבאזור ההוא הרבה יותר משמעותי לחסוך ועדיף בהרבה על דקדוקי העניות
את לא מכינה משלוחי מנות?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה