מחיר למשתכן הגרלות מחיר למשתכן

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
את לא מממנת לאף אחד דירה בתל אביב. ואין פה שום מתנה מהמדינה ש"מואילה ברוב חסדה" לשדוד אותי קצת פחות על הקרקע.
כשהמדינה לא גובה ממישהו וגובה ממני היא מפסידה אותי זה לא נידון
ואם כבר המדינה נותנת מתנות לאנשים
שזה יקדם אינטרס שאנשים יצא מהבועה התל אביבית
 

LIFE'S GOOD

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
זה נתון שאני לא יודע
עכשיו אתה יודע.



במשרד הבינוי והשיכון פועלים בכיוון של הקטנת הפערים בין ההנחות במרכז לפריפריה, וזאת באמצעות 2 צעדים: הראשון הוא עריכת "שומת ביקורת" שתיתוסף על השומה המקורית שניתנה לדירות, שכאמור נכונה לדצמבר 2020. שומת הביקורת תהיה מעודכנת ליום עריכת המכרז, ובכך תשקף את ההנחה הריאלית שמקבלים הזוכים. המטרה היא שהנחה זו לא תעלה על חצי מיליון שקל. צעד זה נועד לרסן את ההנחות שהתקבלו באזורי הביקוש.


הצעד השני נועד להגדיל את ההנחות שניתנות בפריפריה, ובמסגרתו מתכוונים במשרד להגדיל את ההנחה שלה זוכים רוכשי הדירות בפריפריה ל־25%, וכמו כן להגדיל את המענק הניתן כיום מ־40 אלף שקל ל־60 אלף שקל. נשקל גם צעד נוסף להגדיל את מענקי סבסוד הפיתוח שבהם זוכים היזמים שפועלים בפריפריה באופן שיאפשר להם להוזיל עוד את הדירות.
 
נערך לאחרונה ב:

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
זה נכון, אבל זה ביחד עם הוצאת העוקץ מההנחות ע"י קביעת ההנחה לפי המחיר העכשווי, ולכן הם העלו את גובה ההנחה כדי שזה לפחות ייראה שזו עדיין הנחה.
נכון מאד. מצ"ב כתבה מגלובס

עמוד הבית נדל"ן ותשתיות

דירה בהנחה

מועצת מקרקעי ישראל: ההנחות על דירה בהנחה יוגדלו - והגרלות יותרו גם באזורי יוקרה​

ההנחות יועלו עד לחצי מיליון שקל ו-25% משווי הדירה • ביטול מגבלות המחיר למ"ר של ההגרלות, ישיב למפת ההגרלות גם יישובי יוקרה, אך בהנחות מופחתות​

אריק מירובסקי12:03


הממשלה ממשיכה לשחק עם גובה ההנחה הניתן לזוכי התוכניות הכלולות במסגרת "דירה בהנחה". מועצת מקרקעי ישראל, הגוף המתווה את המדיניות של רמ"י, החליטה אתמול (ב') להגדיל את ההנחות על הדירות המוגרלות לעד 25% ו-500 אלף שקל, בהשוואה למחיר הדירה המעודכן. על פניו נראה, כי ההטבות הללו יפעלו רק בשוליים.

בשנים האחרונות עסקו שרי השיכון, באמצעות רמ"י בתמרונים של גובה ההנחות שניתנות במסגרת תוכניות הדיור המוזלות. זה החל ב-2019, כשהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, ארז קמיניץ הודיע כי הוא אינו רואה את המצב שבו ניתנות לזוכים בהגרלות הנחות של 500 אלף שקל ויותר ממחירי השוק, כמצב תקין. בסופו של דבר ניתנה הנחיה, שלא לתת הנחות מעבר ל-400 אלף שקל.
עם תום "מחיר למשתכן" ב-2020, והפעלת התוכניות החלופיות "דיור במחיר מופחת" של השר לשעבר יעקב ליצמן ו"מחיר מטרה" של השר לשעבר זאב אלקין - יושמו בפועל ההנחיות של היועץ המשפטי לממשלה, וההנחות צומצמו מאוד. בספטמבר שנה שעברה הכריז אלקין, כי ההנחה המקסימלית במכרזי דיור במחיר מופחת תעמוד על 300 אלף שקל לדירה. ואולם אי אפשר היה להתעלם ממחירי הדירות המזנקים, ועם השקת "מחיר מטרה", הועלה סכום ההנחה המקסימלי לעד 500 אלף שקל.

נוסחה מסורבלת​

בהגרלות האחרונות נוהגים להגביל את גובה ההנחות לנמוך מבין 20% או 300 אלף שקל ממחיר דירה שנקבע לפי מחיר בסיסי למ"ר ולעד 500 אלף שקל, אם מוסיפים למחיר הדירה הבסיסי מקדם הצמדה כלשהו. אם ההנחה חורגת מה-500 אלף שקל מהמחיר המוצמד, מקזזים מההנחה עד שתגיע ל-300 אלף שקל. נשמע מסובך? אכן הנוסחה מסורבלת ומבדיקות שערכנו בחודשים האחרונים לא עולה שההנחות לפיה דומות להנחות ממחירי השוק.
ההחלטה הנוכחית, להגדיל את ההנחה ל-500 אלף שקל, נחשפה לראשונה בגלובס לפני כ-3 חודשים. אז דיווחנו כי במשרד הבינוי והשיכון פועלים בכיוון של הקטנת הפערים בין ההנחות במרכז לפריפריה, וזאת באמצעות 2 צעדים: הראשון הוא עריכת "שומת ביקורת" שתיתוסף על השומה המקורית שניתנה לדירות, שכאמור נכונה לדצמבר 2020. שומת הביקורת תהיה מעודכנת ליום עריכת המכרז, ובכך תשקף את ההנחה הריאלית שמקבלים הזוכים. המטרה היא שהנחה זו לא תעלה על חצי מיליון שקל. צעד זה נועד לרסן את ההנחות שהתקבלו באזורי הביקוש.

הצעד השני נועד להגדיל את ההנחות שניתנות בפריפריה, ובמסגרתו מתכוונים במשרד להגדיל את ההנחה שלה זוכים רוכשי הדירות בפריפריה ל־25%, וכמו כן להגדיל את המענק הניתן כיום מ־40 אלף שקל ל־60 אלף שקל. נשקל גם צעד נוסף להגדיל את מענקי סבסוד הפיתוח שבהם זוכים היזמים שפועלים בפריפריה באופן שיאפשר להם להוזיל עוד את הדירות.
על פניו מתברר, כי מה שמיושם כרגע זה רק הצעד של הגדלת ההנחות ל-25% ול-500 אלף שקל, ולא עריכת שומות

מנסיון של החודשים האחרונים, המשמעות המעשית של ההחלטה הזו היא תוספת של בין עשרות בודדות למאות בודדות של אלפי שקלים להנחה. מדובר בתוספת שלעתים נכבדה, אך לאור עליות המחירים הגדולות שנרשמו בשנים האחרונות והמצב הכלכלי הקשה - קשה לראות בזה משהו שישנה באופן משמעותי את המצב.
ועוד בחישה מתמשכת בהנחות: החלטה אחרת שהתקבלה בישיבת מועצת מקרקעי ישראל היא השבת יישובי היוקרה להגרלות "דירה בהנחה", אך בהנחות נמוכות במיוחד.
ב"דירה במחיר מופחת" של ליצמן (שהגרלות מועטות לפיה עדיין נמשכות גם בימים אלה) נקבע, כי הדירות שישתתפו בתוכנית יהיו במחירים של עד 25.7 אלף שקל למ"ר (22 אלף שקל למ"ר, לא כולל מע"מ), ובכך ירדו מהפרק מקומות כמו תל אביב, רמת השרון, הרצליה ועוד. בשלושת המקומות הללו נערכו בעבר הגרלות של דירות במסגרת מחיר למשתכן.
ב"מחיר מטרה" של אלקין נקבע רף מחיר מקבימלי נמוך אף יותר, ל-23.4 אלף שקל למ"ר, (20 אלף שקל למ"ר, לא כולל מע"מ) ובכך הוצאו מהרשימה ערים נוספות, בראשן רעננה.
השר הנוכחי גולדקנופף החליט לבטל את מגבלת המחיר, אך לצמצם את הנחת המקסימום ל-200 אלף שקל בלבד. הסיבה: "לצנן את הביקושים" באזורי הביקוש. גם בצעד זה קשה לראות משהו שישפיע על השוק באופן משמעותי, מה גם שכמות הפרויקטים שמוגרלים באזורי היוקרה מצומצמת וחסרת משמעות, ומלכתחילה אין בה כדי לצנן ביקושים.
ולבסוף קוריוז: במשרד השיכון חוששים, כי אנשים שזכו בהגרלות מוקדמות של "מחיר למשתכן", יממשו את זכותם למכור את הדירות שרכשו (לאחר שעברה מגבלת הזמן לכך), ולאחר מכן ישתתפו בהגרלות חדשות, כמשפרי דיור. לאור זאת החליטו, כי תיחסם האפשרות של מי שזכה בעבר בדירה במסגרת התוכנית הממשלתית, לגשת שוב להגרלות חדשות.
 

צחיאל

משתמש מקצוען

הודעות דוברות​

החלטות שהתקבלו בישיבת מועצת מקרקעי ישראל אתמול- 12.6.2023- בראשותו של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף​

*ההחלטות תיכנסנה לתוקף לאחר חתימת שר הבינוי והשיכון וחתימת שר האוצר במקרים הדורשים זאת.​


שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף:
"העברנו אתמול בישיבת מועצת רמ"י שורה של החלטות חשובות ומשמעותיות לטובת כלל אזרחי ישראל. בהם החלטות של הגדלת ההיצע, מודל חדש של דירה בהנחה והסכמי גג לראשונה במרחב הכפרי. בנוסף העברנו החלטה לתת עדיפויות בהגרלת מחיר מטרה לחיילי מילואים, לצד הגדלת המענק לחיילים ברכישת קרקעות. החלטה חברתית מהמעלה הראשונה שהעברנו היום היא להרחיב את הזכאות להורים לילדים נכים רתוקים שיזכו לקדימות בהגרלות. בטוחני, כי שלל ההחלטות שהעברנו לצד פעולות נוספות שאנו נוקטים יהוו את יריית הפתיחה בעשיה שלנו למען שוק הדיור בישראל ויביאו לתחילת הפתרון של מצוקת הדיור בישראל".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: בתום דיון ארוך ופורה הצלחנו להעביר במועצת מקרקעי ישראל חלק ראשון מתוך הבשורות של תוכנית הדיור שלנו,
בין החלטות המועצה המשמעותיות שהתקבלו היום: הגדלת אחוז ההנחה בדירה בהנחה ל25% ומתן קדימות בהגרלה לחיילי מילואים ומשפחות בהם ילדים נכים, ועוד.
ההחלטות הם צעד ראשון מתוך סל הכלים עליו אנו עובדים בחודשים האחרונים במטרה להגדיל את ההיצע ולהציע פתרונות דיור מגוונים לכלל אזרחי ישראל.
אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל גדול גם בקידום פרויקטים בערים ויישובים מחוץ לאזורי הביקוש מתוך ההבנה כי הגדלת ההיצע צריכה לקרות בכל רחבי הארץ בכפרי ובעירוני יחדיו ובקרוב נציג החלטות משמעותיות גם בתחום זה.
אני בטוח בהירתמות כלל הגורמים בכדי לצלוח משימה חשובה זו".

להלן עיקרי ההחלטות שאושרו אתמול במועצה:​

הקצאת קרקעות במסלול מחיר מטרה
מועצת מקרקעי ישראל אישרה בישיבתה אתמול מספר שינויים בהחלטה העוסקת בהקצאת קרקע לבנייה רוויה במסלול מחיר מטרה:
יורחב היקף ההנחה שיידרש היזם לתת לזוכים בדירות במסלול דירה בהנחה עד ל 25% אך לא יותר מ 500,000 ₪ ליחידת דיור בהשוואה למחיר הדירה המעודכן.
אושר מתן קדימות בהרשמה להגרלות לקרובים לבן משפחה מדרגה ראשונה שהנו נכה רתוק
כמו כן אושר לתת קדימות בהרשמה להגרלות לחייל מילואים שהינו משרת פעיל :
הוחלט כי זכאי שזכה בעבר ורכש דירה באחד ממסלולי השיווק ל דירה בהנחה לא יוכל להשתתף פעם נוספת בהגרלה.
עדכון מפת אזורי העדיפות הלאומית לדיור
אושר: רשות מקרקעי ישראל תאמץ את מפת אזורי העדיפות של משרד הבינוי והשיכון .
סוכם כי לכשתאושר בממשלה מפת אזורי העדיפות חדשה, תובא המפה מיידית לאישור המועצה.
הנחות לחיילי מילואים
המועצה אישרה הגדלת ההנחה הניתנת לחיילי מילואים ברכישת קרקע בפטור ממכרז לבנייה צמודת קרקע- מ 75,000 ל 100,000 ₪ . ההנחה תהיה חד פעמית ותינתן עבור יחידת דיור אחת בלבד.
כמו כן נקבע כי בני זוג אשר שניהם חיילי מילואים פעילים יוכלו לקבל בנפרד את ההנחה.
קידום מיזמים של אנרגיה מתחדשת
מועצת מקרקעי ישראל אישרה שורת החלטות שנועדו לסייע לעמוד ביעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת :
• הארכה נוספת של שנה וחצי להוראת השעה לביצוע מיזמים משותפים למספר ישובים שיופקדו עד 31.12.24
• הרחבת השימוש במחיר אחיד לקרקע לכלל העסקות הסולאריות וקביעת תקופה קבועה בת 24 שנים לכלל העסקות על מנת לאפשר ודאות ולעודד את התחרות על תעריף החשמל והוזלתו לכלל צרכני החשמל
• יתווספו שימושים סולאריים בחלק החקלאי בחלקה א של הנחלה בשטח כולל של עד ל1 דונם ואגרו וולטאי בכל שטח חלקה א'.
• הקצאת קרקעות למיזמים אגרו – וולטאי –בשימוש דואלי –(המאפשרים גידולים חקלאיים ללא פגיעה משמעותית ביבולים ובתוצרת החקלאית במקביל ליצור חשמל מאנרגיה סולארית) גם לבעלי זכויות נוספים המחזיקים בחוזה חכירה חקלאי לטווח ארוך כגון: מטעים ובתי ספר חקלאיים.
• אושר כי לכל המחזיק בחוזה חקלאי יש אפשרות להקים מיזם אגרו וולטאי במכסה משמעותית של עד 500 דונם למיזם, מבלי שהשטח יספר למכסת התעסוקה של הישוב וללא צורך בהשבת קרקע זמנית או עודפת כפי שנהוג במיזמים קרקעים אחרים.
קידום תשתיות לאומיות
לצורך ייעול התהליכים אחידות ופשטות, אושר היום במועצה לקבוע מחירים אחידים למתקני תשתית לאומית. הנהלת רמ"י בהסכמת האוצר ובמתקנים המייצרים אנרגיה/חשמל- בהיוועצות עם רשות החשמל, תקבע מחירים האחידים, כדלקמן:
מתקן השבת אנרגיה מפסולת, מתקן סגור לטיפול בפסולת אורגנית כולל הפקת חשמל מביו גז ומתקן טיפול בפסולת ללא השבת אנרגיה ובהליך תחרותי לייצור חשמל.
על מנת לייעל את התהליכים ל"חברות מבצעות" (כגון רשויות מקומיות או תאגידים עירוניים ) אושר כי יינתן פטור מעסקה ותשלום, במקרים שבהם הקמת מתקן תשתית פטורה ממתן היתר עפ"י חוק התכנון והבנייה. כמו כן פעילות מסחרית נלווית – תוקצה במחיר אחיד על פי סוג הפעילות והאזור
כן אושר כי פעילות מסחרית נלווית בשטח של 10% משטח המיזם או 700 מ"ר (הנמוך מבין השניים) תהיה פטורה מעסקה ומתשלום.
לפרטים נוספים:
אורטל צבר
מנהלת אגף דוברות ויחסי ציבור
רשות מקרקעי ישראל
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען

הודעות דוברות​

החלטות שהתקבלו בישיבת מועצת מקרקעי ישראל אתמול- 12.6.2023- בראשותו של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף​

*ההחלטות תיכנסנה לתוקף לאחר חתימת שר הבינוי והשיכון וחתימת שר האוצר במקרים הדורשים זאת.​


שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף:
"העברנו אתמול בישיבת מועצת רמ"י שורה של החלטות חשובות ומשמעותיות לטובת כלל אזרחי ישראל. בהם החלטות של הגדלת ההיצע, מודל חדש של דירה בהנחה והסכמי גג לראשונה במרחב הכפרי. בנוסף העברנו החלטה לתת עדיפויות בהגרלת מחיר מטרה לחיילי מילואים, לצד הגדלת המענק לחיילים ברכישת קרקעות. החלטה חברתית מהמעלה הראשונה שהעברנו היום היא להרחיב את הזכאות להורים לילדים נכים רתוקים שיזכו לקדימות בהגרלות. בטוחני, כי שלל ההחלטות שהעברנו לצד פעולות נוספות שאנו נוקטים יהוו את יריית הפתיחה בעשיה שלנו למען שוק הדיור בישראל ויביאו לתחילת הפתרון של מצוקת הדיור בישראל".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: בתום דיון ארוך ופורה הצלחנו להעביר במועצת מקרקעי ישראל חלק ראשון מתוך הבשורות של תוכנית הדיור שלנו,
בין החלטות המועצה המשמעותיות שהתקבלו היום: הגדלת אחוז ההנחה בדירה בהנחה ל25% ומתן קדימות בהגרלה לחיילי מילואים ומשפחות בהם ילדים נכים, ועוד.
ההחלטות הם צעד ראשון מתוך סל הכלים עליו אנו עובדים בחודשים האחרונים במטרה להגדיל את ההיצע ולהציע פתרונות דיור מגוונים לכלל אזרחי ישראל.
אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל גדול גם בקידום פרויקטים בערים ויישובים מחוץ לאזורי הביקוש מתוך ההבנה כי הגדלת ההיצע צריכה לקרות בכל רחבי הארץ בכפרי ובעירוני יחדיו ובקרוב נציג החלטות משמעותיות גם בתחום זה.
אני בטוח בהירתמות כלל הגורמים בכדי לצלוח משימה חשובה זו".

להלן עיקרי ההחלטות שאושרו אתמול במועצה:​

הקצאת קרקעות במסלול מחיר מטרה
מועצת מקרקעי ישראל אישרה בישיבתה אתמול מספר שינויים בהחלטה העוסקת בהקצאת קרקע לבנייה רוויה במסלול מחיר מטרה:
יורחב היקף ההנחה שיידרש היזם לתת לזוכים בדירות במסלול דירה בהנחה עד ל 25% אך לא יותר מ 500,000 ₪ ליחידת דיור בהשוואה למחיר הדירה המעודכן.
אושר מתן קדימות בהרשמה להגרלות לקרובים לבן משפחה מדרגה ראשונה שהנו נכה רתוק
כמו כן אושר לתת קדימות בהרשמה להגרלות לחייל מילואים שהינו משרת פעיל :
הוחלט כי זכאי שזכה בעבר ורכש דירה באחד ממסלולי השיווק ל דירה בהנחה לא יוכל להשתתף פעם נוספת בהגרלה.
עדכון מפת אזורי העדיפות הלאומית לדיור
אושר: רשות מקרקעי ישראל תאמץ את מפת אזורי העדיפות של משרד הבינוי והשיכון .
סוכם כי לכשתאושר בממשלה מפת אזורי העדיפות חדשה, תובא המפה מיידית לאישור המועצה.
הנחות לחיילי מילואים
המועצה אישרה הגדלת ההנחה הניתנת לחיילי מילואים ברכישת קרקע בפטור ממכרז לבנייה צמודת קרקע- מ 75,000 ל 100,000 ₪ . ההנחה תהיה חד פעמית ותינתן עבור יחידת דיור אחת בלבד.
כמו כן נקבע כי בני זוג אשר שניהם חיילי מילואים פעילים יוכלו לקבל בנפרד את ההנחה.
קידום מיזמים של אנרגיה מתחדשת
מועצת מקרקעי ישראל אישרה שורת החלטות שנועדו לסייע לעמוד ביעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת :
• הארכה נוספת של שנה וחצי להוראת השעה לביצוע מיזמים משותפים למספר ישובים שיופקדו עד 31.12.24
• הרחבת השימוש במחיר אחיד לקרקע לכלל העסקות הסולאריות וקביעת תקופה קבועה בת 24 שנים לכלל העסקות על מנת לאפשר ודאות ולעודד את התחרות על תעריף החשמל והוזלתו לכלל צרכני החשמל
• יתווספו שימושים סולאריים בחלק החקלאי בחלקה א של הנחלה בשטח כולל של עד ל1 דונם ואגרו וולטאי בכל שטח חלקה א'.
• הקצאת קרקעות למיזמים אגרו – וולטאי –בשימוש דואלי –(המאפשרים גידולים חקלאיים ללא פגיעה משמעותית ביבולים ובתוצרת החקלאית במקביל ליצור חשמל מאנרגיה סולארית) גם לבעלי זכויות נוספים המחזיקים בחוזה חכירה חקלאי לטווח ארוך כגון: מטעים ובתי ספר חקלאיים.
• אושר כי לכל המחזיק בחוזה חקלאי יש אפשרות להקים מיזם אגרו וולטאי במכסה משמעותית של עד 500 דונם למיזם, מבלי שהשטח יספר למכסת התעסוקה של הישוב וללא צורך בהשבת קרקע זמנית או עודפת כפי שנהוג במיזמים קרקעים אחרים.
קידום תשתיות לאומיות
לצורך ייעול התהליכים אחידות ופשטות, אושר היום במועצה לקבוע מחירים אחידים למתקני תשתית לאומית. הנהלת רמ"י בהסכמת האוצר ובמתקנים המייצרים אנרגיה/חשמל- בהיוועצות עם רשות החשמל, תקבע מחירים האחידים, כדלקמן:
מתקן השבת אנרגיה מפסולת, מתקן סגור לטיפול בפסולת אורגנית כולל הפקת חשמל מביו גז ומתקן טיפול בפסולת ללא השבת אנרגיה ובהליך תחרותי לייצור חשמל.
על מנת לייעל את התהליכים ל"חברות מבצעות" (כגון רשויות מקומיות או תאגידים עירוניים ) אושר כי יינתן פטור מעסקה ותשלום, במקרים שבהם הקמת מתקן תשתית פטורה ממתן היתר עפ"י חוק התכנון והבנייה. כמו כן פעילות מסחרית נלווית – תוקצה במחיר אחיד על פי סוג הפעילות והאזור
כן אושר כי פעילות מסחרית נלווית בשטח של 10% משטח המיזם או 700 מ"ר (הנמוך מבין השניים) תהיה פטורה מעסקה ומתשלום.
לפרטים נוספים:
אורטל צבר
מנהלת אגף דוברות ויחסי ציבור
רשות מקרקעי ישראל
 

