דרוש מידע הזדמנות אחרונה להציל את בית שמש

מצב
הנושא נעול.

ישראל אשר בך אתפאר

משתמש מקצוען
F170905LM01-1.jpg

בניית שכונה חדשה בבית שמש. צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90

הזדמנות אחרונה להציל את בית שמש / עו"ד נתן רוזנבלט

לפני שהולכים לחפש דירות אצל הבדואים בנגב או בגליל, כדאי קודם כל שנשמור על הקיים • בשקט בשקט נעלמת מאתנו אפשרות הדיור הסבירה ביותר, זו שנקנתה בדם ויזע שלנו ושל הדור הקודם • אנחנו עלולים לאבד את עתיד ב"ש



לפני שהולכים לחפש דירות אצל הבדואים בנגב (כסיף) או אצל הערבים בגליל, כדאי קודם כל שנשמור על הקיים, בשקט בשקט נעלמת מאתנו אפשרות הדיור הסבירה ביותר, זו שנקנתה בדם ויזע שלנו ושל הדור הקודם: אנחנו עלולים לאבד את העתיד של בית שמש.
במה דברים אמורים? הסכיתו ושמעו: כידוע שכונת רמת אברהם נבנתה, בהליך ארוך שאין כאן מקומו, ומאכלסת היום כאלף משפחות חרדיות כן ירבו, הרוב מרוכז ברחוב הרב גרוסמן, כאשר עתיד השכונה נמצא בהמשך הרחוב וברחובות שלידו, שאף קיבלו כבר שמות בהתאמה (הרב לפקוביץ הרב שטיינמן ועוד).
אלא שבעלי הקרקע בחצי השני של הרחוב רוצים להרוויח יותר באמצעות הגבהת הבניינים בעוד כמה קומות, הגישו בקשה לוועדה המקומית ושם יושבים נציגים שלנו, צדיקים יראים ושלמים שרוצים רק טוב, אבל כנראה לא ממש הבינו לאן הקבלן חותר, ואישרו לו את תוספת הקומות. בפועל הבניין יהיה בגובה של כ12 קומות.
עכשיו יש לקבלן בעייה: הוא זכה בפייס, יש לו יותר דירות וחנויות על פחות קרקע, (שווי קרקע לדירה בב"ש עובר את המיליון ש"ח – תעשו חשבון איזה פייס זה) אך אין מי שיקנה. אנשים חרדים לא קונים היום דירות בקומות גבוהות, ואנשים שאינם ממש חרדים, לא קונים במקום שחרדים קונים.
מה עושים? מוכרים רק לאנשים שאינם חרדים, כאלו שלא קוראים עיתונות חרדית, שם לא פורסמה ולא מודעה אחת על הפרוייקט החדש, כאלו שכן קוראים במקומות שאינם ממש חרדים, שם כן פורסמה השכונה, בגדול, בעיקר באנגלית.
איך מסרבים בשנת 2022 למכור לחרדי בשל היותו חרדי מבלי להסתכן בתביעה מיידית? (אשמח לייצג את מי שחש נפגע כתוצאה מההתנהגות המפלה בשל היותו חרדי) בשביל זה יש למשל את הטלפון הכשר, העידו בפניי כמה אנשים שהתקשרו מטלפון כשר ולא קיבלו מענה, בעוד אחרים כן.
איך עוד? מדגישים בפרסומים את העובדה שמדובר כאילו בשכונה חדשה, אפילו שם נתנו לה "רמתיים" כנראה הרחוב היחיד בארץ שמאכלס שתי שכונות, מוסיפים כי הכניסה תהיה ישירות מהכביש הראשי (בלי צורך חלילה לעבור בשכונה חרדית על כל המשתמע) וכך עושים כל מה שאפשר על מנת שחרדים לא יגיעו ושהאחרים יבינו כי כאן לא יגורו חרדים רגילים.
לפני שאני חוטף תביעת דיבה מהמעורבים, אני רוצה להדגיש: א) הנתונים שהבאתי, ברובם נמסרו לי ולא נבדקו אישית. ב) אין לי שום טענות על החברות, מטרתן למקסם את הרווחים שלהן וזו זכותן. ג) אין לי טענות על שלושת הבניינים שכבר אושרו על ידי נציגינו, כנראה מחוסר ידיעה והבנה, ובתנאי שיודיעו שיותר זה לא יקרה, גם אם ראשת העיר והיזמים ילחצו חזק.
ניסינו להיפגש עם הנציגים אך הם סרבו, לפיכך הנתונים הועברו לרבני העיר והם יעשו כהבנתם. מפיהם אנו חיים וככל שיאמרו לנו נעשה ונשמע, נקווה שגם הנציגים, כדי שהציבור יוכל להצביע עבורם בבחירות הבאות.
לכאורה, טוענים נציגנו, כי אין שום הוכחה שהפרוייקטים מתוכננים לציבור הלא חרדי. לראיה הם אפילו מנופפים בהישג כי לכל דירה הוצמדה מרפסת סוכה, טוענים כי במקומות אחרים כבר בנו בגבהים כאלו וכו'. אבל כל זה רק לכאורה, כי האמת היא שהתקדים הזה מסוכן ביותר לעתיד הציבור החרדי בבית שמש, אני אסביר: הרי כל קבלן שואף להגדיל כמה שיותר דירות לגובה ולרוחב, הדבר היחיד שמונע ממנו זו הוועדה, והדבר היחיד שבגללו הוועדה מונעת זה בגלל שרוב הציבור החרדי זקוק לבניינים עד גובה סביר ללא שימוש במעלית שבת. גם מי שמקל במעלית עדיין רוצה לגור בבניין חרדי, ולא בבניין שרובו דתי לאומי ומיעוטו מהמיעוט החרדי שכן משתמש במעלית.
מה שמביא את הקבלן לבעייה: הוא לא יכול לשווק את הקומות הגבוהות לחרדים ולכן מעדיף לשווק את הכל החוצה, על חשבון עתידנו ועתיד ילדינו (תלוי בגיל הקורא). אין קבלן שלא רוצה לעשות גם כן כך, ידוע לי על כמה קבלנים שעומדים בסטנד ביי וממתינים לקבל הקלות גדולות אף יותר, אם המגמה תימשך אפשר להודיע כבר עכשיו כי בית שמש נסגרת בפני הציבור החרדי.
וזאת למודעי: כמה שנחפש בארץ פתרונות דיור, לאורכה ולרוחבה, גם אם שר השיכון יחבוש ספודיק ושרי הפנים והכספים כולם יהיו שלנו, עדיין מלכת הדיור החרדי הייתה ותישאר בית שמש, העיר היחידה שעתודותיה אינן גובלות בערים אחרות, ואינה תלויה בשר הביטחון, את הפוטנציאל הזה גילו, וניצלו, משה מונטג ומשה אבוטבול, ודאגו לנו לעד עשרים אלף דירות, רוב מה שיש היום זה תודות להם, אמר לו הקב"ה למשה יישר כח. גם הנציגות הנוכחית, משקיעה לילות כימים למען הציבור החרדי וכולנו מכבדים זאת, אך אין זה מונע את חובת ההתרעה.
לצורך כך הם תכננו את הרמות (שם מרוכזים רוב רובו של הציבור החרדי) כדוגמת פרח אשר מרכזו הוא רמת אברהם. אשר היא השכונה היחידה המחברת את א' ג' וד', אם רמת אברהם תהיה בעלת אופי דתי לאומי או חרד"ל (שאנחנו מאוד אוהבים אותם, אבל להם יש את כל בית שמש, שאכן נבנים בה מגדלי ענק וזה מצויין) ומצטרף למעט שגרים בשילה ובמשקפיים, זה מנתק את כל הרצף ההתיישבותי החרדי, את זה אולי רוצה ראשת העירייה (שנבחרה בתאונת בחירות חד פעמית, ולמרות שהיא מחוללת נפלאות, הדמוקרטיה הדמוגרפיה וההיגיון יחליפו אותה עוד פחות משנה), את זה בדיוק אסור שיקרה.
מה היא לא עשתה על מנת להדיר את החרדים מרמה ה'? השקיעו מיליונים במיתוג השכונה כמשהו שלא קשור לבית שמש החרדית, סיננו כל חרדי שרצה לקנות, בנו רבי קומות (נשמע מוכר? זה אכן אותו דבר), אבל ברוך השם שלא הצליחה. משום שהציבור החרדי הגיע כי עסקני הדיור קראו לציבור הזכאים להיכנס באמצעות ההגרלות וזהו, השכונה חרדית וזו עובדה למרות ניסיונותיה.
אגב, אין לנו שום טענות עליה, היא נבחרה על ידי הציבור הלא חרדי ופועלת עבור בוחריה בכל כוחה, אפשר אפילו להתפעל להעריך ולהעתיק. כך בדיוק היינו רוצים לראות את הנציגים שלנו, אלו שמחזיקים במפתחות, להילחם על עתיד העיר, אבל מהכיוון השני.
ואם ראשת העיר תלחץ עליהם? מה היא יכולה לעשות במועצה שרובה חרדית? כמעט כלום! וגם אם היא תצליח חלילה, הציבור החרדי מעדיף עוד כמה אלפי דירות גם אם זה על חשבון הקצאה לגן פלוני. עוד פחות משנה בחירות והכל יתחלף, את ההקצאות נוכל לסדר אז, את הצביון של בית שמש לא נוכל להחזיר אחורה לעולם.
 

אברך שלומד

משתמש רשום
עריכה תורנית
כתושב השכונה הבנתי שעסקנים שונים נמנעים במכוון מלעסוק בנושא קריטי זה מפני הסיבה (המוצדקת) שהם זקוקים לנציגי העירייה בנושאים רבים, והשמועות כאן אומרות שנציגינו בעירייה מגנים בכל כוחם על הפרוייקט ובעליו בטענות שונות.
תמהני על נציגי הציבור החרדים בעיריית בית שמש שנבחרו על ידינו מדוע אינם פועלים בנושא, האם אין זה מתפקידם לדאוג לפתרונות דיור עבור שולחיהם?
 

אברך שלומד

משתמש רשום
עריכה תורנית
... יעוור עיני ...??
אין ברצוני להתייחס לשמועות הבלתי מבוססות בדבר אינטרס כלכלי של הנציגים כל זמן שהם בגדר שמועות בלבד,
אך למען האמת אינני מבין מהי הסיבה האמיתית לתמיכה בקבלן על חשבון הציבור החרדי.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
זה לא הפרוייקט היחיד בבית שמש שהעירייה (ולא רק היושבת בראשה, גם היושבים בתוכה) לוחמת נגד חרדיותה, זה לא המגדלים היחידים המתוכננים כיום בבית שמש.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
שלום לתושבי בית שמש

לאחר מספר חודשים שלא הייתי כאן ביקשתי הבוקר מהמנהל שיחבר אותי מחדש לאור הדחיפות של הנושא.

אנא, לכל אחד מכם יש ידיד/שכן/קרוב משפחה שהוא קשור לעירייה, אם כחבר ואם כחבר של חבר. אנא, פנו אליו והביעו המחאה על כך שבית שמש עשוייה לשנות פניה, כל מה שצריך זה לעכב התכניות לשמונה חודשים. העירייה הבאה כבר לא חחלום אפילו להעביר שכונות חרדיות לאחרים.
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
שלום לתושבי בית שמש

לאחר מספר חודשים שלא הייתי כאן ביקשתי הבוקר מהמנהל שיחבר אותי מחדש לאור הדחיפות של הנושא.

אנא, לכל אחד מכם יש ידיד/שכן/קרוב משפחה שהוא קשור לעירייה, אם כחבר ואם כחבר של חבר. אנא, פנו אליו והביעו המחאה על כך שבית שמש עשוייה לשנות פניה, כל מה שצריך זה לעכב התכניות לשמונה חודשים. העירייה הבאה כבר לא חחלום אפילו להעביר שכונות חרדיות לאחרים.
מעניין,
זה התחיל ב"מתחם הסופרים" בבני ברק שנמצא בלב ליבה של גוש דן
ועכשיו זה אפילו הגיע לבית שמש...

בין אם נרצה או לא,
לציבור החרדי אין כבר את היכולת לרכוש דירות במרכז
מה שמתורגם אוטומטית לזה שיזמים מוכרים דירות לחילונים בערים חרדיות
וזה אמור גם על שפיר העתידית...

הדורות הבאים ככל הנראה יגורו בהר יונה, עכו מזרח, עמנואל, כסיף ועוד...
תתרגלו....
 

אאאא....

משתמש פעיל
שלום לתושבי בית שמש

לאחר מספר חודשים שלא הייתי כאן ביקשתי הבוקר מהמנהל שיחבר אותי מחדש לאור הדחיפות של הנושא.

אנא, לכל אחד מכם יש ידיד/שכן/קרוב משפחה שהוא קשור לעירייה, אם כחבר ואם כחבר של חבר. אנא, פנו אליו והביעו המחאה על כך שבית שמש עשוייה לשנות פניה, כל מה שצריך זה לעכב התכניות לשמונה חודשים. העירייה הבאה כבר לא חחלום אפילו להעביר שכונות חרדיות לאחרים.
למה אתה לא מוציא הכחשה על עפולה ???

אין ועד דיור חרדי זה מתווך בשם ישראל קיהן שהוא החליט לקרוא לעצמו ועד הדיור החרדי בשביל למכור ביוקר
הוא כבר עשה את זה בחריש ובית שמש ואחד מהאחראים המרכזיים לעליית המחירים במקומות האלה
 

אברך שלומד

משתמש רשום
עריכה תורנית
למה אתה לא מוציא הכחשה על עפולה?
בבקשה לא לגרור את הדיון מדברים על נושא רציני מידי,
כבר הוכיחו שאין לו שום קשר לועד של עפולה וכמו שאמר מי שאמר 'אם אני יכחיש כל מה שאומרים בשמי אני לא אגמור לעולם'.
כולם יודעים שהועד המקורי הוא ועד של אנשים סופר רציניים, ר' אברהם סלונים (אדם שונא בצע במלוא מובן המילה) וכו' שאינם נגועים כאחרים בשום אינטרסים.
בסוף אף אחד לא ירצה לעסוק לטובת הציבור מרוב זריקת רפש...
 

מאיר למברגר

משתמש פעיל
עריכה תורנית
בלת"ק חלקי,
כבר הזכירו שברמה ה' זה לא עזר להם, וכאן ודאי שהאוכלוסיה תהיה חרדית, או חרדית ברוב רובה.
יתכן שזה ירגיל את הציבור שלנו לגור בקומות גבוהות,
וזו תהיה המתנה הטובה ביותר לציבור החרדי.
חסל סדר מצוקת הדיור החרדית, כל בנין יבנה ל18 קומות לפחות
[(כולם ישתמשו אז במעליות שבת, ימצאו את ההיתר ואת החילוק בין המעליות של פעם למעליות החדשות)]
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה