החרדי החדש - יש דבר כזה?

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י naamah;655535:
נו, איפה אמרתי אחרת?
כאן טענו שמאז ומעולם היו יהודים שומרי תומ"צ ויהודים שאינם שומרי תומ"צ.
אני אמרתי שאם היו כאלה (שאינם שומרים) הם היו בודדים שבבודדים, מהסיבות שמניתי. וכמובן שהם לא קראו לזה "חילוני" כי המושג לא היה קיים.

כשכתבת: המושג של יהודי שחי באופן מוצהר חיים נטולי דת כמעט ולא היה קיים. אולי בודדים שבבודדים, מפני שפירוש הדבר היה נידוי מהקהילה ואף יהודי בגלות לא היה יכול להסתכן בכך. חיים ללא קהילה בגלות היו דומים למוות. עם מי בניו ובנותיו יתחתנו? איפה הוא ייקבר אחרי 120?

הבנתי שכוונתך: שיהודים לא חיו בגלוי חיים נטולי דת מהסיבות שנמנו בהמשך.

אם התכוונת שסיבות אלו היו הסיבות של הבודדים, הרי שזוהי פרשנות, וכמו כן עצם הרעיון שהבודדים אכן היו קיימים הוא השערה גרידא.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י GRN;655542:
כשכתבת: המושג של יהודי שחי באופן מוצהר חיים נטולי דת כמעט ולא היה קיים. אולי בודדים שבבודדים, מפני שפירוש הדבר היה נידוי מהקהילה ואף יהודי בגלות לא היה יכול להסתכן בכך. חיים ללא קהילה בגלות היו דומים למוות. עם מי בניו ובנותיו יתחתנו? איפה הוא ייקבר אחרי 120?

הבנתי שכוונתך: שיהודים לא חיו בגלוי חיים נטולי דת מהסיבות שנמנו בהמשך.

אם התכוונת שסיבות אלו היו הסיבות של הבודדים, הרי שזוהי פרשנות, וכמו כן עצם הרעיון שהבודדים אכן היו קיימים הוא השערה גרידא.


הסיבות שמניתי מסבירות למה היו רק בודדים שחיו נטולי דת.
לגבי שאלת הבודדים, עידן ההשכלה חדר לעולם הנוצרי הרבה לפני שחדר אל העולם היהודי, ובתקופת הביניים הזאת היו יהודים בודדים שהושפעו מאידיאולוגיות ההשכלה עוד לפני שנוצרה שכבה יותר נרחבת של "משכילים" יהודים.
חפש למשל בויקיפדיה את השם יוזף זיסקינד אופנהיימר, שחי במאה ה-17 בגרמניה.

מלבד זאת, כופרים בודדים היו קיימים מאז ומעולם. לא צריך ללכת רחוק, כבר הגמרא מספרת לנו על מעשיו וגורלו של "אחר" ועוד נוספים, ואכמ"ל.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
אגב תמיד היו את "עמי הארצות" ששמרו תומ"ץ כפי השגתם, וחיו חיים פושרים יותר.

וכמעט לאורך כל הדורות היה ביהדות זרם חזק וזרם קטן או קטן מאד חלש שסתם זלזל, או כפר בכל או חלק מהתורה (לדוג' הקראים)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י naamah;655548:
הסיבות שמניתי מסבירות למה היו רק בודדים שחיו נטולי דת.
לגבי שאלת הבודדים, עידן ההשכלה חדר לעולם הנוצרי הרבה לפני שחדר אל העולם היהודי, ובתקופת הביניים הזאת היו יהודים בודדים שהושפעו מאידיאולוגיות ההשכלה עוד לפני שנוצרה שכבה יותר נרחבת של "משכילים" יהודים.
חפש למשל בויקיפדיה את השם יוזף זיסקינד אופנהיימר, שחי במאה ה-17 בגרמניה.

מלבד זאת, כופרים בודדים היו קיימים מאז ומעולם. לא צריך ללכת רחוק, כבר הגמרא מספרת לנו על מעשיו וגורלו של "אחר" ועוד נוספים, ואכמ"ל.

לא רואה משהו טוב שעשוי לצמוח מהדיון הזה. פה יש מילה שאת כתבת ואני לא הבנתי ושם מילה שאני כתבתי ואת פירשת באופן שונה.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נשים חרדיות מפרנסות – זו תופעה מוכרת. עד לפני עשור עבדו הנשים בעיקר כמורות, גננות, מטפלות ועוד. עם התגברות הצורך במקומות עבודה נוספים – החלו נשים ללמוד מקצועות נוספים, כמו היי-טק, תכנות, ראיית חשבון וגרפיקה. יציאתן של נשים רבות לעבוד במקומות שאינן שייכים דווקא ל"חממה החרדית" גרמה להן לגלות עולם אחר, של שפע רב יותר.

למשרד פרסום חרדי יש תפקיד מכריע במערך המורכב הזה. אנו חייבים לתמוך בשמרנות ולא לפרוץ אותה, לפרסם כל מותג בתוך הגבולות ההחלטיים שהציב המגזר בפני העולם ולא לייבא ערכים חדשים מחוץ. פרסום טוב צריך לפרסם את המוצר, אך לא פחות חשוב מכך – לסייע לערכים שלנו, להתאים להם, ולא חלילה לנגוד אותם.

כי בנפשנו הדבר.


נראה לי שאלו כמעט 2 הדברים היחידים הנכונים שהיא כתבה...

בקשר לחרדילייט
אני אף פעם לא הבנתי אותם...
או שאתה חרדי או שאתה לא(והם בהחלט לא!)
חוץ מלהכשיל ולקלקל את הציבור החרדי האמיתי (כי הם הרי מסתובבים בינינו) הם לא מוסיפים שום דבר.
ואם המטרה שלהם היא להראות שהם "חרדים" אבל לא כאלה "שחורים" זה באמת מיותר!
כי כל המטרה של החרדים זה אכן להיות שחור! וכמה שיותר מובדל מהאחרים!
והם אחת הסכנות כמעט הכי גדולות של הציבור החרדי, כי כמה שיותר קרוב לחרדי כך ההיבלדות מתרופפת,
לשם השוואה, אם יחיו יהודי וגוי ביחד הסיכוי שהיהודי יחלש בדת היא נמוכה ואפסית כי ההפרדה ברורה אני יהודי והוא גוי.
אבל כשחרדי (יהודי) וחילוני (יהודי) יחיו ביחד הסכנה מתעצמת כי שניהים יהודים אבל עדיין יש איזה שהוא הבדלון, הוא לא שומר תוומ"צ ואני כן.
וכשיהודי חרדי יחיה עם חרדי לייט (או איך שתקראו לזה) הסכנה היא אדירה!
אני מאמינה שכל אחד מבין את זה...

ומה שהכי מבלבל, זה לראות "חרדית" שיכולה התפלל ממש בדמעות שליש, ולא תפספס אף תפילה... אבל מנגד להיראות כמו חילוניה גמורה! (חוץ מהפאה כמובן...) ולעבור את העבירות הכי חמורות בתורה וד"ל.

ולפי דעתי הם אלו שאשמים בכל "המודרניות" של החרדים וכל הכנסת המותגים, כי זה הכל הגיע מהם.

אם הם היו מורידים את הכיפה/ חצאית, כבר לא היינו מסתכלים עליהם, אבל ברגע שהם חיים כאן בתוכינו הם אחת הסכנות או הינסיונות הכי גדולים של הדור!
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מקוה שמנהלי הפורום יסירו חצי מהתגובות כאן.
הדיון צריך להיות ענייני לחלוטין: האם בפרסום הגישה המותגית קיימת או שצריך לרכב רק על התועלות המעשיות.
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אלי אלימלך;656050:
מקוה שמנהלי הפורום יסירו חצי מהתגובות כאן.
הדיון צריך להיות ענייני לחלוטין: האם בפרסום הגישה המותגית קיימת או שצריך לרכב רק על התועלות המעשיות.

כל התגובות שנכתבו על מצב החברה החרדית מקומם בפורום אחר ועל כך אני מסכים ( כולל חלק מההודעות שלי )
אולם חלק רציני מהדיון הינו על נושא נוסף והוא : עד כמה מותר למשרדי פרסום להוציא לכלוך החוצה על מנת להביא לקוחות, ויותר מזה האם מותר להמציא סיפורים או להקצין דברים ולהוציאם מכל פורפורציה על מנת להרוויח עוד כמה לירות
יסלח לי כבודו אבל אחרי שקוראים כתבה כזו מבינים כמה עולם הפרסום הינו מסוכן ועלול לשמש ככלי משחית . מחר יקום משרד פרסום מתחרה ויוציא זבל חדש בתואנה צדקנית וכמובן יחתום את כתבתו במילים ה״מפוצצות״ : כי בנפשנו הדבר . ואין לדבר סוף
לכן זה לדעתי חלק חשוב בדיון 
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אלי אלימלך;656050:
מקוה שמנהלי הפורום יסירו חצי מהתגובות כאן.
הדיון צריך להיות ענייני לחלוטין: האם בפרסום הגישה המותגית קיימת או שצריך לרכב רק על התועלות המעשיות.

תסלח לי, לא זו היתה השאלה.

השאלה היא יותר מה חלקו של עולם הפרסום בעיצובו של החרדי החדש אם אכן ישנו אחד כזה.
וממילא צורת הפניה הפרסומית ורמת אחריותה.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י דניאל נ;656164:
חויד
אם יהודיה בוכה בדמעות שליש ואחר כך עושה דברים שונים זה רק מראה שהיא נתונה במלחמות פנימיות קשות ויש לה שאיפות
למה לא מפריע לך יהודים שחיים בינינו ומדברים לשה״ר כשגרה ??? אולי הם אלו שגורמים לעל החורבן של הדור
האם זה פחות גרוע ? משום מה אנו דור שנתפס יותר מידי לחיצוניות ( ושלא ישתמע מדבריי שאני מזלזל חלילה בצניעות וכדו או בעד לבוש רחובי ) וכי זה שמגלגל בלשונו כל היום לא מכשיל יותר יהודים ???
נ.ב היה יהודי בשם החפץ חיים שחשב גם כך
הכי קל להפיל את כל הצרות על כמה מודרנים ולא לפשפש במעשינו

אם הלייטחרדיש היה מדקדק בלשונו כדברייך - החרשנו.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י mig;656166:
תסלח לי, לא זו היתה השאלה.

השאלה היא יותר מה חלקו של עולם הפרסום בעיצובו של החרדי החדש אם אכן ישנו אחד כזה.
וממילא צורת הפניה הפרסומית ורמת אחריותה.

לענ"ד ענף הפרסום באשר הוא, מזהה מגמות בציבור ומשקף אותן (מקסימום - מעצים אותן), ולא יוצר מגמות יש מאין.
מכאן נובע שלא הפרסום יוצר את החרדי החדש, כי אם קיומו של החרדי החדש מאפשר את הפרסום.
מרחיק לכת בעיניי לתלות את כל הרעות החולות במשרדי הפרסום.
 

פוס

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אלי אלימלך;656050:
מקוה שמנהלי הפורום יסירו חצי מהתגובות כאן.
הדיון צריך להיות ענייני לחלוטין: האם בפרסום הגישה המותגית קיימת או שצריך לרכב רק על התועלות המעשיות.

הכותבת העלתה לרגע את הנושא הנפיץ של 'מיהו חרדי?', אך מהר מאוד הניחה לו ועברה להתעסק בתפוחי אדמה לוהטים פחות. למעשה, לפני מספר חודשים, בתגובה לפניה בנושא המגזר החרדי, דרש מנהל המשרד לביטחון פנים לקבל הגדרה ברורה מיהו, בעצם, חרדי. ניסיון למצוא תשובה הסתבר כבלתי ישים מאחר וכל אדם שפנו אליו הגדיר את המגזר שהוא משתייך אליו - כחרדים נורמליים. את המחמירים ממנו - כפנאטים קיצוניים. ואת המקילים ממנו - כרפורמים של ממש.

בפועל, ההגדרה 'חרדי' היא מטריה רחבה מאוד שאיננה מספקת הגדרה מוחלטת. בדיוק באותה מידה שההגדרה 'יהודי' או 'ערבי' אינה מגדירה את כלל הווריאציות הדתיות, התרבותיות והחברתיות של האנשים שנכללים בה. בפרט כיום, כשכל תת-מגזר מגובש במסגרת משלו, משרד פרסום שיתעלם מתתי-המגזרים - יחטא לתפקידו ויגרום נזק ללקוח.

החלוקה ל'חרדים' ו'חרדים-לייט' איננה נכונה, שהרי גם הקבוצה החרדית 'הותיקה' מחולקת להמוני תתי-מגזרים. קשה מאוד, לדוגמא, ליצור פניה אחידה לתלמידות סמינר בית יעקב ול'אמא טאליבן' וחברותיה, או למחוללי המהומות בשבת ולאברכי כולל פוניבז', וגם בקרב רבבות אנשי ש"ס רב השוני על הדמיון, שלא לדבר על עשרות החסידויות השונות.

ניתן אולי לדון על הנסיבות שהובילו ליצירת תתי-המגזרים, אך על אלו שאינם עוסקים בדיונים אלא במכירות - המפרסמים ואנשי הפירסום - להתאים במהירות את עצמם למציאות המתהווה ולהבין שגוונים רבים לשחור והעתיד טמון בתתי-המגזרים.
 

naamah

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פוס;656195:
הכותבת העלתה לרגע את הנושא הנפיץ של 'מיהו חרדי?', אך מהר מאוד הניחה לו ועברה להתעסק בתפוחי אדמה לוהטים פחות. למעשה, לפני מספר חודשים, בתגובה לפניה בנושא המגזר החרדי, דרש מנהל המשרד לביטחון פנים לקבל הגדרה ברורה מיהו, בעצם, חרדי. ניסיון למצוא תשובה הסתבר כבלתי ישים מאחר וכל אדם שפנו אליו הגדיר את המגזר שהוא משתייך אליו - כחרדים נורמליים. את המחמירים ממנו - כפנאטים קיצוניים. ואת המקילים ממנו - כרפורמים של ממש.

מישהו שאני מכירה נוהג לומר בהומור "דתי הוא כל מי שנעלב כאשר מאשימים אותו שאיננו דתי". נדמה לי שניתן במקרה דנן להשתמש באותה הגדרה בדיוק, בהחלפת המילה "דתי" ב"חרדי".
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י פוס;656195:
הכותבת העלתה לרגע את הנושא הנפיץ של 'מיהו חרדי?', אך מהר מאוד הניחה לו ועברה להתעסק בתפוחי אדמה לוהטים פחות. למעשה, לפני מספר חודשים, בתגובה לפניה בנושא המגזר החרדי, דרש מנהל המשרד לביטחון פנים לקבל הגדרה ברורה מיהו, בעצם, חרדי. ניסיון למצוא תשובה הסתבר כבלתי ישים מאחר וכל אדם שפנו אליו הגדיר את המגזר שהוא משתייך אליו - כחרדים נורמליים. את המחמירים ממנו - כפנאטים קיצוניים. ואת המקילים ממנו - כרפורמים של ממש.
נראה לי כי סיבת המרחקים הקיצוניים בין צידי הסקאלה שחרדי ממוצע (בעיני עצמו) עורך לעצמו . היא בשל החשש מהשפעות ורוח זרה עוד מימי פרוץ אידיאות ה"איזמים" למינהם ואח"כ הציונות שהרסו הרבה חלקות טובות ביהדות הנאמנה . תוך חשש עמוק זה מתחנכים ומחנכים הלאה, עד כדי שיש כאלה ששכחו את מצוות עשה:"ואהבת לרעך כמוך" ומסתכלים המשקפיים שחורות מסגרת עבות ומגדילות על כל מה ששונה "ממה שהורגלתי וחונכתי" ולפעמים בתיעוב של ממש.
נראה לי שצריך להקים ארגון "קרוב קרובים" בנחיצות לא פחותה מארגון "קרוב רחוקים"
אבל עד אז, צריך כמובן לדאוג לפרסום מתאים ואפקטיבי לכל גזרי מגזרי המגזרים לגזרותיהם.
 

cmyk

משתמש צעיר
כותרות הכתבה [ותמיהותיי]:
אם עד לפני עשור 'חרדי' ו'מותג' היו דבר והיפוכו
[עד לפני עשור? מה קרה בדיוק בתחילת העשור?]
הרי עם השינויים המהותיים בקודים של המגזר
[על איזה קודים מדובר?]
חלה תפנית ממשית בהרגלי הצריכה של המגזר.
הקצוות התרחבו לקיצוניות משני צידי המגזר,
[מה עם הרוב שנמנים על המרכז/קונצנזוס?]
אשר גרים בכפיפה אחת.
המרחק בין הסיקריקים
[סיקריקים - - זאת ההגדרה של אלו ששמרנים באופיים?]
ועקשנותם לסגירות יתר
[כאן הכותבת כבר מביעה דעתה שזה 'עקשנות' ו'יתר' - -]
לבין מושפעי המודרניזציה הגואה
[כן, קראתם טוב - - ה-ג-ו-א-ה..]
בתוך המגזר החרדי ברשות התורה
[ברשות של מי? 'תורה'? מה זה?]
– מעולם לא היה קצר כל כך.
שניהם 'חרדים', גרים באותו בנין, קונים באותה מכולת שכונתית, וטובלים באותו מקווה
[מה שנכון נכון - -]
 

דניאל נ

משתמש מקצוען
עכשיו אעשה סימולציה קטנה וננסה את כושר השכנוע שלי
הכותבת פונה למגזר החילוני, מגזר שנתקל דווקא לעיתים קרובות בשוליים הפשרניים והקיצוניים, הקיצוניים בגלל התקשורת שמשתדלת להציגם ובכך להשחיר את כלל הציבור ( כוונתי לקיצוני כסיקריק ולא חלילה אחרים ) והחבר׳ה הפשרניים בגלל הרצון העז שלהם לייצג את עצמם ולרקוד את מה יפית .. ולכן היא נאלצת להתמודד גם איתם כקבוצה ולו תהיה הקטנה והזניחה ביותר
חברות גדולות מודעות לקבוצות האלו אולם לא מודעות לגודלן האמיתי שהוא ממש מזערי ושולי . ניתן היה אולי להתמודד בהפרכות הכחשות וכדו אולם כתבה כזו תיראה לא מקצועית ומקומה באתרי קירוב ולא באתרי פרסום
ולכן כאחת שמתמודדת עם מציאות מופרכת מלכתחילה, אולי ניתן לומר שהכותבת ניסתה למזער נזקים ולתלות את הדבר בגורמים חיצוניים וכדו
ת׳אמת שזה נשמע מבלבל ועדיין חלק מהתמיהות במקומן עומדות אבל לפחות כך אני מנסה להבין את הדברים
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מישהו כאן קצת הרבה נסחף.

אני עוקבת אחר האשכול הזה מרגע שנפתח, ולא ממש מבינה על מה המהומה. אני מחפשת שוב ושוב את המילים אודות הדתיים לייט שכביכול כתבתי בו, את הדיבור אודות חוסר ציות לגדולי ישראל ולא מוצאת.

להיפך, ציינתי בו בפירוש: "כמובן שאף שינוי אינו מהותי או משמעותי עד כדי כך שהמגזר השתנה. השמרנות וההחמרה – ההקפדה ההלכתית שהינם הבסיס קיימים. השינויים, לעומתם, יוצרים גיוון בקרב המגזר, שנעשה אחיד פחות, מחלקים לתתי מגזרים נוספים וחלוקות נוספות, יוצרים דינאמיקה הדדית בין פתיחות נוספת לסגירות יתירה"

המאמר אינו מדבר על דתיים לייט - אלא על הרצון לשפע, על המותגיות שנכנסה גם אלינו ועל רכישה בחנויות שאינם באזורים חרדיים דווקא.

ואם נתייחס לדוגמאות שאינן בגד קצר וצר (מה הקשר של זה למאמר, למען ה'?) הרי שכך:

אמרו לי, כמה מכם משתמשים היום בסבון מוצק? נכון שרבים עברו לסבון נוזלי, למרות שהוא יקר יותר ומתבזבז מהר יותר? זה קרה בעשור האחרון שהתחילנו לצרוך שפע. כך גם הממתקים שאנחנו נותנים לילדינו מידי פעם. הראו לי ילד אחד ששקית עם בייגלך תצליח לרצות אותו, כשלחבריו יש גם ביסלי, גם במבה, גם חמצוצים, גם עדשים וגם מקופלת. יודעים מה, בואו לא נלך רחוק. כמה בגדים יש לכל אחד מכם בארון? יותר משניים?? זה סימן שאנחנו לא מסתפקים במועט כמו פעם, אלא רוכשים יותר מכפי שאנו צריכים.

כל מי שמשתמש בשמפו הד אנד שולדרס, פנטן או דאב, בעצם צורך מותג. כי לידיעתכם - רוב רובם של אלו באמת מטפלים בקשקשים, אבל גם שמפו של כל חברה אחרות יטפל בהם אותו הדבר. אבל אנחנו צורכים מותגים. וזה לא סותר שום מקום בתורה או בדברי חז"ל וגם לא גדרות וסייגים שמנהלי הסמינרים שמו, באמת, מתוך רצון לשמור על הנוער שלנו. אין בזה רע. גם אתם שדיברתם נגד סופר דרינק בפעם שעברה - אוהבים מותגים. כי ככה אנחנו, התקדמנו, כמו כולם.

ולנקודה האחרונה - הייתם פעם באיקאה? נכון שזה לא נמצא בשכונה חרדית?? העובדה שתרבות השפע והקניות הגיעה גם אלינו היא לא כביסה מלוכלכת ולא ניסיון להיראות כמו חילוניים. המאמר הזה הוא צרכני נטו, ומסביר במילים הכי פשוטות ומדוברות - החרדים אמנם שמרנים, אמנם סוגרים את הגדרות בפני הקידמה והרחוב, אבל מבחינה צרכנית - אנחנו לא פחות מבינים מאחרים. גם אנחנו רוצים השקעה. השקעה במוצר כמו גם השקעה בפרסום שלו. ואל תזלזלו באינטליגנציה שלנו.

חבל מאוד על ההיסחפות למחוזות רחוקים. אני מאמינה כי מי שיעיין במאמר שוב לא ימצא בו שום מילה רעה על המגזר או ניסיון להראות החוצה כמה אנחנו מתקדמים.

אני פוסלת את עצמי מלדון את דינו של האשכול. גם מה שנמחק - לא על ידי נמחק, אלא על ידי מנהל אחר. עם זאת אני מבקשת: כתבו תגובות כטוב בעיניכם, אבל אחר כך תבדקו האם הן מתאימות למאמר, או שהן נסובות על הדיון שהתפתח כאן איכשהו ללא שום קשר לתוכנו.

לאה
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
דיון מטבעו תמיד מתפתח לכיוונים נוספים,
הנקודה היא שחלק נכבד ממגמות הצרכנות בציבור שציינת הן מגמות כלל עולמיות/ ארציות וממש לא קשורות מגזרית אלינו. (ולחרדי ישן ובן זמנינו)
 

אלי אלימלך

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ckuh;657912:
מישהו כאן קצת הרבה נסחף.
באחד מקהילות הקודש הידועות הארץ, שמנהגן בקודש להצטרף לקבוצות זקנים למטרת העברת בית הכנסת לקהילה, התארגנו קבוצת אברכים חשובים וקמו על בית כנסת דתי-לאומי. ועלתה בידם.
יום אחד קראום הגבאים נוטפי סוד באמרם: אנו מוכנים להעביר לכם בצורה מסודרת את העמותה, בתנאי אחד: אמרו אחרי קריאת התורה את ה'מי-שברך לחיילי צה"ל'.
קמו האברכים אל מורם ורבם בשאלה, כדת מה לעשות. ענה להם הרב: אילו אחר מלחמת השחרור ושכרון הנצחון היתה השאלה עולה.
אילו אחר מלחמת ששת הימים ותחושת ה'כוחי ועוצם ידי'.
אילו אחר מבצע אנטבה האגדי. אחר מבצע תמוז.
היינו ממליצים לכם, כלך לכם מדרך זו.
אך בימים אלו, הזירה עברה מזמן למקומות אחרים. אמרו 3 פעמים אחר קריאת התורה 'מי שברך לחיילי צה"ל' וכבשוה...
זה נוגע גם לנושא המאמר כאן.
בעבר המותגים היוו חלק מארסנל הנשק החילוני, בסגנון הנהנתנות וההשכלה, אי לכך החשדנות כלפם היתה רבה. כיום המותגים כבר מזמן אינם כלי מלחמה באשפת היצר. ואי לכך, ההתייחסות אליהם קלה בהרבה (מלבד בדברים שהינן במגמה שלילית כמובן לדרכינו)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  29  פעמים

לוח מודעות

למעלה