LIFE'S GOOD

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבל המחיר שהם קבעו זה יותר זול אז תכלס זה נשאר על אותו מחיר
ממש לא, ההבדל בין המחיר ב2020 למחיר העכשוי הוא הרבה הרבה יותר גדול מהגדלת ההנחה. כבר דובר מזה הרבה כאן.
אם הם מגיעים ואומרים שהם רוצים לצמצם משמעותית את ההנחה, והם קובעים את זה בצורה כזו, אז תאמין שהם מצמצמים.
 

די

משתמש סופר מקצוען
כשהמדינה לא גובה ממישהו וגובה ממני היא מפסידה אותי זה לא נידון
איפה המדינה גובה ממכם? אם אין לכם דירה-היה לכם בדיוק אותו סיכוי לזכות כמו מי שזכה. אם יש לכם דירה אז באמת מוצדק שמי שאין לו דירה ישלם מס יותר נמוך לעומת מי שקונה דירה שניה.
 

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
איפה המדינה גובה ממכם? אם אין לכם דירה-היה לכם בדיוק אותו סיכוי לזכות כמו מי שזכה. אם יש לכם דירה אז באמת מוצדק שמי שאין לו דירה ישלם מס יותר נמוך לעומת מי שקונה דירה שניה.
כי התוכנית הזאת גורמת לצמצום ההצע ולעלית מחירים.
ולירידת הכנסות המדינה ממכירת קרקעות.
 

די

משתמש סופר מקצוען

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
התכנית גם גורמת לצמצום הביקוש.
לא ממש, היא מגדילה אותו, כי אנשים שלא יכלו לקנות באזורים מסוימים יכולים לקנות דרך התוכנית.
ברור. השאלה האם מוצדק שהמדינה תגבה מזו"צ מאות אלפי ש"ח קרקע לדירה? לדעתי לא.
השאלה למה מאלפים לא ומשאר העשרות אלפים שלא זוכים כבר כמה שנים כן...
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
איפה המדינה גובה ממכם? אם אין לכם דירה-היה לכם בדיוק אותו סיכוי לזכות כמו מי שזכה. אם יש לכם דירה אז באמת מוצדק שמי שאין לו דירה ישלם מס יותר נמוך לעומת מי שקונה דירה שניה.
צודק רק חבל שלא מממנים להם וילה 3 קומות יותר הגיוני
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה